Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
M184
profiilit
M184
M184
Vapaa kuvaus
Aloituksia
1
Kommenttia
3971
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Itse olen tuota miettinyt töihin pyöräillessä siitä näkökulmasta että miksi sen pitäisi riittää. Jos mennään ajassa sukupolvi tai kaksi taaksepäin oltiin tilanteessa jossa mies toi leivän pöytään ja nainen hoiti kodin ja lapset. Lisäksi elinpiiri oli yleensä aika suppea joten se potenttiaalisten kumppanien määrä oli aika rajattu.
Siitä mentiin eteenpäin niin naiset tulivat työelämään ja nyt ollaan tilanteessa jossa naiset ovat korkeammin koulutettuja, heidän työtilanteensa on parempi sekä jos terveydelliset syyt eivät ole esteenä niin lapsi on vain valintakysymys. Vaikka miten tuota olen pohtinut niin miksi tyytyisi tavalliseen rakkauteen kun voisi saada vaikka luovan ihmisen (muusikko, valokuvaaja, taidemaalari) tai tekevän miehen (rakentaja, automekaanikko jne) rakkauden. Se että ympärillä on luovuutta tai osaamista ratkoa käytännön ongelmat on aina jotakin lisää tavallisuuteen verrattuna.
Ennen ei ihmisillä ollut varaa nirdoilla vaan otettiin paras mikä oli saatavilla tai sitten vähiten huonoin mutta nyt kun yhteiskunta on rakennettu perusturvalliseksi tukien ja esim ilmaisen koulutuksen ansiosta niin se tavallisuus joka ennen riitti hyvään juoksuun tarkoittaa nykyään että olet vasta asettunut telineesen.
27.02.2024 18:38
Meillä selkeä merkki talven taittumiselle on sama kuin syksyn vaihtuminen talveksi. Jää ei kestä ihmistä mutta se kantaa pilkkijän.
27.02.2024 11:03
Eihän rahakaan tee ihmisiä onnelliseksi mutta kyllä suurin osa haluaisi olla , jos ei nyt rikkaita, niin ainakin varakkaita.
Eikä miejhen pituudella tai statuksellakaan ole mitään väliä mutta kyllä näin 175cm metallimiehenä joskus mietityttää että jos olisin 188 cm lentokapteeni niin olisiko sovelluksista tullut enemmän osumia, päässyt useimmin treffeille ja näiden seurauksena olisin parisuhteessa.
Kuitenkin ihan tuon ajatuksesi ostan ainakin työelämän suhteen. On sitten ulkonäöllä vaikutusta esim uralla etenemiseen tai ei, niin helposti sellainen kateuden siemen saattaa työyhteisössä levitä.
Vaikka kauneudessa varmaan varjopuoliakin on niin ainakin itsellä on se käsitys että enemmän siitä on hyötyä kuin haittaa.
26.02.2024 22:02
Luottamus- jos haetaan että luotanko ihmisiin niin kyllä. Me ollaan sopimusyhteiskunta ja homma ei toimi jos ei ole luottamusta. 1p
Huumorintaju- kaikilla on mutta onko lähetin samalla taajuudella kuin vastaanotin? 1/2p
Älykkyys-keskinkertaisena putkiaivona en nyt itseäni tuohon ryhmään tunne kuuluvani 0p
Kohteliaisuus- tuosta olen saanut siipeenikin joten aika harkitusti jatkossa. Perus käytöstavoilla 1/2p
Emotionaalisesti läsnä- kyllä vaikka usein kommentit ovat aika ratkaisukeskeisiä. 1p
Kunnianhimoinen- en varmaan siten kuin tässä haetaan eli kiipeämistä parempiin statuksiin tai palkkoihin. 0p
Ystävällinen- helpottaa kovasti ihmisten kanssa toimimista. 1p
Luotettava- moni varmaan näin näkee koska luottamustoimiinkin on äänestetty. 1p
Intohimoinen- vanhemmiten aina vähemmän mutta onko se sitten pysyvä suunta niin aika näyttää. 0p
Aito- joskun esim kokousteknisistä syistä hiukan joutunut epämukavuusalueelle mutta muuten kyllä. 1p
Antelias- yleensä mutta todelliseen tarpeeseen 1p
Hyvässä fyysisessä kunnossa- monella mittarilla kyllä. 1p
Osaa toimia johtajana, joka ei silti hallitse liikaa.- monessa tilanteessa todettu toimivaksi. 1p
Hyvät kommunikointitaidot- jos treffitapaamiset voi jättää huomiotta niin kyllä. Olisko 1/2 p silloin kohtuullinen pistemäärä.
