Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
M184
profiilit
M184
M184
Vapaa kuvaus
Aloituksia
1
Kommenttia
3584
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Sen verran sekaannun tähän kukkotappeluun että lainaan pätkän maasotakoulun teoksesta "Hätätilanteiden äänihavainnot ja toimintakyky"
"Silloin, kun tunteiden pois kytkeytymistä tapahtuu,
hätätilanteen aikainen selviytymiskyky paranee ja energiaa voidaan käyttää pelon tunteiden
sijasta havaintojen tekoon, asian tiedolliseen käsittelemiseen ja päätöksentekoon"
"Hätätilanteiden aikainen toimintakyvyn säilyttäminen vaatii stressitason kontrollointia eli
käytännössä omien tunteiden tietoista hallintaa pelon voittamiseksi"
Ei tähän tarvita mitään sotaa vaan esimerkin voi hakea vaikka liikenneonnettomuuksista. Osa pystyy toimimaan tilanteessa ja osa ei. Henkilökohtaisten ominaisuuksien lisäksi vaikuttaa ammatti tai koulutus ja se onko tilanne uusi ja jos tilanne on ennenkin sattunut niin mitä sieltä on muistoissa.
Aina kuitenkin tilanteen jälkeen olisi hyvä päästä puhumaan mieltä askarruttavista asioista.
27.04.2023 00:48
Totta tuokin ja siihen myös insertin nainen viittasi.
27.04.2023 00:30
Mitä tuossa juttuja olen kuunnellut niin monet tekevät sellaisen ratkaisun että myyvät omansa ja muuttavat uuteen. On henkisesti kuulemma helpompaa kun toinen ei muuta toisen luo vaan ollaan tasaveroisesti uudessa kämpässä.
25.04.2023 23:01
Itse myös jäin pohtimaan että mitkä on muut mahdollisuudet jos baarit ei ole hänen juttunsa eikä profiileja deittisovelluksiin tee. It-alan osaaja joka harrastaa legorakennusta ja kalliokiipeilyä. Voisi kuvitella että ympäristö on aika miesvaltainen.
Tuli kyllä kaverin puolesta vähän surullinen olo mutta kuten Murto tuossa haastattelussa totesi niin se että ylemmän tuloryhmän ihmiset lisääntyvät kertoo siitä että Suomessa kyllä pystyy yhdistämän työelämän uratoiveineen ja saamaan perheen.
Eli jotain hyvää kuitenkin.
25.04.2023 22:53
No tässä vaiheessa elämää molemmat todennäköisesti asuisivat omissa asunoissaan joten varmaan tuo 90+90 voisi olla toimivampi. Ensin 90 minuuttia läheisyytä ja saman verran juttelua että saa hengityksen tasaantumaan.
25.04.2023 22:24
Noita tutkimustuloksia alkaa olla jo niin moneen suuntaan että on kyllä ihme että joku on vielä onnellisesti yhdessä. Ehkä ne on juuri ne joilta ei ikinä kysellä mitään mihinkään tutkimukseen.
25.04.2023 15:52
Tuo tukimus taisi tosiaan kertoa siitä että naisen seksihalut nousevat jos mies osallistuu kotitöihin.
Alla olevan tutkimuksen mukaan ero tulee todennäköisemmin jos osallistut kotitöihin.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tutkimus-miehen-kannattaa-valtella-kotitoita/2187032#gs.vpbckp
Tässä pelissä mies ei voi voittaa mutta on toki mahdollisuus valita kärvistelyn katto pään päällä tai lentää pihalle kassit tyhjänä.
Tuossa varmaan käydään taustalla myös poliittista mielikuvasotaa sillä kyseessä kuitenkin kansanedustaja.
Pohjalla on myös yksi feminismin peruspilareita eli ajatus siitä että henkilökohtaiset päätökset ovat myös poliittisia että rakenteellisia. On todettava että tästä olen jossakin määrin samaa mieltä. Katsotaan vaikka perhevapaauudistusta. Perhevapaista isät pitää vain pienen osan. Se ei ole ongelma jos Hannu, Pekka tai Jaakko perheen sisäisesti sopii että äiti hoitaa lapset mutta kun näin suuri osa perheistä tekee saman päätöksen kannattaa miettiä tämän seurauksia ja mahdollisia toimenpiteitä.
