Haluan jakaa tämän teille, vaikkei tuosta ehkä keskustelua syntyisikään:
https://yle.fi/uutiset/3-10656845
"Vasta kun 25-vuotias Mats Steen kuoli, vanhemmat ymmärsivät, että tällä oli ystäviä – "Pelimaailmassa tyttö ei näe pyörätuoliani vaan sieluni"
Mulla ei itselläni ole kokemusta pelien maailmasta, mutta tiedän että pelikavereista on tullut joillekin ihan oikeita ystäviä, oikeassa maailmassa. Entä kuinka paljon tästä palstailusta löydätte samaa?
Onko se mitä tunnemme ja koemme päämme sisällä jotenkin vähemmän todellista kuin kylmä arkinen todellisuus? Ja voiko niitä kokemuksia lopulta edes erottaa toisistaan?
Netin rinnakkaistodellisuus
62
<50
Vastaukset
- Sosiaalista.pelaamista
Pelimaailmassa voi pitää ystävyyssuhdetta yllä, jos on muuttanut kauas kavereistaan. Kaverin kanssa jutellaan mikin kautta. Siellä sovitaan, neuvotellaan, jaetaan suuria tunteita ja opitaan sosiaalisen elämän pelisääntöjä.
Uusia kaveruussuhteitakin syntyy, ja myös heidän kanssaan jutellaan mikin välityksellä.- wanhaämmä
Tapaatko näitä pelilen kautta kavereiksi tulleita koskaan? Vai onko yhteydenpito vain peliin kuuluvaa?
- Sosiaalista.pelaamista
wanhaämmä kirjoitti:
Tapaatko näitä pelilen kautta kavereiksi tulleita koskaan? Vai onko yhteydenpito vain peliin kuuluvaa?
Myös hessun välityksellä voidaan pitää yhteyttä.
- justiinsa_
Tuo pelimaailma on paljon todellisempaa kuin tämä palsta. Jos nyt joku palstan vakkareista kuolisi, eivät muut palstalaiset tuli hautajaisiin.
- PäivänPertti
Jos tulisikin hautajaisiin, niin vain varmistamaan että trollaattori on varmasti kuollut eikä tule enää häiriköimään.
- wanhaämmä
Voihan osa porukasta olla läheisemmissäkin väleissä keskenään mitä palstalla näkyy. Täällä esiintyy omilla kasvoillaan tai nimellään vain muutama kirjoittaja. Kaikille avoin palsta. Eri juttu kuin nuo peliympyrät, jossa porukkaan ei pääse kuka tahansa.
PäivänPertti kirjoitti:
Jos tulisikin hautajaisiin, niin vain varmistamaan että trollaattori on varmasti kuollut eikä tule enää häiriköimään.
Äläs nyt, kyyneleen tulisit tirauttamaan kuitenkin :D harmi kun sun syöpätarina oli valhetta, kyllä moni palastalainen olisi sunkin haudalle tulltu kevyet mullat potkimaan ja juomaan ilmaiset kakkukahveet.
- PäivänPertti
Harmaaritari kirjoitti:
Äläs nyt, kyyneleen tulisit tirauttamaan kuitenkin :D harmi kun sun syöpätarina oli valhetta, kyllä moni palastalainen olisi sunkin haudalle tulltu kevyet mullat potkimaan ja juomaan ilmaiset kakkukahveet.
Noo, jos jengi täällä nyt on ikänsä rehellisesti ilmoittanut, niin minä olen yksi ensimmäisistä lähtijöistä.
Vuosikymmeniähän siihen vielä menee, mutta kyllä se siellä edessä on. Ottakaa lätkäkone mukaan. - wanhaämmä
PäivänPertti kirjoitti:
Noo, jos jengi täällä nyt on ikänsä rehellisesti ilmoittanut, niin minä olen yksi ensimmäisistä lähtijöistä.
Vuosikymmeniähän siihen vielä menee, mutta kyllä se siellä edessä on. Ottakaa lätkäkone mukaan.Ei täältä ikäjärjestyksessä lähdetä, vaikka jossain 110 vuoden kohdalla viimeistään kaikille piippaa timecap. Omia läheisiä on menehtynyt pitkin matkaa aivan liian nuorena, kuka mistäkin syystä.
- Sopivaakamuilua
Kyllä minusta mulla täälläkin on kavereita. Ja onhan ne toisenlaisia suhteita. Täällä ei ainakaan kannata laskea kenenkään varaan mitään, vaan kaikki mitä tulee, tulee sen mukaan mitä oot muille.
Nettikaveruus onkin ihan jännä homma. Tosipaljon toisenlainen kuin tavallinen kaveruus. Ei niin sitova, mutta toisaalta saattaisi olla myös intensiivisempikin kuin tavallinen kaveruus.
Mielenkiintoinen juttu kyllä...- wanhaämmä
Niin, täällä voi olla reagoimatta, kun taas kasvokkain kohdatessa kaverin juttuihin on otettava jollain tavalla kosketusta. Täällä on vallalla tietynlainen vapaus ja vastuuttomuus...
Täällä on ok olla hiljaa jos ei ole isommin juttutuulella. Kun taas kaipaan yksityisyyttä ja lepoa oikeassa elämässä, kavereita ei tule tavattua niin usein kuin olisi sosiaalisesti hyväksyttyä. - Juurinoin
wanhaämmä kirjoitti:
Niin, täällä voi olla reagoimatta, kun taas kasvokkain kohdatessa kaverin juttuihin on otettava jollain tavalla kosketusta. Täällä on vallalla tietynlainen vapaus ja vastuuttomuus...
Täällä on ok olla hiljaa jos ei ole isommin juttutuulella. Kun taas kaipaan yksityisyyttä ja lepoa oikeassa elämässä, kavereita ei tule tavattua niin usein kuin olisi sosiaalisesti hyväksyttyä.No tuotapa juuri. Ja silti arvostus toistakohtaan voi olla hyvää.
