Vaihtelua työelämään

Anonyymi-ap

Jos sinulle tarjottaisiin töitä jossa tekisit sitä useammassa eri maassa. Ottaisitko työn vastaan, ja jos ottaisit miksi niin tekisit, jos et ottaisi, olisiko siihen joku perusteltu syy?
Pidätkö vakaasta, jo ennakkoon odotetusta, vai janoatko uutta ja tuntematonta jossa oma kyky tulisi todistaa uudelleen jokainen päivä?

AV

41

354

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      En ottaisimielelläni vastaan, koska en pidä lentomatkustamisesta, en yhtään. Nuorempana sen esteenä oli lapset, mutta en kieltäytynyt silloinkaan. En hakisi enää töitä, joka edellyttää matkustelua ulkomaille.

      • Anonyymi

        Loppuosaan vastauksena, pidän rutiineista, sekä uusien asioiden antamista haasteista. Vanhaksi tallatut polut aiheuttavat tylsyyttä ja niiden pienet vastoinkäymiset enemmän ärtymystä, kuin haasteellisemmat ongelmat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Loppuosaan vastauksena, pidän rutiineista, sekä uusien asioiden antamista haasteista. Vanhaksi tallatut polut aiheuttavat tylsyyttä ja niiden pienet vastoinkäymiset enemmän ärtymystä, kuin haasteellisemmat ongelmat

        Tuossa on vähän samaa mitä parisuhteissa:)

        AV


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa on vähän samaa mitä parisuhteissa:)

        AV

        Täällä istuu nyt yksi nainen hämmennyksen vallassa, miettiessään yhtäläisyyksiä, et näinkös se...


    • Anonyymi

      Äkkiä kuulostaa aikaerouupumukselta, loputtomilta jonoilta, liialliselta työkuormalta ja alkavalta alkoholiongelmalta, ehkä vielä ennensikaiselta kuolemalta :D etsi joku muu sankaroimaan.

      -harmiseikirj-

    • Headhunter on soittanut ja tarjonnut paikkaa Alankomaista (sinne jopa kävin alustavaa keskustelua, kunnes sanoin etten ole lähde). Headhunter on myös soittanut Sveitsistä ja tarjonnut apulaisprofessorin kasvupaikkaa eläkkeelle 5v päästä jäävän professorin rinnalle, sanoin ei. Noista en tosin voi olla varma, että yhteydenotto olisi johtanut työpaikkaan, jos olisin keskustellut pidemmälle. Ensimmäisestä tosin kysyivät mielenkiintoa minulta uudelleen 2 krt vuoden välein, mikä viittaa että olivat mahdollisesti kiinnostuneita. Olen myös saanut hyvät ja todelliset tarjoukset Ruotsista ja Tanskasta, mutta kieltäytynyt, Toiseen noista tein vuoden etänä ja vain kävin paikan päällä muutaman kerran.

      Matkustustyötä en ottaisi, juurettomuus ja hotellielämä olisi karmeinta mahdollisinta elämää. Jos ei olisi lapsia, voisin lähteä vuodeksi hai pariksi ulkomaille. Lasten takia en lähde, heidän elämänsä on tärkeämpi. Voin hyvin matkustaa muutaman kertaa vuodessa, mutta ei työmatkoilla oikeasti maailmaa näe. Joskus kun matkustin enemmän piti lasten tuliaisetkin ostaa Suomesta etukäteen kun jo lähtiessä tiesi, että päivät venyisivät 9-23.30, eikä kauppaan pääse kuin korkeintaan lentokentällä.

      • Anonyymi

        Tuo näkeekö vai ei on kai täysin riippuvaista omasta halusta ja työnantajasta?
        Kohteessa kun voi olla pari ekstra päivää, ja buukata liput ja matkan sen mukaisesti?

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuo näkeekö vai ei on kai täysin riippuvaista omasta halusta ja työnantajasta?
        Kohteessa kun voi olla pari ekstra päivää, ja buukata liput ja matkan sen mukaisesti?

        AV

        Olen etupäässä ollut työssä, jossa aikataulut on tiukat eikä ylimääräisiä päiviä sallita kuten yliopistossa ja valtionhallinnossa. Matkustus tapahtuu business edellä ei matkustajan ehdoilla.

