Palstalla on ollut hyvää keskustelua siitä tuleeko parisuhteen perustua ystävyyteen vai seksuaaliseen vetovoimaan.
Molemmat näkökulmat ovat saaneet omat kannattajansa eikä poteroista tunnuta pääsevän pois. Olen alkanut pohtimaan että ehkäpä näkemyserot kumpuavat siitä mitä ihmiset kaipaavat parisuhteelta.
Olisi kiva vertailla palstalaisten näkemyksiä romanttisesta parisuhteesta. Mitä elementtejä koette kuuluvan romanttiseen parisuhteeseen?
Romanttinen parisuhde
91
3911
Vastaukset
Ei parisuhde perustuu omistamiseen,en tee miehellä mitään jos en omista sitä.
- Rossin.chocha
Juuri näin, samaa mieltä.
- woody.woodbecker
valtakunta kirjoitti:
En koe ystävyyttä enkä ulkonäköä näen hänet lapsieni isinä joka antoi sielunsa minulle.
Jos luoja suo ihmiselle vastuullisen tehtävän, niin luulisi hänen antavan ihmiselle myös järjen selviytyä työstään.
woody.woodbecker kirjoitti:
Jos luoja suo ihmiselle vastuullisen tehtävän, niin luulisi hänen antavan ihmiselle myös järjen selviytyä työstään.
Mitä tarkoitat jokainen siitetty on hänen myös sekin jota ei halunnut jota ei enää ole joka sattui minuun kuin tuhat tulen piiskausta. Ukkoseni kärsii siitäkin hän on ollut niin paha että hän kärsii omistaa teoistaan minua kohden.
woody.woodbecker kirjoitti:
Se on minun ja yritän selviytyä ilman häntä kun en tiedä kuinka paljon hänen synnit häntä painaa. Yhdessä jaksamme painolastimme mutta eriksee emme.
Voiko tähän vastata?
Miksi kysyjänä olit sinä.
Kissan viikset, vastaan kumminkin:
Hellyyttä. Kainalopaikkaa ja kaipausta (nyt on hyvä hetki kuusta vastata juuri tähän).
Ihmisellä olisi hyvä olla joku, jolle kehrätä, ja jonka poskeen painaa nenä.
Aika laaja kysymys...
Siihen kuuluu hurjan paljon muutakin.
Vaikka just arkinen juttu, että ottaa sen sätkivän hirvikärpäsen pois toisen tukasta vaikka kohde riuhtoisi ja kirkuisi kuin eläviltä syötävä. Se ois suurta romantiikkaa jos irroittaja pysyisi kylmänviileänä ja tilanne olisi loppuun asti hallinnassa.
(viskoo sydämiä ilmaan)Kyllä tähän voi vastata Pönttiskin jos siltä tuntuu.
Miksi minä olin kysyjä? Olen ollut mukana keskustelussa joka on jumittunut asemasotavaiheeseen, ja yritän ymmärtää johtuuko asemasota siitä että keskustelijat kokevat parisuhteen merkityksen erilailla.
Kysymys on aika laaja, ja jotta se voisi lähteä vetämään, niin jonkun taitavan kirjoittajan tulisi "avata vähän latua".
Luulen että tästä Pönttiksen vastauksesta oli vähän apua kaikille, sinä osaat herätellä tunteita." Se ois suurta romantiikkaa jos irroittaja pysyisi kylmänviileänä ja tilanne olisi loppuun asti hallinnassa."
Tuo tosiaan hyvä pointti. Vähän kyllä epäilyttää mnahdatko pysyä? Mulle kun se punkkikin jo áika kova paikka niin pitäis olla kyllä hirvikärpäsjahdissa kylmänviileä nainen siihen tilanteeseen :DHarmaaritari kirjoitti:
" Se ois suurta romantiikkaa jos irroittaja pysyisi kylmänviileänä ja tilanne olisi loppuun asti hallinnassa."
Tuo tosiaan hyvä pointti. Vähän kyllä epäilyttää mnahdatko pysyä? Mulle kun se punkkikin jo áika kova paikka niin pitäis olla kyllä hirvikärpäsjahdissa kylmänviileä nainen siihen tilanteeseen :DKumpi on pelottavampi, punkki vai hirvikärpänen?
"Ihmisellä olisi hyvä olla joku, jolle kehrätä, ja jonka poskeen painaa nenä."
- Voiko tuota suloisemmin sanoa❣️Ananias kirjoitti:
Kumpi on pelottavampi, punkki vai hirvikärpänen?
Varmaan se punkki jos/kun ottaa huomioon mahdolliset seuraukset sen puremasta. Pysy vaan sinäkin siellä kehä kolmosen sisällä, v..u nitä punkkeja on nykyään joka paikassa ja ne tappavat.
Harmaaritari kirjoitti:
Varmaan se punkki jos/kun ottaa huomioon mahdolliset seuraukset sen puremasta. Pysy vaan sinäkin siellä kehä kolmosen sisällä, v..u nitä punkkeja on nykyään joka paikassa ja ne tappavat.
Aika vähänhän ne tappavat kun taudinkantajia on vain joku promillen osa kaikista punkeista.
