Hyvillä puhelahjoilla pärjää pitkälle

Oletko hyvä puhumaan? Kuulutko niihin ihmisiin, jotka myyvät vaikka hiekkaa saharaan?

Kerro jokin esimerkki tilanteesta, josta olet selvinnyt hyvillä puhelahjoilla.

Itse kuulun kieliopillisesti kohtalaisen hyviin kirjoittajiin, mutta puhelahjoja minulle ei ole suotu.

40

450

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei tarvitse myydä kun voi lahjottaa ilmaiseksi. Pääsee eroon itselleen tarpeettomasta tavarasta.

• Anonyymi

Voin kääntää vaikka mustan valkoiseksi niin halutessani. Miksi pitäisi vakuuttaa ketään, en ole ammatiltani myyjä.

• Anonyymi

Ai niin se esimerkki. Olen päässyt työhaastatteluissa lähes aina hakemaani paikkaan.

🤓

• Tuo kertoo jo puhelahjoista. Osaatko sanoa miten olet oppinut hyväksi puhujaksi?

• Anonyymi

Lähes aina eli aina et ole osannut myydä itseäsi.

• Anonyymi

No todellakin, nyt takusin että myös minä 😀puhelahjani ovat tosin "vähän sieltä tännepäin" 🤣😂

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lähes aina eli aina et ole osannut myydä itseäsi.

Silloin, kun en ole päässyt hakamaani tehtävään, siihen nimenomaiseen tehtävään on valittu minua parempi tai sopivampi hakija. Ei siinä puhelahjoilla ole ollut tekemistä.

• Anonyymi
        Mu5tasydän kirjoitti:

Tuo kertoo jo puhelahjoista. Osaatko sanoa miten olet oppinut hyväksi puhujaksi?

No ehkä kommentissani oli vähän Lapin lisää 😄. Minulla on ajoittain luja usko itseen ja halu päihittää toiset. Olen myös melko taitava lukemaan ihmisiä ja uskon omaan karismaani. Siinä kaikki.

Varsinaiset puheen pitäjät on sitten erikseen.

• Anonyymi

Joo,
      Vaikken mikään kauppamies olekaan.
      Sanoisin vaikka tarpeen niin vaatiessa.
      Työssäni joutuu välillä virkavallan kanssa tekemisiin. Mutta ammattislangi on niin vaikeaselkoista ettei käy esimerkiksi.

Kouluihin tuli kouluneuvostot. Ja oppilaiden agendassa oli muun muassa oikeus olla välitunnit sisätiloissa.
      Minut pistettiin esittelemään asia kyseiselle neuvostolle. Kolme oppilasta ja kolme opettajaa.
      Perustelin käytännöllisyydellä. Voimme tyytyä kahdentoista minuutin välituntiin jos voimme viettää sen koulun käytävillä.
      Lisäbonuksena vähemmän hiekkaa lattioilla eli helpompi siivous.
      Ja valvojaakaan ei tarvita ulos kuin yksi. Toinen sitten käytävillä.

Läpi meni. Äänestystulosta en muista.

Kevät oli muutenkin mielenkiintoista. Isot pojat eivät penkkareiden jälkeen enää saaneet tuoda kouluun moottorisahaa jossa on lapa ja terä!
      Opettajat olivat saaneet vihiä, että penkkareihin on tulossa muitakin kuin koulun vanhimpia ja luokkien ovet lukittiin sisäpuolelta!
      Siis sahalla sisään.

Tapaus liittyy levyalbumiin Sinulle Äiti.

Mies 65

• Anonyymi

No jaa, satakunta tietokonetta on tullut myytyä ja muutama kymmenen autoa harrastusten yhteydessä että kyllä saan suuni auki tarvittaessa vaikka en puhumisesta nautikaan 🙂.
      Jokusesta kielteisestä tilanteesta olen selvinnyt kun en ole puhunut liikoja, eli osaan pitää pääni kiinnikin tarvittaessa ...hiljaisuudessakin voi olla voimaa 😁.
      Kynä on vahvempi minullakin

• Anonyymi

Ei tapahtumia

Olen vaivalloisen hiljainen ihminen seurassa, mutta jos minulle ojentaa kynän, niin loppu on historiaa.

(hihitystä)

• Anonyymi

Sinua voi olla vaikea hiljentää 😀 sen lisäksi olet aivan helkutin nopea liikkeissäsi. Aina kun yritän kuulustella sinua, päädyn pulisemaan vain omiani 😂

• Anonyymi

Olen mies itä uudeltamaalta. Olen yrittäjä. Myyn sinulle vaikka kasan hautumaan multaa 10 000e kuutio. On laatutavaraa. Ei haise ja on varmasti kaikki lannotteet. Ei ole vielä edes moneen kertaan nämä maat maksettu mutta nyt saat halvalla. Minä sain nämä ilmatteeksi.