Kyllä musta täällä mullakin on monta ihmistä, jonka kanssa mukava kaveerata. Lähinnä ne kyllä on naisia. Ei ole sinäänsä sukupuolella väliä, mutta mun jutut vaan sopii yhteen enempi naisten kanssa.
Ja parasta on, että oon silloin täällä kun huvittaa ja puhun mistä huvittaa milloinkin ja silti noi hyvät välit pysyy.
Joskus tulee kyllä mietittyä, että miks täällä monen miehen on vaikea olla vaan kaveri jonkun naisen kanssa? Tai olla kaveri toisen miehenkin kanssa? Aina pitäis jollaintavalla hyötyä toisesta? Vai tuntuuks se vaan siltä minusta? - helmiä_sioille
Juurinoin kirjoitti:
No tuotapa juuri. Ja silti arvostus toistakohtaan voi olla hyvää.
Kyllä musta täällä mullakin on monta ihmistä, jonka kanssa mukava kaveerata. Lähinnä ne kyllä on naisia. Ei ole sinäänsä sukupuolella väliä, mutta mun jutut vaan sopii yhteen enempi naisten kanssa.
Ja parasta on, että oon silloin täällä kun huvittaa ja puhun mistä huvittaa milloinkin ja silti noi hyvät välit pysyy.
Joskus tulee kyllä mietittyä, että miks täällä monen miehen on vaikea olla vaan kaveri jonkun naisen kanssa? Tai olla kaveri toisen miehenkin kanssa? Aina pitäis jollaintavalla hyötyä toisesta? Vai tuntuuks se vaan siltä minusta?Selvennätkö sen hyötymisjutun? Minä en nimittäin tajua miten täällä voi hyötyä mitenkään kenestäkään...
- wanhaämmä
helmiä_sioille kirjoitti:
Selvennätkö sen hyötymisjutun? Minä en nimittäin tajua miten täällä voi hyötyä mitenkään kenestäkään...
Olen ymmärtävininäni tuon narsistien ihailun keräilynä, rumana pelinä (runnotaan toinen sikaojaan ja korotetaan itseä jumalaksi ja kuvitellaan että muut näkevät sen jotenkin suuremmoisena). Esimerkkinä vaikkapa Pertti, jolla on tällä hetkellä varmaan 5 nimimerkkiä ja kirjoittelee vielä puskista sen lisäksi.
- näkyy
Selvennätkö sen hyötymisjutun? Minä en nimittäin tajua miten täällä voi hyötyä mitenkään kenestäkään...
No kai jotkut olettaa ja odottaa, että pitäisi päätyä myös irl suhteisiin, jotta kannattas täälläkään olla hyvie päin.
Näkyy jo jyrkissä rajanvedoissa monesti... - Mustatuntuujuttuavaan
No tutkaillaan vaikka sun vastausta tuolla alla:
”Voi keskustella, niin kuin vaikkapa täällä, mutta siihen saa jäädä. Minulla on ihan riittävän laaja ja hyvä tuttavapiiri IRL enkä koe sen olevan laajennustarpeessa.”
Eli täällä kaveeraaminen jonkun kanssa äkkiä koetaan joksikin irl-tuttavuuteen. Että se olisi jokin saavutus, määre tms.
En minä ainakaan näe täällä kaveruuden vaikka tuota Wämmää kohtaan vievän minulta paukkuja muista kavereista, tai sitten toisaalta pitäis panostaakaan siihen erityisemmin...
Muta niinkuin tuuminkin, niin tunne voi olla vaan mun oma...
Ainiin ja puhiskin tuumi, että jos sattuis löytymään nainen petikaveriks..... no selkeä hyötyminen kaveruudesta. Pujiksen suoruus on kyllä helkutin hyvä. Arvostan. Siinä on mies, mikä ei kiemurtele täällä lieroillen. 💪 - Tänkuntajuisuseampi
wanhaämmä kirjoitti:
Olen ymmärtävininäni tuon narsistien ihailun keräilynä, rumana pelinä (runnotaan toinen sikaojaan ja korotetaan itseä jumalaksi ja kuvitellaan että muut näkevät sen jotenkin suuremmoisena). Esimerkkinä vaikkapa Pertti, jolla on tällä hetkellä varmaan 5 nimimerkkiä ja kirjoittelee vielä puskista sen lisäksi.
Niin. Kyllähän tuon näkee täällä.... ja kyllä munkin täytyy myöntää, että jossain alkuvaiheessa noin tein itsekin. Juttelin sunkin kanssa vähän siihen tyyliin, että joskohan kiinnostuisit...
Se lienee kuitenkin hiukan sitä normaali sukupuolista viettiäkin.... ihan luonnolistakin... mutta eniten mä vaan mietin sitä, että miten paljon mäkin menettäsin, jos vaan olisin jäänyt ruokkimaan sitä viettiä? Onneks mulla irl meni jutut toisin ja oon ties miten pitkään ollut täällä silläajatuksella, että on kiva rupatella asioista. Ja kaveerata vaikka sun, wubbiksen, macyn, ellun jne kanssa. Näistä nettikaveruushöpinöistä mä oon saanut elämään toisenlaista buustia.
Unohtamatta tietty irl-kamujakaan... 😊 - helmiä_sioille
Mustatuntuujuttuavaan kirjoitti:
No tutkaillaan vaikka sun vastausta tuolla alla:
”Voi keskustella, niin kuin vaikkapa täällä, mutta siihen saa jäädä. Minulla on ihan riittävän laaja ja hyvä tuttavapiiri IRL enkä koe sen olevan laajennustarpeessa.”
Eli täällä kaveeraaminen jonkun kanssa äkkiä koetaan joksikin irl-tuttavuuteen. Että se olisi jokin saavutus, määre tms.