Ananias kirjoitti:
Aika vähänhän ne tappavat kun taudinkantajia on vain joku promillen osa kaikista punkeista.
Joka viiden punkki kantaa borrelioosia ja aivokuumetapauksia on vuosittain 20-40kpl.
Harmaaritari kirjoitti:
Joka viiden punkki kantaa borrelioosia ja aivokuumetapauksia on vuosittain 20-40kpl.
Onko borrelioosi noin yleistä? Luulin että se on paljon harvinaisempaa.
Jos joka viides punkki kantaa borrelioosia, niin sairastuuko siihen joka viides ihminen jota punkki puree?Ananias kirjoitti:
Onko borrelioosi noin yleistä? Luulin että se on paljon harvinaisempaa.
Jos joka viides punkki kantaa borrelioosia, niin sairastuuko siihen joka viides ihminen jota punkki puree?Vissiin vähän harvemmin sairastuu mutta minun tuurilla on lähdettävä siitä että jos se kantaa se myös tarttuu. prkl;een salamurhaajat.
Tuolla on että 4% puremista aiheuttaa borrelioosin:
http://www.tohtori.fi/?page=5252827&id=7786654
Naisistakin sen voi saada, hyvä lisäsyy niitäkin vältellä :D:
https://www.iltalehti.fi/terveys/2014022118060858_tr.shtmlAnanias kirjoitti:
Kyllä tähän voi vastata Pönttiskin jos siltä tuntuu.
Miksi minä olin kysyjä? Olen ollut mukana keskustelussa joka on jumittunut asemasotavaiheeseen, ja yritän ymmärtää johtuuko asemasota siitä että keskustelijat kokevat parisuhteen merkityksen erilailla.
Kysymys on aika laaja, ja jotta se voisi lähteä vetämään, niin jonkun taitavan kirjoittajan tulisi "avata vähän latua".
Luulen että tästä Pönttiksen vastauksesta oli vähän apua kaikille, sinä osaat herätellä tunteita.Tunteitapa tunteita..
Harmaaritari kirjoitti:
" Se ois suurta romantiikkaa jos irroittaja pysyisi kylmänviileänä ja tilanne olisi loppuun asti hallinnassa."
Tuo tosiaan hyvä pointti. Vähän kyllä epäilyttää mnahdatko pysyä? Mulle kun se punkkikin jo áika kova paikka niin pitäis olla kyllä hirvikärpäsjahdissa kylmänviileä nainen siihen tilanteeseen :DJos minua tarkoitettaisiin, kirkuisin ihan yhtä paljon kuin se, josta vipeltäjää irroitetaan.
Siinähän olisi sitten kaksi huutajaa ja vauhkoontujaa :D
Mahtaisi sellainen olla näky.
Kyllä siinä punkkikin ottaisi omatoimisesti hatkat tai sitten punkilla olisi hyvät tiiviit vaikut omissa korvissaan. :)Harmaaritari kirjoitti:
Vissiin vähän harvemmin sairastuu mutta minun tuurilla on lähdettävä siitä että jos se kantaa se myös tarttuu. prkl;een salamurhaajat.
Tuolla on että 4% puremista aiheuttaa borrelioosin:
http://www.tohtori.fi/?page=5252827&id=7786654
Naisistakin sen voi saada, hyvä lisäsyy niitäkin vältellä :D:
https://www.iltalehti.fi/terveys/2014022118060858_tr.shtmlNaisesta!
Päiväys oli tosi vanha. Ehkä asiaa on tutkittu jo paremmin..
Voiko tuo olla totta.LadyZorro kirjoitti:
"Ihmisellä olisi hyvä olla joku, jolle kehrätä, ja jonka poskeen painaa nenä."
- Voiko tuota suloisemmin sanoa❣️Kur... :)
misspönttöuuni kirjoitti:
Jos minua tarkoitettaisiin, kirkuisin ihan yhtä paljon kuin se, josta vipeltäjää irroitetaan.
Siinähän olisi sitten kaksi huutajaa ja vauhkoontujaa :D
Mahtaisi sellainen olla näky.
Kyllä siinä punkkikin ottaisi omatoimisesti hatkat tai sitten punkilla olisi hyvät tiiviit vaikut omissa korvissaan. :)Punkki on petoeläin eikä sellaiset valitettavasti säiky huutoa. Huuto saa sen vain puremaan tiukemmin kiinni.
Ananias kirjoitti:
Punkki on petoeläin eikä sellaiset valitettavasti säiky huutoa. Huuto saa sen vain puremaan tiukemmin kiinni.
Kuulenookohan tuo etes mittään...
Taitaa vaan maiskuttaa verta..- DDDD
Tunteitapa tunteita..
Pönttö pikkuinen on kohta taas Ananiaksen kainalossa :D
Kuulenookohan tuo etes mittään...
Taitaa vaan maiskuttaa verta..Petoeläimillä on hyvät aistit, mutta ne on tehty saalistamiseen eikä empatiaan.
DDDD kirjoitti:
Pönttö on oppivainen otus, se tietää ettei Ananiaksesta seuraa mitään hyvää.
