Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
M184
profiilit
M184
M184
Vapaa kuvaus
Aloituksia
1
Kommenttia
3985
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Joo+mietin+vaan+että+sopisiko+tuohon+miedompi+vai+väkevämpi+,+mutta+varmaan+riippuu+miten+runsaasti+suolaa+ja+pippuria+on+valmiina.
05.01.2019 18:50
Mitä+juustoa+käytit?
05.01.2019 16:17
Voin+vain+omasta+puolestani+todeta+että+varmasti+puoliksi+osui.
Lihava+en+ole+mutta+taulukon+mukaan+saatan+olla+painooni+nähden+hieman+lyhyt.
Alempi+varmaan+osuu+kohdalleen+ainakin+jos+kirjoituksiin+on+uskominen+siitä+mitä+tämän+ikäiseltä+mieheltä+makuukammarissa+odotetaan.+Eikä+siis+pelkästään+makuukammarissa+vaan+peitsi+pitäisi+olla+tanassa+myös+keittiössä,+olohuoneessa,+kylpyhuoneessa,+autotallissa+sekä+maakellarissa.+Lisäksi+pitäisi+olla+akrobaatti,+lihaskimppu,+sekä+kestävyys++hyvällä+hapenottotasolla+jotta+selviää+siitä+asentojen+karusellista+johon+joka+miehen+joka+olisi+syytä+pystyä+samalla+tyydyttäen+naisten+kulttuurin+ja+läheisyyden+kaipuun+siteeraamalla+joko+Tabermanin+tekstejä+tai+Lauri+Viidan+runoja.
Minulla+alkaa+olla+kohta+riski+että+vettä+kertyy+polviin,+en+omista+maakellariakaan+ja+pystyyn+vain+lausumaan+virrestä+377+ensimmäisen+säkeistön.+Ei+siis+ihme+että+hiljaista+on+naisrintamalla.
05.01.2019 16:12
Muistelisin+että+tuo+ladon-ovi+vertaus+olisi+jo+aika+vanha.+Yleensä+tosiaan+vertauksena+leveä+kuin+ladon+ovi,+naisilla+yleensä+negatiivisena+tuonne+alas+mutta+miehillä+positiivisena+ilmauksena+yleensä+leveistä+hartioista.
Meillä+töissä+nainen+kerran+totesi+että+hänellä+on+perse+jo+sen+verran+levinnyt+että+pitää+ruveta+kohta+kulkemaan+nosto-ovesta.
Jos+rantakuvan+pistää+niin+kaipa+sitä+voi+henkisesti+valmistautua+että+kaikki+palaute+ei+aina+ole+positiivista.+Täytyy+kyllä+ihailla+myös+vastausta+tuohon+kommenttiin+jossa+verrattiin+elämän+kokemusta+tuon+ladonoven+käyttöön.
05.01.2019 11:03
Toinen+keino+tietysti+on+jättää+seuranhaku+tuonne+"oikeaan"+elämään.+Jos+kotouttaminen+on+onnistunut+ja+hallitset+kielen,kulttuurin+ja+toimintaympäristön+sekä,+olet+töissä+tai+koulussa+ja+ehkä+harrastelet+jotakin+niin+ehkä+se+kumppanuus+löytyy+sitten+persoonien+eikä+nimen+kautta.
Vanhemmalla+tytöllä+on+yksi+kaveri+josta+voi+sanoa+että+kuuluu+näihin+ulkomaalaisiin+joka+voi+nimen+ja+ulkonäön+perusteella+kohdata+rasismia.+Tuli+meillä+käymään+ja+juttelinkin+hänen+kanssaan+jonkun+aikaa.+Kun+oli+poistunut+niin+ihmettelin+ääneen+että+puhui+kyllä+hyvää+meidän+kotimaan+kieltä.+Tyttö+vain+totesi+että+kyllä+siihen+nähden+että+oli+syntynyt+etelä-Suomessa.+En+nyt+tiedä+olisiko+hänen+tilanteensa+parantunut+jos+olisi+palannut+vaikka+Hyvinkäälle.
