Voittamisen pakkomielle

Tuli taas törsättyä pitkä pätkä lauantaita lukemalla kaikenlaista internetsiöönin ihmeellisestä maailmasta ja jossain sen varrella tuli sitten mieleen.

Kun tuo jääkiekko on Suomessa ja (monille) suomalaisille pyhä lehmä. Mietiskelin sitä, kuinka nykyään on totuttu jatkuviin mitaleihin kansainvälisissä hippaloissa ja kuin ainoa konkreettinen odotusarvo on kultamitali. No tietenkin minkä tahansa alan huiput tavoittelevat vain sitä parasta, kultamitalia, primus inter pares, mutta se että asia on oletusarvo, on hieman hämmentävä kollektiivinen harha.

Muistan kasi-ysikyt lukujen taitteen, jolloin vielä tuskailtiin sitä, että viiskyt vuotta eikä ikinä mitalipeleihin, vaikka oli olevinaan niin likellä. Ja sitten tuli ysikytluku, PAM!, yhtäkkiä oltiinkin mitaleilla. Vielä maltillisina, mutta kappas, sehän toistuikin. Ja taas uudelleen. Vaikka vieläkin odotusarvot oli maltilliset, oli -95 (nevö fooget) melkoinen lottovoitto, olkoonkin että ansaitusti. Kaikki kansakunnan aiemmat kiekkopettymykset oli kerrasta pyyhitty serlalla puuseen pimiöön ja sen jälkeen ei ole kiekkoväen mulletti enää silmille heilahtanut tuulen kääntyessä, kultaunelmien vaihtuessa johonkin kädenlämpöiseen kuudennen sijan käärepaperiin.

Tuossa vain jäin ihmettelemään, että niin realistista kuin se onkin, että itkupotkulätkäkiekon kansainvälisissä isoissa kisoissa Suomi on toistuvasti yksi mitalisuosikki, usein kultasuosikki, niin on mielenkiintoista miten se kansallisesti on yhtäkkiä oletusarvo, saateri mikään muu kuin kirkkain ei kelpaa! Jos mitään muuta tulee, se on karmea epäonnistuminen, surkea suoritus ja kansakunnan kusetusta, joutaa koko joukkue ikuiseen kadotukseen.

Ihminen on hämmentävä olio, myös odotusarvoineen.

55

495

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joo, mulle tulee mieleen heti hiihtokin, pitkän matkan juoksulajit ja kuningas keihäänheitto. Sitten unohtamatta tietysti mäkihyppyä ja painia...no hitto formuloita, rallia sa.tana...niin ja olihan se kuulakin, aitajuoksu ja suunnistus...

Joo, hirveä itku alkaa, jos mitalleilta pudotaan vuosiksi, eikä joku tuotakaan niin paljon gloriaa. ;oD

No noita jäkismiehiä kun jossain podcasteissa kuuntelee mm...niin huomaa, ettei niille se kiekko ole kaikki kaikessa ja hyvä niin. :o)

• Noi on silleen eri settiä, että yleisurheilun puolella Suomi on pärjännyt kisoissa iät ja ajat, paitsi enää, mitä nyt välillä on ollut vähän taantumaa parit kisat tms. Mutta lätkä, se ilmeisesti ylin kaikista noin keskimäärin, niin siinähän ei pärjätty 50 vuoteen oikeastaan pätkääkään, kisatkin oli usein kahdeksan joukkueen mittelöt ja Suomi yleensä sijoilla 7. tai 6.. Ennen kuin -92, PAM! Ja sen jälkeen onkin odotukset aina olleet tapissa, hirveä haloo jos ei tule kultaa, melko hirveä haloo jos ei edes mitalia tule ja jos ei mitalia, on valmentaja välittömästi suolattu. Kuitenkin ihmiselämän mittakaavassa vasta "eilen" saatiin ekat mitalit...