Tässä vähän sama homma. Se ettei historioitsija käytä kodinkoneita on perheen oma asia ja varmasti on muitakin samanlaisia perheitä. Näiden tutkimusten mittausten laadusta tai oikeellisuudesta en tiedä mutta ainakin näin maallikkona tuntuisi siltä että mitä tasaisemmin kotityöt jakautuvat sen parempi myös työelämän kannalta. Minusta hyvä että asiasta keskustellaan.
Ongelma tulee tässä siinä kohtaa kun mietitään mitä ihmisten henkilökohtaisia valintoja nostetaan kellumaan poliittiselle tai rakenteelliselle pinnalle. Nyt kun valtavirtaus puhaltaa tietystä suunnasta niin minusta kansanedustaja Kontula ilmaisi tilanteen aika hyvin Twitterissä.
"Kaiken kaikkiaan pojat/miehet kohtaavat käsittääkseni elämänsä aikana keskimäärin enemmän väkivaltaa kuin tytöt/naiset - sitä vain pidetään niin normaalina, että sitä ei edes muisteta mainita
24.04.2023 21:26
Ihan tuohon oma termin käyttöön niin itse näen sen laajana käsitteenä. Minusta siinä kerrotaan myös sitoutumisesta toiseen, yhteisiin toiveisiin ja unelmiin sekä ollaan valmiita tekemään työtä ikuisen rakkauden ja onnellisen lopun eteen.
Kyllä ainakin omaan korvaan kuulostaa mukavammalta jos nainen sanoo että olet mun oma mies kuin toteaisi että olet mun laina/vuokra mies.
Mitä konreettisempiin omistus/käyttöoikeus suhteisiin tulee niin aina kun olen yhteen naisen kanssa muuttanut niin olen antanut oikeuden käyttää minun tiliäni vapaasti. Ihan hyvin toimi ja jos ei olisi toiminut niin peilin eteen olisi saanut kävellä
24.04.2023 15:17
Kuuleman mukaan taksilain uudistus ei ainakaan parantanut asiakkaiden luottamusta kuskeihin.
23.04.2023 19:21
".....nuoria kundeja...... silkkaa epäuskoa että joku heitä pyytäisi kassalla treffeille" Entinen työkaveri hommasi lisäansioita tekemällä , omien sanojensa mukaan, kahva-apinan hommia ja jotenkin sai kuvan että treffipyyntöjen saaminen ikäänkuin kuului jo ammatin kuvaukseen.
Samoin kuulemma taksikuskeilla sekä sellaisilla kausityöntekijöillä kuin joulupukit.
Ehkä tuo kassa on se vaikuttava asia.
23.04.2023 15:02
https://www.is.fi/urheilu/art-2000009529827.html
Luulen että tuo kateellisten määrä ei kovin suuri ole mutta sitäkin äänekkäämpi. Sama porukka varmaan kommentoinut tuossakin esimerkissä.
Seksikkyydestä en nyt tiedä mutta kovasti ovat saaneet arvostelua myös nämä uudet ps:n nuoret miehet jotka on leimattu puhtaasti tiktok-tähtinä hakemassa julkisuutta. Juuri on valtakirjat tarkistettu ja heti lytätään. Minusta olisi kohtuullista antaa edes mahdollisuus näytää kyntensä.
23.04.2023 14:36
Cool tuolla minusta avasi hyvin latua omalle kirjoitukselleni. Halipula on ikävä parisuhteessa. Suhteen alussa kiehunut vesi onkin pikkuhiljaa jäähtynyt haaleaksi. En itse kaipaa mitään aamukiehnäyksiä vaan ehkä aamupusut ja kahvin keittoon. Onhan siinä koko päivä aikaa huomioida toista.
Näin sinkkuna alkaa jo pikkuhiljaa hyväksymään että kaikkia asioita ei vaan saa. Toki välillä sellainen haikeus iskee kun näkee käsikkäin kulkevia pariskuntia mutta itselläni enemmän painaa yksinäisyys. Yksin herääminen on ihan ok mutta tyhjältä tuntuu kun aamukahvia juodessa toisella puolella pöytää ei ole ketään jolta kysyisi "mitä laitetaan tänään ruuaksi."
23.04.2023 14:01
"Verohallinnon riskivastaavan Kari Torssosen mukaan verottaja on saanut pyynnöstä tiedon kaikista Onlyfans-alustan suomalaisille maksamista korvauksista" Ehkä haastateltava ei tiennyt tätä lausuntoa antaessaan mutta tuon perusteella meillä koko verotusjärjestelmä on naisvihamielinen.
