Vapaa kuvaus

Aloituksia

1

Kommenttia

3972

1. Jos+ihan+laajemmalla+näkökulmalla+aloittaa+niin+jos+ylipaino+maksaa+jotakin+yhteiskunnalle+niin+ei+tuo+alkoholilla+läträily+ilmaista+ole.+Professori+Jousilahden+vuoden+takainen+arvio+oli+että+haitta+olisi+noin+2+miljardia.+Tuotto+on+jäänyt+noin+1,4+miljardiin.+Lisäksi+läski+yleensä+aiheuttaa+haittaa+vain+kantajalleen+mutta+alkoholin+haitat+vaikuttavat+myös+läheisten+ja+ympäristön+elämään.Toki+tämä+ei+erottele+sukupuolta.Mitä+tuota+kaverippirin+touhuja+olen+seuraillut+niin+kyllä+alkoholin+käyttö+on+aika+minimaalliseksi+mennyt.+Yksi+iso+vaikuttava+tekijä+on+että+kavereissa+on+paljon+vuorotyöläisiä+ja+kun+harvakseen+on+vapaita+kokonaisia+viikonloppuja+niin+eipä+niitä+örveltämällä+haluta+pilata.+Lisäksi+aika+moni+on+siirtynyt+liikunnallisten+harrastusten+pariin+joten+sekin+syö+terävintä+ottoinnostusta.Itse+olin+tuossa+keväällä+työterveystarkastuksessa+ja+siellä+kyseltiin+alkoholin+käytöstä.+Menin+sitten+vastaamaan+rehellisesti+että+kulutus+on+noin+neljä+olutta+parissa+kuukaudessa+niin+johan+lyötiin+uusi+lappu+eteen+jolla+kartoitettiin+tarkemmin+kuulunko+johonkin+riskiryhmään.+Kyllä+ainakin+meillä+työterveydessä+puutumiskynnys+on+matala.Kyllähän+syyt+ja+syylliset+löytyy+sekä+läskistä+että+alkoholista+samasta+suunnasta.+Ei+taida+tilanteita+olla+jossa+aseella+uhaten+käsketään+syömään+sipsipussi+ja+Fazerin+sininen+tai+kallistamaan+pullo+Koskenkorvaa+kunhan+nuo+kyytipoikaoluet+on+alle+juotu.+Kyllä+molempiin+tapauksiin+löytyy+vaihtoehtoinen+tapa+käsitellä+henkilökohtaisia+ongelmia.
  2. "–+Tietoisesti+olen+poiminut+kelkkaani+kunnon+miehiä,+mutta+eipä+mielenkiinto+kauan+ole+kestänyt,+kommentoi+yksi+vastaajista."+Ehkä+nyt+luen+kuin+piru+raamattua+mutta+jotenkin+tuli+mieleen+että+onko+se+naisilla+yhtä+helppoa+kuin+minulle+puolukan+poiminta.+Haen+ämpärin+ja+saappaat/nainen+laittautuu,+lähden+autolla+tiettyyn+paikkaan+kangasmetsän+reunalle/+nainen+menee+taksilla+tiettyyn+yökerhoon,+parin+tunnin+päästä+minulla+on+ämpärillinen+puolukkaa/nainen+on+miehen+kainalossa,+ajan+kotiin+autolla/+nainen+kulkee+taksissa+meille+vai+teille+periaatteella.+Ainoa+isompi+ero+on+sitten+"saaliin"+perkaaminen."Niinpä,+kiltin+&+kunnollisen+miehen+ainoa+mahdollisuus+olisi+heittäytyä+rentuksi+narsistiksi+jos+aikoisi+saada+naisen+rakastumaan+itseensä+ja+sehän+ei+onnistu+jos+ei+ole+sopivaa+luonnetta."+Eihän+nuo+mitään+ainoita+mahdollisuuksia+ole.+Itse+esimerkiksi+lasken+k&k+miehet+luokkaan+unelmakumppaneilta+vaikuttavat.