Vapaa kuvaus

Aloituksia

66

Kommenttia

1802

1. Olen+kyllä+nähnyt.+En+kylläkään+usein.+Voi+tapahtua+milloin+vain.
  2. Käytetty+auto+on+aina+yksilö.Se+on+siis+myynnissä+vain+siellä+missä+se+on.+Auton+ominaisuudet+-+siis+viat+ja+sen+sellaiset+-+eivät+ole+mitenkään+riippuvaisia+siitä,+missä+tai+kenen+toimesta+autoa+pidetään+kaupan.Siitä+huolimatta+täällä+vuodesta+toiseen+jaksetaan+jauhaa+siitä,+kannattaako+auto+ostaa+sieltä+vai+täältä.Auton+mahdolliset+viat+eivät+kuitenkaan+kummallekaan+osapuolelle+saisi+tulla+ns.+yllätyksenä.+Täällä+on+jopa+kirjoitettu+autokaupan+lyhyitä+ja+pitkiä+oppimääriä,+joista+tärkeimmät+ovat+kauppaehtojen+kirjaaminen+mustaa+valkoisella+itse+kauppakirjaan.Kauppaehdoilla+tarkoitetaan+omistuksen+siirtoa,+esim.+mahdollisen+loppuvelan+maksua.On+edelleen+myös+hyvä+kirjata,+mihin+päivämäärään+mennessä+myyjän+on+kauppakirjaan+kirjatusta+tehtävistä+suoriuduttava.Ellei+suoriudu,+puhutaan+myyjän+virheestä.Myös+lupaus+mukaan+tulevista+toisista+avaimista,+autoon+sopivista+vanteista+-+ajokelpoisista+renkaista+tai+ilman+niitä,+kannattaa+sopia+kirjallisesti.Mikäli+näitä+asioiden+kirjaamista+vähätellään+myyjän+toimesta+,+auto+ja+kauppapaikka+kannattaa+unohtaa,+eivät+autot+Suomesta+lopu.Siksi+käytetyn+auton+osto+on+tuurikauppaa,+voi+saada+hyvän+tai+huonon.Itse+auton+ostopaikalla+ei+ole+asialle+suurtakaan+merkitystä.+Toki+valmiiksi+huomaineiset+toimijat+kannattaa+jättää+laskuista.Älkää+ostako+liian+vanhaa,+säästäkää+rahanne+siihen+saakka,+kunnes+teillä+on+varaa+myös+auton+päivittäisiin+käyttökustannuksiin.
  3. Minkä+hintaluokan+autosta+puhutaan?