ÄLÄ OSTA AUTOA AUTOKESKUKSESTA!

pettynyt...

Hain autoa,tietyillä kriteereillä ja yksi auto tuli aina hakukoneella vastaan. Merkki ei täsmännyt haettuun, mutta kävin katsomassa ja onnistuneen tinkimisen jälkeen päästiin kauppoihin. Nimenomaan HALUSIN ostaa suht tuoreen auton, ISOSTA liikkeestä ja nämäkin täsmäsi. Aina parani vain...auto oli "YKKÖSVAIHDOKKI", joten sen täytyy olla kunnossa, eikö;)? Autoon on tehty tarkistukset jne jne. (Kaikki Autokeskuksen myymät vaihtoautot ovat käyneet läpi tarkan yli 40 kohdan kuntotarkastuksen, jolla varmistamme, että auto on luotettava ja turvallinen) "Vai mikähän se oli?" =)


Palvelu pelasi ja auto oli myyjän mukaan kuin uusi! Täysin kunnossa, kun ei kuulemma kannata paskaa(näillä sanoilla) myydä!

Koeajoon oli kiireen takia liian vähän aikaa, mutta kaikki tuntui toimivan. Ainoastaan ihmetytti, miten tarkistettu ykkösvaihdokki annetaan koeajoon tyhjällä tankilla ja polttimoita pimeänä? Samoin tarkastetusta autosta puuttui toiset avaimet kokonaan! Ne löytyi sitten avainkoodikortin kanssa auton ex-omistajalta...? Myyjä tankkasi autoa hiukan ja polttimosta sovittiin seuraavaa. "meillä on tälläinen upea varustekassi! Saat sen siihen mukaan kun haet polttimon itse" Luuli varmaan, että en huomannut kylttejä missä kerrottiin, että laukun saa kaikki auton ostajat kenellä on ykkösbonuskortti...
Meni päivä tai kaksi ja huomasin, että takalasin lämmittimen kaikki vastukset ei toimi! Ajattelin, että otan yhteyttä, kun kerkiän. Vähän tämän jälkeen löysin auton papereista liikkeen sisäisen huoltolähetteen, missä kehoitetaan korjaamaan kuskin penkinlämmitin. Ajattelin, et hyvä et on kunnossa ja unohdin asian pariksi päiväksi, kunnes olis ollut käyttöä sille. Eipä tööme...Vitutus kasvaa, kun ei tullut joka helvetin värkkiä kokeiltua koeajossa!
No eipä hätää! Myyjähän oli asiallinen ja se varmaan hoitaa auton kuntoon! Pikkuvikojahan nuo...
Laitoin mailia: Moro xxxx! Autosta paljastui pari vikaa kun otin niitä käyttöön. Hetkeäkään en epäile, että et ei saataisi näitä hoidettua, mutta mites tehdään? Muuten auto on ollut asiallinen!!!
Vastaus todellakin yllätti, kun kyse on vajaa kolmevuotta vanhasta autosta eikä myyjäliike ollut mikään parakkijobbari! Vastaus:

"Tervehdys

Takalasinlämmittimen vastus voi mennä poikki ulkopuolisen pienen kosketuksen takia,penkinlämmittimessä todennäköisesti piuha irti.Auto ei ole uusi joten noihin vikoihin en voi ottaa kantaa. Autoon kuuluu kyllä puolen vuoden käyttöturva,joka vastaa moottori
vaihteistoa ei kuluvia osia.

Terveisin"
xxxx

Palvelu ja hyvä meno loppui todellakin, kun pääovet pamahti kiinni ja rahat oli sisällä!? En ota kantaa...

Paloi päreet, laitoin asiallisen mutta tiukempi sävyisen mailin ja laitoin kopion vaihtoautopäällikölle(ei koskaan kommentoinut mitään). Laitoin myös kyselyä miksi avaimen koodikortin raaputuspinta oli raavittu auki! Eli jokuhan saa niillä tiedoilla auton avaimet.

Vastaus: "Avain koodilappu/avain lähti täysin ehjänä (uuden verosena) Penkin lämmitin korjataan meidän laskuun.Vie auto paikalliseen huoltoon,pyydä huoltoneuvojaa soittamaan mulle mikä siinä on vikana Takalasin lämmitimeen on voinut osua ulkopuolinen esine.Siihen en ota kantaa"


Ensinnäkään hänellä ei ollut hajuakaan mihin hän edes vastasi avain asiassa?! Toisin sanoen: Olen rikkonut juuri ostamastani autosta penkinlämmittimen, kolhinut takalasinlämmittimen rikki ja raaputellut koodit auki ja vielä vittuiluksissani aukonut päätäni vielä myyjälle!? Olenpa mulkku! Matti Nykäsen yksi kuolematon sopii tähän loistavasti! Poliisi haastatteli puukotus jutussa tapahtumapaikalla Mattia ja Masahan sanoi poliiseille, et "laita siihen, et tämä xxxxx(puukotettu) löi itse itseään selkään sillä puukolla!" Tsiisus...

Parasta tässä on vielä se, että tähän "ykkösvaihdokki" kusetukseen liittyy vielä erikoinen pointti. Näihin "ykkösvaihdokkeihin" sisältyy ns. käyttöturva. Käyttöturva kattaa moottorin ja vaihteiston vikoja 6kk: ajan! Ostaja allekirjoittaa ostohetkellä sopimuksen tästä. Hauskaa siinä on se, että niin kuin nopeimmat jo arvasivatkin KYSEESSÄ ON KULUTTAJASUOJAN MÄÄRITTELEMÄ NORMAALI VIRHEVASTUU! Ainoastaan erona on se, että autokeskus lisää omavastuun mikä oli satoja euroja!!! Tämä osavastuu osuus on vastoin virhevastuulakia, mutta en ole tähän jaksanut vielä puuttua.

Näin palvelee autokeskus!(ei varmasti kaikki) Osta sieltä ;)
Periaatteessahan myyjä voi toimia noin niin kuin hän toimi. Ei kiinnosta rahat mulla ja auto sulla. Aja vaikka suohon se. Mutta väitän, että tästä maasta löytyy Melko paljon parempia suorituksia.
Mä ostin sieltä kaksi autoa kerralla. Ensimmäisen ja viimeisen.

Pikkujutulla olis todennäköisesti saanut musta kanta-asiakkaan, koska ajan nykyään jo lähes 40000km/vuosi ja autot vaihtuu suht tiuhaan. Olen puhunut, kiitos ja anteeksi.


Ps. Auto jäi viemättä siihen tarkistukseen, oma moka.

81

26134

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mämmikoura

      Kun et vienyt autoasi sinne huoltoon. Jos siinä on isompi vika niin se jää nyt sinulle. Tökerö homma kyllä kaikenkaikkiaan.

      • uuden,nalkuttaja

        pikkuvikoja jotka näppärä mies(et taida olla)korjaa itse,et varmaankaan osta edes papusoppapurkkia josta on etiketti revennyt.


