Laittaisitko naisen renkaanvaihtoon?

Tuli vaan mieleen tuolta yhdestä kommentista toisaalla, piti tehdä uusi avaus kun siellä vähän eri aihe kokonaisuutena:

Näin siis kirjoitettiin:

"Voinhan nauttia vaikka renkaanvaihdossa kyykistelevän naiseni peppua, silittää sitä ja sanoa, että kun pesee kädet ja tuhruisen naamansa, voidaan temmeltää yhdessä makkarissa...

Ja taas naista saattaa kiihottaa mies kokkaamassa essu päällä päivän ruokaa."


Oletetaan että renkaanvaihtopajoja ei ole yhtään lähiseuduilla tai jos onkin ne on kiinni. Ulkona tulee vaakatasossa räntää ja oletetaan vielä että tässä kohtaa nainen ei ole halunnut opetella renkaanvaihtoa vaan se on vittumainen homma joka vaan on tehtävä ja sen tehtävä heti, huomenna ei enää ehdi. Oletetaan etttä taloudessa on kaksi autoa ja on sovittu että eletään tasa-arvoisessa suhteessa jossa on sovittu että tehdään 50-50 suhteessa kaikki.


No v..u. Minä en kehtaisi. En edes leikilläni viitsisi ehdottaa naiselle että "menepäs nyt vaihtamaan siihen autoosi ne talvirenkaat, minä jo omaani vaihdoin". Jotkut 2000-lukua fanittavat miehet vissiin kehtaisi ja kyttäisi sitten keittiön ikkunasta pihalla räntäsateessa pyllistelevän naisensa p..tä odotellen että pääsevät urakan päälle vaatimaan seksuaalisia palveluksia. Siinä ne ohessa muka laittelisi jotain ruokaa, keittokattila porisisi liedellä (oikeasti siis liesi laittaa). V..u mitä äijiä.

196

1262

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyllä mä vaihdan sitten renkaat jo vaikka hyvissä ajoin syksyllä. Kun sitähän joutuisi varmaan jotain roiskeläppää syömään, jos ei ehtisi itse ruokaa tekemään.

    • Hehe! Mun kommentti pääsi uusiokäyttöön!

      No en mäkään jättäisi naistani tuohon tilanteeseen yksin niitä vaihtamaan, mutta toisaalta mun nykyinen nainen saattaisi olla sitäkin mieltä, että herra vaan nyt katselee sitä peppua, kun on kerrankin mahdollisuus ja vaihtaa ne renkaat...KOSKA HALUAA tehdä sen ihan itse.

      Tuotakin ylläolevaa kommenttia kirjoittaessa muistelin lämpimästi aloittajaa, että siksi kai se tuonne keskustelun sekaan pistinkin. Renkaanvaihto on sopivan maskuliininen näytös elävästä elämästä. Sisko muuten vaihtaa porukoitten autoon renkaat. Mä en usein kiireiltäni kerkee ja se haluaa tehdä kaikenlaista hommaa, koska saa kai siitä kivasti vastapainoa oman työnsä vastapainoksi. Samoin systeri innoissaan tulee rankametsään mukaan kompastelemaan oksiin ja kantamaan puita kärrin kyytiin. Kuka innostuu/kiinnostuu mistäkin...

      Ja laitoinpa samaan keskusteluun, että saatan ommella repeentyneet housut tai vaikka veneen penkitkin itse, vaikka joku ompelua harrastava nainen saattaisikin tehdä sen paremmin...haluan vaan tehdä sen itse. Ommelkoot omia juttujaan.

      Niin... ja M184n kanssa meillä on yhteinen kiinnostuksen kohde... olen lukenut, että hänkin mankeloi petivaatteitaan... Mutta siinä ois kyllä mullakin tilaa siihen vetäjänpaikalle... Jos sattuu vapaat yhteen, pääsen varmaan kiskomaan naisen kanssa lakanoita, siinä voi katsoa syvälle silmiin ja katsoa kumpi tulee perässä, vai tuleeko. Loistava yhteinen homma...

      • Eipäs nyt väännellä ja käännellä siellä vaan vastataan kysymykseen. Avauksessa oli ehdot määritelty. Kyseessä on vittumainen homma jota kukaan ei halua tehdä mutta se vaan on tehtävä.

        Eli:

        a) Edistyksellisenä 2000-luvun kannattajana laittaistko naisen renkaanvaihtoon?

        b) 50-lukulaistyyppisenä junttina vaihtaisitko renkaat itse?

        Minä ihan mielläni olisin juntti tuossakin asiassa.


        Kannattais muuten sun ja M184:sen tuossa lakana-asiassa kyllä siirtyä 2000-luvulle, hommata itsestäänsiliävät lakanat niin naisetkin tykkäis kun ois yks homma vähempänä. Mulla ainakin kaiki sellasia että kunhan vaan viikkaa kaappiin suunnilleen sinnepäin :D


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Eipäs nyt väännellä ja käännellä siellä vaan vastataan kysymykseen. Avauksessa oli ehdot määritelty. Kyseessä on vittumainen homma jota kukaan ei halua tehdä mutta se vaan on tehtävä.

        Eli:

        a) Edistyksellisenä 2000-luvun kannattajana laittaistko naisen renkaanvaihtoon?

        b) 50-lukulaistyyppisenä junttina vaihtaisitko renkaat itse?

        Minä ihan mielläni olisin juntti tuossakin asiassa.


        Kannattais muuten sun ja M184:sen tuossa lakana-asiassa kyllä siirtyä 2000-luvulle, hommata itsestäänsiliävät lakanat niin naisetkin tykkäis kun ois yks homma vähempänä. Mulla ainakin kaiki sellasia että kunhan vaan viikkaa kaappiin suunnilleen sinnepäin :D

        Kreppilakanat, jos ei rypyt haittaa ihotuntemuksena.☺️

        Ei kyllä kovin usein silitä lakanoita, mankeli jäi kotiväelle,kun ei mahtunut mun kaksioon muutossa mukana. Joskus mankeloin kyllä kaikki pikkupyyhkeetkin.

        Eka lapsi kun tuli maailmaan ja hänelle ennakkoon oli jo kasa kaikenlaista tekstiiliä pestynä ja silitettynä kotona. Tuli silitettyä jopa ne pikkuruiset sukat.☺️

        Eipä kyllä järin usein silitellä mitään, kotivaatteita varsinkaan. Petivaatteetkin vaihtuu aika tiuhaan, niin sinne vaan petiin ja maate. Ulkona tulee raikkaiksi, rypyt ja pikku pölyyntyminen ei haittaa.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Eipäs nyt väännellä ja käännellä siellä vaan vastataan kysymykseen. Avauksessa oli ehdot määritelty. Kyseessä on vittumainen homma jota kukaan ei halua tehdä mutta se vaan on tehtävä.

        Eli:

        a) Edistyksellisenä 2000-luvun kannattajana laittaistko naisen renkaanvaihtoon?

        b) 50-lukulaistyyppisenä junttina vaihtaisitko renkaat itse?

        Minä ihan mielläni olisin juntti tuossakin asiassa.


        Kannattais muuten sun ja M184:sen tuossa lakana-asiassa kyllä siirtyä 2000-luvulle, hommata itsestäänsiliävät lakanat niin naisetkin tykkäis kun ois yks homma vähempänä. Mulla ainakin kaiki sellasia että kunhan vaan viikkaa kaappiin suunnilleen sinnepäin :D

        Niin, menisin sinne kyllä vaihtamaan kaveriksi. Eiköhän tuon kumpikin haluaisi hoitaa nopeasti pois jaloksista ja ymmärtäisi, että turvallisuuden takia ne renkaat on oltava.

        Ei tuosta asiasta oikeasti tarvitse tehdä noin suurta numeroa, mitä sä oot saanut tästä aikaiseksi...

        Minähän en mitään nykyaikaisia kotkotuksia hommaa....nyttenkin on jostain jäänyt sellainen lakana, missä on jotkut helkatin röyhelöt kolmella kantilla... eihän sitä saa mankeloitua mitenkään!!! Helkatti...


      • Dissident kirjoitti:

        Niin, menisin sinne kyllä vaihtamaan kaveriksi. Eiköhän tuon kumpikin haluaisi hoitaa nopeasti pois jaloksista ja ymmärtäisi, että turvallisuuden takia ne renkaat on oltava.

        Ei tuosta asiasta oikeasti tarvitse tehdä noin suurta numeroa, mitä sä oot saanut tästä aikaiseksi...

        Minähän en mitään nykyaikaisia kotkotuksia hommaa....nyttenkin on jostain jäänyt sellainen lakana, missä on jotkut helkatin röyhelöt kolmella kantilla... eihän sitä saa mankeloitua mitenkään!!! Helkatti...

        Ei kun sä taas kiemurtelet, se on joko 2000-style tai 50-luvun style eikä mitään kimppahommia.

        Joo ei mutta tavallaan kun sun komnenteissa aina tämä 2000-luku niin mainiona näyttäytyy niin koetan vähän osoittaa sulle sen persemäisyyksiä.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Ei kun sä taas kiemurtelet, se on joko 2000-style tai 50-luvun style eikä mitään kimppahommia.

        Joo ei mutta tavallaan kun sun komnenteissa aina tämä 2000-luku niin mainiona näyttäytyy niin koetan vähän osoittaa sulle sen persemäisyyksiä.

        No jos on sovittu, että autot hoijetaan itse, niin sitten saa vaihtaa itse renkaansa, eipähän tartte alkamaan kinata asiasta kummankaan. Mutta tuollaista tilannetta ei vastaan tule, että tarvitsisi noin käyttäytyä, että aikalailla sama, että mitä siihen vastaa...

        No ei oikein ihan saa enää koppia näistä persemäisyyksistä kyllä... Ihan hakemalla jos pitää hakea jotain dramatiikkaa tälleen...


      • Dissident kirjoitti:

        Niin, menisin sinne kyllä vaihtamaan kaveriksi. Eiköhän tuon kumpikin haluaisi hoitaa nopeasti pois jaloksista ja ymmärtäisi, että turvallisuuden takia ne renkaat on oltava.

        Ei tuosta asiasta oikeasti tarvitse tehdä noin suurta numeroa, mitä sä oot saanut tästä aikaiseksi...

        Minähän en mitään nykyaikaisia kotkotuksia hommaa....nyttenkin on jostain jäänyt sellainen lakana, missä on jotkut helkatin röyhelöt kolmella kantilla... eihän sitä saa mankeloitua mitenkään!!! Helkatti...

        En ole mankeloinut enkä varmaan tule tekemään niin. Ihmettelin miehen silittelyä en ole tehnyt sitäkää. Tuntuu että ihmiset on outoja tapauksia.


      • valtakunta kirjoitti:

        En ole mankeloinut enkä varmaan tule tekemään niin. Ihmettelin miehen silittelyä en ole tehnyt sitäkää. Tuntuu että ihmiset on outoja tapauksia.

        Mutta mies on silitellyt minua ja minä häntä.


      • Dissident kirjoitti:

        Niin, menisin sinne kyllä vaihtamaan kaveriksi. Eiköhän tuon kumpikin haluaisi hoitaa nopeasti pois jaloksista ja ymmärtäisi, että turvallisuuden takia ne renkaat on oltava.

        Ei tuosta asiasta oikeasti tarvitse tehdä noin suurta numeroa, mitä sä oot saanut tästä aikaiseksi...

        Minähän en mitään nykyaikaisia kotkotuksia hommaa....nyttenkin on jostain jäänyt sellainen lakana, missä on jotkut helkatin röyhelöt kolmella kantilla... eihän sitä saa mankeloitua mitenkään!!! Helkatti...

        Kiusaa sua, selvä kun pläkki. 🙂


      • LadyZorro kirjoitti:

        Kiusaa sua, selvä kun pläkki. 🙂

        No mähän "höperönä" vaan sinisilmäsesti vastaan.

        Onhan täällä viimepäivinä ollut aikamoinen ajojahti mun päällä, mutta toisaalta siitä pitää olla ehkä otettu. On herättänyt monille aikamoisia tunneryöppyjä ja mietteitä. Ei siis ihan turhaan ole tullut kirjoiteltua.

        Muuten.... Eilen käytiin kaverin kanssa veneilee. Ihan silleen ykskaks vaan hypättiin työvuoron jälkeen pattiin ja ajettiin erääseen kesäpaikkaan, jossa oli hitosti veneilijöitä, silpastiin kaljat kitusiin ja ajeltiin takas. Lämmitettin mun luona sauna ja lätistiin henkeviä. Ihan hiton kiva ilta tuosta vaan. Nyt tuntuu niin keposelle olo, vaikka taas ollaan töissä.


      • Dissident kirjoitti:

        No mähän "höperönä" vaan sinisilmäsesti vastaan.

        Onhan täällä viimepäivinä ollut aikamoinen ajojahti mun päällä, mutta toisaalta siitä pitää olla ehkä otettu. On herättänyt monille aikamoisia tunneryöppyjä ja mietteitä. Ei siis ihan turhaan ole tullut kirjoiteltua.

        Muuten.... Eilen käytiin kaverin kanssa veneilee. Ihan silleen ykskaks vaan hypättiin työvuoron jälkeen pattiin ja ajettiin erääseen kesäpaikkaan, jossa oli hitosti veneilijöitä, silpastiin kaljat kitusiin ja ajeltiin takas. Lämmitettin mun luona sauna ja lätistiin henkeviä. Ihan hiton kiva ilta tuosta vaan. Nyt tuntuu niin keposelle olo, vaikka taas ollaan töissä.

        Niiiiin, sä oot vielä niin noviisi. Meet höplään. ;D

        Mäkin jo kiusaan...sori.

        Semmonen extemporee reissu onkin välillä kivaa, ettei liikaa suunnittele. Lähtee vaan. Sullako oli kesälomat jo? Mutta nuohan on arjen kivoja piristysruiskeita, kumminkin kesä ja vene valmiina. Sauna tönöttää paikollaan. Hieno homma. :)


      • LadyZorro kirjoitti:

        Kiusaa sua, selvä kun pläkki. 🙂

        En nyt sen kummemin kiusaa mutta minua häiritsee kritiikitön 2000-luvun ylistäminen. itseasiassa en avauksessa just maininnu kenen kirjoitusta lainasin jotta dissille jää itselle mahdollisuus jättää vastata tai olla vastaamatta.

        Niin ja diossille sen verran kun sä ihan itse sillä omalla palastelulla sen ajojahdin aiheutit, mulla ei vaan mene jakeluun sellanen että on naisminää ja ihmisminää jne. vaan aina on kokonaisuus mutta kun sä olet keksinyt sen ihmisminän/sisimmän ylistämisen tavallaan annat ymmärtää että me muut jotka haluttiin huomioda myös naisellisuus oltais pelkkiä esineellistäjiä vaikka se oot sinä joka esineellistät kun jaat palasiin.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        En nyt sen kummemin kiusaa mutta minua häiritsee kritiikitön 2000-luvun ylistäminen. itseasiassa en avauksessa just maininnu kenen kirjoitusta lainasin jotta dissille jää itselle mahdollisuus jättää vastata tai olla vastaamatta.

        Niin ja diossille sen verran kun sä ihan itse sillä omalla palastelulla sen ajojahdin aiheutit, mulla ei vaan mene jakeluun sellanen että on naisminää ja ihmisminää jne. vaan aina on kokonaisuus mutta kun sä olet keksinyt sen ihmisminän/sisimmän ylistämisen tavallaan annat ymmärtää että me muut jotka haluttiin huomioda myös naisellisuus oltais pelkkiä esineellistäjiä vaikka se oot sinä joka esineellistät kun jaat palasiin.

        Eihän se 2000-luku, on ne naiset ennekin osanneet. Minunkin mummo vaihtoi öljyjä autoon, samoin mun äiti, renkaita ja jopa virranjakajan. Puhutaan nyt kumminkin vanhemmista ihmisistä sentään. Mä olen aina ollut autojen, huusholli remppojen yms. vaikutuksen alla isän likkana ja tönkinyt siellä seassa itsekin. :)

        Minusta se on aina ollut vaan hyvä mitä enemmän ihminen, mies tai nainen kykenee itse tekemään. Ihan sama mikä luku on menossa. :)


      • Harmaaritari kirjoitti:

        En nyt sen kummemin kiusaa mutta minua häiritsee kritiikitön 2000-luvun ylistäminen. itseasiassa en avauksessa just maininnu kenen kirjoitusta lainasin jotta dissille jää itselle mahdollisuus jättää vastata tai olla vastaamatta.

        Niin ja diossille sen verran kun sä ihan itse sillä omalla palastelulla sen ajojahdin aiheutit, mulla ei vaan mene jakeluun sellanen että on naisminää ja ihmisminää jne. vaan aina on kokonaisuus mutta kun sä olet keksinyt sen ihmisminän/sisimmän ylistämisen tavallaan annat ymmärtää että me muut jotka haluttiin huomioda myös naisellisuus oltais pelkkiä esineellistäjiä vaikka se oot sinä joka esineellistät kun jaat palasiin.

        No se mun idea ihmisyydestä parisuhteessa toimii jo käytännössä ihan täyttähäkää, että ei se mikään mahdottomuus ole. Sinäkin saat sellaisessa olla se ihminen, joka tykkää auttaa toisia, vaikka naispuolista ihmistä, ei se sitä poista. Mäkin autoin tässä taannoin voitelemaan pitopalvelukohteeseen meneviä karjalanpiirakoita pikkuhetki sitten... Olen kuskannut mennessä hänen luokse jotain pommakkia ja ruisjauhoja maalikylästä... Mutta en auta häntä vaan siksi, että hän olisi heikko nainen (ei sitä olekaan), vaan koska rakastan sitä ihmistä ja minusta on mukava auttaa jos voin.

        En tasan ketään esineellistä...että elähän ala keulimaan siellä omias...


      • LadyZorro kirjoitti:

        Eihän se 2000-luku, on ne naiset ennekin osanneet. Minunkin mummo vaihtoi öljyjä autoon, samoin mun äiti, renkaita ja jopa virranjakajan. Puhutaan nyt kumminkin vanhemmista ihmisistä sentään. Mä olen aina ollut autojen, huusholli remppojen yms. vaikutuksen alla isän likkana ja tönkinyt siellä seassa itsekin. :)

        Minusta se on aina ollut vaan hyvä mitä enemmän ihminen, mies tai nainen kykenee itse tekemään. Ihan sama mikä luku on menossa. :)

        Voihan sitä jakaa hommia sen mukaan mitä kukin tahtoo ja osaa tehdä. Kykenee tekemään. :)

        Tai periaate jaon, mies tekee nää ja nainen noi. Jos se suhteessa meinaa muodostua ongelmaksi, että joku jotakin ja joku ei ollenkaan. Jos nyt saa kaikkien kanssa sitten sovittua, ei aina saa.


      • LadyZorro kirjoitti:

        Voihan sitä jakaa hommia sen mukaan mitä kukin tahtoo ja osaa tehdä. Kykenee tekemään. :)

        Tai periaate jaon, mies tekee nää ja nainen noi. Jos se suhteessa meinaa muodostua ongelmaksi, että joku jotakin ja joku ei ollenkaan. Jos nyt saa kaikkien kanssa sitten sovittua, ei aina saa.

        Ihanan 2000-luvun periaatteisiin ei kuulu tuollainen osaamis/mukavuusjakaminen vaan se on 50-50 stna.


      • LadyZorro kirjoitti:

        Niiiiin, sä oot vielä niin noviisi. Meet höplään. ;D

        Mäkin jo kiusaan...sori.

        Semmonen extemporee reissu onkin välillä kivaa, ettei liikaa suunnittele. Lähtee vaan. Sullako oli kesälomat jo? Mutta nuohan on arjen kivoja piristysruiskeita, kumminkin kesä ja vene valmiina. Sauna tönöttää paikollaan. Hieno homma. :)

        No niin... Sitä vielä täällä taustoilla potkiskellaan kiviä kädet taskuissa ja odotellaan, kun päästään piireihin.. heh

        Ai? No aika kesyä....

        Ei mulla vielä lomia ole ollut. Tuossa kuun lopussa on pikkupätkä, mutta siinä ne sit lomat onkin... ihan nyttenkin oli vaan sellainen vuoronvaihtotauko vaan välissä...eilen pääsin klo 19:00 pois töistä ja nyt tulin tänään klo 19:00 töihin... 12 tunnin vuoroja katsos...


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Ihanan 2000-luvun periaatteisiin ei kuulu tuollainen osaamis/mukavuusjakaminen vaan se on 50-50 stna.

        Heh, meinaakko nää hiiltyä? :D

        Älä nyt hyvä mies mulle hiilly. Mikä estää nykyäänkään jakamasta tahtojensa mukaan? Ihmisethän ne sopimukset keskenään laatii, tee sinä tää minä teen sitten ton. Ja sillä hyvä, kunhan kotiinpäin vedetään. :D


      • Dissident kirjoitti:

        No niin... Sitä vielä täällä taustoilla potkiskellaan kiviä kädet taskuissa ja odotellaan, kun päästään piireihin.. heh

        Ai? No aika kesyä....

        Ei mulla vielä lomia ole ollut. Tuossa kuun lopussa on pikkupätkä, mutta siinä ne sit lomat onkin... ihan nyttenkin oli vaan sellainen vuoronvaihtotauko vaan välissä...eilen pääsin klo 19:00 pois töistä ja nyt tulin tänään klo 19:00 töihin... 12 tunnin vuoroja katsos...

        Kyllä sä olet selkeesti piireihin jo päässyt. :)

        Eri asia onko nää piirit aina hyväksi.

        Oukkei, lomat on edessäpäin. Toivotaan että ne lomakelitkin. Yökyöpelinä päivystät. No nyt on sulla ainakin touhua, kun tekstiä tulee kun pyssynpiipusta Disselle. :D


      • LadyZorro kirjoitti:

        Heh, meinaakko nää hiiltyä? :D

        Älä nyt hyvä mies mulle hiilly. Mikä estää nykyäänkään jakamasta tahtojensa mukaan? Ihmisethän ne sopimukset keskenään laatii, tee sinä tää minä teen sitten ton. Ja sillä hyvä, kunhan kotiinpäin vedetään. :D

        En minä ikinä hiilly mutta toihan se on 2000-luvun malli mitä ajetaan. Ei sitä voi hoopna vaan poimia rusinoita pullasta vaan pitää ymmärtää mihin johtaa. Ei miehetkään loputtomiin ala jakamaan naisten töitä ilman että vaativat myös miesten töiden jakamista. Kohta täällä oo kun vaativia mulkkuja jokapaikassa.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        En minä ikinä hiilly mutta toihan se on 2000-luvun malli mitä ajetaan. Ei sitä voi hoopna vaan poimia rusinoita pullasta vaan pitää ymmärtää mihin johtaa. Ei miehetkään loputtomiin ala jakamaan naisten töitä ilman että vaativat myös miesten töiden jakamista. Kohta täällä oo kun vaativia mulkkuja jokapaikassa.

        Tai semmosia kun mun mies, istuu tyytyväisenä kun akka tekee. :D

        Jonkun mielestä mulkku, minusta vaan pikkasen laiska ja mukavuudenhaluinen. Mutta ite olen mulkk...loikojani valinnut. Mites jos sinulla on joskus akka, joka haluaa tehdä asioita, joita sinä miellät ns. miesten töiksi? Annatko tehdä vai alatko tappelemaan. :)


      • LadyZorro kirjoitti:

        Kyllä sä olet selkeesti piireihin jo päässyt. :)

        Eri asia onko nää piirit aina hyväksi.

        Oukkei, lomat on edessäpäin. Toivotaan että ne lomakelitkin. Yökyöpelinä päivystät. No nyt on sulla ainakin touhua, kun tekstiä tulee kun pyssynpiipusta Disselle. :D

        No kunhan loin mielikuvan... tuli niin mieleen tuollainen viheltelijä noviisista... heh

        Noh? Minusta sopii mulle...

        No mulle tulee vielä omaan puhelimeen viestiä, että touhua tosiaan riittää...