DDDD kirjoitti:
Mistä sinä nyt niin päättelet.
En minä nyt ole kenenkään kainalossa.
(Keittiötuolilla keikun ja kohta olen varmaan selälläni kun tuoli on kahdella jalalla.)
Punkin sielunelämää lähinnä tässä mietin, en Ananiaksen..Ananias kirjoitti:
Pönttö on oppivainen otus, se tietää ettei Ananiaksesta seuraa mitään hyvää.
No viisaampi ku punkki.
En minä nyt kahdesti ota turpaan.misspönttöuuni kirjoitti:
No viisaampi ku punkki.
En minä nyt kahdesti ota turpaan.Älä nyt palstailusta ala uhriutumaan.
Kumpikin on tässä mätkinyt toista sen mitä on pystynyt, peli on nähdäkseni tasan.
- flowersreally
Romanttinen parisuhde sitä, että toinen on mun paras ystävä, rakastaja, elämänkumppani, vierellä kulkija (sonnassakin tarpoja) ja sielunkumppani.
.. Noh, Tuo on SiipiOtustenMalli.. ;P
.. Muilla varmasti enemmän tai vähemmän erillainen.. ;PNuuskaMuikkune kirjoitti:
.. Muilla varmasti enemmän tai vähemmän erillainen.. ;PMikäs se sinun mallisi olisi?
Ananias kirjoitti:
Mikäs se sinun mallisi olisi?
.. Se mikä on Geeneihin Kirjoitettu ja Sieluun&Sydämeen Istutettu.. Annoin tuolle Peukun, joten Piättele siitä.. ;P
.. Olen minä Suhteeseen päätynyt SiniSilmäisyyttäni ja VailiNaisen SydämenSivityksen takia aikamoisen SusiHukkasenkin kanssa, joka kyllä osasi Tempun, jos toisenkin jolla SiniSilmäistä SiipiOtusta Husettaa/Manipuloida ja Vaiks mitä.. ;D.. Mut joo.. SellastaSe SiperianOpetusOn.. ;DNuuskaMuikkune kirjoitti:
.. Se mikä on Geeneihin Kirjoitettu ja Sieluun&Sydämeen Istutettu.. Annoin tuolle Peukun, joten Piättele siitä.. ;P
.. Olen minä Suhteeseen päätynyt SiniSilmäisyyttäni ja VailiNaisen SydämenSivityksen takia aikamoisen SusiHukkasenkin kanssa, joka kyllä osasi Tempun, jos toisenkin jolla SiniSilmäistä SiipiOtusta Husettaa/Manipuloida ja Vaiks mitä.. ;D.. Mut joo.. SellastaSe SiperianOpetusOn.. ;DSemmoseenko sinä olet joutunut :(
NuuskaMuikkune kirjoitti:
.. Olen minä Suhteeseen päätynyt SiniSilmäisyyttäni ja VailiNaisen SydämenSivityksen takia aikamoisen SusiHukkasenkin kanssa, joka kyllä osasi Tempun, jos toisenkin jolla SiniSilmäistä SiipiOtusta Husettaa/Manipuloida ja Vaiks mitä.. ;D.. Mut joo.. SellastaSe SiperianOpetusOn.. ;DJaa'a. Enemmän sinä vain kritisoit muita kun avaat omaa sydäntäsi, se ei anna luotettavaa kuvaa sinusta mutta mitäpä tuosta...
- flowersreally
NuuskaMuikkune kirjoitti:
.. Muilla varmasti enemmän tai vähemmän erillainen.. ;POnko tää nyt joku väärä malli vai?
flowersreally kirjoitti:
Onko tää nyt joku väärä malli vai?
Käsittääkseni Nuuska peukutti tuota, joten olisiko nyt sitten tullut palstahistorian ensimmäinen Nuuskaa tyydyttävä vastaus...
Ananias kirjoitti:
Jaa'a. Enemmän sinä vain kritisoit muita kun avaat omaa sydäntäsi, se ei anna luotettavaa kuvaa sinusta mutta mitäpä tuosta...
.. Susta Vain tuntuu Siltä.. ;D
.. Ja Kyllä minä olen tänne Palstalle TajunnanVirtaa & Syräntäni Purkannut VaiksKuinkPal.. Uskoisin, että joidenkin mielestä liikaakin aikoinaan (Tällä(kin) nikillä).. ;D.. Ei maha Mittää, jos et ole niitä nähnyt ja/tai niitä muista.. ;Pflowersreally kirjoitti:
Onko tää nyt joku väärä malli vai?
.. Monille "Varmaan" (= IlmiSelvästi) on.. ;P
.. Joillekin taas tuo on Oikeasti AinoaMalli.. Luontaisesti.. ;PAnanias kirjoitti:
Käsittääkseni Nuuska peukutti tuota, joten olisiko nyt sitten tullut palstahistorian ensimmäinen Nuuskaa tyydyttävä vastaus...