En minä ainakaan näe täällä kaveruuden vaikka tuota Wämmää kohtaan vievän minulta paukkuja muista kavereista, tai sitten toisaalta pitäis panostaakaan siihen erityisemmin...
Muta niinkuin tuuminkin, niin tunne voi olla vaan mun oma...
Ainiin ja puhiskin tuumi, että jos sattuis löytymään nainen petikaveriks..... no selkeä hyötyminen kaveruudesta. Pujiksen suoruus on kyllä helkutin hyvä. Arvostan. Siinä on mies, mikä ei kiemurtele täällä lieroillen. 💪Hetkinen... Mitä sä oot taas vetänyt? :D
Kuka on kokenut niin, että täällä sättäily olisi sama kuin IRL-tuttavuus?
Ja muutenkin. En edelleenkään ymmärrä miten kuvailemillanne tavoilla voi täällä joku hyötyä jostain tavalla. Voisiko joku hyötyjä itse henkilökohtaisesti kertoa, et miten on hyötynyt? - helmiä_sioille
wanhaämmä kirjoitti:
Mutta mitä hyötyä siitä saa? Miten se hyödyttää ketään?
- Mitätästäjäi
Hetkinen... Mitä sä oot taas vetänyt? :D
Kuka on kokenut niin, että täällä sättäily olisi sama kuin IRL-tuttavuus?
Ja muutenkin. En edelleenkään ymmärrä miten kuvailemillanne tavoilla voi täällä joku hyötyä jostain tavalla. Voisiko joku hyötyjä itse henkilökohtaisesti kertoa, et miten on hyötynyt?No voithan sinäkin höytyä vaikka siitä, että saat itse kokea olevasi ainutlaatuisen ylempänä muita kaikessa universaalisessa viisaudessa. 😁
Sinähän vähättelet muita ja annat selkeästi olettaa, että sinua ei tämä palstan touhu ja nämä tyypit hetkauta yhtikäs mihinkään, silti sä vaivaudut lukemaan höpinöitä ja nyttenkin tuntien päästä tsekkaamaan vastauksen. 🤣
Huvittavaa touhua korkeakulttuuria lukeneelta ajattelijalta. 🧐
Ja voin vaan kuvitella mitä vastaat... naureskellen mitätöit kaiken.... tullaksesi taas takaisin yhä uudelleen ja uudelleen paikuttelemaan henkseleitä. 😬 - helmiä_sioille
Mitätästäjäi kirjoitti:
No voithan sinäkin höytyä vaikka siitä, että saat itse kokea olevasi ainutlaatuisen ylempänä muita kaikessa universaalisessa viisaudessa. 😁
Sinähän vähättelet muita ja annat selkeästi olettaa, että sinua ei tämä palstan touhu ja nämä tyypit hetkauta yhtikäs mihinkään, silti sä vaivaudut lukemaan höpinöitä ja nyttenkin tuntien päästä tsekkaamaan vastauksen. 🤣
Huvittavaa touhua korkeakulttuuria lukeneelta ajattelijalta. 🧐
Ja voin vaan kuvitella mitä vastaat... naureskellen mitätöit kaiken.... tullaksesi taas takaisin yhä uudelleen ja uudelleen paikuttelemaan henkseleitä. 😬Minä en hyödy tästä mitään. Te hyödytte.
Sietäisitte olla kiitollisia mulle mun läsnäolosta... :D - Muumormiehiähänsäkin
Minä en hyödy tästä mitään. Te hyödytte.
Sietäisitte olla kiitollisia mulle mun läsnäolosta... :DNo niin... sano nyt sinäkin, että vviihteen vuoksi ja yleisen palstan laadun varmistamiseksi käyt kuten Pertti-velikin palstalla pitämässä huolta muista. 🤣
- helmiä_sioille
Muumormiehiähänsäkin kirjoitti:
No niin... sano nyt sinäkin, että vviihteen vuoksi ja yleisen palstan laadun varmistamiseksi käyt kuten Pertti-velikin palstalla pitämässä huolta muista. 🤣
En, vaan muutaman vuoden tottumuksesta. En koe hyötyväni tästä yhtään mitään. Päinvastoin, usein mietin että miksi mä annan sinullekin sitä vähäistä aikaa mitä olen antanut.
Toisaalta ehkä mä opij sinulta jotain todellisuudesta ja tunteista. Sen verran korkealentoista shittiä tullut... Ehkä minäkin opin joskus tuntemaan enkä sotke sitä todellisuuteen... :D
Mutta nyt aloin miettimään, että mitä SINÄ hyödyt tästä palstasta? Onko kivaa kokea olla tyhmä kuin saapas? Tai jopa vielä tyhmempi?
- InFinland
Oikeista kokemuksista kannattaa pitää kiinni, ilman nimeä ja nimellä.
"Abraham kertoo joutuneensa pakkopalautetuksi hengenvaaraan väärällä nimellä". Luin tuon jutun tippa linssiin eilen.
Siitä tuli mieleen tuttuni poika, joka tuli minun asuessani Tukholmassa tapaamaan yhtä pelikaveriaan sinne. Ystävyys oli siis syntynyt pelatessa.
"Onko se mitä tunnemme ja koemme päämme sisällä jotenkin vähemmän todellista kuin kylmä arkinen todellisuus? "
On se vähemmän todellista, mutta osa sitä kuitenkin.- wanhaämmä
"On se vähemmän todellista, mutta osa sitä kuitenkin."
Ajattelin, että me vaikutetaan kuitenkin suurimmaksi osaksi siihen miten elämän koemme. Sama tilanne on toiselle hyvä ja toiselle paha. Joku on onnellinen kun ei tarvitse nähdä nälkää, ja toinen taas ahdistuu kun ei voi ostaa heti uutta autoa. Niin palatakseni vielä aiheeseen, uskon, että tämäkin palsta on monille jonkinlaista toista todellisuutta ja mahdollisuutta ilmaista ajatuksia, joita ei välttämättä livenä pysty tai uskalla ilmaista.