        Olen vaikka lähtenyt klo 05 Brysseliin, jossa alkaa kokous 9.30 ja palannut 2 pv päästä suoraan kokouksesta iltapäivällä taksilla kentälle. Tai lentänyt Washington DC yön yli ja mennyt kentältä suoraan esittämään tuloksia vain heittämällä kassit hotellihuoneeseen. Yliopistolla sai matkustaa edellinen päivän aamu tai palata yksi päivä jälkeen. Tosin, olen siinä kuvassa että verotussyistä ovat tuonkin edun poistaneet jossain paikoissa (kysymys onko extrapäivät ainakin lopussa verotettavaa etua).

        Matkustaminen pari kertaa vuodessa on ok. Matkatyö, jossa ollaan pois kotoa merkittävästi olisi kammotus.


      • Anonyymi
        Citrinella kirjoitti:

        Olen etupäässä ollut työssä, jossa aikataulut on tiukat eikä ylimääräisiä päiviä sallita kuten yliopistossa ja valtionhallinnossa. Matkustus tapahtuu business edellä ei matkustajan ehdoilla.

        Olen vaikka lähtenyt klo 05 Brysseliin, jossa alkaa kokous 9.30 ja palannut 2 pv päästä suoraan kokouksesta iltapäivällä taksilla kentälle. Tai lentänyt Washington DC yön yli ja mennyt kentältä suoraan esittämään tuloksia vain heittämällä kassit hotellihuoneeseen. Yliopistolla sai matkustaa edellinen päivän aamu tai palata yksi päivä jälkeen. Tosin, olen siinä kuvassa että verotussyistä ovat tuonkin edun poistaneet jossain paikoissa (kysymys onko extrapäivät ainakin lopussa verotettavaa etua).

        Matkustaminen pari kertaa vuodessa on ok. Matkatyö, jossa ollaan pois kotoa merkittävästi olisi kammotus.

        Kauhean rasittavalta tuo kokemasi kuulostaa. Itse teen mieluummin 16 tuntia työtä päivässä jotta voisin huilata edes yhden päivän, Chillaillen.

        AV


    • Nykyisessä työssäni matkustan muutaman kerran vuodessa Euroopassa (lähinnä Puola, Saksa, Iso-Britannia, Ruotsi). En halua matkustaa yhtään enempää, mutta kyllä tämä tahti sopii minulle. Paljon voin tehdä etänä, mutta on kyllä hyvä tavata kollegoita myös kasvotusten.

      Pidän siitä, että lähes jokainen työpäivä on erilainen, mutta juuri nyt työmäärä on liian suuri jopa minulle. Odotan tilanteen tasoittuvan ensi vuonna.👍

    • Anonyymi

      matkat tennareilla ympäri maapallon,, työnantajan kuuluu kustaa ne tuhanne adidkse jo reppuun jkotta menoksi...

    • En ottaisi vastaan, en halua olla niin kaukana erossa lapsistani minkään työn tai rahamäärän takia. Jos ei lähempää löydy töitä olen ilman.

      Sinkkuna lapsettomana jopa voisin harkita tai parisuhteessakin lapsettomana. Voihan kumppaninkin mukaan ottaa, mutta lapsia en retuuttaisi ympäri maailmaa mukana. He tarvii jotain kiinteää.

    • En, sillä siinä on tarpeeksi, että olen välillä Helsingissä (ja toisinaan muuallakin) kouluttamassa.
      Mutta vaikka nuo koulutushommat ovat vaativia ja asiakkaat johtavassa asemassa, niin silti kykyni ovat pahasti vajaakäytössä ja minun pitäisi löytää jokin taho jolle minusta olisi enemmän hyötyä. Niitä tahoja on havaintojeni mukaan tavattoman vähän ja varsinkin kun vain konsultoisin, enkä olisi firmassa töissä.

    • En ottaisi. Liian pitkä matka ja erossa perheestä liika stressaava.

    • Anonyymi

      Ei enää. Nähty jo.

    • Anonyymi

      Kukaan ei halua asua loputtomasti matkalaukussa vaan omassa pienessä punaisessa tuvassa. - illaksi kotiin!

    • Anonyymi

      Mun työni on jo nyt taatusti tarpeeksi vaihtelevaa ja ennakoimatonta ja joka päivä ratkotaan uudet ongelmat.