.. Älä jauha Jaskaa ja Vääristele&Liioittele.. ;D
- Parisuhdemies-
Suhteen pitää perustua ystävyteen koska seksi loppuu kuitenkin aika pian suhteessa. Toisella on isommat odotukset kun toisella ja sitten alkavat riitelee kun toinen pihtaa.
Mankelointi ja yya-sopimus.
Mankeloinnin vaikutuksesta on jo keskusteltu muualla joten tuohon toiseen kohtaan.
Viikossa on 168 tuntia ja jos siitä poistaa romantiikan ja fyysisen rakkauden kontaktoinnin niin kysymys kuuluu; miten jaksetaan se loppu 167 tuntia ja 48 minuuuttia? Siitä tässä on mielestäni kysymys; arjessa elämisestä ja miten arjesta tehdään mahdollisimman helppoa ja joskus sellaista että saattaa tuntua jopa juhlalta.
Ystävyys on syvempää kuin kaveruus ja se on muuta kuin kaveripiiri. Ystävä on sellainen jonka puoleen uskaltaa kääntyä ja tietää että hän ei hylkää tiukoissakaan paikoissa. Nämä toisiaan rakastavat ystävät yhdessä ovat suurempi kuin yksittäisten osiensa summa.
Yhteistyö tarkoittaa kaikessa yksinkertaisuudessaan juuri sitä mitä siinä lukee. Yhdessä työskennellään kohti yhteistä päämäärää. Aina siinä panokset eivät menee tasan mutta ymmärretään että kumpikin tekee parhaansa niillä kyvyillä ja resursseilla jotka hänellä on. Tärkeää on ajatella että nämä panokset ovat yhteisiä ja siten arvokkaita kun kävellään yhdessä käsikkäin kohti auringonlaskua eikä mitään ammuksia tai keihäitä joita voi käyttää toista vastaan silloin kun tulee vastoinkäymisiä ja vaikeita aikoja.
Avunanto on käden ojennus, henkinen tai fyysinen. Siinä painotus on sanalla anto; molemmat ovat valmiita tukemaan toista omista resursseistaan jotta matka kohti tulevaisuutta voi jatkua.
Parisuhdeoppaita on pilvin pimein ja parisuhdeterapiaa on tarjolla ovista ja ikkunoista.
Minusta parisuhde muodostuu neljästä perussanasta.
Rakastan sinua
Kiitos
Anteeksi.Kolme erittäin käyttökelpoista sanaa,
Noita kun katsoo, niin tulee miettineeksi, että melko yksinkertaista se olisi,
mutta miksi se sitten lopulta on niin vaikeaa..
Elämän suuria mysteereitä.
- Pillujen--asiantuntija
Onko jännämiehet kovinkin romanttisia. Tuoko ne kukkia naiselle ja kehuu välillä ja rakasteleeko ne romanttisesti lähetyssaarnaaja asennossa. Naiset varmaan siksi niitä rakastaaki n.
- Asiantuntijaa
Sinähän sen tiedät.
Mankelointi ja yya-sopimus.
Mankeloinnin vaikutuksesta on jo keskusteltu muualla joten tuohon toiseen kohtaan.
Viikossa on 168 tuntia ja jos siitä poistaa romantiikan ja fyysisen rakkauden kontaktoinnin niin kysymys kuuluu; miten jaksetaan se loppu 167 tuntia ja 48 minuuuttia? Siitä tässä on mielestäni kysymys; arjessa elämisestä ja miten arjesta tehdään mahdollisimman helppoa ja joskus sellaista että saattaa tuntua jopa juhlalta.
Ystävyys on syvempää kuin kaveruus ja se on muuta kuin kaveripiiri. Ystävä on sellainen jonka puoleen uskaltaa kääntyä ja tietää että hän ei hylkää tiukoissakaan paikoissa. Nämä toisiaan rakastavat ystävät yhdessä ovat suurempi kuin yksittäisten osiensa summa.
Yhteistyö tarkoittaa kaikessa yksinkertaisuudessaan juuri sitä mitä siinä lukee. Yhdessä työskennellään kohti yhteistä päämäärää. Aina siinä panokset eivät menee tasan mutta ymmärretään että kumpikin tekee parhaansa niillä kyvyillä ja resursseilla jotka hänellä on. Tärkeää on ajatella että nämä panokset ovat yhteisiä ja siten arvokkaita kun kävellään yhdessä käsikkäin kohti auringonlaskua eikä mitään ammuksia tai keihäitä joita voi käyttää toista vastaan silloin kun tulee vastoinkäymisiä ja vaikeita aikoja.
Avunanto on käden ojennus, henkinen tai fyysinen. Siinä painotus on sanalla anto; molemmat ovat valmiita tukemaan toista omista resursseistaan jotta matka kohti tulevaisuutta voi jatkua.
Parisuhdeoppaita on pilvin pimein ja parisuhdeterapiaa on tarjolla ovista ja ikkunoista.
Minusta parisuhde muodostuu neljästä perussanasta.
Rakastan sinua
Kiitos
Anteeksi.Jos meinaat käyttää viikossa romantiikkaan ja fyysiseen rakkauteen 12 minuuttia, niin ystävyyden tuleekin olla jotakin poikkeuksellisen vahvaa.
