Vapaa kuvaus

Aloituksia

1

Kommenttia

4165

1. En+nyt+tiedä+mikä+on+nuori,+mutta+jos+puhutaan+vaikkaalle+kolmekymppisistä+niin+sanoisin+yleisesti+kohtaan+yksikolme+asiaa;+olosuhteet,+yksittäiset+tapahtumat+jatuuri.Alkaen+jo+siitä+millaiseen+perheeseen+synnyt+on+isomerkitys+sillä+tutkimuksen+mukaan+huono-osaisuus+periytyy.+Jos+et+pysy+materiaalin+kilpavarustelussamukana+niin+riski+kiusatuksi+tulemiseksi+kasvaa.+Onkolapsi+sitten+syyllinen+kun+sattui+siihen+perheeseen+syntymään?+Kaikille+kun+ei+riitä+kultalusikoita+suuhun.Mitä+tuossa+opettajien+kanssa+olen+vanhempainkes-kusteluissa+ollut+niin+olen+saanut+sen+käsityksen+ettäkyllä+opettajat+lähtökohtaisesti+vaativat+samaa+pojiltakuin+tytöiltä,+mutta+ongelmia+syntyy+kun+oppiminenon+niin+eritahtista.+Pojat+kun+ovat+kasvussa+muutamanvuoden+perässä+niin+opettajien+on+sitten+valittavakäydäänkö+asioita+hitaammin+jolloin+opetussuunnitelmastajäädään+jälkeen+vai+mennäänkö+opetussuunnitelman+mukaan.Tässä+vauhdissa+ei+sitten+kaikki+pysy+jos+opetussuunnitelmanmukaan+mennään.Sitten+on+näitä+yksittäisiä+syitä+kuten+vaikka+sairaus.+Et+pääse+töihin+koska+sinulla+on+joku+sairaus+silläterveitäkin+on+niitä+paikkoja+hakemassa+ja+luonnollisestimenee+sinun+edelle+valinnoissa.+Samoin+joku+muu+tapahtuma+vaikka+ero+saattaa+aiheuttaasyrjäytymistä.+Tulet+töistä+kotiin+ja+pöydällä+onlappu+jossa+todetaan+että+olemme+kasvaneet+erilleen,lapset+jää+minulle+ja+sinun+pitää+nyt+muuttaa+kodistamme+pois;+tarkistin+sosiaalitoimistosta.+Siinä+saattaa+kyllä+hanskat+pudota+kun+tuollainen+ilmoitetaan+täysinyllättäen+ja+viranomaisetkin+lähtökohtaisesti+naisenpuolella.+Saattaa+tuntua+yksinäiseltä.Kaikkiin+asioihin+ei+vaan+pysty+vaikuttamaan+muttajos+nyt+aluksi+vaikka+koulussa+luokkakokoja+pienennettäisiinja+apuopettajia+saataisiin+luokkiin+jotta+ne+hitaammatkin+ehtisivät+mukaan.+Lisäksi+aineita+voisimiettiä+vähän+uudelleen.+Käytännön+aineita+enemmän+joissa+nämä+ei+niin+lukuintoiset+voisivat+loistaa+ja+saada+sitä+kautta+itsetuntoa+ylös.Samoin+toisen+asteenkoulutuskin+voisi+olla+ilmaista+jotta+ainakaan+perheentausta+ei+estäisi+kouluttautumista.+Työelämääntoivoisin+myös+näille+vajaakuntoisille+työpaikkojatai+työpajoja+joissa+voisi+todistaa+olevansa+hyödyksiyhteiskunnalle.Viranomaisille+voisi+myös+ilmoittaa+että+mieskinon+ihminen+jotta+vältettäisiin+niiltä+nöyryyttäviltätilanteilta+kun+perheneuvolassa+syntyvän+lapsenäidiltä+kysytään+miehen+asioita+vaikka+mies+istuuvieressä+tai+kun+miehen+kohdatessa+perheväkivaltaa+ei112:sta+naureskella+että+otat+sä+oikeesti+muijalta+pataan.+Olen+tuossa+miettinyt+että+tulisiko+nämä+ongelmatparemmin+pinnalle+jos+olisi+feministipuolueen+miespuolinen+vastine+vai+pitäisikö+tähän+maahansaada+ihan+oikeasti+jotakin+miestutkimusta+jollasaataisiin+asiat+yleiseen+tietoisuuteen.+Muttajos+yksilötasolle+mennään+niin+toivoisin+ettämiehessä+nousisi+pinnalle+enemmän+sellainen+ajatus-malli+jossa+egosta+annetaan+hieman+siimaa+jauskalletaan+hakea+apua.+Ymmärretään+että+ongelmienkanssa+ei+tarvi+olla+yksin.Kohtaan+kolme+voisin+todeta+että+itse+en+tätä+ilmiötäpidä+kuvottavina+sillä+taustalla+saattaa+ollaasiota+joihin+todella+ei+mies+pysty+vaikuttamaan.Se+että+olet+syrjäytynyt+yhteiskunnan+elätti+eivarmaan+kyllä+paranna+kemian+löytymistä+treffeillä.