05.01.2019 10:45
Jenkkilä+ei+ole+kuin+Suomi,+se+on+kuin+pohjanmaa.+Alle+satakiloiset+punnitaan+neuvolassa,+alle+12+litraa+satasella+kuluttavat+on+mopoautoja+ja+kaikki+antaa+viisikymppiä+omistaan+jotta+naapuri+ei+saa+satasta.
Menee+kyllä+ihan+arvailuksi+mutta+voisiko+tuossa+olla+taustalla+se+että+usein+mediassa+esiin+nostetaan++naisia+jotka+ovat+menestyneet+tai+ovat+olleet+edelläkävijöinä+ottaessaan+paikkansa+ns+miehisessä+työympäristössä.+Niissä+hyvin+vahvasti+on+korostettu+ammatillista+osaamista+ja+kokemusta+sekä+painotettu+että+tässä+mailmassa+naisen+pitää+olla+miestä+ammatillisesti+parempi+jotta+hänet+otetaan+tosissaan.
+Miehiä+taas+syytetään+että+patriarkaati+avaa+ovet+myös+epäpäteville+joten+ei+ehkä+haluta+hyväksyä+että+naisilla+olisi+omia+muita+keinoja+edetä+kuin+pelkkä+ammatitaito.
04.01.2019 21:57
Voisin+kuvitella+että+työnantaja+voisi+edellyttää+tutustumista+asiakkaisiin+tai+toimittajiin+mikäli+se+työn+hoitamisen+kannalta+on+välttämätöntä+mutta+se+että+siviilielämässä+minulla+olisi+joku+tutustumisvelvollisuus+niin+se+tuntuu+kyllä+aika+vieraalta.
Toki+ymmärrän+kaverin+turhautumisen+jos+jatkuvasti+tulee+pakkeja+nimen+perusteella,+samahan+se+oli+kun+tutkittiin+ihmisten+työllistymistä+niin+tietyillä+suku-+tai+etunimillä+on+vaikea+saada+töitä.+Se+oli+nyt+sellainen+tapaus+ja+ei+muuta+kuin+eteenpäin.
04.01.2019 21:06
Mahtava+homma;+miksi+minulle+ei+koskaan+käy+noin.+
Jos+nainen+pystyy+Tinderiin+vastaamaan+niin+silloin+varmaan+ollaan+vasta+avautumisvaiheessa+joten+vielä+ehtii+sairaalaan+ja+järkkäämään+treffit+kantiiiniin.+
Siitä+sitten+tukihenkilönä+synnytykseen+mukaan+eikä+varmaan+mikään+ole+niin+romanttinen+alku+parisuhteelle+kuin+lapsen+napanuoran+leikkaaminen.+Siinä+sitten+synnytyksen+jälkeen+kun+päästään+kotia+niin+hän+varmaan+haluaa+keskittyä+uraansa+ja+minä+pääsen+koti-isäksi+joten+molemmat+voittaa.+Siinä+remontoin+pikkuhiljaa+lastenhuonetta,+hoitelen+kotia+ja+pikkuista+kun+nainen+käy+töissä.+
Jäisi+pois+kaikki+turha+jännittäminen+siitä+kuka+maksaa+ensitreffeillä,+milloin+on+sopivaa+suudella+jne+kun+siirrytään+suoraan+perhe-elämään.+Lisäksi+se+turhanpäiväinen+kehojen+yhteenhankaminen+jää+pois+ja+voidaan+keskittyä+siihen+että+käsikkäin+työnnetään+lastenrattaita+samanlaisissa+tuulipuvuissa.
04.01.2019 20:09
Työn+perässä+ja+vähän+vastavirtaan+kuin+muu+Suomi.+Itä-Suomi+olisi+minulle+varmaan+vähän+kodittoman+tuntuinen+kun+koko+ikäni+olen+kulkenut+meren+rantoja+pitkin.+Kunnon+tuulet+ja+levän+tuoksu+on+sitä+mitä+kaipaan.
