Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
M184
profiilit
M184
M184
Vapaa kuvaus
Aloituksia
1
Kommenttia
3584
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Enpä enää sanoisi myytiksi. Tälläkin hetkellä valtio tukee kaikkein pienituloisimpia. Vähän nyt tietysti riippuu ketä katsotaan duunariksi; onko puhtaasti teollisuustyöntekijä vai yleisesti kyseessä matalan koulutuksen työntekijä. Luulen että kevään vaaleissa yksi teema onkin se pitääkö palkalla tulla toimeen. Jos Kangasharjun ajatus siitä että palkalla ei tarvitse tulla toimeen ja valtion tulee loppuosasta vastaan yhdistyy kokoomuksen ajatukseen sosiaaliturvan leikkauksista voi seuraava vaalikausi olla nätisti sanottuna mielenkiintoinen.
Meillä siirrytään todennäköisesti keväällä 12 tunnin järjestelmään jossa 4-työpäivää ja 6 vapaata juuri sen takia että kustannusten nousun myötä osa on irtisanoutunut. Saivat puhuttua nämä perumaan irtisanomisensa juuri tällä perusteella että töihin lähtöjä tulee jatkossa kolmanneksen vähemmän. Nykyisin on 6-töitä ja 4 vapaata.
05.12.2022 12:51
En tiedä onko minulla mennyt joku suojamekanismi päälle hellyyden suhteen mutta ei nyt tule mieleen mitään erityistä tapaa tulla hellityksi.
Itse kyllä muistan hyvin ne entisten toiveet tulla hellityksi. Joku halusi niskan ja kaulan alueen hivelyä ja suutelua; joku taas hartiahierontaa ja jollekin oli sitten tärkeää päästä kainaloon.
En tiedä onko tämä yleismailmallinen ilmiö mutta nuorena tyttöystävän tapa osoittaa hellyyttä oli odottaa että nukahdan jonka jälkeen nosti paitani ylöspäin ja alkoi puristaa selästäni finnejä ja noukkia mustapäitä.
05.12.2022 12:12
Ehkä tuon termin alempitasoinen mies voisit unohtaa; samalla tavalla meillä muillakin on asevelvollisuus, verottaja ottaa osansa ja vaaleissakin on vain se yksi ääni. Aikalailla perusasetukset siis samat.
Mitä noihin muihin asioihin tulee niin tuo "ei kovin pitkä" on itselleni valitettavan tuttu. En tiedä onko se ollut esteenä uusille parisuhteille mutta ainakin treffiseuraa se on karsinut. Eikä kyse ole aina parisuhteesta vaan myös harrastuksiin se on vaikuttanut. Ei puhetta että tällä varrella olisi ollut asiaa jalkapallossa toppariksi tai maalivahdiksi.
Komeudesta voi sitten olla montaa mieltä ja osa on sitä mieltä että se on katsojan silmässä. En tuota väitettä kiistä mutta olen tullut siihen tulokseen että ehkä kyse on enemmän toisen korvassa. Ei niinkään näkyvissä osissa vaan kokonaisuudesta joka välittää puheesi eteenpäin. Ihmisläheinen, kohtelias ja osallistuva puhetapa yhdistettynä kykyyn kuunnella varmaan nostaa komeutta enemmän kuin rasva%:n pudottaminen 14->12:sta.
Neuvoja on vaikea antaa mutta jos kumppanin löytäminen tuntuu mahdottomalta niin unohda koko juttu; ainakin toistaiseksi. Jos taas alkaa tuntumaan että se voisi onnistua niin palaa asiaan.
Ehkä se juttu mihin nyt keskittyisin on yhdistelmä duunari-ei tienaa juuri mitään. Tuntuuko että työssä on jotakin muuta arvo kuin palkka; työkaverit, mielekäs työ yms? Jos tuntuu että palkka on liian pieni verrattuna noihin "lisäarvoihin" niin kannattaa pohtia vaihtoehtoja. Työpaikan vaihto, alan vaihto, kouluttautuminen vaativampiin töihin tai jopa kouluttaminen uudelle uralle muille työelämän sektoreille.
Eihän raha kaikkea ratkaise mutta onhan se mukavampi jos tienaa edes jotakin kuin ei juuri mitään, ainakin näillä inflaatioluvuilla.
05.12.2022 00:03
Eipä kyllä mitään perusteita tällä hetkellä löydy. Ehkä se voisi tuolta työsuojelupuolelta sitten tulla mutta kyllä monia paljon ansinoitunempia sitten jäisi kutsumatta.
