Miksi Dacia on halpa auto?

Anonyymi

Siksi koska se on tehty edulliseksi edullisista osista. Ja kyllä se näkyy katsastustilastoissa. Siltikin kyllähän silläkin päästelee pois tiehensä oman aikansa.
Daciaa on turha haukkua, se on hintansa väärti. Halpa käytännöllinen kulkine mutta ei tietenkään laatuauto kalliimmista laatuosista tehty. Tästä huolimatta voisin ostaa Dacian seuraavaksi koska en halua pistää rahaa autoon paljoa.

20

173

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Siksi koska se on tehty edulliseksi edullisista osista. Ja hintansa väärtti :::: tuohon vielä toteaisin että moottorit ovat hyvätoimisia. 0,9, 1,6 ja 1,5 dieseli varsinkin luotettava mylly joskaan ei mikään tykki mutta riittää normaalissa käytössä. (todettu jo Dustereissa ) sitten on tullut 1,3tce josta ei vielä ole kokemuksia paljon.

    • Anonyymi

      Minä ostin Dacian varusteiden takia. Siis niiden joita siinä ei ole harmina. En halua maksaa turhasta.

      • Anonyymi

        Minä ostin Dacian varusteiden takia::. No se kai se yksi suuri syy jo onkin kaikilla tavallista autoa tarvitsevilla !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä ostin Dacian varusteiden takia::. No se kai se yksi suuri syy jo onkin kaikilla tavallista autoa tarvitsevilla !!

        Minä en osta Daciaa koska siinä on niin huonot varusteet:::No se on yksi suuri syy miksi kyseinen auto ei kiinnosta :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en osta Daciaa koska siinä on niin huonot varusteet:::No se on yksi suuri syy miksi kyseinen auto ei kiinnosta :)

        Olemme kaikki erilaisia. Esim. voin hyvin säätää itselleni sopivan ajoasennon ilman sähkömoottorin apua ym.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olemme kaikki erilaisia. Esim. voin hyvin säätää itselleni sopivan ajoasennon ilman sähkömoottorin apua ym.

        Näin on. Ja minä tunnistan sateen, pysyn kaistalla ilman vahtia jne.


      • Anonyymi

        Minä ostin Toyota Aygon samasta syystä.


    • Anonyymi

      Katsastustilasto ei kerro muuta kuin omistajan elämäntavasta. Toisille katsastus on hengenasia ja auto huollatetaan ja korjataan aina ennen katsastusta, ne toiset joilla on elämässä muutakin sisältöä kuin Toyotansa kunnian varjeleminen vie autonsa katsastukseen kun on aika ja korjaa autosta ne ongelmat mitä katsuri huomaa tai saa heti leiman, eikä hän kärsi siitä henkistä lamaa ja tappiota.

    • Anonyymi

      Sehän on vanhanmallinen Renault. Kun huomioi tämän niin ei odota liikoja. Dacia antaa kaikille uusille autoille 3 vuoden tai 100 000 km takuun, joten luulisi olevan murheista vapaata ajoa tuon ajan, eikä tarvitse vielä mennä katsastukseenkaan. Hyvityshintakin lienee kohtuullinen kolmen vuoden kohdalla koska "leimaa" on vielä vuodeksi.

      • Anonyymi

        Ei takuuajan pituus kerro mitään auton mahdollisista ongelmista ja kestosta. Pitkät takuut annetaan kun halutaan lisätä myyntiä epävarmoille ja pelokkaille ihmisille jotka eivät ymmärrä autoista ja ovat ennakkoluuloisia.


    • Anonyymi

      Siksi se on halpa auto että sinullakin olisi varaa ostaa se 😀👏🤷‍♂️😩

      • Anonyymi

        Juuri siksi ja jos haluaa vähän kalliimman Dacian niin valitsee Renaultin ja niin ylöspäin: !!


      • Anonyymi

        Juuri niin. Se auto on minun, ei Santanderin.


    • Vaikka ei ehkä uskoisi, niin Venäjällä vaaditaan aina kaikkein uusinta ja parasta.
      Siksi kaikki Daciat myydään siellä Renaulteina!
      Myyntimäärä lienee suurempi, joten valmistetaanko ne kenties aivan eri hihnalta?

      • Anonyymi

        Heidän omaa Ladantehtaan tuotantoa !!


    • Anonyymi

      Ei Dacialle tehdä erikseen halvempia osia, mutta käytetään ehkä niitä vanhempia Rellun osia ja ne voivat olla periaatteessa jopa kestävämpiä kuin uusimmat osat. Sisutan osalta on varmasti käytetty halvemmalla tehtyjä yksinkertaisimpia muovi ja verhoiluosia ja siihen ei liity kehityskuluja ja vastaavia mitä uusimmissa malleissa tulee kun niitä kehitellään ja uusia osia muutellaan jne...
      Dacia on hintaluokassaan hyvä tuote ja hakkaa monessa asiassa mm. Toyotan, kuten ajoltaan, melultaan ja korroosion kestossa.

