Onko helle jo nitistänyt kaikki palstalaiset?

Missä on keskustelut ja aiheet joihin haluaisi kommentoida?
Palsta on täynnä höttöä ja agendaa milloin mistäkin. Pitkiin aikoihin en ole törmännyt aiheeseen josta olisi oikeasti ollut keskustelemista.

Vikahan on kai ihan minussa, mutta sellainen tylsyyden tunne on vallannut mieleni kun palstaa lueskelen. Tyhjää ja turhaa.

Itse en tuota sisältöä palstalle sen vuoksi, että jotakin pitäisi suoltaa suoltamisen takia. En kanna vastuuta palstan viihtyisyydestä.

Käyn kuitenkin päivittäin palstalla, vaikka en kommentoisi mitään moneen päivään tai jopa viikkoihin. Koen että tämä on yhteisö, johon haluan kuulua. Anonyymisti.

Mutta panee miettimään, onko jo kaikki aiheelliset asiat loppuun kaluttuja? Vai olenko yksi niistä harvoista jotka kaipaavat palstan sisällöltä jotakin enemmän?

Myönnän, että palsta ja sen anonyymit sekä pseudonyymit ovat muodostuneet minulle merkityksellisiksi. Ei nyt tärkeiksi, ehkäpä voisin sanoa, että läheisiksi. Jotkut enemmän ja toiset vähemmän.

Toki joihinkin on muodostunut suhde ihan irl, mutta tämä yhteisö on se juttu, mistä pidän. Ja vslitetravasti minulla on tunne, että tämä yhteisö on hajoamassa. Tokkiinsa voin olla ihan väärässäkin.

83

516

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Usein täällä on aiheita, jotka ei kiinnosta muakaan niin kuin esim. parisuhdekeskustelut (näitä on aika paljon ja sen paljouden takia aiheesta keskustelu ei jaksa mua yleensä kiinnostaa). En tosin jaksa ihan aina keskustella niistäkään aiheista, jotka mua kiinnostaa. En yleensä tee kauheasti aloituksia nykyään. Joskus saatan alottaa jonkun musiikkiketjun tai laittaa palstalle jonkun visan. Harvemmin muuta, mutta joskus saatan.

      • Sä oletkin sellainen musiikkitietäjä.. hyviä musaketjuja oletkin laittanut.

        Ite en henkilökohtaisesti tiedä musiikista(kaan) mitään, niin olen jättäytynyt niistä ketjuista pois.
        Mutta musiikki on lähellä sydäntäni.. tai tanssijalkaa oikeammin. Rakastan tanssimista.


    • Anonyymi

      "Missä on keskustelut ja aiheet joihin haluaisi kommentoida?" No mä vastaan tähän väliin ennenkuin turinatiimi rientää pelastamaan pirpanan ahdingosta: Ei niitä ole, ikävöinti on kovassa huudossa tosin, oisko tuolla auringolla ja lämmöllä jotain tekemistä hormonituotannon kanssa?

      • Ikävä palsta jos mikä on täynnä höttöä.

        Ahdingosta.. heh. Hauska.

        Keskusteleminen ja jopa pikkuinen vääntäminen on nautinnollista. Ja olen toki tullut samaan päätelmään ja lopputulemaan...
        Keskustelun aiheita ei juuri ole. Ainakaan sellaisia, joihin tälläisellä tavan tolvanalla olisi mitään sanottavaa.


    • Nyt on niin hyvä ilma, että kaikki on ulkona. Pitää ottaa kaikki irti nyt, niin saadaan energiaa selvitä pitkä kylmä talvi. Tälläset kesäpäivät on harvassa, nauttikaa nyt tai muuten hyydytte talveen. Ettekö muista miten kävi 2017.

      • Miten kävi 2017?


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Miten kävi 2017?

        No ei näkyny aurinkoo ollenkaan ja kesällä ei ollut yhtään hellepäivää. Mulla kävi onni, kun loppuvuodesta töissä sanottiin, että mulla on pekkasia ja mä lähdin heti Barcelonaan.
        Mutta voi niitä jotka ei mihinkään päässy. Tosin ei sieläkään kovin lämmin sillon ollu.


      • JeroP kirjoitti:

        No ei näkyny aurinkoo ollenkaan ja kesällä ei ollut yhtään hellepäivää. Mulla kävi onni, kun loppuvuodesta töissä sanottiin, että mulla on pekkasia ja mä lähdin heti Barcelonaan.
        Mutta voi niitä jotka ei mihinkään päässy. Tosin ei sieläkään kovin lämmin sillon ollu.

        Olikos se tulivuorenpurkaus Islannissa silloin?


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Olikos se tulivuorenpurkaus Islannissa silloin?

        Kirjotin tähän pitkät jutut, mutta unohdin painaa lähetä. Eli lyhyesti: mun muistaakseni islanti ei hirveesti säähän vaikuttanut enemmänkin lentoliikenteeseen. Tona vuonna oli se ihme suihkuvirtaus joka teki sen että euroopassa oli älyttömän kuuma ja täällä kylmä.


    • Minäkö?? Turinatiimiä?

      Kiitos kunniasta ja kerrotko ketkä muut palstalaiset saavat tämän kunnian?
      Itse en tiennyt kuuluvani turinatiimiin, mutta hyväksyn kunnian siitä mukisematta.

      En kyllä ymmärrä, miksi kommenttisi meni poistoon mutta vasrasin silti.

      • Anonyymi

        Disse& Randombypasser fanina kuulut klubiin. :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Disse& Randombypasser fanina kuulut klubiin. :)

        Jaa.. että oikein klubiin. En ole koskaan sanonut olevani Randen fani. Disukan kylläkin. Ihailen hänen kielellistä rikkauttaan.

        Ja sitäpaitsi Rande on mun kauan kadoksissa ollut kaksoisveli. DNA- testit käynnissä parhaillaan.. heh.


    • Tapailunaisen löytämisen jälkeen olen kirjoitellut tänne selvästi vähemmän

      • No niin.. pitänee sinun siis laittaa tapailunainen vaihtoon..


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        No niin.. pitänee sinun siis laittaa tapailunainen vaihtoon..

        On niin ihana ettei vaihtamalla parane


      • pujotteIija kirjoitti:

        On niin ihana ettei vaihtamalla parane

        Mut hei.. tai no.. eiku...

        Ääh. Sait minut sanattomaksi.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Mut hei.. tai no.. eiku...

        Ääh. Sait minut sanattomaksi.

        Te kaksi olette ihania keskenänne. ❤️


      • Citrinella kirjoitti:

        Te kaksi olette ihania keskenänne. ❤️

        Kiitos. Tää homma tuntuukin ihanalle.