Kärsivällinen- tätä elämä on opettanut. 1p
On läsnä, kun hänelle puhutaan eli ei esimerkiksi selaile silloin puhelintaan.- nimenomaan pyrin vähentämään ulkoisia häiriöitä 1p
Luova- en sitten yhtään 0p
Ennakkoluuloton- en vaan pyrin etukäteen miettimään asioiden hyvät ja huonot puolet ja miksi joku on näin tai tullaan tekemään niin. 0p
Suojelevainen- varsinkin työelämässä mutta siviilissä en ole mikään curling-ihminen joka harjaa muiden edestä rataa puhtaaksi. Kyllä ihmisillä on myös oma vastuu. 1/2p
Hyvä kuuntelija- ujolle miehelle ihan selkärankajuttu. 1p
13/20 eli pieni kivi haudalle riittää kun tulee vain yksi nimi.
26.02.2024 21:31
Itse olen ollut siinä oletuksessa että tuossa pääpaino on sillä että pistetään navat vastakkain ja naksutellaan; sekä välillä käydään verhokaupoissa. Jos oma toive on pidemmät kävelyt käsikkäin sisustuselementtiliikeissä ja joskus naksuttelua niin kannattaa tehdä jo aluksi selväksi. Kuten tietysti moni muukin tuohon suuhteeseen liittyvä yksityiskohta.
Itselleni periaatteessa voisi voisi toimia jos miettii pettymyksen näkökulmasta. Pari pitkää liittoa alla ja niissä kun oli toive loppuelämän kestävydestä niin ero oli kova paikka. Tuossa lähtökohta voisi olla että tämä ei kauaa kestä joten se loppuminen ei pitäisi ottaa niin pahasti voimille. Sen verran itseäni jo tuntien voisin sanoa että yhtä pahalta se tuntuisi.
Itselleni tuollainen tuskin sopisi ja kaikkein vähiten aikana jolloin minulla olisi muutenkin vaikeaa. Vertaisin omalla kohdalla lohturuokaan. Aamulla katselee peiliin ja toteaa että onpahan pyöreyttä kertynyt ja masentuu. Lohdutukseksi syön perhepitsan ja pari litraa kermajäätelöä ja taas seuraavana aamuna ihmettelen että olen llihonut. Se että tuossa tilanteessa etsisin tuollaista suhdetta tuntuu kuin toivoisin itselleni terapeuttia ja kosketusautomaattia. Jos oma elämäntilanne on vaikea niin kohtuutonta toivoa toisesta pelastajaa enkä ole ollenkaan varma että pystyisin samalla tavalla antamaan siihen suhteeseen.
Minulle tämä ei olisi siis mikään lama-ajan juttu vaan hyvien aikojen juttu. Kun elämä on hyvin noin perustasolla ja osalla sektoreita jopa onnellista niin siihen jatkeeksi tällainen voisi mennä ikäänkuin elämän keitoksen lisämausteena. On voimia ja jaksamista kestää tämän suhteen haasteet ja pystyt tuomaan sen vastavuoroisuuden suhteeseen jota se tarvii onnistuakseen.
Kokeilemalla tuo selviäisi eikä varmaan ehdokkaista pulaa ole mutta itse miettisin että pystynkö oikeasti nauttimaan toisen läheisyydestä jos tiedän että sähkölaskun eräpäivä on mennyt. Jos taas olet sähkölaskun jo maksanut ja se ei vaivaa enää niin paljon paremmin voit keskittyä siihen toiseen ja suhteeseen; ihan riippumatta mitä kirjainyhdistettä siitä haluaa käyttää.
26.02.2024 16:21
Kyllähän se keväältä vaikuttaa kun aamu kuudelta pyöräilee töistä kotiin ja tie imee kaiken pyörän valon. Pitää vaan miettiä onko edessä oleva musta pinta jäätä vai märkää asvalttia. Samoin alikulut on täynä vettä kun vesi sinne valuu mutta kaivot ja viemärit ovat jäässä.
