Joko on talvirenkaita vaihdettu???

Anonyymi-ap

Joko on palstalaiset vaihtaneet talvirenkaat autoon?
Muistan, kun marraskuussa, kun tie oli kuiva ja lämmintä +10 astetta, niin
rengas asiantuntija tuomitsi vielä kesärenkailla ajavat vastuuttomiksi liikenneturvallisuuden vaarantajiksi, koska kesärenkaan pito ominaisuudet heikkenevät, kun lämpötila laskee alle +5 asteen.
Vaikka tie olisi kuiva ja lämmin ilma, niin sillä ei ole merkitystä, vaan tienpinnan lämpötilalla on.
Eli nyt pitäisi olla talvirenkaat autossa, koska lämpötila on +5 astetta ja eilen oli jo
lumipeite maanpinnalla, joten tienpinnan lämpötila vain muutama aste.

Onkos palstalaiset vaihtaneet polkupyörään nastarenkaat?
En ole vielä, mutta viimestään silloin eturenkaaseen nastat, kun tienpinta jässä ja myös takarenkaan vois nastarenkaaksi vaihtaa.

22

300

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No en vielä hätäile... tuolla mun autolla voi varovasti ajella kesärenkaillakin lumessa, kun neliveto.

      Vaihtelen sitten, kun tulee lumet oikeesti.

      Ja pitää vaihdattaa myös sähköpyöräänkin. 😊

      • Anonyymi

        😍😋😍😋😍😋😍😋😍

        🍑 ­­N­y­m­f­o­m­­­a­­a­­n­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Ei niitä vielä kannata alle kulumaan laittaa. Meillä on kesäkelit vielä. Joskus 60- ja 70-luvulla edes ollu mitään nastarenkaita. Samat kummit kesät talvet alla. Ja nyt ihmiset laittaa jo juhannuksena talvirenkaat.

      • Anonyymi

        Elämä on nykyään turhan turvallisuushakuista monilla.
        Elämästä lähtee maku.

        -keinovaginamies-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Elämä on nykyään turhan turvallisuushakuista monilla.
        Elämästä lähtee maku.

        -keinovaginamies-

        Joo, iskäkin kuulemma laski välillä lumipenkan kautta takas tielle, niin loppu luisuminen. 😅


    • Ei ole vielä nastarengasta pyörässä mutta varmaan loppuviikosta käyn ostamassa samalla kun ostan punaisen takavalon. Kypärä kyllä tullut jo hankittua.
      Ajattelin ettei nastarenkaalla ole vielä kiire kun viime viikolla joku kuuden prosentin rasvoilla operoiva kiituri spandex-asu kireällä pyyhkäisi ohitseni vauhdilla jolla autokaistalla olisi jo saanut sakot.

    • Anonyymi

      Perinteisesti odotan niin kauan että ympärivuotisella renkaalla ei uskalla lähteä pihasta.
      Tämä vaatii valkoisen maan keskipäivän, eli että yökuura tai -lumi ei ole sulanut keskipäivään mennessä.

      Sellainen on vielä kaukana täällä Pirkanmaalla.

      -keinovaginamies-

    • Ei ole mies vielä vaihtanut

      • Anonyymi

        Yllätäpä miehesi vaihtamalla talvirenkaat, Ei se renkaiden vaihto tähtitiedettä ole.
        Nainen pystyy renkaat vaihtamaan siinä, kuin mieskin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Yllätäpä miehesi vaihtamalla talvirenkaat, Ei se renkaiden vaihto tähtitiedettä ole.
        Nainen pystyy renkaat vaihtamaan siinä, kuin mieskin.

        En kyllä lähde vaihtamaan niitä renkaita.


    • Anonyymi

      En, ja olen sitten vastuuton kun tulen laittamaan alle renkaat joissa on tasan 3 mm pintaa kauttaaltaan ja kaikki nastat tallessa.

    • Pyöriä ei tule renkaita vaihdettua sen verta kalliit.

    • Anonyymi

      EI ole enkä vaihda enkä
      Vaihdata!! V…,ako niitä koko ajan rassaamaan!! Älä kysele typeriä!

    • Anonyymi

      Muutin mittarin parempaan paikaan näen heti sisä- ja ulkolämpötilat sohvalta: sisä +21.5, ulko 0.0.

    • Kyllä se jo mieleen tuli aamulla töihin ajellessa. Varmaan lähiaikoina vaihdettava.

    • Jo on talvirenkailla ajettu useampi viikko. Vesikeleillä pitää vähän varoiksi alentaa vauhtia.

    • En ole vielä käynyt vaihdattamassa. Ehkä sitä parin viikon päästä voisi mennä vaihdattamaan, mutta vielä on ollut kyllä käytännössä kesäkeli niin wn ole pitänyt kiirettä.

    • Anonyymi

      nyt niin näppärässä paikassa tuo mittari... -1.3 on nyt, yöksi tulee arviolta -5 astetta pakkasta, viime yönä oli kyllä asfaltti aivan jäässä jo aamulla.

    • Mä oon jo aatellu laittaa alle, mutta noi onkin kitkat. Nastoja ei missään nimessä vielä. Käy muuten kun mulle muutama vuosi sitten, että tippu puolet nastoista pois. Pysyy nastat paikoillaan kun ajaa vaan lumisilla teillä. Ne tais olla ne putin nokiat, että sikäli ei ihme että nastat tippu. Kumma kun sai myydä venäläistä tavaraa suomalaisena.

    • Anonyymi

      Vaihtakaapa ihan keskenänne.

    • Anonyymi

      Luulisi rengas asiantuntijan olevan nyt syyttävä sormi kohti kesärenkailla ajavia, koska ulkona on jo pakkasta ja autonlasit kuurassa, joten kesärenkaat eivät ole enää turvalliset, on senverran kylmä, että kesärenkaan pito-ominaisuudet katoavat, siitä tulee kova.
      Huomenna vaihdan nastarekaat auton alle, jos torstaina joutuu maallepäin lähtemään, niin voi olla kesärenkailla suuri riski.
      Poliisikaan ei voi enää sakottaa, koska on ollut jo pakkasta ja tiellä vesilätäkkö aamulla jäässä, eli talvikelit alkaneet.
      Autotalli pitää myös tyhjentää, että saa auton talliin.

      On senverran vähän ajoa, että nastarenkaat voi jo laittaa ja akkukaan ei kylmene autotallissa, eikä auto.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      121
      2231
    2. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      102
      1324
    3. Peräti 95 % persujen kannattajista rasisteja

      Kertoo EVA:n teettämä kysely. Pakollista yhdenvertaisuuskoulutusta tarvitsee siis paljon laajempi joukko kuin pelkästää
      Maailman menoa
      314
      1033
    4. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      94
      994
    5. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      107
      990
    6. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      85
      896
    7. On minulla suunitelma

      Siitä ei vain tiedä kukaan muu kuin tällä hetkellä minä. Suunnitelma ja varasuunnitelma. Sinun takiasi nainen. Vain s
      Ikävä
      44
      690
    8. Palstan ylivoimaisesti suosituin keskustelunaihe

      Palstan suosituin keskustelunaihe näyttää olevan homoseksuaalisuus. Otsikoiden perusteella voisi kuvitella olevansa Seks
      Luterilaisuus
      248
      677
    9. Ei koskaan saatu tuntea

      Mitä olisi ollut painautua toisiimme vasten. Hengittää syvään, hyväillä ja rakastella vailla kiirettä. Tai repiä vaattee
      Ikävä
      33
      660
    10. 50
      654
    Aihe