      • jobbari taas asiakseen
        uuden,nalkuttaja kirjoitti:

        pikkuvikoja jotka näppärä mies(et taida olla)korjaa itse,et varmaankaan osta edes papusoppapurkkia josta on etiketti revennyt.

        kurittaa meitä kunnon kansalaisia. Kirjoittajalla heittää iso pyörä ja pahasti kun vertaa noita ilmoitettuja vikoja revenneeseen tölkin etikettiin - mistä noita hulluja sikijää! On tainnut tulla valuvika kun parhaat palat valui tehdessä lakanalle.


    • viutuly

      uusi auto, niin saat uuden veroisen. Sitä paitsi et saa uuteenkaan autoon täyttä tankkia myyjän lukuun.

      • Tosiostaja..........

        Mitä??? Että uuteenkaan ei saa tankkia täyteen myyjän laskuun??
        Miten te oikein kauppoja teette? Aina tulee tankki täyteen ostnpa vanhan tai uuden.
        Paljonko vielä maksatte ylihintaa, esim, tuulilasin hinnaston päälle?
        Kirjoituksistanne päätellen ainakin 5000 minimi?


      • ne bensat
        Tosiostaja.......... kirjoitti:

        Mitä??? Että uuteenkaan ei saa tankkia täyteen myyjän laskuun??
        Miten te oikein kauppoja teette? Aina tulee tankki täyteen ostnpa vanhan tai uuden.
        Paljonko vielä maksatte ylihintaa, esim, tuulilasin hinnaston päälle?
        Kirjoituksistanne päätellen ainakin 5000 minimi?

        maksat eikä kauppias. Tosin epäilen sinun ostavan yhtään mitään, kunhan soitat poskeasi. Ylipäänsä nuo kylkiäiset (toppatakit, bensat ym) maksaa aina ostaja. Ei kai se myyjä niitä antais jos ei "paukut" riitä.


    • ihan kippurassa

      Asiallinen tekstisi sai autokeskuksen myyjät vastailemaan vittuillen!

    • ollut jos olet

      allekirjoittanut jonkin turvalapun. Niissähän yleensä heikennetään kuluttajansuojaturvaa. Itse olet sen allekirjoituksellasi hyväksynyt.

      • reservin lakimies

        Tuollaisella sopimuksella ei ole mitään merkitystä.

        Kuluttajansuojalain mukaan lainmukaisia oikeuksia rajoittava sopimus on pätemätön.

        Allekirjoituksella tai sen puuttumisella ei ole merkitystä.

        Apinaa koijataan oikein perinteiseen autokauppatyyliin.


      • Olet sitoutunut
        reservin lakimies kirjoitti:

        Tuollaisella sopimuksella ei ole mitään merkitystä.

        Kuluttajansuojalain mukaan lainmukaisia oikeuksia rajoittava sopimus on pätemätön.

        Allekirjoituksella tai sen puuttumisella ei ole merkitystä.

        Apinaa koijataan oikein perinteiseen autokauppatyyliin.

        allekirjoituksillasi huonompiin ehtoihin. Oletko silloin edes kyllin viisas hakemaan korvauksia tai vetämään asian oikeuteen. ET OLE. Olet jo ilmaissut tyhmyytesi lapun allekirjoittamalla. Laki ei ole muuten kaikille sama.Sitä pysty manipuloimaan...


      • jos et niitä ymmärrä
        Olet sitoutunut kirjoitti:

        allekirjoituksillasi huonompiin ehtoihin. Oletko silloin edes kyllin viisas hakemaan korvauksia tai vetämään asian oikeuteen. ET OLE. Olet jo ilmaissut tyhmyytesi lapun allekirjoittamalla. Laki ei ole muuten kaikille sama.Sitä pysty manipuloimaan...

        Kuluttajansuojalaki on ns. pakottavaa lainsäädäntöä, jolloi siitä ei voi erillisellä sopimuksella poiketa kuluttajan kannalta epäedulliseen suuntaan. Se ei mitätöi koko sopimusta, mutta sellainen sopimusehto joka heikentää yksilön kuluttajansuojaa on itsessään mitätön. Se on kuluttajansuojalain kuluttajankauppa koskevan 5.luvun toinen pykälä, joten jos koko lakia olisit edes vilkaissut olisi se varmaan jonnekin tallentunut.


      • 64j5m7n78
        jos et niitä ymmärrä kirjoitti:

        Kuluttajansuojalaki on ns. pakottavaa lainsäädäntöä, jolloi siitä ei voi erillisellä sopimuksella poiketa kuluttajan kannalta epäedulliseen suuntaan. Se ei mitätöi koko sopimusta, mutta sellainen sopimusehto joka heikentää yksilön kuluttajansuojaa on itsessään mitätön. Se on kuluttajansuojalain kuluttajankauppa koskevan 5.luvun toinen pykälä, joten jos koko lakia olisit edes vilkaissut olisi se varmaan jonnekin tallentunut.

        huononnuksen hyväksynyt. paskat on jo housuissa.


    • jep99

      "Mutta väitän, että tästä maasta löytyy Melko paljon parempia suorituksia."

      Löytyy varmasti, mutta vielä helvetin paljon parempia suorituksia löytyy muistakin EU-maista, esim. Saksasta. Sieltä itselleni mobile.de:stä etsimäni ja hakemani auto on kohtuuhintainen, sisustaltaan ja tekniikaltaan priimakunnossa ja minkäänlaisia ongelmia ei ole ilmennyt tähänkään asti. Ei liene vaikea arvata mistä haen seuraavankin autoni?

      "Mä ostin sieltä kaksi autoa kerralla. Ensimmäisen ja viimeisen."

      Hyvä niin. Jaloillaan äänestäminen kannattaa.

    • paljon autoja..

      Itse jos olisin suuren autoliikkeen myyjänä niin voi kuvitella että tuollaisia takalasinlämmittimen vikoja ainakaan ympärivuoden voi kovin helpolla todeta? Laitat sen päälle niin miten se sitten ilmenee että toimiiko?. No ehkä autoliikkeissä luulisi olevan kokemusta asiasta.

      Eihän sekään ole ihme että autoliike yrittää luistaa tälläisistä asioista koska korjaaminen maksaa ja vie paljon aikaa.

      Eli kun vaihtoauto tulee niin nehän ottaa ne vastaan melkein mitään kokeilematta! Ainakin minulla on aina ollut näin kun olen muutaman kerran tehnyt kauppaa autoliikkeen kanssa. Ne laittaa autoni käyntiin, koeajaa pari muuttia ja sillä selvä, käy ja kukkuu. Autossa voisi olla vaikka kuinka helvetisti vikoja ja seuraava ostaja noituu autoliikkeen maasta helvettiin sitten.

      Eli edelleen autoliikkeiden pitäisi muuttaa toimintaa niin että liikkeeseen tuleva vaihtoauto tarkistetaan viimesenpäälle ja todetaan sen todellinen kunto kaikkine varustuksineen.