      • LadyZorro kirjoitti:

        Tai semmosia kun mun mies, istuu tyytyväisenä kun akka tekee. :D

        Jonkun mielestä mulkku, minusta vaan pikkasen laiska ja mukavuudenhaluinen. Mutta ite olen mulkk...loikojani valinnut. Mites jos sinulla on joskus akka, joka haluaa tehdä asioita, joita sinä miellät ns. miesten töiksi? Annatko tehdä vai alatko tappelemaan. :)

        Avauksessahan kuvasin tilanteen jota kukaan ei halua tehdä, nyt taas rönsyillään siitä. Tottakai annan tehdä jos haluaa, eihän siinä mitään. saahan sitä tehdä vaikka ihan kaiken, ei ole mulle ongelma :D


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Avauksessahan kuvasin tilanteen jota kukaan ei halua tehdä, nyt taas rönsyillään siitä. Tottakai annan tehdä jos haluaa, eihän siinä mitään. saahan sitä tehdä vaikka ihan kaiken, ei ole mulle ongelma :D

        No entäs, jos ei halua tehdä mutta toinen on niin aloitekyvytön, että on vituttavaa odotella koska käynnistyy? Ja menee ja tekee itse, kun odotella voi joutuu vaikka kuinka monta viikkoa. :)

        Jos sulla olis akka, joka ei olisi aloitekykyinen tekemään oikeen mitään, mites sitten kävisi? :)


      • LadyZorro kirjoitti:

        Heh, meinaakko nää hiiltyä? :D

        Älä nyt hyvä mies mulle hiilly. Mikä estää nykyäänkään jakamasta tahtojensa mukaan? Ihmisethän ne sopimukset keskenään laatii, tee sinä tää minä teen sitten ton. Ja sillä hyvä, kunhan kotiinpäin vedetään. :D

        Eiks se ookin vähän sellainen hauska höppänä, kun hermostuu? Mulle tulee mielikuva, että Harmis rähjää jollekin tulevalle naiselleen näin ja se vaan rapsuttaa leuan alta ja lässyttää murukseen. heh


      • Dissident kirjoitti:

        Eiks se ookin vähän sellainen hauska höppänä, kun hermostuu? Mulle tulee mielikuva, että Harmis rähjää jollekin tulevalle naiselleen näin ja se vaan rapsuttaa leuan alta ja lässyttää murukseen. heh

        Juuheh, pata punottaa ja huuli väpäjää...perrrkele...että otta ohimoon, akka vaan kiskoo työkaluja käsistä. Ja tarjoo Peltiheikille essua. xD


      • LadyZorro kirjoitti:

        No entäs, jos ei halua tehdä mutta toinen on niin aloitekyvytön, että on vituttavaa odotella koska käynnistyy? Ja menee ja tekee itse, kun odotella voi joutuu vaikka kuinka monta viikkoa. :)

        Jos sulla olis akka, joka ei olisi aloitekykyinen tekemään oikeen mitään, mites sitten kävisi? :)

        "Jos sulla olis akka, joka ei olisi aloitekykyinen tekemään oikeen mitään, mites sitten kävisi? :)"

        Ei olis, siinä tapauksessa puhuttaisiin ex-akasta :D


      • Dissident kirjoitti:

        Eiks se ookin vähän sellainen hauska höppänä, kun hermostuu? Mulle tulee mielikuva, että Harmis rähjää jollekin tulevalle naiselleen näin ja se vaan rapsuttaa leuan alta ja lässyttää murukseen. heh

        Joo, paitsi etten rähjää kun kunnolliselle 50-lukulaistyyppiselle naiselle ei tarvii rähjätä ja tuo muruttelu ja rapsuttelluhan on itsestäänselvyys semmoiselle naiselle :D


      • LadyZorro kirjoitti:

        Juuheh, pata punottaa ja huuli väpäjää...perrrkele...että otta ohimoon, akka vaan kiskoo työkaluja käsistä. Ja tarjoo Peltiheikille essua. xD

        Pöh, en nytkään käytä essua mutta joo, saa se kaikki työkalut käyttöön ihan ilman riitaa :)


      • Harmaaritari kirjoitti:

        "Jos sulla olis akka, joka ei olisi aloitekykyinen tekemään oikeen mitään, mites sitten kävisi? :)"

        Ei olis, siinä tapauksessa puhuttaisiin ex-akasta :D

        Noniinpä, nyt päästiin sitten siihen, että miksi en halua olla ex akka, siksi etten osaa tai viitti mitään. Kynsiä lakkaamalla ja sohvalla röhnöttämällä naistenlehti kädessä, joko kaatuu huusholli tai ukko lähtee litomaan. xD

        Joku sämpylän paistaja aina löytyy...

        Ongelmaksi vaan tulee tästä, mies joka osaa mitä vaan, muttei viitsi...onko ongelmaan neuvoja? :)


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Pöh, en nytkään käytä essua mutta joo, saa se kaikki työkalut käyttöön ihan ilman riitaa :)

        Oot se sinä aika nallukka. :D


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Joo, paitsi etten rähjää kun kunnolliselle 50-lukulaistyyppiselle naiselle ei tarvii rähjätä ja tuo muruttelu ja rapsuttelluhan on itsestäänselvyys semmoiselle naiselle :D

        No ollaampas sitä tänään ärhäkällä tuulella...
        Et sä räyhäis sellaiselle naiselle, josta tykkäät kuin hullu polkasta. Rähjäisit jostain politiikasta tai maahanmuuttohommasta korkeintaan...


      • LadyZorro kirjoitti:

        Noniinpä, nyt päästiin sitten siihen, että miksi en halua olla ex akka, siksi etten osaa tai viitti mitään. Kynsiä lakkaamalla ja sohvalla röhnöttämällä naistenlehti kädessä, joko kaatuu huusholli tai ukko lähtee litomaan. xD

        Joku sämpylän paistaja aina löytyy...

        Ongelmaksi vaan tulee tästä, mies joka osaa mitä vaan, muttei viitsi...onko ongelmaan neuvoja? :)

        Niin, kyllä me ihmiset kaikki sen verran itsekkäitä ja mukavuudenhaluisia ollaan että mielellään kyllä hyodynnetään jos joku muu tekee ja sulla varmaan se ongelmana että kun oot liiankin tomera, ois alusta asti pitäny opettaa mies siihen että se tekee kaiken mikä on seinien ulkopuolella ja sinä kaiken mikä on sisäpuolella niin ei tarviis jängätä, loistava 50-lukulainen tasa-arvomalli :D


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Eipäs nyt väännellä ja käännellä siellä vaan vastataan kysymykseen. Avauksessa oli ehdot määritelty. Kyseessä on vittumainen homma jota kukaan ei halua tehdä mutta se vaan on tehtävä.

        Eli:

        a) Edistyksellisenä 2000-luvun kannattajana laittaistko naisen renkaanvaihtoon?

        b) 50-lukulaistyyppisenä junttina vaihtaisitko renkaat itse?

        Minä ihan mielläni olisin juntti tuossakin asiassa.


        Kannattais muuten sun ja M184:sen tuossa lakana-asiassa kyllä siirtyä 2000-luvulle, hommata itsestäänsiliävät lakanat niin naisetkin tykkäis kun ois yks homma vähempänä. Mulla ainakin kaiki sellasia että kunhan vaan viikkaa kaappiin suunnilleen sinnepäin :D

        Harmaaritari nyt tulee pois sieltä mun liinavaatekaapista. Ei ole nättiä katsottavaa kun 50-lukua ihannoiva mies tulee kaapista ulos; tai en tiedä, voi se olla suloistakin. Olen vähän arka muita neuvomaan mutta mieti sitten kun (ja paino sanalla kun) sulla on se prinsessa niin eikö se olisi paljon mukavampi kantaa nainen yhdessä silitettyihin lakanoihin kuin ostetuihin? Onhan itseviljellyt vihanneksetkin parempia kuin kaupasta ostetut. Sitä paitsi yhdessä tekeminen tuo sen yhteenkuuluvuuden tunteen. Nykyään on joka arkihommaan koneita ja laitteita tuomaan helpotusta ja silti tuntuu että parisuhteet menee yhä vaikeammiksi. Kohta ei tehdä mitään yhdessä vaan illalla pistetään sähkökynttilä taustalle, kumpikin katsoo omalta näytöltä aikuinviihdettä ja vartin jälkeen kysytään että joko sait. Kun molemmat onsaaneet niin päivitystä someen. "ihanan romanttista laatuaikaa rakkaan kanssa".

        Itse kysymykseen niin minä 2018 luvun junttina vaihtaisin renkaat itse. Vaikka miten se emäntä siinä vinkuisi niin minä perustelisin asian turvallisuudella. Todennäköisesti ottaisin emännän syleilyyn ja toteaisin silmiin katsoen että " sinä olet minulle niin rakas että minä vaihdan renkaat, olit sinä mitä mieltä tahansa. Kyse on turvallisuudesta. Jos haluat asiasta nostaa riidan se sopii mutta se tehdään vasta sen jälkeen kun olen renkaat vaihtanut" sitten suudelma ja renkaita vaihtamaan. Sisälle tullessa sitten on vastassa joko aikuinen nainen kiitollisena tai riidanhaluinen paha noita mutta kyllä mulla on keinot sovun löytämiseksi.


      • LadyZorro kirjoitti:

        Juuheh, pata punottaa ja huuli väpäjää...perrrkele...että otta ohimoon, akka vaan kiskoo työkaluja käsistä. Ja tarjoo Peltiheikille essua. xD

        No elä edes lisää vettä myllyyn..

        Mulle tuli mieleen mun entiset pomot vuosia sitten. Mies oli hivenen naista pienikokoisempi. Kumpikin oli aika tukevia, mutta se mies jostain työjutusta meuhkasi siinä naama punasena ja kiukkuili kunnolla, niin nainen vaan leperteli kuin pikkuvauvalle ja rapsutti leuan alta....nonono elpäs nyt Pentti siinä ärkämöi, kyllä se tästä.... No ei siinä sillä äkäpäiselläkään ukolla pokka pitänyt, vaan nauruksi sekin meni... aika kiva tapaus....


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Niin, kyllä me ihmiset kaikki sen verran itsekkäitä ja mukavuudenhaluisia ollaan että mielellään kyllä hyodynnetään jos joku muu tekee ja sulla varmaan se ongelmana että kun oot liiankin tomera, ois alusta asti pitäny opettaa mies siihen että se tekee kaiken mikä on seinien ulkopuolella ja sinä kaiken mikä on sisäpuolella niin ei tarviis jängätä, loistava 50-lukulainen tasa-arvomalli :D

        Sepä se, kun en halua opettaa miestä. Mä tykkään siitä, että itse hokaa. :)
        Myöhäistä se nyt on, kun on jo *piip* housussa.

        Ehkäpä jonain päivänä...


      • Dissident kirjoitti:

        No ollaampas sitä tänään ärhäkällä tuulella...
        Et sä räyhäis sellaiselle naiselle, josta tykkäät kuin hullu polkasta. Rähjäisit jostain politiikasta tai maahanmuuttohommasta korkeintaan...

        Enhän minä räyhääkään, ikinä. Oon ihan yhtä viilipytty kuin täällä palstalla siviilissäkin, ne on impuliisiviset jännämiehet erikseen :D Naisen kanssa en varmaankaan juuri juttelis maahanmuutosta tai politiikasta, ihan turhaa vääntöä vaan aiheuttais. En juttele kaikkien kaverienkaan kans kun se aika tylsää, joko ne tohkeissaan posmittaa mulle asioita jotka ite oon niille aiemmin kertonu tai sitten posmittaa jotain ihmekäsitystä jonka minä loogisesti kumoan ja sitten ne suuttuu kun olen oikeassa taas :D


      • Dissident kirjoitti:

        No elä edes lisää vettä myllyyn..

        Mulle tuli mieleen mun entiset pomot vuosia sitten. Mies oli hivenen naista pienikokoisempi. Kumpikin oli aika tukevia, mutta se mies jostain työjutusta meuhkasi siinä naama punasena ja kiukkuili kunnolla, niin nainen vaan leperteli kuin pikkuvauvalle ja rapsutti leuan alta....nonono elpäs nyt Pentti siinä ärkämöi, kyllä se tästä.... No ei siinä sillä äkäpäiselläkään ukolla pokka pitänyt, vaan nauruksi sekin meni... aika kiva tapaus....

        Isoa ääntä ja pientä miestä ei tartte pelätä...eiku kuinka se oli. :D

        Isoa miestä ja pientä ääntä, no kumminkin. Lässyttämällä löytää miehen sisäisen vauvan. ;D


      • M184 kirjoitti:

        Harmaaritari nyt tulee pois sieltä mun liinavaatekaapista. Ei ole nättiä katsottavaa kun 50-lukua ihannoiva mies tulee kaapista ulos; tai en tiedä, voi se olla suloistakin. Olen vähän arka muita neuvomaan mutta mieti sitten kun (ja paino sanalla kun) sulla on se prinsessa niin eikö se olisi paljon mukavampi kantaa nainen yhdessä silitettyihin lakanoihin kuin ostetuihin? Onhan itseviljellyt vihanneksetkin parempia kuin kaupasta ostetut. Sitä paitsi yhdessä tekeminen tuo sen yhteenkuuluvuuden tunteen. Nykyään on joka arkihommaan koneita ja laitteita tuomaan helpotusta ja silti tuntuu että parisuhteet menee yhä vaikeammiksi. Kohta ei tehdä mitään yhdessä vaan illalla pistetään sähkökynttilä taustalle, kumpikin katsoo omalta näytöltä aikuinviihdettä ja vartin jälkeen kysytään että joko sait. Kun molemmat onsaaneet niin päivitystä someen. "ihanan romanttista laatuaikaa rakkaan kanssa".

        Itse kysymykseen niin minä 2018 luvun junttina vaihtaisin renkaat itse. Vaikka miten se emäntä siinä vinkuisi niin minä perustelisin asian turvallisuudella. Todennäköisesti ottaisin emännän syleilyyn ja toteaisin silmiin katsoen että " sinä olet minulle niin rakas että minä vaihdan renkaat, olit sinä mitä mieltä tahansa. Kyse on turvallisuudesta. Jos haluat asiasta nostaa riidan se sopii mutta se tehdään vasta sen jälkeen kun olen renkaat vaihtanut" sitten suudelma ja renkaita vaihtamaan. Sisälle tullessa sitten on vastassa joko aikuinen nainen kiitollisena tai riidanhaluinen paha noita mutta kyllä mulla on keinot sovun löytämiseksi.

        On sulla toki pointtisi tuossa mankelointiasiassa kieltämättä mutta siinä mulla laiskuus voittaa romantisoinnin, no jos on nainen voin harkita että joskus vähän malliksi voi muka taitella niitä lakanoita ja olla sitten kiitollinen naiselle avusta niin se tulee sitten iloiseksi :)

        Renkaanvaihto sulla menee ihan nappiin kyllä.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Enhän minä räyhääkään, ikinä. Oon ihan yhtä viilipytty kuin täällä palstalla siviilissäkin, ne on impuliisiviset jännämiehet erikseen :D Naisen kanssa en varmaankaan juuri juttelis maahanmuutosta tai politiikasta, ihan turhaa vääntöä vaan aiheuttais. En juttele kaikkien kaverienkaan kans kun se aika tylsää, joko ne tohkeissaan posmittaa mulle asioita jotka ite oon niille aiemmin kertonu tai sitten posmittaa jotain ihmekäsitystä jonka minä loogisesti kumoan ja sitten ne suuttuu kun olen oikeassa taas :D

        No hyvä ettet räyhää. Mun pikkutyttö joskus paljon pienempänä kaatoi jotain kaakaota sadannen kerran silläviikolla ja kuppi meni nurin siihen siivoamiseen. Se jäi tytölle mieleen ja heti kun näki mummoa, rolli sille, että "isi läyhäs mulle". Siinäpä sitä oli selittäminen mummolle, että miksi hänen lapsenlapsensa näin sanoo....jepa...


      • LadyZorro kirjoitti:

        Sepä se, kun en halua opettaa miestä. Mä tykkään siitä, että itse hokaa. :)
        Myöhäistä se nyt on, kun on jo *piip* housussa.

        Ehkäpä jonain päivänä...

        Ei kun ei se enää taida oppia kuin väännön kautta. Se oikeasti on niin että siellä alussa jo pitäis määrittää jutut ja sitten aina kun tulee vastaan uutta niin samoin tavallaan "oppia" toisen päävastuu tekemisestä kun se on hirveän vaikea enää niitä totuttuja rutiineja muuttaa. Ei varmaan kovin helpolla hokaa kun on jo nähnyt että "ahah, emäntä hoitaa, kiva :)" niin jatkossakin odottaa että hoitaa mutta jos heti ois ollu että toi on pakko mun tehdä niin tekis jatkossakin.


      • LadyZorro kirjoitti:

        Isoa ääntä ja pientä miestä ei tartte pelätä...eiku kuinka se oli. :D

        Isoa miestä ja pientä ääntä, no kumminkin. Lässyttämällä löytää miehen sisäisen vauvan. ;D

        No se Pena sai kilareita vaikka mistä. Mutta se oli sen tapa vaan...ei oikein osannut muutenkaan ongelmia puhua... mutta ei se paha mies ollut, turhautunut vaan monesti. Sen vaimo oikeestaan hoisi koko firman, se kehtasi sanoa kaikille suoraan asian ja nätisti. Mutta oisko se ollutkin sellainen "pahapoliisi/hyväpoliisi-jekku". Toinen ensin äris ja sit toinen toi asian maaliin mukavasti....


      • M184 kirjoitti:

        Harmaaritari nyt tulee pois sieltä mun liinavaatekaapista. Ei ole nättiä katsottavaa kun 50-lukua ihannoiva mies tulee kaapista ulos; tai en tiedä, voi se olla suloistakin. Olen vähän arka muita neuvomaan mutta mieti sitten kun (ja paino sanalla kun) sulla on se prinsessa niin eikö se olisi paljon mukavampi kantaa nainen yhdessä silitettyihin lakanoihin kuin ostetuihin? Onhan itseviljellyt vihanneksetkin parempia kuin kaupasta ostetut. Sitä paitsi yhdessä tekeminen tuo sen yhteenkuuluvuuden tunteen. Nykyään on joka arkihommaan koneita ja laitteita tuomaan helpotusta ja silti tuntuu että parisuhteet menee yhä vaikeammiksi. Kohta ei tehdä mitään yhdessä vaan illalla pistetään sähkökynttilä taustalle, kumpikin katsoo omalta näytöltä aikuinviihdettä ja vartin jälkeen kysytään että joko sait. Kun molemmat onsaaneet niin päivitystä someen. "ihanan romanttista laatuaikaa rakkaan kanssa".

        Itse kysymykseen niin minä 2018 luvun junttina vaihtaisin renkaat itse. Vaikka miten se emäntä siinä vinkuisi niin minä perustelisin asian turvallisuudella. Todennäköisesti ottaisin emännän syleilyyn ja toteaisin silmiin katsoen että " sinä olet minulle niin rakas että minä vaihdan renkaat, olit sinä mitä mieltä tahansa. Kyse on turvallisuudesta. Jos haluat asiasta nostaa riidan se sopii mutta se tehdään vasta sen jälkeen kun olen renkaat vaihtanut" sitten suudelma ja renkaita vaihtamaan. Sisälle tullessa sitten on vastassa joko aikuinen nainen kiitollisena tai riidanhaluinen paha noita mutta kyllä mulla on keinot sovun löytämiseksi.

        Itseasiassa kiitos vinkistä. Sähkökynttilät ja aikuisviihde, yes. :)

        Nyt pannaan elämä risaiseksi. Oikeesti sulla on hauska tapa kertoa ja kuvailla asiaa sanoin. Hymyilyttää lukea.


      • Dissident kirjoitti:

        No hyvä ettet räyhää. Mun pikkutyttö joskus paljon pienempänä kaatoi jotain kaakaota sadannen kerran silläviikolla ja kuppi meni nurin siihen siivoamiseen. Se jäi tytölle mieleen ja heti kun näki mummoa, rolli sille, että "isi läyhäs mulle". Siinäpä sitä oli selittäminen mummolle, että miksi hänen lapsenlapsensa näin sanoo....jepa...

        Minä oisin varmaan kylmänviileesti 50.nnen kaakaomukin jälkeen piiilottanut kaakaot niin eipä ois kaatunu enää :D No toi kyllä ihan ymmärrettävä hiillestyminen ja tuskinpa tuosta mitään traumoja on jäänyt.


      • Dissident kirjoitti:

        No se Pena sai kilareita vaikka mistä. Mutta se oli sen tapa vaan...ei oikein osannut muutenkaan ongelmia puhua... mutta ei se paha mies ollut, turhautunut vaan monesti. Sen vaimo oikeestaan hoisi koko firman, se kehtasi sanoa kaikille suoraan asian ja nätisti. Mutta oisko se ollutkin sellainen "pahapoliisi/hyväpoliisi-jekku". Toinen ensin äris ja sit toinen toi asian maaliin mukavasti....

        Vois hyvinkin olla strategia, voi hyvin perustella laskutusta kun toisen mielestä valtava homma ja kaikki persiistä ja toinen sitten tasottaa muka niin asiakan on tyytyväinen kun sai maksaa ison laskun :)


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Ei kun ei se enää taida oppia kuin väännön kautta. Se oikeasti on niin että siellä alussa jo pitäis määrittää jutut ja sitten aina kun tulee vastaan uutta niin samoin tavallaan "oppia" toisen päävastuu tekemisestä kun se on hirveän vaikea enää niitä totuttuja rutiineja muuttaa. Ei varmaan kovin helpolla hokaa kun on jo nähnyt että "ahah, emäntä hoitaa, kiva :)" niin jatkossakin odottaa että hoitaa mutta jos heti ois ollu että toi on pakko mun tehdä niin tekis jatkossakin.

        No oikeesti, minä luulen huomio en tosiaan tiedä. Mutta luulen, että ei me tässä oltas, jos olisin kouluttaja luonteeltani. Siis yhdessäkään...

        Mutta ehkäpä olisi tarvinut olla vähän avuttomampi tai heittäytyä semmoiseksi? Emminä osaa tai pysty, vaikka osaisi ja pystyisi...jos se olisi purrut paremmin. Mene ja tiedä.

        Oon sanonut monet kerrat, että olis kiva kun sinäkin tekisit mun kanssa näitä ja näitä hommia. Tai joskus mun puolestakin, mutta ei...ei. Auton renkaat vaihtaa, jollei mun isä ehdi ennen sitä...minä sitten jos ei kukaan muu. Sen olen oppinut jo ulkoistamaan. :)
        Lapsia kaitsee ja kylvettää, kun pyydän. Ei kyllä aina auta pyyntö..ei nyt myöhemmin. Eli ei tänään ollenkaan...

        Muuten hyvä mies, mutta välillä tuo myöhemmin...eli ei ihan helvetin pian sittenkään..ottaa aivoon. :/

        Myönnän, että joskus kiukuttaa kun pientä oravaa. Miten voi ihmiset olla niin erilaisia tämmösessä asiassa. :)

        Yö ja päivä...tällä kertaa mun hyväks, itsekkäästi. :D


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Vois hyvinkin olla strategia, voi hyvin perustella laskutusta kun toisen mielestä valtava homma ja kaikki persiistä ja toinen sitten tasottaa muka niin asiakan on tyytyväinen kun sai maksaa ison laskun :)

        Joo. Tai ensin Pena haukku työtekijän alimpaan helvettiin varuilta ja sit vaimo lepytteli työntekijän järkytykseltä ja sanoi, että teet vaan työsi, niin tuo ei kilahda. Kätevää...


      • Dissident kirjoitti:

        No se Pena sai kilareita vaikka mistä. Mutta se oli sen tapa vaan...ei oikein osannut muutenkaan ongelmia puhua... mutta ei se paha mies ollut, turhautunut vaan monesti. Sen vaimo oikeestaan hoisi koko firman, se kehtasi sanoa kaikille suoraan asian ja nätisti. Mutta oisko se ollutkin sellainen "pahapoliisi/hyväpoliisi-jekku". Toinen ensin äris ja sit toinen toi asian maaliin mukavasti....

        Se kärsi napoleonkompleksista. :D


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Minä oisin varmaan kylmänviileesti 50.nnen kaakaomukin jälkeen piiilottanut kaakaot niin eipä ois kaatunu enää :D No toi kyllä ihan ymmärrettävä hiillestyminen ja tuskinpa tuosta mitään traumoja on jäänyt.