• randombypasser kirjoitti:

Noi on silleen eri settiä, että yleisurheilun puolella Suomi on pärjännyt kisoissa iät ja ajat, paitsi enää, mitä nyt välillä on ollut vähän taantumaa parit kisat tms. Mutta lätkä, se ilmeisesti ylin kaikista noin keskimäärin, niin siinähän ei pärjätty 50 vuoteen oikeastaan pätkääkään, kisatkin oli usein kahdeksan joukkueen mittelöt ja Suomi yleensä sijoilla 7. tai 6.. Ennen kuin -92, PAM! Ja sen jälkeen onkin odotukset aina olleet tapissa, hirveä haloo jos ei tule kultaa, melko hirveä haloo jos ei edes mitalia tule ja jos ei mitalia, on valmentaja välittömästi suolattu. Kuitenkin ihmiselämän mittakaavassa vasta "eilen" saatiin ekat mitalit...

No lajikin on varsin nuori...ja maailman mittapuun mukaan pieni.
        Jalis paljon isompi ja koris...jopa joku hevospoolokin suositumpaa. 😁

• Disseisback kirjoitti:

No lajikin on varsin nuori...ja maailman mittapuun mukaan pieni.
        Jalis paljon isompi ja koris...jopa joku hevospoolokin suositumpaa. 😁

Se ei se lajin globaali koko merkitse paikallisesti mitään. Jos mietit yleisurheilua, niin vaikkapa mainitsemassasi hiihdossa on paikallisesti hirveä härdelli kullasta, mutta globaalisti siitä syntyy tuskin havaittava tuhnu.

Enemmän mua kiinnostaa nimenomaan se mentaliteetti, että on pakko voittaa kultaa, kun jotain ja jotain, ennenki voitettiin ja muuta höpöä. Pidän sitä järjettömänä, kun jokainen joukkue ja jokaiset kisat ovat aina täysin uusi yritys, vailla aiemman menestyksen historiataakkaa itsessään.

Ja muuten, yhä edelleen suosituin urheilulaji kautta aikain on vaakamambo, olkoonkin että siinä ei taideta järjestää MM-kisoja tai olympialaisia. Tai ehkä järkätäänkin, en ole seurannut...

Se ei se lajin globaali koko merkitse paikallisesti mitään. Jos mietit yleisurheilua, niin vaikkapa mainitsemassasi hiihdossa on paikallisesti hirveä härdelli kullasta, mutta globaalisti siitä syntyy tuskin havaittava tuhnu.

Enemmän mua kiinnostaa nimenomaan se mentaliteetti, että on pakko voittaa kultaa, kun jotain ja jotain, ennenki voitettiin ja muuta höpöä. Pidän sitä järjettömänä, kun jokainen joukkue ja jokaiset kisat ovat aina täysin uusi yritys, vailla aiemman menestyksen historiataakkaa itsessään.

Ja muuten, yhä edelleen suosituin urheilulaji kautta aikain on vaakamambo, olkoonkin että siinä ei taideta järjestää MM-kisoja tai olympialaisia. Tai ehkä järkätäänkin, en ole seurannut...

Niin, mutta suomalaisilla on muutenkin varsin harhainen kuva urheilusta ja siinä menestymisessä. Esimerkiksi kun vouhkataan jostain mitallimääristä, niin kai joku Usa ja Kiina tms. Saa enemmän mitalleja, kun populaa on helkatisti heillä enempi.

Täällä hiukan tuijotellaan asioita siis putkien läpi...piitkien putkien läpi.

Jotenkin tulee fiilis, että just tultiin metsästä pois, kun muut on jo olleet kansainvälisiä tuhansia vuosia. 😁

• Nuoruudessa oli kaksi pysyvää asiaa. Suomi ei voita jääkiekon mm-kultaa eikä euroviisuja.

En tiedä paljonko tuossa on sitä markkinointia mukana sillä vaikea on yleisöä houkutella jos kerrotaan että tavoitellaan sijoja 5-6 tai kuten yleensä vaan todetaan että yritämme parhaamme ja katsotaan mihin se riittää. Samanlainen oletusarvo on käsittääkseni myös salibandyssä mutta en tiedä onko vika markkinoinnissa vai lajin pienuudessa mutta eipä torilla porukkaa näy samaan malliin jos mm-kulta tulee.

Kyllähän moni tietää että TPS:llä menee kiekkoliigassa hyvin mutta harvempi tietää että voitti f-liigassa sm-kultaa miehissä ja naisissa. Eli sama kiinnostavuus tai markkinoinnin laajuus tapahtuu myös paikallisesti.