Mitä lintuihin tulee niin pitäisi varmaan tehdä aloite muutaman vanhanmallisen katulampun säästämiseksi. Jättää vaikka siihen uusien ledivalaisimien viereen ilman sähköä. Täällä on yksi palokärki, ilmeisesti uros, joka käy siinä rummuttamassa. Muut naputtaa puunrunko kun tämä yksi kunnolla rummuttaa käyttäen kupua kaikupohjana. Ei tarvi ihmetellä kenen lähioksalla naarat parveilee.
Toinen asia mikä tulee tarkistettavaksi on yksi huuhkajan pesä. Oli viime vuonna tehnyt pesän lähelle maastopyöräilyreittiä ja ilmeisesti sen verran häiriöitä että pesintä oli epäonnistunut. Talkoiltiin sitten leveärenkaisille spandekx kiitureille toinen reitti ja nyt jännitetään olnko pesäpaikka kokonaan hylätty vai palaisiko samaan paikkaan. Ilmeisesti talvehtinut ihan hyvin kun jäniksen raatoja ja muiden lintujen sulkakasoja on kuulemma lähistöltä havaittu.
24.02.2024 15:54
Kiitokset sinulle ja muillekin palstalaisille; yhdessä tätä palstaa rakennetaan.
Täällä on nostettu asioita monesta kulmasta ja sen lisäksi että asioita on tullut miettineeksi niin kyllä asioita on myös tullut konkretisoiduksi, Ihan nyt esimerkki lähitulevaisuudesta on mun talviloma. Ennen olen ottanut sen aina rahana ja kipaissut katsomassa lapsia ja muita sukulaisia. Tänä vuonna otin sen vapaana jolloin voin olla poissa töistä kaksi viikkoa. Niistä olen sitten kymmenen päivää sukuloimassa kaikessa rauhassa.
24.02.2024 15:05
Jos nyt oikein muistan sen kirjauksen niin siinä taisi ainakin hallitusohjelmassa lukea että ensimmäinen päivä on palkaton jos työehtosopimuksessa ei ole toisin määrätty tai työsopimuksessa ei ole toisin sovittu.
Käytännössä tästä tulee siis kauppatavaraa tessissä. Se hinnoitellaan jotenkin ja voisi olla että jos palkan korotustarve olisi 2% niin se voisi tulla jos on tuo palkaton saikkupäivä. Toinen vaihtoehto olisi sille vaikka 1% ja ensimmäinen saikkupäivä palkallinen. Miten pän vaan ajattelee niin työntekijä jää alakynteen.
Samoin ei voida jatkossa vaatia työnantajalta työntekijöien yhenvertaista kohtelua jos työsopimuksessa voi valita jomman kumman vaihtoehdon.
Sitä en tiedä miten vaikuttaa esim valtakunnansovittelijan työhön jos vientialat määrittävät yleisen linjan. Voiko tässä asiassa poiketa, en tiedä.
Sitä en myöskään tiedä koskeeko tämä sairaan lapsen hoitoa. Saattaa olla tilanne että se vanhempi jää pois töistä joka saa siitä palkan. Yksinhuoltajilla sitten vähän haastavampi tilanne.
Tilanne kohtelee vähän eri tavalla niitä jotka voivat pienessä nuhassa vain ilmoittaa että tänään jään kotiin tekemään etätöitä mutta ne kenellä tätä mahollisuutta ei ole joutuvat valitsemaan rahattomuuen tai ottamaan riskin että tartuttavat toisetkin. Samoin on ihan mahollista että saikkupäivien määrä kasvaa kun kerran omavastuu on kärsitty niin otetaan lisäpäivät samaan hintaan.
23.02.2024 20:06
Viime talvena minulla oli kaapissa Marskin ryyppy. Ennen saunaan menoa yksi snapsi niin sai veren kiertämään . Tänä vuonna ei ole pulloa tullut hommattua.
Toimii myös kahviin lorautettuna mutta perinteisellä tavalla on kyllä parempaa.
23.02.2024 19:35
No nyt viime aikoina on tuntumut että hyviä aioita tapahtuu ansaitsemattoman paljon. Yrityksen tilauskirja kuulemma täyttyy kovaa tahtia joten tulevaisuus näyttää hyvältä ja turvatulta. Sukulaisilla ja kavereilla tuntuu myös meneän ihan mukavasti joka tietysti itseäni kovasti ilahduttaa.