      Tämä takaisi sen että kun vaihtoautoa autoliike myy taas ulos niin siinä ei ole vikoja tai ainakin ne on tiedossa ja hinta ehkä sen mukainen, eikä asia jää autoliikkeen kontolle. Vaan ne ketkä viat aiheuttaa kustantaa ne myös! Tai ei välttämättä aiheuta kun laatukin voi olla paskaa.

      Mitä mieltä?

      Onhan se vittumaista löytää vikoja jälkeenpäin ja yleensä juuri niin käy koska koeajon aikana ei kaikkea testata.

      Eihän autojen laatu ole edes hintansa mukaista enää kun se on 1-4 vuoden ikäinen. Kuvitelkaa sitä aikaa minkä se on jo kulkenut ja matkaa. Tärinää, kuljettajan ajotyyli miten se vaikuttaa vaikka minne. Ihan arpapeliä minkälaisen auton saa loppupeleissä.

    • hgthgfhgt

      Pikkujutuista tuollainen meteli.
      Tosin vähän paremmin liikekin voisi hoitaa nuo pikkuviat, ettei tule näitä jälkipuheita.
      Mä olen ostanut ko. liikkeestä pari käytettyä autoa ja ihan jouheasti on muutamat pikkujutut laittu kuntoon oston jälkeenkin.
      Nämä positiiviset kokemukset Olarista ja Konalasta.

      • pettynyt

        Arvelinkin, että varmasti pään aukominen alkaa ja niinhän siinä kävikin...;)

        Ensinnäkin, EN OLE MISSÄÄN VAIHEESSA SANONUT ETTÄ TANKIN PITÄÄ/OLISI PITÄNYT OLLA TÄYNNÄ, eikö? Vaan ihmettelin, että jos auto on tarkistettu, miksi saan sen KOEAJOON tankkityhjänä. Nimenomaan niin tyhjänä, että ajotietokone ei näyttänyt enää matkaa minkä sillä pääsee ja pykälät nollissa. Jos tämä (autokauppiaiden mielestä, niinkuin joku arveli) on liika vaadittu, niin on jumalauta erikoista. Vai käyttekö TE ensinmäisenä tankkaamassa, kun lähdette koeajolle? Virta päälle... Ja MIELESTÄNI sanoin, että myyjä tankkasi tankkiin jonkin verran bensaa ja asia oli sillä kuitattu. Eikö?

        "Pikku jutusta meteli"

        Mielestäni EN ole nostanut meteliä vaan kirjoittanut kokemukseni yleiselle palstalle, että ehkä joskus joku autoa ostaessaan kiinnittää huomiota tälläisiinkin seikkoihin. Myyjäliikkeen sanoin siksi, että myynnin jälkihoito oli niin surkeaa. Joku mainitsi pari autokeskusta ja se ei ollut kumpikaan niistä. Niissä voi saada hyvää palvelua.


      • autoliike on
        pettynyt kirjoitti:

        Arvelinkin, että varmasti pään aukominen alkaa ja niinhän siinä kävikin...;)

        Ensinnäkin, EN OLE MISSÄÄN VAIHEESSA SANONUT ETTÄ TANKIN PITÄÄ/OLISI PITÄNYT OLLA TÄYNNÄ, eikö? Vaan ihmettelin, että jos auto on tarkistettu, miksi saan sen KOEAJOON tankkityhjänä. Nimenomaan niin tyhjänä, että ajotietokone ei näyttänyt enää matkaa minkä sillä pääsee ja pykälät nollissa. Jos tämä (autokauppiaiden mielestä, niinkuin joku arveli) on liika vaadittu, niin on jumalauta erikoista. Vai käyttekö TE ensinmäisenä tankkaamassa, kun lähdette koeajolle? Virta päälle... Ja MIELESTÄNI sanoin, että myyjä tankkasi tankkiin jonkin verran bensaa ja asia oli sillä kuitattu. Eikö?

        "Pikku jutusta meteli"

        Mielestäni EN ole nostanut meteliä vaan kirjoittanut kokemukseni yleiselle palstalle, että ehkä joskus joku autoa ostaessaan kiinnittää huomiota tälläisiinkin seikkoihin. Myyjäliikkeen sanoin siksi, että myynnin jälkihoito oli niin surkeaa. Joku mainitsi pari autokeskusta ja se ei ollut kumpikaan niistä. Niissä voi saada hyvää palvelua.

        Tikkurilan tai Herttoniemen Autokeskus. Toimintahan on sellaista että viittaa selkeästi pääkaupunkiseutuun.


    • pettynyt...

      Niin haluan siis korostaa vielä sitä, että kyllä. Ostin käytetyn auto, en uutta. Voi tulla vikoja ja varmasti tulee. Jos siitä nyt menee jotain rikki kun sillä ajelen niin en todellakaan lähde vittuilemaan myyjälle jostakin pikkujutuista/kuluvista osista jne.. Kyse on siis nimenomaan vioista mitkä autossa oli OSTOHETKELLÄ valmiina! Joku kommento, että en osaa mitään korjata...Miten vain, mutta kerro ihmeessä meille miten palaneet takalasinlämmittimenvastukset korjataan!! Sä varmaan osaat kolvailla rikkoutuneet...vai mitenkähän se oli..

      • on kolvi?

        myy autosi ja käytä taksia.jos matkan aikana jotakin hajoaa niin ettei matka etene saat uuden kyydin samaan rahaan,yksinkertaista eikö totta.


      • kirjoittelemaan!
        on kolvi? kirjoitti:

        myy autosi ja käytä taksia.jos matkan aikana jotakin hajoaa niin ettei matka etene saat uuden kyydin samaan rahaan,yksinkertaista eikö totta.

        Tiedäkö sina Mika on ISö alkumakirjaisin. Tai tiedäkö sinnä mika oola ,oikeia paikkkka pisteelle tai pilkule. Tiedäkö sinää mikä on tiedäkö koska minnä ei tiedä. Tsempapa väähhä niin piäässet läpi alla-asete.


    • Myöskusetettu

      Me ostettiin vaimolle lasten kuljetteluun joskus Auto Ripatista Lappeenrannasta 4-veto Chrysler Voyager.
      Auto on hyvä ja turvallinen, eikä meillä ollut varaa uutta ostaa. Kun sitten auto saatiin maksettua ja vaimon kertoman mukaan auton moottorista kuului ihmeellinen ääni ja ajoin Imatran seudulta Lappeenrantaan Auto-Ripatille auton, niin ei Ripatilla osanneet sanoa mistä kyseinen ääni johtuu. Imatralla autosta sitten rupesi kuulumaan vielä hirveämpi ääni ja vaimo vei auton Imatralaiseen autokorjaamoon, joka omin luvin irroitti autosta moottorin jottei saatu sitä enää sieltä korjaamoista minnekkään. Moottori oli kuulemma paska ja uusi tarvitsi saada.
      Autopurkaamosta sitten ostimme "TAKUUMOOTTORIN", joka osoittautui asennuksen jälkeen vialliseksi, eikä takuumoottorin myyneellä liikkeellä OSAMYYNTI AF ollut tilalle toista. Meille jäi sitten maksettavaksi työn tehneelle yrittäjälle työpalkka ja "takuumoottorin" myynyt roisto lupasi ostaa viallisen moottorin takaisin. Myimme sitten sille moottorin myyneelle romukauppiaalle koko Voyagerin romuraudan hintaan, koska ei moottorittomalla autolla tehnyt yhtään mitään.
      Epärehellisistä yrittäjistä johtuen rahallinen menetys oli huomattavasti suurempi kuin mitä pelkät turhat kulut ja olen joutunut karsimaan omasta terveydenhoidosta. Monien asioiden summa.