Jos nyt kutsu tulisi niin toki sinne lähtisin. Kunnon mittatilauspuku ja muutenkin viimeisen päälle hiottuun kuntoon koko mies. Siellä vaan patsastelisi muiden mukana. Tanssimisessa ei niin väliä jos askeleet ei ihan osuisi koska ei siinä ruuhkassa paljoa pysty liikkumaan.
04.12.2022 23:24
Ei se haittaa, pistä vaan kutsuun eksän nimi+avec. Itsevarma henkilö ei vaivaa nykyistä tyttöystävää tuollaisilla marginaalisilla päätöksillä.
04.12.2022 00:32
Oikeastaan joulun voisi jakaa kolmeen osaan.
Ensin on joulun odotus joka tulee muutamia päiviä ennen aattoa kun ihmiset alkavat käydä hautausmailla ja kynttilät alkavat syttyä. Silloin tulee mietittyä niitä tuttuja jotka lähtivät tästä mailmasta oman käden kautta. Joulun yltäkylläisyys, rauha ja läheisten rakkaus eivät oikein sopineet siihen tarinaan jonka elämä oli heille käsikirjoittanut joten ratkaisu yksinäisyyden ja huono-osaisuuden poistoon ennen joulun sanomaa oli lopullinen.
Aatto lähtee käyntiin kyllä siitä että Suomen Turku julistaa joulurauhan. Sen jälkeen kun syö ja lähtee työkaverin lapsenlapsille joulupukkeilemaan niin jäljelle jää avannossa uinti sekä joulusaunanlämmitys. Lauteilla voi sitten todeta että onneksi on tämä taas ohi. Tänä vuonna en hommaa kuusta enkä taida laittaa mitään koristeitakaan. Jouluverhot voisi laittaa jos oikein juhlavaksi rupeaa.
Nyt olisi naisystävä kyllä tarpeellinen. Firmalta ja asiakkailta on tullut kohta kilon verran joulusuklaita jotka voisi hänelle syöttää. Menisi hyvin seksin korvikkeena.
Joulupäivä sekä tapani menee ehkä töissä joten joulumieli tulee sitten tammikuun tilissä. Eiköhän siihen asti riitä kaikenlaista joulun jatkojen jatko että tammikuun jatkoaleita joista voi jotakin sellaista löytää jota ostaessa ihmettelee miten on pystynyt tähän asi elämään ilman sitä.
04.12.2022 00:17
Tuloksesi: 7 / 12
Kai tuolla tietomäärällä voi Korkeasaaressa käydä.
02.12.2022 20:16
Taitaa olla työpäivä, jos pääsee 8-tuntisella eikä tarvi tuplata niin ehkä saatan vilkaista, varsinkin diplomaattikuntaa on mukava seurata. Paraati toki pitää katselmoida.
02.12.2022 14:43
Kuten joulun pääjuhlakin niin myös pikkujoulut kiertävät ohitse. Töissä on kyllä yleinen käsitys että ei niitä pikkujouluja myöskään kaivata. Samoja karvasia naamoja kun katselee töissä niin se kyllä riittää. Kuten eräs työkaveri totesi niin kyllä viinan maku on jo tullut kaikille selväksi eikä meistä ole enää piirileikkeihin.
Yritys kyllä tarjoaa ison ruokakassin ja mahdollisesti joulubonuksen joten siinä on ihan riittävästi.
02.12.2022 14:28
naapuri? En ole mitenkään tarkkaan tietoinen naapreiden tilanteesta mutta joitakin oletuksia.
Eteläsuunnalla asuu yli 80-v leskinainen. Ikäisekseen ihan hyväkuntoinen mutta eipä näy portillaan kuin yhdet jäljet. Pohjoissuunassa asuu eläkeläispariskunta jossa ,ainakin kävelystä päätellen, isänällä on lonkat aika lopussa. Jos on vällyissä lonkat kuluneet niin kova on ollut aikanaan tahti mutta nykyään vaikuttaisi hänelle jopa kivuliaalle toiminnalle.
Idän puolella on viiden lapsen perhe ja lapset on noin 7-18 vuotiaita. Siellä voi olla aktiivistakin toimintaa. Vaikka vanhemmat nyt ei enää niin touhuisi niin tuo teinikansa saattaa siellä kyllä temmeltää. Lännessä on sitten nuoripari ja heille on syntynyt jo jälkikasvua. Voipi olla että siellä alkaa jo uusi kuherruskausi jos vaan vauva ei ole mikään kolikkitapaus.