        No jotenkin minäkin joskus ajattelin noin simppelisti, mutta lapsiarki on kaikkea muuta kuin järjellä selitettävää... se on kaaos! Siitä selviää vaan ajallaan ja menettämällä sisäisen toivonsa normaaliin elämään. Siksi kai kaikki vanhemmiten onkin ihan höppänöitä ja dementonoituneita...pää ei kestä sitä ilman pysyviä haittoja.

        hehe


      • LadyZorro kirjoitti:

        Se kärsi napoleonkompleksista. :D

        No niin onkin... mulle tulikin siitä pariskunnasta mieleen se viikinkipariskunta...Harald ja Helga Hirmunen.
        -Nauraa kippurassa-


      • LadyZorro kirjoitti:

        Itseasiassa kiitos vinkistä. Sähkökynttilät ja aikuisviihde, yes. :)

        Nyt pannaan elämä risaiseksi. Oikeesti sulla on hauska tapa kertoa ja kuvailla asiaa sanoin. Hymyilyttää lukea.

        M184;n jutut on kyllä loistavia. Kiva romantiikka yhdistettynä sopivasti sarkasmiin.... miilaiktuu!


      • LadyZorro kirjoitti:

        No oikeesti, minä luulen huomio en tosiaan tiedä. Mutta luulen, että ei me tässä oltas, jos olisin kouluttaja luonteeltani. Siis yhdessäkään...

        Mutta ehkäpä olisi tarvinut olla vähän avuttomampi tai heittäytyä semmoiseksi? Emminä osaa tai pysty, vaikka osaisi ja pystyisi...jos se olisi purrut paremmin. Mene ja tiedä.

        Oon sanonut monet kerrat, että olis kiva kun sinäkin tekisit mun kanssa näitä ja näitä hommia. Tai joskus mun puolestakin, mutta ei...ei. Auton renkaat vaihtaa, jollei mun isä ehdi ennen sitä...minä sitten jos ei kukaan muu. Sen olen oppinut jo ulkoistamaan. :)
        Lapsia kaitsee ja kylvettää, kun pyydän. Ei kyllä aina auta pyyntö..ei nyt myöhemmin. Eli ei tänään ollenkaan...

        Muuten hyvä mies, mutta välillä tuo myöhemmin...eli ei ihan helvetin pian sittenkään..ottaa aivoon. :/

        Myönnän, että joskus kiukuttaa kun pientä oravaa. Miten voi ihmiset olla niin erilaisia tämmösessä asiassa. :)

        Yö ja päivä...tällä kertaa mun hyväks, itsekkäästi. :D

        "Mutta ehkäpä olisi tarvinut olla vähän avuttomampi tai heittäytyä semmoiseksi? Emminä osaa tai pysty, vaikka osaisi ja pystyisi...jos se olisi purrut paremmin. Mene ja tiedä. "

        No niinpä, 50-luvulla naiset vielä osasi tuon sopivasti avuttomuuden mutta sitten tuli feminismi ja ne voimantui ja ne alkoi osaamaan kaiken itsekin ja mieskin vähän kyllästyi ja antaa nyt sitten osata :D


      • Dissident kirjoitti:

        Joo. Tai ensin Pena haukku työtekijän alimpaan helvettiin varuilta ja sit vaimo lepytteli työntekijän järkytykseltä ja sanoi, että teet vaan työsi, niin tuo ei kilahda. Kätevää...

        Joo, pena pitää palkkakulut kurissa tuolla keinolla :D


      • Harmaaritari kirjoitti:

        "Mutta ehkäpä olisi tarvinut olla vähän avuttomampi tai heittäytyä semmoiseksi? Emminä osaa tai pysty, vaikka osaisi ja pystyisi...jos se olisi purrut paremmin. Mene ja tiedä. "

        No niinpä, 50-luvulla naiset vielä osasi tuon sopivasti avuttomuuden mutta sitten tuli feminismi ja ne voimantui ja ne alkoi osaamaan kaiken itsekin ja mieskin vähän kyllästyi ja antaa nyt sitten osata :D

        Hittolainen, minä kun luulin että mies osaisi arvostaa sitä, että nainen lähtee mukaan touhottamaan ja ittekseenkin osaa tehdä asioita. Ettei ole liian riippuvainen miehestä. Eikä tommonen käynyt mielessä silloin...kun olisi tarttenut kai käydä.

        Ja vaikken ole suunnitellutkaan koskaan sinkuksi ryhtyväni, mutta JOS niin joskus kävisi. Jos vaikka kyllästyy muhun vielä...Minä hommaisin itselleni "Svenin" kaveriksi. Todellakin vain kaveriksi ja juoksisin tanssimassa aina, kun muilta kiireiltä ehtisin. :)


        Ei enää ukkoja samaan torppaan. Liian vanha ja lempeä opettamaan miestä tavoille. :D

        Nykyajan naisena ei kai tarvi enää olla miestä, jos ei halua? :)

        No...mihkäpä sitä oikeesti lähtis.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Joo, pena pitää palkkakulut kurissa tuolla keinolla :D

        Herranpelko oli Penan ase!

        Mietin, että varmaan nykyään olis joku oikeusasiamies jo selvittämässä tuollaistakin käytöstä. Se äijä huusi aina vaikka varuilta jollekin, vaikka ei ois mitään aihettakaan ollut. Sellaista se 50 luvun tyyli johtaa firmaa on ollut... hehe


      • Dissident kirjoitti:

        No niin onkin... mulle tulikin siitä pariskunnasta mieleen se viikinkipariskunta...Harald ja Helga Hirmunen.
        -Nauraa kippurassa-

        Jestas mikä mielikuva tuli ottalohkoon. :D

        Äkkiä pois se kuva. Meen kylmään suihkuun ja taidan kohta torkahtaa. Kiitän ja niian ketjun miekkosille ja naisille myös, kiitos mukavasta turistelu seurasta. Kiva kun ootte täällä jutustelemassa. :)

        Hyvät yöt!


      • LadyZorro kirjoitti:

        Jestas mikä mielikuva tuli ottalohkoon. :D

        Äkkiä pois se kuva. Meen kylmään suihkuun ja taidan kohta torkahtaa. Kiitän ja niian ketjun miekkosille ja naisille myös, kiitos mukavasta turistelu seurasta. Kiva kun ootte täällä jutustelemassa. :)

        Hyvät yöt!

        No koitahan ravistella se mielestä yöks ainakin, tiedä mitä näyttää uniksi???

        No sinun kanssa on aina kiva turistella ja saat aina tempastua vaikka minkälaiseen keskusteluun kaikki. Loistokirjoitteluseuraa olet yhtä varmasti kuin auringonnousu aamulla.

        Hyvää yötä LiZ.


      • LadyZorro kirjoitti:

        Hittolainen, minä kun luulin että mies osaisi arvostaa sitä, että nainen lähtee mukaan touhottamaan ja ittekseenkin osaa tehdä asioita. Ettei ole liian riippuvainen miehestä. Eikä tommonen käynyt mielessä silloin...kun olisi tarttenut kai käydä.

        Ja vaikken ole suunnitellutkaan koskaan sinkuksi ryhtyväni, mutta JOS niin joskus kävisi. Jos vaikka kyllästyy muhun vielä...Minä hommaisin itselleni "Svenin" kaveriksi. Todellakin vain kaveriksi ja juoksisin tanssimassa aina, kun muilta kiireiltä ehtisin. :)


        Ei enää ukkoja samaan torppaan. Liian vanha ja lempeä opettamaan miestä tavoille. :D

        Nykyajan naisena ei kai tarvi enää olla miestä, jos ei halua? :)

        No...mihkäpä sitä oikeesti lähtis.

        Niin, sitähän minä täällä olen yrittänyt naisille selittää että kun olette kuitenkin sitä hyvää systeemiä rakentaneet miljoonia vuosia ja jossain 50-luvun kohdalla se oli hiottu huippuunsa,m oli molemmille sukupuolille hyvä niin olis kannattanut vaan pitää se :) Kun tuli feminismi, mitä se on nyt ollut, viitisenkymmentä vuotta voimissaan niin sehän on selvä ettei se ihan putkeen mee, no parisen miljoonaa vuotta kun hiotte niin eiköhän se sitten, vähän pitkä aika vaan :D


      • LadyZorro kirjoitti:

        Jestas mikä mielikuva tuli ottalohkoon. :D

        Äkkiä pois se kuva. Meen kylmään suihkuun ja taidan kohta torkahtaa. Kiitän ja niian ketjun miekkosille ja naisille myös, kiitos mukavasta turistelu seurasta. Kiva kun ootte täällä jutustelemassa. :)

        Hyvät yöt!

        Ju, öitä :)


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Niin, sitähän minä täällä olen yrittänyt naisille selittää että kun olette kuitenkin sitä hyvää systeemiä rakentaneet miljoonia vuosia ja jossain 50-luvun kohdalla se oli hiottu huippuunsa,m oli molemmille sukupuolille hyvä niin olis kannattanut vaan pitää se :) Kun tuli feminismi, mitä se on nyt ollut, viitisenkymmentä vuotta voimissaan niin sehän on selvä ettei se ihan putkeen mee, no parisen miljoonaa vuotta kun hiotte niin eiköhän se sitten, vähän pitkä aika vaan :D

        Annoitpa lohdullisen näkymän LiZille yöks!

        hehe.. oot sinäkin yks vänkäerkki perhana!


      • Dissident kirjoitti:

        Annoitpa lohdullisen näkymän LiZille yöks!

        hehe.. oot sinäkin yks vänkäerkki perhana!

        Joo mutta kun se on noin :) Sehän on niin selvä juttu kuin olla ja voi, ei roomaakaan päivässä rakennettu ja tuo evoluutio on paljon mutkikkaampi juttu :)


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Joo mutta kun se on noin :) Sehän on niin selvä juttu kuin olla ja voi, ei roomaakaan päivässä rakennettu ja tuo evoluutio on paljon mutkikkaampi juttu :)

        Joo. Nää sun totuudet onkin hauskoja. Et vaan ottais niitä itse niin tosissaan.


      • Dissident kirjoitti:

        Joo. Nää sun totuudet onkin hauskoja. Et vaan ottais niitä itse niin tosissaan.

        En minä ota niin tosissaan vaikka tottahan ne on, tuntuu muut monesti enemmän tosissaan ottavan :D Mut joo, no nyt öitä.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        En minä ota niin tosissaan vaikka tottahan ne on, tuntuu muut monesti enemmän tosissaan ottavan :D Mut joo, no nyt öitä.

        No sinustakaan ei aina tiedä, kun olet sä sellainen veijari...

        Öitä. Muista öljytä saranat!


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Niin, sitähän minä täällä olen yrittänyt naisille selittää että kun olette kuitenkin sitä hyvää systeemiä rakentaneet miljoonia vuosia ja jossain 50-luvun kohdalla se oli hiottu huippuunsa,m oli molemmille sukupuolille hyvä niin olis kannattanut vaan pitää se :) Kun tuli feminismi, mitä se on nyt ollut, viitisenkymmentä vuotta voimissaan niin sehän on selvä ettei se ihan putkeen mee, no parisen miljoonaa vuotta kun hiotte niin eiköhän se sitten, vähän pitkä aika vaan :D

        Noh, onhan se siinä määrin toimiva malli että kumpikin tekee osansa. Jos tekee...mutta olen kumminkin ihan oikeasti ilman mitään feminismi huuhaata sitä mieltä, että jokainen asia jonka itse kykenee ja tykkää tehdä on plussaa.

        Maailmassa kun ei voi liikaa heittäytyä täysin muiden varaan, mitä vaan voi sattua ja tapahtua. Elämässä pitää kuitenkin selvitä itsenäisestikin, niin minä ajattelen asian siltä kantiltakin varsin positiivikseksi. Ja kun on luonteeltaan aika itsenäisesti asioita omaksuva ja tekevä, niin kaikki tapahtuu vähän kuin itsekseen..

        Sitä ei silleen edes ajattele, kun se tulee luontaisesti halu toimia ja tehdä asioita. Saada jotain tehdyksi ja "valmiiksi". Eri ihmisillä tuo tekemisen vimma on erilainen ja joitakin ei häiritse mikään ns. keskeneräinen asia. Tietää, että jotain pitäis, mutta ei vaan saa aikaiseksi aloittaa...joskus sitten.

        On niitä päiviä mullakin, mutta harvoin semmoisia ettei mitään saa aikaiseksi. Luonne juttu enempikin kun tasa-arvo asia. :D


      • Dissident kirjoitti:

        No koitahan ravistella se mielestä yöks ainakin, tiedä mitä näyttää uniksi???

        No sinun kanssa on aina kiva turistella ja saat aina tempastua vaikka minkälaiseen keskusteluun kaikki. Loistokirjoitteluseuraa olet yhtä varmasti kuin auringonnousu aamulla.

        Hyvää yötä LiZ.

        En nähnyt varmaan mitään unia. Nukuin kuin tukki. :D


      • LadyZorro kirjoitti:

        Noh, onhan se siinä määrin toimiva malli että kumpikin tekee osansa. Jos tekee...mutta olen kumminkin ihan oikeasti ilman mitään feminismi huuhaata sitä mieltä, että jokainen asia jonka itse kykenee ja tykkää tehdä on plussaa.

        Maailmassa kun ei voi liikaa heittäytyä täysin muiden varaan, mitä vaan voi sattua ja tapahtua. Elämässä pitää kuitenkin selvitä itsenäisestikin, niin minä ajattelen asian siltä kantiltakin varsin positiivikseksi. Ja kun on luonteeltaan aika itsenäisesti asioita omaksuva ja tekevä, niin kaikki tapahtuu vähän kuin itsekseen..

        Sitä ei silleen edes ajattele, kun se tulee luontaisesti halu toimia ja tehdä asioita. Saada jotain tehdyksi ja "valmiiksi". Eri ihmisillä tuo tekemisen vimma on erilainen ja joitakin ei häiritse mikään ns. keskeneräinen asia. Tietää, että jotain pitäis, mutta ei vaan saa aikaiseksi aloittaa...joskus sitten.

        On niitä päiviä mullakin, mutta harvoin semmoisia ettei mitään saa aikaiseksi. Luonne juttu enempikin kun tasa-arvo asia. :D

        Niin no luonnejuttu tokikin mutta ootko ikinä miettiny että- voisko sun miehelläs olla vähän semmostakin että tuntis itsensä vähn kuin ulkopuliseks ja hyödyttömäks kun sinä hoidat kaiken aina ennen kun se edes ehtii alottaa? Sillon kun se teki remonttia sillä on ollu selvä missio joka pitää hoitaa ja se sen miehekkäästi hoiti kun oli miesroolin mukaista tehtävää mutta nyt kun on lapset jotka saattaa tuntu vähän sinun omimilta kun väkisin oot se joka enemmään niitä hoitaa, sinä oot niille varmaan se jolta nekin kysyy apua jos jotain pitää tehdä, ja sitten on kaikki mitä t on esmes mökin ylläpitoo sinä hoidat jo kaikkee niin jos siinä ei ikäänkuin jää mitään miesroolin hoidettavaksi mikä ikäänkuin pakostakin kuuluu miesroolin tehtäväks niin siinä voi ajautua siihen ettei oikeen huvitakaan sitten. Miten sen sanois, jos miehen tehtäväks teillä on muodostunu että käy töissä ja tuo rahaa laskuihin sen se hoitaa mutta roolin ulkopuolelle jäävät ei niin kiinnosta kun ei oo pakko kun naisrooli hoitanu ne ennenkin.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Niin no luonnejuttu tokikin mutta ootko ikinä miettiny että- voisko sun miehelläs olla vähän semmostakin että tuntis itsensä vähn kuin ulkopuliseks ja hyödyttömäks kun sinä hoidat kaiken aina ennen kun se edes ehtii alottaa? Sillon kun se teki remonttia sillä on ollu selvä missio joka pitää hoitaa ja se sen miehekkäästi hoiti kun oli miesroolin mukaista tehtävää mutta nyt kun on lapset jotka saattaa tuntu vähän sinun omimilta kun väkisin oot se joka enemmään niitä hoitaa, sinä oot niille varmaan se jolta nekin kysyy apua jos jotain pitää tehdä, ja sitten on kaikki mitä t on esmes mökin ylläpitoo sinä hoidat jo kaikkee niin jos siinä ei ikäänkuin jää mitään miesroolin hoidettavaksi mikä ikäänkuin pakostakin kuuluu miesroolin tehtäväks niin siinä voi ajautua siihen ettei oikeen huvitakaan sitten. Miten sen sanois, jos miehen tehtäväks teillä on muodostunu että käy töissä ja tuo rahaa laskuihin sen se hoitaa mutta roolin ulkopuolelle jäävät ei niin kiinnosta kun ei oo pakko kun naisrooli hoitanu ne ennenkin.

        Olen miettinyt tuotakin vaihtoehtoa, joskus kysynytkin että onko väliä jos teen? Haluutko sinä tehdä. Mutta hän sanoo yleensä, että ihan sama kuka tekee, ei sen väliä.

        Minusta tuntuu, ettei hänellä oikeastaan ole sellaista sukupuoliroolia kuin monilla miehillä bruukaa olla. Että tuntisi jotain miehistä "kunniaa" ns. tekemistään hommista. Hän on ihmisenä ehkä erikoinen, neutrini? :D

        On mies, muttei semmoista selkeetä miesroolia ja roolitusta...puheissakaan koskaan tule julki. Että joku ois miesten hommaa tai olis jotenkin ylpeä tekemästään miehentyöstä. Tai mitään kiintymyssuhdetta esim. tekemäänsä kotiin, mitä monilla on. Ikään kuin ajalehtisi vain jotain jossain, että saa aikansa pallolla jotenkin kulumaan. En ole päämääristä tainnut kuulla koskaan mitään...paitsi voittaa joku kisa tms.


      • LadyZorro kirjoitti:

        Olen miettinyt tuotakin vaihtoehtoa, joskus kysynytkin että onko väliä jos teen? Haluutko sinä tehdä. Mutta hän sanoo yleensä, että ihan sama kuka tekee, ei sen väliä.

        Minusta tuntuu, ettei hänellä oikeastaan ole sellaista sukupuoliroolia kuin monilla miehillä bruukaa olla. Että tuntisi jotain miehistä "kunniaa" ns. tekemistään hommista. Hän on ihmisenä ehkä erikoinen, neutrini? :D

        On mies, muttei semmoista selkeetä miesroolia ja roolitusta...puheissakaan koskaan tule julki. Että joku ois miesten hommaa tai olis jotenkin ylpeä tekemästään miehentyöstä. Tai mitään kiintymyssuhdetta esim. tekemäänsä kotiin, mitä monilla on. Ikään kuin ajalehtisi vain jotain jossain, että saa aikansa pallolla jotenkin kulumaan. En ole päämääristä tainnut kuulla koskaan mitään...paitsi voittaa joku kisa tms.

        Tai mihinkään tekemiseen ei liity oikeen mitään tunnelatausta. Tekee, mutta jos kiittääkin tehdystä. Eipidä sitä minään kiittämisen asiana. Tai anna sille semmoista painoarvoa, mitä monet meistä antaa ja tuntee, kun joku muu tekee jotakin puolesta esimerkiksi.

        Se nyt vaan on homma...

        Oikeastaan en ole huomannut minkään tekemisen juuri aiheuttavan mitään fiiliksiä hänessä. Heh, en tiedä osaanko selostaa. :)

        Joku harrastus voi herättää intohimon kaltaista paloa, eipä oikeen muu aiheuta ilmeen värähdystä. Niinpä, voi olla ettei ole kauheen latautunut miehisellä energialla näyttää tai todistaa miehisyyttään tekemällä jotain. Neutraali on hyvä sana, se kuvaa.

        Funktio on vaan saada aika kulumaan telluksella, ei mitän mullistavaa siis voi tapahtua. :D


      • LadyZorro kirjoitti:

        Olen miettinyt tuotakin vaihtoehtoa, joskus kysynytkin että onko väliä jos teen? Haluutko sinä tehdä. Mutta hän sanoo yleensä, että ihan sama kuka tekee, ei sen väliä.

        Minusta tuntuu, ettei hänellä oikeastaan ole sellaista sukupuoliroolia kuin monilla miehillä bruukaa olla. Että tuntisi jotain miehistä "kunniaa" ns. tekemistään hommista. Hän on ihmisenä ehkä erikoinen, neutrini? :D

        On mies, muttei semmoista selkeetä miesroolia ja roolitusta...puheissakaan koskaan tule julki. Että joku ois miesten hommaa tai olis jotenkin ylpeä tekemästään miehentyöstä. Tai mitään kiintymyssuhdetta esim. tekemäänsä kotiin, mitä monilla on. Ikään kuin ajalehtisi vain jotain jossain, että saa aikansa pallolla jotenkin kulumaan. En ole päämääristä tainnut kuulla koskaan mitään...paitsi voittaa joku kisa tms.

        Tietenkään jos kysytään ei ole väliä koska se on "ihan sama" yksittäin mutta siinä se sukupuolirooli pikkuhiljaa murenee ja kohta ei ole enää mitään tarkoitusta miehellä. varmaan monessa 2000-luvun liitossa käy niin.

        Niin ei ole kun ei sitä roolia ole annettu eikä vaadittu, ei sitä silloin pääse ikinä muodostumaan ja voi pelata pleikkaa aina vaan. Ei tarvitse ikään kuin kasvaa miehen roolissa kun ei siihen ole mitään tarvetta.

        Niin no sulle on vähän vaikea puheessakaan ilmaista sitä ylpeyttä varmaan kun sinäkin oisit voinut tehdä mutta jos se ois sellanen homma jossa sinä ja kaikki muutkin naapuruston naiset joutuis silmät ymmyrkäisenä ihmettelemään että "on se kova" se oiskin eri juttu. Varmaan sitten tuo kiintymyssuhde kotiin, se ehkä helpommin muutenkin tulee naisille koska nainen on pesänrakentaja ja mies enemmänkin metsästäjä joka hakee evään pöytään noin niin kuin geenillisesti.

        Mutta näin, kyllä minä vähn luulen että tämä aika ja vahvat naiset pikkuhiljaa murskaa miesten palleja niin ettei niillä tosiaan ole enää oikein mitään tarkoitusta, ei ole roolia eikä tehtävää oikein muuta kuin toistaiseksi vielä siittäminen ja sitten rahan tuominen kotiin, ja sitten tietysti kaikki mitä nainen vaatii tekemään mutta kun ne tekemiset ei ole enää välttämättömiä koska nainenkin pystyy ja ne luisuukin helposti naiselle jos se niitä alkaa tekemään aina.


      • Juu taidan ymmärtää mistä kirjoitat.

        Oiskohan tuoki peruja siitä, että äidin hoivista siirtyy suoraan toisen " äidillisen" naisen hoiviin? Nimittäin ettei ole semmoista selkeetä miehen roolia otettu?

        Kyllähän siis kaikinpuolin miehinen on, vain tuo rooli miehenä on semmoinen ei korostuva. Ihan samaa tekee mitä muutkin miehet, on olevinaan naista viisaampi kaikessa. 🤣

        Mikä minua huvittaa ihan jokaikisessä miehessä joka niin käyttäytyy. Nauran ihan ääneen, kun minusta se on jotenkin lapsellista ja epävarmuutta asemastaan. Mutta juu...ehkäpä tuo mieheni olisi päässyt muehisempään rooliin jonkun naisen kanssa, joka olisi enemmän konkreettisesti riippuvainen hänestä kaikinpuolin.

        Mä olen enempikin riippuvainen emotionaalisesti ja fyysisesti, kun itse en fyysisesti osaa tai ole voimaa johonkin. Tai ymmärrä jotakin mikä on pläkki selvää hänelle...mutta niitä asioita on vähän, missä hän pääsisi loistamaan. ☹️

        Voi voi...karhunpalveluksen olen tehnyt..pitääköhän tässä heittäytyä tytöksi ja koittaa kehitellä tilanteita jossa saisi loistaa ja miehinen olo ja asema saisi voimaa enemmän. Ja se puhku sieltä heräisi henkiin...nalkuttaminen ajaa meudät takuulla konfliktiin. Kukaan mies ei sitä mielinmäärin siedä, kukaan ei siedä..naisetkaan.

        Voihan olla, että minä vaan en ymmärrä häntä ihmisenä tarpeeksi hyvin ja kuvittelen jonkun olevan jotenkin..


      • LadyZorro kirjoitti:

        Tai mihinkään tekemiseen ei liity oikeen mitään tunnelatausta. Tekee, mutta jos kiittääkin tehdystä. Eipidä sitä minään kiittämisen asiana. Tai anna sille semmoista painoarvoa, mitä monet meistä antaa ja tuntee, kun joku muu tekee jotakin puolesta esimerkiksi.