    • Anonyymi

      Valuiko tänään pisara hikeä selästä persvakoon?
      Aika lämmin päivä...

      AV

      • Laitoin töiden jälkeen biksut päälle, valelin itseni vedellä, tein yhden siiderin ja menin pihalle nauttimaan auringosta.

        Ääh.. oli liian kuuma olla ulkona. Tulin palstailemaan sisälle.

        Entäs sä? Hikosikos pussukat?


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Laitoin töiden jälkeen biksut päälle, valelin itseni vedellä, tein yhden siiderin ja menin pihalle nauttimaan auringosta.

        Ääh.. oli liian kuuma olla ulkona. Tulin palstailemaan sisälle.

        Entäs sä? Hikosikos pussukat?

        Töissä kyllä, nyt ei. Ei ole kun bokserit jalassa.

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        Töissä kyllä, nyt ei. Ei ole kun bokserit jalassa.

        AV

        Oiva asuvalinta tälle illalle.

        Mulla on sisällä niin kylmä, että olen peiton alla. Ja oli puettava t-paita päälle. Ulko- ja sisälämpötilan ero on huomattava täällä. Palelen sisällä ja läkähdyn ulkona.

        Hei.. en valita. Muutaman päivän sisällä tää kämppä on pätsi. Joten nautin nyt tästä viileydestä.


    • Aika vähän on keskusteltu siitä, miltä tuntuu ja miksi.
      Tällainen julkinen itsereflektio vaatii rohkeutta ja rehellisyyttä, varsinkin jos sen tekee rekisteröitynä.

      Mielipiteet päivän lööpeistä ei kiinnosta, mutta jos joku on oivaltanut ihan itse jotain itsestään tai elämästä, sellaisella tiedolla on aina painoarvoa.

      • Niin.. minä olen monasti käyttänyt palstaa hyväkseni asioissa jotka kaihertavat mieltäni. Hakemalla ihan erilaisia näkökantoja ja mielipiteitä omaa elämääni koskettaviin asioihin.

        En ehkä osaa tuota itsereflektiota ja siksi käytän anonyymejä palstalaisia siihen.

        Edellinen taisi olla tuo työpaikan vaihtaminen..


    • Ilmoitan, että ostin tänään viiniköynnöksen ja istutin sen juuri. Ehdotin kaupassa alennuksen antamista, sillä se paraskin löytämäni taimi oli aika surkean näköinen. Kassalla ei kuitenkaan ollut alennusoikeuksia, mutta lupasi että käyvät ne taimet läpi.

      Täällä ei ole taas moneen viikkoon ketään paikalla, joten olen kastellut istutuksiani nyt runsaasti ja toivottavasti jossain vaiheessa sataa edes hiukan.

      Kauppareissulla oli eräässä paikassa liikenneongelma ja vain yksi kaista käytössä ilman liikenteenohjaajaa. Olin antanut vastaantuleville tietä ja se jono oli hetken jumissa, sillä kauempana takana eräällä oli vaikeuksia löytää väistöpaikkaa. Vieressäni eräs jamaikalaisen näköinen tyyppi ärhensi autossaan ja tööttäsi avoimen sivuikkunani vieressä, ikäänkuin sillä muka olisi liikenne helpottunut. Loin häneen paheksuvan katseen, jonka kyllä huomasi.

      • Oliko villiviini?


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Oliko villiviini?

        Ei vaan ihan oikea ja itsepölytteinen, joten yhdenkin pitäisi tuottaa rypäleitä.
        Maku ei ehkä vastaa kaupasta ostettavia, mutta ilmeisesti ihan kohtalaisia silti.


      • buddy-love kirjoitti:

        Ei vaan ihan oikea ja itsepölytteinen, joten yhdenkin pitäisi tuottaa rypäleitä.
        Maku ei ehkä vastaa kaupasta ostettavia, mutta ilmeisesti ihan kohtalaisia silti.

        Siis ihan oikea viiniköynnös? Miten tuo talvehtii.. no se jäänee nähtäväksi.

        Sun pitää värvätä naapuriapua sen kastelemiseksi näin hellejaksolla.

        Mä istutin tuijia termoruukkuihin viime kesänä, ja nyt ne tekee kuolemaa. Olen miettinyt jotakin köynnöstä tilalle. Tai jotain..

        Mä en kylläkään omista multasormia ja onnistun tappamaan kaiken elävän, niin tekokasveja voisin harkita.. niin naurettavalta kuin se kuulostaakin. Tekokasveja pihalle..


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Siis ihan oikea viiniköynnös? Miten tuo talvehtii.. no se jäänee nähtäväksi.

        Sun pitää värvätä naapuriapua sen kastelemiseksi näin hellejaksolla.

        Mä istutin tuijia termoruukkuihin viime kesänä, ja nyt ne tekee kuolemaa. Olen miettinyt jotakin köynnöstä tilalle. Tai jotain..

        Mä en kylläkään omista multasormia ja onnistun tappamaan kaiken elävän, niin tekokasveja voisin harkita.. niin naurettavalta kuin se kuulostaakin. Tekokasveja pihalle..

        Talvehtiminen riippuu lajikkeesta ja tuon pitäisi kestää hyvin kylmää.

        Lajike Zilga kestää ainakin Jyväskylän korkeudelle, mutta sen rypäleet eivät ole mitenkään hyviä. Hilloksi varmaan kelpaisivat (ja viiniin kuulemma käytetään usein juuri niitä lajikkeita jotka eivät maistu tuoreina hyviltä).

        Tuijan pitäisi kyllä pärjätä ihan maahan istutettuna, mutta jos taimi on jostain kaukaa etelästä, niin voi olla ettei se pärjää siksi täällä.


      • buddy-love kirjoitti:

        Talvehtiminen riippuu lajikkeesta ja tuon pitäisi kestää hyvin kylmää.

        Lajike Zilga kestää ainakin Jyväskylän korkeudelle, mutta sen rypäleet eivät ole mitenkään hyviä. Hilloksi varmaan kelpaisivat (ja viiniin kuulemma käytetään usein juuri niitä lajikkeita jotka eivät maistu tuoreina hyviltä).

        Tuijan pitäisi kyllä pärjätä ihan maahan istutettuna, mutta jos taimi on jostain kaukaa etelästä, niin voi olla ettei se pärjää siksi täällä.

        Mulla on merisoralla päällystetty piha ja ostin kolme isoa termoruukkua johon istutin kuusi tuijaa. Ne näyttää kuivuvan, vaikka multa ruukussa on kosteaa. Uskoisin, että paikka on niille liian aurinkoinen. Lehdykät muuttuvat vaaleiksi ja sitten kuivuvat pois. Eikä mulla ole tilaa niitä siirtääkään. Ja halusin jotakin kivaa näkösuojaa naapuriin.