Minun seksielämäni voi sen vähyyden vuoksi skipata huolella ja miettiä jatkoa; ainakin noin teorian näkökulmasta.
Tuossa oli puhetta noista lauantaista mutta itsellä on viisivuorotyö ja oikeastaan viikonlopuilla ei ole enää merkitystä. Jos vielä olisi parisuhteessa jossa toisella on perus toimistoaika niin aika harvassa olisi sellaista aikaa jolloin ei työelämän vaikutukset näkyisi.
Ehkä mielenkiitoisimmat ruokatunnit olisi parikunnilla joilla on vahva libido ja molemmat kotona etätöissä. Välttämättä ei ruokatunnilla ehtisi syömään.
30.11.2022 20:17
Itse ilmoitin työmaalle että olen itsekseni joulun eli jos tulee joku tautiaalto ja tarvitaan tekijöitä niin soittavat sitten minulle eivätkä häiritse perheellisten jouluja.
29.11.2022 23:11
En osaisi enkä edes yrittäisi. Nyt kun mittarissa on yli puoli vuosisataa niin asian voi jo suoraan todeta tyyliin "Olet kaunis ja minulle rakas mutta nyt minun himohormoonit on jo unilla mutta jos haluat vain käyttää minua seksileluna niin tässähän minä olen."
Toinen saa sitten päättää jääkö odottamaan seuraavaa kertaa, käyttää minua lelunaan vai ottaako haasteena ja yrittää herättää mun himohormoonit uuteen aamuun.
29.11.2022 23:06
"Minä mihenä en ainakaan haluaisi seksiä naisen kanssa joka ei oikeasti halua minua!"
Sama; siksi kirjoitinkin että minulta saisi. Itselleni riittä hyvin a-studion katsominen sylikkäin.
29.11.2022 22:57
Eipä tuohon varmaan mitään yleispätevää manuaalia ole.
Jos minun entisiltä kysytään niin eiköhän vastaus ole suurimmalta osin sen suuntainen että olisivat toivoneet tulleensa useammin alakautta ruokituksi. Tämä yhdistettynä siihen että pitkät liitot on loppuneet siihen että kumppanit ovat vaihtaneet nuorempiin on kyllä pistänyt miettimään myös tätä asiaa,
Tuosta matalasta libidosta kysyin myös työterveyslääkäriltä joka pisti verikokeeseen josta mitattiin testot eikä niissä mitään poikkeavaa ollut. Luulen että osasyy oli elämäntavoissa. Vuorotyö jonka päälle lastenhoito ja kotityöt taisivat vetää vieterin niin suoraksi että jostakin piti karsia. Kyllä sitä tietysti hellyydellä ja läheisyydellä yritti kompensoida mutta eihän se aina riitä.
Nyt tietysti kotona ei tarvitse niin paljoa mennä pyörremyrskyn tavoin ja sitä omaa aikaakin harrastuksillekin on ihan eri tavalla. Silti epäilen että matalan seksuaalivietin kanssa menen myös hautaan. Toisaalta se on ihan vapauttavaa; joka paikasta kun tulee neuvoja ja vinkkejä seksielämän piristämiseksi niin on hyvä että ne ei paljoa hetkauta. Ei varmaan enää taipuisi siihen tekniseen tasoon jota jatkossa odotetaan.
Toisaalta jos joskus vielä seurustelisin niin voisin lähteä silläkin linjalla että aina minulta saa, vaikka velvollisuudesta. Enhän minä aina salillekaan jaksaisi lähteä mutta eipä koskaan ole jälkeenpäin kaduttanut että tuli käytyä.
29.11.2022 10:16
Sama juttu mutta menen työkaverin perheelle. Siellä on jo lapsenlapsia siunaantunut joten heille tärkeä tapahtuma. Siinä pääsee siihen joulun tunnelmaan eli joulu kestää taas tänä vuonna sen 20 minuuuttia.
27.11.2022 22:50
Tottahan toki ja useinhan on että jos arvomailma kohtaa kumppanin kanssa niin kovalla prosentilla se on sama myös hänen ystäviensä suhteen.
Lähinnä ajattelin ystävien näkemystä tuohon varallisuuteen. Otetaan esimerkin kautta.
Olen vaelluksella ja tapaan "Pirjon". Jutellaan iltanuotiolla kaikenlaista ja päätetään jatkaa jutustelua reissun jälkeen. Käydään parit treffit ja selviää että Pirjo on hammasteknikko, kirurgi, juristi tms joka tienaa reilusti minua enemmän. Se ei meitä haittaa vaan mennään eteenpäin ja ihastutaan.