Itselleni myös sellaisia pieniä ilon ja onnistumisen hetkiä löytyy mutta ehkä maininnan ansaitsee sellainen isompi kokonaisuus etttä olen kadottanut yksinäisyyden tunteeni. Juuri kun sain liikkeelle projektin joka parantaisi yksinäisyyen laatua se tuntuikin poistavan koko tunteen. Jotenkin tuntuu että turha työ meni hukkaan mutta olkoon sitten niin.
23.02.2024 19:27
Koska hänellä on ollut kaikenlaista vastoinkäymistä eromme jälkeen. Uudet kumppanit eivät olleet sellaisia kuin oli odottanut. Tapaturma joka johti pitkään sairaslomaan. Vaikea löytää vaki työpaikkaa jossa pystyisi tekemään 40h/viikko eli paljon osa-aikaisuuksia ja pätkätöitä.
Lisäksi tiedän että hän ei käytä alkoholia eikä polta eli rahat menevät ihan peruselämiseen. Kelalta saa tukea mutta se vaihtelee sitten sen mukaan miten työtunteja kertyy.
22.02.2024 22:45
Aika haastava tuo termi liian hyvännäköinen mutta pari näkökulmaa tulee mieleen. Käytännössä liittyy pidempiaikaisiin vaikutuksiin tai heijastuksiin parisuhteessa.
Ensin voisin ajatella näin jos ulkonäkö on hankittu terveyden kustannuksella tai terveyttä tietoisesti vaarantaen. Ensinnä tulee mieleen kauneus jota parannellaan kirurgisesti. Kun jostakin poistetaan tai johonkin lisätään ja rypyt prässätään suoriksi niin siinä on omat riskinsä. Terveysalan ihmiset varmaan osaavat paremmin niistä kertoa mutta verenmyrkytykset tai sisäiset vuodot nyt näin ihan maallikon näkökulmasta.
Toinen asia joka varsinkin miehillä korostuu on toive isoista lihaksista ja matalasta rasvoista. Näitä lähdetään salilta tavoittelemaan mutta jos treemataan väärin, ruokailu on mitä sattuu eikä unikaan ole laadukasta niin liha ei vaan tartu luiden päälle. Tähän kun lisätään ettei geenitkään tuo lihaskasvua tai tavoitellaan pikavoittoja eikä treenata tarpeeksi pitkään saattaa olla että jossakin vaiheessa aletaan taikapapuja napsimaan.
Tulosta alkaa sitten kertyä mutta sisuskaluille tulee muutakin ongelmaa kuin ilmavaivat ja pääkallon sisäosatkin ovat ihmeissään.
Naisista kun en hirveästi ymmärrä niin saattaa olla että moni on ihan pähkinöissä kun aamukahvilla katsoo lihaksista kehoa ja miettii että mitähän jännää tänään on tiedossa kun mies nykyään kilahtaa niin helposti kun tunnesäätelyn mekanismit aivoissa eivät ole ihan jiirissä.
Joku taas vaihtaisi lihakset ja kympin rasvat pieneen keskivartalopyöreyteen ja hoikempiin käsiin jos elämä olisi vakaanpaa eikä miestä tarvitsisi pelätä.
Toinen ajatus tuli mieleen että vaikka itselle se kumppani ei ole liian hyvännäköinen niin saattaa muiden mielestä ollakin esim työelämässä aiheuttaen kateutta. Ei ehkä niinkään koske haalareissa ja maski päässä työtä tekeviä vaan enmmän jakkupuku- ja kravattikansalaisia. Saattaa olla että ulkonäkö on uraa edistänyt siihen malliin että on menty jo oman osaamisen, kokemuksen tai koulutuksen yläpuolelle ja tämä alkaa näkyä työsuorituksissa. Työpaikasta riippuen saattaa olla että virheen jälkeen ei tule tsemppitoivotuksia vaan ensin puukkoa selkään ja seuraavalla kerralla suolat perään. Tällainen tilanne saattaa sitten kuormittaa henkilöä ja se ajan mittaa heijastu parisuhteisiin.
Tietysti on mahdollista että kumppani on saanut vaikka ylennyksen ihan työteknisillä ansioilla mutta työkavereille on jäänyt epäilys tai henkilö itse lulee niin. Tällöin tulee helposti tarve todistaa epäilyt vääräksi. Työpäivät pitenee, työtä tehdään kotona, stressataan eikä palauduta kunnolla vaan pidemmän ajan kuluessa väsytään tai jopa poltetaan kynttilä loppuun. Tämäkin kuormittaa sitten parisuhdetta ja arjen pyörittämistä.