04.01.2019 19:50
Kyllä+minä+puoleni+pidän,+ensitreffit+on+ensitreffit+ja+jatko+sitten+erikseen.+Siihen+sitten+liittyy+niin+moni+muuttuja+kuten+työtilanne,+asutaanko+yhdessä,+harrastusten+kustannukset+yms+että+se+menee+sitten+omaan+lokerikkoon.+
Ei+ole+tuhmia+ja+rontteja+naisia,+ne+on+vain+naisia+jotka+eivät+kauan+jaksa+minun+tasaista,+harmaata+ja+arkista+draamavapaata+elämää+vaan+tajuavat+aika+pian+että+lasku+tällaisesta+elämästä+kanssani+nousee+liian+korkeaksi.
Sinä+kyllä+vaikutat+sellaiselta+että+paljon+tekisit+yhdessä,
04.01.2019 19:47
Ekana+tuli+kyllä+mieleen+että+kirja+vapaaehtoisesti+lapsettomista+naisista+ei+kirjoitettu+vapaaehtoisesti+vaan+joko+aseella+uhaten+tai+suurta+rahatukkua+mainostaen.
Jos+oikeasti+tuntuu+täällä+kotimaassa+siltä+että+painostetaan+eikä+anneta+yksilön+tehdä+omia+ratkaisuja+niin+ehkä+kannattaa+pistää+tummaa+paahtoa+tippumaan+ja+etsiä+jakoavain+jonka+edestakaista+leuan+liikettä+seuratessa+voi+miettiä+että+onko+kyse+oikeasti+painostuksesta+vai+sen+tunteesta+eikä+sille+pystyisi+mitään+tekemään.
Kyllä+minun+mielestäni+lapset+ja+lapsettomuus+sekä+perhepolitiikka+yleensäkin+on+täällä+käyty+niin+monesta+näkökulmasta+että+kaikki+voivat+sieltä+kakusta+löytää+sen+pähkinän+joka+aiheuttaa+sen+allergisen+reaktion.+Lapsettomat+voi+kuunnella+politiikkkojen+suosimaa+huoltosuhdetta,+lapsiperheelliset+siitä+miten+väestöräjähdys+tuhoaa+maapallon+eikä+yhtään+lasta+enää+sovi+tänne.+Nuoret+miehet+voi+tutkia+väestöliiton+barometriä+ja+siitä+vedettyä+johtopäätöstä+että+olette+liian+kouluttautumattomia+ettekä+liiku+työn+perässä+jolloin+jäätte+seudulle+jossa+suurin+osa+on+miehiä.
Kaikille+kyllä+löytyy+näkökulmat+ja+sopivalla+kysännällä+saadaan+halutut+vastaukset+eli+jos+joku+vakanssi+löytyy+niin+tällä+tavalla+vaan+lisää+massia+kukkaroon.
04.01.2019 19:36
Enpä+sanoisi+että+olisin+lahjonut+sillä+se+jotenkin+antaa+olettaa+jotakin+vastapalvelua.++Aina+välillä+tuli+ostettua+jotakin+vähän+sellaista+huomioivaa+ja+tarpeellista.+Jos+vaikka+kävi+ostamassa+itselle+hanskat+niin+samalla+vilkaisi+olisiko+sopivaa+kokoa+myös+paremmalle+puoliskolle.+Kotona+vain+sitten+todennut+että+ostin+itselleni+hanskat+ja+samalla+toin+sinullekin.+
Välillä+en+ostanut+suoraan+mutta+huomioin+toisen+toiveet.+Jos+illalla+oli+keskusteltu+vaikka+sohvatyynyjen+tarpeellisuudesta+niin+seuraavana+päivänä+voin+todeta+kaupassa+että+käydään+nyt+katsomassa+niitä+sohvatyynyjä+kun+niitä+niin+mietiskelit.+Yleensä+sohvatyynyt+sitten+löytyivät.+Sitä+paitsi+sohvatyynyt+on+taistelu+jota+ei+kannata+naisen+kanssa+käydä.+Ne+on+kuitenkin+siellä+sohvalla+joku+päivä,+halusit+tai+et.+
Uskoisin+että+toimii+myös+nykyajan+naisille+eli+avun+tarjoaminen+tai+huomioiminen.+Jos+tiedotuksesta+näkyy+että+tiet+voi+aamulla+olla+liukkaat+niin+ihan+omalla+päätöksellä+vaihdan+talvirenkaat+autoon.+Onhan+siinä+teoriassa+riskinsä+että+jostakin+blogikirjoituksesta+valaistuneena+nainen+syyttää+sovinismista+ja+siitä+että+naiset+voivat+nykyään+itsekkin+vaihtaa+renkaat+autoon+mutta+siitä+nyt+ei+kannata+välittää.+Nämä+on+ne+taistelut+jotka+kannattaa+ja+pitääkin++käydä+koska+tiedät+miehenä+olleesi+oikeassa.
