Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
M184
profiilit
M184
M184
Vapaa kuvaus
Aloituksia
1
Kommenttia
3584
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kyllähän sen voisi, kaupallisuuden kärki edellä mennään kohti joulua. Tuon isänpäivän tilalle voisi ottaa oikeakätisten päivän kun vasenkätisillekin on oma päivänsä.
Jos ei nyt kokonaan sitten haluta tästä luopua niin voisi painopisteen ehkä siirtää kotien omaksi tavaksi. En tiedä onko se kenenkään etu jos päiväkodissa toinen tekee korttia jossa isä onkii ja toinen ei tiedä mistä aloittaa kun isä on Tanskalainen siemen.
Ehkä riittää informointi ja kerronta että nyt on tulossa isänpäivä ja kotona voi sitten askarrella jos perheessä on niin sovittu.
14.11.2022 00:38
Tuloksesi: 15 / 15.
Tuttuja noi oli vaikka kaikkia en toki ole käyttänyt. Itse olen pikku hiljaa siirtynyt tuollaiseen "piippari ja puhelin" malliseen ajatteluun enkä aina enää ota edes puhelinta mukaan vaikka kauppaan.
En minä niin tärkeä ole että mailma pysähtyy jos en heti vastaa.
13.11.2022 23:47
Huomenna soitan isälle joka toteaa tyyliin "jahas, saa kauppiaat kalsarihyllyt tyhjiksi ennen joulusesonkia." Tottahan isä puhuu, kauppiaiden toiveesta isänpäivän vietto on tässä ajankohdassa.
Varmaan lapsetkin mulle soittaa lähinnä "viran" puolesta vaikka tietävät etten minä nyt päivää noteeraa. Alkuaan isänpäivän historia oli muistaa kaivosonnettomuuden uhreja. Myöhemmin isänpäivää perusteltiin äitien päivän olemassaololla eli ei siinä isiä varsinaisesti kunnioiteta kunhan saadaan tilastollisesti vaaka tasapainoon niin se riittää. Aika hyvin vertautuu myös miesten päivään.
Itselleni tuli isänpäivälahjana tämä uutinen uusimmasta ajankäytön tutkimuksesta.
Lainaus Suomenmaa lehdestä: "TUTKIJA Hanifi kertoo, että työssäkäyvät miehet käyttävät lastenhoitoon tutkimuksen mukaan vähintään yhtä paljon tai enemmän aikaa kuin työssäkäyvät naiset. Häntä yllätti se, miten paljon kymmenessä vuodessa miesten lastenhoito oli lisääntynyt."
Tätä olen työelämässä yrittänyt nuorille sanoa että vanhempana ei kaduta se aika joka jäi olematta ylitöissä mutta menetetty aika lasten kanssa kaduttaa sitäkin enemmän.
Alan kyllä pikkuhiljaa kallistua sille kannalle että isänpäivä on toksinen jäänne menneisyydestä joka voidaan unohtaa ja ottaa askelia tähän suuntaan.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/201711012200502821
12.11.2022 18:30
Kieltämättä syrjivältä tuo kyllä vaikuttaa. Uuden lain vastustajat puhuvat listoilta poistosta kun taas kannattajat sanovat että ketään ei poisteta vaan luettelot uudistetaan ja sitten katsellaan kuka sinne otetaan. Lopputulos kuitenkin sama.
Ei varmaan mikään helppo asia kun tämän kanssa on jo useampi hallitus taikinoinut. Ilmeisesti eivät jaksaneet enää kuunnella yk:n moitteita vaan jotakin piti vaan tehdä. Suunta vain taitaa olla että vähemmistökansoille pyritään antamaan entistä suurempi valta näissä kysymyksissä.
12.11.2022 14:31
Transsaamelaisuudelle ehdottomasti peukkua ylös.
Tuossahan nyt on oikeastaan kaksi asiaa. Ensinnä hallituksen toimintatavat. Yleensä eduskuntaan viedään ne lakiesitykset joilla on koko hallituksen tuki. Nythän saattaa olla että laki lähtee hallituksesta riitaisena ja jos keskustan edustajat äänestävät vastaan niin tuki haetaan oppositiosta.
Tulee mielenkiintoisia aikoja jos tämä jää toimintatavaksi, riitaisia lakeja viedään eduskuntaan ja yritetään saada niile opposion tuki.
Toinen asia on sitten itse laki. Jos olen ymmärtänyt oikein niin kriteeristö muuttuu sen osalta kuka saa asettua ehdolle saamelaiskäräjille ja kuka on niissä äänioikeutettu. Kieli olisi ilmeisesti se kriteeri jatkossa ja olikohan niin että jos jollakin suvussa on neljännessä polvessa virallinen äidinkieli saame niin olet saamelainen. Tämä pudottaisi ilmeisesti miltei puolet nykyisistä edustajista pois.
Tietyssä mielessä tämä on muutakin kuin hallituskysymys. Lapista taisi olla seitsemän kansanedustajaa viidestä eri puolueesta ja kaikki vastustavat uutta lakia.