• Kyllä se lajin koko kyseissä maassa varmasti näkyy siinä millainen hulabaloo kullasta syntyy. Sama pätenee sarjan "kokoon", kun mietitään noista naisjoukkueiden voittoja.

• Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

Kyllä se lajin koko kyseissä maassa varmasti näkyy siinä millainen hulabaloo kullasta syntyy. Sama pätenee sarjan "kokoon", kun mietitään noista naisjoukkueiden voittoja.

Hihhihhii.

Kyllä se lajin koko kyseissä maassa varmasti näkyy siinä millainen hulabaloo kullasta syntyy. Sama pätenee sarjan "kokoon", kun mietitään noista naisjoukkueiden voittoja.

Aina meillä kuitenkin on se varoventtiili eli jos ei saada mitallia niin ollaan iloisia jos Ruotsikaan ei pärjää.

• M184 kirjoitti:

Aina meillä kuitenkin on se varoventtiili eli jos ei saada mitallia niin ollaan iloisia jos Ruotsikaan ei pärjää.

No mä uin vastavirtaan tossa. Jos Suomi ei voita kultaa, vaikka nyt lätkäkisoissa, niin seuraavaksi mieluiten sen saisi voittaa rakas vihollisemme Ruotsi. Jos kulta menee pohjois-Amerikkaan, on kisat pilalla, väärin voitettu 😂

• Monelle ei kelpaa jääkiekosta kuin kultamitali. Onhan se kultamitalin saaminen hienoa, mutta ei siihen kuole, jos Suomi ei saa lätkässä kultaa. Hetken se voi joitain kirpaista, mutta kyllä se harmitus sitten ajan saatossa yleensä hellittää.

• No 2019 ei juuri ollu odotuksia ja joukueen piti olla modernin ajan heikoin kun ei ollu änäripelaajia ja oli paljon liigapelaajia ja "tähti"pelaajat puuttu ja kun sitten voitettiinkin kultaa ilman että oli edes alussa odotuksia mitalista niin se on nyt iskostunut viimestään jotenkin ihmisten päihin että etukäteen huonoksikin arvioidulla joukkueella voidaan kyetä voittaan. Se on muutaman vuoden aikana vaan sitten kääntynytkin niin että jos joukuetta ei haukuta etukäteen ihan paskaks niin sen mitalin pitääkin muka tulla helposti ja olla selviö koska kun kerran aiemminkin huonollakin joukkueella on pystytty kerran voittaan niin kyllä sitten vaikka keskinkertaisella joukueella pitää pystyä voittaan helposti. Aina.😂.

• Jos nyt en väärin muista, siis miesten jääkiekon osalta, niin kultaiset mitalit on aina tulleet nimettömämmällä joukkueella. Ja kun joukkueeseen on rahdattu kasa nimimiehiä, niin kirkkain on jäänyt haaveeksi. Mutta saatan muistaa väärinkin.

Jos nyt en väärin muista, siis miesten jääkiekon osalta, niin kultaiset mitalit on aina tulleet nimettömämmällä joukkueella. Ja kun joukkueeseen on rahdattu kasa nimimiehiä, niin kirkkain on jäänyt haaveeksi. Mutta saatan muistaa väärinkin.

No ainoastaan viimesin maailmanmestaruus oli sellanen missä Suomi oli olympiakullan jälkeen ennakkosuosikki. 2010 mm-kultakin oli muistaakseni sellanen että jotain odotuksia oli mutta ei kuitenkaan kultaa. 2006 kun tuli olympia hopeeta niin silloin oli sellanen joukkue kanssa millä lähettiin ihan kultaa hakeen. Ja se kaatu sitten koivun aloituksessa hajonneeseen mailaan finaalissa muistaakseni. Kaikki muut pelit voitettiin.🙂.

• Näin on!

