Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
M184
profiilit
M184
M184
Vapaa kuvaus
Aloituksia
1
Kommenttia
3969
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Itse+ajattelen+tunne-elämän+tarkoittavan+muutosta+ihmisen+mukana.
Ihminen+reagoi+johonkin+tilanteeseen+tai+hetkeen+tityllä+tavalla+tai+tunteella+mutta+tämä+reagointi+riippuu+myös+ajasta+ja+ympäristöstä.+Sen+lisäksi+kun+ihminen+muuttuu,+kasvaa+ja+toivon+mukaan+myös+kehittyy+jolloin+reagoinnit+tilanteisiin+muuttuvat.
07.04.2018 14:42
Linkkasin+auki+tuon+talouselämän+koko+jutun+ja+naiset+voivat+huokaista+sillä+teitä+ei+tässä+syytetä+mistään.+
Lyhykäisyydessään:
1."+Vuonna+2007+ikäryhmän+miehistä+noin+yhdeksän+prosenttia+oli+pienituloisia.+2015+heitä+oli+jo+yli+18+prosenttia."+"+2013-2015+pienituloisten+osuus+ikäryhmän+naisista+laski+yli+12+prosentista+alle+10+prosenttiin."+En+tiedä+kohteliko+lama+kovemmin+miehiä+kuin+naisia+mutta+seuraus+on
2.+"Moni+mies+siis+haluaa+lapsen,+mutta+kokee,+ettei+isyyteen+ole+mahdollisuutta."+"kysymys+on+resurssien+puutteesta"+Voisiko+olla+vanhakantainen+ajattelu+että+mies+on+se+joka+turvaa+perheen+elannon?
3.+Sitten+lopuksi+ajatus+mistä+tämä+on+lähtenyt+liikkeelle.+"Suomessa+ei+riittävästi+pyritä+siihen,+että+pojat+menestyvät+koulussa.+"
06.04.2018 23:26
Hyvää+viikonloppua.
Eipä+hirveästi+ole+suunnitelmia+täälläkään.+Aamusta+käyn+salilla+koska+siellä+ei+silloin+ole+paljoa+porukkaa.+Voi+tehdä+niitä+liikkeitä+joita+on+suunnitellut+eikä+niitä+joita+tulee+tehtyä+kun+laitteet+ja+painot+on+varattu.
Niin+no+tuossa+äsken+Tinder+ilmaisi+että+olen+jonkun+naisen+kanssa+yhteensopiva.+Viikonloppuna+sitten+syöksyilyä+ykköspesälle.+Ehkä+noita+kahta+lausetta+ei+olisi+kannattanut+kirjoittaa+peräkkäin+joten+syytä+tarkentaa+että+naiselle+pistin+tuossa+viestin+mutta+tuo+toinen+kuvaus+sopii+siihen+että+mennään+pelaamaan+halliin+pesistä.+Saa+nähdä+mitä+siitäkin+tulee;+siis+pesiksestä,+viestistä+ei+tule+kuin+hiljaisuutta.
06.04.2018 22:53
Olipa+kauniisti+sanottu,+kiitos.+Tuosta+on+mukava+lähteä+viikonlopun+viettoon.+Hyvää+viikonloppua+sinullekin.
06.04.2018 17:17
Olisi+samanlainen+huumorintaju.
Liikunnallinen;+plussaa+jos+olisi+yhteinen+harrastus,+mutta+ei+välttämätön.
Ikähaarukka++-5+vuotta+omastani,+mutta+oleellisempi+on+että+elämäntilanteemme+olisi+suunnillen+yhteneväiset.
Ei+kannata+Helsingin+Jokereita+eikä+Oulun+Kärppiä.
Uskaltaa+lähteä+luontoon;+vaeltamaan,+pilkille+tai+ihan+vaan+kalliolle+istuskelemaan.
Mutta+ennenkaikkea+tykkäisi+minusta.
