Vapaa kuvaus

Aloituksia

1

Kommenttia

3584

1. Kyllähän sen voisi, kaupallisuuden kärki edellä mennään kohti joulua. Tuon isänpäivän tilalle voisi ottaa oikeakätisten päivän kun vasenkätisillekin on oma päivänsä.

Jos ei nyt kokonaan sitten haluta tästä luopua niin voisi painopisteen ehkä siirtää kotien omaksi tavaksi. En tiedä onko se kenenkään etu jos päiväkodissa toinen tekee korttia jossa isä onkii ja toinen ei tiedä mistä aloittaa kun isä on Tanskalainen siemen.
    Ehkä riittää informointi ja kerronta että nyt on tulossa isänpäivä ja kotona voi sitten askarrella jos perheessä on niin sovittu.
  2. Mulla taas tuli etäisyyttä jälkipolveen yli 300km eli ihan yllättäen tuskin syömään tulevat.

Itsellä siinä mielessä helpompi seurattava että jos vanhat merkit pitää paikkansa niin uppoutuu joko työntekoon tai liikuntaan. Täytyy vaan välillä muistuttaa että levätäkin pitää.

Muistetaan myös se oma jaksaminen ja itsestä huolehtiminen.
  3. Enhän minä liian vakavasti ota mutta onhan nuo kysymykset niin hyviä että kommentoin.

Varmasti olen sen verran tylsä että mitään reality-sarjaa ei kannattaisi minusta tehdä. Kotona yksin,töissä pitkälti yksin ja harrasteetkin pitkälti yksilökeskeisiä. Toki pari kaveria on joiden kanssa joskus lenkkeillään, marjastetaan tai vaelletaan; joskus myös kalastellaan.
    Siksi olen luonut elämääni rutiineja joita noudattamalla elämä soljuu kohti loppuaan mahdollisimman tasaisena virtana.

Itse en näe asiaa niin että toimisin viihdekeskuksena vaan toisen huomioon ottamisena. Parisuhteessakin jos vain oikeasti keskittyy kuuntelemaan toista niin esim lahjojen ostaminen on helppoa.

Toinen asia on oma liikkeelle lähteminen. On monia asioita joita tekisi mieli kokeilla mutta yksin ei oikein pääse alkuun vaan tyytyy noihin rutiineihin. Jos nainen keräilee luonnon antimia niin voisin ehdottaa vaikka jotakin sienikurssia. Itse olen tuossa pidemmän aikaa miettinyt ko kurssille menoa mutta ei tule lähdettyä yksin. Jos tuosta jotakin kehkeytyisi niin olisi yhteine uusi juttu molemmille ja vaikka ei kehkeytyisi niin olisi molemmilla kurssi takana ja kumpikin ehkä viihtyy itsekseen sienimetsällä. Näitä esimerkkejä sitten löytyy kyllä, padel, keilailu, museokäynnit, klassisen musiikin konsertit, paritanssi yms

Kolmas näkökulma on sitten se että perinteiset kahvittelut yleensä päättyvät nopeasti (usein edes ennen alkamistakaan) toteamukseen ettei meillä ole kemiaa. Nyt kun on sovittu yhdessä tekemisestä niin ehkä tuo kynnys nopeisiin tuomioihin on hieman korkeampi. Vaikka minun olemus tai seura ei kemiallista reaktiota aiheuttaisi niin toivottavasti edes nautii uusista jutuista kuten minäkin ja ainakin minulla on sitten enemmän aikaa osoittaa että olenkin ihan hyvä tyyppi.