Ennen leipoi naiset pullaa, laittoi mies...

Anonyymi-ap

..varojaan naiseen, yhteiseen kassaan keräsi, hartiapankilla taloa ja yhteistä tulevaisuutta rakensi. Ei leivo naiset enää pullaa, vie mies ropposensa biltemaan, ostaa autoon tarvikkeita, uusia vanteita, varusteita laittaa ja koristeita kun leipoo bilteman näpsäkät naiset pullaa vain nimellistä korvausta vastaan:

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/6c45e677-5ecc-4611-a4bc-718230b29154?_gl=1*1i9wv74*ampparit_ga*MTU5NDUxMzU5NS4xNjkxMzM1OTY3*ampparit_ga_3L539PMN3X*MTY5NTM5ODA2OS4xLjEuMTY5NTM5ODU5MC4wLjAuMA..

Veikkaan että syntyy romanssejakin tuolla, miehet rakastuu, ukkosemmoisetkin, auliisti pullaa tarjoileviin bilteman neitokaisiin kun kotona niilläkin on vain kylmä businessurabosslady joka ei koskaan leipomaan jouda eikä ala.

-harmiseikirj-

76

534

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yhen kerran oon käynny täällä meidän paikallisessa Biltemassa enkä nähnyt tuollaista kahvilaa siellä. Ehkä sellainen on vain isommissa Biltemoissa.

• Anonyymi

Taitaa olla ihan nyt vasta tullut espooseen, mutta leviää varmaan muihinkin biltemoihin ja tuottaa liikevaihtoon plussaa ja voi helposti tuottaakin, ainahan sitä jotain pientä tarvitsee. Jos tarvitsee osaa vaikka loisteputki, ja vaikka bilteman on laadullisesti aika huonoja, niin jos siellä on euron pullakahvi kyllä sieltä sitten varmaan tulee mieluummin haettua kuin puuilosta tai jostain muusta vastaavasta kilpailijakaupasta kun samalla voi nauttia maittavat pullakahvit :)

-harmiseikirj-

• Anonyymi kirjoitti:

Taitaa olla ihan nyt vasta tullut espooseen, mutta leviää varmaan muihinkin biltemoihin ja tuottaa liikevaihtoon plussaa ja voi helposti tuottaakin, ainahan sitä jotain pientä tarvitsee. Jos tarvitsee osaa vaikka loisteputki, ja vaikka bilteman on laadullisesti aika huonoja, niin jos siellä on euron pullakahvi kyllä sieltä sitten varmaan tulee mieluummin haettua kuin puuilosta tai jostain muusta vastaavasta kilpailijakaupasta kun samalla voi nauttia maittavat pullakahvit :)

-harmiseikirj-

Luulen, että pullakahvit varmaan houkuttelee Biltemoihin enemmän asiakkaita ja varsinkin, jos pullan ja kahvin saa edullisesti.

• Anonyymi

Onneksi nasetkin siis tekevät töitä ja laittavat varoja säästöön. Parempi se on kun tyhjien kalorien leipominen,

• Anonyymi

Mun miehenihän ei siis pidä pullasta, eikä mistään muustakaan makeasta. eikä hän kyllä sen kummemmin piittaa suolaisistakaan leipomuksista, että sellaiset hemmotteluyritykset menisivät hänessä aivan hukkaan. Ei tosin käy Biltemassakaan, eikä ostele autoon tarvikkeita, uusia vanteita, varusteita tai koristeita kun ei omista autoa, eikä ajokorttiakaan.

• Anonyymi

Tuskin mies niistä säätöistä hyötyy, nainen kerää omalle tililleen ja lähettää sieltä sitten varat afrikkaan, ukrainaan tai jollekin romanssihuijarille.

-harmiseikirj-

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuskin mies niistä säätöistä hyötyy, nainen kerää omalle tililleen ja lähettää sieltä sitten varat afrikkaan, ukrainaan tai jollekin romanssihuijarille.

-harmiseikirj-

Sitten mies on valinnut huonosti. Eihän sille tietenkään mitään mahda, että kaikki eivät osaa valita fiksusti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

-harmiseikirj-

Ja tietysti molemmat keräävät omat varansa omalle tililleen tai mihin sukanvarteen nyt sitten ne sijoittavatkaan. Sen luulisi olevan tyhmimmällekin selvää. Ei kannata pariutua lokin kanssa.

• Anonyymi

Et sitten mitään kurppa aloitusta uskaltanut heittää? Oletkin ollut viimeaikoina aika hiljaa,tai kaapissa ainakin? Mistä nyt moinen miehekkyys?💩

• Anonyymi

Niin tietty. Yrität väliin pehmitellä. Hakea hyväksyntää. Nuoleskella. Kerjätä sääliä. Oivoivoi ja hellantuuteli sentään💩

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin tietty. Yrität väliin pehmitellä. Hakea hyväksyntää. Nuoleskella. Kerjätä sääliä. Oivoivoi ja hellantuuteli sentään💩

Whoosh, huuhtelemme pöntön ja sinne painuu kakkakasa minne kuuluukin harmiksen hyvän mielen ketjusta ilmaa pilaamasta :D Eikös sulla ollut niitä nuoria panoja? mene vaikka niitä panemaan äläkä häiritse kunnollisia ihmisiä :)