Mutta sama ilmiö on toki aikanaan ollut mäkihypyssä, keihäänheitossa jne. Ja Euroviisuissa, niin Helkkari soikoon! 🙂

• En oikein enää pääse siihen -95 fiilikseen. Vaikka pidänkin jääkiekosta kovasti. Ei ne kulta mitalit enää hetkauta niin paljon.. no okei se 2011🤔 mm mitalli oli kyllä ihan huikea, silloin mentiin torille juhlimaan siihen ihmisvirtaan🙌🏻🥳

• Sama täällä. 95 oli pään sekoittava tapahtuma, 2011 vielä toimi, mutta sittemmin kultaan on tottunut. Osasyy sille miksi aloituksen teinkin, olkoonkin etten missään vaiheessa vaadi joukkueelta kultaa, vaan lähinnä mietin että tuleeko kultaa vai ei, tuleeko sitä taaskin...

Sama täällä. 95 oli pään sekoittava tapahtuma, 2011 vielä toimi, mutta sittemmin kultaan on tottunut. Osasyy sille miksi aloituksen teinkin, olkoonkin etten missään vaiheessa vaadi joukkueelta kultaa, vaan lähinnä mietin että tuleeko kultaa vai ei, tuleeko sitä taaskin...

Just näin päin se on vähän itsellänikin kääntynyt. Nyt olisi hyvä kun ei tulisi enää vuosiin. Oppisi taas arvostamaan. Vaikka siis se ja sama mitä tulee. Toki tietysti on kivempi katsella pelejä jos joukkue pelaa hyvin ja valmennus toimii. Et nähtäväksi jää mitä se sitten on tuon uuden valmentajan kanssa.

Mut nyt tästä jääkiekkoon liittyvästä aloituksesta.. tuli mieleen, että nyt kun Jokerit palasi takaisin ”suomeen” mestikseen. Niin minä aion käyttää tulevat lapsivapaat ja suunnata lähi halleille🤗 Kaiken tämän ”paskan”keskeltä löydän edes pienoisen innostumisen johonkin asiaan.🙏

• Haaveilija39 kirjoitti:

Just näin päin se on vähän itsellänikin kääntynyt. Nyt olisi hyvä kun ei tulisi enää vuosiin. Oppisi taas arvostamaan. Vaikka siis se ja sama mitä tulee. Toki tietysti on kivempi katsella pelejä jos joukkue pelaa hyvin ja valmennus toimii. Et nähtäväksi jää mitä se sitten on tuon uuden valmentajan kanssa.

Mut nyt tästä jääkiekkoon liittyvästä aloituksesta.. tuli mieleen, että nyt kun Jokerit palasi takaisin ”suomeen” mestikseen. Niin minä aion käyttää tulevat lapsivapaat ja suunnata lähi halleille🤗 Kaiken tämän ”paskan”keskeltä löydän edes pienoisen innostumisen johonkin asiaan.🙏

Joo, tulee mitä tulee, en nyt muutenkaan enää niin jaksa seurata niitä miesten kisoja, nasiten ja U20 -kisat kiinnostavat enemmän.

Sehän on kiva kun on löytynyt tuollainen ilon aihe. Ja aika säpinää ne Jokerit on Mestikseen jo tuoneetkin, katsojaennätyksiä suunnilleen joka paikassa missä käyvät pelaamassa 😁

Joo, tulee mitä tulee, en nyt muutenkaan enää niin jaksa seurata niitä miesten kisoja, nasiten ja U20 -kisat kiinnostavat enemmän.

Sehän on kiva kun on löytynyt tuollainen ilon aihe. Ja aika säpinää ne Jokerit on Mestikseen jo tuoneetkin, katsojaennätyksiä suunnilleen joka paikassa missä käyvät pelaamassa 😁

On tosiaan kiva mennä seuraamaan live kiekkoa viime kerrasta, kun kävin on jokunen vuosi. Hartwallilla oli ilmainen pelitapahtumapvä. Muistaakseni miesten U-20. V.2019..

Siinä samalla järjestettiin sitten myös hyväntekeväisyyttä kun oli pelipaitoja myynnissä. Niin tuli ostettua naisten pelipaita. Numeroa en nyt muista🤔 mutta mielestäni sillä hetkellä kun paidan ostin (olin raskaana) oli hyvä idea ostaa juuri paita missä komeilee nimi SÄKKINEN 🤭

On tosiaan kiva mennä seuraamaan live kiekkoa viime kerrasta, kun kävin on jokunen vuosi. Hartwallilla oli ilmainen pelitapahtumapvä. Muistaakseni miesten U-20. V.2019..