05.04.2018 21:36
-+Normaali+mies,+käy+töissä+ja+koulussa,+maksaa+laskut,+harrastaa+(urheilua)+liikuntaa,+juo+harvoin+alkoholia,+on+sosiaalinen+jolla+on+kavereita,+saa+harvakseltaan+kutsuja+juhliin
05.04.2018 00:05
Kyllähän+tuon+kusipäämiehen+leiman+saa+aika+helposti++vaikka+olisikin+henkilö+joka+pystyy+asettumaan+toisten+asemaan.+Sanotaan+että+omistaisin+yrityksen+jolla+on+kaksi+tehdasta+joista+molemmat+tuottavat+voittoa.+Itse+haluan+kuitenkin+enemmän+voittoa+ja+päätän+siirtää+tuotannon+yhteen+tehtaaseen.+Todennäköisesti+henkilöstö+suljettavassa+tehtaassa+pitää+minua+kusipäänä+jolle+ei+mikään+riitä;+varsinkin+jos+irtisanomistilanteessa+he+tuntevat+ettei+heitä+ole+kuunneltu.+Vastaavasti+taas+toiselle+tehtaalle+olen+sankari,+varsinkin+jos+se+luo+uusia+työpaikkoja+tehtaaseen.+Silti+päätöstä+tehdessä+olen+voinut+valvoa+monta+yötä+kun+olen+murehtinut+miten+ihmisille+silloin+käy.
Jos+tämä+kehitys+tällaisenaan+jatkuu+niin+varmaan+kohta+säädetään+jo+laki.+joka+velvoittaa+miehen+näyttämään+tunteensa.+Mutta+vakavasti+ottaen+minulla+on+sellainen+mielikuva+että+tämä+nykyinen+suuntaus+jossa+keskiössä+on+itsenäinen+vahva+yksilö+ei+oikein+tue+sitä.+Se+ei+anna+sellaista+verkoston+suomaa+turvaa+että+voisi+avautua.
Mitä+tuolta+keskiajalta+omasta+nuoruudesta+muistan+niin+kyllähän+siellä+kollit+yhteen+ottivat.+Välillä+painien,+välillä+vääntäen+ja+välillä+tosissaan+lyöden.+Mutta+siinä+oli+se+että+kun+taisto+oli+tauonnut+niin+todettiin+tilanne,+lyötiin+kättä+päälle+ja+kehuttiin+hyvästä+väännöstä+ja+illalla+mentiin+pelaamaan+jalkapalloa.+Voi+olla+että+edustan+jo+mennyttä+ajatusmailmaa+mutta+minusta+tuollainen+pihapelitoiminta+tai+matalan+kynnyksen+harrastusten+luominen+jossa+pojat+saisivat+hakea+omia+vahvuuksia+sekä+oppia+porukassa+toimimisen+lait+olisi+se+avain+jolla+kasvaisi+niitä+miehiä+jotka+pystyisivät+puhumaan+tunteistaan.
04.04.2018 23:59
Kahvia+tulee+kyllä+kitattua+mutta+noihin+pikakahveisiin+en+ole+oikein+päässyt+maulle.+
Kyllähän+nokipannukahvit+nuotiolla+on+se+ykkösjuttu,+mutta+muutama+vuosi+sitten+hommasin+perkolaattorikeittimen+ja+siitä+ei+oikein+ollut+enää+paluuta.
Jotenkin+pidän+sen+tekemästä+kahvin+mausta+koska+siinäkin+vesi+keitetään+ja+sitten+se+hiljalleen+valuu+sihdin+läpi.+Pitää+vaan+olla+tarkkana+jauhatusasteesta+sillä+liian+hienojakoinen+menee+sihdin+läpi+ja+kuppi+on+puolillaan+sakkaa.+
Vähän+kahvimyllyä+olen+havitellut+mutta+kun+täältä+ei+kyliltä+löydy+papuja.+Netistä+varmaan+voisi+tilailla+mutta+jotenkin+sitä+vaan+vanhakantaisesti+suosisi+kivijalkakauppoja.