+Supliikkimieheksi+pääsy+ei+nyt+hirveästi+vaadi.+Normaalit+keskustelulahjat+jossa+paino+on+kuuntelulla+ja+läsnäololla.+Onnistuu+minultakin+kunhan+tuo+alun+jännittäminen+ensin+poistuu.+Yleensä+liikun+värimailmassa+"jos+tummempaa+ei+ole+niin+musta+käy"+joten+sitä+hieman+miettisi+uudelta+kantilta+ja+löytäisi+totisuuden+ja+irvistyksen+väliltä+asetuksen+hymy+niin+pääsisi+jo+ulkonäköluokassa+pois+taviksista.+Tämä+yhdistettynä+puhelahjoihin+(sisäinen+kauneus)+niin+minähän+saattaisin+olla+jo+luokassa+hyvännäköiset.Tostahan+tulee+jo+10+17+24+eli+päästään+lukuun+51+kun+rentut+ja+narsistit+pääsevät+hiukan+yli+40+prosenttiin.
  3. Joo,+kyllä+exän+yksi+hienoja+puolia+oli+se+että+artikulointinsa+oli+niin+selkeää+ettei+tarvinnut+paljoa+tulkia.+Totuuden+nimessä+on+kyllä+myös+todettava+että+olisi+hieman+itsetunnon+köli+raapinut+matalikkoa+jos+emäntä+olisi+aina+kiirehtinyt+takapihalle+kun+naapurin+isäntä+ajaa+nurmikkoa.+Molemmat+naapurit+olivat+jo+silloin+eläkkeellä+ja+minua+30-vuotta+vanhempia.
  4. Ihan+alustuksena+pitää+todeta+että+mailmanmeno+on+nykyään+hieman+hämmentävä.+Aikanaan+kun+vuosien+ajan+tietyt+turvalliset+asiat++kuten+Suomi+ei+voita+jääkiekon+mm-kultaa,+Suomi+ei+voita+Euroviisuja+ja+jossakin+ikuinen+rakkaus+odottaa+ovat+joko+osoittautuneet+vääriksi+tai+antavat+vielä+odotuttaa+itseään.+Nyt+aamupäivästä+voi+heittää+parisuhde+haaveet+romukoppaan+kun+on+toksisen+maskuliinisuuden+aikakauden+tuotos+mutta+illan+tullen+taas+tulee+tieto+että+ei+hätiä+mitiä+kunhan+päivität+itsesi+suopean+seksismin+lähettilääksi.Mutta+tuota+tutkimusta+ja+Suomalaisten+naisten+kommentteja+verratessa+mietin+että+kertooko+tuo+enemmän+naisten+eroavaisuuksista+vai+siitä+että+maissa+on+hyvin+erityyppinen+sosiaaliturva.+Olisi+ollut+mukava+saada+vielä+vertailukohtia+muualtakin.+Esimerkiksi+naapurimaamme+Ruotsi+ja+Venäjä+olisivat+olleet+hyviä+verrokkeja.+Aina+parempi+vielä+jos+olisi+kommentteja+tullut+myös+heikomman+sosiaaliturvan+maista.Mitä+suopeaan+seksismiin+tulee+niin+en+nyt+omiin+kokemuksiin+vedoten+sanoisi+että+ei+sillä+lohta+nostettaisiin+kuin+kalanviljelylaitoksella.+Kyllä+minä+aina+lähtökohtaisesti+olen+treffeillä+naislle+tarjonnut+mutta+en+sen+takia+että+kahvin+jälkeen+maistuisi+pipari+vaan+ihan+kohteliaisuussyistä+sillä+perusteella+että+minä+olen+yleensä+treffeille+pyytänyt.+Sinänsä+en+usko+että+Suomalaiset+naiset+ylenkatsovat+noita+muita+perinteisiä+arvoja+kuten+suojelua+ja+sitoutumista+mutta+se+mihin+se+kenelläkin+riittää+on+sitten+ihan+yksilötason+asia.