11.11.2022 18:13
Jotenkin lohdutti Ojasen näkemys ettei tavallinen ihminen pysty nostamaan onnellisuuden tasoa kuin sen 5% pitkällä aikavälillä. Paha on hyvää vahvempi ja jos olet onnellinen niin mihin siitä enää noustaan mutta alhaalla on kyllä tilaa.
10.11.2022 17:26
Ehkä itselle auttaminen on enemmän luonteen tuoma velvollisuus. Tietää että omatunto jää kolkuttamaan jos ei edes tarjoa apua. Minusta tärkeintä on että tarvitsevat saavat apua mutta lisäksi se että saadaan luotua sellainen auttamisen ilmapiiri.
Töissä yritän jeesata muita tarpeen vaatiessa vaikka tiedän että välttämättä apua ei saa takaisin. Sekin riittää että he taas auttavat jotakin muita ja siten kohottavat työyhteisön me-henkeä.
Ennen kyllä autoin myös tuntemattomia mutta rehellisyyden nimissä nyt hiukan enemmän on tilannekohtaista harkintaa mukana. Jos vaikka näen jonkun makaavan eikä näytä olevan kuivumassa verenhukkaan tai tukehtumassa oksennukseen niin odotan hetken ja pyydän toistakin auttajaa paikalle.
Sieltä saattaa tulla puukosta, huumeneulasta tai syytteestä ja on parempi turvata myös oma selusta ettei auttajasta tule autettavaa.
07.11.2022 21:27
Niinhän tuo taitaa olla jos autoista puhutaan.
Itselläni on vain polkupyörä.
06.11.2022 16:33
Ei vielä ja voi olla että vaihdan vaan eturenkaan nastalliseksi.
05.11.2022 19:00
Ei nyt treffeillä mutta tervehdin kyllä salilla naista. Tervehti myös takaisin joten vastavuoroista tuo oli.
Pyykkien kuivumista odotellessa moppasin lattiat ja aloitin lastenhuoneen kaapin siivouksen. Siivous jäi vähän kesken kun löysin pari valokuva-alumia. Keskityin niihin sillä arvokkuudella että keitin tummapaahtoista kahvia ja pistin taustalle Kirkan kappaleen - Niin paljon se sattuu.
Kun olin elämäni onnen hetket elänyt uudelleen oli pykki jo siinä mallissa että voi jo silittää. Illalla ehkä vielä saunan lämitys ja eväiden teko sillä huomenna taas työpäivä. Suurin asia joka viime päivinä on tapahtunut on aamupainon putoaminen alle 85 kilon.
05.11.2022 18:53
Ei se ehkä ole oikea poliisisetä vaan mystinen tupakkamies.
Ehkä lause "The Truth is Out There" ei pidäkään paikkaansa vaan se asustaa sinun naapurissa.
05.11.2022 11:20
Ei nyt vielä mutta tilanne saattaa muuttua melko nopeastikin.
Meillä saattaa alkaa yt-neuvottelut sillä firman tilanne on huonontunut nopeasti. Tilauksia on ja toimitukset lähtee sekä työntekijöistä on jopa pulaa. Nyt vain kustannukset ovat niin hurjasti nousseet että kassa alkaa tyhjetä kun kustannuksien vaikutusta ei ole saatu siirrettyä tuotteiden hintoihin. Jos lomautuksia tulee niin se sitten yhdessä kohonneiden elinkustannuksien kanssa jo pistää miettimään.
03.11.2022 21:42
Jep, mutta näille kavereille tupakoimattomuus tai tupakointi ei ole mikään kriteeri. Aika usein naiset on porukalla liikkeellä ja jos sieltä se tupakoiva tulee meidän pöytään jatkaman juttelua niin helposti ne tupakoimattomatkin seuraa.
31.10.2022 00:08
Otos on pieni enkä tätä suosittele kenellekkään mutta meidän porukassa eniten vientiä on tupakoitsijoilla..
Tupakkapaikalle kun saapuu nainen niin kavereilla on jo sytkärit tai tikut esillä ja siitä sitten liekkiä tarjoamaan ja kun kiitos sana on kuultu niin samantein ekä kysymys kuten "mistäpäin olette lähteneet tai oletteko paikallisia?" Siitä se keskustelu sitten lähtee ja aika kovalla prosentilla tulevat vielä myöhemmin pöytään juttusille jos ollaan jossakin iltaa istumassa.
Perus keskustelutaidoilla pääsee hyvin alkuun kunhan luovii tuon jäänsärkemisvaiheen läpi.
29.10.2022 23:48
En osaa sanoa, tuolla on niin paljon freelancereita että varmaan moni myös nieli ennemmin kiukkunsa kuin näkee nälkää.
Ilmeisesti suurin asia oli uudet sopimusmallit ja toimintaohjeet tällaisten tapausten varalle jatkossa. En tiedä onko tuolla alalla tehonneet mutta npeasti sitten uudet toimintatavat otettiin käyttöön myös muilla aloilla.