Ananias kirjoitti:
Jos meinaat käyttää viikossa romantiikkaan ja fyysiseen rakkauteen 12 minuuttia, niin ystävyyden tuleekin olla jotakin poikkeuksellisen vahvaa.
Kokeellisen huuomorin pintaan nostama vahva kärjistys. Mutta kyllä minä olen tuon arjen ystävyyden vahva puolestapuhuja. Jos arki ei vaan toimi ja varsinkin jos kummallakaan ei ole kiinnostusta kompromisseihin niin vaikea kuvitella että kiinnostuisin sellaisesta ihmisestä myöskään lakanoiden välissä. Ei se ihminen siitä muutu että siirtyy huoneesta toiseen.
En minä seksiä myöskään vähättele mutta minusta seksi josta molemmat nauttivat ja saavat tyydytystä on painoarvoltaan 20% suhteen kiinnipitävästä voimasta.
Toisaalta jos seksi on pakkopullaa eikä toinen tai kumpikaan koe siitä mitään saavansa niin sen suhdetta repivä vaikutus voi olla 80%. Jos kuitenkin on se keskinäinen luottamus sekä rakkaus ja katse yhteiseen tulevaisuuteen niin uskalletaan ottaa tämä kipukohta esille ja miettiä miten siitä saadaan enenmmän irti.
Toisinpäin ajatellen vaikka miten seksi olisi tajunnan räjäyttävää niin koska toisen ihmisen muuttaminen ei tahdo onnistua niin se arjen pitkät hetket tekevät aikanaan ihmisistä onnettomia.M184 kirjoitti:
Kokeellisen huuomorin pintaan nostama vahva kärjistys. Mutta kyllä minä olen tuon arjen ystävyyden vahva puolestapuhuja. Jos arki ei vaan toimi ja varsinkin jos kummallakaan ei ole kiinnostusta kompromisseihin niin vaikea kuvitella että kiinnostuisin sellaisesta ihmisestä myöskään lakanoiden välissä. Ei se ihminen siitä muutu että siirtyy huoneesta toiseen.
En minä seksiä myöskään vähättele mutta minusta seksi josta molemmat nauttivat ja saavat tyydytystä on painoarvoltaan 20% suhteen kiinnipitävästä voimasta.
Toisaalta jos seksi on pakkopullaa eikä toinen tai kumpikaan koe siitä mitään saavansa niin sen suhdetta repivä vaikutus voi olla 80%. Jos kuitenkin on se keskinäinen luottamus sekä rakkaus ja katse yhteiseen tulevaisuuteen niin uskalletaan ottaa tämä kipukohta esille ja miettiä miten siitä saadaan enenmmän irti.
Toisinpäin ajatellen vaikka miten seksi olisi tajunnan räjäyttävää niin koska toisen ihmisen muuttaminen ei tahdo onnistua niin se arjen pitkät hetket tekevät aikanaan ihmisistä onnettomia.Kysehän ei ole siitä että kumpaakaan tarvitsisi sulkea pois, mutta väliin tuntuu siltä että varsinkin ystävyyden nimeen vannovat korostavat ettei seksillä ole merkitystä.
Minä en olisi ikinä kutsunut naista edes kotiini ellei seksin mahdollisuus olisi ollut olemassa.Ananias kirjoitti:
Kysehän ei ole siitä että kumpaakaan tarvitsisi sulkea pois, mutta väliin tuntuu siltä että varsinkin ystävyyden nimeen vannovat korostavat ettei seksillä ole merkitystä.
Minä en olisi ikinä kutsunut naista edes kotiini ellei seksin mahdollisuus olisi ollut olemassa.Kyllä minulla välillä on sinkkunaisia käynyt kylässä eikä minulla kyllä ole käynyt seksin mahdollisuus mielessäkään. Viimeisellä kerralla yhden pitä päästä oikein näkemään paikan päälle että minulla oikeasti on Vallilan verhot. Sitä ennen toinen tuli kahville koeponnistamaan uudet puutarhakalusteet.
Kyllähän nuo naisetkin on välillä käskeneet käymään yksi katsomaan koiranpentuja ja toinen juuri remontoitua taloaan. Enkä minä nyt usko että niilläkään ollut seksi mielessä.M184 kirjoitti:
Kyllä minulla välillä on sinkkunaisia käynyt kylässä eikä minulla kyllä ole käynyt seksin mahdollisuus mielessäkään. Viimeisellä kerralla yhden pitä päästä oikein näkemään paikan päälle että minulla oikeasti on Vallilan verhot. Sitä ennen toinen tuli kahville koeponnistamaan uudet puutarhakalusteet.
Kyllähän nuo naisetkin on välillä käskeneet käymään yksi katsomaan koiranpentuja ja toinen juuri remontoitua taloaan. Enkä minä nyt usko että niilläkään ollut seksi mielessä.Ehkäpä olet oikeassa, suhteesi naisiin voi olla epäseksuaalinen.
Kaverisuhdetta haet, toivottavasti sellainen sitten löytyy.