Siinä samalla järjestettiin sitten myös hyväntekeväisyyttä kun oli pelipaitoja myynnissä. Niin tuli ostettua naisten pelipaita. Numeroa en nyt muista🤔 mutta mielestäni sillä hetkellä kun paidan ostin (olin raskaana) oli hyvä idea ostaa juuri paita missä komeilee nimi SÄKKINEN 🤭

No ei se huono paita ollut, hyvä pelaaja tuo Säkkinen. Ja onhan siinä paidassa se huumoripuolensa myös, oikein hyvä vetää niskaan jos lähtee baariin 😂

No ei se huono paita ollut, hyvä pelaaja tuo Säkkinen. Ja onhan siinä paidassa se huumoripuolensa myös, oikein hyvä vetää niskaan jos lähtee baariin 😂

No siis siinä osto hetkellä mä ajattelin juuri sitä huumori puolta😂 No 2022 laitoin pelipaidan päälle ja työskentelin iloisesti sillä koko työpäivän. Kyllä mä kuulin, kun menin ohi, että joku, joku jopa hymähti.🤭 🤪

No siis siinä osto hetkellä mä ajattelin juuri sitä huumori puolta😂 No 2022 laitoin pelipaidan päälle ja työskentelin iloisesti sillä koko työpäivän. Kyllä mä kuulin, kun menin ohi, että joku, joku jopa hymähti.🤭 🤪

Varmasti on aiheuttanut hihitystä tuo paita 😂

Varmasti on aiheuttanut hihitystä tuo paita 😂

Niin ja jos nyt muutenkin miettii, että vielä, niin mies voittoinen ala, niin kyllä siinä sai osakseen jo vähän hihitystä, että naisella on pelipaita päällä.🤔

Niin ja jos nyt muutenkin miettii, että vielä, niin mies voittoinen ala, niin kyllä siinä sai osakseen jo vähän hihitystä, että naisella on pelipaita päällä.🤔

Nainen+pelipaita = pelinainen paidassa? 🤔😂

Nainen pelipaita = pelinainen paidassa? 🤔😂

No kappas senkin ovela kettu. Ihan jees heitto😂

No kappas senkin ovela kettu. Ihan jees heitto😂

Paidaton pelinainen on silti parempi 🫣😂

Paidaton pelinainen on silti parempi 🫣😂

No mut hei mä luulen että ollaan siis tässä asiassa samiksii.🤭

Mun täytyykin nyt heti ruveta miettimään harhaustus liikkeitä. Millä se paita lähtee helpoiten😂

No mut hei mä luulen että ollaan siis tässä asiassa samiksii.🤭

Mun täytyykin nyt heti ruveta miettimään harhaustus liikkeitä. Millä se paita lähtee helpoiten😂

Ja sitten testaamaan metodia Jokerien peliin? 😁

Ja sitten testaamaan metodia Jokerien peliin? 😁

Mä olisin odottanut sinulta jotain apuja😁 olet yleensä melko näppärä antamaan ohjeita😅

Mä olisin odottanut sinulta jotain apuja😁 olet yleensä melko näppärä antamaan ohjeita😅

Jotenkin arvelen, ettei paidan poistamisen osalta välttämättä juurikaan tarvita ohjeita, vaan lähinnä ehkä yllykkeitä, jos niitäkään 😂

Jotenkin arvelen, ettei paidan poistamisen osalta välttämättä juurikaan tarvita ohjeita, vaan lähinnä ehkä yllykkeitä, jos niitäkään 😂

Niin noh kyllähän mä nyt tiedän mikä suhun uppoo.😏 senkin yllytyshullu🤭

Mutt, että saada paita pois ihan vento vieraalta, niin siinähän onkin jo paljon enemmän haastetta.

Niin noh kyllähän mä nyt tiedän mikä suhun uppoo.😏 senkin yllytyshullu🤭

Mutt, että saada paita pois ihan vento vieraalta, niin siinähän onkin jo paljon enemmän haastetta.