• Yrittäjille nostan aina hattua, koska olin itsekin ennen sellainen.

• Anonyymi
        Mu5tasydän kirjoitti:

Yrittäjille nostan aina hattua, koska olin itsekin ennen sellainen.

Oli kova työ Hävittää tämä multa. Nyt saisi halvalla. Osta pois. Mutta laitan nämä tuonne vehnän jyvän alle ja taas myydään kovalla hinnalla. Tuet ensin följyyn.

• Anonyymi kirjoitti:

Oli kova työ Hävittää tämä multa. Nyt saisi halvalla. Osta pois. Mutta laitan nämä tuonne vehnän jyvän alle ja taas myydään kovalla hinnalla. Tuet ensin följyyn.

Yrityksen myötä meni kaikki ja koko elämä uusiksi siinä sivussa. Ihme, että olen enää edes tässä kirjoittamassa vastausta sinulle.

• Anonyymi

Pärjään oikein hyvin ilman että pitäisi ns. kääntää toisten päät.

• En, mä sekoon sanoissa ja mut ymmärretään väärin. Niin ku täälläkin muutaman kerran. Oikeessa elämässä ei niinkään. Kun huidon käsillä puhuessa ja tarvittaessa vaikka piirrän. Menee sanoma perille ja oikein.

Myyjät mua usein ärsyttää, jos myyvät huonoo tavaraa ja nykyään usein se on huonoa.

• En ole hyvä puhumaan. En osaa olla kuin oma itseni. Rehellinen ja vaatimaton. Puheenlahjoilla minua ei ole siunattu.

Joku tuossa mainitsi, että olisi päässyt melkein kaikkiin työpaikkoihin haastatteluista.. puheenlahjoillaan.
      Minä olen saanut ihan jokaisen työpaikan, mihin olen ollut haastattelussa ja niitä on yli kaksikymmentä. Enkä tosiaan millään puheenlahjoilla vaan olemalla ihan vain minä.

Osaan minä puhua, mutta vaikeneminen on kultaa.

• Anonyymi

Et sitten omana vaatimattomana ja rehellisenä itsenä ole saanut pysyttyä niissä työpaikoissa? 😀

• Anonyymi kirjoitti:

Et sitten omana vaatimattomana ja rehellisenä itsenä ole saanut pysyttyä niissä työpaikoissa? 😀

Lähtö on ollut omasta tahdostani muutoin paitsi kaksi kertaa.. toinen oli firman konkurssi ja toinen päättymisen syy oli se, että lomautus pääasiallisesta työpaikastani loppui. Joten lomautuksenaikainen työni päättyi luonnollisesti siihen.

Olen tosiaankin hanakasti vaihtanut työpaikkaa. Syystä tai toisesta.

• Minusta ei saa pölynimurikauppiasta.

Itsensä myyminen taas tuntuu huoraamiselta, jos en arvosta asiakasta ihmisenä.

Ota tai jätä, siinä olisi ponneton myyntipuheeni.

• Anonyymi

Olen mielestäni kohtuullinen puhuja. En ole kyllä yhtään myyjä-tyyppinen, mutta olen melko puhelias perusluonteeltani, joten sinänsä puheen tuottaminen ei tuota ongelmia. Joudun myös työssäni puhumaan jatkuvasti, joten sitäkin kautta tulee puhuttua paljon. Olen saanut paljon positiivisia kommentteja puheäänestäni, ja minulle on usein sanottu, että minua on miellyttävä kuunnella. Tätä palautetta on ollut mukava saada.

Olen selvinnyt useista tilanteista puhumalla. Esimerkiksi meitä yritettiin joskus laskuttaa hotellin toimesta asiasta, josta emme olleet vastuussa ja sain puhuttua asian niin, että aiheeton lasku peruttiin. Osaan olla aika vakuuttava puhuessani itselleni merkityksellisistä asioista, mutta olen myös huomannut sen viime vuosina, että kuormituksen ollessa kova, koen jonkinlaista esiintymiskammoa ja se ajoittain häiritsee puhumista tai ainakin tunnetta siitä, että koen puhuvani itsevarmasti.

• Anonyymi

Puhun enimmäkseen yksin, t neitsytpoika 41

• Anonyymi

Esimerkistäsi tulee mieleen manipulointi eikä "hyvä puhuminen".

• Niin. Nuo on vaikeita erottaa toisistaan.

• Niin. Nuo on vaikeita erottaa toisistaan.

• Anonyymi

Luultavasti pystyn myymään, mutta moraali estää.
      Pakkomielteen kaltainen juttu. Ei saa tehdä niin, piste...