Ehkä noille esimerkeille löytyy parempaakin terminologiaa kuin liian hyvännäköinen mutta menköön nyt nämä näkökulmat sen alle.
22.02.2024 10:39
Itse kun laitoin auton pois niin menot ovat mukavasti pienentyneet. Itsellä siinä mielessä hyvä tilanne että kaikki on pyörämatkan takana.
Vakuutukset olen jo kilpailuttanut ja sähkökin on kiinteähintaista joten pörssisähköä ei tule seurattua. Vedenkulutuskin on aika pientä kun käyn usein salilla suihkussa.
Harrastuksiin ei mene rahaa kun vuoden salikortin saa epassilla maksettua ja sukset on jo investoitu. Ehkä harrastuksiin voi laskea kalastamisen, marjastuksen ja vaellukset jotka kyllä voisi jättää pois mutta itse näen ne enemmänkin investointina omaan mielenterveyteeni. Parempi vaihtoehto minulle on kulkea kaverin kanssa hillasoita kuin olla yksin täällä mökissä.
Se missä voisin säästää on säätää jäteastioiden tyhjennysväliä pidemmäksi. Nyt eivät aina ehdi täyttyä ennenkuin tyhjennys on ajankohtainen. Rahaa jäisi myös itselle enemmän jos en maksaisi lasten puhelinliittymiä sekä lainaisi rahaa exälle vaikka tiedän etten sitä rahaa ikinä saa takaisin. Molemmat lapset tekee osa-aikatyötä ja exällä nyt menee muuten kurjasti joten samapa se vaikka minä kaikkia vähän jeesaan kun kerran siihen pystyn.
Itse vähän miettinyt myös tulojen lisäämistä varsinkin jos meillä vuorosysteemi muuttuu sellaiseksi että siinä on kuusi vapaapäivää. Voisi mennä johonkin vuokrafirmaan kirjoille ja ottaa vastaan joitakin yksittäisiä keikkahommia silloin tällöin. Neljä päivää kävisi töissä ja vapailla sitten yhtenä harrastuksena olisi työnteko muualla.
22.02.2024 08:39
Onhan noita huonoja hetkiä ollut ja keinot on jo oikeastaan täällä nostettu esille. Asioiden laittaminen paperille ja sen mukaan aikatauluttaa sekä hoitaa asia kerrallaan.
Jos olet työelämässä niin yhteys työterveyshuoltoon josko sieltä saisi apua tai ainakin ohjaavat eteenpäin.
Itsellä aikanaan kun oli huonoja aikoja niin taistelusuunnitelma oli sellainen että huolehdin lasten perustarpeet ja sen jälkeen toimin kuten lentokoneessa kun happinaamarit putoaa. Ensin naamari omille kasvoille ja sitten auttamaan muita.
21.02.2024 11:27
Omat jutut on aina ollut molemmilla mutta myös jokin yhteinen harrastus tai kiinnostuksen kohde. Sitten kun lapset ovat tulleet mukaan niin työ ja kotihommat ovat ottaneet aikansa joten siinä yhteinen tekeminen on jäänyt vähemmälle. Kun sitä aikaa tehtiin niin se tehtiin sillä tähtäimellä että toinen voi tehdä omia juttujaan.
Nyt kun ollaan jo siinä elämänvaiheessa että kummallakin olisi todennäköisesti oma asunto, työpaikka ja harrastukset niin näiden ehdolla sitten se yhteinen aika muodostuisi. Vielä jos molemmilla olisi vuorotyö niin se olisi sitten puhtaasti katsottava kalenterista milloin nähdään.
Voisi ehkä kärjistäen sanoa että riippumatta siitä kuinka usein halutaan nähdä niin olosuhteet ovat ne jotka todellisuudessa määräävät.
21.02.2024 11:13
Oikeastaan voisi jakaa kolmeen sektoriin.
Yksi on talous tai jopa materiaali. Pyrin siihen että aina kuun lopussa olen tienannut enemmän kuin käyttänyt. Aina ei onnistu mutta useimmin kyllä. Kun tietää että selviää kuukausia vaikka rahan tulo kokonaan tyssäisi antaa turvallisuuden tunnetta. Materiaalilla tarkoitan esineitä joilla pystyn reagoimaan mikäli tulee yllättäviä asioita eteen. Tällaisia esineitä ovat esim vaahtosammuttimet, ea-kaapit yms ja sitten myös kattavasti työkaluja mikäli remontti yllättää tai se remontti on suunniteltu.
