Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
ZJJ
profiilit
ZJJ
ZJJ
Vapaa kuvaus
Aloituksia
58
Kommenttia
1593
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Verot+haittaavat+ihmisten+elämää!
Vai+niin?!
Etkö+ymmärrä,+että+verojen+keruu+on+tarpeellista+ja+jokainen+osallistuu+niihin+maksukykynsä+mukaan,+koska+muuten+ei+olisi+kouluja+eikä++maanteitä+ja+siltoja+puhumattakaan+terveydenhoidosta+vain+muutaman+esimerkin+mainitakseni.
Eikö+ole+huomannut,+kuka+niitä+rakentaa+ja+ylläpitää?
Verojen+käyttö+voisi+toki+olla+toisenlaista.
16.01.2020 11:00
Useimmat+eivät+ymmärrä,+miten+auto+toimii.
Ei+jarrua+näissä+tilanteissa+tarvitse+painaa+ollenkaan,+usein+riittää,+että+nostaa+jalan+hetkeksi+kaasulta,+niin+vauhti+hiljenee+sen+verran+kuin+on+tarpeen.
15.01.2020 13:06
Mahdollisista+hankaluuksista+huolimatta+-++kehotan,+että+käy+siellä!
Se+on+paikka,++jossa+jokaisen+pitäisi+kerran+käydä.+Siellä+voi+omin+silmin+voi+todeta,+kuinka+julma+ihminen+voi+olla+toiselle+ihmiselle.
Itse+olen+käynyt+siellä+jopa+kahdesti,+mutta+molemmat+kerrat+autolla.
Pohjois-Puolan+Gdanskista+on+Oswiecimiin+(Auschwitz)+nykyään+hyvä+moottoritie+-+halpakin.+Kokonaismatka+n.+550+km+jiosta+moottoritietä+n.+400+km.
Gdandskiin+pääsee+taas+lautalla+Tukholman+alapuolella+(75km)+olevasta+Nynäshamnista+joka+päivä+klo+18.+Merimatka-aika+18h.
15.01.2020 12:58
Tämä+vanha+ketju+on+taas+nostettu+esiin.
Kiva+kuulla,+että+muillakin+on+samoja+kokemuksia+OM651+moottorista.
Itselläni+nyt+W212CDIA+farkku+-15,+mutta+kokemusta+myös+edeltäjästä+W211
OM646+pannulla.
Joskus+joku+kysyy,+että+miksi+sinulla+mersu,+eikö+halvempi+riitä?
Olen+ollut+erityisen+tyytyväinen+siihen,+että+molemmat+moottorit+ovat+tiiviitä.
Sananmukaisesti+öljytikkua+ei+tarvitse+edes+nostaa+vuoden+aikana+huoltojen+välillä.
Ajomäärä+n.+25T+vuodessa.
Jos+tikun+kuitenkin+uteliaisuuttaan+vähän+ennen+huoltoa+nostaa,+kulutus+on+parin+desin+luokkaa,+oletuksella+että++++-++merkin+väli+on+1l.
15.01.2020 10:48
Autoja+valmistavat+yritykset+ovat+monesti+mm.+Japanissa+ns.+monialayrityksiä.
Euroopassa+usein+parjattu+Fiat+tekee+mm.+laivadieseleitä+ja+Peugeot+mopoja+ja+polkupyöriä.
Husqvarna+taas+valmisti+aikoinaan+lähes+kaiken+tuotannossaaan+tarvitsemansa+osat+itse,+alihankkijoita+ei+juurikaan+käytetty.+Tuotevalikoima+oli+aseista+ompelukoneisiin,+mutta+nyttemmin+tätä+tuotevalikoimaa+on+vähennetty.
Jos+ajaa+Ruotsin+halki+autolla,+tehtaan+museossa+kannattaa+käydä.+Se+sijaitsee+matkan+puolivälissä+Vättern-järven+läheisyydessäHuskvarnan+kaupungissa.
15.01.2020 10:18
Vaikka+ketju+on+yli+vuoden+ikäinen,+korjaan+kuitenkin+aloittajan+vertausta+Fiat+124-
mallista+sitä+läheisesti+vastaavaan,+Neuvostoliiton+Togliattissa+valmistettuun+Lada+2101-malliin.
