Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
ZJJ
profiilit
ZJJ
ZJJ
Vapaa kuvaus
Aloituksia
58
Kommenttia
1593
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Vaikka+vanha+lenkki,+niin+kommentoin+kuitenkin+arvelemalla,+ettei+valitettavasti+edes+huippusesonkina+kannata,+vaikka+lähtösatama+Suomen+päässä+olisi+Turku+tai+Hanko.
Kierros+pitäisi+nimittäin+pystyä+tekemään+alle+48+tunnissa+kääntöineen,+joten+merelläoloaikaa+tulisi+n.+44+tuntia.
Vaatii+ensinnäkin+yli+20+solmun+laivaa,+mutta+suurimman+ongelman+muodostaa+rahdin+puute+ja+Tax+Free-tulot,+joita+EU:n+liikenteessä+ei+saa.
Toisaalta+Puola+olisi+vähintään+yhtä+kiinnostava,+sillä+Puolan+tiet+ovat+viime+vuosina+parantuneet,+vaikka+itse+liikennekulttuuri+ei.
Mikäli+lentäminen+kallistuu,+asiaa+kannattaa+miettiä+uudelleen.
16.03.2020 22:48
Ei+tuollaisia+ammattiasioita+tällä+palstalla+kannata+kysellä.+Ei+täältä+löydy+kuin+jokaisen+asian+arvostelukyvyttömiä+viisastelijoita.
Kyllä+sinun+on+vain+luotettava+siihen,+että+se+Rehakka+Group+on+päättäessään+maahantuoda+konetta+on+arvioinut,+että+laite+sopii+täkäläiseen+käyttöön.
Toki+voit+googlata,+mitä+sen+Rehakka+Groupin+takaa+löytyy+ja+voit+varmasti+soittaakin+itse+yritykseen.+
Se+ostopäätös+on+jokaisen+aivan+itse+tehtävä.+Selvitä+ennen+ostopäätöstä+ainakin+laitteen+toimitusehto+.+Laskithan+mukaan+myyntihintaan+lisättävän+alvin?
+Nimen+perusteella+valmistaja+lienee+japanilainen.
16.03.2020 20:17
Aivan+arvaamalla+voisin+väittää,+että+polttoaineen+kulutuksen+ilmoittaminen+esim.+litroissa+kuten+nyt+on+helpompi+hahmottaa,+kuin+litraa+pienemmät+yksiköt.
Jos+käytäntöä+syystä+tai+toisesta+muutettaisiin+autoilijat+oppisivat+uudenkin+ilmoitustavan,+joten+miksi+muuttamaan+vakiintunutta+tapaa.+Ruotsissahan+puhutaan+peninkulmista+(mil)+ja+hyvin+tulevat+toimeen.
Lentokoneiden+kohdalla+sievennystä+esiintyy.++Siellä+on+käytössä+kulutus+/+istunpaikka+/+km.
Kuka+tällä+tiedolla mitään+tekee?
16.03.2020 19:59
Kumma,+että+jokaiseen+asiaan+aina+riittää+näitä+ääliöitä!
Aluksia+voidaan+tosin+ns.+makuuttaa+ja+pistää+päällystö+ja+miehistö+maihin+ellei+ole+kuljetettavaa,+mutta+näitä+makuutuksia+ei+kylläkään+tehdä+kuin+tyhjille+aluksille.
Tosin+kommentoijien+joukossa+oli+yksi+anonyymi,+joka+kommentoi,+ettei+seiso,+mutta+koska+lauseesta+puuttui+huutomerkki,+en+ole+aivan+varma,+mihin+hän+viittaa!
15.03.2020 13:43
Nyt+et+ymmärrä+asioita!
Laivat+puretaan+kyllä,+mutta+tavaran+luovuttamisessa+edelleen+voi+toki+olla+joitain+ehtoja.
Ymmärrät+kai+itsekin,+ettei+aluksia+sellaisenaan+voi+seisottaa+satamissa+purkamatta+tai+lastaamatta+niitä!!