        Se nyt vaan on homma...

        Oikeastaan en ole huomannut minkään tekemisen juuri aiheuttavan mitään fiiliksiä hänessä. Heh, en tiedä osaanko selostaa. :)

        Joku harrastus voi herättää intohimon kaltaista paloa, eipä oikeen muu aiheuta ilmeen värähdystä. Niinpä, voi olla ettei ole kauheen latautunut miehisellä energialla näyttää tai todistaa miehisyyttään tekemällä jotain. Neutraali on hyvä sana, se kuvaa.

        Funktio on vaan saada aika kulumaan telluksella, ei mitän mullistavaa siis voi tapahtua. :D

        No ihan hyvin ymmärrän tuon ettei hirveästi fiilistele kun ei niissä tekemisissä ole oikein mitään gloriaa, ne vaan pitää tehdä ja varmaan jos ja kun teillä myös emäntä on näyttänyt kykenevyytensä ei siinä hirveästi pääse kehuskelemaan. Sun pitää alkaa antamaan enemmän vastuuta ja tietysti sityten kehuakun työ suoritettu ja välttää mäkättämstä jos sen työn tekimisen aloittaminen kestää, niin se vaan menee.


      • LadyZorro kirjoitti:

        Juu taidan ymmärtää mistä kirjoitat.

        Oiskohan tuoki peruja siitä, että äidin hoivista siirtyy suoraan toisen " äidillisen" naisen hoiviin? Nimittäin ettei ole semmoista selkeetä miehen roolia otettu?

        Kyllähän siis kaikinpuolin miehinen on, vain tuo rooli miehenä on semmoinen ei korostuva. Ihan samaa tekee mitä muutkin miehet, on olevinaan naista viisaampi kaikessa. 🤣

        Mikä minua huvittaa ihan jokaikisessä miehessä joka niin käyttäytyy. Nauran ihan ääneen, kun minusta se on jotenkin lapsellista ja epävarmuutta asemastaan. Mutta juu...ehkäpä tuo mieheni olisi päässyt muehisempään rooliin jonkun naisen kanssa, joka olisi enemmän konkreettisesti riippuvainen hänestä kaikinpuolin.

        Mä olen enempikin riippuvainen emotionaalisesti ja fyysisesti, kun itse en fyysisesti osaa tai ole voimaa johonkin. Tai ymmärrä jotakin mikä on pläkki selvää hänelle...mutta niitä asioita on vähän, missä hän pääsisi loistamaan. ☹️

        Voi voi...karhunpalveluksen olen tehnyt..pitääköhän tässä heittäytyä tytöksi ja koittaa kehitellä tilanteita jossa saisi loistaa ja miehinen olo ja asema saisi voimaa enemmän. Ja se puhku sieltä heräisi henkiin...nalkuttaminen ajaa meudät takuulla konfliktiin. Kukaan mies ei sitä mielinmäärin siedä, kukaan ei siedä..naisetkaan.

        Voihan olla, että minä vaan en ymmärrä häntä ihmisenä tarpeeksi hyvin ja kuvittelen jonkun olevan jotenkin..

        No vähän ehkä joo vaikka ei äidillyydessä mitään vikaa oo, sitähän sun pitää olla lapsille mutta miestä ei sillä tavalla enää tarvitse paapoa. Kyllä vähän sitä mielipuolta oon että sun pitäis pikkuhiljaa hivuttaa roolia enemmän tuonne suuntaan:

        https://sep.yimg.com/ay/yhst-94387763560218/50s-housewife-card-17.jpg

        Bullshittiä tai ei mutta väitän että toimii, ei tietenkään hetkessä teillä kun oot jo ryssiny mutta pikkuhiljaa korjaat :) Mun mielestä aika toimiva vois olla jos parisuhteeseen alkasin että nainen hoitaa seinä sisäpuolet (siivous, ruunalaitto jne.),mies saa siellä toki touhuilla aina kun haluaa mutta pääsänntöisesti niin että jos likaisista paikoista tulee sanomista ne on naisen tontin hopitamattomuutta ja mies hoitaa seinien ulkopuolen, jos tulee sanomista nurmikon leikkaamattomuudesta sen on selkeesti mies jättänyt hoitamatta ja siitä saa ja pitääkni sille natkuttaa. Kumpikin voi toki toisenkin tontilla käydä puuhailemassa silloin kun huvittaa mutta ne on omia päätöksiä ja haluja sitten, ei käytetä niiden tekemisiä panoksena valituksessa että sinä et tehny tuota minu tontilla aikka minä tien tuota sinun tontilla koska ne on ikäänkuin vapaaehtoisesti tehtyä hommaa toisen avuksi, ei kaupankäynnin välinettä.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        No vähän ehkä joo vaikka ei äidillyydessä mitään vikaa oo, sitähän sun pitää olla lapsille mutta miestä ei sillä tavalla enää tarvitse paapoa. Kyllä vähän sitä mielipuolta oon että sun pitäis pikkuhiljaa hivuttaa roolia enemmän tuonne suuntaan:

        https://sep.yimg.com/ay/yhst-94387763560218/50s-housewife-card-17.jpg

        Bullshittiä tai ei mutta väitän että toimii, ei tietenkään hetkessä teillä kun oot jo ryssiny mutta pikkuhiljaa korjaat :) Mun mielestä aika toimiva vois olla jos parisuhteeseen alkasin että nainen hoitaa seinä sisäpuolet (siivous, ruunalaitto jne.),mies saa siellä toki touhuilla aina kun haluaa mutta pääsänntöisesti niin että jos likaisista paikoista tulee sanomista ne on naisen tontin hopitamattomuutta ja mies hoitaa seinien ulkopuolen, jos tulee sanomista nurmikon leikkaamattomuudesta sen on selkeesti mies jättänyt hoitamatta ja siitä saa ja pitääkni sille natkuttaa. Kumpikin voi toki toisenkin tontilla käydä puuhailemassa silloin kun huvittaa mutta ne on omia päätöksiä ja haluja sitten, ei käytetä niiden tekemisiä panoksena valituksessa että sinä et tehny tuota minu tontilla aikka minä tien tuota sinun tontilla koska ne on ikäänkuin vapaaehtoisesti tehtyä hommaa toisen avuksi, ei kaupankäynnin välinettä.

        Hah. Etkö huomaa "amerikkalaista hapatusta"?

        "https://sep.yimg.com/ay/yhst-94387763560218/50s-housewife-card-17.jpg "

        Tuo sun 50-luvun stacey kärrää sulle kotiin pelkästään jalostettuja elintarvikkeita. Kyllä meikäläiseen kulttuuriin mielestäni kuuluu vielä 2000-luvullakin, että keittiössä on esim. veitsiä kuorimaveitsestä alkaen eikä pelkästään purkinavaaja ja mikroaaltouuni.


      • scrg kirjoitti:

        Hah. Etkö huomaa "amerikkalaista hapatusta"?

        "https://sep.yimg.com/ay/yhst-94387763560218/50s-housewife-card-17.jpg "

        Tuo sun 50-luvun stacey kärrää sulle kotiin pelkästään jalostettuja elintarvikkeita. Kyllä meikäläiseen kulttuuriin mielestäni kuuluu vielä 2000-luvullakin, että keittiössä on esim. veitsiä kuorimaveitsestä alkaen eikä pelkästään purkinavaaja ja mikroaaltouuni.

        Sä takerrut nyt yksityiskohtiin kun kuvan oli tarkoitus kertoa noin yleisesti mitä haetaan, no tuolla videota:

        https://www.youtube.com/watch?v=Q7han926Lrc


      • LadyZorro kirjoitti:

        En nähnyt varmaan mitään unia. Nukuin kuin tukki. :D

        Kuullostaa hyvältä. Tukkina nukkuva nainen on muuten jotain niin suloista. Silloin kun tuhina ja kuorsaus käy, sekä kaiken kruunaa pikku turaus toisestakin päästä, on kaikki annettu mitä pitikin.

        Tässä vähän lueskellut tätä sun ja Harmiksen keskustelua teidän tilanteesta siellä kotona...

        Jos sä snaijasit sen mun ihmisyysaspektin parisuhteesta, niin voisikohan sitä sinne miettiä? Vapauttaisitkin sen äijäs siitä maskuliinisuusajatuksesta jotenkin.

        Harmishan tietty räjähtää mun kimppuun, mutta sillekin tiedoksi, että viskaan vaan ajatuksen ja sinä (LiZ) kyllä osaat sen maistella ihan itse.


      • Dissident kirjoitti:

        Kuullostaa hyvältä. Tukkina nukkuva nainen on muuten jotain niin suloista. Silloin kun tuhina ja kuorsaus käy, sekä kaiken kruunaa pikku turaus toisestakin päästä, on kaikki annettu mitä pitikin.

        Tässä vähän lueskellut tätä sun ja Harmiksen keskustelua teidän tilanteesta siellä kotona...

        Jos sä snaijasit sen mun ihmisyysaspektin parisuhteesta, niin voisikohan sitä sinne miettiä? Vapauttaisitkin sen äijäs siitä maskuliinisuusajatuksesta jotenkin.

        Harmishan tietty räjähtää mun kimppuun, mutta sillekin tiedoksi, että viskaan vaan ajatuksen ja sinä (LiZ) kyllä osaat sen maistella ihan itse.

        Ja lisään vielä sen, että tiedän sen, ettet itse vaadi sitä miehisyyttä mieheltäs, mutta tietääkö hän sen? Tai ymmärtääkö?

        Se toksisuus livahtaa sinne ajatusmaailmaan kaukaa ja saa äkkiä flekmatisoitumaan, kun ei keksi mitään maskuliinisuuden korostusta...tulee munaton olo.

        Ja tiedät tasan tarkkaan millä sen munattoman olon saat paikattua... makkarissa! Se vaan toimii.


      • Dissident kirjoitti:

        Kuullostaa hyvältä. Tukkina nukkuva nainen on muuten jotain niin suloista. Silloin kun tuhina ja kuorsaus käy, sekä kaiken kruunaa pikku turaus toisestakin päästä, on kaikki annettu mitä pitikin.

        Tässä vähän lueskellut tätä sun ja Harmiksen keskustelua teidän tilanteesta siellä kotona...

        Jos sä snaijasit sen mun ihmisyysaspektin parisuhteesta, niin voisikohan sitä sinne miettiä? Vapauttaisitkin sen äijäs siitä maskuliinisuusajatuksesta jotenkin.

        Harmishan tietty räjähtää mun kimppuun, mutta sillekin tiedoksi, että viskaan vaan ajatuksen ja sinä (LiZ) kyllä osaat sen maistella ihan itse.

        No niin räjähtääkin kun just tuon sun ehdottaman paskasysteemin takiahan siellä herrasväki zorroilla niin on käynytkin että kaikkii on luisunut rouvan hoidettavaksi kun herralla on varaa toteuttaa ihmisyyttään pelaamalla pleikkaa ilman maskuliinisia vaatimuksia kotitöissä, stna. Toivottavasti tosiaankin rouva Zorro maistelee ja hiffaa missä vika, kopsaa sitten tuolat alempaa misspönttiksen ansiokkaan listauksen miesten töistä, sieltä paljon puuttuukin vielä mutta hyvä alku, lkyö listan herra zorron käteen ja ilmoittaa sä hoidat nämä jatkossa. Näin saadaan roolit ja aivo-onni kuntoon herrasväki zorroilla.


      • Dissident kirjoitti:

        Ja lisään vielä sen, että tiedän sen, ettet itse vaadi sitä miehisyyttä mieheltäs, mutta tietääkö hän sen? Tai ymmärtääkö?

        Se toksisuus livahtaa sinne ajatusmaailmaan kaukaa ja saa äkkiä flekmatisoitumaan, kun ei keksi mitään maskuliinisuuden korostusta...tulee munaton olo.

        Ja tiedät tasan tarkkaan millä sen munattoman olon saat paikattua... makkarissa! Se vaan toimii.

        Munaton ole tulee just tuossa sun systeemissä missä ei miehellä oo mitään roolia, et ees kehtois :D


      • Harmaaritari kirjoitti:

        No niin räjähtääkin kun just tuon sun ehdottaman paskasysteemin takiahan siellä herrasväki zorroilla niin on käynytkin että kaikkii on luisunut rouvan hoidettavaksi kun herralla on varaa toteuttaa ihmisyyttään pelaamalla pleikkaa ilman maskuliinisia vaatimuksia kotitöissä, stna. Toivottavasti tosiaankin rouva Zorro maistelee ja hiffaa missä vika, kopsaa sitten tuolat alempaa misspönttiksen ansiokkaan listauksen miesten töistä, sieltä paljon puuttuukin vielä mutta hyvä alku, lkyö listan herra zorron käteen ja ilmoittaa sä hoidat nämä jatkossa. Näin saadaan roolit ja aivo-onni kuntoon herrasväki zorroilla.

        Elikkä kaikki pitäis myllätä uusiks?

        Herra Zorro on rakastunut naiseen, joka ei katso maailmaa sukupuoliroolitettujen lasien läpi. Lady on se mikä on. Herra Zorro vaan elää nyt maailmassa, jossa odotetaan maskuliinista keittiöremppaa tai renkaanvaihtoja uudessa talossa heinäkuussa. Ja Lady itse sotkeutuu feminiinisiin hommiinsa.

        Ja mitähän herra Harmaaritari tekisi tilanteessa, missä rouva Harmaaritari nappasis listan tekemättömistä töistä eteen. Ruoki lapset, pese pyykkiä koneellinen, täytä tiskone, ripusta pyykit ja pese ja laita lapset nukkumaan? Rouvako se siellä Harmaaritarilassa käskettää? Oletko valmis tohvelin alle jo nyt?


      • Dissident kirjoitti:

        Elikkä kaikki pitäis myllätä uusiks?

        Herra Zorro on rakastunut naiseen, joka ei katso maailmaa sukupuoliroolitettujen lasien läpi. Lady on se mikä on. Herra Zorro vaan elää nyt maailmassa, jossa odotetaan maskuliinista keittiöremppaa tai renkaanvaihtoja uudessa talossa heinäkuussa. Ja Lady itse sotkeutuu feminiinisiin hommiinsa.

        Ja mitähän herra Harmaaritari tekisi tilanteessa, missä rouva Harmaaritari nappasis listan tekemättömistä töistä eteen. Ruoki lapset, pese pyykkiä koneellinen, täytä tiskone, ripusta pyykit ja pese ja laita lapset nukkumaan? Rouvako se siellä Harmaaritarilassa käskettää? Oletko valmis tohvelin alle jo nyt?

        Ja mitäpä luulet, että miltä Ladystä tuollanen tuntuu? Tai miltä Rouva Harmaaritarista tuntuis? Tuollasen lapasenko sain? Joojoomiehen?

        Sivusta on Harmis hyvä helppo huudella...


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Munaton ole tulee just tuossa sun systeemissä missä ei miehellä oo mitään roolia, et ees kehtois :D

        Ai sun lista nenän eteen justiinatyyliin ei sitten tee munatonta fiilistä? Haloo puupää!


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Sä takerrut nyt yksityiskohtiin kun kuvan oli tarkoitus kertoa noin yleisesti mitä haetaan, no tuolla videota:

        https://www.youtube.com/watch?v=Q7han926Lrc

        Niinhän mä aina teen. Olen pahoillani.

        Pikäsilmäilyssä jälkimmäinen näytti melko idylliltä, missä pikkukokki tai -kokit sai höseltää aika kiireettömästi mukana. Mulla on sukulaisia, jotka näyttää somessa usein aika samalta. Käytännössä sitten joskus pitää lyödä muksulle älylaite kouraan, koska ei vaan ole aikaa tai ei jaksa. Mutta ajatuksena kuitenkin on, että vanhemmat tarjoaa lapsilleen sitä mikä oli parasta heidän omassa lapsuudessaan.

        En mä loppuun uskaltanut videota katsoa, kun kuitenkin se päättyy siihen että lapset on nukkumassa ja aikuiset melskaa makuuhuoneessa.


      • Dissident kirjoitti:

        Elikkä kaikki pitäis myllätä uusiks?

        Herra Zorro on rakastunut naiseen, joka ei katso maailmaa sukupuoliroolitettujen lasien läpi. Lady on se mikä on. Herra Zorro vaan elää nyt maailmassa, jossa odotetaan maskuliinista keittiöremppaa tai renkaanvaihtoja uudessa talossa heinäkuussa. Ja Lady itse sotkeutuu feminiinisiin hommiinsa.

        Ja mitähän herra Harmaaritari tekisi tilanteessa, missä rouva Harmaaritari nappasis listan tekemättömistä töistä eteen. Ruoki lapset, pese pyykkiä koneellinen, täytä tiskone, ripusta pyykit ja pese ja laita lapset nukkumaan? Rouvako se siellä Harmaaritarilassa käskettää? Oletko valmis tohvelin alle jo nyt?

        Herra zorro on avioliiton satamaan tai ainakin lapset tehtyään koko ajan salaa hiljaa toivonut että vaimosta kuoriutuu se kiltti & kunnollinen 50-.lukulaistyyppinen vaimoihminen joka antaa hänelle tilaa tehdä niitä miesten töitä sitten. Siihen asti pelataan pleikkaa lienee herra sorro tuuminut ja sitä suunnitelmaa nyt toteuttaa.

        "Ja mitähän herra Harmaaritari tekisi tilanteessa, missä rouva Harmaaritari nappasis listan tekemättömistä töistä eteen. Ruoki lapset, pese pyykkiä koneellinen, täytä tiskone, ripusta pyykit ja pese ja laita lapset nukkumaan? Rouvako se siellä Harmaaritarilassa käskettää? Oletko valmis tohvelin alle jo nyt?"

        Eipä löisikään tuollaista listaa, nuohan ovat selvästikin rouva harmaaritarin tehtäviä töitä (meillä näihin ei edes mitään listauksia tarvita kun asiat on itsestäänselviä muutenkin) ja silläaikaa kun roiuva noita toimiaan suorittaa herra harmaritari vaikkapa huoltaa ruohonleikkurin ja leikkaa sitten nurmikot, jossain välissä vaihtaa palaneen pihavalon polttimon jne.


      • Dissident kirjoitti:

        Ai sun lista nenän eteen justiinatyyliin ei sitten tee munatonta fiilistä? Haloo puupää!

        Minähän tuossa edellisessä jo kirjoitin ettei tarvita mitään listoja kun on muutenkin selvää mitkä hommat mies hoitaa ja mitkä nainen, herrasväki zorralla vaan kun on todellisuus jo hämärtynyt niin heillä sellaista saatetaan tarvita mutta ei meillä.


      • Dissident kirjoitti:

        Ja mitäpä luulet, että miltä Ladystä tuollanen tuntuu? Tai miltä Rouva Harmaaritarista tuntuis? Tuollasen lapasenko sain? Joojoomiehen?

        Sivusta on Harmis hyvä helppo huudella...

        Niin ja sitähän sä just teet, yrität vökisin runnoa 2000-luvulla keksittyä paskasysteemiä pilaamaan miljoonien vuosien evoluution luomaa mallia :)


      • Dissident kirjoitti:

        Elikkä kaikki pitäis myllätä uusiks?

        Herra Zorro on rakastunut naiseen, joka ei katso maailmaa sukupuoliroolitettujen lasien läpi. Lady on se mikä on. Herra Zorro vaan elää nyt maailmassa, jossa odotetaan maskuliinista keittiöremppaa tai renkaanvaihtoja uudessa talossa heinäkuussa. Ja Lady itse sotkeutuu feminiinisiin hommiinsa.

        Ja mitähän herra Harmaaritari tekisi tilanteessa, missä rouva Harmaaritari nappasis listan tekemättömistä töistä eteen. Ruoki lapset, pese pyykkiä koneellinen, täytä tiskone, ripusta pyykit ja pese ja laita lapset nukkumaan? Rouvako se siellä Harmaaritarilassa käskettää? Oletko valmis tohvelin alle jo nyt?

        Hei hei...Rouva Harmaaritari voi tehdä itse noita juttuja jos mies tekee miesten juttuja. Ei se oo kova paikka viskata kamoja koneeseen, ja kone pyörittää. Mä ainakin tykkään pyykin ripustamisesta, laulelen ja viheltelen samalla :D


      • Dissident kirjoitti:

        Ja mitäpä luulet, että miltä Ladystä tuollanen tuntuu? Tai miltä Rouva Harmaaritarista tuntuis? Tuollasen lapasenko sain? Joojoomiehen?

        Sivusta on Harmis hyvä helppo huudella...

        Miksi hän olisi joojoo-mies? Täh?


      • Dissident kirjoitti:

        Ai sun lista nenän eteen justiinatyyliin ei sitten tee munatonta fiilistä? Haloo puupää!

        Äläpä hauku. Hommat menevät wanhan ajan jaon mukaan luontaisesti. Ei tuollaisia tarvitse edes miettiä kun kummatkin tykkää siitä, mitä tekee.

        Ootko sie kiukkuinen kun sattaa tuas vettä? Sääraivoa pukkaa misterille :D


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Hei hei...Rouva Harmaaritari voi tehdä itse noita juttuja jos mies tekee miesten juttuja. Ei se oo kova paikka viskata kamoja koneeseen, ja kone pyörittää. Mä ainakin tykkään pyykin ripustamisesta, laulelen ja viheltelen samalla :D

        Niin niin, tottakai, rouva hoitaa pääosin rouvalle sopivia hommia ja herra jherralle sopivia. Toki toista autellaan tarvittaessa ja kiskotaan lakanoita suoriksi ja toisinaan taas rypistellään mutta noin pääsänntöisesti noudatetaan miljoonien vuosien evoluution luomaa luonnonmukaista mallia kotihommien suhteen eikä väkisin pyristellä millään viimeajan keksinnöillä jotka alkaa vaan kiukuttamaan molemminpuolin :)


      • Dissident kirjoitti:

        Ja mitäpä luulet, että miltä Ladystä tuollanen tuntuu? Tai miltä Rouva Harmaaritarista tuntuis? Tuollasen lapasenko sain? Joojoomiehen?

        Sivusta on Harmis hyvä helppo huudella...

        Minun täytyy nyt sanoa, Diutsi, että tässä kohtaa en ymmärrä sinua. Sukupuoliroolit eivät saa mennä noin neutraaleiksi.

        EI IKINÄ.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Hei hei...Rouva Harmaaritari voi tehdä itse noita juttuja jos mies tekee miesten juttuja. Ei se oo kova paikka viskata kamoja koneeseen, ja kone pyörittää. Mä ainakin tykkään pyykin ripustamisesta, laulelen ja viheltelen samalla :D

        Niin. No mä esitin vaan esimerkkinä tuon. Miesten jutut on vissiin Zorrolassa loppu, niin nyt ne miesten jutut on pleikan peluu, kun Lady tekee niitä naisten juttuja. Veikkaan, että et viheltelis tuollaisen lapsiperheen arjessa pyykkiä ripustellen jos Herra Harmaaritari tulee töistä kotiin juo sinun taikomat pullakahvit, katsoo kalenterista, että vielä pärjää kesärenkailla ja istuu koneelleen kirjoittamaan jännämiesjuttuja palstalle. Itse mietit, että vielä on silitettävä lakanat, ruokittava tenavat, kylvetettävä ne, siivottava lelut ja haluisit vaihtaa verhot, matot pitäis pestä....

        Oon ehkä hiukka monta kertaa törmännyt naisiin, jotka eivät tuosta pitäneet. Että lykkyä vaan jos tuolla ajatuksella lähdet parisuhteeseen.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Niin niin, tottakai, rouva hoitaa pääosin rouvalle sopivia hommia ja herra jherralle sopivia. Toki toista autellaan tarvittaessa ja kiskotaan lakanoita suoriksi ja toisinaan taas rypistellään mutta noin pääsänntöisesti noudatetaan miljoonien vuosien evoluution luomaa luonnonmukaista mallia kotihommien suhteen eikä väkisin pyristellä millään viimeajan keksinnöillä jotka alkaa vaan kiukuttamaan molemminpuolin :)

        Asiaa. Eipä juurikaan lisättävää.
        Tuollaisia hetkittäisiä, pieniä rajan ylityksiä saa tehdä, mutta kyllä ne tontit vielä 2000-luvullakin on suht selvät. :)

        Pääasia, että on hyvä tiimi eikä selviöistä tarvitse käydä tukkanuottasille nih...