      Ihan kotosuomesta löytyy ja kotonani saan asustaa.

      xLiner

    • Anonyymi

      Moni ei siis halua olla mikään Sanna Marin, Sannalle ei lapsi ja perhe ole esteenä lounastaa Sharon Stonen kanssa Suomen konsulaatissa, tai olla Pariisin muotiviikoilla.
      Sanna tulee kohta paksuksi tuolla elämäntyylillä:)

      AV

      • No ei sopisi omaan arvomaailmaani pykästä lapset ja jättää ne sitten jonkun hoteisiin, kun itse liihottelen ympäri maailmaa. Voin ruveta liihottamaan sitten, kun lapset on aikuisia ja liihottavat itsekin jo ilman minua ympäri maailmaa. Nyt on kuitenkin ensin lapset, sitten muut asiat.


      • Anonyymi
        Huitale kirjoitti:

        No ei sopisi omaan arvomaailmaani pykästä lapset ja jättää ne sitten jonkun hoteisiin, kun itse liihottelen ympäri maailmaa. Voin ruveta liihottamaan sitten, kun lapset on aikuisia ja liihottavat itsekin jo ilman minua ympäri maailmaa. Nyt on kuitenkin ensin lapset, sitten muut asiat.

        Mulla on molemmat vanhemmat olleet paljon kotona lapsuudestani ja nuoruudessani. Toinen heistä pitkään sairaseläkkeellä. Sisaruksistani parikin on ollut katkera lapsuudestaan. Itse olen hyväksynyt ja ajattelen, että ollutta ja mennyttä ja näillä korteilla pelataan, mitkä on jaettu. En siitä syystä ihan mustavalkolasein menisi arvostelemaan kenenkään perhe-elämää. Olisin todennäköisesti ollut onnellisempi jossain muualla kuin kotonani.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on molemmat vanhemmat olleet paljon kotona lapsuudestani ja nuoruudessani. Toinen heistä pitkään sairaseläkkeellä. Sisaruksistani parikin on ollut katkera lapsuudestaan. Itse olen hyväksynyt ja ajattelen, että ollutta ja mennyttä ja näillä korteilla pelataan, mitkä on jaettu. En siitä syystä ihan mustavalkolasein menisi arvostelemaan kenenkään perhe-elämää. Olisin todennäköisesti ollut onnellisempi jossain muualla kuin kotonani.

        En minäkään arvostele, joka tämän arvosteluksi kokee tietää tehneensä jotain väärin. Mutta ei vaan istu omaan arvomaailmaani, sen kai saa rehellisesti ääneen sanoa ilman, että joku heti uhriutuu..


    • Anonyymi

      Periaatteessa vastaan, että sehän riippuu täysin yksityiskohtista. Kuinka usein matkustetaan ja montako eri maata ja kuinka pitkät välimatkat jne. Tuollainen riippuisi täysin yksityiskohdista.

      Käytännössä totean kuitenkin, että nykyisessä elämäntilanteessani tuollainen olisi mahdotonta. Joidenkin vuosien päästä kyllä, mutta tällä hetkellä lapseni on vielä liian pieni, yksinhuoltaja ei voi noin vain reissata, enkä lähtisi raahaamaan lasta ympäriinsä, vaikka se jotenkin olisikin mahdollista.

      • Anonyymi

        Tai muutan tuota sen verran, että lapsi ei ole "liian pieni", vaan väärän ikäinen. Hän on jo koulussa, mutta ei vielä niin iso, että pärjäisi joitain päiviä itsekseen. Pienen kanssahan matkustaminen oli helppoa ja jos hoidot olisi järjestetty, niin siinä ei olisi mulle mitään ongelmaa. Mutta siis yksityiskohdat ovat ne oleelliset jutut. Tietynlaista matkalaukku elämää on tullut elettyäkin. Muutama vuosi niin, että kaikki irtain omaisuus kulki parissa laukussa ja asuin valmiiksi kalustetuissa asunnoissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tai muutan tuota sen verran, että lapsi ei ole "liian pieni", vaan väärän ikäinen. Hän on jo koulussa, mutta ei vielä niin iso, että pärjäisi joitain päiviä itsekseen. Pienen kanssahan matkustaminen oli helppoa ja jos hoidot olisi järjestetty, niin siinä ei olisi mulle mitään ongelmaa. Mutta siis yksityiskohdat ovat ne oleelliset jutut. Tietynlaista matkalaukku elämää on tullut elettyäkin. Muutama vuosi niin, että kaikki irtain omaisuus kulki parissa laukussa ja asuin valmiiksi kalustetuissa asunnoissa.