04.04.2018 21:35
Sinun+avaus+oli+sen+verran+lyhyt+että+oletin+tuollaisen+yleismalkaisentiivistyksen+riittävän.
Mutta+ehkä+minä+sitten+perustelen+miksi+eilinen+päivä+niin+hyvin+pyyhki.
Aamulla+töissä+tuli+heti+työkaverilta+positiivista+palautetta+aloitteestani+joka+keventäisi+,muutamien+ihmisten+työtaakkaa+ja+parantaisi+mutenkin+työn+ergonomiaa.
Kotona+sitten+paistoin+pihvit+jotka+olin+amtanut+olla+yön+yli+olutmarinadissa+ja+täytyy+sanoa+että+resepti+tulee+myös+käyttöön+grillikauden+alkaessa.
Koulussa+olin+päässyt+kokeesta+läpi+ihan+hyvillä+pisteillä+vaikka+itsestä+tuntui+että+koe+ei+häävisti+mennyt.+Lisäksi+vielä+sain+antaa+kannustusta+ja+kehuja+tytölle+joka+oli+saanut+fysiikan+kokeesta+kiitettävän.
Illalla+vielä+soitin+isälle+ja+sain+kuulla+että+siskolla+alkaa+elämä+sujua+entistä+paremmin.+Täytyypi+soittaa+hänelle+vielä+suoraan.
Eli+tuossa+aloituksessa+vain+kohtuullinen+oli+vähän+harhaanjohtava.+Näin+positiivisia+tai+hyvin+pyyhkiviä+päiviä+tulee+harvoin.+
Auton+sulat+nyt+on+kyllä+vielä+vaihtamatta.
04.04.2018 17:59
Kohtuullisen+mukavasti+tuli+pyyhittyä+tämä+päivä.+Ainoastaan+auton+pyyhkijän+sulat+pitää+kyllä+vaihtaa.
03.04.2018 23:16
Jos+ollaan+jo+oltu+yhdessä+niin+vähän+sellaista+fyysistä+miehisyyttä+ruokkivaa+kuten+"+nyt+on+sen+verran+lunta+katolla+että+sinä+miehenä+menet+sinne+sen+sieltä+pudottamaan".+
Tai+sitten+sellainen+jossa+minua+arvostetaan+luottamuksen+kautta.+Esim.+makailen+sohvalla+ja+nainen+könyää+kainaloon+ja+toteaa+että+oli+huono+päivä+töissä.+Siihen+toteaisin+että+alahan+kertoa+jonka+jälkeen+purettaisiin+huolet+ja+tuntemukset+yhdessä.
Jos+ihan+uusi+tuttavuus+olisi+niin+olisi+makeaa+saada+viesti+jossa+lukisi+"+Näillä+ensitreffeillä+sitten+tutustutaan+kunnolla.+Varaa+pitkä+viikonloppu+niin+lähdetään+kiertämään+Kuusamon+karhunkierros.+Haen+sinut+torstaina+klo+14.00."
03.04.2018 23:14
Saahan+sitä+seksiä+harrastaa+kuinka+paljon+vaan+tai+olla+harrastamatta+kunhan+ei+lakeja+ja+asetuksia+riko.+Tietysti+vielä+toivoisi+ettei+tällainen+toiminta+rikkoisi+perheitä+mutta+tämähän+on+sitten+oma+lukunsa.+Voihan+seksiä+harrastaa+muidenkin+kanssa+vaikka+olisi+parisuhteessa+mutta+toivottavaa+tietysti+olisi+että+asiasta+on+kotona+keskusteltu+ja+toiminta+on+yhdessä+sovittua.