Romanntista suhdetta ei voi määritellä. Se on jokaisen romattisen suhteen pariskunnan oma juttu. Miten minä koen jonkun asian, ei sitä muu väkttämättä koe samoin. Romanttisesti rakastunut pariskunta hyväksyy sen, että toisesta tekee sen helkatin ihanan juuri se sen omarakentama elämä. Ja se hyväksyy sen.
Tuo tunne yhdistää molemmat ja kantaa järkevästi ja loogisesti. Ei tarvita mitään kompromisseja.
Näinpä mietin nyt...Eipä tässä mitään yleispätevää määritelmää haettukaan, vaan ihmisten omia mielipiteitä siitä.
Ananias kirjoitti:
Eipä tässä mitään yleispätevää määritelmää haettukaan, vaan ihmisten omia mielipiteitä siitä.
No piti vaan teroittaa nimenomaan, että kyse on mun mielipteestä. Ei mistään kaikenkattavasta yleisohjeesta.
Jotenkin mun mielipiteet on tulkittu niin lähiaikoina.Dissident kirjoitti:
No piti vaan teroittaa nimenomaan, että kyse on mun mielipteestä. Ei mistään kaikenkattavasta yleisohjeesta.
Jotenkin mun mielipiteet on tulkittu niin lähiaikoina.Älä nyt sinäkin uhriudu.
Palstaillessa joutuu selittämään väliin mielipiteitään.Ananias kirjoitti:
Älä nyt sinäkin uhriudu.
Palstaillessa joutuu selittämään väliin mielipiteitään.Joo. Perustelen mielellään niitä. Mutta en haluis alkaa kaivaa selkeitä todisteitakaan selkeistä asioista minulle.
Tulee tässä mieleen se, mitä eilen yritin selittää. Se että mä oon ihminen, erilainen kuin vaikka sä, se on oikeus olla parisuhteessakin. Ei selitys voi olla, että olen mies tai toinen on nainen...itselleshän koitettiin selittää taannoin, että sun pitäis ymmärtää, että nainen on mustasukkainen, ja sun miehenä pitäisi se tajuta nilkkojen asennosta. Sitä mä ajoin esimerkiksi sillä ihmisyydellä.
Ei se liitt pätkääkään seksuaalisuuteen. Mutta sinne se väännettiin aina. Flowerikin siitä vittuili. Vaikka se taitaa arvostaa enemmän sammaltakin kuin toista ihmistä... naispuolinen Linkola.Dissident kirjoitti:
Joo. Perustelen mielellään niitä. Mutta en haluis alkaa kaivaa selkeitä todisteitakaan selkeistä asioista minulle.
Tulee tässä mieleen se, mitä eilen yritin selittää. Se että mä oon ihminen, erilainen kuin vaikka sä, se on oikeus olla parisuhteessakin. Ei selitys voi olla, että olen mies tai toinen on nainen...itselleshän koitettiin selittää taannoin, että sun pitäis ymmärtää, että nainen on mustasukkainen, ja sun miehenä pitäisi se tajuta nilkkojen asennosta. Sitä mä ajoin esimerkiksi sillä ihmisyydellä.
Ei se liitt pätkääkään seksuaalisuuteen. Mutta sinne se väännettiin aina. Flowerikin siitä vittuili. Vaikka se taitaa arvostaa enemmän sammaltakin kuin toista ihmistä... naispuolinen Linkola.Erilaisuuskaan ei ole aina peruste pitää kiinni hölmöistä mielipiteistä.
Nää Pöntön jutut on kärsineet mun silmissäni inflaation, en jaksa noteerata niitä kovinkaan korkealle.Ananias kirjoitti:
Erilaisuuskaan ei ole aina peruste pitää kiinni hölmöistä mielipiteistä.
Nää Pöntön jutut on kärsineet mun silmissäni inflaation, en jaksa noteerata niitä kovinkaan korkealle.No kiitos vaan.
Eihän siihen kauaa taas mennykään :(
Minä olen sinua pienempi, et aina saa potkia minua.misspönttöuuni kirjoitti:
No kiitos vaan.
Minä olen sinua pienempi, et aina saa potkia minua.(köpöttää ketjusta surullisena pois)
No kiitos vaan.
Minä olen sinua pienempi, et aina saa potkia minua.Minä olin päättänyt etten palaa noihin juttuihin, mutta aina löytyy joku puupää joka haluaa möyhiä tunkiota.
(köpöttää ketjusta surullisena pois)
Voithan itsekin yrittää kohottaa profiiliasi.
- flowersreally
Dissident kirjoitti:
Joo. Perustelen mielellään niitä. Mutta en haluis alkaa kaivaa selkeitä todisteitakaan selkeistä asioista minulle.
Ei se liitt pätkääkään seksuaalisuuteen. Mutta sinne se väännettiin aina. Flowerikin siitä vittuili. Vaikka se taitaa arvostaa enemmän sammaltakin kuin toista ihmistä... naispuolinen Linkola.Otitko sen demiseksuaalisuuden vittuiluna? Se oli kehu senkin urpo.
flowersreally kirjoitti:
Otitko sen demiseksuaalisuuden vittuiluna? Se oli kehu senkin urpo.