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Niin niin, tottakai, rouva hoitaa pääosin rouvalle sopivia hommia ja herra jherralle sopivia. Toki toista autellaan tarvittaessa ja kiskotaan lakanoita suoriksi ja toisinaan taas rypistellään mutta noin pääsänntöisesti noudatetaan miljoonien vuosien evoluution luomaa luonnonmukaista mallia kotihommien suhteen eikä väkisin pyristellä millään viimeajan keksinnöillä jotka alkaa vaan kiukuttamaan molemminpuolin :)

        Niin. Kotirouvaksi vaan. Sehän oli joskus ammatti periaatteessa. Kannattaa vaan sitten naisenkin toivoa, että on riuska mies kyseessä.

        Mutta sinähän tunnetusti et pelkää sitä, että joku eläisi sun siivellä???


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Asiaa. Eipä juurikaan lisättävää.
        Tuollaisia hetkittäisiä, pieniä rajan ylityksiä saa tehdä, mutta kyllä ne tontit vielä 2000-luvullakin on suht selvät. :)

        Pääasia, että on hyvä tiimi eikä selviöistä tarvitse käydä tukkanuottasille nih...

        Juurikin noin ja se että jos toinen jokus joskus kevyesti huomauttaa "milloin meinasit leikata nurmikon?" siitä ei tule mitään riitaa kun mieskin tietää että se on just hänen homma ja oia ehkä pitänyt jo hoitaa mutta jos se on sellainen 2000-luvun edistytksellinen nurmikko siitähän saa hetkessä riidan kun kumpikin on vaan hiljaa odotellut että toinen hoitaa ja sama kyräily vähänn joka hommassa niin se helposti siihen menee että se tomerampi hoitaa kaiken ja ymmärrettävästi harmittaa sitten molempia. Ihan hyvä muuten kun vähän yrität puhua dissille järkeä, on vähän noissa tasa-arvotreorioissaan vähän liikaa jo etääntynyt oikeasta parisuhdearjesta :)


      • Dissident kirjoitti:

        Niin. Kotirouvaksi vaan. Sehän oli joskus ammatti periaatteessa. Kannattaa vaan sitten naisenkin toivoa, että on riuska mies kyseessä.

        Mutta sinähän tunnetusti et pelkää sitä, että joku eläisi sun siivellä???

        nyt sä taas kärjistät, tottakai jokainen täysijärkinen ymmärtää että paljon tulee juttuja joissa se hoitaa joka ehtii mutta noin pääsääntöisesti kumpikin koettaa hoitaa ne oman roolinsa mukaiset ja toinen tarvittaessa niissä auttelee, ei siinä mitään vaikeaa pitäisi olla toisin kuin sun mallissa jossa kaikkia tehtäviä ihemetellään, rajataan ja laskeskellaan että kenelle ne kuuluu.


      • Dissident kirjoitti:

        Niin. No mä esitin vaan esimerkkinä tuon. Miesten jutut on vissiin Zorrolassa loppu, niin nyt ne miesten jutut on pleikan peluu, kun Lady tekee niitä naisten juttuja. Veikkaan, että et viheltelis tuollaisen lapsiperheen arjessa pyykkiä ripustellen jos Herra Harmaaritari tulee töistä kotiin juo sinun taikomat pullakahvit, katsoo kalenterista, että vielä pärjää kesärenkailla ja istuu koneelleen kirjoittamaan jännämiesjuttuja palstalle. Itse mietit, että vielä on silitettävä lakanat, ruokittava tenavat, kylvetettävä ne, siivottava lelut ja haluisit vaihtaa verhot, matot pitäis pestä....

        Oon ehkä hiukka monta kertaa törmännyt naisiin, jotka eivät tuosta pitäneet. Että lykkyä vaan jos tuolla ajatuksella lähdet parisuhteeseen.

        Ksähäh...

        mutta kun ei ole lapsia :D
        Sen ajan voi duunailla, mitä tykkää, tosin mua harmittaa LZ:n ukkelin pleikan peluu, koska en itse sitä sietäisi. Nuorisolle kyllä, mutta jos on aikuinen mies, niin sitä en kattelis. Samoin kuin se, että nelikymppiset äijät harrastaa jotain skeittailua rampeilla päivästä toiseen, sitäkään en kattelis. Nelikymppinen mies on aikuinen mies, joka vaihtaa just järkevästi pihavalojen polttimoita ja pinoaa renkaita varastoon.

        Juurihan tuolla oli puhe, että tarvittaessa voi toista jeesiä. Jos mies vaihtaa autonrenkaita, niin kyllä mä voin sivuapulaisena tulla ojentelemaan osia ja toinen sitten iltasella repii vähän lakanan syrjästä mun kanssa. Luulen, että hoituu :)

        Ja jos tuntuu yhtäkkiä, että mikään ei just nyt hoidu, niin harrastetaan se hetki vaikka seksiä, ja mietitään sitten taas uudestaan lähestymiskulmaa uudella energialla.

        Tässä se on nyt. Minä kannatan perinteistä linjaa. Sä olet moderni.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Äläpä hauku. Hommat menevät wanhan ajan jaon mukaan luontaisesti. Ei tuollaisia tarvitse edes miettiä kun kummatkin tykkää siitä, mitä tekee.

        Ootko sie kiukkuinen kun sattaa tuas vettä? Sääraivoa pukkaa misterille :D

        Te kumpikaan ette ihan oikeasti ole eläneet lapsiperheen arkea päivääkään. Ette tiedä siis siitä aikuisten oikeasti höykäsen pölähtämää. Se on teidän määritysten mukaan ihan kaikki niitä naisten töitä. Ihan kaikki.

        Minä satun vaan olemaan sen verta pösilö miehenä, että tein sitä. Teen yhä.

        Että kyllä mua vituttaa tuollanen jonninjoutava romantisointi. Teidät kummatkin pitäis laittaa viikoksi siihen hommaan. Ja lisäksi kumpikin tavan töihin. Sitä taloutta ei kukaan yksin maksa.

        Vieläköhän vihellettäs!???


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Juurikin noin ja se että jos toinen jokus joskus kevyesti huomauttaa "milloin meinasit leikata nurmikon?" siitä ei tule mitään riitaa kun mieskin tietää että se on just hänen homma ja oia ehkä pitänyt jo hoitaa mutta jos se on sellainen 2000-luvun edistytksellinen nurmikko siitähän saa hetkessä riidan kun kumpikin on vaan hiljaa odotellut että toinen hoitaa ja sama kyräily vähänn joka hommassa niin se helposti siihen menee että se tomerampi hoitaa kaiken ja ymmärrettävästi harmittaa sitten molempia. Ihan hyvä muuten kun vähän yrität puhua dissille järkeä, on vähän noissa tasa-arvotreorioissaan vähän liikaa jo etääntynyt oikeasta parisuhdearjesta :)

        Toivottavasti hän ei ota nyt pahalla kun se ei ole tarkoitus, mutta tässä kohtaa Dissidentillä ja minulla on hyvinkin erilainen näkemys. Tai siis että minä roolitan vahvemmin miehen ja naisen jutut.

        Juu..hyvällä vaan :)

        Pahinta on se, että jompi kumpi joutuu koko ajan suhteessa nalkuttamaan. Sitä ei pitäis tulla. Jos joku juttu on selvä, niin ei siitä tarttis toisen sitten joutua miljoonaa kertaa sanomaan...LZ:aa vaan välillä kuunnellut ja harmitellut...

        Jos tulee talossa sotkua, kuka tahaan sen huomaa ja toimii, ja jos nurmikko alkaa rehottaa, niin sekin on itsestään selvyys eikä sellaisesta edes tarvitse tapella -kun mies ja nainen toimii :)


      • Dissident kirjoitti:

        Te kumpikaan ette ihan oikeasti ole eläneet lapsiperheen arkea päivääkään. Ette tiedä siis siitä aikuisten oikeasti höykäsen pölähtämää. Se on teidän määritysten mukaan ihan kaikki niitä naisten töitä. Ihan kaikki.

        Minä satun vaan olemaan sen verta pösilö miehenä, että tein sitä. Teen yhä.

        Että kyllä mua vituttaa tuollanen jonninjoutava romantisointi. Teidät kummatkin pitäis laittaa viikoksi siihen hommaan. Ja lisäksi kumpikin tavan töihin. Sitä taloutta ei kukaan yksin maksa.

        Vieläköhän vihellettäs!???

        Kuppi nurin kultapieni, hengitä! :D


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Ksähäh...

        mutta kun ei ole lapsia :D
        Sen ajan voi duunailla, mitä tykkää, tosin mua harmittaa LZ:n ukkelin pleikan peluu, koska en itse sitä sietäisi. Nuorisolle kyllä, mutta jos on aikuinen mies, niin sitä en kattelis. Samoin kuin se, että nelikymppiset äijät harrastaa jotain skeittailua rampeilla päivästä toiseen, sitäkään en kattelis. Nelikymppinen mies on aikuinen mies, joka vaihtaa just järkevästi pihavalojen polttimoita ja pinoaa renkaita varastoon.

        Juurihan tuolla oli puhe, että tarvittaessa voi toista jeesiä. Jos mies vaihtaa autonrenkaita, niin kyllä mä voin sivuapulaisena tulla ojentelemaan osia ja toinen sitten iltasella repii vähän lakanan syrjästä mun kanssa. Luulen, että hoituu :)

        Ja jos tuntuu yhtäkkiä, että mikään ei just nyt hoidu, niin harrastetaan se hetki vaikka seksiä, ja mietitään sitten taas uudestaan lähestymiskulmaa uudella energialla.

        Tässä se on nyt. Minä kannatan perinteistä linjaa. Sä olet moderni.

        Siinä oli hyvä puheenvuoro :) Diutsi tais nyt jäädä vähän alakynteen modernisointeineen :) Toivottavasti tuleva rouva dissident on yhtä moderni tai ainakin sitten herra dissident ottaa vähän opiksi tästä ketjusta. On tuolla muitakin hyviä kommentteja esmes "fdsfdsfgdsgfg" kirjoitti:

        "Minua ei kiihota yhtään mies, jolla on essu päällä.

        Luojan kiitos."

        Minusta aika hauskasti & osuvasti sanottu vaikka toki itsekin tykkään joskus ruokaa laittaa.


      • Dissident kirjoitti:

        Te kumpikaan ette ihan oikeasti ole eläneet lapsiperheen arkea päivääkään. Ette tiedä siis siitä aikuisten oikeasti höykäsen pölähtämää. Se on teidän määritysten mukaan ihan kaikki niitä naisten töitä. Ihan kaikki.

        Minä satun vaan olemaan sen verta pösilö miehenä, että tein sitä. Teen yhä.

        Että kyllä mua vituttaa tuollanen jonninjoutava romantisointi. Teidät kummatkin pitäis laittaa viikoksi siihen hommaan. Ja lisäksi kumpikin tavan töihin. Sitä taloutta ei kukaan yksin maksa.

        Vieläköhän vihellettäs!???

        "Minä satun vaan olemaan sen verta pösilö miehenä, että tein sitä. "

        Niin, ja erohan sulla sitten tulikin, vaimo "hukkasi" oman roolinsa kun teillä sä varmaan olit se joka hoisi sitten kaiken.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Ksähäh...

        mutta kun ei ole lapsia :D
        Sen ajan voi duunailla, mitä tykkää, tosin mua harmittaa LZ:n ukkelin pleikan peluu, koska en itse sitä sietäisi. Nuorisolle kyllä, mutta jos on aikuinen mies, niin sitä en kattelis. Samoin kuin se, että nelikymppiset äijät harrastaa jotain skeittailua rampeilla päivästä toiseen, sitäkään en kattelis. Nelikymppinen mies on aikuinen mies, joka vaihtaa just järkevästi pihavalojen polttimoita ja pinoaa renkaita varastoon.

        Juurihan tuolla oli puhe, että tarvittaessa voi toista jeesiä. Jos mies vaihtaa autonrenkaita, niin kyllä mä voin sivuapulaisena tulla ojentelemaan osia ja toinen sitten iltasella repii vähän lakanan syrjästä mun kanssa. Luulen, että hoituu :)

        Ja jos tuntuu yhtäkkiä, että mikään ei just nyt hoidu, niin harrastetaan se hetki vaikka seksiä, ja mietitään sitten taas uudestaan lähestymiskulmaa uudella energialla.

        Tässä se on nyt. Minä kannatan perinteistä linjaa. Sä olet moderni.

        No kyllä minä tiedän sen perinteisen linjankin vallan hyvin. Se toimii, jos kumpikin sen ymmärtää oikein. Mutta siinäkin kumpikin haluaa tehdä yhdessä.

        Minun ukki ja mummi toimi vahan liiton mukaan aina. Mutta suurin syy oli ukki, että se toimi. Se sai kunnioitusta miehisenä miehenä, vaikka se tiskasi ja voiteli piirakoita. Se ei miettinyt miehisyyttään tekemisien kautta. Mutta toisaalta taas mummolle se oli mies jonka sana oli viimeinen. Eikä taatusti alkanut sätkättämään tekemättömyyksistä.

        Mutta se aika mitä ne eli, kävi siihen. Ei nykyään voi enää elää niin. Kumpikin joutuu olemaan töissä ja jos on ne lapset, ei lakanoita rutata milloin haluaa. Mitään ei voi vaan jättää... se on sinkkuelämää se, ei lapsiperheen arkea.

        Ladyzorron elämä on nykyaikaista ja todellista lapsiperheen arkea. Sitä ei voi saakelisoikoon romantisoida muuksi. Kun vaan tietäsitte edes hitusen siitä jotain...


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Toivottavasti hän ei ota nyt pahalla kun se ei ole tarkoitus, mutta tässä kohtaa Dissidentillä ja minulla on hyvinkin erilainen näkemys. Tai siis että minä roolitan vahvemmin miehen ja naisen jutut.

        Juu..hyvällä vaan :)

        Pahinta on se, että jompi kumpi joutuu koko ajan suhteessa nalkuttamaan. Sitä ei pitäis tulla. Jos joku juttu on selvä, niin ei siitä tarttis toisen sitten joutua miljoonaa kertaa sanomaan...LZ:aa vaan välillä kuunnellut ja harmitellut...

        Jos tulee talossa sotkua, kuka tahaan sen huomaa ja toimii, ja jos nurmikko alkaa rehottaa, niin sekin on itsestään selvyys eikä sellaisesta edes tarvitse tapella -kun mies ja nainen toimii :)

        Niinpä, np tällä kertaa ainakin dissi itse tuli sotkemaan kun koetin antaa hyviä neuvoja ladyzorralle mutta jo, ei tässä ole takoitus ketäåän loukata eikä kenenkään pidä loukkaantua. Meillä näissä näyttää aikalailla ajatukset menevän yksiin ja vaikka nyt dissi ne lapset tähän veti mukaan niin tottakai ne lisää sitten taakkaa mutta sitä vaan sitten pitää järkevästi jakaa. Mieskin voi hoitaa lapsia vaikka samalla kun jotain pientä pihalla näprää ja lapsetkin siinä voi jotain lapsetkin oppia, ei kai se sen kummempaa ole. Sitten taas jos ei lapsia ole ei varmaankaan niin valtavasti nykymaailmassa ole niitä hommia (jos ei puhuta ihan jostain maatalosta) etteikö niitä sopuisasti jakaen/osallistuen ehtisi hoitaa.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        "Minä satun vaan olemaan sen verta pösilö miehenä, että tein sitä. "

        Niin, ja erohan sulla sitten tulikin, vaimo "hukkasi" oman roolinsa kun teillä sä varmaan olit se joka hoisi sitten kaiken.

        En kerkee teidän tahtiin vastaamaan...

        Mutta huomaatkos nyt mikä odotusarvo jää, kun toiselta oletetaan se onan roolin otto? Kun ei sitä missään opeteta? Sinä tajuat asiat hyvin, ehkä pönttiskin, mutta miksi sitten aina on näitä perheitä, joissa yksi tekee kaiken?

        Siksi mä mietin tuon kaiken arjen ihmisyytenä, en minään helkatin romantisoituna sukupuolileikkinä. Niitä leikkejä voi kyllä leikkiä muuna aikana ja ei tarvitse koko elämäänsä leikitellä...


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Kuppi nurin kultapieni, hengitä! :D

        Elä ymmärrä väärin. Ei ole kuppi nurin. Nyt pitäs vaan päästä tässä puhumaan samoista asioista yhtäaikaa...

        Tää keskustelu räjähti sekavaks kerralla. Mutta äärimmäisen hyvä keskustelu. Ei anneta nyt mennä ihon alle...jookos?


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Niinpä, np tällä kertaa ainakin dissi itse tuli sotkemaan kun koetin antaa hyviä neuvoja ladyzorralle mutta jo, ei tässä ole takoitus ketäåän loukata eikä kenenkään pidä loukkaantua. Meillä näissä näyttää aikalailla ajatukset menevän yksiin ja vaikka nyt dissi ne lapset tähän veti mukaan niin tottakai ne lisää sitten taakkaa mutta sitä vaan sitten pitää järkevästi jakaa. Mieskin voi hoitaa lapsia vaikka samalla kun jotain pientä pihalla näprää ja lapsetkin siinä voi jotain lapsetkin oppia, ei kai se sen kummempaa ole. Sitten taas jos ei lapsia ole ei varmaankaan niin valtavasti nykymaailmassa ole niitä hommia (jos ei puhuta ihan jostain maatalosta) etteikö niitä sopuisasti jakaen/osallistuen ehtisi hoitaa.

        Hitsi kun ois nyt hyvä aihe, mut mun pitää mennä kauppaan, ja uskaltaako tässä ketjussa sanoa, -hoitamaan pari naisten töihin kuuluvaa :D juttua...

        Köpötän myöhemmin paikalle jos ehdin.

        Mutta kaikilla oli nyt omat näkemyksensä, toisilla enemmän samanlaiset kuin toisilla, ja mulla nyt käy sinun kanssas tämä ajatus näissä yhteen, ei mahda mittään ja yritän minä tuota toista misteriäkin ymmärtää. :D

        (hyväntuulista naurua)


      • Dissident kirjoitti:

        Elä ymmärrä väärin. Ei ole kuppi nurin. Nyt pitäs vaan päästä tässä puhumaan samoista asioista yhtäaikaa...

        Tää keskustelu räjähti sekavaks kerralla. Mutta äärimmäisen hyvä keskustelu. Ei anneta nyt mennä ihon alle...jookos?

        Vihelletäänkö hetkeks peli piip?

        Luetelkaas yhdessä vaikka ensin miesten hommat lapsiperheessä. Jookos?


      • Dissident kirjoitti:

        En kerkee teidän tahtiin vastaamaan...

        Mutta huomaatkos nyt mikä odotusarvo jää, kun toiselta oletetaan se onan roolin otto? Kun ei sitä missään opeteta? Sinä tajuat asiat hyvin, ehkä pönttiskin, mutta miksi sitten aina on näitä perheitä, joissa yksi tekee kaiken?

        Siksi mä mietin tuon kaiken arjen ihmisyytenä, en minään helkatin romantisoituna sukupuolileikkinä. Niitä leikkejä voi kyllä leikkiä muuna aikana ja ei tarvitse koko elämäänsä leikitellä...

        Ei sitä kummemmin opeteta, se on geeneissä, kyllä mies tietää mitä miehen tulisi tehdä ja samoin nainen mutta kun 2000-luvun mallissa on mies ahdistettu väkisin naisen roolliin ja naiset ottaneet miehen rtoolia se tekee kaikesta tulenarkaa ja vaikeaa, kukaan ei tiedä mitä kenekin kuluu tehdä. Ajattele vaikka armeijaa, siellä on jokaisella selkeä tehtävä mitä ensisijaisesti suorittaa, ei siitä mitään tule jos kaikki hommat arvotaan, joku tekee mitä tykkää, joku ei tee mitään ja joku joutuu tekemään kaiken kun muut ei ole tehneet.

        Ei kun sinähän se tässä romantisoit, yrität väkisin tunkea neliskanttista palikkaa pyöreään reikään jonkun ihanneaatteen mukaan joka ei toimi.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Hitsi kun ois nyt hyvä aihe, mut mun pitää mennä kauppaan, ja uskaltaako tässä ketjussa sanoa, -hoitamaan pari naisten töihin kuuluvaa :D juttua...

        Köpötän myöhemmin paikalle jos ehdin.

        Mutta kaikilla oli nyt omat näkemyksensä, toisilla enemmän samanlaiset kuin toisilla, ja mulla nyt käy sinun kanssas tämä ajatus näissä yhteen, ei mahda mittään ja yritän minä tuota toista misteriäkin ymmärtää. :D

        (hyväntuulista naurua)

        No tästähän vois tehdä illemmaks uuden aloituksen? Mäkin töissä tietsikalla kestäisin paremmin kärryillä.

        Enkä mä siis teitä ole tässä lanaamassa, vaan koitan selostaa asiaa ihan toiselta suunnalta.

        Ois kiva päästä samoille ajatuksille ja yhteisnäkymille.


      • Dissident kirjoitti:

        Vihelletäänkö hetkeks peli piip?

        Luetelkaas yhdessä vaikka ensin miesten hommat lapsiperheessä. Jookos?

        Joo pidetään tauko, sais lady Z käydä lukemassa & kommentoimassa kun on niin hyvät ohjeet nyt multa annnettu :) Sitä listaahan misspönttöuuni tuonne alemmas vähän aloitteli, minusta ihan ok.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Ei sitä kummemmin opeteta, se on geeneissä, kyllä mies tietää mitä miehen tulisi tehdä ja samoin nainen mutta kun 2000-luvun mallissa on mies ahdistettu väkisin naisen roolliin ja naiset ottaneet miehen rtoolia se tekee kaikesta tulenarkaa ja vaikeaa, kukaan ei tiedä mitä kenekin kuluu tehdä. Ajattele vaikka armeijaa, siellä on jokaisella selkeä tehtävä mitä ensisijaisesti suorittaa, ei siitä mitään tule jos kaikki hommat arvotaan, joku tekee mitä tykkää, joku ei tee mitään ja joku joutuu tekemään kaiken kun muut ei ole tehneet.

        Ei kun sinähän se tässä romantisoit, yrität väkisin tunkea neliskanttista palikkaa pyöreään reikään jonkun ihanneaatteen mukaan joka ei toimi.

        Mä teen tästä pitkästäaikaa jonkun aloituksen illalla. Saan sen ährättyä taatusti kahdeksaan mennessä, jos ei ole töissä kiire.

        Ei riidellä tätä aihetta ruttuun? Jooko?

        Buddy o ball? Jooko?


      • Dissident kirjoitti:

        Mä teen tästä pitkästäaikaa jonkun aloituksen illalla. Saan sen ährättyä taatusti kahdeksaan mennessä, jos ei ole töissä kiire.

        Ei riidellä tätä aihetta ruttuun? Jooko?

        Buddy o ball? Jooko?

        Joo jo, ei riidelllä, pidetään se tauko :)


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Joo pidetään tauko, sais lady Z käydä lukemassa & kommentoimassa kun on niin hyvät ohjeet nyt multa annnettu :) Sitä listaahan misspönttöuuni tuonne alemmas vähän aloitteli, minusta ihan ok.

        Joo. Hyvä.

        -huokaus-

        Lady mukaan ilman muuta, jos kiireiltään ehtii. Ja varmasti saa jotain ajatuksia tästäkin hässäkästä. Eihän sitä tiedä, vaikka sais siellä kotona solmut aukeamaan jotenkin. On LiZ niin huikea ihminen...nainen, että soisi hänelle paremman elämän kotiin... sitähän me kaikki toivotaan. :o)


      • Dissident kirjoitti:

        Elä ymmärrä väärin. Ei ole kuppi nurin. Nyt pitäs vaan päästä tässä puhumaan samoista asioista yhtäaikaa...

        Tää keskustelu räjähti sekavaks kerralla. Mutta äärimmäisen hyvä keskustelu. Ei anneta nyt mennä ihon alle...jookos?

        Een minä sinne uuteen ketjuun nyt ehi, kun mie olen tässä ja nahkan alla ei ole mittään :D

        Minusta se kyllä voisi toimia se sun ukin ja mummon malli vieläkin. Miksipä ei?
        Näen miehen niin vahvasti miehenä, että se saa pysyä näilläkin vuosiluvuilla miehen roolissaan, minä voin hypistellä sitten ihan omia juttujani.