Itsellä joskus palsta oli apuna avioerosta toipumiseen.
No jaa, ehkä täältä petikaverin vois löytää, naispuolisen henkilön
- wanhaämmä
Virtuaalinen petikaveri. Vähän kuin se yksi japsi, joka meni naimisiin hologrammin kanssa :D
wanhaämmä kirjoitti:
Virtuaalinen petikaveri. Vähän kuin se yksi japsi, joka meni naimisiin hologrammin kanssa :D
Ai nii, tlä ei olen aisia, eli näinollen virtuaalinen :D
Karmea pettymys Suomen sprinttiviestit. Täytyy lähteä hiihtämään, saa vähän purettua pettymystä
- helmiä_sioille
"Onko se mitä tunnemme ja koemme päämme sisällä jotenkin vähemmän todellista kuin kylmä arkinen todellisuus? Ja voiko niitä kokemuksia lopulta edes erottaa toisistaan?"
Ei. Sehän on jokaiselle se ainoa todellisuus. Tai noh, ei nyt ihan jokaiselle, mutta suurimmalle osalle kuitenkin.
Itse en ole ikinä välittänyt pahemmin puhtaista nettituttavuuksista ja -kaveruuksista. Voi keskustella, niin kuin vaikkapa täällä, mutta siihen saa jäädä. Minulla on ihan riittävän laaja ja hyvä tuttavapiiri IRL enkä koe sen olevan laajennustarpeessa.- Neitikeväinen
Joskus nykyään voi rakastetunkin löytää netin kautta :)
- wanhaämmä
Mua ei myöskään nappaa tutustua netissä kehenkään sen lähemmin. Tilanne voisi olla toinen, jos jalat eivät toimisi enkä pääsisi edes lähikauppaan itsekseni. Siinä tapauksessa voisin ajatella, että etsisin netistä kavereita ja juttuseuraa.
Joskus lapsena harrastettiin kirjekavereita. Ehkä tässä on jotain samaa kuitenkin...
Nykysysteemeillä voi luoda vaikka kuinka todentuntuisia virtuaalimaailmoita. Kaverilla kerran kokeilin, miltä tila näyttää pelikypärän läpi. Pelottavan toden tuntuinen näkymä, otan aseen pöydältä, joku hiippailee sivulla - ja minä ammun! :( Kai noihin voisi upota ihan kokonaan, kaiken saa ympäriltä muutettua erikoislasien ja ohjelmien avulla ihan minkälaiseksi tykkää. Varmaan kohta se nettikaverikin on siinä samassa tilassa hologrammina. - RumaMies
Neitikeväinen kirjoitti:
Joskus nykyään voi rakastetunkin löytää netin kautta :)
Juu, jos laittaa itseään rumemman kuvan ja sitten enditreffeillä nainen yllättyy, kun treffeille tuleekin komeampi mies, kuin nettiprofiilissa oli.
Silloin ei luulisi tulevan pakkeja naiselta.
Nainen ei ainakaan voi väittää, ettei mies ole ruma. - helmiä_sioille
wanhaämmä kirjoitti:
Mua ei myöskään nappaa tutustua netissä kehenkään sen lähemmin. Tilanne voisi olla toinen, jos jalat eivät toimisi enkä pääsisi edes lähikauppaan itsekseni. Siinä tapauksessa voisin ajatella, että etsisin netistä kavereita ja juttuseuraa.
Joskus lapsena harrastettiin kirjekavereita. Ehkä tässä on jotain samaa kuitenkin...
Nykysysteemeillä voi luoda vaikka kuinka todentuntuisia virtuaalimaailmoita. Kaverilla kerran kokeilin, miltä tila näyttää pelikypärän läpi. Pelottavan toden tuntuinen näkymä, otan aseen pöydältä, joku hiippailee sivulla - ja minä ammun! :( Kai noihin voisi upota ihan kokonaan, kaiken saa ympäriltä muutettua erikoislasien ja ohjelmien avulla ihan minkälaiseksi tykkää. Varmaan kohta se nettikaverikin on siinä samassa tilassa hologrammina.Minuun on lähes mahdotonta tehdä vaikutusta livessä. Vielä vaikeampaa se on netissä... :)
- macynhaamu
Mä olen tutustunut netin välityksellä muutamiin ihmisiin. Niin, että konkreettisesti edelleen ovat mun lähipiirissäni ja tekemisissä.
Rinnastan tämän kirjeenvaihtoon, mistä itsekin tuossa juuri mainitsit. Täällä voi olla mitä on ja laajemmassa skaalassa törmätä puheenaiheisiin ja ajatuksiin, mitkä irl ei välttämättä tule koskaan vastaan. Pidän siis nettiä ja keskustelupalstoja mahdollisuutena avartaa henkistä ja tiedollista yhteyttä toisten ajattelevien kanssa...
Siksi en täysin tajua hanki elämä heittoja. Elämä on pääosin ajatteluun ja vuorovaikutukseen perustuvaa..joten täällä on kaikki mahkut elää ja ajatella, olla vuorovaikutuksessa vaikkei irl kaveriksi ryhtyiskään.
Henkinen minämme on kuitenkin se, jonka kautta ilo ja surukin koetaan ja ymmärretään...vuorovaikutus voi olla monelle lääkettä olotilaan ja myös mielenkiintoista.😃- Hohhoijaatätäkin
Joskus en tajua sitä kun jotkut selkeesti ahistuu meidänkinvälisestä komppailuista. Ja on karseeta joistain, jos vaihdellaan kuulumisia?