-harmiseikirj-

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Whoosh, huuhtelemme pöntön ja sinne painuu kakkakasa minne kuuluukin harmiksen hyvän mielen ketjusta ilmaa pilaamasta :D Eikös sulla ollut niitä nuoria panoja? mene vaikka niitä panemaan äläkä häiritse kunnollisia ihmisiä :)

-harmiseikirj-

Enpä ole nähnyt yhtään harmiksen ketjua mikä olisi ollut puhallettu hyvään mieleen. Onko multa mennyt jotain ohi?😳 ja joo tässä nuortaherraa venaillessa aikaani kulutan😝💩

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Enpä ole nähnyt yhtään harmiksen ketjua mikä olisi ollut puhallettu hyvään mieleen. Onko multa mennyt jotain ohi?😳 ja joo tässä nuortaherraa venaillessa aikaani kulutan😝💩

Eikä ole mikään pano ,ainakaan hänen puolelta. 💩

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

-harmiseikirj-

Heh :D

• Anonyymi

Ei tuollaista ole ollut koskaan. Taloon on aina tarvittu kahden ansiot, kahden panostus., ei nainen siinä ole pullaa ehtinyt leipomaan, kaikkea kuvittelet.

• Nykyään naiset opiskelevat, hankkivat ammatin ja tekevät uraa, jotta voivat säästää itselleen ja tulevaisuuttaan varten. Naiset eivät ole miesten säästöjen varassa.

Pullaa saa kaupasta, jos sitä sattuu tekemään mieli. Mikäli nainen on varakas, hän voi vaikka palkata sen pullanleipojan kotiinsa.

Itse en ole käynyt Biltemassa. Eipä ole ollut mitään asiaa.
      Mies on käynyt, mitälie hilavitkuttimia ihmettelemässä?

😀

• Anonyymi

Kohta se alkaa käydä usemmin, Herra typy launataisin istuskelee bilteman aamukahvipöydässä jo avaamisaikaan, naurettelee tiskin takaa aina juttelemaan ehtiviä bilteman neitokaisia :) työnjohtajajementäjä rouva typy kotipihassa ihmettelee miten voi muutaman naulan hakeminen kestää niin kauan :D

-harmiseikirj-

• Anonyymi kirjoitti:

Kohta se alkaa käydä usemmin, Herra typy launataisin istuskelee bilteman aamukahvipöydässä jo avaamisaikaan, naurettelee tiskin takaa aina juttelemaan ehtiviä bilteman neitokaisia :) työnjohtajajementäjä rouva typy kotipihassa ihmettelee miten voi muutaman naulan hakeminen kestää niin kauan :D

-harmiseikirj-

Käydä saa, kunhan ei olemaan jää.

Kyllä routa porsaan kotiin ajaa. 😀

En minä ole ennenkään sen menemisiä vahtinut. Aina se on takaisin kotiin löytänyt.

• Anonyymi
        tosi.typy kirjoitti:

Käydä saa, kunhan ei olemaan jää.

Kyllä routa porsaan kotiin ajaa. 😀

En minä ole ennenkään sen menemisiä vahtinut. Aina se on takaisin kotiin löytänyt.

Piharemontti vain venähtää kun porsaalla on niin hauskaa bilteman tyttöjen kanssa :)

-harmiseikirj-

• Anonyymi kirjoitti:

Piharemontti vain venähtää kun porsaalla on niin hauskaa bilteman tyttöjen kanssa :)

-harmiseikirj-

Meidän piharemontin kävi tekemässä eräs tuttu, pihasuunnitteluun erikoistunut firma. Ne ukot olivat ahkeria ja homma valmistui ajallaan. 😀👍

Omalla miehellä on vuorotyö ja usein päivystyksiä. Ei se ehdi mitään remontteja tekemään. Remontit teetetään usein ammatti-ihmisten avustuksella. 😊

• Kyllähän tuollainen euron tarjous houkuttaa pysähtymään. Jos meillä reissu suuntautuu Kuusamoon niin Riipisen ohi ei juuri ole tullut ajettua kun siellä on munkkikahvit eurolla. Joskus tulee ostettua muutakin mutta ei aina.

En tiedä syntyykö tuolla romansseja kun alkaa selän takana jonoa venyä siinä kuulumisia kyselessä mutta täytyy sanoa että jos nainen kutsuu kotiinsa treffeille ja on itse leiponut minua varten niin kyllä voi olettaa että tosissaan on minusta kiinnostunut.
      Siitä kiitollisena hieroo kyllä businessurabosslady:n toimistotyön jumittamia hartioita pitkän aikaa.

• Anonyymi

Juuripa noin, pullaa leipomalla nainen ilmentää sitä että välittää ja haluaa nähdä hieman vaivaakin miehen tyytyväiseksi saadakseen, siinä on hyvä lähtökohta kiintymiselle. Vaikka miehan vastaavanlainen vaivannäkö esim. renkaiden vaihdolla autoon saa ainakin palstan naisilta tylytystä väitän että harvassapa ovat miehet jotka pullaa leiponeella naiselle alkaa tylyttämään"olisin minä kaupastakin pullaa voinut ostaa", miehet siis ehkä kuitenkin se huomaavaisempi sukupuoli iloisten yllätysten vastaanottamisessa.

