Ensimmäisen Bemarin hankinta

Anonyymi

Tervehdys. Aikomuksenani olis hankkia elämäni ensimmäinen BMW. Tähän asti olen karttanut kyseisiä autoja kuin ruttoa, mutta pari viikkoa sitten kokeilin kaverin "Bemaria" ja se oli todella miellyttävä ajaa joten nyt minulla on jonkinlainen Bemari-kuume päällä.

Minulla on kuitenkin yksi ongelma. En tarvitse penispumppua (kröhöm) joten myydäänkö sellaisia Bemareita jossa sitä ei tule ollenkaan mukana?

32

787

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      kyllä niitä saa morris mini kauppiaalta, eli jos on jo varustus kohdillaan ja haluaa bemarin niin osta mini.. se on sama auto ku pienimunasen kaverisi bemari.. kai muistit myös samalla koeajaa kaverisi muijan sekin varmaan arvosti.

    • MInulla on niitä ollut kolme.
      Yksi E61 520 ja kaksi E60-mallia, josta toinen 520d.
      Bensavehkeet olivat uusina molemmat sähkövikaisia, paras näistä oli se 520d.
      Mukavia ajettavia - upeat moottorit, pieni kulutus - siis tosiaan sitä ajamisen iloa.
      Renkaita kuluu paljon, mikäli valoista aina oltava ekana.
      En tiedä, mitä tapahtuu, kun autot tulevat vanhemmiksi ja ajokilometrejä kertyy.
      Auto on kyllä tarkoitettu vähän paremmilla teillä ajettavaksi, jolloin ajo-ominai-suudet tulevat esiin.
      Yhdellä ajoin Saksan halki hiihtolomaksi Ranskan Alpeille ja takaisin. Kiihtyy vielä hyvin, vaikka olisi jo 170 lasissa. Paluussa Malmö - Tukholma alle kuusi tuntia vähän "sakkorajalla", koska keskinopeus oli 112 km/t.
      Nykyisistä uusista en tiedä, siirryin mersukantaan jo v. 2012.

      • Anonyymi

        Renkaat sulla kuluu ainoastaan siksi että aurauskulmat viturallaan.
        Itse vaihdoin juuri 2014 mallin 5-sarjalaisen Mersun E 350 hybridiin ja mielestäni paljon ''aidompi'' eli tuntumaa ohajuksessa enemmän sekä voimaa koneessa todella paljon.
        Auto on kaikinpuolin parempi mielestäni. BMW on aina tullut vähän ''jälkijunassa'' ja sama tekniikka tulee Bemareihin vasta muutaman vuoden jälkeen kun mitä Mersuissa.


      • Anonyymi

        "Renkaita kuluu paljon, mikäli valoista aina oltava ekana."
        On huomattu, että bemarikuskilla säännöllisesti on päässä vikaa, kun aina täytyy ehtiä ekana joka tilanteessa. Liikennevaloissa, moottoritiellä, rampilla, liikenneympyrässä. Kuskit vielä luulevat olevansa jonkun maailman nopeimman ajoneuvon ratissa ja sitä sitten vielä täytyy oikein näyttää. Auto ei kulje yhtään sen kummemmin kuin muutkaan vastaavan kokoiset ja laatuiset, mutta kuski kuvittelee olevansa maailman napa.
        Bite Me Wanker.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Renkaita kuluu paljon, mikäli valoista aina oltava ekana."
        On huomattu, että bemarikuskilla säännöllisesti on päässä vikaa, kun aina täytyy ehtiä ekana joka tilanteessa. Liikennevaloissa, moottoritiellä, rampilla, liikenneympyrässä. Kuskit vielä luulevat olevansa jonkun maailman nopeimman ajoneuvon ratissa ja sitä sitten vielä täytyy oikein näyttää. Auto ei kulje yhtään sen kummemmin kuin muutkaan vastaavan kokoiset ja laatuiset, mutta kuski kuvittelee olevansa maailman napa.
        Bite Me Wanker.

        No jossain oli juttua että hybridit/sähköautot syö renkaita. Vaikka kiihdyttäisi rauhallisesti, niin alakierrosvääntö on sähkössä hyvä. (myyjä totesi artikkelissa että autot myydään teholla mutta niitä käytetään väännöllä).

        Juuri se alun kiihdytys syö renkaita eniten kun toista tonnia lähtee pysähdyksistä liikkeelle.

        Tuo alkukiihdytys on sellainen missä rauhallinenkin kuski helposti tulee ottaneeksi sähkömoottorin muhkean alaväännön käyttöön, vaikka sitten ajaisi muuten nopeusrajoituksen mukaan.

        Hidas liikeeseenlähtö säästää renkaita ja joskus myös peltiä ja ehkäpä jalankulkijoitakin.

        Tämä koskee kaikkia merkkejä.


