Rengaspaineanturit, pitääkö toimia?

Anonyymi

Mitä katsastus säännöt sanoo uudempien autojen rengaspaineanturien toiminnasta? Jos mennään ihan kirjan mukaan eli tuleeko katsastuksessa hylky tai korjauskehoitus jos rengaspaine vikavalo palaa?

Luin netistä että akkukäyttöiset anturit vanteen kyljessä (renkaan sisällä) saattaa maksaa jopa 250e kaikkiin pyöriin (4kpl). Katson/lisään kuitenkin rengaspaineet noin 2 kuukauden välein ja ajan autollani itse lähes aina, joten tuntuu aika turhalta tulevaisuudessa uusia niitä ennenkuin renkaat ovat vaihtokunnossa. Kaikkine rengastöineen (vanha rengas pois, uusi anturi vanteeseen, vanha rengas takaisin) maksaa päälle 300e, joten tuntuu aika turhalta työltä jos renkailla on elinikää enään 2-3 kautta minun ajoillani. eikä uusiakaan viitsi reilusti etukäteen ostaa. Kuulemma akkukäyttöiset anturit kestää noin 5 vuotta kunnes akku (yksitellen) loppuu vaikka itse anturi olisi ehjä.

2

798

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anturit eivät ymmärtääkseni kuulu ns. tyyppikatsastusvarusteisiin. (Kirjoitetaan siis yhteen!)
      Tulivat ensimmäisenä ranskalaisiin, mm. Peugeoteihin.
      Näin ollen niiden ei tarvitse toimia. Toimiessaan niin ne ovat tosin hyvä apuväline, sillä harvoin rengas tyhjenee kerralla, vaan vähitellen, jolloin toimenpiteisiin ennättää ryhtyä.
      Kun naula, tms. aikansa on rengasta kalvanut, loppuilma tulee sitten kyllä kerralla ulos.
      Jos vaikka talvivanteissa varottimia ei ole, ne saa ainakin mersuissa pois päältä, jos se keltainen valo kojelaudassa häiritsee.

• Anonyymi

Jos mennään kirjan mukaan, niin ensiasennusrenkaissa pitää toimia. Käytännössä ei merkitystä...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      61
      4428
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      152
      3291
    3. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      55
      2560
    4. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      49
      2554
    5. Hukkuneet pojat kalajoella pakolaisia?

Eivät osanneet suomea nimittäin.
      Maailman menoa
      110
      2285
    6. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      24
      1893
    7. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      24
      1681
    8. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      30
      1626
    9. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      169
      1540
    10. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      36
      1275
    Aihe