No ymmärrän, jos päivätolkulla kaikkee lätistäs (joskus kyllä tehtiin niinkin), mutta ahdistuu sitä porukka jo tästäkin varmaan. Kohta tulee nimimerkillä läpsynaamaan sanomaan, että tuota shitshöttiä taas. 😂
Väkisin tulee mieleen, että joitain vaan ahdistaa se, kun jotkut on täällä kavereita. Ihan kuin se ois heiltä pois? 🤔 - macynhaamu
Hohhoijaatätäkin kirjoitti:
Joskus en tajua sitä kun jotkut selkeesti ahistuu meidänkinvälisestä komppailuista. Ja on karseeta joistain, jos vaihdellaan kuulumisia?
No ymmärrän, jos päivätolkulla kaikkee lätistäs (joskus kyllä tehtiin niinkin), mutta ahdistuu sitä porukka jo tästäkin varmaan. Kohta tulee nimimerkillä läpsynaamaan sanomaan, että tuota shitshöttiä taas. 😂
Väkisin tulee mieleen, että joitain vaan ahdistaa se, kun jotkut on täällä kavereita. Ihan kuin se ois heiltä pois? 🤔No ehkäpä se ei kaikille sovi, että me ollaan täällä löydetty toisiimme yhteys, joka tuo kummallekin hyvää mieltä. Keskustella toistensa kanssa ja olla samaa mieltäkin, eikä kumpikaan ala inhota toista vaikka olisi eri mieltäkin. :)
Tää meidän vuorovaikutus vaan toimii, koska me ollaan persoonia joille tää lätinä ja avoimuus ei ole elämälle este, vaan lisämauste. Saa miettimään asioita ja pitää mielenkiintoa yllä...kehittää omaa ajatusmaailmaakin. :)
Uskon, että irl me pärjättäsi aivan yhtä hyvin kavereina. Kummallakin on myös kunnioitus toisen elämää ja arvoja kohtaan. - Kyllätääonkivaa
macynhaamu kirjoitti:
No ehkäpä se ei kaikille sovi, että me ollaan täällä löydetty toisiimme yhteys, joka tuo kummallekin hyvää mieltä. Keskustella toistensa kanssa ja olla samaa mieltäkin, eikä kumpikaan ala inhota toista vaikka olisi eri mieltäkin. :)
Tää meidän vuorovaikutus vaan toimii, koska me ollaan persoonia joille tää lätinä ja avoimuus ei ole elämälle este, vaan lisämauste. Saa miettimään asioita ja pitää mielenkiintoa yllä...kehittää omaa ajatusmaailmaakin. :)
Uskon, että irl me pärjättäsi aivan yhtä hyvin kavereina. Kummallakin on myös kunnioitus toisen elämää ja arvoja kohtaan.No varmaan toimis irl;kin. 🤔
Sopivan rentoa, ilmavaa ja toisaalta taas jotain vahvaakin sympatiantapaista sidettä? 😊👌
Ihan mielenkiintoinen ja kiva juttu. Ja ihan huikean hyvä juttu. Tätähän ei uskalla kovin analyyttisesti edes nykiä, ettei säry vaan. 😂
Mutta kyllä siis voi tupsahtaa tulla hyvä kaveruus netissäkin....😊👍
Elluhan se joskus naureskeli kun jotain hauskoja mainoksia pommiteltiin. Se taas nautti siitä kun meillä oli hauskaa. Siinä on järkeä, että osaa nauttia toisten hauskanpidosta ja miks ei meidänkin hullutteluun lähtenyt muutkin mukaan? Kyllä silloin joskus oli Harmis, Pönttis, Lineri ja Wuppis.... muistan kun joskus keksittiin Harmiksenkin kanssa vaikka mitä hassutuksia.... palstan kokouksia ja jännämies-kotiin-firmajuttuja. 😂 - wanhaämmä
Onhan tämä helppo ja nopea alusta kerätä mielipiteitä tai vaikkapa tietoa eri asioista. Livessä tapaa ehkä yhden kaverin kerrallaan, tai kourallisen työkavereita, eikä keskustelua saa ehkä sillä tavalla aikaiseksi eikä asioihin voi palata samalla tavalla...
- macynhaamu
Kyllätääonkivaa kirjoitti:
No varmaan toimis irl;kin. 🤔
Sopivan rentoa, ilmavaa ja toisaalta taas jotain vahvaakin sympatiantapaista sidettä? 😊👌
Ihan mielenkiintoinen ja kiva juttu. Ja ihan huikean hyvä juttu. Tätähän ei uskalla kovin analyyttisesti edes nykiä, ettei säry vaan. 😂
Mutta kyllä siis voi tupsahtaa tulla hyvä kaveruus netissäkin....😊👍
Elluhan se joskus naureskeli kun jotain hauskoja mainoksia pommiteltiin. Se taas nautti siitä kun meillä oli hauskaa. Siinä on järkeä, että osaa nauttia toisten hauskanpidosta ja miks ei meidänkin hullutteluun lähtenyt muutkin mukaan? Kyllä silloin joskus oli Harmis, Pönttis, Lineri ja Wuppis.... muistan kun joskus keksittiin Harmiksenkin kanssa vaikka mitä hassutuksia.... palstan kokouksia ja jännämies-kotiin-firmajuttuja. 😂Hehe, muistan ne mainospommitukset!!! :D
Sehän se onkin upee fiilis, kun näin kirjoitetun tekstin välityksellä tavoittaa toisen ja löytyy yhteisymmärrys ja eräänlainen side...väylä. Mutkaton yhteys? :)
On kuin ois aina tuntenut toisen, vaikka vasta tutustui...