      • Myöskusetettu

        Lastenharrastuksetkin joutui lopettamaan.
        Autoalalla toimii suomessa suuri määrä epärehellistä porukkaa.
        Käytettyä autooa ei kannata ikinä hankkia suomalaisesta liikkeestä, sillä maksat ainoiastaan enemmän, eikä liikkeet ota minkjäänlaista vastuuta myymästään käytetystä ajoneuvosta, vaikka on keksitty hienoja brändejä muka laadukkaille vaihtoautoille. Suomesta ostat vaan ylihinnoitellun "Kamikaze" - tai "Harakiri" vaihdokin.
        Olen päättänyt että minulla on oikeus kostaa epärehellisesti toimineiden henkilöiden läheisille, sillä he ovat vahingoitytaneet ahneudessaan minun perhettäni ja heidän toimintansa on aiheuttanut minulle tervydellisiä haittoja.
        joku saattaa tietysti vittuilla tällekkin kirjoitukselle, mutta kyllä hymy hyytyy jos tietäisi mitä olen suunnitellut. Niin täynnä raivoa että.


      • löytänyt ikivanhan

        neliveto voyagerin. halooooo autoissa hyvää ja halpaa ei ole. Kirjoituksesi peruusteella yksikään myyjä ei ollut epärehellinen. Ettei vaan oma asenne kaivannut hienoa autoa jotta naapuritkin näkisi että näin meillä. Ainoa joka on ryssinyt koko homman löytyy kun katsot peiliin.


      • Älähtää..
        löytänyt ikivanhan kirjoitti:

        neliveto voyagerin. halooooo autoissa hyvää ja halpaa ei ole. Kirjoituksesi peruusteella yksikään myyjä ei ollut epärehellinen. Ettei vaan oma asenne kaivannut hienoa autoa jotta naapuritkin näkisi että näin meillä. Ainoa joka on ryssinyt koko homman löytyy kun katsot peiliin.

        Missä kalikka kalahtaa. Tojotakansa alkaa heti huutelemaan kun ei itse uskalla erottua massasta vaan se harmaa corolla seisoo ruosteisena pihalla ja ihailee vaan salaa naapurin chargeria. 8)


      • kahdeksikko ennen
        Älähtää.. kirjoitti:

        Missä kalikka kalahtaa. Tojotakansa alkaa heti huutelemaan kun ei itse uskalla erottua massasta vaan se harmaa corolla seisoo ruosteisena pihalla ja ihailee vaan salaa naapurin chargeria. 8)

        sulkumerkkiä ikäsi???????


      • Anonyymi
        Älähtää.. kirjoitti:

        Missä kalikka kalahtaa. Tojotakansa alkaa heti huutelemaan kun ei itse uskalla erottua massasta vaan se harmaa corolla seisoo ruosteisena pihalla ja ihailee vaan salaa naapurin chargeria. 8)

        idiot


    • pettynyt

      Auto-vuoksi nimisestä liikkeestä ostimme joskus Hiacen pikkubussin, joka meni epäkuntoon viikon sisällä ostohetkestä. Omavastuu korjauksesta oli 500 ja korjaus kesti niin kauan etten päässyt kauan aikaa odottamaani kokouksen. Nekin ovat menneet palkkaamaan aivottomia panopuita ja keikistelijöitä, jotka eivät ymmärrä edes mitä myyvät.
      haistatetaan paskat koko läänille, kun ei rehellisen kannata asua seudulla jossa yrittäminen on perustuu kaikkeen muuhun kuin rehellisyyteen.

      • 100%

        Jos autoon tulee vika niin autoliike maksaa 100 % laskusta, joka on voimassa 6kk ostopäivästä. Omavastuu on silkkaa kusetusta, joka ei perustu mihinkään lakiin. Kuluttajasuojalaki jyrää yli kaikenlaiset autoliikkeiden omavastuut ja käytetyn takuut.


      • se laki.
        100% kirjoitti:

        Jos autoon tulee vika niin autoliike maksaa 100 % laskusta, joka on voimassa 6kk ostopäivästä. Omavastuu on silkkaa kusetusta, joka ei perustu mihinkään lakiin. Kuluttajasuojalaki jyrää yli kaikenlaiset autoliikkeiden omavastuut ja käytetyn takuut.

        Semmoisista vioista, jotka on OSTOHETKELLÄ. Ei uusista vioista maksa senttiäkään, eikä tarvitse.


    • huomhuom3

      En ole asioinnut koskaa triidissä mainitun liikkeen kanssa mutta omat kokemukset ovat muista liikkeistä.

      Eli kauppaa tehdään ihan asiallisesti myyjän osalta. Mutta entäpä sit jos kaupat jälkeen menet valittamaan jostain viasta. Suhtautuminen muuttuu ja sinut leimataan hankalaksi ja epätoivotuksi asiakkaaksi. Näin ainakin minulle on käynyt.

      Toinen ärsyttävä seikka on, että jos avaudut netissä kokemuksistasi, kun mikään muu keino ei ole sitä aiemmin saanut liikettä myöntymään virheistä, palvelusta yms. Niin kohta triidi on täynnä syyllistäjiä yms. Eli triidissä ei saisi valittaa mistää vaan niellä kaikki mukisematta ja tyytyä osaansa.

      Eli maksava mutta ei valittava asiakas on paras. Mielellään vielä sellanen joka maksaa roimaa ylihintaa.

      Kokemukseni ovat yleisiä, eikä välttämättä edes aina autoliikkeistä saatuja kokemuksia.

      • auto pitäisi ostaa...

        sellainen asiakas joka uskoo myyjän tarinat sinisilmäisesti mitään kyselemättä, maksaa tinkimättä koko ylihintaisen kauppasumman ja korjauttaa sen rottelon viatkin vielä omaan laskuunsa lähettää ylistävän viestin myyjälle kuinka tyytyväinen asiakas hän on kun on saanut maksaa itsensä kipeäksi arvottomasta romusta.