    • Anonyymi

      Itse taas harkitsen siirtymistä mersusta bemariin, mersussa häiritsee pappamainen ajettavuus, melkoisen löysän tuntuinen alusta ainakin vakio C-mallissa 2016 malli.. Bemari kiinostaa kovasti ja olisi myös ensimmäinen bemari, mutta vikaherkkyys hieman himmentää valoa, eipä tuo mersukaan täydellinen ole mutta ainakaan toistaiseksi ei ole ogelmia ollut varsinkaan moottrin ja voimasiirron kanssa, irtoavia listoja, helposti naarmuuntuva lakkapinta..

      • Anonyymi

        Jos sulla on kunnon Mese niin voi säätää sitä alustaa ihan sieltä näytöstä tai ratista.


      • Anonyymi

        Aika outoa, yleensä jengi siirtyy just Bemarista Mersuun, joko et osaa käyttää sitä autoa tai jotain mätää on koska Mese tasan tarkkaan parempi ajettava kun Bemari.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika outoa, yleensä jengi siirtyy just Bemarista Mersuun, joko et osaa käyttää sitä autoa tai jotain mätää on koska Mese tasan tarkkaan parempi ajettava kun Bemari.

        suurin osa näistä kirjoittajista ajelee vielä honda monkeyllä


      • Anonyymi

        C-mallissa onkin tuo rellun valmistama moottori. Eli ranskalainen voimapesä :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika outoa, yleensä jengi siirtyy just Bemarista Mersuun, joko et osaa käyttää sitä autoa tai jotain mätää on koska Mese tasan tarkkaan parempi ajettava kun Bemari.

        Se kumpi on parempi on aika pitkälti makuasia, turha alkaa kättä tästä vääntämään. Voin itse heittää oman lusikkani soppaan sanomalla että vw tekee hintaan suhteutettuna automaailman parhaan ohjauksen. Tämä on fakta, tosin on ihan oman mieltymykseni mukainen. En saa bemarista tai mersusta mitään ajettavuuden kannalta mitä pasuuna ei jo tarjoaisi. Voit tietysti väittää ja kääntää tätäkin miten haluat mutta se on minun mielipide.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se kumpi on parempi on aika pitkälti makuasia, turha alkaa kättä tästä vääntämään. Voin itse heittää oman lusikkani soppaan sanomalla että vw tekee hintaan suhteutettuna automaailman parhaan ohjauksen. Tämä on fakta, tosin on ihan oman mieltymykseni mukainen. En saa bemarista tai mersusta mitään ajettavuuden kannalta mitä pasuuna ei jo tarjoaisi. Voit tietysti väittää ja kääntää tätäkin miten haluat mutta se on minun mielipide.

        Buimurissani on hieman vaelteleva, epätarkka ohjaus verrattuna samanikäiseen Peugeot 607:ni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika outoa, yleensä jengi siirtyy just Bemarista Mersuun, joko et osaa käyttää sitä autoa tai jotain mätää on koska Mese tasan tarkkaan parempi ajettava kun Bemari.

        Itse asiassa ei ole. Otin n. 2000 kilometrin koeajolle vuoden vanhan 5000 kilometriä ajetun E-sarjan Mesen 220 d. Oli aikamoinen pettymys kaikkinensa. Yllättävän huono ajaa, siinä ei ollut sitä premium tasoa mitä tuon hintaisista aina odottaa. No vertailu voiton kohdallani vei BMW 530, sama kuin 520, mutta hybridinä. Olisin ottanut 520i mallin, mutta eiollut sopivaa esittelyautoasaatavilla sillä hetkellä. Ajettavuudesta en keksi 500-sarjan bemarissa mitään moitteita, menee kuin sukkasilla ja isoksi autoksi näppärä pyöritellä myös stadissa. Todella tilava ja onhan se nyt rehellisyyden nimissä sanottava, että huomattavasti tyylikkäämpi kuin E.sarjan mersu, joka tosiaan on vähän niin kuin papoille suunnattu, ei minulla pappoja mitään vastaan ole, mutta kuitenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika outoa, yleensä jengi siirtyy just Bemarista Mersuun, joko et osaa käyttää sitä autoa tai jotain mätää on koska Mese tasan tarkkaan parempi ajettava kun Bemari.

        Sen verran saanen tuohon lisää, että Bemarista, siirretään ambulanssiin tai ellei ruumisautoon, niin Mersuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se kumpi on parempi on aika pitkälti makuasia, turha alkaa kättä tästä vääntämään. Voin itse heittää oman lusikkani soppaan sanomalla että vw tekee hintaan suhteutettuna automaailman parhaan ohjauksen. Tämä on fakta, tosin on ihan oman mieltymykseni mukainen. En saa bemarista tai mersusta mitään ajettavuuden kannalta mitä pasuuna ei jo tarjoaisi. Voit tietysti väittää ja kääntää tätäkin miten haluat mutta se on minun mielipide.

        Olen varovasti samaa mieltä. Tosin olen ajellut vain tällaisilla perusmallin kotteroilla. VW-ryhmän autojen ohjaustuntuma on erinomainen ja yhtä loistava on Tsi-koneen moottoriluonne. Tsi-koneessa on ollut ongelmansa ja samoin DSG-vaihteistossa, mutta huolellisella huoltamisella ja ajolla ongelmat eivät ole kovin todennäköisiä.