        No en tiedä. Olisi ollut kiva sellainen vihreä seinämä tuossa mun ja naapurin aidan edessä.
        Varsinkin kun exä on se naapuri..


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Mulla on merisoralla päällystetty piha ja ostin kolme isoa termoruukkua johon istutin kuusi tuijaa. Ne näyttää kuivuvan, vaikka multa ruukussa on kosteaa. Uskoisin, että paikka on niille liian aurinkoinen. Lehdykät muuttuvat vaaleiksi ja sitten kuivuvat pois. Eikä mulla ole tilaa niitä siirtääkään. Ja halusin jotakin kivaa näkösuojaa naapuriin.

        No en tiedä. Olisi ollut kiva sellainen vihreä seinämä tuossa mun ja naapurin aidan edessä.
        Varsinkin kun exä on se naapuri..

        Tuija kestää kyllä hyvin aurinkoa, mutta ovatko ne olleet aiemmin varjoisessa paikassa, johon ei ole tullut suoraan aurinkoa, sillä siinä tilanteessa ne tarvitsevat sopeutumisaikaa. Eli jos on noin, niin sitten ne pitää siirtää valoon vähitellen tai peittää harsolla tms.


      • buddy-love kirjoitti:

        Tuija kestää kyllä hyvin aurinkoa, mutta ovatko ne olleet aiemmin varjoisessa paikassa, johon ei ole tullut suoraan aurinkoa, sillä siinä tilanteessa ne tarvitsevat sopeutumisaikaa. Eli jos on noin, niin sitten ne pitää siirtää valoon vähitellen tai peittää harsolla tms.

        No.. nuo tuijat oli halppistuijia Prisman tarjouksesta. En ala siirtelemään tai muutoinkaan häsläämään niiden kanssa. Jos kuolevat, niin kuolevat. Onhan se harmi, mutta itse pääsen helpoimmalla kun annan luonnon huolehtia niiden selviämisestä. Tai kuolemisesta. Ei nyt kovin laadukkaita olleetkaan alunperinkään.

        Juu. Olen laiska hoitamaan mitään.


    • Keskusteluja tulee kun useampi elää samaa vaiheetta elämässä ja miettii samoja asioita. Joskus joku päätyy keskustelemaan vaikkei akuutti vaihe olisikaan päällä.

      Vaiheet vaihtuu, jos ei fyysisesti niin ainakin henkisesti. 😉 Ja sitten loppuu aloitukset, jos tarpeeksi moni on saanut pankin tyhjennettyä. Aktiivinen aloittaja saa täällä helposti selkäänsä, jos ei ole isompaa asiaa, ei välttämättä viitsi vaivaantua. Ainakin itse olen vaiheessa, että mielummin menen vaikka ystävien kanssa istumaan vaikka Espan puistoon punaviinipullon kanssa, riekun festareilla tai soitan ja jauhan samaa tuubaa, mutta eri vivahteella. Työelämässäkin on tällä hetkellä niin mahtavat kollegat, että melkein joka päivä tulee mentyä keskuteluissa aika syvälle,

      Toki edelleen innostun keskustelemaan, jos joku keksii hyvän ja innostavan aiheen. Ne aiheet, josta koen tarvetta jutella on joko tänne liian henkilökohtaisia tai sitten lievästi räävittömiä. 😉 Enkä tiedä onko se niin paha juttu, jos palstalle tulee välipäiviä ja tekee vähän muutakin.

      • Juu.. sinua ei ole juurikaan näkynyt palstalla..

        Niin kuin tuossa Gattinolle kerroin, minä käytän palstaa peilinä. Kun elämässäni tulee tilanne, missä olen hieman epävarma, on asia helppo esittää tänne ja saa kommentteja puolesta ja vastaan.

        Minua se selkiyttää, kun saa hyvinkin erilaisia näkökantoja. Sellaisiakin, mitä itse ei olisi keksinytkään edes villeimmissä kuvitelmissaankaan .. :D

        Enkä tarkoita nyt vain vaaleanpunaista hattaranmakuista höttöä, vaan ihan raadollisia ja konkreettisia käytännön mielipiteitä.

        Hattaraa saan milloin vaan lähipiiriltäni. Täällä saa ihan oikeasti joskus paskaa niskaan ihan ansaitusti.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Juu.. sinua ei ole juurikaan näkynyt palstalla..

        Niin kuin tuossa Gattinolle kerroin, minä käytän palstaa peilinä. Kun elämässäni tulee tilanne, missä olen hieman epävarma, on asia helppo esittää tänne ja saa kommentteja puolesta ja vastaan.

        Minua se selkiyttää, kun saa hyvinkin erilaisia näkökantoja. Sellaisiakin, mitä itse ei olisi keksinytkään edes villeimmissä kuvitelmissaankaan .. :D

        Enkä tarkoita nyt vain vaaleanpunaista hattaranmakuista höttöä, vaan ihan raadollisia ja konkreettisia käytännön mielipiteitä.

        Hattaraa saan milloin vaan lähipiiriltäni. Täällä saa ihan oikeasti joskus paskaa niskaan ihan ansaitusti.

        Niin minäkin käytin palstaa peilinä, ja myös säästääkseni irl ystäviä jatkuvalta jauhamiselta. Tällä hetkellä pakka ei ole niin levällään, että asiat olisi jatkuvasti mielessä. Kuorma on purettu ja olen valmis uuteen, kun sen aika tulee, jos tulee. Ja jos ei tule, ihan hyvä elämä tämä on näinkin.


      • Anonyymi
        Citrinella kirjoitti:

        Niin minäkin käytin palstaa peilinä, ja myös säästääkseni irl ystäviä jatkuvalta jauhamiselta. Tällä hetkellä pakka ei ole niin levällään, että asiat olisi jatkuvasti mielessä. Kuorma on purettu ja olen valmis uuteen, kun sen aika tulee, jos tulee. Ja jos ei tule, ihan hyvä elämä tämä on näinkin.

        Etkö voisi mennä ulos ulkoileen ja tapaamaan miehiä ja jutteleen miehille joku voi olla tosi kiva sinkkumies ja otat siitä miehen itsellesi


      • Anonyymi kirjoitti:

        Etkö voisi mennä ulos ulkoileen ja tapaamaan miehiä ja jutteleen miehille joku voi olla tosi kiva sinkkumies ja otat siitä miehen itsellesi

        Käyn kyllä ulkona päivittäin ja välillä ihan puhunkin miehille (ihan samalla tavalla kuin naisille). 😊

        Baarissa tai yöelämässä en kyllä jaksa jatkuvasti juosta, enkä usko kohderyhmäni baarissa edes istuvan kuin satunnaisesti…


      • Citrinella kirjoitti:

        Niin minäkin käytin palstaa peilinä, ja myös säästääkseni irl ystäviä jatkuvalta jauhamiselta. Tällä hetkellä pakka ei ole niin levällään, että asiat olisi jatkuvasti mielessä. Kuorma on purettu ja olen valmis uuteen, kun sen aika tulee, jos tulee. Ja jos ei tule, ihan hyvä elämä tämä on näinkin.