23.04.2023 13:30
Meikatkoon tai olkoon meikkaamatta mutta olisi suotavaa etukäteen varoittaa jos käyttää niitä naamioita/naamareita. Välttämättä ei aortta kestä jos varoittamatta kulmantakaa ilmaantuu.
Joskus tytöiltä kysyin että jos ulkonäöllä ei ole merkitystä ja sisäinen kauneus ratkaisee niin miksi sitten meikkaatte. Vastaus en saanut koska ilmeet olivat sellaiset että iskän on parempi nyt lähteä. Samat ilmeet oli myös silloin kun kysyin meikkien käyttöturvallisuustiedotteista.
Ei suoraan meikkaamiseen mutta yksi parhaista palvelukokemuksista mitä olen saanut tapahtui Helsingin Stockmannin tavaratalon meikkiosastolla. Olin Helsingin seudulla komennuksella ja lapsilta lähti listat mukaan niistä meikeistä joita välttämättä tarvitsivat. Silloin ei nettikauppa ollut vielä nykyisessä vauhdissa joten piti itse siellä poiketa.
Itse ojensin myyjälle listan ja siihen viereen tuli nuori mies joka oli ostamassa tyttöystävälleen lahjaa. En muista mitä oli ostamassa mutta kun piti pohtia jotakin sävyjuttuja niin näytti tyttöystävänsä kuvan ja sen perusteella myyjä valitsi. No minulle tuli sama ongelma joten itsekkin sitten näytin tyttären kuvan ja sanoin että tuollaiseen kohteeseen. Katsoi kuvaa, sitten listaa ja taas kuvaa jonka jälkeen totesi että se on tämä.
Kotona sitten ihmettelivät että miten osasin ostaa vaikka oli sävy unohtunut listasta. Totesin vaan että kyllä isät tietää
22.04.2023 00:02
Hienoja lintuja. Meinattiin kavereiden kanssa tehdä aloite että siellä tieosuudella ei vaihdettaisi ledivaloihin tai siirretään nuo vanhat tolpat eri paikkaan.
21.04.2023 19:10
Ilmalentoja ollut näkyvissä jo pidemmän aikaa mutta nyt näkyi yksinäinen joutsen jo sulassa lahdenpoukamassa. Kaveri varmaan saanut osumaa tuulivoimaloista tai roikkuu sähkölinjoissa.
Linnusta ehkä eniten odottelen yhtä palokärkeä. On meinaan oikea alfa-yksilö. Muut kun houkuttaa kumppania luokseen hakkaamalla onttoja puita niin tämä nakuttaa katulampun kupuja. On kisassa ihan omassa kastissa.
Rusakonraatoja on aika paljon tietyllä alueella joten ilmeisesti alueen huuhkajakanta on voimissaan.
Lintuja ei nyt niin tule seurailtua mutta kohta on mukavaa kun käärmeet kaivautuvat koloistaan.
21.04.2023 13:03
Tänään ja huomenna odotellaan veikkauksen peleistä täysosumaa.
Tänään salille, avantoon ja saunaan. Huomenna voisi lähteä katsomaan joko kuntoportaat ovat vapautuneet lumipeitteestä.
Rännit varmaan putsaan ja huollan ruohonleikkurin sekä pyörän.
Rauhaisaa viikonloppua.
21.04.2023 12:24
"aika pysäyttävä kuvaus" kuvastaa koko hs lehteä. Voisi kai sanoa että nykyisen tasa-arvo ja monimuotoisuus ajattelun terävintä kärkeä.
Ensin tajuttiin ongelma
https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000009431896.html
Ensimmäisenä tasa-arvo ja monimuotoisuus saavutettiin nyt liitteen toimituksessa.
https://www.hs.fi/nyt/art-2000009160099.html
"miehen seurassa taas kerran omien arvojensa vastaisesti, omia tarpeitaan vähätellen ja miestä miellyttääkseen"
Saahan tuosta tietysti sukupuolikysymyksen jos haluaa mutta ainakin oma ajatusmailma lähtee siitä että arvot ovat vastakkaiset eivät ihmiset. Jos ensimmäisenä tulee mieleen negatiiviset tunteet voi olla tuolta "minä itse" kuplasta vaikea hakea kompromissia.
Jos tuosta lainatusta osiosta jättää sukupuolen pois ja pistää tilalle puolueita niin voi miettiä kuinka vaikeaa elämä olisi ilman kykyä joustaa.