Autojen+moottorit+eivät+olleet+yhteneviä,+eivätkä+myöskään+niiden+akselirakenteet.
Kori+saattoi+toki+olla+sama.
Neuvostoliitto+osti+valmiin+tehtaan+Fiatilta,+mutta+myyjä+-+siis+Fiat+-+ei+varmasti+itsekään+uskonut,+millaisen+suosion+ensiesittelyssään+jo+valmiiksi+vanhanaikainen+auto+automarkkinoilla+tulisi+1970-luvulla+saamaan.
Fiatin+omat+uudemmat+takavetoiset+mallit,+siis+mm.+125,+jota+Puolassa+myöhemmin+koottiin+vanhentuneilla+moottoreilla,+ensin+merkinnällä+125p+ja+myöhemmin+FSOna,+eivät+1970-luvulla+mitenkään+erikoisesti+menestyneet.+Takavetoisia+131+ja+132-malleja+pidettiin+jo+silloin+vanhanaikaisina,+koska+1970-luvun+sävel+oli+jo+etuveto.
Korjatkaa,+jos+olen+väärässä!
14.01.2020 10:28
Asiakkaita+voi+tietenkin+vähän+yrittää+valita,+jos+yrityksellä+menee+tarpeeksi+hyvin.
Metodi+on+kuitenkin+pitkällä+juoksulla+huono.+Autokauppias+ei+mielestäni+voi+vedota+siihen,+että+auto+koeajossa+likaantuu.+Kysymys+on+myyntityöstä+ja+siihen+liittyvistä+myyntikustannuksista,+jotka+kuuluvat+osana+kaupankäyntiin.
Myös+kysyjän+ikä+on+joskus+kynnyskysymys+-+samoin+yritetään+ostajakandidaatin+lompakon+paksuutta+ja+hänen+yleistä+kiinnostustaan+kohteeseen+arvioida.
Muistan+hyvin,+ettei+alle+kolmekymppisenä+autoja+juuri+saanut+koeajoon,+mutta
nelikyppisenä+jo+hyvinkin.+Muistan+jopa+tapauksen,+että+autoa+jopa+tuputettiin+ajoon+viikonlopuksi.+En+ottanut,+sillä+merkiksi+oli+jo+valikoitunut+toinen.
Joka+tapauksessa+ostajaehdokkaalle+esitetty+ostovaatimus+on+kohtuuton,+koska+koeajossahan+saattaa+löytyä+vika,+joka+lopettaa+kiinnostuksen.
Saattaa+myös+olla,+että+myyjä+pelkää+vikojen+paljastuvan+jo+koeajossa+ja+toivoo+asiakkaan+tyytyvän+pintapuoliseen+tarkastamiseen,+mikä+ei+kyllä+vanhemmissa+autoissa+enää+riitä.
14.01.2020 09:53
Olen+takavuosina+ostanut+heiltä+yhden+pikkuvolvon,+(460+2.0i).
Auto+oli+jonkin+verran+erikoisvarusteltu+-+mm.+äänekkäällä
varashälyttimellä.
Se+ei+kuitenkaan+ollut+kunnossa,+eli+hälytteli+sitten+ns.+"omia+aikojaan".
Vika+olisi+muka+pitänyt+huomata+ostaessa,+mutta+he+eivät+maininneet
viasta+erikseen+kauppaneuvotteluissa.
Käytännössä+hälytintä+ei+sitten+voinut+pitää+päällä,+koska+korjaamiseen+olisi
tarvittu+kalliita+osia+ja+maahantuojan+työhinnottelua.+Eivät+tulleet+hinnassa+vastaan.
Itse+auto+vastasi+odotuksia,+koska+se+ei+ollut+kamalan+vanha,+alle+100.000+km
5-6v.
13.01.2020 19:01
Älkää+hyvät+nuoret+ihmiset+tuhlatko+niitä+vähiä+rahojanne+näihin+loppuunajettuihin+romuihin,+jotka+lisäksi+käytössä+ovat+loputtomia+rahanreikiä!
Eivät+ne+autonromut+siitä+mihinkään+muutu,+vaikka+autoliike+ne+myy.