-harmiseikirj-

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juuripa noin, pullaa leipomalla nainen ilmentää sitä että välittää ja haluaa nähdä hieman vaivaakin miehen tyytyväiseksi saadakseen, siinä on hyvä lähtökohta kiintymiselle. Vaikka miehan vastaavanlainen vaivannäkö esim. renkaiden vaihdolla autoon saa ainakin palstan naisilta tylytystä väitän että harvassapa ovat miehet jotka pullaa leiponeella naiselle alkaa tylyttämään"olisin minä kaupastakin pullaa voinut ostaa", miehet siis ehkä kuitenkin se huomaavaisempi sukupuoli iloisten yllätysten vastaanottamisessa.

-harmiseikirj-

Kaupan pulla ei maistu miltään. Ei sitä voi pullaksi kutsua .kyllä kotileivottu on sitä itseään. Ei vaan passaa leipoa liian usein ,kun tulee syötyä ne kaikki alta aikayksikön😄💩

• Anonyymi

sokeri ja mairto se kuoleman tuopi ravintrona.

mutta harmirtaa että joku citreinella täysin ymmäeränyr vääeiin asioijq...

• Anonyymi

Taitaa tätänykyä tulla harmiksesta kiltti kamupoika🙂 lupaavalta näyttää. Mutta kyllä ne spämmit muumina tunnistetaan..💩

• Anonyymi

Harmis kuittaa aina kirjoituksensa mutta toki katkerat kurpat saavat kuvitella ihan mitä tahtovat :)

-harmiseikirj-

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Harmis kuittaa aina kirjoituksensa mutta toki katkerat kurpat saavat kuvitella ihan mitä tahtovat :)

-harmiseikirj-

Hymph🤭 harmis voi uskotella itselleen mitä tykkää. Katkeraa eikä kurppaa minusta saa rautalangasta vääntämälläkään. Lällätilää💩

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

-harmiseikirj-

Ja taas, kolmannessa persoonassa itsestään puhuu hän. Tiedäthän mitä se merkitsee.

• Anonyymi

Jaahast, mulla kyllä päivä on mennyt leipomiseen ja kalakeiton valmistukseen: Faija piti Mimmiä ja naapurin lapsia silmällä tuossa pihalla kun leikkivät. Mä siivosin pika pikaa huushollit ja sen jälkeen tein pullataikinan, Panin kalaseljankan aluilleen ja kuorin kasvikset siihen, halkasin sitruunan ja puristin puolikkaasta mehut.

Pullataikinan noustua jaoin sen 3:een osaan, kaulitsin ja voitelin notkealla voilla. Kaikki levyt pinosin päällekäin ja taittelin vielä kerran, jonka jälkeen kaulin ja jaoin 3 osaan, 1½ cm suikaleita leikkasin taikinapyörällä ja kiersin suikaleira, jotta kerrokset hieman raottuivat. Kierteisistä tein solmuviinereitä ja kahdeksikkoja, vadelmahillolla. Neljä kahdeksikkoa sai omena lohkot kumpaankin päähän, sokerin ja kanelin kera!

Ensimmäinen pellillinen viinereitä kun oli uunissa, jatkoin seljankan tekoa ja siitä sujuvasti ensimmäinen pellillinen kotitekoisia viinereitä ulos uunista, jäähtymään ritilälle! Seuraava pellillinen uuniin, ja silloin alkoi ulkona satamaan... koko mukula lauma sisälle sekä Faija. Poju jäi voelä ulos; sen seikan mä huomasin vasta 10 min. myöhemmin, Kun ulkoa kuului ulvontaa ja haukkumista, terassilla oli märkä koira joka seisoi sateessa, eikä ovikatoksen alla. Koira eteiseen ja sinne se jäi... ne hiton viinerit olivat uunissa, eivät onneksi olleet palaneet!

Mutt Faija ja muksut mussuttivat niitä jo hieman jäähtyneitä viinereitä! Verenpaineeni nousi, mutt purin hammasta ja voitelin seuraavan pellillisen uuniin pantavaksi! Pelti uuniin ja huomautin ett viineri tarjoilu on nyt loppu ja mä menen kuivaamaan koiran, jonka unohditte sateeseen!=((

Poju jäi vielä eteiseen sen kuivauksen jälkeenkin maate, sillä se oli todella märkä ja mulla oli jo vastuksena 2 mukulaa ja yks ukko! Seuraavaksi soi portilla kello, naapurin rouva tuli hakemaan muksujaan kotiin -> sateesta... ja jäi tietenkin juttelemaan, kutsuin sisälle, koska mulla oli taas pullat uunissa!
      Tuvan piolella hän tunsi tuoksun ja sanoi nauraen ett; n'"Näköjään kirjaimellisesti pullat uunissa!" Mulla oli hiukan myöhäinen sytytys ja katsoin häntä ihmetellen, ja riensin ottamaan viinereitä jälleen uunista!

Siinä kohtaa kun mä nakkasin viimeiset omenalohko viinerit uuniin, Faija alkoi ystävälliseksi naapuriksi ja tiedusteli ett ehtiikö naapuri juomaan nyt pullakahvit? On taatusti tuoretta pullaa, ja hymyili kuin aurinkoinen ikään!
      Eihän heillä minnekään kuulemma kiire ollut! Mä siivoilin leipomisesta tulleita jälkiä ja kehoitin Faijaa keittämään ne kahvit. Mulla on valitettavasti hiukan kiirettä nyt. Faija keitti kahvia, ja ilmoitti hakevansa myös emon kahville naapurista!