        Niin. Ymmärrän. Olet löytänyt tasapainon.


    • Anonyymi

      Tärkeä aihe olisi sun ja Lauri Markkasen kaveriselfie

      • Siis Markkasen vyötarönmittaisesta naisesta ja hänen vyönsoljestaan?


    • No itse oon päivän hillunut pelletti ja puukattilaa ulos talosta... tai toinen on pihalla ja toinen melkein. Huomenna käyn Avantin töistä ja nostelen ne auton ja kärrin kyytiin.

      Kyllä pukkaa soijaa ja ukko ihan nokinen ja paskanen...mutta nyt ne on nostovalmiita..

      Nyt vois palkira itsensä muutamalla olusella, vaikka ei tätä nestehukkaa kannata pelkällä oluella tyrehdyttää. Pitänee vetää vähän vishyäkin...ja vettä on mennyt...läpi. 😅

      Jospa sit jotain juttua keksis...

      • Ehei.. mitään keksimällä keksittyä. Mutta Sinkkulat oli hyvä. Harmiskin olisi voinut jatkaa..


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Ehei.. mitään keksimällä keksittyä. Mutta Sinkkulat oli hyvä. Harmiskin olisi voinut jatkaa..

        Ei silleen, kun jotain pohdittavaa. 😁


      • Disseisback kirjoitti:

        Ei silleen, kun jotain pohdittavaa. 😁

        No jää minulta huomiseen. Pitänee kohta painua pehkuihin 4.30 soi herätys viimeiseen työpäivään.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        No jää minulta huomiseen. Pitänee kohta painua pehkuihin 4.30 soi herätys viimeiseen työpäivään.

        Jaah... no muksaa vikaa työpäivää sit. 😊


      • Disseisback kirjoitti:

        Jaah... no muksaa vikaa työpäivää sit. 😊

        Tanks.


    • Anonyymi

      No juu, eipä täällä tosiaan mitään erityisen kiinnostavaa ole vähään aikaan näkynyt. Vaan kuten säkin totesit, niin sama itselläni, että tulee peilattua omia asioita ja ehkä nyt just ei ole mitä peilata.

      Tänään ole viettänyt laiskaa lorvipäivää, istuskellen pihalla puun varjossa ja kuunnelle mielenkiintoista podcastia. Tuli lähestulkoon syyllinen olo, kun ei ole tehnyt yhtään mitään hyödyllistä. 😂

      • Luumuilupäiviä pitää olla. Ne pitää terveenä. 😃


    • Anonyymi

      Ei helle suorastaan ole nitistänyt, mutt töitä se teettää puutarhassa. Mimmi on juuri sen ikäinen ett tarvitsee mua, monessakin asiassa, kun itse ei kaikkeen vielä kykene, vaikka halua oppia olisi jakaa muillekin. Tänään Miehet lyhentää tikkaita, jotka vievät katolle... Neiti kun yrittää saada tikkaiden alimmaisesta puolasta kiinni, Mimmin käsivoimilla saattaa hyvinkin päästä rappusiin, ja siitä vaikka katolle.

      Halkopinon päällä jo viimeviikolla oli nalkissa. Poju nosti hirveän metakan; ilmeisesti tajusi ett Mimmi oli vaarassa pudota sieltä alas! Mä olin pihalla puutarhahommissa, ja flikka sekä koira leikkivät potkupallolla, keskenään. Pojun haukunta säpsäytti minut; se oli selvästi sellainen hätäinen sekä varottava. Mimmiä ei näkynyt missään! Poju sen sijaan tuijotti halkopinoa ylöspäin niskat melkeinpä kenossa. Mimmin tossunpohja näkyi halkopinon päältä ja heti perään housujen lahje, iiik !!

      Mimmi, pysy paikallasi: äiti ottaa sinut alas sieltä! Sain vaatteista otteen ja sen jälkeen sain otteen muksusta. Mä tärisin järkytyksestä, ja harmista, suorastaan kiukusta... ihan muutaman hetken mä olin keskittynyt, johonkin muuhun kuin Mimmiin... ja penikka oli lähes parimetrisen halkopinon päällä, ja luultavasti olisi pudonnut sieltä, jollei Poju olisi hätääntynyt ja haukkunut... äänellä josta heti kuuli, jotain olevan ...pielessä/vaarassa!

      Nyt pelaa palapelillään; 6 erinäköistä kuviota jotka sopii ainoastaan yhdestä kohdin paikoilleen! Joko onnistuu tai saa... kiukku kohtauksen epäonnistuttuaan... niinkin sattuu aina välillä ja tuo peli on sieltä uudemmasta päästä... joten saa nähdä kuinka käy! Pitää mennä pesemään Mimmi niin pääsee hänkin nukkumaan tässä tunnin sisällä, ett hän jaksaa huomenna taas keppostella! Onneks oli koira, sen verran fiksu ett hermostui Mimmin vuoksi ja nosti rähinän.
      Illanjatkoja sulle, sekä Pujikselle!
      trollikka

      • Hittolainen.. Mimmi on sähäkkä typy. Sä olet vielä helisemässä sen kanssa. Kandee jo nyt tankata ensiapulaukkua tuleviin koitoksiin. Mimmi kun kasvaa vuoden tai pari, sillä on koko ajan polvet ruvella ja huuli halki. Toiminnan typykkä ihan selvästi.


    • Ei ole helle nitistänyt, päin vastoin. Olen saanut vähän järjesteltyä asioita niin, että on pari kuukautta lomaa. Tuiki tervetullutta lomaa exhaustiivisen 😄 kevään jälkeen. Terdeövereitä pitää vaan yrittää välttää.

      • Kyll kai terdeöverit kuuluu kesään.. kunhan rajoittaa niiden määrää inhimilliselle tasolle.

        Onneksi olkoon vapaista.. kuulostaa parin kuukauden vapaa aika maukkaalta.
        Jos oukein olen ymmärtänyt, niin sä olet töitä tehny ihan sikana, niin johan ne on vapaat ansaittuna.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Kyll kai terdeöverit kuuluu kesään.. kunhan rajoittaa niiden määrää inhimilliselle tasolle.

        Onneksi olkoon vapaista.. kuulostaa parin kuukauden vapaa aika maukkaalta.
        Jos oukein olen ymmärtänyt, niin sä olet töitä tehny ihan sikana, niin johan ne on vapaat ansaittuna.