Mitä fyysisiin ja henkisin muutokseen tytöillä tulee niin jos kysyisin omilta lapsilta niin saisin kaksi eri vastausta.
Vaikka hesari ei antanut tässä miehille palstatilaa niin omasta kokemuksesta on todettava että tuollainen varhain aloitettu fyysinen muutos olisi ollut urheilun kannalta hyvinkin tervetullut. Samoin varmaan myös itetunnon kannalta. En ehkä olisi jäänyt kotiin lukemaan viidakon korkkareita vaan mennyt diskoon näiden muiden fyysisesti kehittyneempien kanssa. Nyt itsellä Afrikan korpsit valmistautuivat ratkaiseviin taisteluihin samalla kun muualla pidemmät pojat painautuivat tyttöjä vasten vimeisillä hitailla.
20.04.2023 16:11
Arkisessa elämässä kivusta nauttiva on näin maallikon silmissä henkilö jonka kannattaisi keskustella sote-alan ammattilaisen kanssa. Alistumisen taas ymmärrän. Jos itse olisin seurustellut naisen kanssa pidempään ja häneen pystyisin luottamaan niin ei tuollainen alisteinen asema haittaisi.
Esimerkkinä taloudellinen alisteisuus. Jos nainen ehdottaisi että jään pois töistä ja jäisin edustusmieheksi hoitaen kodin ja hänet niin harkitsisin kyllä. Jäisin kotiin ja saisin viikkorahaa hänen hoitaessa muun talouspuolen kävisi kyllä minulle.
Toinen esimerkki jossa nautinto on enemmän "nautinto". Erossa lasten lähivanhempi ilmoittaa että elatusmaksu on tämä jos meinaat lapsia nähdä. Se että alisteisessa asemassa hyväksyy huonot ehdot mutta poistaa vieraannuttamisen riskin on ihan ymmärrettävää.
Jos mennään tuohon eroottiseen lihanhankausosastoon niin kipu menee tässäkin itseltäni hieman yli mutta siinä mielessä ymmärrän ettei tarkoitus ole tässä itsensä vahingoittaminen. Kyllähän minäkin saan avannosta hyvän mielen tunteen ja jotkut kuulemma etsivät vain sitä rakastumisen tunnetta ikä sitä toista ihmistä. Jos joku saa tunteen kivusta niin mikäpä se siinä.
Itse näen tuon alistumisen ja alistamisen hyvin vahvasti myös vallan ja vastuun siirtona. Kyllähän muutenkin (ainakin toivottavasti) keskustellaan mitä raajoja saa tunkea mihinkin aukkoon ja missä järjestyksessä. Tuohon kun lisätään lisäää luottamuskerrointa sen suhteen että toinen lukitaan paikalleen tai aisteja peitetään niin siinä mennään jo seuraavalle tasolle.
Itselle kaikki erite ja veri hommat olisivat liikaa. Raja voisi olla sellainen että jos pitää pakaroita läpsiä niin punotus on ok koska se vilkastuttaa verenkieroa mutta jos on riski mustelmille on menty liian pitkälle.
19.04.2023 12:22
Toivottavasti Iida löytää itselleen rakkaan. Täytyy kyllä arvostaa tuota tapaa jolla laittaa itsensä peliin löytääkseen sen oikean. Vaikuttaa ihan sivutoimiselta työltä.
Itse tuossa pohdin noita paikkakuntia.
Helsingissä, Rovaniemellä, Turussa ja Kuopiossa-yliopistokaupungit ja naiset
Uudessakaupungissa, Kauhavalla, Äänekoskella ja Valkeakoskella-teollisuusalueet ja miehet.
Lopputulema ->Asuinpaikkojen lisäksi myös koulutusalat, elämäntyylit ja arvot eriytyvät
Jos nyt pidetään totena se ettei raha tai varakkuus vaikuta yhtään ja sisäistä kauneutta pidetään ulkoista tärkeämpänä niin onko asuinpaikka ja/tai koulutustausta sellaisia joiden kautta tulee ennakkoluulo toisen elämäntyylistä ja arvoista.
Kiinnostaisi tietää näin kuntapolitikkona ja voiko siihen jurikaan vaikuttaa.
"Kyllä on riski, että Suomi jakautuu" -syrjäytyneet ja ei vielä syrjäytyneet.
19.04.2023 11:26
15 / 180