No eilinen päivä oli aika rankka, että napsahti kaikki nahkan alle...
Ja varmaan tarkoitit sillä tosiaan kehua mua, mutta luulin että ymmärsit mistä puhun...
Ja täällähän pitää kaikille v.ttuilla... sehän on kupletin juoni...Ananias kirjoitti:
Erilaisuuskaan ei ole aina peruste pitää kiinni hölmöistä mielipiteistä.
Nää Pöntön jutut on kärsineet mun silmissäni inflaation, en jaksa noteerata niitä kovinkaan korkealle.No erilaisuus kannattaa silloin, kun se tuottaa jotain positiivista, se että täällä palstalla sitä ei kaikki hoksaa, ei tee siitä hölmöä, sen tekisi vaan se, että siitä olisi irl haittaa...
- flowersreally
Dissident kirjoitti:
No eilinen päivä oli aika rankka, että napsahti kaikki nahkan alle...
Ja varmaan tarkoitit sillä tosiaan kehua mua, mutta luulin että ymmärsit mistä puhun...
Ja täällähän pitää kaikille v.ttuilla... sehän on kupletin juoni...No demiseksuaalit painottaa sitä yhteyttä ja yhteensopivuutta kahden ihmisen välillä. Siks se vertailu, vaikket välttämättä kaikilta osin demi olisikaan.
Ehkä se olitkin sä, joka ei ymmärtänyt.
(no, myönnän vetäväni mutkia suoraksi useinkin) Ananias kirjoitti:
Voithan itsekin yrittää kohottaa profiiliasi.
Sinä se et täällä määrittele yhtään mitään. Mikäs helevetin määrittäjä sinä muka olisit. Painu suolle siitä, ja kohota vaan omaasi.
Sinä se et täällä määrittele yhtään mitään. Mikäs helevetin määrittäjä sinä muka olisit. Painu suolle siitä, ja kohota vaan omaasi.
No voihan v.ttu, nyt kärvähti Pönttiksen käämit.
Enpä ole liiemmälti häirinnyt sinua jorinoillani, ja voin pysytellä edelleen poissa sun "kommenttikentiltäsi" jos ahdistaa.
Dissihän se rupesi availemaan vanhoja kiistoja, en minä. Minä vain totesin tämänhetkiset fiilikseni.Ananias kirjoitti:
Enpä ole liiemmälti häirinnyt sinua jorinoillani, ja voin pysytellä edelleen poissa sun "kommenttikentiltäsi" jos ahdistaa.
Dissihän se rupesi availemaan vanhoja kiistoja, en minä. Minä vain totesin tämänhetkiset fiilikseni.Joo ja pysykin poissa!
Lue ihan mitä muuta lystää, mutta ei tarvii tulla maille halmeille!
Nyt riittää! Ja yritä kans pitää tasos v.tun ylhäällä.Ananias kirjoitti:
Dissihän se rupesi availemaan vanhoja kiistoja, en minä. Minä vain totesin tämänhetkiset fiilikseni.Joo ja pysykin poissa!
Nyt riittää! Ja yritä kans pitää tasos v.tun ylhäällä.misspönttöuuni kirjoitti:
Joo ja pysykin poissa!
Nyt riittää! Ja yritä kans pitää tasos v.tun ylhäällä.Pidä säkin tasos ylhäällä, ja tuu vasta sitten mun ketjuihini kommentoimaan.
Ananias kirjoitti:
Pidä säkin tasos ylhäällä, ja tuu vasta sitten mun ketjuihini kommentoimaan.
Mä en sulta lupia kysele.
Paa mielehes.misspönttöuuni kirjoitti:
Mä en sulta lupia kysele.
Paa mielehes.Ellet kysele lupia, hommaan sulle lähestymiskiellon.
Ananias kirjoitti:
Ellet kysele lupia, hommaan sulle lähestymiskiellon.
Suksi suolle!
Minua ei komennella.
Ja sinä se et viimeistä sanaa sano.
Turhaan puserrat.
Sinulla on se kielto ennemmin kuin minulla, älä tule lääppimään.misspönttöuuni kirjoitti:
Suksi suolle!
Minua ei komennella.
Ja sinä se et viimeistä sanaa sano.
Turhaan puserrat.
Sinulla on se kielto ennemmin kuin minulla, älä tule lääppimään.En minä ole sinua lääppinyt, itse sinä tyrkytät itseäsi lääpittäväksi.
Ananias kirjoitti:
En minä ole sinua lääppinyt, itse sinä tyrkytät itseäsi lääpittäväksi.
Ole hiljaa.
Ja pysy poissa.misspönttöuuni kirjoitti:
Ole hiljaa.
Ja pysy poissa.Tää on mun ketju ja sulla on lähestymiskielto.
Ananias kirjoitti:
Tää on mun ketju ja sulla on lähestymiskielto.
Sinä et omista tätä etkä minuakaan.
Sinä et omista tätä etkä minuakaan.
Voi sua pientä.
Voit sinä kommentoida juttujani vapaasti, en minä sitä pahakseni pistä.Ananias kirjoitti:
Voi sua pientä.