Aaaaa, mutta siis paidanhan saa pois ihan vain kun ottaa sen pois? Myös ventovieraalta 😂

Aaaaa, mutta siis paidanhan saa pois ihan vain kun ottaa sen pois? Myös ventovieraalta 😂

No niin hullu mä en kyllä ole😂 mutta siis tämä nyt ehkä siis siitä etten edes kehtaisi pyytä ventovieraalta että riisuppa paita.🤭

Kerran nuorempana discossa joku jantteri ihan vaan pokkana polvistui mun eteen, nappas haarovälistä kiinni🙈 voin sanoa että siinä kokemuksessa oli kyllä aika erikoinen fiilis.. siis olin kuin puulla päähän lyötynä. Mitä tässä just nyt tapahtuu😳

• Anonyymi

Sehän on "taviksille" suorastaan maanpetokseen verrattava asia ottaa muun värinen pellinpala, kuin se kultainen, puhumattakaan häviöstä. Mitäpä jos formulavarikolla yksikin rengasjätkä siinä hiotussa tiimityöskentelyssä yhtäkkiä pysähtyisi haaveilemaan....ympäristö siinä alkaisi pää punaisena karjumaan.

• Sulla meni nyt iloisesti puurot ja vellit sekaisin. Minä tein aloituksen kansan odotuksista ja sinä puntaroit miten tiimi reagoisi, jos yksi tiimin jäsen ei tavoittelisikaan tosissaan voittoa joka hengenvedollaan.

• Anonyymi

Sulla meni nyt iloisesti puurot ja vellit sekaisin. Minä tein aloituksen kansan odotuksista ja sinä puntaroit miten tiimi reagoisi, jos yksi tiimin jäsen ei tavoittelisikaan tosissaan voittoa joka hengenvedollaan.

Hyppäsin laiskuuttani tarkoituksella riippusiltaan siinä, kuinka petturiksi voidaan leimata sekä kansan silmissä, että tiimin sisällä mutta joo, olisiko kansan odotukset voiton suhteen lähteneet niinkin kaukaa, kuin sotien hengestä? Että sitä samaa talvisodan henkeä edellytetään edelleen, sukupolvesta toiseen tuolla urheilun kamppailuareenalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyppäsin laiskuuttani tarkoituksella riippusiltaan siinä, kuinka petturiksi voidaan leimata sekä kansan silmissä, että tiimin sisällä mutta joo, olisiko kansan odotukset voiton suhteen lähteneet niinkin kaukaa, kuin sotien hengestä? Että sitä samaa talvisodan henkeä edellytetään edelleen, sukupolvesta toiseen tuolla urheilun kamppailuareenalla.

Jatkan. Oikeastaan tuo kaikki tai ei mitään-mentaliteetti iskostetaan jo ala-asteen liikuntatunneilla? Jos muistaa millaista se oli varsinkin joukkuelajeissa ja se sama asenne seuraa/tarkoitus seurata läpi elämän kehässä ja tässä tapauksessa sinne karjuttaessa? Kuinkahan hanakasti pettynyt katsomo tarttuisi portin vierellä ojennettuihin talikoihin ja soihtuihin, jos joku itseään huvittava välkky siinä niitä tarjoaisi.

• Anonyymi kirjoitti:

No jos haluaa etsiä alkuperäistä juurien juurta kansan odotuksille, voittamisen pakolle, niin niitähän löytyy loputtomasti, yhtä useita kuin on menneisyyden asioiden tulkitsijoita. Ja talvisota on vain yksi niistä mahdollisista tulkinnoista.

Sanoisin, että perimmäisenä kaiken alla on puhtaasti evolutiivinen tausta, hengissä selviäminen, se toisintaminen kevyemmässä kontekstissa, vain voittamalla selviät (hengissä).

• mustasusi

Kaipa se on kansallinen huono itsetunto, joka tähän ajaa...

• Anonyymi

Anteeksi että joudun kysymään tätä rande mutta ethän ole tuo joka ikävä sivulla riehuu hermostui minun aloituksestani. Uskon että tämä kysymys on turha en usko että sinä olet tuo riehuja.