• Anonyymi

Olen aika hyvä puhumaan, mutten niin hyvä kun voisin olla, jos tykkäisin valehtelusta.

Mun hyvät puhelahjat stoppaa usein siihen, että joku kysyy jotakin ja minä vastaan rehellisesti.

Se oli siinä sitten. 😅

Jasu

• Anonyymi

Manipulointi vaatii aina jonkinlaista höpöhöpöä ja liirum laarumia.

Jasu

• Anonyymi

Vähän samaa vikaa itsessäni 🤭

Tosi vaikea ymmärtää itselleni, miten löytävät luottoa minusta 😂 Osaan pitää suuni kiinni sopivasti 😀☝️Tai ehkä miehille ei tarvitse puhua niin hirveästi 😅

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vähän samaa vikaa itsessäni 🤭

Tosi vaikea ymmärtää itselleni, miten löytävät luottoa minusta 😂 Osaan pitää suuni kiinni sopivasti 😀☝️Tai ehkä miehille ei tarvitse puhua niin hirveästi 😅

Itse onkin usein pahin kriitikko itselleen. Tuttua, ehdin haukkua itseni lyttyyn ennen kuin kukaan muu ehtii. Sitten äimistyn, kun saankin kehuja ja kiitosta, vaikka olin juuri ajatellut möhliväni koko homman. 😆

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itse onkin usein pahin kriitikko itselleen. Tuttua, ehdin haukkua itseni lyttyyn ennen kuin kukaan muu ehtii. Sitten äimistyn, kun saankin kehuja ja kiitosta, vaikka olin juuri ajatellut möhliväni koko homman. 😆

Jasu

Toisaalta kun on ehtinyt itse jo kritisoida itseään, ei muiden kritiikki enää järkytä. 😂

Toteaa, no niinhän mäkin ajattelin. Että pieleen meni.

Jasu

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jasu

Höps, kaikki sinun jutuista tykkää :)☝️

• Anonyymi

Ei hiekkaa tarvitse saharaan myydä sentään. Riittää että puhuu vain sen verran että saa pillua.

• Anonyymi

Noo. Antaa miehen puhua. Tiedä mitä hyödyllistä vielä hältä opimme:)

• Noin se kuulema menee.

• Markkinointimielessä puhelahjani ovat heikot. Speksit ja datan pystyn kertomaan mutta sellainen mainosmaisten mielikuvien luonti ei oikein taivu. Kyllä työpaikat ovat tulleet cv:n ja työhakemuksen perusteella. Samoin jos olen ostamassa jotain niin tinkaaminen tuntuu jopa hiukan vastenmieliseltä.

Puheen tai esitelmän pito isommallekin yleisölle onnistuu mutta suurin kehittyminen on itsellä tapahtunut tällaisissa lyhyissä puheissa tai ehkä puheenvuoro on kuvaavampi termi. Asia ja sen mahdolliset seuraukset kun pitää tiivistää lyhyeeseen puheenvuoroon niin siinä alan olla jo ihan kelpo tapaus.

• En ole mikään moottoriturpa, mutta muuten puhe luistaa mallikkaasti, kunhan pysytään asiassa ja keskitytään olennaiseen. Ensin pitää tutustua ja ymmärtää aihetta/ tuotetta, ettei puhu läpiä päähänsä.
      Kunhan perusasiat ovat hallussa, voi esittely ja puhetulva alkaa. 🗣️😮

• -Oletko hyvä puhumaan?
      // Enpä erityisemmin, tasaista keskitasoa, toki asiasta ja mielenkiinnosta riippuen

-Kuulutko niihin ihmisiin, jotka myyvät vaikka hiekkaa saharaan?
      // Kyllä ja en. Jos on syytä olettaa, että hiekka on tarpeellista Saharassa, vaikkeivät sikäläiset sitä itse vielä tajuakaan, niin kyllä, myyn sinne helposti kaikkien Suomen hiekkakuoppien hiekat. Jos ei ole olemassa näkyvää tarvetta, en edes yritä, en ole kuitenkaan mallia käytettyjen autojen kauppias, se on muiden vahvuuksia

-Kerro jokin esimerkki tilanteesta, josta olet selvinnyt hyvillä puhelahjoilla.
      // En jaksa, niitä on niin monia ja moninaisia, eikä niissä yhdessäkään ole kyse jostain selviämisestä, vaan suorittamisesta kohteen/asiakkaan eduksi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      108
      7017
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      32
      4158
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      35
      3620
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      397
      1930
    5. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      32
      1447
    6. Upea peppuisella miehellä

Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      35
      1438
    7. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      53
      1295
    8. Anteeksi kulta

En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      12
      1068
    9. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      172
      1035
    10. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      11
      990
    Aihe