Jos+autot+ovat+vaikka+20+vuotta+vanhoja,+ne+eivät+vain+enää+ole+uusia.+Niissä+saattaa+kyllä+olla+leima+muutamaksi+kuukaudeksi,+mutta+vastoin+yleistä+ja+omituistakin+käsitystä,+autonmyyntiliikkeillä+ei+ole+mitään+velvollisuutta+kulutusosien+korjaamiseen,+vaikka+se+olisivat+olleet+autossa+ostohetkellä.+Ostajan+velvollisuus+on+itse+tarkastaa+auton+vastaiseen+käyttöön+liittyvät+keskeiset+asiat,+koska+auto+myydään+vikoineen+päivineen+juuri+sellaisena,+kun+se+ostohetkellä+on.
Ymmärtäkää+myös,+että+myyjän+puheisiin+ei+voi,+eikä+saa+luottaa,+vaan+ostajan+on+tässäkin+itse+todettava+puheiden+paikkansapitävyys.
Autokuumeessa+ei+myöskään+kannata+lähteä+ostoksille.+Autokuumeessa+nimittäin+unohtuu+se+auton+riittävä+tarkastaminen.
Säästäkää+ja+ostakaa+se+uudempi+ja+kalliimpi+auto+vasta+sitten,+kun+teillä+oikeasti+siihen+on+varaa.
Jos+teillä+kuitenkin+on+vakituinen+työ,+rahoitusyhtiöt+myöntävät+kyllä+rahoituksen+siihen+vähän+kalliimpaankin+autoon.
Ellette+tee+näin,+se+kunnon+auton+saaminen+lykkääntyy+koko+ajan,++tuhlatessanne+rahanne+näihin+paalivehkeisiin!
Siihen+saakka+on+käytettävä+polkupyörää+tai+bussia+.Itse+pääsin+autoon+kiinni+vasta+28+vuotiaana.
13.01.2020 11:22
VAI+NIIN!
12.01.2020 15:03
???
10.01.2020 20:07
Tähän+kysymykseen+kukaan+ei+ole+ehdottanut+vielä+mitään.
Tilanhoitajilla+oli+usein+farmi.+Hän+tarvitsi+tilalleen+milloin
mitäkin.+Tavaraa+toimitettiin+paljolti+junalla.
Hänpä+haki+tavarat+asemalta+"Station-Wagonillaan."
Toisaalta+jokaisella+tilalla+on+myös+ns.+avolavapaku,+jota+tosin+ei+farmariksi+kutsuta.
Keksikää+parempi!
10.01.2020 16:34
Etkö+ole+tietoinen+kaupankäynnin+yleisistä+säännöistä?
Auton+varaaminen+vaatii+aina+varausmaksua.
Mikäli+kauppaa+ei+sitten+synny,+maksu+on+heti+palautettava.
Käytetyt+autot+ja+muut+vastaavat+hyödykkeet+myydään+aina+ehdolla:+"välimyyntivarauksin"!
Kukaan+myyjä+ei+voi+jäädä+odottamaan+sitä,+että+varaaja,+kyselijä+todella+ilmestyy+paikalle.+Tästä+on+tälläkin+palstalla+puhuttu+paljon,+mutta+aina+riittää+näitä+ihmettelijöitä.
10.01.2020 16:20
Kokeile+tiputtamalla+määriä.+Niin+minäkin+tein.
Ei+se+aivan+helppoa+ole.
Aine+on+ollut+olutta,+ei+edes+lonkeroa.+Nukun+nyt+levollisemmin,+enkä+koko+ajan+tarvitse+yöllä+juosta+vessassa.
Aamutkin+alkavat+paremmin.+On+olemassa+useita+alkoholistin+määritelmiä.+Muutamia+on+tässä+jo+mainittu.
Alkoholistin+kotona+ei+ole+yhtään+tyhjää+pulloa+-+kaikki+on+nimittäin+juotu.
Koska+minulla+on+Saksasta+tuotua+olutta+ulkovarastossa+lavakaupalla+ja+useampi+hyvälaatuinenkin+jo+lasinmakuinen+konjakkipullo+++muuta+kaapissa,+en+pidä+itseäni+alkoholistina.