Päivähinnat+ovat+tuhansia++-++usein+dollareita,+eikä+kellään+ole+varaa+siihen+-+ei+sinullakaan!
Se+on+tosiaankin+aivan+liian+kallista!
14.03.2020 15:28
Ikävää,+että+ainakin+puolet+nykynuorista+kirjoittaa+juuri+noin.
Ymmärrän+jotenkin+vanhoja+papparaisia,+joilla+koulut+olivat+kaukana+kotikulmilta+jos+niitä+ylipäätään+oli.+Koko+Suomessa+kansakoulu+tuli+pakolliseksi+vasta+v.+1938.
08.03.2020 19:54
Kysymys+on+sellainen,+että+minun+on+puututtava+asiaan.
Harvat+tietävät,+että+Tulli+on+instanssina+Alioikeuden,+Lue:+Käräjäoikeuden+tasoinen+instanssi.
Lähtökohtana+kaikessa+verottamisessa+on+aina+asiakkaan+oma+ilmoitus.
Mikäli+Tulli+kuitenkin+katsoo,+ettei+annettua+ilmoitusta+voida+pitää+luotettavana,
Lue:+Tavalla+tai+toisella+epäilyttävä,+Tulli+hankkii+itse+tiedot+ja+näyttää,+etteivät+lukemat+voi+pitää+paikkaansa.
Lisäksi+Tullilla+on+aina+Arvioverotuksen+mahdollisuus.
Jos+verotuspäätöksessä+ilmenee+erimielisyyttä,+Tulli+sanoo,+että+valittakaa!
Seuraava+instanssi+on+Tullihallitus,+jonka+taas+vastaa+jo+Hovioikeutta.
Mitä+siis+haluan+sanoa?
Sen,+että+jos+fuskaatte,+älkää+fuskatko+liikaa!
07.03.2020 18:01
En+vieläkään+ymmärrä!
Jos+ostat+käytetyn+auton+autoliikkeestä+-+ja+autoliikkeestähän+tässä+oli+kyse+-++niin+sen+liikkeen+velvollisuus+on+kyllä+myydä+se+auto+verot+maksettuna,+vaikka+auto+olisi+odottanut+myyjän+tiloissa+ostajaa+muutamankin+käyttövoimaverolipun+erääntymisen+verran!
Yksityinen+myyjä+voi+tietenkin+teoriassa+myydä+auton,+jossa+on+erääntynyttä+veroa,+mutta+ostajan+kannattaa+kauppakirjaan+siis+näissä+tapauksissa+kirjoituttaa,+että+auto+ostetaan+verot+kaupantekopäivään+saakka+maksettuina.
Mahdollista+ratsiaa+varten+kauppakirja+kannattaa+pitää+mukana+autossa,+jos+asiaa+noin+kamalasti pelkää.
Jättämällä+erääntyneet+verot+maksamatta+syyllistyvät+molemmat+vilpilliseen+ja+rangaistavaan+tekoon,+mutta+se+on+sitten+jo+oma+juttunsa.
07.03.2020 09:58
Oletko+sitä+mieltä,+että+ns.+renkaanpotkijatkin+ansaitsevat+hyvän+palvelun.
En+ole+autonmyyjä,+mutta+tiedän,+että+hyvä+autonmyyjä+on+ihmistuntija+ja+aistii+tosiostajan+kaukaa+ja+puhuu+tämän+tarvittaessa+ympäri+milloin+vain.
Itse+tulin+takavuosina+pitelemään+sadetta+ja+juomaan+automaattikahvia+espoolaiseen+autoliikkeeseen+ja+niin+siinä+vain+kävi,+että+vaihdoin+autoa,+vaikka+niin+ei+alunperin+mitenkään+ollut+tarkoitus.
Jos+vain+haukkuu+myytävinä+olevat+autot,+on+turha+odottaa+sen+kummempaa.
06.03.2020 14:41
En+aivan+tiedä+mistä+puhutte.
Selventäkää+siis!
Itse+vaihdoin+dieselautoni+n.+vuosi+sitten+(15.03.19)+tunnetussa+autoliikkeessä+tuoreempaan.