Meni puolisen tuntia ja naapurinrouva lapsineen poistui, Emo jäi mun ja mimmin kanssa meille, Laskin ett 10 viineriä oli hävinnyt yllättäin noin kolmessa vartissa!
      Faija ja muksut 4 kpl Kahvitus mehuineen 6 kpl viinereitä, muksut ja vaija söivät viinereitä kahdesti! Ilmeisesti olivat ihan kelpotavaraa, vaikka pullataikinaan ne teinkin! Itse en vielä ole ehtinyt maistamaan viineriä, odotan vierasta vielä tänään tai huomen aamulla saapuvaksi! Enkä todellakaan tarkoita Mimmin isää, joka hakee huomenna Mimmin taas luokseen -> portilta, Iitu tai Faija luovuttaa Mimmin!

trollikka

• Anonyymi

Sinä nyt oletkin harvinaisuus nykynaisissa ja ota tuo kehuna :) jopa sinun tuittupäisyyttä voi varmaan sietää kun teet niin hyviä ruokajuttuja :) ja minähän olen aina tavallaan pitänyt sinusta vaikka arvostelenkin toisinaan :)

-harmiseikirj-

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä nyt oletkin harvinaisuus nykynaisissa ja ota tuo kehuna :) jopa sinun tuittupäisyyttä voi varmaan sietää kun teet niin hyviä ruokajuttuja :) ja minähän olen aina tavallaan pitänyt sinusta vaikka arvostelenkin toisinaan :)

-harmiseikirj-

Harmis hei! Nythän sä alat jopa pehmoileen. 😱jo on maailmankirjat sekaisin! Onko täällä sittenkin toivoa paremmasta? Mahtavaa♥️💩

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Harmis hei! Nythän sä alat jopa pehmoileen. 😱jo on maailmankirjat sekaisin! Onko täällä sittenkin toivoa paremmasta? Mahtavaa♥️💩

Minähän olen aina ollut kiltti trollikalle, onhan se joskus vähän vaikeaa kun aina vihalla vastataan :D

-harmiseikirj-

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

-harmiseikirj-

Kiitos! En mä arvostelusta rikki mene; korkrintaan suutun ja potkaisen; täydellä teholla takaisin niin että tuntuu. Mä en luonteellini mitään mahda; AD-AH ja pikkasen autistinen,
        Mä pärjään omillani, useimmiten toiset ovat ns. altavastaajia! Siksi mulla oli firmassa (virallisesti) henkilöstöpäällikkö -> koska mä olen liian suorasukainen ja se tuli muutaman kerran todella kalliiksi!

Mä kyllä selvitin välit siihen ihmiseen. Hän sai toisaalta niin hyvän tarjouksen ett sanoutui irti palaveri aikaan kahvipöydässä; 5 ihmisen kuullen!
        Olin niiin pahoillani, mutt enhän mä voi ketään pakolla pitää töissä. Hän pääsi heti lähtemään mun puolestani!

Oikeesti mä hieman autoin häntä saamaan sen uuden työpaikka tarjouksen, senkin maksoin ilolla! Mä osaan myös olla raadollinen, jos sille linjalle lähdetään, ettei sanalliset yhteen otot enää riitä, vaan se menee rahastukseksi... sopii sekin mulle!

Jäitä hattuu Harmis; toraillaan me sovinnossa! terveisin trollikka

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minähän olen aina ollut kiltti trollikalle, onhan se joskus vähän vaikeaa kun aina vihalla vastataan :D

-harmiseikirj-

Oivoi.. ootsä vähän lätkässä trollikkaan? Ehkä olet satuttanut häntä joskus jotenkin. Mutta jos nyt olet noin muuttunut lutunen pehmomies nii kyllä tyhmä on jos ei lämpene😉😄💩

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oivoi.. ootsä vähän lätkässä trollikkaan? Ehkä olet satuttanut häntä joskus jotenkin. Mutta jos nyt olet noin muuttunut lutunen pehmomies nii kyllä tyhmä on jos ei lämpene😉😄💩

Trollikkaa kohtaan tunnen lähinnä veljellistä tarvetta puuttua pahimpiin ylilyönteihin, ainahan niihin ei ehdi reagoimaan kuin jälkeenpäin ja se sitten helposti tulee arvosteluna :D

-harmiseikirj-

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Trollikkaa kohtaan tunnen lähinnä veljellistä tarvetta puuttua pahimpiin ylilyönteihin, ainahan niihin ei ehdi reagoimaan kuin jälkeenpäin ja se sitten helposti tulee arvosteluna :D

-harmiseikirj-

No mutta panosta tuohon lutuseen pehmomiesrooliin😘siitä se lähtee ja etenee liukkaasti lipsahtaa kuin saippua käsistä😄 nyt mua viedään. Moikka.💩

• Viinerit kuulostaa herkullisilta ja ovat niitä näköjään olleetkin. Ja seljankakin varmasti on maistuvaa! Pojulle rapsut.🙂.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

-harmiseikirj-

Pitää paikkaansa kyllä mä olen saanut Harmikselta monta hyvää neuvoa! Mulla on esim. tila-auto josta hän mulle vinkkas! Faija kävi sen ostamassa, tietystä syystä, Faijalla kun on vakuutuksista huomattavasti %-alennusta! Virallisesti Faijan auto, mä olen tosiasiaalinen käyttäjä ja olen maksanut oman osuuteni autosta. Meillä on myös sama postiosoite, joten tuskin hämminkiä tulee.
        On sitä lainanneet toisetkin sisaruksistani, juurikin sen koon takia, 7 ihmiselle istumapaikat, tosin 2 takaistuinta on varastossa, jotta mun elukatkin mahtuu mukaan mökille mentäessä.
        Ei me aina Harmiksen kanssa sodita, asiallistakin keskustelua käydään! Politiikasta kun ollaan ihan erilinjoilla, niin tuleehan siitä sanomista ja toisen järjenjuoksun arvostelua!