Itse+olen+kyllä+osittain+eri+mieltä+tuosta+naisen+seksuaalisuuden+tabusta+vuonna+2018.+Tämä+blogi+antoi+vähän+kapean+katsannon+aiheesta.+Jos+otetaan+tilanne+että+nainen+menee+seksiliikkeeseen+niin+häntä+kehutaan+omanarvonsa+tuntevaksi,+itsensä+kanssa+sinuksi+olevana+ja+ennakkoluulottomana+ja+rohkeana,+miehen+kävellessä+liikkeeseen+hän+on+vain+onneton+(keksikää+sopiva+sana+loppuun).
Kiinnitin+myös+huomiota+yhteen+lauseeseen+joka+on+aika+usein+viime+aikoina+esiintynyt+perusteluina+jollekin+toiminnalle+tai+ainakin+sillä+on+jollekin+toiminnalle+haettu+oikeutusta.+"Nainen+on+niin+pitkää+ollut+miehen+omaisuutta...."++historia+nyt+on+ollut+mitä+se+nyt+on+ollut+ja+niistä+pitää+ottaa+opiksi+mutta+jotenkin+näistä+vähän+paistaa+läpi+että+vaikka+tasa-arvoa+ehkä+halutaan+niin+historia+antaa+oikeutuksen+ottaa+homma+kokonaan+haltuun.+
"Miehen+seksielämä+on+kunnian+asia"+Onhan+se+tietysti+mukava+että+voi+kirjoittaa+yleistyksiä+miehistä+joilla+varmistetaan+se+mielikuva+jolla+sitten+perustellaan+miksi+avioeroissa+äidin+pitää+saada+lapset.
03.04.2018 22:39
Onhan+se+jossakin+kaapin+pohjalla+mutta+tulee+yleensä+paistettua+nuo+kanaemojen+tuotokset.+Pysyy+paremmin+leivän+päällä.
02.04.2018 22:54
Eihän+erot+helppoja+ole,+mutta+kasvattavia+kyllä.
Kiitokse+sinulle+kauniista+sanoista.+Löytyy+se+kumppani+jos+on+löytyäkseen,+muuten++mennään+näillä+ja+nautitaan.
02.04.2018 22:45
Aika+sellainen+klassinen+ero+jossa+ero+on+miehelle+yllätys+ja+nainen+on+siihen+valmistautunut.+Täytyy+kyllä+olla+exälle+siitä+kiitollinen+että+osasi+asian+esittää+niin+että+tällainen+putkiaivoinenkin+ymmärsi+että+tässä+ei+kumpikaan+kasvojaan+menetä+vaan+pitkässä+juoksussa+molemmat+voittaa+vaikka+nyt+ei+tuntuisi+siltä.+Lisäksi+kun+käytiin+läpi+kuinka+paljon+sentään+on+yritetty+ja+keskusteltu+joten+siitä+ei+homma+jäänyt+kiinni.
Tämän+jälkeen+oli+sitten+helpompi+miettiä+käytännön+asioita+ja+yksi+oleellinen+asia+meillä+oli+kärjessä:+lapset.+Niiden+eron+tuoma+ahdistus+pyrittiin+minimoimaan+ja+se+tarkoitti+käytännössä+sitä+että+me+tulemme+toimeen+keskenään+ja+asiat+pitää+sopia+aikuismaisesti.+Alkuvaiheessa+mentiin+vähän+yya-hengessä+eli+välillä+jeesasin+noissa+teknisissä+hommissa+ja+välillä+hän+soitti+ja+sanoi+että+tytöt+olivat+juorunneet+että+isillä+on+usein+roskaa+silmässä+tai+sitten+se+on+itkenyt.+Kyseli+sitten+vointia+ja+vaihdettiin+kuulumiset.
Nyt+kun+aikaa+on+kulunut+ja+tytöt+kasvaneet+niin+ei+olla+enää+oltu+yhteyksissä+muuta+kuin+näiden+perhejuhlien+tiimoilta.+Olen+minä+hänen+uuden+miehensäkin+tavannut+ja+ihan+asiallinen+kaveri.+Itsellä+meni+kyllä+jonkun+aikaa+ennekuin+erosta+toivuin+mutta+ei+mitään+jälkikriisä+ole+tullut.+Varmaan+auttoi+sekin+että+en+sortunut+alkoholiin+ja+laastarisuhteisiin+vaan+ihan+aloin+itsekkäästi+pitämään+itsestäni+huolta.+Sitä+kun+oli+itse+hyvässä+kunnossa+niin+jaksoi+helposti+sitten+huolehtia+noista+lapsistakin.