        Kiitos. Kahden kuukauden loma tuntuu euforiselta ihanuudelta, varsinkin kun ensimmäinen viikko vasta menossa. Aikanaan kun se kaksi kuukautta on kulunut, tuntuu varmaan siltä, että tarvii lomaltapaluulomaa, mut en vielä sure sitä vielä ✌


      • MaximiIIian kirjoitti:

        Kiitos. Kahden kuukauden loma tuntuu euforiselta ihanuudelta, varsinkin kun ensimmäinen viikko vasta menossa. Aikanaan kun se kaksi kuukautta on kulunut, tuntuu varmaan siltä, että tarvii lomaltapaluulomaa, mut en vielä sure sitä vielä ✌

        Kyllä kahden kuukauden loman jälkeen voipi olla jo ikävä arkeen. Se nyt on ihan tapauskohtaista. Ota riemuiten kesä vastaan avosylin ja nauti. Ole pikkuisen pähkähullu ja tee ainakin kolme sellaista asiaa joita et tavallisesti tekisi.

        Ja kesän listalle pitänee laittaa myös kaksi sellaista asiaa, joita et ole koskaan kokenut. Ihkauusia juttuja.

        Ja yhden kerran sanot kyllä, vaikka haluaisit sanoa ei.

        Noilla eväin olet uusi mies syksyllä.

        Hyvää lomaa Max!


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Kyllä kahden kuukauden loman jälkeen voipi olla jo ikävä arkeen. Se nyt on ihan tapauskohtaista. Ota riemuiten kesä vastaan avosylin ja nauti. Ole pikkuisen pähkähullu ja tee ainakin kolme sellaista asiaa joita et tavallisesti tekisi.

        Ja kesän listalle pitänee laittaa myös kaksi sellaista asiaa, joita et ole koskaan kokenut. Ihkauusia juttuja.

        Ja yhden kerran sanot kyllä, vaikka haluaisit sanoa ei.

        Noilla eväin olet uusi mies syksyllä.

        Hyvää lomaa Max!

        Olen yllytyshullu ja extemporeen taipuvainen, joten onnistuu! Ja ajoittain riittää ihan parran kasvun kuuntelu tai nurmikon kasvun katselu. Lomaan en usko kyllästyväni edes kahdessa kuukaudessa.. muistan ohjeesi 👌


    • Palstan yhteisö on "hajoamassa" vähän väliä. Olikohan se loppuvuodesta kun siitä kirjoiteltiin ja nyt asia on taas mainittu. Palsta tuskin katoaa mihinkään ja minkää yhteisön luovat sen osaset yhdessä. Jos osa osasista muuttaa toimintaansa, niin koko yhteisö joutuu sopeutumaan, muuttamaan muotoaan. Ja kesä on ylipäänsä hankalaa aikaa, ihmiset vaihteeksi ihan oikeasti hankkivat elämän.

      Eli älä hätiköi, odota rauhallisesti lokakuuta. Luultavasti enin osa yhteisöstä on palannut siihen mennessä palstalle aiheuttamaan hämmennystä, enemmän tai vähemmä totuttuun tapaan.

      Voisit toki myös itse koetella itseäsi. Tekemällä aloituksia ei-ihan-niin-syvällisistä asioista. Ei mistään höröplööstä, vaan vähemmän vakavista tai spesifeistä, mutta silti sellaisista jotka taatusti tuovat erilaisia näkemyksiä asiaan. Eli palstan ruokaa, mielipiteitä.

      • Plääh! Kuule veliseni.. mä en ruoki palstaa ruokkimisen vuoksi. Höttöä löytyy jo palstan täydeltä.. minulla ei ole siihen lisättävää.

        Kaikesta huolimatta olen aika "syvällinen", niin aloitukseni ovat minun näköisiäni. En ala mouruamaan käskystä. Eikä pahalla.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Plääh! Kuule veliseni.. mä en ruoki palstaa ruokkimisen vuoksi. Höttöä löytyy jo palstan täydeltä.. minulla ei ole siihen lisättävää.

        Kaikesta huolimatta olen aika "syvällinen", niin aloitukseni ovat minun näköisiäni. En ala mouruamaan käskystä. Eikä pahalla.

        En minä haluakaan, että rupeat jotain visoja tänne tunkemaan tai kyselemään minkä kokoiset tissit on sopivat, vaan pysyt linjallasi, mutta hiukan loivennat kohtaamiskulmaa. Esimerkiksi jo yksin se, että millaista kauppakassia palstalaiset tyypillisesti käyttävät olisi ihan mielenkiintoinen aloitus. Tietyllä tapaa syvällinen, mutta toisaalta täysin triviaali ja mahdollistaa myös verbaalisen akrobatian halukkaille. Sitä tarkoitin.

        Pahalla? Sinulta? Ei koskaan. Jos sanot jotain minkä tulkitsen pahalla, on virhe puhtaasti omani.


      • randombypasser kirjoitti:

        En minä haluakaan, että rupeat jotain visoja tänne tunkemaan tai kyselemään minkä kokoiset tissit on sopivat, vaan pysyt linjallasi, mutta hiukan loivennat kohtaamiskulmaa. Esimerkiksi jo yksin se, että millaista kauppakassia palstalaiset tyypillisesti käyttävät olisi ihan mielenkiintoinen aloitus. Tietyllä tapaa syvällinen, mutta toisaalta täysin triviaali ja mahdollistaa myös verbaalisen akrobatian halukkaille. Sitä tarkoitin.

        Pahalla? Sinulta? Ei koskaan. Jos sanot jotain minkä tulkitsen pahalla, on virhe puhtaasti omani.

        Eeheei.. jos otat pahalla nii sun pitää kysyä et siskosein.. mitä sää oikein tarkoitit, koska todennäköisesti on kyse väärikäsityksestä ja ulosantini on prakannut perusteellisesti.

        Rehdisti nostaa miuku pöydälle. Niin mä ainakin sun kanssa teen jos pahastun. Siihen voit luottaa.

        Juu.. tavallaan ymmärrän pointtisi tuosta loiventamisesta, mutta periaatteestakaan en tee aloitusta aiheesta, josta en halua keskustella.
        Se tuntuu niin epäaidolta. Minulle tulee paska fiilis semmoisesta.

        Ja kun olen tälläinen tavan tolvana, joka ei mistään tiedä mitään, niin keskustelen mieluiten ihmisyydestä ja ihmisenä olemisesta kuin päivän polttavista aiheista.

        Ja se nyt vaan tuppaa olemaan "syvällistä".