        Voi vittu että minua vituttaa suoraan sanottuna automyyjät kun olen kierrellyt autoliikkeitä, auto pitäisi saada mutta myyjistä on pelkkää haittaa auton tutkimisessa ja kunnollista koeajoa on turha kuvitellakaan saavansa nykyaikana. Saatanan autokauppiaat merkkiliikkeet mukaanluettuna on hakeneet oppinsa varmaan pahimmalta mustalais-hevoshuijarilta...


      • Anonyymi

        Komppaan viestiketjun aloittajaa. Nimimerkillä kokemusta on epärehellisistä autokauppiaista. Niitä vain on vieläkin. Saavat vaihdossa paskan, eivät viitsi korjata ja laittavat kiertoon. Melekosta hasardia sanon minä. Nina Pirkanmaa


    • maksaa noin 1500 euroa

      Nämä jota nimitätte pikkuvioiksi aiheuttaisivat pahimmassa tapauksessa 1. takalasi uusiminen (vastuksia ei voi korjata kuin hyvällä tuurilla) töineen noin tonni 2. vastuksen uusiminen penkkiin
      (erittäin työläs homma noin neljä tuntia á 90 euroa vastus 150 egeä). Kun normaali autokaupan myyntikate on noin 7 pinnaa olisi koko, mielestäsi iso ja komea kauppa, mennyt näiden ilmanaikuisten varusteiden täydentelemisten vuoksi pakkaselle. Sen takia vaatimuksiisi tuli moinen vastaus.

      • löytyy halvempi

        korjaus ostamalla tuplakalsarit ja jääraappa,samalla kun puhdistat sivulasit niin voi työstää sen takalasin,kumpikaan vika ei vaikuta auton ajamiseen tai turvavallisuuteen.miten ennen on tultu toimeen kun näitä värkkejä ei vielä oltu keksitty,oli se varmaan vaikeaa.


      • cherryssä
        löytyy halvempi kirjoitti:

        korjaus ostamalla tuplakalsarit ja jääraappa,samalla kun puhdistat sivulasit niin voi työstää sen takalasin,kumpikaan vika ei vaikuta auton ajamiseen tai turvavallisuuteen.miten ennen on tultu toimeen kun näitä värkkejä ei vielä oltu keksitty,oli se varmaan vaikeaa.

        varmasti onkin käytössä nuo konstit....


      • kannattaako hakee
        löytyy halvempi kirjoitti:

        korjaus ostamalla tuplakalsarit ja jääraappa,samalla kun puhdistat sivulasit niin voi työstää sen takalasin,kumpikaan vika ei vaikuta auton ajamiseen tai turvavallisuuteen.miten ennen on tultu toimeen kun näitä värkkejä ei vielä oltu keksitty,oli se varmaan vaikeaa.

        Luin että tuolla oli jotain työriitoja ollut, pitääkö paikkansa, joku autotalon johtaja oli haastanut oikeuteen jokunen vuosi sitten kun oli vaan syrjäytetty laittomasti. Ja luin yhden kirjoituksen jossa joku autotalon johtaja lähti jo ennen koeajan loppumista kun sai tarpeekseen. Ei oo hyvää mainetta tuollaiset kirjoitukset, hakekaapa vaikka näiltä palstoilta niin löytyy vaikka millaista tekstiä.


    • Nissan-merkkinen?

      *jos tuo autosi on noinkin uusi eli alle kolme vuotta vanha ja jos se vielä sattuisi olemaan Nissan-merkkinen, niin siinähän on vielä tehtaantakuutakin jäljellä...
      *eli silloin ei pitäisi olla mitään heikkoa noiden korjauskohteiden kanssa!
      *toki tilanne on vallan eri jos kyse on jostain europirssistä, joilla on uutenakin vain kahden vuoden takuu

    • kysy multa

      Jos ostat käytetyn auton niin se myydään siinä kunnossa kun se on ostohetkellä vikoineen ja päivineen. Olisit tarkastanut auton kunnolla ja vaatinut kaupanteko hetkellä asiat kuntoon. Nyt tietysti tingit ja sait täyden potin vanhasta romustasi. Turha itkeä jos sekaannut ranskalaiseen. Vikoja riittää. Mikset soita suoraan tehtaalle ja itke sinne. Eihän se automyyjä sitä autoa ole tehnyt saati sitten autokeskus. Osta seuraavaks uusi uuden hinnalla ja siihen kamat päälle niin ei tartte täälä itkeä omasta tyhmyydestä!

    • joulupukki2010

      ostin autoni tuusulasta heinäkuussa.-maksoin puolet käteen ja puolelle tehtiin sopimus ett 1,9 - joka muutettiin 15,9.
      auto oli katsastettu toukokuussa, 8 päivää liian aikasin tälle vuodelle.
      myyjä kehui kovasti ett menee katsastuksesta läpi kuin vettä vaan.
      auto oli myyjän kehujen mukaan aivan loistokunnossa.
      autoa katottiin pintapuolisesti ett kaikki näytti olevan ok.
      kotimatkalla sitten auto alkoi vinkumaan, otin yhteyttä myyjään.
      ex korjasi sitt jarrut.autoon vaihdettiin öljyt,suodattimet ja muut välissä sitt..
      auto jatkoi vinkumistaan, nyt sitt lisänä tuli bensan ja
      pakokaasunhajut sisälle.
      omistaja sanoi ett lambda-anturi on mennyt...
      se vaihdettiin kuten lämpöanturikin... ja muita pikku osia kuten tulpanjohdot , pyörijät yms....
      auto pelas pari päivää ok.. lähettiin lappiin
      olimme ajanneet reilun sata kilsaa kun auto hyppi kuin jänis.. räki tulpanjohtoja pois..
      auto huollettiin lappeenrannassa taas... no taas auto pelas muutaman sata kilsaa moitteetta.
      söi muuten tulppia ja bensaa ihan mielettömästi.. mustas tulpat koko ajan.
      ennen hossaan sitt se taas aloitti keljuilun...
      pari päivää hossassa, uudet tulpat yms.
      meidän lapinreissu ei ollut mitä piti. pääsimme sallaan ja tulppia meni varmaan 20 kappaletta matkan aikana.
      auto kulutti yli 14 litraa satasella, kukaan ei löytänyt vikaa.
      auto taas huollossa sallassa, päätin ett viimeinen huolto jos jää matkalle niin junalla kotia .
      auto pätki ja hyppi takastulomatkan, tulppia vaihdeltiin sitt siinä puolessa välissä.. ja muutama sata kilsaa mentiin ihan ok.
      mulla alkoi koulu.. rahatilanne muuttui ja odottelin ett saa avustukset sitt joskus. ilmoitin omistajalle ett nyt on käynyt näin ett rahat tulee myöhässä.. sovimme 15.9 maksuun... 15.9 ilmoitin viel ettei rahat ole tulleet vaan joutuu odottelee viel ett saa rahat.
      23.9 olisi ollut katsastus, mutta kun mun rahat ei olleet tulleet niin en voinnut katsastaa.
      omistaja ilmoitti ett hän myy auton jollekin.. no sitt siitä ei kuullunut yhtään mittää vähään aikaan.
      ilmoitin ett hei mun rahat tuli ett mitäs tehdään.. asia ei kuulunut hänelle enää vaan ota yhteyttä uuteen omistajaan.
      käytin sen sitt katsastuksessa, ja mitä sainkaan tietää siel.. katsastusmies koputteli pohjaa ja mitä paljastui
      6 mahtavaa reikää, sitt kallistajan joku juttu oli aivan lukossa, olinkin ihmetellyt ett on vaikee kääntää auton kaa.. mutta ajattelin tyhmänä ett tän ikäinen auto 1993....
      takajarruja ei ollenkaan (etujarrut me vaihdettiin ennen matkaa, hengenvaarallinen auto myyntihetkellä)
      reijät ovat hengenvaarallisessa kohdassa sanoi katsastusmies. miten on joku saanut läpi tän auton toukokuussa oli sen kommentti?
      sanoin sille ett teillä katsastettu.. joten voi kattoo kuka katsastanut ja kuka tuonnut.. onko ollut ystävän peliä?????
      no... sitt soittikin jo ns. uusi omistaja. kerroin viat sille.. se oli kanssa tullut huijatuksi autokaupassa. kerroin myös ett olen tehnyt vaikka mitä remonttia ja auto edelleenkin hyppii kuin jänis.
      joten paskan ostit..
      no nyt sitt sain kuulla ett koska oli autokauppias kyseessä. mulla on oikeus saada omat rahat pois. sen mitä maksoin, kun olen korjannut autoa koko ajan.
      soitin kuluttaja asiamiehelle, lakimiehelle ja poliisille... tällä hetkellä ei edes uusi autonomistaja saa autoa ottaa tosta. mutta ne kus.... ei anna mun laittaa autoa seisomaan, joten miten saan auton seisoo ilman ilmoitusosaa.. ajanko poliisille ja kilvet palautetaan..?
      kilpiä ei saa ilman kakkososaa katsastuskonttorille.
      entinen omistaja haukkuu tosi pahasti tekstiviestein yms. ja sitä vituttaa ett olen ajannut lappiin autolla.. joka ei sille kuulu... minne ajan autolla jota olen ostamassa.