        Voi ne hommat välillä mennä hetkittäin ristiin, siis työt, mutta noin niin kuin karkeaa linjaa miesnais-jutussa pitäisin yllä. Sitä varten on olemassa mies ja nainen.

        Se on alkukantaista.


      • Dissident kirjoitti:

        Mä teen tästä pitkästäaikaa jonkun aloituksen illalla. Saan sen ährättyä taatusti kahdeksaan mennessä, jos ei ole töissä kiire.

        Ei riidellä tätä aihetta ruttuun? Jooko?

        Buddy o ball? Jooko?

        Höpsö, ei tässä silti tarvii tapella :D


      • Dissident kirjoitti:

        En kerkee teidän tahtiin vastaamaan...

        Mutta huomaatkos nyt mikä odotusarvo jää, kun toiselta oletetaan se onan roolin otto? Kun ei sitä missään opeteta? Sinä tajuat asiat hyvin, ehkä pönttiskin, mutta miksi sitten aina on näitä perheitä, joissa yksi tekee kaiken?

        Siksi mä mietin tuon kaiken arjen ihmisyytenä, en minään helkatin romantisoituna sukupuolileikkinä. Niitä leikkejä voi kyllä leikkiä muuna aikana ja ei tarvitse koko elämäänsä leikitellä...

        En minä mielestäni romantisoi.
        Näen, että se kuuluu mennä noin. Ihan arkea. Ainakin mulle. Olisi. Ja on.

        Lasten kanssa varmaan on säätämistä. Mutta kun ne on yhdessä hommattu, niin sitä mukaa kai siinäkin tehdään, miten ehtii. Ei siinä varmaan pysty kumpikaan sanomaan, että juu, en mä niitä tarhasta hae, olkoot siellä :D

        Oikeastaan tällasta ei tarvii miettiä. Jotkut asiat tulee itsestään jos molemmat on täystolkuissaan :D


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        En minä mielestäni romantisoi.
        Näen, että se kuuluu mennä noin. Ihan arkea. Ainakin mulle. Olisi. Ja on.

        Lasten kanssa varmaan on säätämistä. Mutta kun ne on yhdessä hommattu, niin sitä mukaa kai siinäkin tehdään, miten ehtii. Ei siinä varmaan pysty kumpikaan sanomaan, että juu, en mä niitä tarhasta hae, olkoot siellä :D

        Oikeastaan tällasta ei tarvii miettiä. Jotkut asiat tulee itsestään jos molemmat on täystolkuissaan :D

        Jos mulla esim. auto särkyisi tielle, mä soittaisin ekana miehelle (en vakuutusjuttuihin, korjaamolle enkä hinauspalveluun, vaan miehelle, koska hän on mies ja rauhoittaa sellaisessa tilanteessa).

        Ulisisin puhelimessa, että mitä minä teen, sano äkkiä, täällä palaa kaikki näytön valot, äkkiä, kerro, apua, räjähtääkö tämä, voiko sammuttaa, painanko kaasua, mitä minä teen!!?...

        Sitten mies voi rauhoitella, miettiä miehisiä aatoksia hetken ja tilata hinurin tai soittaa huoltamolle, että saa multa paniikin pois. Ja tuntea olevansa oikeassa asiassa ihan oikea mies, ja kaikki on tyytyväisiä. Tilanne hallinassa.

        Minussa on outoa tipumaisuutta silloin tällöin vaikka saatan ärjyäkin, mutta...tuossa sen näkee.

        Hah...:D Kyllä se noin menisi.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Jos mulla esim. auto särkyisi tielle, mä soittaisin ekana miehelle (en vakuutusjuttuihin, korjaamolle enkä hinauspalveluun, vaan miehelle, koska hän on mies ja rauhoittaa sellaisessa tilanteessa).

        Ulisisin puhelimessa, että mitä minä teen, sano äkkiä, täällä palaa kaikki näytön valot, äkkiä, kerro, apua, räjähtääkö tämä, voiko sammuttaa, painanko kaasua, mitä minä teen!!?...

        Sitten mies voi rauhoitella, miettiä miehisiä aatoksia hetken ja tilata hinurin tai soittaa huoltamolle, että saa multa paniikin pois. Ja tuntea olevansa oikeassa asiassa ihan oikea mies, ja kaikki on tyytyväisiä. Tilanne hallinassa.

        Minussa on outoa tipumaisuutta silloin tällöin vaikka saatan ärjyäkin, mutta...tuossa sen näkee.

        Hah...:D Kyllä se noin menisi.

        Just noin. Mitä sillä miehellä tekee jos ei sille saa tuollasessa tilanteessa soittaa. Se voi siinä sitten tosiaan harkita mitä on järkevää tehdä, tulee vaikka hakemaan sieltä pois ja sitten hoitaa hinurit sun muut jos tarvii. saa olla mies ja "pelastaa" naisen :D Dissin mallissa tuollanen ei ois oikeen mahdollista kun siinä pitäis naisen olla vahva ja tietää mitä tehdä, hoitaa ite hinurit ja kyydit ja sitten kun tulee kotiin ja kertoo mitä tapahtunu mies on että "ai jaa" ja alkaa sitten innossaan selittää miten on suunnitellut uudet verhot makkariin.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Just noin. Mitä sillä miehellä tekee jos ei sille saa tuollasessa tilanteessa soittaa. Se voi siinä sitten tosiaan harkita mitä on järkevää tehdä, tulee vaikka hakemaan sieltä pois ja sitten hoitaa hinurit sun muut jos tarvii. saa olla mies ja "pelastaa" naisen :D Dissin mallissa tuollanen ei ois oikeen mahdollista kun siinä pitäis naisen olla vahva ja tietää mitä tehdä, hoitaa ite hinurit ja kyydit ja sitten kun tulee kotiin ja kertoo mitä tapahtunu mies on että "ai jaa" ja alkaa sitten innossaan selittää miten on suunnitellut uudet verhot makkariin.

        "Se voi siinä sitten tosiaan harkita mitä on järkevää tehdä, tulee vaikka hakemaan sieltä pois ja sitten hoitaa hinurit sun muut jos tarvii. saa olla mies ja "pelastaa" naisen :D"

        Oo! No näin just. Ite sie tuon kirjoitit, ja se tarkoittaa sitä, että olet paniikin kestävä mies. Mikään ei ole sen ihanampaa kun puhelimesta kuuluu rauhallinen tasainen ääni, että "ei hätää kulta, minä tulen hakemaan sinut sieltä pois,"

        Tuommosesta vois melkein jo kosia..

        (pönttö entistä hurmaantuneempana) hUh..

        *rauhoitu mokoma hupakko , komentaa itseään..* :)


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Jos mulla esim. auto särkyisi tielle, mä soittaisin ekana miehelle (en vakuutusjuttuihin, korjaamolle enkä hinauspalveluun, vaan miehelle, koska hän on mies ja rauhoittaa sellaisessa tilanteessa).

        Ulisisin puhelimessa, että mitä minä teen, sano äkkiä, täällä palaa kaikki näytön valot, äkkiä, kerro, apua, räjähtääkö tämä, voiko sammuttaa, painanko kaasua, mitä minä teen!!?...

        Sitten mies voi rauhoitella, miettiä miehisiä aatoksia hetken ja tilata hinurin tai soittaa huoltamolle, että saa multa paniikin pois. Ja tuntea olevansa oikeassa asiassa ihan oikea mies, ja kaikki on tyytyväisiä. Tilanne hallinassa.

        Minussa on outoa tipumaisuutta silloin tällöin vaikka saatan ärjyäkin, mutta...tuossa sen näkee.

        Hah...:D Kyllä se noin menisi.

        No mikä mulla on ideana tässä mun ajattelussa, että se mitä te tässä puhutte miehisyytenä ja naisellisuutena...vähän kuin vastakkain...on oman vastuun siirtoa muualle. Joku toinen pitää tuoda teille kummallekin jotain elämään...sulle ja Harmikselle... Sitä kun alatte miettimään ristiin ja rastiin, voi olla ihan jees, jos löydätte presiis samanlaisen puoliskon. Mutta kaikille tuo ei sovi. Minusta suoraansanottuna sinä kuullostaisit rasittavalle, kun sinua pitäisi kokoajan huomioida ja sinun pitäisi saada sitä ja tätä, kun olet nainen...

        Taas Harmiksen linjaus naisista sorahtaa monen naisen silmään täällä ja en minäkään kaikkia sen juttuja oikein hyvällä katso.

        Mutta meitä on niin monenlaisia. Ja kai tälläisetkin jotenkin suttautuu...???

        Tää sit ei ollut mikään valitusmarmatus sinusta, että mä vaan en ymmärrä miten sä koet asioita, jos säkään et oikein ymmärrä, mutta silti voidaan kaikki olla yhtä kamujoukkoa täällä, niinkuin toi toinen ketju osoitti.


      • Dissident kirjoitti:

        No mikä mulla on ideana tässä mun ajattelussa, että se mitä te tässä puhutte miehisyytenä ja naisellisuutena...vähän kuin vastakkain...on oman vastuun siirtoa muualle. Joku toinen pitää tuoda teille kummallekin jotain elämään...sulle ja Harmikselle... Sitä kun alatte miettimään ristiin ja rastiin, voi olla ihan jees, jos löydätte presiis samanlaisen puoliskon. Mutta kaikille tuo ei sovi. Minusta suoraansanottuna sinä kuullostaisit rasittavalle, kun sinua pitäisi kokoajan huomioida ja sinun pitäisi saada sitä ja tätä, kun olet nainen...

        Taas Harmiksen linjaus naisista sorahtaa monen naisen silmään täällä ja en minäkään kaikkia sen juttuja oikein hyvällä katso.

        Mutta meitä on niin monenlaisia. Ja kai tälläisetkin jotenkin suttautuu...???

        Tää sit ei ollut mikään valitusmarmatus sinusta, että mä vaan en ymmärrä miten sä koet asioita, jos säkään et oikein ymmärrä, mutta silti voidaan kaikki olla yhtä kamujoukkoa täällä, niinkuin toi toinen ketju osoitti.

        Käyttäisin sanaa "täydentäminen". Toisen puoliskon täydentäminen. En sanaa "vastuunsiirto". Perskele, sehän kuulostaa ihan työpaikkameiningiltä, semmosta näkee siellä...

        Nii-in. Ei siitä oikein muuksi muutu. Sellainen olen. Se voi olla rasittavaa ja varmasti onkin sellaiselle, joka ei halua normimiehen raamiloihin. Minähän olisin sellaiselle kalkattava kana. Sanon sen siis itsestäni ihan hyvällä. En minä osaa siitä muuttua..En nyt koko aikaa roiku miehessä kiinni, että pitää huomioida (lapsi sentään en ole), mutta noissa "miesmäisissä"jutuissa kyllä. Esimerkiksi jos on saumaa antaa miehen viedä auto katsastukseen/huoltoon, niin annan, enkä ole rääkymässä huoltokirja kädessä ja naama öljyssä, että prkl, se oon minä joka sen näyttää. Tai jos mä olen vaihtamassa vaikka puhelinta tai jotain teknistä vempainta, niin mielellään mä otan miehen mukaan sinne, ja haluun kuulla sen mielipiteen..

        Ja jos mies seurueessa puhuu miesten juttuja, niin en ala päälle päsmäröimään, että tiedän paremmin. Minusta on edelleenkin hyvä, että on vähän ne omat tontit, missä kuhista omiaan.

        Niin se on, meitä on tosi erilaisia. Eikä siinä mittään, kuhan vaan kaikilla on hyvä olla ettei joudu väärään paikkaan, väärään aikaan :)

        Musta on mukava, että mekin voidaan sanoa asiat suoriksi, se on rehellistä. :)

        Kauniita unia Diutsille tännekin.


      • Dissident kirjoitti:

        No mikä mulla on ideana tässä mun ajattelussa, että se mitä te tässä puhutte miehisyytenä ja naisellisuutena...vähän kuin vastakkain...on oman vastuun siirtoa muualle. Joku toinen pitää tuoda teille kummallekin jotain elämään...sulle ja Harmikselle... Sitä kun alatte miettimään ristiin ja rastiin, voi olla ihan jees, jos löydätte presiis samanlaisen puoliskon. Mutta kaikille tuo ei sovi. Minusta suoraansanottuna sinä kuullostaisit rasittavalle, kun sinua pitäisi kokoajan huomioida ja sinun pitäisi saada sitä ja tätä, kun olet nainen...

        Taas Harmiksen linjaus naisista sorahtaa monen naisen silmään täällä ja en minäkään kaikkia sen juttuja oikein hyvällä katso.

        Mutta meitä on niin monenlaisia. Ja kai tälläisetkin jotenkin suttautuu...???

        Tää sit ei ollut mikään valitusmarmatus sinusta, että mä vaan en ymmärrä miten sä koet asioita, jos säkään et oikein ymmärrä, mutta silti voidaan kaikki olla yhtä kamujoukkoa täällä, niinkuin toi toinen ketju osoitti.

        "Minusta suoraansanottuna sinä kuullostaisit rasittavalle, kun sinua pitäisi kokoajan huomioida ja sinun pitäisi saada sitä ja tätä, kun olet nainen... "

        Vai kuulostaisi pieni misspönttisraukka rasittavalle kun siellä pakkasessa seisoisi särkyneen auton vierellä ja hädissään soittaisi...pöyristyttävää.......toinen soittaa apua muistaen sanat "myötä ja vastoinkäymisissä", paleltaa ja väsyttää, itkukin meinaa tulla ja puhelimeen vastaa kyllääntynyt miesääni kun se on niin rasittavaa aina olla setvimässä asioita kun se toinen on vain nainen :( ei prkl......parjattuna sovinistina olen kyllä vähän järkyttynyt mihin on maailma menossa :(

        Eikö siis kaiken liberalismihöpinän taustalla olekaan pyyteetön halu auttaa naisia vaan vain itsekäs halu päästä eroon niiden "rasittavuuksista"? Halutaan muokata naisesta supernainen joka selviää mistä vaan omillaan, tekee naistren hommat ja vielä ne miestenkin hommat jotta liberaali uudismielinen saisi rauhassa pötkötellä naisen häiritsemättä? Juu, ei kyllä mitenkään voi ajatella noin, julmaa ja itsekästä on uusliberaalien toiminta kun naisellisuus sen kaikilla tasoilla halutaan kitkeä pois :( Joo ei noin, ei supernaisia vaain ihan tuollaisia misspönttiksen kaltaisia joskus pienen avun tarpeessa olevia jotka uskaltaa sen myöntääkin, hommat sujuu paljon paremmin niin.


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Käyttäisin sanaa "täydentäminen". Toisen puoliskon täydentäminen. En sanaa "vastuunsiirto". Perskele, sehän kuulostaa ihan työpaikkameiningiltä, semmosta näkee siellä...

        Nii-in. Ei siitä oikein muuksi muutu. Sellainen olen. Se voi olla rasittavaa ja varmasti onkin sellaiselle, joka ei halua normimiehen raamiloihin. Minähän olisin sellaiselle kalkattava kana. Sanon sen siis itsestäni ihan hyvällä. En minä osaa siitä muuttua..En nyt koko aikaa roiku miehessä kiinni, että pitää huomioida (lapsi sentään en ole), mutta noissa "miesmäisissä"jutuissa kyllä. Esimerkiksi jos on saumaa antaa miehen viedä auto katsastukseen/huoltoon, niin annan, enkä ole rääkymässä huoltokirja kädessä ja naama öljyssä, että prkl, se oon minä joka sen näyttää. Tai jos mä olen vaihtamassa vaikka puhelinta tai jotain teknistä vempainta, niin mielellään mä otan miehen mukaan sinne, ja haluun kuulla sen mielipiteen..

        Ja jos mies seurueessa puhuu miesten juttuja, niin en ala päälle päsmäröimään, että tiedän paremmin. Minusta on edelleenkin hyvä, että on vähän ne omat tontit, missä kuhista omiaan.

        Niin se on, meitä on tosi erilaisia. Eikä siinä mittään, kuhan vaan kaikilla on hyvä olla ettei joudu väärään paikkaan, väärään aikaan :)

        Musta on mukava, että mekin voidaan sanoa asiat suoriksi, se on rehellistä. :)

        Kauniita unia Diutsille tännekin.

        Ei oo rasittavaa eikä tarvii muuttua, kun se on just noin kun on hyvä, ei mee autosta kone kun soittaa ja kysyy apua, jokatapauksessa 2 päätä miettii paremmin kuni 1 ja sitähän varten se kumppani on että siihen saa ottaa yhteyttä kun tulee sen tarve, diut ei vaan oikein ymmärrä ny, tai kyllä se varmaan ymmärtää mutta haluu vaan jängätä :D


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Joo, paitsi etten rähjää kun kunnolliselle 50-lukulaistyyppiselle naiselle ei tarvii rähjätä ja tuo muruttelu ja rapsuttelluhan on itsestäänselvyys semmoiselle naiselle :D

        50-luvun mies ei pitänyt vaimoaan parisuhde huorana. Vaikka vaimo olisi ollut kotosalla ilman omia tuloja. Nykymiehille vaimo on parisuhde huora vaikka nykyvaimot käy töissä.


      • sini-mai kirjoitti:

        50-luvun mies ei pitänyt vaimoaan parisuhde huorana. Vaikka vaimo olisi ollut kotosalla ilman omia tuloja. Nykymiehille vaimo on parisuhde huora vaikka nykyvaimot käy töissä.

        Niinpä, kuten olen sanonut yhteikunta menee koko ajan vaan huonompaan suuntaan. 50-luvulla oli normi että vaimo hoiti lapsia ja kotia, mies kävi töissä ja kaikki sen hyväksyivät. Sitten tuli feminismi ja ajoi naiset töihin, nyt ollaan tässä tilanteessa missä ollaan ja luulenpa etteipä juurikaan onnellisempia ole edes naiset vaikka töihin "pääsivätkin", lapset varmaan kärsii eniten kun pitää olla hoitopaikoissa pienestä pitäen.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Niinpä, kuten olen sanonut yhteikunta menee koko ajan vaan huonompaan suuntaan. 50-luvulla oli normi että vaimo hoiti lapsia ja kotia, mies kävi töissä ja kaikki sen hyväksyivät. Sitten tuli feminismi ja ajoi naiset töihin, nyt ollaan tässä tilanteessa missä ollaan ja luulenpa etteipä juurikaan onnellisempia ole edes naiset vaikka töihin "pääsivätkin", lapset varmaan kärsii eniten kun pitää olla hoitopaikoissa pienestä pitäen.

        Eli töissä käyvä nainen on parisuhdehuora? Olet oikeassa ettei naiset ole tässä tilanteessa parisuhteessa onnellisia. En minäkään olisi jos huorasuhteesta kuulisi jatkuvasti.
        En ihmettele miksi naiset haluaa pysyä sinkkuina. Kuten minäkin. Käyn töissä ja elätän itseni. Ei tarvitse kuunnella huorittelua kodissaan.


      • sini-mai kirjoitti:

        Eli töissä käyvä nainen on parisuhdehuora? Olet oikeassa ettei naiset ole tässä tilanteessa parisuhteessa onnellisia. En minäkään olisi jos huorasuhteesta kuulisi jatkuvasti.
        En ihmettele miksi naiset haluaa pysyä sinkkuina. Kuten minäkin. Käyn töissä ja elätän itseni. Ei tarvitse kuunnella huorittelua kodissaan.

        En minä niin ole sanonut. Älä ala vääntelemään omia tai jonkun muun käsityksiä minun väittämiksi. Minä muuten epäilen että joskus 50-luvulla ei tullut kenellekään edes mieleen väittää moista, se on feminsitoituneen 2000-luvun keksintöä koko sana. Ei tämä tilanne ole kenellekään hyvä, näkeehän sen jo syntyvyystialstoista, itsemurhien määristä, lääkkeiden väärinkäytöstä, masennussairauksista, alkoholin kulutuksesta jne,, monien ihannoimassa 2000-luvussa on aika paljon persiillään asioita.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        "Minusta suoraansanottuna sinä kuullostaisit rasittavalle, kun sinua pitäisi kokoajan huomioida ja sinun pitäisi saada sitä ja tätä, kun olet nainen... "

        Vai kuulostaisi pieni misspönttisraukka rasittavalle kun siellä pakkasessa seisoisi särkyneen auton vierellä ja hädissään soittaisi...pöyristyttävää.......toinen soittaa apua muistaen sanat "myötä ja vastoinkäymisissä", paleltaa ja väsyttää, itkukin meinaa tulla ja puhelimeen vastaa kyllääntynyt miesääni kun se on niin rasittavaa aina olla setvimässä asioita kun se toinen on vain nainen :( ei prkl......parjattuna sovinistina olen kyllä vähän järkyttynyt mihin on maailma menossa :(

        Eikö siis kaiken liberalismihöpinän taustalla olekaan pyyteetön halu auttaa naisia vaan vain itsekäs halu päästä eroon niiden "rasittavuuksista"? Halutaan muokata naisesta supernainen joka selviää mistä vaan omillaan, tekee naistren hommat ja vielä ne miestenkin hommat jotta liberaali uudismielinen saisi rauhassa pötkötellä naisen häiritsemättä? Juu, ei kyllä mitenkään voi ajatella noin, julmaa ja itsekästä on uusliberaalien toiminta kun naisellisuus sen kaikilla tasoilla halutaan kitkeä pois :( Joo ei noin, ei supernaisia vaain ihan tuollaisia misspönttiksen kaltaisia joskus pienen avun tarpeessa olevia jotka uskaltaa sen myöntääkin, hommat sujuu paljon paremmin niin.

        Joo. Ehkä en vänkää tästä enää eteenpäin. Mä oon erilainen ja piste.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        "Minusta suoraansanottuna sinä kuullostaisit rasittavalle, kun sinua pitäisi kokoajan huomioida ja sinun pitäisi saada sitä ja tätä, kun olet nainen... "

        Vai kuulostaisi pieni misspönttisraukka rasittavalle kun siellä pakkasessa seisoisi särkyneen auton vierellä ja hädissään soittaisi...pöyristyttävää.......toinen soittaa apua muistaen sanat "myötä ja vastoinkäymisissä", paleltaa ja väsyttää, itkukin meinaa tulla ja puhelimeen vastaa kyllääntynyt miesääni kun se on niin rasittavaa aina olla setvimässä asioita kun se toinen on vain nainen :( ei prkl......parjattuna sovinistina olen kyllä vähän järkyttynyt mihin on maailma menossa :(

        Eikö siis kaiken liberalismihöpinän taustalla olekaan pyyteetön halu auttaa naisia vaan vain itsekäs halu päästä eroon niiden "rasittavuuksista"? Halutaan muokata naisesta supernainen joka selviää mistä vaan omillaan, tekee naistren hommat ja vielä ne miestenkin hommat jotta liberaali uudismielinen saisi rauhassa pötkötellä naisen häiritsemättä? Juu, ei kyllä mitenkään voi ajatella noin, julmaa ja itsekästä on uusliberaalien toiminta kun naisellisuus sen kaikilla tasoilla halutaan kitkeä pois :( Joo ei noin, ei supernaisia vaain ihan tuollaisia misspönttiksen kaltaisia joskus pienen avun tarpeessa olevia jotka uskaltaa sen myöntääkin, hommat sujuu paljon paremmin niin.

        " paleltaa ja väsyttää, itkukin meinaa tulla ja puhelimeen vastaa kyllääntynyt miesääni kun se on niin rasittavaa aina olla setvimässä asioita kun se toinen on vain nainen :( "

        Tiedätkö mitä, tuommoisessa on joskus oltu...
        "Hommaa ite itelles apua, se on vaan selvittävä."
        Osa miehistä on karuja.

        Mutta se on onneksi mennyttä. Nyt voi ottaa hyvää kohtelua vastaan, sen vuoksi mulla on vähän nollatoleranssi tietynlaiseen käyttäytymiseen.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        En minä niin ole sanonut. Älä ala vääntelemään omia tai jonkun muun käsityksiä minun väittämiksi. Minä muuten epäilen että joskus 50-luvulla ei tullut kenellekään edes mieleen väittää moista, se on feminsitoituneen 2000-luvun keksintöä koko sana. Ei tämä tilanne ole kenellekään hyvä, näkeehän sen jo syntyvyystialstoista, itsemurhien määristä, lääkkeiden väärinkäytöstä, masennussairauksista, alkoholin kulutuksesta jne,, monien ihannoimassa 2000-luvussa on aika paljon persiillään asioita.