  2. Oma+visioni+on+sellainen+että+mies+tulee+töistä+kotiinsa+sillä+hän+on+töissä+tehtaassa+tai+rakennuksilla.+Nainen+tekee+paljon+töitä+kotona+sillä+hän+on+tutkija,+tohtori+tai+muu+korkeasti+koulutettu+ja+työ-sekä+vapaa-aika+sekoittuvat+keskenään.+Mies+ja+vaimo+asuvat+eri+osoitteissa+koska+verotuksellisesti+se+on+järkevää+ja+yhdessä+esiintyminen+on+heikkouden+osoittamista+sillä+luokkayhteiskunnassa+sosiaalis-ekonominen+asetelma+menee+rakkauden+edelle.+Naisella+on+seksirobotti+jota+hän+päivittää+vuosittain.+Kampaajalla+luetaan+seksiroboteista+kertovia+lehtiä+ja+vuoden+kohokohta+on+perinteiset+seksirobottimessut.+Naiset+kehuvat+robottejaan+kuin+miehet+ennen+autojaan+ja+niiden+perusteella+osoitetaan+sitten+paikka+laumassa.+Kateellinen+ei+saa+olla+eikä+tunteita+näyttää+sillä+kuka+nainen+nyt+haluaisi+saada+heikon+maineen.+Miehelläkin+on+seksirobotti,+palkka+ei+siihen+riitä+joten+lisätienistina+on+ollut+pakko+myydä+siementä+pankkiin.+Korvauksen+suuruus+siemenistä+taas+on+sen+mukainen+kuinka+hyvät+geenit+omistat.+Miehet+eivät+robottejaan+vertaile,+mutta+tiedostavat+että+mitä+huonomman+robotin+pystyt+hankkimaan+sen+huonommat+geenit+omaat.+Käytännössä+miehille+robotti+on+kotona+vain+muistuttamassa+häntä+yksinäisyydestä+ja+siitä+ettet+ikinä+pääse+näkemään+jälkikasvusi+varttumista.+Tämä+yhdistettynä+harmaaseen+tulevaisuuden+näkymään+antaa+miesten+eliniän+odotteeksi+37-vuotta.
  3. Minulla+lähtökohta+on+se+että+mitään+en+tee+naisten+tai+parisuhteen+vuoksi.+Kaikki+mitä+nyt+harrastan+on+valikoitunut+siltä+pohjalta+mikä+minua+kiinnostaa+ja+mikä+auttaa+minua+elämänlaadun+ylläpitämisenä+myös+vanhempana.+Kuntosalilat+lihasvoimaa,+mailapeleistä+aerobista+ja+sitten+uintia+ja+venyttelyä+palauttamisen+edistämiseksi.Lisäksi+opiskelen+jotta+aivoille+tulisi+hieman+pähkinöitä+purtavaksi.Ajan+puutteen+takia+kirjallisuus+on+jäänyt+vähälle+mutta+sanomalehtiä+tulee+luettua+jotta+taustatiedot+olisivat+kunnossa+jos+haluaa+osallistua+keskusteluihin.+Lisäksi+kuuntelen+radiosta+kanavia+joista+tulee+ihan+asiakeskusteluakin.Naiset+nyt+harrastavat+monenlaisia+asioita+ja+varmasti+osan+kanssa+menisi+ainakin+osa+harrastuksista+yksiin+ja+osan+kanssa+ihan+eri+harrastukset.+Toki+kannattaa+olla+kiinnostunut+myös+toisen+harrastuksista+ja+jopa+ennakkoluulottomasti+lähteä+testaamaan.+Joku+virkkaava+nainen+voisi+opettaa+mulle+vaikka+sen+miten+ketjusilmukassa+saa+suunnan+vaihdettua.+Yksi+huomioitava+asia+on+myös+harrastukseen+käytettävä+aika+ja+rahamäärä.+Jos+nainen+harrastaa+vaikka+laskettelua+ja+haluaa+kolmesti+vuodessa+alpeille+niin+siinä+tietysti+kannattaa+miettiä+pystytkö+sinä+taloudellisesti+tai+ajankäytöllisesti+siihen+ja+se+että+edellyttääkö+nainen+että+olisit+joka+kerta+mukana.Jotku+yhteinen+harrastus+on+mukava+ja+kannatettava+asia+mutta+mielestäni+on+yhtä+tärkeää+että+sulla+on+itselläsi+myös+joku+oma+juttu+joko+antaa+pienen+henkireiän+arkeen+ja+parisuhteeseen.