Kohta on kello puoliyössä jo; Hyvää yötä, nukkukaa hyvin kaikki palstalaiset!
        trollikka

• Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

Viinerit kuulostaa herkullisilta ja ovat niitä näköjään olleetkin. Ja seljankakin varmasti on maistuvaa! Pojulle rapsut.🙂.

Kiitos kommentista! Poju on ollut tosiaankin rapsuteltavana, se kastui sateessa.
        Oli pakko pestä koko koira, Poju makas ½.-tuntia eteisen kynnyssmatolla turkki kosteana, ett varmaan pysty edes kuvittelemaan miten karmea löyhkä siitä lähti kun otin sen sisälle tupaan.
        Mentiin niin ett tyrätrytkyi kylpyhuoneeseen pesulle, pesin ja huuhtelin ja pesin vielä uudelleen varmuudenvuoksi, huuhtelin todella huolellisesti vielä...Koira oli kuin maansa myynyt, taatusti haistoi sen kynnysmaton löyhkän turkissaan ja tiesi miks mä pesin sen kahdesti! Sitt tuli huuhtelut ja harjaus/kampaaminen, jotta turkki todellakin on puhdas ja takuton! Samalla siinä tuli tehtyä punkkisyyni! Puhdas poika nyt, eikä punkkeja ollut!

Otin muuten kollitkin sisälle pitkästä aikaa, kun en tiedä paljonko lämpötila aamuyöstä laskee. Tuolla ne nukku nyt omassa rauhassaan, laverisängyllään kylkikyljessä.
        Öitä! trollikka

• Anonyymi kirjoitti:

Kiitos kommentista! Poju on ollut tosiaankin rapsuteltavana, se kastui sateessa.
        Oli pakko pestä koko koira, Poju makas ½.-tuntia eteisen kynnyssmatolla turkki kosteana, ett varmaan pysty edes kuvittelemaan miten karmea löyhkä siitä lähti kun otin sen sisälle tupaan.
        Mentiin niin ett tyrätrytkyi kylpyhuoneeseen pesulle, pesin ja huuhtelin ja pesin vielä uudelleen varmuudenvuoksi, huuhtelin todella huolellisesti vielä...Koira oli kuin maansa myynyt, taatusti haistoi sen kynnysmaton löyhkän turkissaan ja tiesi miks mä pesin sen kahdesti! Sitt tuli huuhtelut ja harjaus/kampaaminen, jotta turkki todellakin on puhdas ja takuton! Samalla siinä tuli tehtyä punkkisyyni! Puhdas poika nyt, eikä punkkeja ollut!

Otin muuten kollitkin sisälle pitkästä aikaa, kun en tiedä paljonko lämpötila aamuyöstä laskee. Tuolla ne nukku nyt omassa rauhassaan, laverisängyllään kylkikyljessä.
        Öitä! trollikka

Voi reppanaa kun ensin kastutaan ulkona ja sitten vielä kylvetetään mutta kuivaus/harjaus/punkkisyyni oli varmaan jo paljon mieluisampi. Hienoa ettei punkkeja löytynyt. Kiva myös että kollit pääsi sisälle kuivaan ja öämpimään jos yöllä tosiaan kylmä tulee vaikka muuten onkin ollut lämmintä. Kyllä niiden nyt kelpaa kehrätä ja nukkua kylkikyljessä.😊. Oikein hyvää yötä ja suloisia unia.🤗.

• Miehen varoja en tarvitse mihinkään, mutta taloa voisin kyllä yhdessä miehen kanssa rakennella. Pullaa leivon aina välillä, leipominenhan on jopa terapeuttista. Esim suklaakakun taikina levittyessään on kunnon asmr-kamaa. Voisin leipoa raksapullia aina välillä. Miten suloista olisi yhdessä miehen kanssa ensin hiki hatussa raksailla ja sitten juoda pullakahvit termarista pölyisinä ja hikisinä 🤗

Kerran yritin ostaa autooni pyyhkimensulkia Biltemasta. Siellä oli joku järjetön opus, josta olisi pitänyt löytää pyyhkimet juuri omaan autoonsa. En löytänyt. Palvelutiskille oli niin karmeaa jono, etten jäänyt jonottamaan vaan lähdin sitten kotiin ilman pyyhkimensulkia. Vaihdoin lopulta koko auton, eipä ollut sulat enää minun ongelma.