27.10.2022 19:58
Olihan noita muitakin kuten Viitala ja Tola sekä jos en väärin muista niin Ville Virtanenkin kieltäytyi jatkossa yhteistyöstä.
Kyllähän tuota paljon käytiin julkisuudessa lehtien palstoilla ja uutisten ajankohtaisosioissa. Kyse ei kuitenkaan ollut suoraan seksuaalisesta häirinnästä vaan Louhimiehen käyttämistä työmenetelmistä jotka koettin liian rankkoina.
Aika paljonhan ihmisiä lähti tai laitettiin lähtemään viroistaan tai toimistaan epäiltynä tai tuomittuna seksuaalisesta häirinnästä. Oikeastaan metoo oli enemmän tai vähemmän esillä siihen asti kunnes tuli tapaus Amber Heard Vs. Johnny Depp jonka seurauksena joku huomasi ettei väite Believe All Women ehkä pidä aina paikkaansa.
26.10.2022 21:47
Nykyään kaupassa jos kassalle ilmoittaa etukäteen ettei halua kuittia niin kassa pystyy koneelta poistamaan paperikuitin tulostuksen.
26.10.2022 21:20
Mulla taas tuli etäisyyttä jälkipolveen yli 300km eli ihan yllättäen tuskin syömään tulevat.
Itsellä siinä mielessä helpompi seurattava että jos vanhat merkit pitää paikkansa niin uppoutuu joko työntekoon tai liikuntaan. Täytyy vaan välillä muistuttaa että levätäkin pitää.
Muistetaan myös se oma jaksaminen ja itsestä huolehtiminen.
26.10.2022 21:15
No viime ajat on kyllä mennyt suursiivousta tehdessä ja miettiessä miten tähän yksin elämiseen ja yksinäisyyteen tottuu. Nyt kun lapset on poissa kotoa niin ihan jo ruuan tekeminen tai tarkemmin sen määrän arviointi on pitänyt opetella uudelleen. Samoin odotan mielenkiinnolla miten sähkön ja ennenkaikkea veden kulutus muuttuu.
Eipä tuo pariutuminen enää ole käynyt mielessä kun tuntuu että ympärilläkin enemmän erotaan kuin mennään yhteen. Alkuviikosta kävin juuri yhden eronneen kaverin luona kahvilla. Kovin yritti olla urhean oloinen mutta näki ettei ihan vielä tajunnut tapahtunutta. Täytyypi pyytää joskus saunomaan ja antaa mahdollisuus kertoa ajatuksistaan kunhan ne on vähän selkiytyneet.
26.10.2022 12:58
Enhän minä liian vakavasti ota mutta onhan nuo kysymykset niin hyviä että kommentoin.
Varmasti olen sen verran tylsä että mitään reality-sarjaa ei kannattaisi minusta tehdä. Kotona yksin,töissä pitkälti yksin ja harrasteetkin pitkälti yksilökeskeisiä. Toki pari kaveria on joiden kanssa joskus lenkkeillään, marjastetaan tai vaelletaan; joskus myös kalastellaan.
Siksi olen luonut elämääni rutiineja joita noudattamalla elämä soljuu kohti loppuaan mahdollisimman tasaisena virtana.
Itse en näe asiaa niin että toimisin viihdekeskuksena vaan toisen huomioon ottamisena. Parisuhteessakin jos vain oikeasti keskittyy kuuntelemaan toista niin esim lahjojen ostaminen on helppoa.
Toinen asia on oma liikkeelle lähteminen. On monia asioita joita tekisi mieli kokeilla mutta yksin ei oikein pääse alkuun vaan tyytyy noihin rutiineihin. Jos nainen keräilee luonnon antimia niin voisin ehdottaa vaikka jotakin sienikurssia. Itse olen tuossa pidemmän aikaa miettinyt ko kurssille menoa mutta ei tule lähdettyä yksin. Jos tuosta jotakin kehkeytyisi niin olisi yhteine uusi juttu molemmille ja vaikka ei kehkeytyisi niin olisi molemmilla kurssi takana ja kumpikin ehkä viihtyy itsekseen sienimetsällä. Näitä esimerkkejä sitten löytyy kyllä, padel, keilailu, museokäynnit, klassisen musiikin konsertit, paritanssi yms
Kolmas näkökulma on sitten se että perinteiset kahvittelut yleensä päättyvät nopeasti (usein edes ennen alkamistakaan) toteamukseen ettei meillä ole kemiaa. Nyt kun on sovittu yhdessä tekemisestä niin ehkä tuo kynnys nopeisiin tuomioihin on hieman korkeampi. Vaikka minun olemus tai seura ei kemiallista reaktiota aiheuttaisi niin toivottavasti edes nautii uusista jutuista kuten minäkin ja ainakin minulla on sitten enemmän aikaa osoittaa että olenkin ihan hyvä tyyppi.
25.10.2022 21:22
33 / 180