      varokaa tuusulassa olevaa autokauppiasta.... kattokaa hyvin tarkkaa kun ostatte erikoisia autoja..tai normaaleja kuten mulla..

    • Tarkastettu joo

      Itse erehdyin myös ostamaan auton Autokeskukselta. Autokeskus tosiaan mainostaa isolla tuota "YLI 40 KOHDAN KUNTOTARKASTUSTA". Kysyin myöhemmin auton oston jälkeen, että saisinko kyseisen tarkastuslapun autostani. No en saanut. Olen kysynyt myyjältä, vaihtoautopäälliköltä ja vielä joltain "johtajalta" niin ovat kuulemma vain autokeskuksen omaan käyttöön. Tästä voi hyvin vetää johtopäätöksen, että mitään normaalista poikkeavia tarkastuksia ei tehdä kun ei niistä ainkaan asiakkalle raportoida. Eli koko homma on pelkkää sanan helinää.

      Onko ketään saanut tarkastuslista auton oston yhteydessä?

      • Peukalo ylös...

        moisen lapun jossa kaikki oli rastitettu että kunnossa, tosin eri likkeestä, sen lapunkin oli varmaan joku siivooja täyttänyt: esim renkaat oli aivan loput ja lapussa: kunto hyvä..., nauratti kun kysyin myyjältä että kuka tuon lapun on raksinut että otetaanpa auto nosturille tuonne teidän huoltohalliin ja käydäänpä läpi noi tarkastuskohdat, lähti ukko käveleen ei uskaltanut..


      • Luotettavia

        No nyt Autokeskus väittää ,että a-katsastus tarkastaa kaikki vaihtoautot.


    • Kusetuksen uhri / AK

      Miksi kukaan purnaaja ei muista mainita minkälaista paskaa vei vaihdossa, ostaessaan sen auton jonka kanssa on sitten ollut niin mahdottomasti vikoja.

      Voin vakuuttaa, että lähestulkoon puolet asiakkaiden vaihdossa tuomista autoista sisältää sellaisia vikoja jotka asiakas tietää mutta haluaa myyjältä salata. Tietäen että myyjällä ei ole mahdollisuutta suorittaa sellaista koe-ajoa että vika pystyttäisiin havaitsemaan.

      On sitten oikein mukava sellaisen vaihteistovikaisen auton tuoneelle alkaa uusimaan takalasin vastuksia. Onhan se mukava laittaa at-lootan turbiinivika kuntoon 1500e:lla ja saman asiakkaan uuteen autoon viritellä "takuuseen" uusia polttimoita. Tyyliin "tervetuloa tuomaan paskaa vaihdossa toistekin"...

      • Maragrande1

        Ettäkö tämmöinen tapaus...itse olen melko tyytyväinen A K:n toimintaan.Huoltoihin ja takuukorjauksiin.


      • Margrande1
        Maragrande1 kirjoitti:

        Ettäkö tämmöinen tapaus...itse olen melko tyytyväinen A K:n toimintaan.Huoltoihin ja takuukorjauksiin.

        No se tyytyväisyys loppu jo! Kierrän kaukaa.


    • dfdfrg6

      Heiltä on lähtenyt eteenpäin konevikainenkin auto, joka toisen liikkeen
      kautta tuli minulle.. no, onneksi homma meni loppuviimeksi ok, mutta
      Autokeskus ei tullut osaltaan tuossa vastaaan.

    • mielipidettä

      Kyseistä autoliikettä vähän enemmän tuntevana ei kuulosta mitenkään oudolta, johtamistyylit oli varmaan jostain 60-luvulta vanhojen hyvien perhefirmojen tyyliin,kun minä puhun niin muut ei sitten sano mitään jne. Karseita kokemuksia,vanhat autotalojen johtajat näkee painajaisia vuosienkin päästä. Ja onhan siellä kaikenlaisia tarvikekasseja ja muuta rompetta varmaa kaupan päälle,mutta tarviiko oikeesti auton ostaja jonkun hemmetin roina kassin tai telkkarin kaupan päälle,en mä ainakaan sellasten perusteella mitään autoa osta varsinkaan kun se varmaa on jo isketty hintaan sisälle. Kuva on niin vi- - n tyhmä että menee ostaan jonkun auton jonkun hattaran tai ilmaisen tarvikekassin takia, ja kyllä toi autofirma kannattaa kiertää.

      • myyjä

        kyseisen firman työntekijänä voin sanoa että pariin vuoteen ei ole tarvikekasseja jaettu ja harmi sinänsä, koska pääsääntöisesti asiakkaat olivat otettuja kun moisen saivat.

        eikä niitä autoja niiden kassien takia koskaan kukaan ole ostanut.

        kaikilla firmoilla on kampanjoitaan, jos et ole huomannut.
        telkkareitakaan ei ole 2006 vuoden jälkeen jaettu.