Ääh, ei tää mihkään säry. Mä en helpolla heivaa ihmisiä edes nettiaverina, kun kerran olen tykästynyt tyyppiin vaikka analysoisi kuinka suurin liikkein. :D
Saa analysoida, saa olla ihan eri mieltä, saa suuttua ja saa olla mitä on...se on just hienoa, kun voi olla ittensä. Silti kamut on kamuja... :)
https://youtu.be/vLr5HUSUXXI
Eipähän kenenkään ilo ole toiselta pois, päinvastoin. Iloiset ihmiset lisää omaakin iloa...vaikka se ei heti kävisi järkeen, mutta niin se on. Täällä on kivoja ihmisiä, inhimillisi ja sehän se just tänne vetääkin, inhimillisyys...jopa se negatiivinen puoli ihmisestä.
Voi katella ja tutkiskella rauhassa kuka mitäkin omassa päässä herättää. :) - macynhaamu
wanhaämmä kirjoitti:
Onhan tämä helppo ja nopea alusta kerätä mielipiteitä tai vaikkapa tietoa eri asioista. Livessä tapaa ehkä yhden kaverin kerrallaan, tai kourallisen työkavereita, eikä keskustelua saa ehkä sillä tavalla aikaiseksi eikä asioihin voi palata samalla tavalla...
On juuri noin. Mutta myös täältä löytyy ihan mahtavia ihmisiäkin, jos vaan ovat aidosti mitä ovat, eikä joku ikävä punottu juoni. :)
Nämä löytämäni ovat aitoja netissä kuin irlissäkin ja siksi aivan huikeita tyyppejä. :) - macynhaamu
macynhaamu kirjoitti:
Hehe, muistan ne mainospommitukset!!! :D
Sehän se onkin upee fiilis, kun näin kirjoitetun tekstin välityksellä tavoittaa toisen ja löytyy yhteisymmärrys ja eräänlainen side...väylä. Mutkaton yhteys? :)
Ääh, ei tää mihkään säry. Mä en helpolla heivaa ihmisiä edes nettiaverina, kun kerran olen tykästynyt tyyppiin vaikka analysoisi kuinka suurin liikkein. :D
Saa analysoida, saa olla ihan eri mieltä, saa suuttua ja saa olla mitä on...se on just hienoa, kun voi olla ittensä. Silti kamut on kamuja... :)
Eipähän kenenkään ilo ole toiselta pois, päinvastoin. Iloiset ihmiset lisää omaakin iloa...vaikka se ei heti kävisi järkeen, mutta niin se on. Täällä on kivoja ihmisiä, inhimillisi ja sehän se just tänne vetääkin, inhimillisyys...jopa se negatiivinen puoli ihmisestä.
Voi katella ja tutkiskella rauhassa kuka mitäkin omassa päässä herättää. :)Tämä linkki tartti laittaa, mutta käyhän se toinenkin. :D
https://youtu.be/1-xGerv5FOk
Menköön nyt molemmat... - Eipiipittäjille
wanhaämmä kirjoitti:
Moni asia tökkäsee henkilökohtaisuuksiin helposti livenä. Jos sanoo mielipiteensä suoraan, toinen ottaa sen helposti itseensä ja sit on joko sota tai mykkäkoulu eessä.
Kyllä täällä monesti tulee joutavaakin shaibaa niskaan, mutta se onkin lukijan vastuulla, miten sen ottaa.
Pitää olla oikeeta ”munaa” olla tälläsellä palstalla ja vielä pitää siitä. 😬💪 - Walkeritoimiiaina
macynhaamu kirjoitti:
Tämä linkki tartti laittaa, mutta käyhän se toinenkin. :D
https://youtu.be/1-xGerv5FOk
Menköön nyt molemmat...Tuosta biisistä sä tuut kyllä mulle mieleen aina. 😄
Tulee mieleen, että mitähän touhotat tehdä, kun toi kuuluu. Sit alkaa mielikuvat laukata. Siivoot keittiötä ja toinen ”räyhäryhmästä” hakkaa sun selkää tyhjällä talouspaperirullalla ja toinen on kiedottuna talouspaperiin ”muumioksi”. 😂
Tuossa on kaksi vaihtoehtoa... seota täysin ja hermoilla tai nauraa ja mennä mukaan. Ja mä toivon aina vikaa vaihtoehtoa. Ja siihen toimis sun hilpein tapas ilmoittaa huvittumisen.... Rähähää!!!!😝
Nyt pitäis uppoutuu jonnekin tänne. Mieli tekis tehdä vaikka mitä, mutta tää räkätauti pistää nöyrtymään.... pitäis malttaa vaan olla... 🙄 ärsyttävää... ensin jalka ja nyt vielä tää.... paska talvi... - Kyllänetistäkinlöytää
macynhaamu kirjoitti:
Hehe, muistan ne mainospommitukset!!! :D
Voi katella ja tutkiskella rauhassa kuka mitäkin omassa päässä herättää. :)Näinpä. Tää on kuin se kahvila...
Vlillä tuntuu vaan siltä, että miks monet täällä harmittelee omaa yksinäisyyttään, mutta eivät sitten vaikkapa täällä koitakaan löytää jotain kivaa juttukaveria? Vaikka ei kaikki jutut niin yhteen kolisiskaan, niin voihan sitä muuten tykätä turista arkipäiväisempää.
Jotkut kertoo itsestään enemmän, toiset vähemmän, mutta kyllä täältä monia kivoja tyyppejä löytyy puskistakin. Vaikka hetkeks.
No kuka mitäkin.
- flowersreally
Pään sisäisiä tapahtumia pystytään mittaamaan jo aika kattavasti, siinä mielessä ne ovat yhtä lailla todellisia kuin pään ulkopuolisten ilmiöiden mittaustulokset.
Siitä, mikä kaikki vaikuttaa pään sisäisiin tapahtumiin ihmisellä on vielä kovin paljon opittavaa, ei vähiten ihmiseen omaan naiiviin kaikkivoipaisuuteen liittyen.- wanhaämmä
Nyt on pinnalla suolistobakteerien merkitys aivotoimintaan.