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Eeheei.. jos otat pahalla nii sun pitää kysyä et siskosein.. mitä sää oikein tarkoitit, koska todennäköisesti on kyse väärikäsityksestä ja ulosantini on prakannut perusteellisesti.

        Rehdisti nostaa miuku pöydälle. Niin mä ainakin sun kanssa teen jos pahastun. Siihen voit luottaa.

        Juu.. tavallaan ymmärrän pointtisi tuosta loiventamisesta, mutta periaatteestakaan en tee aloitusta aiheesta, josta en halua keskustella.
        Se tuntuu niin epäaidolta. Minulle tulee paska fiilis semmoisesta.

        Ja kun olen tälläinen tavan tolvana, joka ei mistään tiedä mitään, niin keskustelen mieluiten ihmisyydestä ja ihmisenä olemisesta kuin päivän polttavista aiheista.

        Ja se nyt vaan tuppaa olemaan "syvällistä".

        Kysyn jos on tarpeen, mutta sellaista tuskin tulee eteen ellen nuku 3.7 promillen humalassa olkapäätäsi vasten, mitä ei tietenkään tapahdu ikinä. Koskaan. Milloinkaan. 🤣
        Yleensä, selvinpäin, tiedän oikein hyvin koska marssin joidenkin rajojen yli ja osaan ottaa itse asian puheeksi. Jos en osaa, luotan siihen että toinen taatusti osaa ja palauttaa minut maan pinnalle. Ja lopuksi kyllä kysyn, että mitä vittua, ellei se ole tullut muuten ilmi.

        Sinä teet sinun aloituksesi ja se on hyvä niin, mutta ei tarvitakaan. Minä voin hoitaa pelle-aloitukset, olen ilmeisen pätevä siinä. Näin tasapaino säilyy, joku kysyy miksi sukassa on paskaa ja toinen mikä on elämän tarkoitus? 🤣


      • randombypasser kirjoitti:

        Kysyn jos on tarpeen, mutta sellaista tuskin tulee eteen ellen nuku 3.7 promillen humalassa olkapäätäsi vasten, mitä ei tietenkään tapahdu ikinä. Koskaan. Milloinkaan. 🤣
        Yleensä, selvinpäin, tiedän oikein hyvin koska marssin joidenkin rajojen yli ja osaan ottaa itse asian puheeksi. Jos en osaa, luotan siihen että toinen taatusti osaa ja palauttaa minut maan pinnalle. Ja lopuksi kyllä kysyn, että mitä vittua, ellei se ole tullut muuten ilmi.

        Sinä teet sinun aloituksesi ja se on hyvä niin, mutta ei tarvitakaan. Minä voin hoitaa pelle-aloitukset, olen ilmeisen pätevä siinä. Näin tasapaino säilyy, joku kysyy miksi sukassa on paskaa ja toinen mikä on elämän tarkoitus? 🤣

        Jaa.. minä en ole se joka kysyy mikä on elämän tarkoitus..
        Minä selvitin sen jo vuosia sitten.

        Tamia kainatakseni "Keep it simple!".


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Jaa.. minä en ole se joka kysyy mikä on elämän tarkoitus..
        Minä selvitin sen jo vuosia sitten.

        Tamia kainatakseni "Keep it simple!".

        Siisti kuin sika pienenä. Se riittää.


      • randombypasser kirjoitti:

        Siisti kuin sika pienenä. Se riittää.

        Heh.. saanko mä olla tuo vertauksesi sika??

        Mutta joo, voisin toki vähä keventää juttujani, etten ala liian raskassoutuiseksi. Tai no.. siirrän vastuun lukijalle.

        En taida muuttaa mitään. Mä olen mä myös palstalla, enkä osaa olla muuta. Se kelepoo tai ei.. kiinostus mulla siihen on tasan sata. Ite olen tyytyväinen, se riittää minulle.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Heh.. saanko mä olla tuo vertauksesi sika??

        Mutta joo, voisin toki vähä keventää juttujani, etten ala liian raskassoutuiseksi. Tai no.. siirrän vastuun lukijalle.

        En taida muuttaa mitään. Mä olen mä myös palstalla, enkä osaa olla muuta. Se kelepoo tai ei.. kiinostus mulla siihen on tasan sata. Ite olen tyytyväinen, se riittää minulle.

        Saat tietenkin 😁
        Mitä niitä keventämään, sinä olet sinä ja se siitä. Vastuu jää kuulijalle/lukijalle, case closed.


    • Melkein päivittäin tulee avattua palsta ja selattua otsikot läpi. Jonkun aiheen saatan avatakin, mutta harvoin kommentoin mitään. Olen siis osasyyllinen palstan ahdinkotilaan.

      • Mutta kaiken kaikkiaan olen iloinen, että olet palannut. Sä olet kiva. Ainaskin mulle olet ollut aina kiva.

        Sulla oli vissiin joku ikävämpi vaihe elämässä ennen kuin tulin palstalle ja ymmärtääkseni kränäsit jonkin verran joidenkin kanssa. Mutta minulle olet ollut aina asiallinen ja kiva.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Mutta kaiken kaikkiaan olen iloinen, että olet palannut. Sä olet kiva. Ainaskin mulle olet ollut aina kiva.

        Sulla oli vissiin joku ikävämpi vaihe elämässä ennen kuin tulin palstalle ja ymmärtääkseni kränäsit jonkin verran joidenkin kanssa. Mutta minulle olet ollut aina asiallinen ja kiva.

        Palsta on muuttunut aika paljon. Täällä oli kaiken kaikkiaan ennen negatiivisempi meininki. Se sopi minulle erinomaisesti, kun purin täällä pahaa oloani. Mutta täällä on nykyisin kiva meininki, mikä kannustaa itseänikin olemaan parempi ihminen.

        Ja kiitos kauniista sanoistasi :). Ja kuin myös. Ihana että olet täällä meidän kanssa. Sinullakin taisi välillä olla hiljaisempi palstakausi?


      • Pikku-pirpana
        Palstakamu kirjoitti:

        Palsta on muuttunut aika paljon. Täällä oli kaiken kaikkiaan ennen negatiivisempi meininki. Se sopi minulle erinomaisesti, kun purin täällä pahaa oloani. Mutta täällä on nykyisin kiva meininki, mikä kannustaa itseänikin olemaan parempi ihminen.

        Ja kiitos kauniista sanoistasi :). Ja kuin myös. Ihana että olet täällä meidän kanssa. Sinullakin taisi välillä olla hiljaisempi palstakausi?

        Juu.. kyllästyin palstaan ihan totaalisesti. Kai nytkin on tulossa sellainen kausi, että palsta kyllästyttää. Tai tympii.

        Tosin täällä on niin ihania persoonia, niin heidän takiaan käyn täällä. Ja tietty jos omassa elämässä on joku tekijä johon haluan palautetta.