02.04.2018 19:00
Ei+tietysti+ole+reilua+nostaa+pelkästään+yhtä+riviä+esille+mutta+"kunnollisia+ja+koulutettuja+miehiä,+jotka+kunnioittavat+naista."++Onko+meillä+koulu+ja+koulutus+sellainen+mittari+joka+kertoo+automaattisesti+naista+kunnioittavasta+asenteesta?+Ehkä+siinä+joku+yhteys+olisi+tilastoista+löydettävissä,+en+tiedä.+On+tai+ei+mutta+jos+tämä+on+lähtökohta+niin+aika+hyvin+on+koulumailma+onnistunut+mielikuvaa+vahvistamaan.
"En+halua+pitää+heihin+yhteyttä+ennen+kuin+kommentoinnin+sävy+muuttuu+kunnioittavammaksi."+Tämä+kyllä+osui+siinä+mielessä+kohdalle+että+täytyy+koko+sydämmestä+toivoa+että+ei+ikinä+nousisi+esiin+sellaista+asiaa+joista+en+voisi+puhua+lasten+kanssa+ja+se+katkaisisi+meidän+yhteydenpidon.+Olisi+aika+hirveä+tilanne+kun+yrittäisi+selittää+omaa+kommentointia+ja+pyytää+anteeksi+niin+parin+tuut+äänen+jälkeen+korvaan+tulee+ääni+"+valitsemaanne+numeroon+ei+saada+yhteyttä"+
Kyllähän+meilläkin+tavallaan+manipuloidaan+toisiamme+kun+tuodaan+omia+mielipiteitä+julki.+Onneksi+ollaan+jo+aikoja+sitten+todettu+että+minä+ja+tytöt+eletään+niin+eri+mailmoissa+että+hyväksytään+se+omissa+juoksuhaudoissa+pysyminen.
02.04.2018 15:14
Kyllähän+tuo+on+miehelle+jo+hyvä+saldo;+tietysti+vähän+voi+suhteuttaa+sen+mukaan+onko+henkilö+Kainuun+Moisiovaaralta+vai+Helsingin+Kalliosta.
Sanoisin+että+jos+noin+paljon+on+kiinnostusta+niin+aika+hyvällä+prosentilla+tulee+vastauksia+jos+itse+on+aloitteellinen.+Itselläni+taisi+tulla+pari+viestiä+puolen+vuoden+aikaan+mutta+kun+kun+viestitteli+itse+niin+tuollaisiin+hiukan+aikaa+käytettyihin+aloitusviesteihin+tuli+hyvällä+prosentilla+vastauksia.+
Oma+mutu+kyllä+on+että+persoonallisella+aloitusviestillä+on+helpompi+erottua+kuin+profiililla.
02.04.2018 14:31
Muuten+ihan+mukavalta+vaikuttaisi+mutta+lapsia+näkisi+sitten+kyllä+liian+harvoin.+Tuo+uutinen+pisti+kyllä+vertaamaan+kahta+ajatusmallia.+Meillä+korostetaan+yksilökeskeisyyttä+ja+sitä+kautta+tulevaa+itsevarmuutta+mutta+tuolla+se+kaikki+lähtee+yhteisöllisyydestä.