Joku ilta sitten käydään Pirjon kavereiden luona ja koska Pirjon kaveripiiri kostuu työ tai koulukavereista he ovat myös hyvin tienaavia. Tässä vaiheessa en yhtään ihmettele jos joku Pirjon kavereista miettii onko minun syy olla Pirjon kanssa taloudellinen; varsinkin jos Pirjn aikaisemmat miehet ovat olleet duunareita ja yrittäneet taloudellisesti hyötyä Pirjosta.
Kyseessä voi olla puhdas huoli ystävästä mutta saattaa olla ettei minua paljoa kiinnosta käydä kyläilemässä jos tuo asenne on tiedossa. Pahimmoillaan Pirjokin jättää käymättä ja se olisi minusta surullista sillä pitää molemmilla olla parisuhteen rinnalla myös se oma elämä ja ystäväpiiri.
27.11.2022 22:44
Onneksi nuo tilanteet useinmiten näyttävät pahemmilta kuin ovat.
Lapsena pääsee itku ja poru mutta vanhemmalla iällä tärkeintä on ettei kukaan nähnyt.
26.11.2022 21:37
" Miten varallisuuteen liittyvät seikat ovat vaikuttaneet parisuhteidenne muodostumiseen?" Onhan ne vaikuttaneet ihan nuoruudesta tähän päivään. Peruskoulun jälkeen nuoret jakaantuivat sekä sukupuolen että vanhempien varallisuuden perusteella eri koulutuslinjoille. Kärjistäen voisi sanoa että ne pojat joille kustannettiin piano ja viulutunnit menivät lukioon ja me jalkapalloilijat ja hauenpyytäjät mentiin amikseen. Mitä jälkeenpäin olen seurannut niin aika samaa palkkaluokkaa ovat puolisoidensa kanssa myös nämä menestyneemmät kaverit.
Moni tuolta pariutui nimenoman opiskelujen aikana.
Nytkin asun keskiluokkaisessa kuplassa ja kyllä kontaktit sen ulkopuolella ovat satunnaisia.
Miten tärkeää teille on kumppanin varallisuus? Summia en osaa sanoa mutta kaksi riskiä siinä on. Jos tulotaso korreloi koulutuksen kanssa niin onko minulla yhteistä arvomailmaa tai näkökulmaa elämiseen hänen kanssaan ja joutuuko hän miettimään hyväksyykö ystäväpiirinsä minut. En haluaisi että joutuu valitsemaan ystävien ja minun välillä.
Toinen sitten se että vaikka "tuntipalkka" olisi samaa tasoa niin varallisuus on kerrytetty esim ulkomaan komennuksilla. Itsellä 5-vuorotyö ja toisella työaika on mallia 4-viikkoa ulkomailla ja viikko kotona niin voisiko suhde toimia.
"Onko tärkeää.......täysin merkityksetöntä" Tähän olisi tietysti hienoa vastata että täysin merkityksetöntä mutta pelkään ettei se ole ihan koko totuus. Mitä enemmän on tuloeroja niin sitä suurempi on todennäköisyys erilaisille elämäntyyleille ja tavoille tehdä asiat. Sinkkuutta nyt on kestänyt jo pitkään ja lapset mailmalla joten aika orjalliseksi ovat jo rutiinit muodostuneet. Se miten taipuvainen olen enää jatkossa mihinkään kompromisseihin on kyllä hieman arvoitus.
26.11.2022 21:33
Oliko kylpylätyylistä hivelyä vai jumien aukaisua?
25.11.2022 21:30
Sympatiat Espooseen, sieltä lähtenyt mielestäni paras Suomalaiskiekkoilija kautta aikojen eli Jere Lehtinen.
Aina ei syy ole itsekkäässä ajattelussa vaan joskus noissa yllättävissä tilanteissa tapahtuu "joku muu hoitaa"-ajattelua. Oletetaan ettei oma osaaminen riitä ja joku pätevämpi hoitaa. Epäilen että siksi jäi soittamatta.
Jos tuossakin joku yli 90-kiloinen pikkupäissään ollut mies putoaa toista metriä alas kiskoille niin aika harvassa varmaan on ne jotka kaverin sieltä takaisin laiturille nakkaa. Helposti käy niin että yhden autettavan sijaan onkin kaksi autettavaaa.
25.11.2022 21:20
31 / 180