        Kiva, sinulla on sama elämäntilanne mitä itselläni on.

        AV


    • Mulla kun ei oo lapsia, niin voi ihan hyvin. Mutta vaan jossain sellasessa maassa missä on samanlainen kulttuuri niin kuin saksa tai ruotsi. Yhtään en pohjoiseen tai itään päin lähtisi, mutta onneksi siellä ei juuri mitään olekaan. Lentämällä en menisi mihinkään.

    • Anonyymi

      Jaa-a, voishan tuo kiinnostaa, mut mikä olis sellainen työ, jossa ei tarveis olla itse valokeilassa ja vois matkustaa 🤔 En mä pidemmän päälle ehkä jaksais, mut hetken, koska nyt ainakin kaipaan tosi isosti vaihtelua elämään.

    • Oikein en osaa kuvitella koneistusta useammassa eri maassa. Jotenkin kiertävä koneistaja kuulostaa vieraalle.

      Jos ihan keikkatöistä puhutaan niin voisin lähteä mutta sitten pitäisi olla pidemmän aikaa. Lähtökohta min kolme kuukautta ja sopimus mallia 1+2 kk eli koeaika 1kk ja jos tuntuu hyvältä niin 2 kuukautta päälle. Toki senkin jälkeen voitaisiin jatkosta neuvotella mutta keskusteluun nostan mahdollisuuden siitä voisiko työnantaja taloudellisesti tukea jos lapseni tulisivat viikoksi käymään.
      Maksimissaan kuusi peräkkäistä työpäivää jossa työaika ei saa ylittää 72 tuntia. Jos kuuden päivän jaksossa tunnit on 48-60 niin kolme vapaapäivää ja jos tunnit on 60-72 niin neljä päivää vapaata työjakson jälkeen.

      Pohjana teollisuus tes ja ylläolevat paikallisesti sovittuna niin kyllähän sitä lähtisi ainakin testaamaan miten viihtyisi.
      Samanlaista tuo koneistus on paikasta riippumatta. Samoilla fysiikan ja kemian totuuksilla lastu irtoaa meillä ja muualla. Haastetta voisi tulla siinä kun entinen työsuojeluvaltuutettu menee paikkaan jossa työ- ja työturvallisuuskulttuuri on erilaista kuin meillä.

    • Voisin ottaa työn vastaan, jos se olisi mielekästä ja muut etuudet toteutuisivat sopimusten mukaan. Voisihan sitä tehdä pari vuotta. Tosin, siihen hommaan ei kannata jymähtää loppuelämäksi, vaan samalla kannattaa katsastaa uusia mahdollisuuksia ja siirtyä eteenpäin.
      Minua ei haittaa matkustelu, eikä ulkomailla asuminen, kunhan siitä saa järkevän korvauksen.
      Siitä on jo jonkin verran kokemusta. 😊

      Olen kuitenkin hyvin tarkka, mihin maihin suostuisin menemään ja mihinkä en. Tämä yksityiskohta täytyisi olla osana sopimusta, eikä siitä lipsuta.

      Vieläkös yritykset maksavat hyvät päivärahat ulkomaan keikoista (palkan päälle)? Ennen niistä oli listat, joiden mukaan eri maista sai paremmat korvaukset.

      Ulkomaan keikoissa on itsellä aina ollut motivaationa raha, kokemukset, verkostoituminen ja uudet tulevaisuuden mahdollisuudet, sekä aikaraja.

      Elämässä saa minkä neuvottelee, harvoin saa minkä ansaitsee. 😃👍

      • Anonyymi

        "Elämässä saa minkä neuvottelee, harvoin saa minkä ansaitsee."

        Tuo on totta, mutta joskus saa liikaa siihen nähden mitä oikeasti ansaitsisi.
        Näinkin voi joskus olla.

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Elämässä saa minkä neuvottelee, harvoin saa minkä ansaitsee."

        Tuo on totta, mutta joskus saa liikaa siihen nähden mitä oikeasti ansaitsisi.
        Näinkin voi joskus olla.