02.04.2018 13:53
Aika+lailla+tällainen+olo+oli+itsellä+kun+exällä+muuttoapuna+olin.+Kun+siinä+sai+kytkettyä+pesu-ja+tiskikoneen+paikalleen+niin+hän+keitti+siinä+asennuskahvit.+Siinä+kahvitellessa+sitten+käytiin+läpi+vielä+käytännön+asioita+kuten+mitä+lasten+kamppeita+kannattaa+säilyttää+missäkin,+ositusten+tekeminen+jne.+Eli+tavallaan+nopeutti+eron+käytännön+asioita+sekä+konkretisoitui+se+ero+sitten+ihan+siihen+realiaikaisesti.+
Siinä+kun+suljin+oven+lähtiessä+niin+olo+oli+ihan+helpottunut+kun+huomasi+että+toinen+on+saanu+hyvän+kämpän+jossa+voi+lasten+kanssa+olla.+Hissillä+alas+tullessa+ajattelin+vain+itsekseni+että+siitä+on+hyvä+sitten+seuraavan+miehen+jatkaa.
02.04.2018 13:36
Eiköhän+tuolla+tutkijalla+ole+sen+verran+monta+mappia+materiaalija+ja+bittejä+koneessa+asiasta+että+en+nyt+hänen+ajatuksiaan+lähde+tyrmäämään.+Hiukan+pessimistisyyteen+taipuvaisena+kuitenkin+totean+että+taas+on+olo+kuin+olisi+syntynyt+väärään+paikkaan,+väärään+aikaan.
Toki+siinä+mielessä+odotettu+suuntaus+koska+enää+ei+tarvitse+taistella+ruuasta+tai+elintilasta+eikä+sotiakaan+käydä+mies+miestä+vastaan.+Nyt+jää+aikaa+molemmille+siihen+perheen+hoitoon.
Se+että+kiltit+ja+kunnolliset+saisivat+jatkossa+jälkeläisiä+enemmän+jäi+minua+vähän+mietityttämään.+Kuten+tuossa+sanottiin+niin+sperman+laatu+heikkenee+ja+jos+siihen+lisätään+miesten+testojen+lasku+niin+käykö+niin+että+Rosenlew+saa+pistää+linjansa+viiteen+vuoroon+jotta+saadaan+tarpeeksi+pakastimia+joihin+siimahännät+säilötään.
Sen+jälkeen+naiset+eivät+tarvi+miestä+mihinkään+vaan+sovelluksella++valitsevat+sopivan+isän+rekisteristä+ja+se+on+siinä.+Siinä+voisin+kuvitella+että+naiset+valitsisivat+enemmän+maskuliinisia+piirteitä+eli+kiltit+ja+kunnolliset+eivät+välttämättä+ole+sielläkään+ihan+top-kamaa.
Vielä+jos+heitetään+soppaan+työelämän+pirstaleisuus+ja+epävarmuus+joka+tekee+sen+että+köyhimmät+naiset+eivät+välttämättä+uskalla+hankkia+lapsia+vaan+lapset+tulevat+paremmin+koulutetuille+vakinaisessa+työsuhteessa+oleville.+Näin+yhä+useampi+kiltti+ja+kunnollinen+mies+jää+paitsi+siitä+onnesta+että+näkisi+jälkipolvensa+ottavan+ensi+askeleen,+keräisi+piirongin+laatikkoon+kaikki+isänpäiväkortit+tai+saisi+illalla+peittelyn+jälkeen+pienen+pusun+poskelleen+saatesanoilla+"+hyvää+yötä+isi,+rakastan+sinua."+
Toki+sitten+jollakin+kiltillä+ja+kunnollisella+saattaa+käydä+tuuri+ja+hän+etäisesti+muistuttaa+lapsen+biologista+isää+ja+nainen+päättää+ottaa+hänet+talouteen+jotta+voi+esitellä+onneaan+somessa.
Kuten+varmaan+kävi+selväksi+niin+tämä+skenaario+ei+perustu+mihinkään+tutkimukseen+vaan+ihan+omiin+spekulaatiohin+jotka+nojaavat+elämänkokemukseen+ja+peruskoulun+päästötodistuksen+numeroon+seitsemän+luonnonhistoriasta.
02.04.2018 00:32
187 / 199