• Anonyymi

Oli ehkä ihan hyväkin ettet löytänyt sulkia. Kerran yhden kaverin kanssa käytiin biltemassa ja se osti sulat autoonsa, siinä pihassa sitten tomerana vaihtoi ne ja matka jatkui, vettä satoi ja kaveri alkoi kauhean paasauksen että ihan p..kat sulat, pyyhkii paljon huonommin kuin ne vanhat, ei näe mitään v..u, oli jo vähän humoristista se tuohtumus ja sitten kun päästiin pihaan aloin vähän vilkaisemaan niitä että missä vika niin se oli jättänyt semmoiset muoviset suojat niiden pyyhinpintojen päälle, vähän huvitti :D

-harmiseikirj-

• Anonyymi kirjoitti:

Oli ehkä ihan hyväkin ettet löytänyt sulkia. Kerran yhden kaverin kanssa käytiin biltemassa ja se osti sulat autoonsa, siinä pihassa sitten tomerana vaihtoi ne ja matka jatkui, vettä satoi ja kaveri alkoi kauhean paasauksen että ihan p..kat sulat, pyyhkii paljon huonommin kuin ne vanhat, ei näe mitään v..u, oli jo vähän humoristista se tuohtumus ja sitten kun päästiin pihaan aloin vähän vilkaisemaan niitä että missä vika niin se oli jättänyt semmoiset muoviset suojat niiden pyyhinpintojen päälle, vähän huvitti :D

-harmiseikirj-

Noni, ihan takuulla olisi minullakin jäänyt suojat päälle ja omassa tapauksessani olisin ajanut niillä varmaan kuukauden! 😁 Huh, olipa hyvä, että jäi ostamatta. Ostan vastedeskin suoraan uuden auton sulkien sijasta. Paljon simppelimpää ja säästyy monelta vaivalta, kuten katsastuksilta.

• Anonyymi

Kunnon raksapanot söpöjen pullakahvien päälle olis kyllä jees :))

No, alkaa olla ne yhteisremontit enää kaunis muisto vain.

-keinovaginamies-

• Anonyymi
        Aletheias kirjoitti:

Noni, ihan takuulla olisi minullakin jäänyt suojat päälle ja omassa tapauksessani olisin ajanut niillä varmaan kuukauden! 😁 Huh, olipa hyvä, että jäi ostamatta. Ostan vastedeskin suoraan uuden auton sulkien sijasta. Paljon simppelimpää ja säästyy monelta vaivalta, kuten katsastuksilta.

Joo, sitä välttyy monelta harmilta jos/kun ei jää nyhjäämään vanhojen laitteiden kanssa. nykyään tosiaan kun sen neljä vuotta saa mennä uudella ilman katsastusta niin ihan hyvä liike jos ennen sitä vielä uusii. Itseasiassa olen vähän sitä mieltä että siinä ei edes taloudellisesti juuri häviä. Vaikka eka vuosi uudella autolla käy vähän kallimmaaksi niin siitä kuitenkin saa vielä ihan kohtuudella jos vaihtaa vaikka 4v. iässä, vs. jos ostaa satatonnia ajetun ja maksaa siitä vielä maltaita, tekee/teettää vastaantulevia jarruremontteja sun muita ja kun sen sitten neljän vuoden päästä menee vaihtamaan siitä ei saa juuri mitään enää kun mittarissa alkaa olla parisataa tuhatta, on vanha malli jne., arvonalenema molemmilla saattaa olla suunnilleen sama tai jos vähän enemmän siinä uutena hankitussa on vuodet ainakin olleet huolettomia, siitä kannattaa vähän jo maksaakin.

-harmiseikirj-

• Anonyymi kirjoitti:

Kunnon raksapanot söpöjen pullakahvien päälle olis kyllä jees :))

No, alkaa olla ne yhteisremontit enää kaunis muisto vain.

-keinovaginamies-

Olisihan tuollainen aika ihanaa 😊 Kunhan muistaa varoa naulaimia pepun alla ja muita vempaimia, ettei tule raksatapaturmia. Turvallisuus ennen kaikkea.

Aina on jotain rempattavaa, ei muuta kuin vasara paukkumaan 😄

• Anonyymi
        Aletheias kirjoitti:

Olisihan tuollainen aika ihanaa 😊 Kunhan muistaa varoa naulaimia pepun alla ja muita vempaimia, ettei tule raksatapaturmia. Turvallisuus ennen kaikkea.

Aina on jotain rempattavaa, ei muuta kuin vasara paukkumaan 😄

No joo, kyllähän minä, mutta kun tuo muori on nykyään niin vetelä ja pyörii vaan omissa askarteluhommissaan.

Minunko se pitäisi yksin nämäkin yhteisremontit hoitaa? Ja panot raksalla sitte silikonin? Ei nuo naisen korvikkeet keitä edes kahvia, saati että remppaisivat!

-keinovaginamies-

• Anonyymi kirjoitti:

Joo, sitä välttyy monelta harmilta jos/kun ei jää nyhjäämään vanhojen laitteiden kanssa. nykyään tosiaan kun sen neljä vuotta saa mennä uudella ilman katsastusta niin ihan hyvä liike jos ennen sitä vielä uusii. Itseasiassa olen vähän sitä mieltä että siinä ei edes taloudellisesti juuri häviä. Vaikka eka vuosi uudella autolla käy vähän kallimmaaksi niin siitä kuitenkin saa vielä ihan kohtuudella jos vaihtaa vaikka 4v. iässä, vs. jos ostaa satatonnia ajetun ja maksaa siitä vielä maltaita, tekee/teettää vastaantulevia jarruremontteja sun muita ja kun sen sitten neljän vuoden päästä menee vaihtamaan siitä ei saa juuri mitään enää kun mittarissa alkaa olla parisataa tuhatta, on vanha malli jne., arvonalenema molemmilla saattaa olla suunnilleen sama tai jos vähän enemmän siinä uutena hankitussa on vuodet ainakin olleet huolettomia, siitä kannattaa vähän jo maksaakin.