Sinkkupalstalla+kun+ollaan+niin+tuota+kumppania+voisi+ajatella+henkilönä+jota+ajattelet+potenttiaalisena+tulevaisuuden+kumppanina.+Yleensä+kun+tavataan+ekaa+kertaa+niin+kustannukset,+jos+tällaista+sanaa+voi+tässä+käytttää,+ovat+sen+verran+minimaaliset+että+minun+vanhakantaisuus+vähän+paistaa+läpi.+Itse+kun+lähden+siitä+että+mies+maksaa.+Yleensä+onnistun+sen+naamioimaan+ajatukseen+että+minä+maksan+koska+treffejä+olen+ehdottanut.+Jos+nainen+ehdottaa+treffejä+niin+perustelen+sillä+että+nainen+ehdotti+niin+minä+maksan+jolloin+menee+tasan.+
Tuo+treffien+ja+varsinkin+ensitreffien+kustannusten+jako+taitaa+olla+asia+joka+on+saanut+melko+monta+aloitusta+keskustelupalstoille.
04.01.2019 18:50
No+tietysti+jos+tuo+on+jokapäiväistä+niin+sitten+toki+turhautumisen+ymmärtää.++No+vappuna+helpottaa.+Nyt+täällä+kulmilla+mutta+juuret+on+kyllä+ruuhkaSuomesta
03.01.2019 23:30
Itse+asiassa+olisi+ollut+oikein+mukavaa+olla+paikalla+kuulemassa;+huutava+nainen+on+omalla+laillaan+ihana.+Siinä+kun+olisin+ensin++työntänyt+auton+liikkeelle+niin+olisin+avannut+kuskin+oven,+antanut+pusun+ja+kysynyt+että+kannattiko+nyt+tuon+takia+hermostua.+
Täällä+länsirannikollahan+minä;+pohjanmaan+yläosissa.
03.01.2019 22:44
Ei+kai+siinä+muuta+kuin+kamppanja+pystyyn+mutta+olkaa+varovaisia+jos+teette+sen+samalla+tavalla+kuin+edeltäjänne.+Saattaa+helposti+kääntyä+miehet+vastaan+naiset+otteluksi+jos+ette+ole+tarkkoina.
Itse+olen+vähän+miettinyt,+ja+toki+tätä+ajatusta+saatte+kampanjassa+käyttää+jos+hyväksi+näette,+että+jättäisi+koko+keho-sanan+pois.+Minusta+se+antaa+vähän+sellaisen+itseensäpäin+kääntyneen+kuvan+jossa+peilin+edessä+ja+plogeissa+todistellaan+että+olen+hyvä+näin.+Entäpä+jos+tämän+kehon+jättäisi+olemaan+ja+lähtisi+asiaa+viemään+muut+asiat+ensin.+Ihan+vaan+olemalla+kohtelias+ja+huomioida+kanssaihmiset+tukemalla+ja+auttamalla+heitä.+Henkisesti+kannustaa,+antaa+positiivisia+singnaaleja+ja+tarvittaessa+rakastaa+sekä+auttaa+jos+fyysisesti+apua+tarvii.
Sitä+kautta+kun+saa+positiivisen+draivin+päälle+niin+voi+miettiä+tekeekö+keholleen+jotakin+tai+ei;+se+keho+on+kuitenkin+tässä+vain+sivulauseessa.+Kannattaa+tietysti+myös+fysiikastaan+pitää+huolta+sillä+se+tukee+henkistä+hyvinvointia.+Helpommin+kirjoitettu+kuin+tehty+mutta+toivottavasti+saitte+ajatuksesta+kiinni.