        Alun perin tulin Suomi24:seen hakemaan eriäviä näkökantoja. Kyllästytti oman lähipiirini papukaijamainen meininki.. tyyliin että, sä olet niin itsellinen ja omanlainen, että kyllä sä ite tiedät parhaiten jutut.

        Otti päähän kun kukaan ei sanonut mulle koskaan vastaan asiallisesti. Tuntui, ettei läheisilläni ollut mielipiteitä minun asioistani. Aina samaa, sä olet niin omanlainen ja sä teet asiasi hieman eri tavalla kuin muut..lässyn lässyn.

        Tuollainen hyväksyntä on ihan kivaa jos se olisi edes aitoa. Se, että olen erilainen ei tarkoita, että minua pitäisi myötäillä.

        Olen itse kehittynyt ihmisenä valtavasti palstalaisten avulla. Ja myös oppinut omanarvontuntoa.

        Palsta on erinomainen alusta antamaan ajattelemisen aihetta.. myös itsestään.

        Toki toimii myös pahoinvoinnin purkamiseen. Syytää omaa pahaa oloaan syyttömien niskaan.
        Henkilökohtaisesti pidän posen kautta kulkemista varmempana tienä pois pahasta olosta.
        Täällä palstallakin haluan antaa positiivista palautetta silloin kun niin tunnen. Koskaan ei voi olla liikaa posea, silloin kun se on aitoa. Feelusta en niin välitä. En irl sen enempää kuin täälläkään. Olen mieluummin kokonaan ilman.

        Mutta kivaahan täällä on höpötellä.. en vain jaksa tuota höttöä mitä palsta on pullollaan.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Juu.. kyllästyin palstaan ihan totaalisesti. Kai nytkin on tulossa sellainen kausi, että palsta kyllästyttää. Tai tympii.

        Tosin täällä on niin ihania persoonia, niin heidän takiaan käyn täällä. Ja tietty jos omassa elämässä on joku tekijä johon haluan palautetta.

        Alun perin tulin Suomi24:seen hakemaan eriäviä näkökantoja. Kyllästytti oman lähipiirini papukaijamainen meininki.. tyyliin että, sä olet niin itsellinen ja omanlainen, että kyllä sä ite tiedät parhaiten jutut.

        Otti päähän kun kukaan ei sanonut mulle koskaan vastaan asiallisesti. Tuntui, ettei läheisilläni ollut mielipiteitä minun asioistani. Aina samaa, sä olet niin omanlainen ja sä teet asiasi hieman eri tavalla kuin muut..lässyn lässyn.

        Tuollainen hyväksyntä on ihan kivaa jos se olisi edes aitoa. Se, että olen erilainen ei tarkoita, että minua pitäisi myötäillä.

        Olen itse kehittynyt ihmisenä valtavasti palstalaisten avulla. Ja myös oppinut omanarvontuntoa.

        Palsta on erinomainen alusta antamaan ajattelemisen aihetta.. myös itsestään.

        Toki toimii myös pahoinvoinnin purkamiseen. Syytää omaa pahaa oloaan syyttömien niskaan.
        Henkilökohtaisesti pidän posen kautta kulkemista varmempana tienä pois pahasta olosta.
        Täällä palstallakin haluan antaa positiivista palautetta silloin kun niin tunnen. Koskaan ei voi olla liikaa posea, silloin kun se on aitoa. Feelusta en niin välitä. En irl sen enempää kuin täälläkään. Olen mieluummin kokonaan ilman.

        Mutta kivaahan täällä on höpötellä.. en vain jaksa tuota höttöä mitä palsta on pullollaan.

        Minä olen monesti miettinyt, että miksi tulee pyörittyä juuri sinkuissa. Netti on pullollaan keskustelualustoja. Ja toki käyn harvakseltaan muuallakin, mutta sinkut on sellainen mitä tulee aina vilkuiltua vaikkei kommentoisikaan mitään. Nykyään vielä kun rekkautuneet alkavat olemaan vähissä. Minneköhän kaikki ovat menneet? Hajonneet varmaan pitkin nettiä.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Minä olen monesti miettinyt, että miksi tulee pyörittyä juuri sinkuissa. Netti on pullollaan keskustelualustoja. Ja toki käyn harvakseltaan muuallakin, mutta sinkut on sellainen mitä tulee aina vilkuiltua vaikkei kommentoisikaan mitään. Nykyään vielä kun rekkautuneet alkavat olemaan vähissä. Minneköhän kaikki ovat menneet? Hajonneet varmaan pitkin nettiä.

        Täällä sinkuissa on hyvä fiilis. Minä tykkään.

        Moni rekkautunut jättänyt palstan tai nikkinsä. Tosin uusia ihania ihmisiä pullahtelee esiin tuon tuosta.
        Anonyymit tuntuvat pelkäävän rekkautumista. Toki joitakin uusia rekkuja tullutkin. Keskustelu on vain niiin paljon helpompaa rekun tai allekirjoittaneen kanssa.
        Siihen saa jatkumoa.

        Toki anoissakin on tosi kivoja ja asiallisia keskustelijoita. Mutta jäävät useimmiten seinäruusuiksi. Mutra se nyt on heidän oma valinta ja sitä kunnioittakaamme.

        Siihen en osaa ottaa kantaa, miksi niin moni rekku on kadonnut. Toki saattaa tulla vielä takaisinkin. Mistäpä noista tietää.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Täällä sinkuissa on hyvä fiilis. Minä tykkään.

        Moni rekkautunut jättänyt palstan tai nikkinsä. Tosin uusia ihania ihmisiä pullahtelee esiin tuon tuosta.
        Anonyymit tuntuvat pelkäävän rekkautumista. Toki joitakin uusia rekkuja tullutkin. Keskustelu on vain niiin paljon helpompaa rekun tai allekirjoittaneen kanssa.
        Siihen saa jatkumoa.

        Toki anoissakin on tosi kivoja ja asiallisia keskustelijoita. Mutta jäävät useimmiten seinäruusuiksi. Mutra se nyt on heidän oma valinta ja sitä kunnioittakaamme.

        Siihen en osaa ottaa kantaa, miksi niin moni rekku on kadonnut. Toki saattaa tulla vielä takaisinkin. Mistäpä noista tietää.

        Harva tulee takaisin kadottuaan. Ei kannata elätellä toivoa.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Harva tulee takaisin kadottuaan. Ei kannata elätellä toivoa.

        Niin.. en pidättele hengitystäni heitä odotellessani.


    • Anonyymi

      Ihan normaalilta täällä vaikuttaa minun mielestäni. Välillä on enemmän menoa kuin jonain toisena hetkenä.. Tällaista tämä on ollut ainakin 10 vuotta.