Voit sinä kommentoida juttujani vapaasti, en minä sitä pahakseni pistä.Mitä tuo oli. En lähe tähän... Ansa.
Mitä tuo oli. En lähe tähän... Ansa.
Ansa on persiissäs.
Minun puolestani saat kirjoitella ketjuihini ja kommentoida minun kommenttejani, ei se ole ongelma.Ananias kirjoitti:
Ansa on persiissäs.
Minun puolestani saat kirjoitella ketjuihini ja kommentoida minun kommenttejani, ei se ole ongelma."Ansa on persiissäs."
No voi olla.misspönttöuuni kirjoitti:
"Ansa on persiissäs."
No voi olla.Huomaan että neiti Pönttöuuni on taas sillä tuulella että luetaan niitä rivivälejä ja tartutaan jokaiseen yksittäiseen sanaan.
Ananias kirjoitti:
Huomaan että neiti Pönttöuuni on taas sillä tuulella että luetaan niitä rivivälejä ja tartutaan jokaiseen yksittäiseen sanaan.
Älä tulkitse kirjoittajaa.
Älä tulkitse kirjoittajaa.
Ehkä tuli itsekin tulkittua tekstiäsi liikaa mielikuvituksen kautta ja ehkä hukkasin sun pointin.
Tarkoitin vain sitä kommenttia "ansa on persiissäs", sehän on vain sellainen sanonta. Jos joku tuo esille jonkun asiayhteyteen kuulumattoman jutun, niin voidaan sanoa että sellainen on sun persiissäs.Ananias kirjoitti:
Ehkä tuli itsekin tulkittua tekstiäsi liikaa mielikuvituksen kautta ja ehkä hukkasin sun pointin.
Tarkoitin vain sitä kommenttia "ansa on persiissäs", sehän on vain sellainen sanonta. Jos joku tuo esille jonkun asiayhteyteen kuulumattoman jutun, niin voidaan sanoa että sellainen on sun persiissäs.Joo joo...
Joo joo...
No, myönnän että kun luin vastauksesi "no voi olla", tajusin että näinhän todellakin taitaa olla...ansojen ansa.
flowersreally kirjoitti:
No demiseksuaalit painottaa sitä yhteyttä ja yhteensopivuutta kahden ihmisen välillä. Siks se vertailu, vaikket välttämättä kaikilta osin demi olisikaan.
Ehkä se olitkin sä, joka ei ymmärtänyt.
(no, myönnän vetäväni mutkia suoraksi useinkin)No eilinen päivä oli kyllä kaikellatavalla paska.... Sitten selität kaikkea rautalankakiepin kanssa, niin se ehket sit vähän napsahti nahan alle.
Muuten demiseksuaalinen kävis varmaan, mutta lokerointi on vaikea laji.
Mut ei hätiä... unohtunut jo koko selkkaus...
Mulle romanttisen parisuhteen idea on semmoinen hyvä romanttinen komedia. Mä voisin yrittää kuvitella ja kirjoittaa sellaisen. Eikä se silloin ole ensisijaisesti ystävyyttä eikä vetovoimaa. Jotain yli sen. Varmaan se maistuisi tosi imelälle.
https://www.youtube.com/watch?v=aYc62b4GP74
Sokeri pilaa hampaat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En tullut, koska käytit päätäsi.
Ja koska ihmiset pilaavat sillä mahdollisuudet, kaikki mikä toimii vaatii oman lähestymistapani. Kun levittää punaisia m372736Miten kaivattusi teki sinuun lähtemättömän vaikutuksen?
Minulla kävi niin, että hän laittoi ruokaa, kun olin nälkäinen. Tie miehen sydämeen käy vatsan kautta.891184Alkon myynti putosi kesäkuussa 10 prosenttia
Niin se hallitus tuhoaa valtion verokertymää ylisuurella alkoholiverolla, kun kansalaiset hankkivat juomansa ulkomailta.127979Oliko mies vetäytyminen
Toimiva veto? Miten meille kävi. Ei hyvin ja mahdottomalta tuntuu tilanne nyt.61957- 66907
Ulosotossa olevan tulisi saada itse päättää
Maksetaanko hänen ulosotossa olevia velkoja takaisin yksi kerrallaan vai ripotellen pikku summia sinne tänne, kuten ulos77871EU:lta tyly ratkaisu Temulle
On se hyvä, että EU on vihdoin ja viimein puuttunut noiden Kiinan krääsän kauppiaiden toimintaan. https://www.is.fi/ta101818Oon tässä pohtinut että se nainen
Ei sovi sulle. Ihmetyttää mitä näet hänessä. Mieheltä miehelle70815Nainen on ihana
ilta-päivää tosi söpölle naiselle 🤗😘☺ Jos saisin sinut nainen oisin onnellisin mies Etpäs tiedäkään keneltä tämä on?25718Hallinto-oikeus kumosi valtuuston päätöksiä
Teksti-tv kertoo, että valtuuston päätöksentekoon on osallistunut varavaltuutettu jolla ei ollut oikeutta osallistua. Mi30684