-harmiseikirj-

Juuri näin. Hermot vain menee vanhojen rotiskojen kanssa. Itselläni meni lopullisesti hermot aikoinaan autooni, kun se jätätti tielle niin usein, että hinauskuski osasi heittää minut kotiini ilman osoitteen antamista. Sen jälkeen olen vaihtanut autoa 3 vuoden välein. Ihanan huoletonta eikä todella merkittävää taloudellista eroa vanhaan autoon.

Autot menettävät arvoaan todella nopeasti enkä itse näe järkeväksi panostaa autoon yhtään enempää, kuin on pakko. En ole valmis maksamaan esim mistään hilavitkuttimista autossa. Nykyautoissa on jo karvalakkimalleissa rasittavan paljon kaikkia toimintoja, en tarvitse yhtään enempää.

• Anonyymi kirjoitti:

No joo, kyllähän minä, mutta kun tuo muori on nykyään niin vetelä ja pyörii vaan omissa askarteluhommissaan.

Minunko se pitäisi yksin nämäkin yhteisremontit hoitaa? Ja panot raksalla sitte silikonin? Ei nuo naisen korvikkeet keitä edes kahvia, saati että remppaisivat!

-keinovaginamies-

No mukavampaa sekä raksailu että lemmiskely on kieltämättä toisen kanssa. Eikö muoria saisi houkuteltua mukaan raksailuun vaikka yhdistämällä askarteluharrastuksen siihen?

• Anonyymi
        Aletheias kirjoitti:

No mukavampaa sekä raksailu että lemmiskely on kieltämättä toisen kanssa. Eikö muoria saisi houkuteltua mukaan raksailuun vaikka yhdistämällä askarteluharrastuksen siihen?

Eikö muori tarkoita tosi vanhaa, joka asuu vanhustentalossa. Unelmoit muorista. Sun yksi fetisseistäsi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

-harmiseikirj-

Mihin autoon. Ei sulla ole.

• Anonyymi

No jos noin säädyllisellä hommalla kerran laitetaan varoja, niin mikäpä jottei

• Anonyymi

Pullaati pullaa, rullaati rullaa!

• No johan on Harmis, pullastako se sun rakkautesi on kiinni? 🙄 Jos pulla on rakkauden mitta, niitä pitää leipoa yhdessä puolison kanssa tai ostaa pakasteesta esipaistettuna.

Itse en ole kyllä arvostellut renkaiden vaihtoa, ex suhteen kyllä ymmärsin, että se suurin rakkauden osoitus mitä osaa antaa, mutta valitettavasti pelkkä platoninen ja henkisesti etäinen parisuhde renkaan vaihdolla ei riitä kovin pitkälle kanssani eikä ison osan muidenkaan naisten kanssa. Tosin joku toinen, joka etsii tasaista arkea eikä romanttinen rakkaus ole juurikaan arvo, voi olla samaan ihan tyytyväinenkin… Kyse on siitä onko ihmiset oikeita toisilleen.

Olen käynyt bilteman kahvilassa. Kahvi oli tyypillistä huoltamolaatua, pulla oli perus okish (maistoin reunasta palan) ja lapsi ei suostunut syömään hotdoc, koska se superkuiva eikä syönyt pullaansakaan loppuun. Ei taida noilla pullilla hyvään ruokaa tottuneen miehen sydäntä valloittaa. 😂 Veikkaan, että trollikan tarjoilut voittaisi kisan 6-0. 😊 Kahvilassa oli 4 asiakasta ja 3 myyjää…

Maailma muuttuu, vaikka haikailet 40-50-lukua sitä ei enää ole kuin korkeintaan yksittäisten ihmisten elämässä. Mitä olen kuullut isovanhemmilta/vanhemmilta sen ajan elämästä, se on ollut kovaa eikä Suomifilmien teennäistä pullan tuoksuista tunnelmaa tunnista siitä elämästä. Vaikka mummoni kertoi, että samana aamuna kun synnytti kantoi vielä navettaan vedet kaikille lehmille järvestä umpihankea myöten 300m. Synnytys oli saunassa, verenvuoto ja ahdas lantio oli viedä hengen. Iltanavetan hoiti joku muu kuin miniä, mutta seuraavana aamuna ei vapautuksia enää myönnetty. Piti vaan tehdä ja itkeä, eikä itkua saanut edes näyttää kuin lehmille navetassa. Työstä tuli kiitoksen sijasta vain moitetta. Pienikin kehu olisi tehnyt ylpiäksi. Pullaa kyllä leivottiin, mutta lähinnä kinkereihin kun pappi ja kanttori oli paikallla. Elämä keskittyi lähinnä hengissä pysymiseen ja sota-aikaan piti pärjätä ilman miesapua.

Ja sitten vielä ihmetellään, miksi suomalaisessa kulttuurissa naiset ovat vahvoja eivätkä halua apua…. Olemme mitä olemme, jos se ei sovi, sitten pitää etsiä filippiini tai itäeurooppalainen. Ei sekään huono ratkaisu ole, jos löytää sieltä oikean ja motivoituneen naisen.

Jos palaisimme 50-luvulle, pitäisi elintasosta, asumismukavuudesta ja ruoan laadusta tinkiä paljon. Nykyisin naiset osallistuu perheen kuluihin ihan samalla lailla kuin miehet. Pullan leipomiseen jäävää aikaa on vähemmän, mutta perheen vanhemmat saa oman makuuhuoneen (silloin 4-6h majoittui samassa huoneessa) ja pöydässä on hieman muutakin kuin puuroa, porkkana-, peruna- ja lanttulaatikkoa ja ruisleipää, ja pyhänä läskiä lisäksi. Kolikolla on aina kääntöpuolensa.