Luulen, ettei ole hoitoa vaativaa tuntea kivoja pikku enkeleitä suojelemassa itseään ja muita ihmisiä, mutta jos näkee vaikkapa pieniä vihreitä aseistettuja miehiä, niin taitaa olla pillerin paikka. - flowersreally
wanhaämmä kirjoitti:
Nyt on pinnalla suolistobakteerien merkitys aivotoimintaan.
Luulen, ettei ole hoitoa vaativaa tuntea kivoja pikku enkeleitä suojelemassa itseään ja muita ihmisiä, mutta jos näkee vaikkapa pieniä vihreitä aseistettuja miehiä, niin taitaa olla pillerin paikka.Joo, meissä on enemmän bakteerisoluja kuin ihmissoluja. Ne bakteerisolut osallistuvat merkittävässä määrin mm tunne-elämäämme.
Kiehtova ajatus, että tunteemme ovat bakteerien aineevaihduntatuotteiden tuotoksia. - Voimunpöpöjäin
flowersreally kirjoitti:
Joo, meissä on enemmän bakteerisoluja kuin ihmissoluja. Ne bakteerisolut osallistuvat merkittävässä määrin mm tunne-elämäämme.
Kiehtova ajatus, että tunteemme ovat bakteerien aineevaihduntatuotteiden tuotoksia.No ilmankos v.tuttaa!
Jouduin vetämään kuurin leikkaushaavan tulehdukseen antibiootteja ja nehän tappaa hyvätkin pöpöt.....
Siks iski lentsukin, kun mun armat pöppiäiseni tapettiin! 😢
Onneks on vielä umpisuoli tallella... jospa pöpökantaa jäi sinne jemmaan ja pelastavat mut. 🤨 - flowersreally
Voimunpöpöjäin kirjoitti:
No ilmankos v.tuttaa!
Jouduin vetämään kuurin leikkaushaavan tulehdukseen antibiootteja ja nehän tappaa hyvätkin pöpöt.....
Siks iski lentsukin, kun mun armat pöppiäiseni tapettiin! 😢
Onneks on vielä umpisuoli tallella... jospa pöpökantaa jäi sinne jemmaan ja pelastavat mut. 🤨Siellä ne vähäiset bakteerit kauheessa stressissä yrittävät piereskellä sulle parempaa pöhinää.
- Pöpöilleevästä
flowersreally kirjoitti:
Siellä ne vähäiset bakteerit kauheessa stressissä yrittävät piereskellä sulle parempaa pöhinää.
No itseasiassa kyllä nyt on olutkin ”ilmavuutta” flunssassa....
Hitto kun tulehtui se haava...
Mullahan ei oo ollut flunssaa ties milloin. Enkä oo ihan vähästä syönyt antibiootteja. Nyt kyllä oli vähän ehkä pakko. 🤨
No jos ne nyt ottais iisisti ja mä vaikka niille tuosta nielasen maitohapposerkkuja kaveriks kylään? Tykkäisköhän ne? Sit jos vaikka kaikkea ruisleipää ja muuta kuitupitoista hajotettavaa nieleskelisin niille? Pääsisköhän ne takas voimiinsa? 🧐 - flowersreally
Pöpöilleevästä kirjoitti:
No itseasiassa kyllä nyt on olutkin ”ilmavuutta” flunssassa....
Hitto kun tulehtui se haava...
Mullahan ei oo ollut flunssaa ties milloin. Enkä oo ihan vähästä syönyt antibiootteja. Nyt kyllä oli vähän ehkä pakko. 🤨
No jos ne nyt ottais iisisti ja mä vaikka niille tuosta nielasen maitohapposerkkuja kaveriks kylään? Tykkäisköhän ne? Sit jos vaikka kaikkea ruisleipää ja muuta kuitupitoista hajotettavaa nieleskelisin niille? Pääsisköhän ne takas voimiinsa? 🧐No kun on pakko, niin on pakko. Pienempi paha se kuitenkin oli; vaikka valitettavasti antibioottikuurin jälkeen suolistofloran normalisoituminen voi kestää aika kauankin, siis vähintään kuukausia.
En suosittelisi maitohappobakteereja sun tilanteessa. Ne tehoaa tutkimusten mukaan ainakin jonkun verran turistiripulin ehkäisyssä, mutta antibioottikuurin jälkeen maitohappobakteereista voi olla jopa haittaa, joidenkin tutkimusten mukaan. Ne kai voi ikään kuin vinouttaa sitä normaalikasvua silloin kun hyvikset on tapettu pois tieltä.
Mutta niitä hyviksiä ruokitaan kasviksilla, juureksilla, marjoilla, täysjyvätuotteilla ja hapanmaitotuotteilla kuten piimällä, jogurtilla. Pikavoittoja ei ole tässäkään lajissa. - Tutustunpöpöihini
flowersreally kirjoitti:
No kun on pakko, niin on pakko. Pienempi paha se kuitenkin oli; vaikka valitettavasti antibioottikuurin jälkeen suolistofloran normalisoituminen voi kestää aika kauankin, siis vähintään kuukausia.
En suosittelisi maitohappobakteereja sun tilanteessa. Ne tehoaa tutkimusten mukaan ainakin jonkun verran turistiripulin ehkäisyssä, mutta antibioottikuurin jälkeen maitohappobakteereista voi olla jopa haittaa, joidenkin tutkimusten mukaan. Ne kai voi ikään kuin vinouttaa sitä normaalikasvua silloin kun hyvikset on tapettu pois tieltä.
Mutta niitä hyviksiä ruokitaan kasviksilla, juureksilla, marjoilla, täysjyvätuotteilla ja hapanmaitotuotteilla kuten piimällä, jogurtilla. Pikavoittoja ei ole tässäkään lajissa.No oon huomannut, että mun pöpöt pitää selkeesti vaikka juurileivästä, ei niinkään hiivalla nostatetusta. Maitotuotteet kohtuudella ja sitten niitä pitäis totuttaa kasvisruokavalioon pikkuhiljaa.