        AV

        Onnekas on se, joka saa elämässään paljon hyvää, ilman neuvottelua ja kompromisseja.


      • Anonyymi
        tosi.typy kirjoitti:

        Onnekas on se, joka saa elämässään paljon hyvää, ilman neuvottelua ja kompromisseja.

        Noinhan se on, mutta harvemmin ihmiset ovat itseään kohtaan kriittisiä.

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        Noinhan se on, mutta harvemmin ihmiset ovat itseään kohtaan kriittisiä.

        AV

        Tuo on varmasti totta, mutta pitää harkita tarkoin ja tuntea oma arvonsa. Tämä on varsinkin suomalaisille haastavaa. Vähättely ei kaunista ketään. Omaa ammattitaitoa pitää arvostaa.


      • Anonyymi
        tosi.typy kirjoitti:

        Tuo on varmasti totta, mutta pitää harkita tarkoin ja tuntea oma arvonsa. Tämä on varsinkin suomalaisille haastavaa. Vähättely ei kaunista ketään. Omaa ammattitaitoa pitää arvostaa.

        Olen paras, se on hyvä lähtökohta itsetunnolle ja menestymiselle:)

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen paras, se on hyvä lähtökohta itsetunnolle ja menestymiselle:)

        AV

        Juuri näin. Se pitää tuoda esille hyvin fiksulla tavalla. 😊👍


      • Anonyymi
        tosi.typy kirjoitti:

        Juuri näin. Se pitää tuoda esille hyvin fiksulla tavalla. 😊👍

        Olet paras:)

        AV


    • Anonyymi

      Lähetin sulle pitkän selostuksen, lähes romaanin, ainakin novellin -> en vaan tiedä minne se lähti. Tuskin siinä mitään kiellettyä tuli kirjoitetuksi; mutt ei sitä ainakaan täällä ole julkaistu! Lyhyt vastaus on etten lähtisi; mulla on 3 vuotias tyttölapsi, joka ei osaa vielä suomenkieltäkään kunnolla! Vieras kieli siihen rinnalle, olisi epäsuotavaa!
      Siks toiseksi mulla ei ole mitään sellaista erityistaitoa, josta muualla olisi jotain hyötyä.

      Keskinkertaisuuksia maailma on pullollaan, niin enköhän pysy maassa jonka kielen ja tavat hallitsen parhainten.
      trollikka

      • Anonyymi

        Onko Mimmi jo 3-vuotias, niin se aika vaan kuluu nopeasti.

        AV


    • Nykytilanteessa en lähtis ulkomaille.

      Kämppä pitäis olla mieluiten myyty, tai vuokralla luotettavalle taholle.

    • Anonyymi

      En todellakaan ottaisi vastaan, en edes keikkailua Suomessa. Työssäni on jo aivan riittävästi vaihtelua ja muutoksia, suoraan sanottuna liikaakin. Pari työmatkaa vuodessa, on siinäkin tekemistä 😎

      - Sheena

    • Anonyymi

      Olen ollut töissä Malesiassa. En lähtisi enää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      121
      2231
    2. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      102
      1324
    3. Peräti 95 % persujen kannattajista rasisteja

      Kertoo EVA:n teettämä kysely. Pakollista yhdenvertaisuuskoulutusta tarvitsee siis paljon laajempi joukko kuin pelkästää
      Maailman menoa
      314
      1033
    4. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      94
      994
    5. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      107
      990
    6. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      85
      896
    7. On minulla suunitelma

      Siitä ei vain tiedä kukaan muu kuin tällä hetkellä minä. Suunnitelma ja varasuunnitelma. Sinun takiasi nainen. Vain s
      Ikävä
      44
      690
    8. Palstan ylivoimaisesti suosituin keskustelunaihe

      Palstan suosituin keskustelunaihe näyttää olevan homoseksuaalisuus. Otsikoiden perusteella voisi kuvitella olevansa Seks
      Luterilaisuus
      248
      677
    9. Ei koskaan saatu tuntea

      Mitä olisi ollut painautua toisiimme vasten. Hengittää syvään, hyväillä ja rakastella vailla kiirettä. Tai repiä vaattee
      Ikävä
      33
      660
    10. 50
      654
    Aihe