Toinen asia on fyysinen hyvinvointi. Tähän lasken myös unen ja ruuan joka muodostaa liikunnan kanssa kokonaisuuden. Mitään tavoitteellisuutta en ole asettanut paitsi säännöllisyyden. Työmatkapyöräily, hiihto ja vaellukset on ihan hyvä pohja aerobiselle ja siihen kun lisää salitreenit niin jos ei nyt kehity niin ainakin siirtää taantumista eteenpäin. Sellainen kohti hyvää ja toimintakykyistä vanhuutta tässä lähdetään tavoittelemaan.
Kolmas asia on henkinen puoli ja kulkee itselläni ajatuksella "laadukas yksinäisyys". Siinä yksi kantava teema on kalenteri eli työkierron tiettyinä päivinä siivoan, pesen pyykiä jne eli satsaan kodin viihtyvyyteen. Ei täällä siis mitään viherlandiaa ole, saati tuoksukynttilöitä tai sohvatyynyjä vaan sellainen perussiisti kämppä jossa tavarat on paikoillaan.
Parisuhdetta kun ei ole niin omien lapsien ja ystävien/kavereiden/tuttujen merkitys korostuu. Tuttuja ja kaveeita on tässä vuosien saatossa ehtinyt kertyä ja on ihan mukava vaihtaa muutama sana ja kysellä kuulumisia. Ystäviä nyt pari löytyy mutta enemmän heidänkin kanssa mennään keveimpien aihepiirien kautta kuin että avattaisiin syntyjä syviä.
20.02.2024 19:11
Itse olen jo suosiolla jättänyt nuo pellot kesannolle.
Onhan noista pelloista aikanaan myös satoakin korjattu mutta lopulta kuitenkin halla tai kuivuus ovat ainakin osan sadosta tuhonneet joten on pitänyt laittaa leipään puolet petäjäistä.
En tiedä johtuuko maaperästä, lannoituksesta, siemenien laadusta vai onko minulla vaan niiin lyhyt kasvukausi että kun itsellä alkaa pellolla orastamaan niin puimuri on siirtynyt toiselle pellolle koska siellä on jo valmista viljaa.
18.02.2024 11:14
Terminologia on joskus hyvinkin raflaavaa ja osittain jopa pahasti harhaanjohtavaa. Aikanaan TPS:n hyökkääjä Kai Nurminen oli hyvinkin hyökkäämiseen painottunut kaveri ja hänestä sanottiin että hän jopa varasti hyökkäyssuuntaan.
18.02.2024 10:32
Ymmärrän ja joustan kyllä jos vaikutukset tulevat kohdalle.
Itse olisin kuitenkin toivonut että lakot olisivat jääneet yhteen päivään ja jääty sen jälkeen odottamaan rauhassa mitä tuleman pitää. Nämä lakot kun seuraavat toisiaan niin siitä tulee helposti arvovaltamittelö ja yhteisen sävelen löytäminen on aina vaikeampaa.
Voi olla että hallitus olisi ajanut uudistukset läpi suunnitellulla tavalla joka tapauksessa mutta nyt sen on tehtävä se kuitenkin jotta uskottavuus säilyy. Tämä oli nähtävissä jo tuossa (a-studiossa?) jossa oli isompikin keskustelu asiasta.
Itse olen pitänyt työrauhavelvoitetta hyvinkin painavana asiana ja sitäkin taustaa vasten olisin toivonut yhtä lyhyttä lakkoa ja kommenttia jossa suoraan ilmoitetaan että nämä hallituksen uudistukset hinnoitellaan sitten liittokierroksilla. Olisi ehkä vaikuttavuus ollut jopa suurempi.
17.02.2024 16:54
Talvella 9h ja kesällä tuntuu että 7h on riittävä.
Varmaan nukun määrällisesti tuon mutta ongelma on lähinnä että noissa on isot erot työkierron mukaan. Vaihtelee neljästä tunnista 12:sta tuntiin. Sen lisäksi että uni vaihtelee niin myös oikean ateriarytmin löytäminen on aika haastavaa.
17.02.2024 15:22
15 / 199