    • Anonyymi

      Kiva ajaa, ei paras, korjaamo tulee tutuksi talvella.

    • Anonyymi

      Osta Bemari tai Audi, niin pääset Puhoksen jengiin. Mersuilla ei ole asiaa.

    • Anonyymi

      Kaverilla on bemari ja meinasin että ostaisin myös semmoisen mutta kaveri varoitteli että ei kannta ainakaan bensakoneella kun niissä on se polkupyöränketju nokka-akselia pyörittämässä ja se venyy ja katkee ennen aikojaan ja tulee kallis remontti. Tämä koskee myös noita ihan uusiakin.. eli kauppaanhan tuo on pakko jättää mutta mikä sitten olisi hyvä auto.. peugeoutin 508 näyttää ihan kivalta pitäskö sitten semmonen...

      • Anonyymi

        Dieseleissä samaa ongelmaa, eli ongelmia piisaa, niin kuin saksalaisissa yleensä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Dieseleissä samaa ongelmaa, eli ongelmia piisaa, niin kuin saksalaisissa yleensä.

        2015 eteenpäin dieseleissä ainakin jakoketju päivitetty. Uusissa bensakoneissa on ollut ilmeisesti vielä vikaa ketjun kanssa.


      • Anonyymi

        Ketjussa säästää paljon, kun ei tarvi vaihtoremppoja tehdä kuten hihnankiristäjissä.


      • Anonyymi

        Ehkä nuo kettingit ovat kuitenkin turvallisempi vaihtoehto kuin remmit. Mutta joo, Peugeot 508 on kyllä nätti auto.


    • Anonyymi

      Älä ainkan 325 i mallia hanki. Niis männänrengasvikaa ja öljyt sit kentälle

    • Anonyymi

      Vaihdoin 3kuukautta sitten bemariin siitä asti ollu takapuoli kipeenä vaikka bemussa paremmat penkit kuin edellisessä autossa en ymmärrä.

      • Anonyymi

        Buimurissakaan ei istuimen korkeussäätö riitä meitsille - tyyny ahterin alle taas, kuten kaikissa muissakin autoissa. Olen 180 cm mutta syvällä ollaan...:/


    • Anonyymi

      Bemari saattaa olla miellyttävä ajaa jos on tuuria mutta ei yleensä.

      Iteselle riitti yksi uudesta hankittu 3-sarjalainen (F30). Sen kamalampaa autoa ajaa ei minulla ole ollut ja mukaan kuuluu 70-luvun toyotakin.

      • Anonyymi

        Kysäiseppa isiltösi paljonko hänellä on varaa pistää Bemmin korjauksiin rahaa, sitä nimittäin kuluu paljon.


      • Anonyymi

        Nyt taisit ihan pikkuisen valehdella:D

        Laitas nyt bensahana kiinni ja läksyjen tekoon.


    • Anonyymi

      E30 kopan bemarit nam

      • Anonyymi

        E30 koppa ei riitä. Pitää olla isolla kutosella ja manuaali.


    • Anonyymi

      On muuten jännää että vauhdikkaan tai edes vauhdikkaaksi mielletyn menopelin omistaminen nostaa itsetuntoa hiukan. Vielä yllättävämpää on miten se kiinnostaa muita: muistan kun tulin nuorempana prätkällä töihin niin puolitututkin firman käytävillä tulivat sen jälkeen kyselemään että jokos ajokausi on avattu ja miten pyörä kulkee. Huoltsikoilla vanhat äijät tuli kertomaan miten heilläkin oli aikoinaan jaawa. Tavallaan nautin tästä huomiosta. Ikävä kyllä sitä tuli vain miesten puolelta. Naisia ei kiinnostanut.

      Vähän sama juttu Bemarin kanssa: vaikka ostin tuollaisen perhekoon lehmän ja ihan käytännös syistä, niin ihmiset arvioivat minua uudella tavalla. Jännä juttu sinänsä. Itse en koe olevani enempää kusipää kuin aiemmin Foordikuskina, myöskään nuo lisääntymisvälineet ei ole osoittaneet kasvun merkkejä. Ehkä vähän kohteliaampi tulee oltua liikenteessä.

    • Anonyymi

      osta se bemari sittenkun koulut on käyty ja asunto maksettu.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      84
      3843
    2. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      91
      3070
    3. Seinäjoen ampumistapaus

      Kyseessä olivat helluntainkirkkoon kuuluvia. Niin myös Jyväskylän tapauksessa. Mistä he saavat aseet ?
      Seinäjoki
      65
      3023
    4. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      43
      2415
    5. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      88
      2202
    6. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      44
      1797
    7. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      65
      1786
    8. Pakotteet purevat

      Asiallinen artikkeli Helsingin Sanomissa miten pakotteet purevat Venäjään. Kulutusjuhlat, ei työttömyyttä, elintason nou
      NATO
      326
      1784
    9. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      26
      1760
    10. Kun istuit

      vierelläni penkillä, olin hetken onnellinen. Se hetki kimaltelee mieleni sopukoissa ja valvottaa öisin. Salainen kaipau
      Ikävä
      62
      1610
    Aihe