        "näkeehän sen jo syntyvyystialstoista, itsemurhien määristä, lääkkeiden väärinkäytöstä, masennussairauksista, alkoholin kulutuksesta jne,, monien ihannoimassa 2000-luvussa on aika paljon persiillään asioita."

        Siinä oli asiaa. Mulle sanoi eräs vanhempi rouva viime viikolla, että se säälii meitä nuorempia. Että ei silloin ennen muinoin silloinkaan kaikki ollut hyvin, mutta vaikeudet oli erilaisia ja kuitenkin siedettäviä tähän aikakauteen verrattuna. Että hänen mielestään nykyajan ihmisellä on kovempi paikka ja aika hemmetinmoiset yhteiskuntavaatimukset niskassa. Siinä oli viisas ja empaattinen vanhempi täti.


      • kirjautumaton
        Harmaaritari kirjoitti:

        En minä niin ole sanonut. Älä ala vääntelemään omia tai jonkun muun käsityksiä minun väittämiksi. Minä muuten epäilen että joskus 50-luvulla ei tullut kenellekään edes mieleen väittää moista, se on feminsitoituneen 2000-luvun keksintöä koko sana. Ei tämä tilanne ole kenellekään hyvä, näkeehän sen jo syntyvyystialstoista, itsemurhien määristä, lääkkeiden väärinkäytöstä, masennussairauksista, alkoholin kulutuksesta jne,, monien ihannoimassa 2000-luvussa on aika paljon persiillään asioita.

        Mikä olisi lopputulos jos kaikki naiset jäisi kotiin?
        Työelämän kannalta siis.

        Masennusta ja alkoholismia on ollut aina niinkuin itsemurhiakin tehty. Nykyään vaan netistä tulvii kaikki tieto täsmänä eli kaikki tiedetään heti.
        Äitini oli aikoinaan kotona meitä lapsia hoitamassa -60 luvulla. Ei se kovin auvoista ollut. Isän palkka oli pieni ja aina oli puutetta. Kuusi henkeä asui 45 neliön asunnossa. Vaikka isä oli ammattimies niin palkkapussi oli laiha kuitenkin.
        Äiti teki naisten työt eli kantoi vedet sisään ja ulos. Lämmitti uunit, ompeli lapsille vaatteet. Keksi perheelle halvalla saatavaa ruokaa. Mitä kaikkea muuta lukematonta siihen kuuluukaan. Nämä seitsemänä päivänä viikossa.
        Isä teki miesten työt eli läksi aamulla töihin, tuli kotiin ja heittäytyi sohvalle. Viikonloput lepäsi.
        Mitä ihanaa nostalgiaa sellaiselle joka ei ole sitä elänyt. Joka on elänyt niin on tyytyväinen nykyisiin elämän helpotuksiin. Mm siihen että nainen voi käydä töissä ja ansaita osan perheen elannosta.
        Vielä.. vaikka sain olla kotona lapsena niin moni asia jätti jälkensä aikuisuuteen asti


      • kirjautumaton kirjoitti:

        Mikä olisi lopputulos jos kaikki naiset jäisi kotiin?
        Työelämän kannalta siis.

        Masennusta ja alkoholismia on ollut aina niinkuin itsemurhiakin tehty. Nykyään vaan netistä tulvii kaikki tieto täsmänä eli kaikki tiedetään heti.
        Äitini oli aikoinaan kotona meitä lapsia hoitamassa -60 luvulla. Ei se kovin auvoista ollut. Isän palkka oli pieni ja aina oli puutetta. Kuusi henkeä asui 45 neliön asunnossa. Vaikka isä oli ammattimies niin palkkapussi oli laiha kuitenkin.
        Äiti teki naisten työt eli kantoi vedet sisään ja ulos. Lämmitti uunit, ompeli lapsille vaatteet. Keksi perheelle halvalla saatavaa ruokaa. Mitä kaikkea muuta lukematonta siihen kuuluukaan. Nämä seitsemänä päivänä viikossa.
        Isä teki miesten työt eli läksi aamulla töihin, tuli kotiin ja heittäytyi sohvalle. Viikonloput lepäsi.
        Mitä ihanaa nostalgiaa sellaiselle joka ei ole sitä elänyt. Joka on elänyt niin on tyytyväinen nykyisiin elämän helpotuksiin. Mm siihen että nainen voi käydä töissä ja ansaita osan perheen elannosta.
        Vielä.. vaikka sain olla kotona lapsena niin moni asia jätti jälkensä aikuisuuteen asti

        Minpä sanon jo sanaseni.

        Ja se tulikin jo sinulta itseltäsikin. -Netti.

        Ihminen on köytettynä siihen vuorokauden ympäri taukoamatta. Liika informatiivisuus, saatavilla olo, häiriötekijät, rauhattomuus, levottomuus, taukoamaton työstressi, kaiken tiedon liikatulva silmille, nopeasti, heti nyt...

        Tiedon tulo muuttuu, ihmisen fysiologia ei (tutki esim. aivojen kapasiteettia ja sen historiaa).

        Entisajan asia kerrallaan ja tilannekohtaisuus-mentaliteetti on kadotettu. Mennyttä. Oli omat aivot, ei tekoäly ja tuputtaminen joka taholta.

        Mun mummo on esimerkiksi seesteinen ihminen ja ihailen sitä entisajan tyyneyttä. Ja ajattelukykyä.

        Nykypäivänähän ei tarvitse itse osata ajatella eikä enää edes kirjoittaa. "Vastaanotto" ruuhkautuu.

        Haasteita oli, mutta toisenlaisia. Niin kuin sanottu.
        Tekoäly ja liika tekniikka on pe*seestä ja sille ihminen ei mahda enää mitään. Pikkurillin myötä käsi on mennyt, ja niin perheetkin ja alkukantainen onnellisuus.

        Jää se jälki tänä päivänäkin.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Ei oo rasittavaa eikä tarvii muuttua, kun se on just noin kun on hyvä, ei mee autosta kone kun soittaa ja kysyy apua, jokatapauksessa 2 päätä miettii paremmin kuni 1 ja sitähän varten se kumppani on että siihen saa ottaa yhteyttä kun tulee sen tarve, diut ei vaan oikein ymmärrä ny, tai kyllä se varmaan ymmärtää mutta haluu vaan jängätä :D

        Ai niin, tähän piti vielä kommentoida, että mun ystävälle kävi just niin, että siltä oli autostaan pakoputki särkynyt ja irronnut ripustuksistaan, ja sitten mimmi ajeli sillä (vaikka kuuli epämääräistä räminää).

        -Niin mitkä huudot se ukolta sai.- Olis vaan soittanut heti sille miehelleen, niin jos nainen ei itse älynnyt, että mikä siellä kolisee, niin mies olisi kyllä voinut sanoa, että pysäytä se heti siihen paikkaan.

        Tuli monen tonnin remppa kun se värkki repes. Ehti peruuttaakin, ja osu pohjaan..niin ei mennyt pelkkä pakoputki.

        Mulla on monesti syttynyt moottorin vikavalo aiemmassa autossa. Hyvä siinä on hetki miettiä..ja sanoisin, että miehillä on yleensä vähän nopeammin sitä ajatusta tilanteesta, ihan tosissaan :)


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Ai niin, tähän piti vielä kommentoida, että mun ystävälle kävi just niin, että siltä oli autostaan pakoputki särkynyt ja irronnut ripustuksistaan, ja sitten mimmi ajeli sillä (vaikka kuuli epämääräistä räminää).

        -Niin mitkä huudot se ukolta sai.- Olis vaan soittanut heti sille miehelleen, niin jos nainen ei itse älynnyt, että mikä siellä kolisee, niin mies olisi kyllä voinut sanoa, että pysäytä se heti siihen paikkaan.

        Tuli monen tonnin remppa kun se värkki repes. Ehti peruuttaakin, ja osu pohjaan..niin ei mennyt pelkkä pakoputki.

        Mulla on monesti syttynyt moottorin vikavalo aiemmassa autossa. Hyvä siinä on hetki miettiä..ja sanoisin, että miehillä on yleensä vähän nopeammin sitä ajatusta tilanteesta, ihan tosissaan :)

        No niinpä, kaikkea voi sattua ja kyllä niissä aina hetkeki kannattaa pysäöhty miettimään, vikavalon kyseessä ollessa mahd. pian parkkiin , auto sammuksiin ja vähän siinä jäähf
        dytellä ja katsoa että on öljyä ainakin ja jäähdytysnestettä tarpeeksi, sitten jos on voi varovasti käynnistää ja katsoa palaako vielä ja miettiä jatkotoimia.

        Vähän pidän tuota pakoputkimiestäkin typeränä kun mitä se huuto siinä vaiheessa enää auttaa kun vahinko on jo tapahtunut? Voihan sitä toki vähän kuitata että oisitpas heti soittanut mutta se että jos alkaa vaan haukkumaan ja huutamaan niin eipä sitten seuraavallakaan kerralla kannusta soittamaan kun varmat haukut luvassa teki miten vaan. Jospa tuo kuumakalle oli jo aiemminkin rähjännyt niin just sen takia ei heti huvittanut siltä kysyä? eikä se nini sanottua oo että mieskään ois jostain kolinasta heti hoksannut pysäyttää, ois vaan saattanut tuumia että kyllä se siellä mukana tulee niin ois käynyt ihan samoin sitten kuin tuolle naiselle.

        Minun perään kerran yks vanhempi nainen ajoi, toki häntä harmitti kun ei ollut kaskoa autossa ja varmaan sielläkin sitten kotona ukolta ehkä saanut palautetta mutta minusta siinä tilanteessa mullekin tuli hyvä mieli kun hän ihan kiitti kun en alkanut syytelemään ja rähjäämään vaan totesin vaan että näitä sattuu ja kyllä korjaamo sen minun auton kuntoon saa. Enhän minäkään varsinaisesti olis halunnut että perä ruttaantuu mutta jos jotain on jo tapahtunut turha kai siinä enää kenenkään mieltä enempää on pahoittaa kun valmiiksi jo harmittaa vaan pyrkiä vaan siihen että hommat saadaan kuntoon.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        No niinpä, kaikkea voi sattua ja kyllä niissä aina hetkeki kannattaa pysäöhty miettimään, vikavalon kyseessä ollessa mahd. pian parkkiin , auto sammuksiin ja vähän siinä jäähf
        dytellä ja katsoa että on öljyä ainakin ja jäähdytysnestettä tarpeeksi, sitten jos on voi varovasti käynnistää ja katsoa palaako vielä ja miettiä jatkotoimia.

        Vähän pidän tuota pakoputkimiestäkin typeränä kun mitä se huuto siinä vaiheessa enää auttaa kun vahinko on jo tapahtunut? Voihan sitä toki vähän kuitata että oisitpas heti soittanut mutta se että jos alkaa vaan haukkumaan ja huutamaan niin eipä sitten seuraavallakaan kerralla kannusta soittamaan kun varmat haukut luvassa teki miten vaan. Jospa tuo kuumakalle oli jo aiemminkin rähjännyt niin just sen takia ei heti huvittanut siltä kysyä? eikä se nini sanottua oo että mieskään ois jostain kolinasta heti hoksannut pysäyttää, ois vaan saattanut tuumia että kyllä se siellä mukana tulee niin ois käynyt ihan samoin sitten kuin tuolle naiselle.

        Minun perään kerran yks vanhempi nainen ajoi, toki häntä harmitti kun ei ollut kaskoa autossa ja varmaan sielläkin sitten kotona ukolta ehkä saanut palautetta mutta minusta siinä tilanteessa mullekin tuli hyvä mieli kun hän ihan kiitti kun en alkanut syytelemään ja rähjäämään vaan totesin vaan että näitä sattuu ja kyllä korjaamo sen minun auton kuntoon saa. Enhän minäkään varsinaisesti olis halunnut että perä ruttaantuu mutta jos jotain on jo tapahtunut turha kai siinä enää kenenkään mieltä enempää on pahoittaa kun valmiiksi jo harmittaa vaan pyrkiä vaan siihen että hommat saadaan kuntoon.

        Niin. No se tuli nyt miehen suusta. En minäkään tajua, että vahingon JO tapahduttua nostetaan messuaminen. Kun ei sillä saa kun pahempaa aikaan ja se messuaminen ei autoa kunnosta, ja vastapuolelle tulee kauhea olo. Ja todellakin kaverin mies olisi voinut itekin turoa homman.

        Muuten tuli tässä mieleen yksi tekninen kysymys (en tiedä, mistä mut tuli), että mitä sanot sellaiseen tilanteeseen jos/kun moottorin lämmöt nousee yli sallitun rajan, niin pitääkö silloin aina automaattisesti pysäyttää ja sammuttaa moottori heti? Vai vaan pysähtyä, mutta antaa auton käydä? Pitääkö se auton käyminen yllä jotain tuuletinta tms? :0

        Joskus vaan miettinyt...ettei sitten panikoidessa ala taas säätäämään omiaan.

        Otat kyllä aika lungisti kun et sille vieraalle tädillekään mesonut (vaikka vähän kyllä olisit voinut kulmia kurtistaa ihan vähän)...hyvä piirre, että tolkku pysyy päässä vaikka saattaisi ärsyttääkin. Sulle ehkä uskaltais sanoa, että tuota auto on...heh, öh..., no ja viitata sitten, että tule itse katsomaan. :D


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Niin. No se tuli nyt miehen suusta. En minäkään tajua, että vahingon JO tapahduttua nostetaan messuaminen. Kun ei sillä saa kun pahempaa aikaan ja se messuaminen ei autoa kunnosta, ja vastapuolelle tulee kauhea olo. Ja todellakin kaverin mies olisi voinut itekin turoa homman.

        Muuten tuli tässä mieleen yksi tekninen kysymys (en tiedä, mistä mut tuli), että mitä sanot sellaiseen tilanteeseen jos/kun moottorin lämmöt nousee yli sallitun rajan, niin pitääkö silloin aina automaattisesti pysäyttää ja sammuttaa moottori heti? Vai vaan pysähtyä, mutta antaa auton käydä? Pitääkö se auton käyminen yllä jotain tuuletinta tms? :0

        Joskus vaan miettinyt...ettei sitten panikoidessa ala taas säätäämään omiaan.

        Otat kyllä aika lungisti kun et sille vieraalle tädillekään mesonut (vaikka vähän kyllä olisit voinut kulmia kurtistaa ihan vähän)...hyvä piirre, että tolkku pysyy päässä vaikka saattaisi ärsyttääkin. Sulle ehkä uskaltais sanoa, että tuota auto on...heh, öh..., no ja viitata sitten, että tule itse katsomaan. :D

        No kyllä se varmaankin mahdollismman pian viisainta on sammuttaa kun jos vaikka kannentiiviste vuotaa ja nesteet vajuneet niin vaikka se sähköflekti siellä jäisikin pyörimään käynnissä niin ei ne nesteet siellä välttämättä kierrä juurikaan jos on kovin vähissä ja uudemmissa autoissa periaatteessa se tuuletin jää jokatapauksessa pyörimään vaikka virrat sammuttaisikin jos on moottori liian kuumana. Vesipumpun pyörinnän kannalta tietysti sais olla käynnissä kyllä että joo, jos siellä on nestettä riittävästi että kiertää vois olla hyväkin tuo tyhjäkäynnilklä röpöttely mutta jos ei kuitenkaan kierrä ne nesteet niin sitten huono, ehkä jos käyttää pari minuuttia vaan ja sitten sammuttaa :)

        No kun ei siitä ois mitään apua ollut siinä tilanteesssa ja kun selkeä homma että hänen vakuutuksesta menee niin ei siinä minusta syyttely tai "akka ratissa" ähinät auta mitään ja jos toisella vähän shokkiakin siinä niin pareehan se on saada vaan tilanne ja ihmiset rauhoitettua kun ei sitä vahinkoa enää peruttuakaan saa ja kun on ihan tavalliset ihmiset kyseessä vakuutukset on kuitenkin kunnossa ja noin niin ihan turhaahan se on elämöidä, peltiä saa aina uutta tai ainakin oiottua niin ei minusta semmoisia juttuja nuo että niistä kannattaa elämöimään alkaa.

        No kerran yhdelle ukkelille joka ruttasi etukulman vähän meinasin lämmetä kun sen vika selkeesti (tulin oikeelta) ja se jatkuvasti yritti ruveta venkoilemaan ettei ole niin selkeä juttu. No enhän siinäkään tietenkään ääntä korottanut, totesin vaan että juu, soitetaan poliisit niin saat sitten sakonkin vielä, about 3-4 kert se yritti alkaa inisemään kunnes se oma akka sille hermostu ja sano että se sen vika :D. Vähän huvittavakin se ukkeli tosiaan, yritti myös venkoilla että hän itse korjaa mun lokarin...no ei tietenkään...sitten se halusi yhdelle pajalle ja ettei menisi vakuutuksesta vaan suoraan maksais, siihen sitten suostuin muttei ois ehkä pitäny kun loppupelissä se oli sinnnekin omia tarinoitaan yrittänyt käydä syöttämässä ja meinasi jättää laskun maksamatta että piti sille vielä soittaa että käyt nyt heti hoitamassa laskun tai voidaan vieläkin hoitaa poliisijuttuna, kävi se sitten maksamassa mutta tuollaiset venkoilijat tympii.

        Aina kannattaa tuollaset hoitaa niin että syyllisen vakuutuksesta maksuhommat ja ottaa valokuvat molempien autojen vaurioista tapahtumapaikasta sen rekkarista ja mielellään rekisteriotteesta joka ajo päälle niin saa hoidettua jos alkaa ämpyilemään jälkikäteen. Poliisia ei välttämättä tarvii kun syyllinen saa aina sakon niiltä ja minusta se on vähän turha jos selkeä homma kyseessä mutta jos ämpyilijä vastassa sitten voi soittaa sen poliisinkin :D


    • Jos nainen vaatimalla vaatisi, niin antaisin hänen vaihtaa itse renkaat. Kävisin silti ensimmäisen renkaan jälkeen kysymässä pahastuisiko hän jos tulisin avuksi, ja jos ilmoittaisi ettei siitä perheriitaa syntyisi, niin menisin avuksi.

      Monet miesten työt ovat fyysisiä töitä, vastaavasti joku ruuuanlaittohan on kevyttä kuin kissan ulkoiluttaminen narun päässä. En laittaisi noita samalle viivalle, mutta sehän toisaalta johtuu siitä että ruuanlaitto on mulle yhtä helppoa kuin hengittäminen.

      • No niinpä. Lähtöehdoissa kyllä koetin kuvata olosuhteet niin että kukaan nainen ei olisi vaatimalla vaatimassa vaan että mies ikäöänkuin itseohjautuen vaihtaisi rattaat samalla kun omaankin autoonsa. Sitten tietysti jos on erehtynyt valitsemaan niin 2000-luvun naisen etttä se kilahta kun ei saanutkaan itse vaihtaa se on vähän ongelma, ehkä ne pitää sitten kesikset sille vaihtaa takaisin että se pääsee vaihtamaan ne talvirenkaat ihan tise koska se on vahva nainen ja koska se voi.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        No niinpä. Lähtöehdoissa kyllä koetin kuvata olosuhteet niin että kukaan nainen ei olisi vaatimalla vaatimassa vaan että mies ikäöänkuin itseohjautuen vaihtaisi rattaat samalla kun omaankin autoonsa. Sitten tietysti jos on erehtynyt valitsemaan niin 2000-luvun naisen etttä se kilahta kun ei saanutkaan itse vaihtaa se on vähän ongelma, ehkä ne pitää sitten kesikset sille vaihtaa takaisin että se pääsee vaihtamaan ne talvirenkaat ihan tise koska se on vahva nainen ja koska se voi.

        Renkaanvaihto ei vain ole naisten hommia, enkä näe edes seksikkäänä tilannetta jossa nainen joutuu kaivamaan ne renkaat säilöstä, kierittää ne pihamaalle, vaihtaa renkaat, pestä säilöön vietävät renkaat, viedä ne säilöön, ja käydä vielä mittaamassa rengaspaineet ja tarvittaessa lisätä ilmaa renkaisiin.

        Se on aina yli puolen tunnin ruljanssi, joskus mennyt tuntikin hommaan. Naisilla on niin paljon tärkeämpiäkin juttuja omassa elämässään.


      • Ananias kirjoitti:

        Renkaanvaihto ei vain ole naisten hommia, enkä näe edes seksikkäänä tilannetta jossa nainen joutuu kaivamaan ne renkaat säilöstä, kierittää ne pihamaalle, vaihtaa renkaat, pestä säilöön vietävät renkaat, viedä ne säilöön, ja käydä vielä mittaamassa rengaspaineet ja tarvittaessa lisätä ilmaa renkaisiin.

        Se on aina yli puolen tunnin ruljanssi, joskus mennyt tuntikin hommaan. Naisilla on niin paljon tärkeämpiäkin juttuja omassa elämässään.

        Niin no sillä se mullakin tuo kommentti särähti siellä toisessa ketjussa että mitä ihmeen seksikästä siinä on katsella tumput suorana toisen rehkimistä? Muutenkin kun jotenkin tuntuu että paljon seksikkäämpää on nähdä toinen tekemässä jotain itselleen luontaisesti sopivampaa hommaa, nainen essu päällä keittiöss pyörimässä on paljon seksikkäämpää kuin renkaanvaihdossa riehumassa.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Niin no sillä se mullakin tuo kommentti särähti siellä toisessa ketjussa että mitä ihmeen seksikästä siinä on katsella tumput suorana toisen rehkimistä? Muutenkin kun jotenkin tuntuu että paljon seksikkäämpää on nähdä toinen tekemässä jotain itselleen luontaisesti sopivampaa hommaa, nainen essu päällä keittiöss pyörimässä on paljon seksikkäämpää kuin renkaanvaihdossa riehumassa.

        Kai se seksikkyys tulee siitä, kun näkee toisen tykkäävän siitä mitä tekee? Tietysti jos ei tykkää...niin sitten.

        On se kivempaa, kun mies vaihtaa renkaat. Myönnetään. ☺️

        Joskus vaan on pakko itsekin...


      • Ananias kirjoitti:

        Renkaanvaihto ei vain ole naisten hommia, enkä näe edes seksikkäänä tilannetta jossa nainen joutuu kaivamaan ne renkaat säilöstä, kierittää ne pihamaalle, vaihtaa renkaat, pestä säilöön vietävät renkaat, viedä ne säilöön, ja käydä vielä mittaamassa rengaspaineet ja tarvittaessa lisätä ilmaa renkaisiin.

        Se on aina yli puolen tunnin ruljanssi, joskus mennyt tuntikin hommaan. Naisilla on niin paljon tärkeämpiäkin juttuja omassa elämässään.

        Jumankauta puoli tuntia menee aina jo tunkin etsimiseen;D


      • scrg kirjoitti:

        Jumankauta puoli tuntia menee aina jo tunkin etsimiseen;D

        Myönnetään että heitin vähän alakanttiin. Harvoin tuosta ruljanssista selviää alle tunnin, joskus menee puolitoistakin.


      • Ananias kirjoitti:

        Myönnetään että heitin vähän alakanttiin. Harvoin tuosta ruljanssista selviää alle tunnin, joskus menee puolitoistakin.

        No kyllä mulla menee puoleen tuntiin, kyse on tekniikasta ja sopivista työkaluista. Kannattaa nostaa koko kylki kerralla ilmaan ja vaihtaa molemmat renkaat yhdellä tunkkauksella niin ei mene tussaroinniksi ja saa puoleen tuntiin tehtyä ihan hyvin.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        No kyllä mulla menee puoleen tuntiin, kyse on tekniikasta ja sopivista työkaluista. Kannattaa nostaa koko kylki kerralla ilmaan ja vaihtaa molemmat renkaat yhdellä tunkkauksella niin ei mene tussaroinniksi ja saa puoleen tuntiin tehtyä ihan hyvin.

        Omakotitaloasuja tai renkaiden säilytys- ja pesupaikka lähettyvillä?

        Mulla menee pelkästään renkaiden siirtoon ja pesuun 20-30 minuuttia.


      • Ananias kirjoitti:

        Omakotitaloasuja tai renkaiden säilytys- ja pesupaikka lähettyvillä?

        Mulla menee pelkästään renkaiden siirtoon ja pesuun 20-30 minuuttia.