Arvelen,+että+pystyn+pitämään+juomisen+kurissa.+Joutuu+välillä+vähän+pinnistelemään.
Harmi,+etteivät+kaikki+aivan+osaa.
Tsemppiä!
09.01.2020 11:44
Kannattaako+asiaa+nyt+ihmeemmin+ihmetellä.
Auto+on+jo+yli+15-vuotias+ja+lienee+taipaleensa+varrella+etenkin+viime+aikoina+kokenut+ns.+"huoltamattomuutta"!
Monessa+asiassa+pätee+sananlasku,+että+minkä+taakseen+jättää,+sen+edestään+löytää!
Aluksi+pieniltäkin+tuntuvat+viat+kasaantuvat+lopuksi+niin,+että+viat+alkavat+tavalla+tai+toisella+"jättää tielle".
+Joku+tiesi+jo+vian+ja+korjaaminenkin+on+halpaa,+mikäli+korjaamon+osaa+valita.
Pitäisi+lisäksi+itse+ymmärtää,+ettei+auto+vuodelta+2004+enää+ole+uusi,+vaikka+on+BMW.
09.01.2020 09:56
Miksi+ihmiset+eivät+ymmärrä,+että+kaikki+nämä+ongelmat+syntyvät+nimenomaan+siitä,+että+kauppaa+käydään+350T+ajetuilla+autoilla.
Ellei+ole+varaa+ostaa+alle+kymmenenvuotiasta+autoa,+sitten+on+vain+käytettävä+bussia.
08.01.2020 12:06
Opi+kirjoittamaan!
Ajattele+hieman+meitä+palstan+lukijoita!
Yli+10+kielioppivirhettä+muutamassa+rivissä!
Raastupaakaan+ei+ainakaan+kolmeenkymmeneen+vuoteen+ole+ollut,+sillä
alioikeutta+on+siis+kauan+aikaa+sitten+ryhdytty+kutsumaan+Käräjäoikeudeksi!
07.01.2020 10:57
Edellisen+kirjoittajan+ns.+lähihistorian+tiedot+ovat+tosi+puutteelliset.
Aloita+vaikka+tutkimalla,+mitkä+olivat+Euroopan+rajat+vuonna+1913+-+siis+ennen
ensimmäistä+Maailmansotaa!
Minä+tiedän+tämän!
Minun+ei+tarvitse+kuuklata.
06.01.2020 12:16
Joku+on+nostanut+vanhan+ketjun+framille.
Kyllä+Opelit+aivan+hyviä+autoja+olivat,+eikä+tarvinnut+käydä+edes+katsastuksessa,+mikäli+niitä+vaihteli+2-3+vuoden+välein.
Minulla+oli+niitä+aikanaan+parinkymmenen+vuoden+aikana+yhteensä+9+kpl.
E-Kadeista+-+C-Vectraan,+kaikki+bensoja,+ei+kuitenkaan+V6-moottoria.
Vectra-Wagon+oli+aikanaan+niin+suuri+auto,+ettei+suurempaa+liene+kellään+vieläkään.
Saksassa+sekä+Opelia+että+Fordia+pidetään+kuitenkin+amerikkalaisina+automerkkeinä+niiden+omistajien+perusteella.
Toki+tiedän,+että+Opel+kuuluu+nykyisin+PSA-konserniin.+Toivottavasti+moottorit+nyt+paranevat!
06.01.2020 12:09
Ikävä+asia,+mutta+eikö+olisi+parempi,+mikäli+autonkäyttäjät+itse+edes+vähän+ymmärtäisivät,+miten+auto+toimii.
Ennen+täydellistä+rikkoontumistaan,+kytkin+kyllä+"ilmoittaa"+ajajalle,+että+vikaa+on,+mutta+jos+vain+itsepäisesti+jatkaa+ajamista+siihen+saakka,+kunnes+meno+kokonaan+loppuu,+joudutaan+näihin+tilanteisiin.
Sellainen+auton+keskeinen+osa+kuin+kytkin+tulee+vain+käyttäjästä+riippuen+joskus+tiensä+päähän+ja+se+on+korjattava,+koska+sellaisella+autolla jonka+kytkin+ei+toimi,+ei+voi+ajaa.
06.01.2020 11:50
55 / 80