Olin+maksanut+vaihdokistani+veroa+saamani+maksulapun+mukaan+pari+kuukautta+eteenpäin.
Veroasia+pantiin+kuitenkin+Trafin+toimesta+kauppapäivänä+poikki+ja+uutta+autoani+-+jonka+verot+olivat+päivätasolla+edullisemmat+-+hyvitettiin+täysmääräisesti+maksamillani+ennakoilla.
En+ole+katsonut+aiheelliseksi+seurata,+mitä+vaihdokin+veroille+kävi,+sillä+mielestäni+ne+olivat+kaupantekopäivään+saakka+maksettu.
06.03.2020 14:28
Ottaessasi+autolle+sille+tarjotun+maksullisen+takuun,+niin+tulitko+ollenkaan+lukeneeksi+niitä+takuun+korjausehtoja?
Niissä+varmasti+lukee+joitain+rajoitteita+auton+korjaamisen+suhteen.
Ns.+"kohtuullisesta+ajasta"+ei+laissakaan+ole+määritelmiä,+mutta+joskus+kohtuullinen+aika+on+oikeuskäytännössä+vakiintunut+8+pv:n+pituiseksi,+ellei+muuta+näytetä,+lakitermejä+edelleen+käyttääkseni.
05.03.2020 11:22
Tekosi+olisi+mielestäni+monesta+syystä+myös+voitu+jättää+sakottamatta,
mutta+virkamies+ei+tunnetusti+saa+käyttää+järkeään.
04.03.2020 18:14
Hieno+toiminto,+mutta+eikö+sitä+ominaisuutta+mainita+käyttöohjeissa?
Vihaan+kaikissa+vekottimissa+sitä,+ettevät+laitteen+erikoisemmat+ominaisuudet+ole+mainittu+ohjeessa,+joten+selviä+asioita+joutuu+"kokeilemalla"+hakemaan.
Eivät+kaikki+jaksa.
03.03.2020 15:50
Kun+kysyit,+että+maksoitko+-+niin+sanon,+että+maksoin!
Kieltomerkki+olisi+nimittäin+pitänyt+"hakea"+pitkien+merkin+peittävien+koivunoksien+alta+-+minulle+lähetettin+kyllä+kuvat+ja+kaikki.+En+vain+ulkopaikkakuntalaisena+asiaa+ollut+huomannut.+Lähellä+olisi+ollut+kuinka+paljon+vapaita+maksuttomia+paikkoja,+eikä+minun+sananmukaisesti+turistina+olisi+ollut+mikään+pakko+pysäköidä+alle+tunniksi+juuri+siihen.
En+sen+jälkeen+kahteenkymmeneen+vuoteen+ole+kaupungissa+käynyt,+kun+noin+kalliiksi+tulee.
03.03.2020 11:57
Vai+niin!
Kaikki+kauppa+perustuu+kyllä+siihen,+että+on+oltava+kyky+ostaa+alle+markkinahinnan+ja+myydä+markkinahinnalla+-+mielummin+yli+markkinahinnan.
Tili+tehdään+ostaessa+ei+myydessä,+vai+ovatko+nämä+säännöt+muuttuneet?!
03.03.2020 11:38
Hyvä,+uskon,+mutta+pääsääntöisesti+autoon+on+tapana+hakea+katsastuksesta+ns.+vikalista+ja+jos+se+o+pitkä+tai+"kallis",+niin+aika+usein+tyydytään+autosta+saatavaan+kilohintaan.
Auton+hengissä+pitäminen++edellyttää lisäksi+omaa+osaamista+ja+vaivannäköä+-+vähän+tuuriakin,+sillä+kaupallisin+ehdoin+korjaaminen+on+mielestäni+poissa+laskuista.
03.03.2020 11:34
Perustin+ennen+eläköitymistäni+osakeyhtiön+vuonna+2005.+Se+on+edelleen+on+hengissä+v.+2020.+En+siis+missään+vaiheessa+elellyt+yli+varojeni.+Liikevaihtoa+Oy:llä+ei+enää+paljoakaan+ole,+mutta+yrittämisen+voi+puhelinsoitolla+heti+aloittaa+uudelleen.