• Anonyymi

Jatkan tähän samaan tiedät varmaan rande miltä tuntuu kun häiritään on yksi mies joka on vuosia minua kiusannut eilen viimeksi. Tein ihan tavallisen aloituksen oli siellä asiallisia vastauksiakin mutta sitten tuli se riehuja joka nimitteli eikä ollut eka kerta. Se on tässä asiassa epämiellyttävää kun tiedän kuka hän on kirjoitin tänään yhden aloituksen jonka hän poisti. Mies on raukkamainen arvostus häneen on nolla.

• No en ole en, kirjoittelen kyllä ihan nimimerkilläni ja etenkin silloin kun otan jostain nokkiini, koska mikä idea on meuhkata tuntemattomana?

• Anonyymi

No en ole en, kirjoittelen kyllä ihan nimimerkilläni ja etenkin silloin kun otan jostain nokkiini, koska mikä idea on meuhkata tuntemattomana?

Se oli turha kysymys ihanaa että et ollut. En olisi kestänyt sitä.

• Anonyymi kirjoitti:

Se oli turha kysymys ihanaa että et ollut. En olisi kestänyt sitä.

Turhia kysymyksiä ei olekaan, vaikkei aina voi ollakaan varma vastataanko tosissaan. Mutta sekin selviää vain... kysymällä.

• Anonyymi

Turhia kysymyksiä ei olekaan, vaikkei aina voi ollakaan varma vastataanko tosissaan. Mutta sekin selviää vain... kysymällä.

Niin ei kai ole mutta kysymykseni oli typerä koska et ole sellainen.

• Anonyymi kirjoitti:

Niin ei kai ole mutta kysymykseni oli typerä koska et ole sellainen.

Ei kysymys ole typerä, mutta vastaus voisi ollakin. Ja valitettavasti minäkin osaan k-pää, joskin teen sitten kyllä ihan suoraan, nikilläni tai naamallani.

• Anonyymi

Ei kysymys ole typerä, mutta vastaus voisi ollakin. Ja valitettavasti minäkin osaan k-pää, joskin teen sitten kyllä ihan suoraan, nikilläni tai naamallani.

Unten maille tämän laulun jälkeen menen löysin sen tänään hyvä laulu.
        https://youtu.be/79c2pSvz8IE?si=l7MTL49Tj0sswtit

• Anonyymi

Hyvät yöt 😊

Hyvät yöt sulle myös.

• Anonyymi

Mielenvikaisilla on tuommoinen pakkomielle. Jääkiekko ei muutenkaan innosta yhtään.

• Suosittelen, että menet esitelmöimään kaikille ammattilais- ja puoliammattilaisurheilijoille heidän mielenvikaisuudestaan. Ja oikeastaan myös monelle tavanomaisempien ammattien harjoittajalle, alkaen nyt ihan vaikka autokauppiaista. Onnea matkaan.

• Anonyymi

oikeasti en ymmärrä miksi aloin jollekin haaveilija39 että niin jotain oman mielenhallintajuttuja, jotenkin koin että pitäisi kertoa jos joku josta jollain tavoin pitää..

..niin mitenkäs menikään tämä nukutusjuttu... eli ensin mahdollisimman pahinta asiaa ja sitten rentooutus ja mieleen ajatusss...

• Anonyymi

Voittamisen pakkomielle on aina luuserin merkki, jos aina on pakko voittsa se on heikkoutta tavallaan, koska ikinä et voi aina voittaa,

• Hmm. Kahden otellessa on yhtä todennäköistä voittaa kuin hävitä. Se on kumulatiivisesti nollasummapeliä. Koska voittaminen on yleensä mukavampaa kuin häviäminen, niin satunnainen kannattaja valikoi itselleen kannatettavaksi joukkueen, jolla on useammin tapana voittaa kuin hävitä. Koska monet eivät varsinaisesti voi valita maajoukkuettaan vaan se tulee äidinmaidossa, niin suomalainen on saattanut kasvattaa voitonmahdollisuuksiaan innostumalla enemmän vaikkapa jääkiekosta kuin koripallosta, uppopallosta tai kriketistä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      56
      3071
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      47
      2881
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      124
      2669
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      348
      1746
    5. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71
      1094
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      10
      1071
    7. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      193
      947
    8. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      101
      802
    9. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      44
      799
    10. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      26
      790
    Aihe