      Joskus ei kiinnosta palstan aiheet yhtään, toisinaan tulee luettua ja kommetoitua jotain ketjua. Ainakin mulla se on ihan omasta viretilasta kiinni kiinnostaako palstailu yhtään vai vähän enemmän.

      xLiner

      • Juu.. kyllähän se tosiaan on omasta kiinnostumisesta kiinni aika pitkälle. Koen vain aiheet mitä täällä on ollut hieman tyhjänpäiväisiksi.

        En välttämättä saa tyydytystä kevyestä liirumlaarumista.


    • Anonyymi

      Helle tekee ihmiset hulluiksi. Helle on myös naisen nimi, käsitä miten haluat.

    • "onko jo kaikki aiheelliset asiat loppuun kaluttuja?" En nyt tiedä miten tyhjentävästi eri aiheet on käyty mutta itselläni on sellainen tunne että nykyään aiheita nostetaan pintaan linkkaamalla muualla esiintyneitä juttuja. Ihan toimivakin linja sillä harvempi arjessa pohtii esim seurustelisiko neljän lapsen äidin kanssa joka tekee tiliä of:ssa. Kun tämä jossakin uutisessa/jutussa nousee esille niin tulee asiaa pohdittua.
      Monesti itselläni jää kommentoimatta myös siksi että joku samalla tavalla ajatteleva on jo sanoittanut asian palstalle enkä näe oman kommenttini tuovan keskusteluun mitään lisäarvoa.

      Ei tuo helle nitistänyt ole mutta hiukan muuttanut viime päivien aikatauluja. Tuossa kun seitsemän aikoihin olen heräillyt niin olen aika nopeasti lähtenyt katolle käymään bitumikitillä läpi räystäiden saumoja sekä nyt pesemässä ja harjaamassa sammalia. Päivän helteessä ei viitsi siellä olla. Perikuntaa on myös tänne saapunut joten heidänkin kanssa tulee aikaa vietettyä.

      Mitä tuohon nitistämiseen tulee niin nyt loman aikana olen poistanut ihosta muutaman punkin ja muutama on pudonnut kyydistä kun vaatteita olen ravistellut. Sitkeitä nitistettäviä.

      • Jaa.. sä olet lomalla. Hyvät lomasäät, mutta jos kattohommia niin ne on paree jättää aamuun tosiaankin. Aamut ovat valoisia ja viileitä.

        Minulla lomaan vielä pari viikkoa. Työt alkaa maanantaina ja pari viikkoa töitä ja sit kuukausi lomaa.

        Mä tavallaan en tykkää noista linkki ja ihmetys aloituksista. Olet kyllä oikeassa, että asioita ei tule ihmeteltyä ilman että joku uutisoi niistä ensin.
        Mutra ne on niin persoonattomia.
        Tulee mieleen se, että ihmisillä ei ole omissa elämissään mitään ihmettelemisen aiheita ja siksi kaikki sisältö palstalle tuotetaan ulkoistetusti.

        Onko ihmisten elämä tosiaankin mennyt valtamedioiden mukana?
        Minä en jaksa kiinnostua juoruista ja uutisista. Ne on asioita, jotka eivät liikauta elämässäni suuntaan tai toiseen. Olen selvinnyt ilman niitä ja selvinnen jatkossakin.


    • Anonyymi

      näin esimerkiksi helle tekee ihmisistä hulluja: joku juoppo riitelee yhdestä kaljapurkistaq ja tappaa toisen janon taqkia..

    • Anonyymi

      tosuushqan on tuo että kene3lläkään Suomalen kansqlaisella ei ole3 rahaq t3ehdä työtä ell3ei net6t5opalkka ole yli 6506 EUROA kuukaudessqa, käteisenä.

      Sitten joo ehdotin joillekin moptytöille kesätyöpaikkaaq missä varmaan saqa suurewt tulot jos pääsee heheheh

      joku koneistamo-hiomo, missä kunnostellaan moottoreita, niin mopotytöille hyvä tuöpaikka...

      • Höh.. ite olen ollut koneistamossa toissä useampaan otteeseen ja voin sanoa, ettei se ole pikkutyttöjen työtä. Paskaista, raskasta ja pienellä palkalla. Mutta töitä piisaa..

        Edelliset kolme kuukautta ollut pajalla töissä ja tänään oli vika päivä. Lopetin juurikin siksi, kun olen niin pikkuinen.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Höh.. ite olen ollut koneistamossa toissä useampaan otteeseen ja voin sanoa, ettei se ole pikkutyttöjen työtä. Paskaista, raskasta ja pienellä palkalla. Mutta töitä piisaa..

        Edelliset kolme kuukautta ollut pajalla töissä ja tänään oli vika päivä. Lopetin juurikin siksi, kun olen niin pikkuinen.

        Ihmiset vois mieluummin olla koneistamolla töissä, kun esim. Myydä jotain puhelimessa. Mulla kun ei todellakaan oo aikaa jorista missään puhelimessa. Mä tei kerran yhellä koneistamolla tekemässä konepetiä ja tosi siisti puhdas paikka. Ja robotit teki työn. Ja jos on liian pieni, niin mulla on kotisorvina kärkiväliltä 300 ja 80 mm istukalla. Että osta tollanen.


      • JeroP kirjoitti:

        Ihmiset vois mieluummin olla koneistamolla töissä, kun esim. Myydä jotain puhelimessa. Mulla kun ei todellakaan oo aikaa jorista missään puhelimessa. Mä tei kerran yhellä koneistamolla tekemässä konepetiä ja tosi siisti puhdas paikka. Ja robotit teki työn. Ja jos on liian pieni, niin mulla on kotisorvina kärkiväliltä 300 ja 80 mm istukalla. Että osta tollanen.

        Ei tuommoinen pikkusorvi ole mistään kotoisin kun laitetaan oikeasti lastu lentämään.

        Ääh.. mä kävin kokeilemassa pitkästä aikaa "oikeita" töitä ja kivaa oli. Tosin olen jäänyt ammattitaidossa jälkeen näinä 14 vuoden aikana, kun tehnyt muita kuin pajatöitä.

        En pärjää enää itseäni tyydyttävällä tavalla. Mutta se mikä oli kaikkeista parasta tässä työkokeilussa.. niin oli kiva tehdä työtä josta sai arvostusta työkavereilta ja esinaiselta. Tehdä työtä ympäristössä jossa sinua arvostetaan.

        Maanantaina palaan tylsään ja tyhmään duuniini, josta en saa samanlaista arvostusta koskaan.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      207
      5448
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      129
      3296
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      143
      2475
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      343
      2411
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2012
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1586
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      119
      1561
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1423
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1250
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1111
    Aihe