Vapaa kuvaus

Aloituksia

1

Kommenttia

4168

1. Hyvin on homma edennyt, onnittelut saavutuksesta ja myös siitä että homma on mennyt säännölliseksi; joku voisi kutsua jopa pieneksi elämäntapamuutokseksi.

Siitä taitaa olla vuosi kun olen viimeksi juossut. Penikat ei oikein tahdo kestää. Kova alusta on tekemätön paikka, pururadalla olen varovasti joskus yrittänyt mutta jotenkin tylsää sitä samaa kierrosta kierrellä. Polkujuoksu joskus kävi mielessä mutta tällainen viisikymppinen mies juoksentelemassa juurakoissa louhikkojen välissä loi sellaisen mielikuvan että jäi suunnitteluasteelle.

Kun kysyit tasosta niin poliittinen vastaus tulossa eli en puhu enää juoksutasosta vaikka sitä kysyttiin vaan tasosta yleensä. En omista autoa ja kaikki liikkumiset teen pyörällä jossa ei ole mitään avustuksia. Kuukaudessa tulee hieman yli 300km. Salilla käyn näin syksyllä ja keväällä neljä-viisi kertaa viikossa. Talvella sali on kaksi-kolme kertaa viikossa ja tilalle tulee hiihto.
    Olen siinä mielessä hyvässä tilanteessa että minulla sali ja kauppa on työmatkan varrella eli erikseen ei tule minnekkään lähdettyä. Aamuvuorostakin kun pääsen niin pyöräilen sieltä salille ja kauppaan. Koko ilta jää sitten vapaaksi. Ladullekin pääsen kun kantaa suksia 50 metriä ja pyörätiet on pidetty hyvin auki koko talven.
  2. Serkulleni sinne jonnekin josta ei ole paluuta.

Tämä kappale on tullut tällä viikolla vastaan jo kolmesti ja aina vaan alan käydä vuosilukuja läpi. Joka kerta olen saanut sellaisen tuloksen että vuonna 2025 sinun poikasi on yhtä vanha kuin sinä täältä pois lähtiessäsi.

https://www.youtube.com/watch?v=GlWBreEAZL4

Isän luona albumeja selaillessa löytyy aika kattaus meistä kahdesta. Lapsina leikkimässä autoilla jouluna, vähän vanhempana lepäilemässä uimarannalla sekä teinivuosina kalastamassa tai sulkkista pelaamasta. Minusta on äärimmäisen surullista että nämä muistot sinusta löytyy minulta mutta et koskaan antanut pojallesi samaa mahdollisuutta yhteisiin muistoihin tai haaveisiin.

Haaveista varmaan jää toteutumatta ainakin se Chevrolet El Caminon hankinta. Sinä pidit sitä outona valintana mutta minusta se oli juuri passeli sen yhden ja oikean tytön kuskaamiseen. No minä en ollut meistä se joka jotakin autoilusta tiesi. Enkä muuten tule myöskään sitä yhtä ja oikeaa edes löytämään. En tiedä mutta uskon että sinulla oli sellainen rinnallasi. Olisit voinut antaa teille edes mahdollisuuden.
    Poikaasi en ole koskaan tavannut ja vaimosikin viimeisen kerran hautajaisissasi mutta mutkan kautta olen välillä saanut kuulla että molemmila on mennyt ihan mallikkaasti.

Jos taivas on olemassa ja saavutaan samalle osastolle olisi mukavaa jos auttaisit ymmärtämään ratkaisusi taustat. Tai oikeastaan antaa olla, en varmaan ymmärtäisi kuitenkaan. Etsitään jostakin vanhoja V8-magazine lehtiä ja muistellaan aikoja jolloin autot söivät vähintään 12l/sadalla ja naiset makasivat konepelleillä.

Rakas ystävä, ikävöin sinu
  3. "...oikeastaan valtio maksaisi tietyn summan/puolue tukia, eikä muuta rahoitusta saa olla."
    Minkälaiseksi ongelmaksi sitten näet sen että puolueiden jäsenet avustavat puolueita jäsenmaksun muodossa tai että puolueet painavat lehtiä joita kaikki voivat tilata tai ostaa tukien puolueiden toimintaa?
    Itse olen myös antanut suostumuksen siihen että luottamuspalkkioistani otetaan puolueveroa tukemaan paikallisjärjestötoimintaa. En oikein pidä ajatuksesta että valtio kertoo mihin nettoansioni käytän. Lisäksi on hyvä muistaa että aina tuki ei ole rahaa vaan myös palveluksia joita nyt tehdään talkoolla. Ei jaksaisi kaikkia hinnoitella ja ilmoittaa valtiolle että nämä nyt pitää saada ostopalveluna.

Tuo ajatus könttäsummasta per puolue on kannatettava. Nykyisin suurin osa tulee puoluetuesta joka on säädeltyä mm siltä osin paljonko pitää tukea piirien paikallista toimintaa sekä paljonko pitää laittaa euroja naisten poliittisen toiminnan tukemiseen. Tähän kun lisätään tuet poliittisille nuorisojärjestöille ja lehdistölle niin selkeämpää olisi tosiaan yksi könttäsumma jonka voisi käyttää haluamallaan tavalla.
    Ehkä sen muutoksen tekisin että tuohon tukeen olisivat oikeutettuja muutkin kuin puolueet eli erilaiset liikkeet ja yhdistykset. En pitäisi mitenkään yllättävänä jos jatkossa eduskuntaan nousisi enemmänkin edustajia puolueiden ulkopuolelta. Aikanaan sinne pääsi liike nyt joka muuttui puolueeksi nimenomaan rahoituksen vuoksi.

Itse näkisin kuitenkin ihan hyväksyttäväksi myös muut rahoitukset. Pienpuoueille joiden kannatus ei riitä nykyisellään tukiin on ihan välttämätöntä saada ulkopuolista rahoitusta toiminnan pyörittämiseen. Itse en niin huolissani ole ollut rahoituksesta vaan siitä että samat ihmiset istuvat eri järjestöjen ja yritysten hallituksissa tai johtoelimissä. Helposti käy mielessä että ajaako äänestäjien etuja vai edustamansa instanssin etuja.