Loppupeleissä,+Harmaaritarin+linkin+innoittamana,+kun+perikunta+sirottelee+kompostini+orapihlaja-aidan+juureen+ei+minulle+oikein+maistu+ajatus+että+siellä+korostetaan+miten+m184+oli+aina+niin+kehopositiivinen+vaikka+hänen+painonsa+oli+sentään+85+kg.+Jotenkin+minua+lohduttaisi+enemmän+jos+tietäisin+että+minut+muitettaisiin+siitä+miten+olen+auttanut+ja+tukenut+kanssaihmisiä+ja+tuonut+heidän+elämäänsä+iloa+ja+lämpöä.
03.01.2019 22:37
Näyttäähän+tuota+lunta+lisää+tulevan;+mukavaa.+Kerran+jo+tuossa+pihan+kolasin+ja+varmaan+ennen+nukkumaan+menoa+vois+kolata+uudelleen.+Ainakin+sen+verran+että+pääsee+aamulla+pyörällä+töihin.+Lumen+luonti+on+ihan+mukavaa+alkulämmittelyä,+siinä+kun+reippaalla+tahdilla+siirteli+valkeaa+vettä+sivuun+niin+sen+jälkeen+oli+mukava+lähteä+hiihtolenkille.
03.01.2019 21:26
Eipä+ole.
Oikeastaan+olen+vähän+miettinyt+josko+pitäisi+näistä+tavoitteista+ja+saavutuksista+väli-+tai+ohi-vuoden.+Ehkä+ennemmin+pysähtyisi+nauttimaan+ja+arvostamaan+sitä+elämän+polkua++ja+tätä+hetkeä+joka+on+lopulta+minusta+tällaisen+muokannut;+hyvine+ja+huonoine+puolineen.
Harrastelee,+opiskelee+,+käy+töissä+ja+elää+arkea+kuten+tähänkin+asti+mutta+ei+aseta+rimaa+mihinkään+vaan+antaa+vuoden+verran+asioiden+rullailla+omalla+painollaan.+Sen+verran+pitää+ehkä+"saavuttaa"+että+pitää+tämän+tason+eikä+anna+tuon+tavoitteiden+puutteen+hämätä+ja+päästää+elämää+liukumaan+alamäkeen.
02.01.2019 20:56
Parempaa+uutta+vuotta+kaikille,+yhdessä+ja+erikseen.
31.12.2018 22:54
Koska+työ+ei+nyt+kovin+fyysistä+ole+niin+vastapainoa+sitten+liikunnasta.+Neljä+kertaa+viikossa+salilla,+aamulla+aikaisin+töihin+ja+sieltä+suoraan+salille+niin+on+jo+neljän+jälkeen+kotona.+Kävely+tai+hiihtolenkkejä+kolmisen+kertaa+viikossa.+Yksi+kokonaan+välipäivä+ja+yksi+kevyempi+päivä+jolloin+on+sählyä+ja+pesäpalloa.+Kesällä+otan+rauhaisammin+ja+jätän+salit+pois+ja+keskityn+pyöräilyyn+ja+vaeltamiseen.
En+nyt+sanoisi+että+liikunnan+määrä+vaikuttaisi+mielialoihin.+Ehkä+enemmänkin+korvike+yksinäisiä+iltoja+vastaan.
30.12.2018 23:03
Viime+viikolla+tekivät+pohjia+laduille+eli+käytännössä+siellä+kävivät+vain+nuo+sivupotkuliukujat.+Eilen+olivat+tehneet+sitten+ladut+perinteisen+hiihdolle+mutta+vielä+ei+ole+ehtinyt+kun+on+remontti+ja+työhommat+veroittaneet+vapaa-aikaa.+
Huomenna+tai+heti+vuoden+vaihteen+jälkeen+pitää+lähteä+testaamaan+miten+karvat+toimii+kun+liukkaalle+pääsee+sauvomaan.
30.12.2018 18:43
158 / 200