Osakeyhtiötä+kun+on+vaikea+hukata,+eikä+sen+nimeäkään+voi+vaihtaa+kuten+paitaa.
Sen+osakepääoma+oli+ja+on+edelleen+€+8.000,-+
Tänään+noita+summia+ei+enää+tarvitse+pistää+tiskiin+ennen+rekisteröintiä.+Tosin+koko+rahaa+ei+enää+ole+kasassa.
Harrastin+yritykseni+nimiin+alv-velvollisena+vajaa+kymmenen+vuotta+sitten+yrityksien+kouluttamista+muutaman+vuoden+lähinnä+vientiin+ja+tuontiin+liittyvissä+sopimusasioissa.
Aluksi+mielessä+ollut+agentuuritoiminta+kuivui+kokoon,+koska+riskit+olivat+liian+suuret.+Olisi+pitänyt+olla+varaa+voittaa+tai+hävitä+100.000,-+kerralla.
Niin+ja+mitä+siihen+kielioppiin+tulee,+niin+minäkin+olin+huono+koulussa+suorastaan+laiska,+mutta+elämä+opettaa+-+jos+pitää+silmänsä+ja+korvansa+auki,+vai+osuiko+joku+kielioppivirhe+herra+Anonyymin+eteen?
03.03.2020 11:29
Lueskelen+tässä+ns.+"haavi+auki"+näitä+Teidän+taitavuuksianne!
Hyvä,+että+tällaisia+ukkoja+vielä+riittää!
Minulla+on+kyllä+tiedossa,+ettei+marmoritiskillä+juurikaan+mitään+osia
enää+vaihdeta+-+ollaan+kyllä+valmiita+vaihtamaan++kalliita+osakokonaisuuksia,
yhden+viallisen+osan+vuoksi,+vaikka+toimenpiteiden+hinta+ylittäisi+koko+auton
arvon.
Tiedän+erään+Peugeotin+joka+seisoi+korjaamolla+viikkoja,+koska+korjaaminen+olisi+nimen+omaan+ylittänyt+auton+arvon.
Oikeasta+paikasta+saadut+varaosat+++tietämys+johtivat+siihen,+että+auto+edelleen+vuosien+kuluttua+on+liikennekelpoinen+-+merkkikorjaamolla+korjausta+ns.+B-osin
ei+osattu+tehdä.
02.03.2020 13:31
Minulla+on+takavuosien+kokemusta+nimenomaan+Opel+2.2+directistä.
Vain+41.000+ajettuna+ketju+hyppäsi+yli+startatessa.
Muistini+mukaan+maahantuoja+tuli+vain+osittain+vastaan,+mutta+syy+on+kuten+tässä+jo+sanottiin,+että+suunnitteluvirhe.
Onneksi+nämä+moottorit+jäävät+historiaan,+kun+uusien+automallien+nokille+alkaa+tulla+ranskalaiskonsernin+suunnittelemia+moottoreita.
02.03.2020 09:22
Kirjoitin+jossain+muualla+olevani+eläköitynyt+lehtori.
Kun+lähtökohtana+on,+että+"ei+kouluja+tarvitse+käydä"!+niin+sitten+olemme+tässä.
Puoleentoista+lauseeseen+saadaan+helposti+10+kielioppivirhettä+ja+kun+niistä+uskaltaa+huomauttaa,+niin+tulee,+että+mitä+välii!,+ja+loppu+koostuu+vain+v:llä+alkavista+sanoista.+Ongelmana+on+arvatenkin+se,+ettei+kotipuolessakaan+ole+ketään+neuvomassa!
Kukaan+ei+enää+osaa+kaunokirjoitusta+ja+valtaosa+ei+kaunoa+osaa+lukea.
Kysyn,+onko+suuntaus+kenties+hyvä?
01.03.2020 15:58
50 / 80