    • Maragrande1

      No veinpähän Fiat:n sinne kuntotarkastukseen.Saa sen ilmaisen katsastuksen.Oli aika varattuna,odottelin tunnin,ja auto seisoo edelleen parkissa.No palo sit "hihat" ja kerroin mielipiteeni palvelusta.Mutta ei se kyseinen liike niitä aikoja jaa,vaan on keskitetty varaus.No kohta soittaa huoltomyyjä ja tarjoaa oman(työsuhde )Alfan ilmaiseksi käyttöön. Oli mielestäni hyvää palvelua, ja ens kesänä ehkä Alfan ostaa,olihan hyvä ajettava!

    • kauheita kokemuksia

      joo painajaisia tulee vielä pitkän ajan päästä,joskus herään yöllä ja luuleln että oon johtopalaverissa,jotain ihan naurettavii juttuja joita vaikea käsittää.miten ne voi tulla vielä pitkän ajan päästä. milloin kukakin on joku vitun paskapää tai vitun idiootti. ja täs ei sitten mainittu mihin tämä liittyy mutta voi yrittää päätellä mistä autofirmasta on kysymys.

      • Huijaustako???

        Tunsin yhden tutun joka oli tuolla töissä, oli kuullut just tuollaista tekstiä kun oli ihmisiä arvosteltu. Meneekö autokaupalla huonosti kun pitää autoja koko ajan myydä lisävarusteilla ja 0 korolla yms?

        Huoltohintojen vertailua: vietiin kauan sitten yksi auto huoltoon tähä kyseiseen puljuun Helsingissä, sitten samaan autoon samantapainen huolto parin vuoden kuluttua pienellä paikkakunnalla Hesan ulkopuolella, hintaero oli noin 50% eli puolet vaikka oli aika samantapainen. Että ihan kauheita kiskurihintoja ja laskuun saadaan hyvin erilaisia rivejä ja loppusumma kasvaa. Ei viedä enää koskaan tähän puljuun autoa eikä kyllä ostetakaan sieltä, ostin juuri uuden auton ja oli tosi hyvää palvelua laakkosella.


    • Hyvä liike!

      Itse olen tyytyväinen. Ostin vuosi sitten uuden Nissan Juken, ja sain autorahoituksen 0% korolla eli korottomana. Myyntitoiminta oli laadukasta, autoa esiteltiin, entisestä tarjottiin aivan kohtuu hyvitys, luovutustilaisuus oli hyvä eikä siis valittamista. Eka huolto tuli teetettyä pari vkoa sitten eikä valittamista.

      Jokaiseen firmaan mahtuu aina muutamia poikkeuksia, täysin virheetöntä ei löydä miltään alalta.

      • Entinen asiakas

        Mikähän mahtoi olla entisen autosi merkki. Ei ainakaan Fiat. Mulle tarjottiin Naurettavan pientä hyvitysta uuteen Fiattiin,Jäi vaihtamatta.Onneks sain kunnon hyvityksen toiseen merkkiin.


      • Yritettiin minulleki

        Se tuskin oli 0% korko , vaikka niin mainostavatkin. Mikähän oli todellinen vuosikorko.


    • jottanotta

      Kävin itse kyseisessä liikkeessä katsomassa mieluista autoa ja minulle myyjä antoi sellaisen kuvan että, mikäli haluaa autoa koeajolle niin se pitää myös ostaa. Ei todellakaan houkuta ostamaan liikkeestä auto missä koeajostakin jo joutuu vääntämään kättä. Jäi suoraan sanoen epärehellinen maku suuhun. Aivan kuin myyjällä olisi jotain salattavaa autoistaan.

      • SL

        Satuitko olemaan ns. "nuori henkilö?"
        Tosin näin ei kylläkään pitäisi käydä. Tosin automyyjät ovat harvinaisen laiskoja.
        Koeajon jälkeen auto on näillä keleillä pestävä!


    • P.Aska

      Tuo alkuperäinen varoitus pätee edelleen.
      ÄLÄ osta ainakaan Autokeskus Airportista,kusettaavat kaikella tapaa.

    • kusetusta

      Joo Autokeskus ilmoittaa netissä että autot on kuntotarkastettuja mutta eivät ole....kuset

      • acerSit

        Tulloo hintoihinsa autoilu näköjään!


      • Anonyymi

        näiden huoltohommat täyttä kusetusta! varokaa tätä kusetusfirmaa!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        näiden huoltohommat täyttä kusetusta! varokaa tätä kusetusfirmaa!!!

        Eihän nää perhana osaa huoltaa autoja, uusi auto, ensi huolto, töiden vastaanottaja ei ymmärrä kertomastani epäkohdasta. Auto luovutetaan tekemättä mitään. Koko päivä meni valohoidolla. Konalalaisia polkupyöräilijöitä koko henkilökunta, hyvä että ovat auton nähneet.


    • Muistakaa

      Välttäkää vitutusta, välttäkää Autokeskusta.

      • Anonyymi

        Täysin moraalitonta toimintaa tarvittaessa ainakin Airportilla. Ihmishenki ei ole minkään arvoinen kunhan autokaupat syntyy. Suora kusetus tulee ainakin yhdeltä kauppiaalta niin luontevasti kuin vettä joisi. Menee ihan nextille levelille ja herättää suorastaan ihailua ellei henki olisi ollut kyseessä.

        Klisee autokauppiaistakin pätee vaikka olisi kiiltävät lattiat ja iso liike. Ikävä kyllä.


    • Ööää

      ERittäin huonoa palvelua. Jos haluaa tulla huojatuksi niin tänne vaa, paska paikka kaikin puolin.

    • Kiertakeekaukee

      Olisimpa lukenut tämän aikaisemmin.
      Nyt asia jo kuluttaja-asiamiehen hoitama ja silti eivät taida noudattaa asiamiehen suositusta.

    • Huijari

      Myyjä soitteli eilen ja kysyi tilattavan auton varusteista onko riittävät sanoin että on,minähän ne siihen olen tilannut, myyjä sanoi siihen kun auto tulee 3kk kuluttua jos et ole tyytyväinen voithan sinä sen vaihtaa .Ei kenelläkään ole varaa vaihtaa autoa joka päivä ,tämä tyyppi myy foordeja konalassa ,menkää ihmeessä muualle

    • Luulisisuuten
    • Anonyymi

      st autokeskus! vittu mikä kusetusfirma...onneks ostin uuden autoni auto-joupilta..kaverille kävi vähän huonomin..auto myytiin täydellisellä huoltohistorialla ja ekassa huollossa kävi ilmi että 95 000 km jälkeen ei mitään jälkeä huoltotiedoista ja ihmettelemistä auton vioissa on riittänyt.. eikö tuo ole jo petos! eivöt pelkästään jätä kertomatta mutta myyvät virheellisillä tiedoilla,mistä ostaja nyt voi tuollaista tarkistaa? sääliks käy..varokaa tota firmaa...on niitä luotettavampiakin!!! joupista pelkkää hyvää, älkää käyttäkö näitä pikku paska puljuja kun kusettavat vaan ja pakoilevat sen jälkeen vastuuta!!