        Ei oo ok;ta mutta renkaat suht lähellä ja aika nopsaan pesasen kun aika huolettomasti vedän ja renkaat pussiin vaan sitten.


    • Wertyw

      Itse silloin kun vielä olimme yhdessä, vaihdoin aina yhden renkaan autoon mies loput vain siks, et jos sattuu joskus rengas puhkeaminen ja oon lasten kans tien päällä, niin osaisin sen hätärenkaan vaihtaa. Nyt vaan kauan auto pois, et taitaa taidot olla vähän ruosteessa

    • Vois käydä tiettyjen miesten itsetunnon päälle, kun naapurit näkis kun vaimo vaihtaa renkaat..

      • Ps. Ei kai niitä pakko ole räntäsateessa vaihtaa..

        Äijä vaihtaa kaks kertaa vuodessa renkaat ja eukko sitten hoitaa koko huushollin 356 vrk..


      • En minä ole koskaan tutustunut naiseen joka vaihtelisi renkaita, joten sikälikin ajatus tuntuu vieraalta. Exälläni oli ystävätär joka oli kerran vaihtanut renkaan tien päällä, mutta tuosta daamista ei löytynyt yhtään suloutta.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Ps. Ei kai niitä pakko ole räntäsateessa vaihtaa..

        Äijä vaihtaa kaks kertaa vuodessa renkaat ja eukko sitten hoitaa koko huushollin 356 vrk..

        Tuskin yksikään täysipäinen mies edes laittaa renkaanvaihdon samalle viivalle useammin toistuvien duunien kanssa.

        Lämmin ruoka ja halaus sekä pusu ovat käypä hinta tuollaisesta palvelusta.


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Ps. Ei kai niitä pakko ole räntäsateessa vaihtaa..

        Äijä vaihtaa kaks kertaa vuodessa renkaat ja eukko sitten hoitaa koko huushollin 356 vrk..

        Naiset on kyllä hauskoja kun ne tosiaan ei taida muistaa kuin tuon "2 kertaa vuodessa vaihtaa renkaat", siinä ohessa vaan mies saattaa tehdä muutaman kymmenen mottia puita, leikata s..nasti ruohoa, kolata kuutiokaupalla lunta, kuskata 200 krt. lapsia harrastuksiin, tehdä keittiörempan, suorittaa ulkomaalauksen, käydä töissä 365pv7v vapaat poislukien, hoitaa lapsia, tehdä ruokaa, imuroida, jne. mutta kun tosiaan se se "ukko ei kun 2 krt vuodessa renkaat vaan vaihtaa" pitää hakea eroa.


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Naiset on kyllä hauskoja kun ne tosiaan ei taida muistaa kuin tuon "2 kertaa vuodessa vaihtaa renkaat", siinä ohessa vaan mies saattaa tehdä muutaman kymmenen mottia puita, leikata s..nasti ruohoa, kolata kuutiokaupalla lunta, kuskata 200 krt. lapsia harrastuksiin, tehdä keittiörempan, suorittaa ulkomaalauksen, käydä töissä 365pv7v vapaat poislukien, hoitaa lapsia, tehdä ruokaa, imuroida, jne. mutta kun tosiaan se se "ukko ei kun 2 krt vuodessa renkaat vaan vaihtaa" pitää hakea eroa.

        No ei kyllä täällä mitään puumotteja tehdä...

        Tiskataan ja imuroidaan..ja mä kokkaan.


    • Minä nauran miehelle välillä, että olinpas taas naapurin ukkojen kanssa samaan aikaan renkaita laittamassa, autoja pesemässä,lunta luomassa tai nurmikkoa ajamassa. Niiden rouvat istui terassilla jäätelön kanssa kattelemassa.

      Kyllä se naapurin miehiäkin välillä huvittaa. 😉😆

      Akka laitettu töihin. Vaan kyllä mä tykkään...eipä tuu aika putkäksi kun touhuilee ja tapahtuu ajallaan. Ei tartte varttua iät ajat.

      • Mitä se sun miehes oikein sitten tekee? Paitsi pelaa pleikkaa..


      • Wwuwuw kirjoitti:

        Mitä se sun miehes oikein sitten tekee? Paitsi pelaa pleikkaa..

        No kun sille päälle sattuu se leipoo, tekee pikku purtavaa, imuroi, touhuttaa ipanoita ja nikkaroi. Nikkaroiminen on jäänyt kyllä viimeaikoina vähiin.

        Tais tulla kiintiö vastaan liki 3 vuoden taloremppa tehdessä. Sillä on aika pitkiä työpäiviä, reissutyö. Niin hän kyllä lorvii aina, kun siihen on mahdollisuus ja siis usein. ☺️

        Se osaa laiskotella, mä olen siinä vähän huono...


      • Ladyout
        LadyZorro kirjoitti:

        No kun sille päälle sattuu se leipoo, tekee pikku purtavaa, imuroi, touhuttaa ipanoita ja nikkaroi. Nikkaroiminen on jäänyt kyllä viimeaikoina vähiin.

        Tais tulla kiintiö vastaan liki 3 vuoden taloremppa tehdessä. Sillä on aika pitkiä työpäiviä, reissutyö. Niin hän kyllä lorvii aina, kun siihen on mahdollisuus ja siis usein. ☺️

        Se osaa laiskotella, mä olen siinä vähän huono...

        Mulla tahtoo olla vähän semmonen nopea tempoisempi tää tekemisen meininki. Ja tottunut aina tekemään ominpäin, niin siitä se tulee...se ei ehdi. ☺️


    • Kaisanoasaa

      Se on miehen tehtävä vaihtaa renkaat koska naiset on heikkoja eivätkä saa pultteja auki

      • Kyllä ukkoseni avaa mun purkit kun käsi on niin pieni ja voimaton.


      • Sit se pistää niin kukaan limpapullon korkin etten saa auki kuin emäntälukko ja sit se laittoi vaan niin korkealle etten minäkään pääse parvekkeelle.


      • valtakunta kirjoitti:

        Sit se pistää niin kukaan limpapullon korkin etten saa auki kuin emäntälukko ja sit se laittoi vaan niin korkealle etten minäkään pääse parvekkeelle.

        Sen haan ettei lapset mene.


      • Mutterinväännin ja kompura. Avot. ☺️


      • Ei se ole voimalaji. Neuvot vaan naiselle että käy fillarilla ostamassa vaikka prismasta pidemmän varren hylsyyn.

        Purkitkin aukeaa kun päästää tyhjiön ulos purkista ensin.


    • trollikka

      Ihan tosissani, en vaihtaisi renkaita autooni kuin pakosta, maantiellä jos rengasrikko on käynyt.
      Jos mulla on kotonani äijä, joka kuvittelee mun käyvän renkaan vaihtoon -> pesee pyykinsä sitt itse, vaihtaa vetoketjun takkiinsa ja ompelee napit takkeihin,farkuihin ja paitoihinsa tai käyttää hakaneuloija... ihan oman valintansa mukaan. Ja nukkuu olohuoneen sovalla, ainakin viikon!
      Suosittelisin käyttämään myös Hesen palveluita... sieltä kun saa donitsi kahvitkin ostaa vaikka jälkiruuaksi.
      Ei mun ole pakko ajaa omaa autoa... taxitkin kulkee, ja ruokalasta löytyy mulle evästä, en nälkäisenä edes palais kotiin ja pähkinöitä vielä taskussa, ehkä. Kraanavettä voisin juoda kotona.
      Ihan oikeesti, kyllä mullakin sarventyngät löytyy otsaluusta,ovat vain kiharoiden peittämät!

      • Kun se on just noin, ei pidäkään. Niitä on vaan toiselle sopivampia hommia väkisellä ja silloin kun niitä tulee se on viisainta että se jolta se kätevimmin käy hoitaa pois ilman eri neuvotteluja.


    • ikkunastavahtaaja

      Riippunee suhteesta. Jos naisystävän kanssa saman katon alla ja tuo haluaa ne itse vaihtaa , niin vaihtakoot. Tunnen reippaita naisia, joten ei se uniin tulisi. Jos taas puolisona, niin tuskin antaisin "heikomman astian" hommaksi. Heh, mikä peruste tehdä valinta. Varmaan jokin umpisuolijäänne sieltä viiskyt-luvulta.

    • Wertyw

      Siis itselle sen yhden hätärenkaan vaihto ei oo kynnyskysymys.
      Ajatelkaa sekä naiset et miehet .
      On esim iltamyöhään, tulossa jostakin, joku metsätaipalekohta ja rengasrikko
      Niin, kyllä minä mielummin, in kaivan sen tunnin esiin, väännön pultit auki
      Nostan renkaan ylös, irrota sen ja varatessasi tilalle. Turkki alas, pulttijako kiristys ja rengas kontiin ja 20-30min korkeintaan ja matka lähimmälle huoltsikalle tai kotiin ilman tarkistus ja jos Miehen puoli lähellä huoltsiKalla niin voi pyytää kiristää pultit tiukemmalue. . Ja sit kotiin. Ja yhtään vähemmän nainen en oo ennen enkä sen jälkeen, mut en vaa nyt viitsisi hytistä ja odotella jotakuta vaihtaa rengasta ja varsinkaan jos sattuisi oleen maksuja mukana

      • Niin niin, tuo onkin jo ihan eri tilannne ja ok mutta tuossa avauksessa vaan halusin siihen kiinnittää huomiota ettei niitä ihan kaikkia hommia ole järkevää jakaa "tasa-arvoisesti". jokainhan vastuuntuntoinen mieshän on toki joskus ottanut naisen sen verran mukaan katsomaan renkaanvaihtoa että tuommoinen hätätilannevaihto onnistuu tarvittaessa.


    • veeddoo

      Riippuu naisesta. Jos parkuu tasa arvoa kaikessa niin vaihtakoot itse, se on tasa arvoa. Tosin en olis saman katon alla tuollaisen kanssa.

      Hommat hoituu hyvässä parisuhteessa ihan järkeä kayttämällä.

      • Usein naiset on nykyään koulutetumpia ja muutenkin fiksumpia, niin parempi työnjako niin että nainen käyttää järkeä ja mies hölmöilee. Sillai pysyy nainen tyytyväisenä.


      • Wertyw

        Mikä ihmeen tasa-arvokysymys?

        Mun puolesta mies on saannut vaihtaa, korjata ja huoltaa autoa niinkuin parhaaksi on nähnyt silloin kun olimme yhdessä.
        Mut yhden hätärenkaan vaihdon opettelu ja taidon ylläpito ei myöskään oon mikään tasa-arvo juttu.
        Ajattele nyt, leikitään tilanne sinä veeddoo oisit vaikka hyvä kaverini,
        En osais vaihtaa, tulasin yöllä tuolta Pohjanmaalta Keski-Suomeen ja siellä esimerkiksi, jos tulisin vaikka Keitelepohjan kautta, siellä on sellasia pätkiä, et ei kilometri kaupalla oo yhtäkään taloa näkyvissä. Kello ois n kymmenen ja yhdentoista välillä, jolloin suuri osa on iltapuullaan jo. Ja rengas pamahtaa.
        En osais vaihtaa. Ja sinä oisit hyvä kaverini ja oisit oman rakkaasi kans menossa tai jo nukkumassa. On su ilta. Aamulla sinä töihin,
        ja sitten soittaisin"" oon kuule täällä Keitelepohjan mutkassa jossain metsästäjän kohdalla ja rengas meni rikki.
        Oon odottanut puolituntia eikä ketään oo menny ohi, jolta kysyy apua.
        Voisitko lähtee ajaan tänne apuun (leikitään asuisin kultasi kans Jkl:ssä) et saisin tuon renkaan autoon kun on jo yö tulossa. ""
        No hyvänä kaverina iloisella ja kiitollisena mielellä sanot,"" joo lähden ihan heti mielelläni ajaan. n. 150km sinne ja vaihtaa renkaan sulle. Nähdään n. Puolentoista tunnin kuluttua suunnilleen. "" Ei se mitään aamulla 6. Töihin.
        Ja ajat 150km suuntaansa(=300km) yhden renkaan takia Iloisena miehenä, vai? Oisko kiva kuulla et seuraavana päivänä kertoisin"", et paukahti muuten rengas illalla kun tulin. Oli metsätaipalekohta, ei ketään mailla eikä halmeillaa, mut osaan hätätilanteessa vaihtaa renkaan, ja vaihdoin. Oisko kuule sulla aikaa tarkistaa pulttien kirens, kun ei ollut kylmäasemalla illalla ketään. Ja et rengas ei karkaa, enkä oo varma onko se naisen voimilla laitettu tarpeeks kirkolle ja. Kun en nyt heti pysty sitä uutta rengasta ostaa tilalle. ""
        Kumman valitsisit?

        Entä jos kyseessä ois sun kultasi, etkö tosiaankaan yhden renkaan vaihdon takia enää haluais häntä vaan menis kulta vaihtoon?


    • Toimi.Kankaanniemi

      Panisin.

    • k7e5ktykekeywykwky

      Nykyään on aika uusavutonta porukkaa että voi aivan hyvin olla niin ettei jätkä edes osaa renkaita vaihtaa. Yhdeltä kaverilta oli aikoinaan mennyt fillarista etukumi ja kysyi sitten duuninsa pojilta että osaisivatko auttaa, niin vastaus oli etteivät ole ikinä vaihdepyörään rengasta vaihtaneet. Ite en kyllä ole kauheasti huomannut että vaihteet olisivat etupyörässä.

      • Sitä se teettää kun kaikkeen on liian helposti ostopalveluita saatavissa, niitä vaan on semmosiakin jotka ei ikinä oo ite mitään tehneet.


    • En varmasti koske renkaisiin; sitten mennään vaikka kesäversioilla läpi talven.
      Jos mies ehdottaisi, että menepäs siitä laittelemaan ja iskisi tunkin käteen, niin ottaisin eron.

      Jos rengas lasahtaa jossain korvessa, pysäytän jonkun karun rekkakuskin siihen. Olen sen tehnytkin.

      Kuka edes keksisi ehdottaa naiselle renkaanvaihtoa..Miesten hommia ja onhan nyt renkaita vaihtava mies aika kuuma.

      Sen jälkeen tulenkin kainaloon kurisemaan.

    • Ja kuka mies ottaa sen riskin, että nainen jää sen auton alle? Eikä nainen jaksa nostaa sitä autoa..

      Tai saa palleatyrän renkaan kannosta ja pulttien väännöstä.
      Lisäksi siinä saattaa tulla niin v.tun äkäiseksikin, ettei mitään jakoja..

      Jos homma ei ala kerralla luonnistumaan, mun luonteella heittäisin renkaat helvetsoniin ja painelisin iltapäivän kylmälle maitokahville.

      • Niinpä. Palstalla kuitenkin tuntuu olevan edistyksellisiä 2000-luvun miehiä joille turvallisuus ei ole tärkeää. Tärkeämpää on päästä kyttäilemään naisen peppua kun se joutuu kyykkimään siellä vaarallisissa olosuhteissa :( On ne äijiä :D


      • misspönttöuuni
        Harmaaritari kirjoitti:

        Niinpä. Palstalla kuitenkin tuntuu olevan edistyksellisiä 2000-luvun miehiä joille turvallisuus ei ole tärkeää. Tärkeämpää on päästä kyttäilemään naisen peppua kun se joutuu kyykkimään siellä vaarallisissa olosuhteissa :( On ne äijiä :D

        Se on kyllä omituista käytöstä.


    • Lisäksi miehen kuuluu tehdä moottorirempat, puuhommat (sauna- ja sisäpuut), lumet, sähkötyöt ja sisärempat, lampunvaihdot, palohälyttimien patterin vaihdot, kellarissa käynti, katolle kiipeäminen, päävesikytkimien pysäytys, huolehtia sakokaivoista, tv-antennista, pissapojista, öljyistä, pyyhkijän sulista, nuohouksesta, ruohikonleikkuusta (jos työnnettävä kone), tietokoneen viruksista ja asetuksista, pesukoneen asennuksesta (pyykki- sekä astianpesukone, ja niiden monimutkaiset alustat), lattialämmityksestä ja ilmalämpöpumpun suodattimien pesusta ja ropelluksesta, tallin nikkaroinnista ja aitojen kunnostuksesta, traktoriin liittyvästä kaikesta on huolehdittava, auton katsastuksesta, sähkölaskun kilpailuttamisesta ym.

      Lisäksi pitää pitää huolta naisesta.

      Saako välillä pitää tauon?

      (hengästyneenä)

      • Toistaiseksi sopii mun listaan noi "miehen töiks" ihan hyvin :)


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Toistaiseksi sopii mun listaan noi "miehen töiks" ihan hyvin :)

        Hyvä :)


      • Harmaaritari kirjoitti:

        Toistaiseksi sopii mun listaan noi "miehen töiks" ihan hyvin :)

        Hetkinen. "Toistaiseksi" :D


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Hetkinen. "Toistaiseksi" :D

        Niin no kun ei tied'ä mitä sieltä on vielä tulossa :D Ai sä luulit että ajan kanssa alkas lipsumaan? joo ei....kai :D


      • N50kokemukset

        Varsin paljon listaamistasi on minunkin mielestä vain miesten töitä. Tähänastisissa lyhytsuhteissa mies on aina saanut vaihtaa renkaat. Luettelemistasi tosin öljyn, paristojen ja sulakkeiden vaihdot, ruohonleikkuu ja puutarhan suunnittelu, ajovalojen (sekä traktori että auto) tarkistus-ei vaihto, kodinkoneiden (tiski- ja pyykkikoneen) asennus, tietokonevirusten tarkistus ja autotallin seinähyllyn suunnittelu ja toteutus ovat olleet meikän työnä parissa suhteessa, kun miehelle laiskottelu ja läträäminen ovat tärkeämpiä. Pitkäaikaisin suhde oli sovinistin kanssa, sillä en päässyt toteuttamaan edes koulutusta vastaavia töitä (puutarha, metsä, toimisto) niin kotona kuin työsuhteinakaan. Näin ollen on kokemusta sekä sovinismista että feminismistä.


      • N50kokemukset kirjoitti:

        Varsin paljon listaamistasi on minunkin mielestä vain miesten töitä. Tähänastisissa lyhytsuhteissa mies on aina saanut vaihtaa renkaat. Luettelemistasi tosin öljyn, paristojen ja sulakkeiden vaihdot, ruohonleikkuu ja puutarhan suunnittelu, ajovalojen (sekä traktori että auto) tarkistus-ei vaihto, kodinkoneiden (tiski- ja pyykkikoneen) asennus, tietokonevirusten tarkistus ja autotallin seinähyllyn suunnittelu ja toteutus ovat olleet meikän työnä parissa suhteessa, kun miehelle laiskottelu ja läträäminen ovat tärkeämpiä. Pitkäaikaisin suhde oli sovinistin kanssa, sillä en päässyt toteuttamaan edes koulutusta vastaavia töitä (puutarha, metsä, toimisto) niin kotona kuin työsuhteinakaan. Näin ollen on kokemusta sekä sovinismista että feminismistä.

        Sullapas on näkemystä sitten monelta kantilta...
        Mutta joo ei, kunhan se suhde on vaan terve. Ettei aleta nokittelemaan jonniijoutavista, jotka kuitenkin saataisiin yhteistyöllä hyvässä hengessä hoidettua. Mikään täydellinen ääripää oikeastaan missään ei ole hyvä vaikka asioita voikin enempi vähempi painottaa kantilleen. :)


    • fdsfdsfgdsgfg

      Niitä naisia on edelleen paljon, jotka arvostavat sitä että mies on mies. Myös naisellinen nainen on miesten keskuudessa aina muodissa.

      Toki on esitettävä suvaitsevaista, ettei leimaudu vanhanaikaseksi persujuntiksi.

      Teot kuitenkin ratkaisevat -minkä tyyppisen ihmisen sinne parisuhteeseen valitsee.

      Minua ei kiihota yhtään mies, jolla on essu päällä.

      Luojan kiitos.

    • No en laittaisi. Mutta jos on lämmin autotalli, niin mukavahan siellä naisenkin ois vaihdella.

      Viime keväänä vaihdoin kesärenkaat erään naisen Relluun, talvirenkaat oli niin jämähtäneet napoihin kiinni, että lekalla piti hakata irti. Vähän ärsytti

      • Rellun pippana vaatii joskus miestä ja lekaa. Pullia (vähintään) olisi pitänyt saada vaivan palkaksi.


    • Avomiess

      Olen vaihtanut avovaimolle talvi ja kesä renkaat monta kertaa. Oon vaihtanut muillekin naisille renkaita ja teen sillä pientä bisnestä.25 eurolla vaihdan renkaat kun talvi tulee. Mulla on vehkeet ja hyvä tunkki siihen hommaan. Talvi kun tulee niin asiakkaita on noin 50-100 ja monesti muuna aikanakin vaihtelen renkaita, vaimo on hankkinut mulle asiakkaita. Olen työtön joten pieni binses ei haittaa.

    • Eikö ne kannata vaihtaa jossain liikkeessä? Auton pito maksaa tuhottomasti, joten tuskin lisälaskua edes huomaa. Minulla ei ole hajuakaan, miten renkaat vaihdetaan, ei tosin ajokorttiakaan.

    • Renkaiden vaihto on niin nopea toimenpide että en viitsisi edes ehdottaa naiselle sellaista enkä muutakaan ei perinteistä naisten hommaa.
      Mulla on Makita akkukäyttöinen pulttipyssy (ym. tunkat ja autonosturit), joilla homma hoituu nopeasti, 1000 nm vääntövoimaa luvataan, pultit ja mutterit aukeaa varmasti ja painaakin muutaman kilon ettei edes miss pönttöuuni jaksaisi käsitellä sitä ;) sais toki tehdä itsekin jos haluaa, en laittaisi vastaan ja antaisin kyllä hyviä neuvoja selän takana ja sitten sen jälkeen grillataan HUOLELLA..

      • Mitäää mitää tämä on.. :D

        Aiheutti sen, että jouduin taas uudestaan suurentamaan tuon kuvasi tuosta.

        (naurua)

        Nimi mainittu. Kuulepas, mä nostan kyykystä 30 kiloa ilman tukivyötä.
        Ei saamarissa se pulttipyssy niin paljoa paina?


      • misspönttöuuni kirjoitti:

        Mitäää mitää tämä on.. :D

        Aiheutti sen, että jouduin taas uudestaan suurentamaan tuon kuvasi tuosta.

        (naurua)

        Nimi mainittu. Kuulepas, mä nostan kyykystä 30 kiloa ilman tukivyötä.
        Ei saamarissa se pulttipyssy niin paljoa paina?

        "misspönttöuuni
        5.7.2018 15:15
        Ja kuka mies ottaa sen riskin, että nainen jää sen auton alle? Eikä nainen jaksa nostaa sitä autoa..
        Tai saa palleatyrän renkaan kannosta ja pulttien väännöstä.
        Lisäksi siinä saattaa tulla niin v.tun äkäiseksikin, ettei mitään jakoja.."

        Laitoin sun nimen siihen kiusallani että näkisin miten kommentoisit jos huomaat sen.. :)
        3.5 kg painaa mutta ei se paino vaan pyssyn KÄSITTELY rengastöis, se alkaa tuntua raskaalta..


      • Jiimen kirjoitti:

        "misspönttöuuni
        5.7.2018 15:15
        Ja kuka mies ottaa sen riskin, että nainen jää sen auton alle? Eikä nainen jaksa nostaa sitä autoa..
        Tai saa palleatyrän renkaan kannosta ja pulttien väännöstä.
        Lisäksi siinä saattaa tulla niin v.tun äkäiseksikin, ettei mitään jakoja.."

        Laitoin sun nimen siihen kiusallani että näkisin miten kommentoisit jos huomaat sen.. :)
        3.5 kg painaa mutta ei se paino vaan pyssyn KÄSITTELY rengastöis, se alkaa tuntua raskaalta..

        Täällä huomataan kaikki :D

        Joo, no käsittely varmasti kun se on pitkäkestoista eikä kertanostolla. Se on vähän niin kuin hevosen kengittäminen; se kestää ja laiska/ovela hevonen (täysikasvuinen n. 500 kiloa) alkaa nojaamaan kengittäjään. Selkä soitteloo äkkiä Säkkijärven polkkaa...

        Vai että kiusallaan. Tämän minä muistan :D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1620
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1285
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1279
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1267
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1253
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1234
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1210
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe