Vapaa kuvaus

Aloituksia

5

Kommenttia

61

  1. Heissan.+Oon+lukion+kohta+2.+vuotta+alotteleva+tyttö.+Ja+voin+sanoa+että+ilman+konetta+et+kyllä+lukiosta+läpi+pääse.+Kaikki+materiaali+on+pääosin+jo+sähköisessä+muodossa.+Enään+ei+juurikaan+ole+paperisia+monisteita+ja+vihkoja,+saatika+sitten+nidottuja+kirjoja.+Opiskelu+on+helpompaa+kun+ei+tarvitse+raahata+kirjoja,+vain+läppäri+riittää+jossa+on+kaikki.+Oppimateriaalit,+muistiinpanot,+tehtävät+jne+kaikki+löytyy+yhdestä+ja+samasta+paikasta.+Mutta+sivujen+selaaminen+on+rasittavaa+ja+ruudun+kokopäiväinen+tuijottelu+raskasta.+++Kaikki+kokeet+ja+testitkin+tehdään+nykyisin+sähköisenä
  2. Hei.+Ikävä+kuulla+että+oot+tommosesta+kaikesta+paskasta+joutunut+kärsiään.+Osa+valitettavasti+vain+joutuu+siitä+enemmän+sillointällöin+kärsimään+kuin+muut,+ja+se+jos+mikä+on+syvältä.++Itselleni+ei+masennusta+ole+todettu+koska+en+matalan+fiiliksen+takia+apua+ole+hankkinut.+Se+on+itselläkin+kääntynyt+esittämisen+puolelle,+tai+oli+kääntynyt.+Koska+pystyn+viettämään+aikaa+enimmäksen+yksin,+ei+oo+ketään+jolle+tarvis+esittää+ja+toivon+että+siitäkin+pääsis+joku+kaunis+päivä+eroon.+Mun+oloa+ylä-asteella+pahensi+mun+silloinen+pieni+(vähän+erikoinenkin)+ystäväpiirini,+joka+alko+hyvin+pian+muo+kiusaamaan.+Lukioon+siirryttyäni+mieliala+koheni+hiukan+ja+olen+vähän+itsevarmempikin+kuin+toissa+vuoteen+verrattuna.+Mutta+vain+vähän.++En+ehkä+tänne+rupee+avautumaan+siitä+mitä+oon+ite+käyny+läpi.+En+nyt+ehkä+ihan+kumminkaan+sitä+masennusta,+mutta+aikalailla+kaikkea+muuta+paskaa.+Usko+muo,+mä+tiedän+miltä+susta+tuntuu.+Sä+voit+päästä+tuosta+yli,+ajallansa.+Sun+pitää+vaan+löytää+se+pieni+liekki+sun+sisältäs+jota+ruokkia.++Niitä+on+monia,+ja+esimerkiks+just+Musiikki,+Piirtäminen,+Urheilu,+Kirjoittaminen+jne.+on+semmosia+asioita+jotka+voi+vähän+piristää+ja+sitä+pitää+sillon+ns+jalostaa.+Jos+se+on+vaikka+piirtäminen,+niin+aloita+iso+tunteita+kuohuva+työ,+tai+jos+se+on+musiikki+niin+pura+tunteita+musiikkin+tai+laulun+kautta.+Se+on+mikä+tahansa+asia+mikä+saa+sun+olon+hetkekskää+hyväks.+Moni+jää+suo+kaipaamaan.+Mieti+tarkkaan+mitä+teet.+Itsari+kuulostaa+helpolta+tavalta+lopettaa+kaikki+vain+hetkissä,+ja+se+onkin+sitä+tavallaan.+Mutta+se+ei+ole+oikein.+Jos+viiltelee+pahaan+oloonsa,+siitä+voi+päästä+eroon.+Jos+käyttää+aineita+pahaan+oloon,+siitä+voi+päästä+eroon.+Jos+on+agressiivisia+taipumuksia+vaikkapa+väkivaltaan,+niistäkin+voi+päästä+eroon.+Mutta+kun+tekee+itsarin,+ei+voi+koskaan+perääntyä.+++Kirjekavereista+sen+verran+että+netistä+löydät+kyllä++paikkoja+joissa+voit+joillekulle+kirjoitella+ns+kirjekaverina+ja+se+voisi+myös+hiaman+kohentaa+sun+mieltä+jos+kiinnostaaki.