      • Anonyymi

        Ei Dacialle tehdä erikseen halvempia osia, ::::: Täysin samaa mieltä sinun kanssasi,ajoin aiemmin 10-15v vuotta vanhoilla autoilla ja kun olen ikäni elättänyt itseni autoverstaalla niin pärjäilin niillä ja kun lähestyin eläke ikää niin ostin Dacia Logan MCV.n 1,6. 5v vanhan 266000km ajetun ja ja sen jälkeen ei ole tarvinnut kaikkea vapaa aikaa uhrata kulkuneuvon kunnostukseen. Pirun hyvä käyttöauto,talvella lämmin,tilava ,parempi ajoinen mitä useat muut. Kyllähän se näin on että monet joilla on 15-25v vanha auto niin hitsikone ei kerkiä kunnolla jäähtyä niin toista reikää pitää alkaa jo korjaamaan ja suojakaasupulloa täytyy solkenaan vaihtaa. Noilla ylimääräsillä kustannuksilla ja uhrauksilla ja tarvikemenoilla varaosiin vois ottaa vertauskuvaksi vaikka käytetyn Dacian siitä edestä niin rahaa ja vaivaa säästyisi . Toisilla ei vain oma ego sulata sitä että kulkuneuvo vois olla halvempi vaihtoehto mutta omapa on asiansa. Rahamiehet ovat taas eri ryhmä ,heidän ei edes tarvitse miettiä moisia asioita eivätkä kersku Suomi 24.ssä,toiset taas näyttelee sitä !!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Dacialle tehdä erikseen halvempia osia, ::::: Täysin samaa mieltä sinun kanssasi,ajoin aiemmin 10-15v vuotta vanhoilla autoilla ja kun olen ikäni elättänyt itseni autoverstaalla niin pärjäilin niillä ja kun lähestyin eläke ikää niin ostin Dacia Logan MCV.n 1,6. 5v vanhan 266000km ajetun ja ja sen jälkeen ei ole tarvinnut kaikkea vapaa aikaa uhrata kulkuneuvon kunnostukseen. Pirun hyvä käyttöauto,talvella lämmin,tilava ,parempi ajoinen mitä useat muut. Kyllähän se näin on että monet joilla on 15-25v vanha auto niin hitsikone ei kerkiä kunnolla jäähtyä niin toista reikää pitää alkaa jo korjaamaan ja suojakaasupulloa täytyy solkenaan vaihtaa. Noilla ylimääräsillä kustannuksilla ja uhrauksilla ja tarvikemenoilla varaosiin vois ottaa vertauskuvaksi vaikka käytetyn Dacian siitä edestä niin rahaa ja vaivaa säästyisi . Toisilla ei vain oma ego sulata sitä että kulkuneuvo vois olla halvempi vaihtoehto mutta omapa on asiansa. Rahamiehet ovat taas eri ryhmä ,heidän ei edes tarvitse miettiä moisia asioita eivätkä kersku Suomi 24.ssä,toiset taas näyttelee sitä !!!

        Minä enole rahamies enkä näyttele sellaista mutta kyllähän auton pitää olla kunnon saksalainen tuote eikö mikn dacia tms.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä enole rahamies enkä näyttele sellaista mutta kyllähän auton pitää olla kunnon saksalainen tuote eikö mikn dacia tms.

        Mikähän se on se kunnon saksalainen tuote? Kenties Meksikossa tehty VW.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä enole rahamies enkä näyttele sellaista mutta kyllähän auton pitää olla kunnon saksalainen tuote eikö mikn dacia tms.

        mutta kyllähän auton pitää olla kunnon saksalainen::: Norjalaiset sanovat että kyllä kaikki autot ruostuu mutta Opelilla on Rekord. Siis, alle bilar rostar men Opel har Rekord !!


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Romaanien ammuskelu

      Romaanit vähän ammuskeli härmän häjy,osu sivullisiin,ja nyt nää romanit ihmettelee miksi heitä ei päästetä ravintoloihin
      Seinäjoki
      254
      5355
    2. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      79
      3164
    3. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      83
      2832
    4. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      40
      2269
    5. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      82
      2086
    6. Seinäjoen ampumistapaus

      Kyseessä olivat helluntainkirkkoon kuuluvia. Niin myös Jyväskylän tapauksessa. Mistä he saavat aseet ?
      Seinäjoki
      48
      1846
    7. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      44
      1707
    8. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      65
      1675
    9. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      24
      1638
    10. Pakotteet purevat

      Asiallinen artikkeli Helsingin Sanomissa miten pakotteet purevat Venäjään. Kulutusjuhlat, ei työttömyyttä, elintason nou
      NATO
      252
      1491
    Aihe