    • Anonyymi

      Joo erittäin huonoja kokemuksia täältäkin. 2.5v vanha auto myytiin mulle kuntotarkastettuna ja tinkasin tulevan huollon kaupan päälle. No, huollossa ei todellakaan oltu tehty kaikkea mitä kyseiseen määräaikaishuoltoon kuului ja tämä oli vain alkua. Ensimmäisinä 14 päivänä auto oli heillä huollossa 8päivää. Viat jatkui ja uusia tuli jonoon, alta 2kk aikana auto kävikin 5 krt heidän huollossa - eikä vaan tullut kuntoon. Vitullisen vänkäämisen jälkeen suostuivat auton vaihtoon. Ostin auton alunperin Hämeenlinnasta, mutta Konalassa vaihdatin toiseen, kun Hämeenlinnan myyjä karttoi puhelujakin vikojen tullessa.

    • Anonyymi

      Kuinka monella auto on ollut?

    • Anonyymi

      Mulla ei ole vielä yhdessäkään autossa ollut toimivaa penkinlämmitintä, paitsi nyt tuossa pösössä kuulemma toimii ilmeisesti yksi neljästä, toki tärkein, siinä vaimon paikalla. Takalasin lämppäreistä en oikein tiedäkään kun en juurikaan käytä. Vanhoissa autoissa voi olla jotain pikku puutteita joiden korjaamiseen ei viitsi kovin paljon panostaa, ja nuo menee minulla siihen kategoriaan.

    • Anonyymi

      Ei ole yhtään parantunut kymmenessä vuodessa. Konalassa Ford'ia ostamassa, koeajo ei onnistunut, siis uusi auto pitää ostaa ilman kokeilua! Muutenkin tapahtuma oli melko outo; myyjällä ei ollut mitään kiinnostusta minuun. Hän seurasi enemmän omien kollegoiden tekemisiä. Ei tullut kauppoja.

    • Aika erikoista, mutta voi toki olla niin, että esittelyauto on ajossa, tms., mutta koeajon tulisi kuitenkin järjestyä päivän parin sisällä.
      Sitä ehkä ei voi vaatia, että jokaisesta malli- ja moottori/tehoversiosta tai sedan/farmari -vaihtoehdoista olisi esittelyauto olemassa.
      Takavuosina kuulin tosin tapauksesta, että ostaja oli koeajanut 2,0-mallin, koska 1,6-mallia ei voinut silloin ajaa. Ajon jälkeen ostaja oli päätynyt jostain syystä pienempään 1,6:seen.
      Ostaja oli aivan oikein myyjältä kysynyt, että onko autoissa muuta eroa kuin teho?
      Myyjä oli vastannut että ei!
      Viikon päästä vihainen autoilija palasi autokauppaan!
      Hän sanoi, että autot eivät suinkaan ole samanlaisia, koska vaihteisto on 1,6-mallissa selvästi jäykempi, eikä ykkönen mene pienessä vauhdissa kuin puoliväkisin päälle.
      2,0:ssa ongelmaa ei ollut.
      En tiedä, miten asiassa lopulta kävi, mutta tässä kysymys palstan tunnetuille tietäjille:
      Oliko myyjä tässä tositapaukseen perustuvassa harhauttanut tietoisesti vai erehdyksessä ostajaa vai ei?
      Kalliimmassa autossa on usein yhtä sun toista toteutettu toisin kuin ns. alk.-mallissa.

      • Anonyymi

        Vähän vanha, mutta kommentoin koska kukaan ei ole sitä tehnyt.
        Voidaan laittaa ehkä myyjän kannalta vahingon piikkiin.
        Tästä huomaamme, että myyjän kannattaa uudenkin auton kaupassa olla varuillaan,
        sillä sama ei aina olekaan aivan sama.


    • Anonyymi

      Tampereen huonoin palvelu siellä.

    • Anonyymi

      Turhaan mainostavat autojaan Huutokaupat.comissa, kun eivät myy autojaan eniten tarjoavalle vaikka huutaa markkinahinnan. Paska fiilis kaupasta. En suosittele.

    • Anonyymi

      ROFL!

    • Anonyymi

      Jopas on autokauppias;Autokeskus; pyytää "tarkistamaan" yhteystiedot, ja osallistut kilpailuun 1 kpl 500€ mutta sitten kirjoittaa:


      Osallistumalla kilpailuun osallistuja antaa Autokeskus Oy:lle ilman eri korvausta pysyvän, yksinomaisen ja maailmanlaajuisen käyttöoikeuden kilpailumateriaaliin. Käyttöoikeuden nojalla Autokeskus Oy:llä on siten yksinoikeus käyttää ja hyödyntää kilpailumateriaalia millä tahansa nyt tunnetulla ja tulevaisuudessa tunnetuksi tulevalla tavalla ja alustalla.

      En muute antanut

    • Anonyymi

      Itse tuossa ostin auton muutamia viikkoja sitten Tampereen ak- auto keskuksesta ja olen täysin tyytyväinen ostokseeni kyseessä tosin 14 mallin skoda octavia diesel.
      Kaupat ja muu siihen liittyvät asiat meni hyvin ja oikein, itse en törmännyt mihinkään epämääräiseen missään vaiheessa.

      Terveisin Tampereen mies 48v

      • Anonyymi

        Jatkan tätä kirjoitusta tuosta 2014 skoda octavia 1.6tdi 14 malli kohta 2 vuotta mulla ollut toiminut hyvin, ainut ärsyttää on rengas paine vahdit tekee mitä vain niin alkaa uudestaan väittää että renkaat tyhjät siis vasenta puolta muuten hyvä käyttöauto .


    • Anonyymi

      Autokeskuksen toimintafilosofia on, että asiakas on aina oikeassa, mutta otetaan siltä kuitenkin rahat pois. En suosittele kenellekään asiointia autokauppa tai huoltoasioissa. Parempiakin liikkeitä löytyy paljon.

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      84
      4013
    2. Seinäjoen ampumistapaus

      Kyseessä olivat helluntainkirkkoon kuuluvia. Niin myös Jyväskylän tapauksessa. Mistä he saavat aseet ?
      Seinäjoki
      104
      3367
    3. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      92
      3131
    4. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      43
      2445
    5. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      88
      2222
    6. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      44
      1850
    7. Pakotteet purevat

      Asiallinen artikkeli Helsingin Sanomissa miten pakotteet purevat Venäjään. Kulutusjuhlat, ei työttömyyttä, elintason nou
      NATO
      335
      1824
    8. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      65
      1816
    9. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      26
      1800
    10. Kun istuit

      vierelläni penkillä, olin hetken onnellinen. Se hetki kimaltelee mieleni sopukoissa ja valvottaa öisin. Salainen kaipau
      Ikävä
      62
      1660
    Aihe