Kesällä tulee syötyä kaikkee salaattia yms. Mutta kun talvella ei ja vetäiset jonkun kasvissosekeiton, niin sehän tulee miltei läpi.... 😳
Ehkä vois paneutuu lisää noitten pöpiäistensä hyvinvointiin. 🤔
Kyllä mä uskon, että niitten kannattaa voida hyvin, että mäkin voin. ☺️
En pidä huuhaana ollenkaan.
- NörttiÄtmi
Verkko pelaamisen ja avoin pelimaailma on tätä päivää.
Avoimessa pelimaailmassa ollaan verkossa ja pelissä pelataan muiden pelaajien kanssa yhdessä tai voi siellä yksinkin pelata.
Monelle voi tulla yllätyksenä, että uusimmat pelikonsolit PlayStation 4 ja Xbox oneX vaativat nettiyhteyden ennenkuin yhtäkään peliä voi edes pelata.
Pelikonsolin pitää ensin päivittää käyttöjärjestelmä ja käyttäjän profiili, että pääsee pelaamaan.
Lisäksi moni peli vaatii nettiyhteyttä päivitysten ja muiden takia ja peli ei välttämättä edes toimi kunnolla, jollei ole nettiyhteyttä.
No nettiyhteyden saa luotua älypuhelimen kautta, ettei erillistä nettiyhteyttä tarvi hankkia konsolille.
Eikä älypuhelin edes kuumene, vaikka sitä käyttää mokkulan tapaan nettiyhteydessä pelikonsolin tai tietokoneelle, vaikka joku toisin väittää.
Syy miksi pelit kiehtovat on se, että pelien virtuaalimaailma voi tehdä asioita, joita ei oikeassa elämässä ole sallittua, kuten ampuminen, ryöstely, ajoneuvoilla kasaaminen, raskaalla aseistuksella kohteiden tuhoaminen ym.
Lisäksi peleissä on mielikuvituksellisia maailmoja.
Tulevaisuuden pelien avoin maailma on loputtoman laaja, koska pelikone luo uutta maisemaa ja hahmoja sitä mukaa, kun pelaaja etenee.
Sitä voisi verrata Google maps sovellukseen, jossa kaikkien teiden läpi ajamiseen ja paikkoihin tutustumiseen ei yksi ihmiselämä riitä.
Kun kaikki tämä vielä toteutuu virtuaalimaailma 8K tarkkuudella ja 3D:nä, niin kokemus on sanoinkuvaamattoman huikea.- wanhaämmä
Entäs sitten kun peliin kuuluu kokohaalari, joka välittää kosketuksen...
- mikromaksupaskaa
Niin ja kaikki verkkopelit ovat samaa mikromaksupaskaa missä pennut juoksevat huutamassa ja kusemassa muiden pelaamista.
En ole koskaan mieltänyt netissä ketään kaverikseni. Jossain pelissä olen ollut killan jäsenenä, mutta ne aina hajoaa johonkin törkeään selkään puukotukseen. Ehkä muutenkin olen ihmisenä sellainen, että en päästä muita lähelle. Tai sitten en vain vietä tarpeeksi aikaa peleissä/netissä.
Eilen tuon lukaisin ja kyllähän sitä hetkeksi pysähtyi. Muisti taas olla kiitollinen asioista jotka itselle ovat itsestäänselvyyksiä kuten lapset ja terveys.
Itse en ole uponnut tuonne pelimailmaan kovinkaan syvällisesti mutta olen vähän miettinyt etä eläkkeellä voisi olla tuohon aikaa. Ei mitään mikä vaatii nopeaa käsi silmä koordinaatiota vaan strategiatyylisiä pelejä.
Tai sitten ulkoistaisi ihastumisen ja rakkauden jollekin pelihahmolle niin olisi sitten sellainen sijaistoiminto katoaville tunteille. Toki minun tuurilla sieltä ei tulisi kuin virus.
Eihän tuo rinnakkaistodellisuus ole pelkästään nettimailmassa. Henkilöetsinnöissä etsijät saattavat löytää vanhemman naishenkilön kuusen alta vaikka hän itse on siellä parikymppisenä tyttönä kellarissa pommitusta piilossa.Ihmisillä on tuttavuuksia erilaisten funktioden kautta. On työkavereita, harrastuskavereita, ryyppykavereita ja jopa panokavereita. Ihminen siis kelpuuttaa tuttavikseen ja kavereikseen toisia ihmisiä erilaisiin funktioihin liittyen. Se ei tarkoita, että heistä tulisi yhteisen tekemisen taikka yhteisten etujen näkemisen kautta sielun- taikka elämänkumppaneita.
Mainitut tuttavuudet voivat toki kehittyä syvemmälle ystävyyden taikka kumppanuuden asteelle, mutta viime kädessä romanttinen kiintyminen voi tapahtua ainoastaan siinä vaiheessa, kun toisen on nähnyt ulkoisine ominaisuuksineen. Sitä ennen tapahtunut romanttinen kiintyminen on ainoastaan toivetta ja fantasiaa.- 101prosHetero
Nettipelit. Ne on homoille
- eipakko
ok mutta tässä linkki selainpeleihin
https://fc-kaskas-hattrick.webnode.fi/nettipelit-pelaa-netissa-managerointi-games/
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?994444- 272365
- 2002169
Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia
Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell1082164PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä
Toivottavasti on s i n i v u o k k o nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w4001870- 1691483
Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka
Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale1001269Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi
Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.321065Miksi epäilit kaivattusi kiinnostuneen
Juuri sinusta? Mihin piirteisiin hän aikanaan saattoi sinussa ihastua? Olivatko ne yhtään samoja asioita joihin itse iha72976Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?
Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?79850