• Anonyymi

Oletko koskaan miettinyt sellaista pikkupirttiä missä 12 henkilöä samassa tilassa? Lapsia siis 10 ja joka vuosi pukkasi yhden lisää kunnes emäntä joko kuoli synnytykseen tai hedelmällisyys päättyi.

On se ollut touhua kun emäntä ja isäntä rytkyttää nurkan laverilla ja vanhimmat lapset 10-15 v ihmettelee vieressä.

-keinovaginamies-

• Anonyymi

Niin joo,
        Jos harmiksesta haluaa ukon, niin hyvät pullat ja karjalanpaisti on pakko osata. Onhan se palstalla kertonut sen ajat sitten.

-keinovaginamies-

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin joo,
        Jos harmiksesta haluaa ukon, niin hyvät pullat ja karjalanpaisti on pakko osata. Onhan se palstalla kertonut sen ajat sitten.

-keinovaginamies-

Ei riitä, että osaa, pitäsi myös kiinnostaa.

nm. Osaan kyllä, mutta ei kiinnosta

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei riitä, että osaa, pitäsi myös kiinnostaa.

nm. Osaan kyllä, mutta ei kiinnosta

Mitä!?!?
        Eikö täällä kaikki naiset haluakaan leipoa harmikselle rakkaudella pullaa?

Olen järkyttynyt.

-keinovaginamies-

• Anonyymi kirjoitti:

Oletko koskaan miettinyt sellaista pikkupirttiä missä 12 henkilöä samassa tilassa? Lapsia siis 10 ja joka vuosi pukkasi yhden lisää kunnes emäntä joko kuoli synnytykseen tai hedelmällisyys päättyi.

On se ollut touhua kun emäntä ja isäntä rytkyttää nurkan laverilla ja vanhimmat lapset 10-15 v ihmettelee vieressä.

-keinovaginamies-

Eikä siinä ole paljon kysytty emännän haluja…

• Anonyymi kirjoitti:

-keinovaginamies-

Käytiin yhdessä tuollaisessa kodissa kylässä kun olin lapsi. Isäntä toisin oli jo haudattu ja 90v mummo kantoi järvestä vedet sisään kun juoksevaa vettä ei ollut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä!?!?

Olen järkyttynyt.

-keinovaginamies-

Mä en halua leipoa kenellekään, ainakaan pullaa. Leipää leivon joskus ja äiti tilaa karjalanpaistia pari kertaa vuodessa.

• Anonyymi
        Citrinella kirjoitti:

Eikä siinä ole paljon kysytty emännän haluja…

Mikä on emäntä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä!?!?

Olen järkyttynyt.

-keinovaginamies-

Pulla on voita, vehnäjauhoja ja sokeria.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

-keinovaginamies-

" kun emäntä ja isäntä rytkyttää nurkan laverilla ja vanhimmat lapset 10-15 v ihmettelee vieressä."

Ei ne ihmetellyt. Emäntä ja isäntä rytkytteli pimeässä, kun lapset nukkuivat. Jos sattui heräämään, piti teeskennellä nukkuvansa, eikä missään tapauksessa osoittanut huomaavansa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin joo,

-keinovaginamies-

Koskaan ole vaatinut karkanpaistin osaamista, eihän siinä tarvitse sitä kun laittaa vaan ainekset vuokaan ja uuniin muhimaan

harmiseikirj-.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pulla on voita, vehnäjauhoja ja sokeria.

suola, maito ja kaardemumma tais unohtua tuosta perus pullatainasta, kokonaan pois.

• Anonyymi

Kuulostaa tosi järkevältä touhulta miehen puolelta. Mikäs siinä, jos tykkää noin paljon pullasta.

• Voi kuule.. Kyllä vaan on businessuraladyjakin, jotka leipovat pullaa säännöllisesti ja käyvät Biltemassa ostamassa ihan muita tarvikkeita 😁

• Anonyymi

Kaasuja ja liimoja

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaasuja ja liimoja

Hitto.
        Repesin.

Onneksi täällä on jollakin muullakin huumorintajua :o)

-keinovaginamies-

• Anonyymi

Pulla = vehnäjauhoa, voita ja sokeria

• Anonyymi

En perusta talosta enkä pullastakaan, eivät kaikki miehetkään (+ eivät käy myöskään Biltemassa). Ihmiset on erilaisia 🤷‍♀️

- Sheena

• Anonyymi

Onko harmis koskaan ajatellut että leipoisi pullaa naiselle joka vaihtoi sen autoon renkaat?

• Anonyymi

Itse kyllä vääntäisin ne pullat mieluummin. Ja aika paljon halveksiksin miestä joka ei niitä renkaita vaihtaisi💩

• Anonyymi

Tyhmä kysymys, tottakai leipoisin. Luuletko ettei onnistuisi?

-harmiseikirj-

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tyhmä kysymys, tottakai leipoisin. Luuletko ettei onnistuisi?

-harmiseikirj-

Mullakin on kymys; Onko tämä palsta rikki, kun aloitukset ei näytä tulevan läpi...
        Eli taitavat lentää avaruuteen, koska eivät ainakkaan tänne ilmesty!
        Tuskin mä "bannissakaan" olen, koska pariin vanhaankin ketjuun olen saanut kirjoittaa!
        Illanjatkoja kaikille; mä kyllä kekksin jotain muuta tekemistä kuin palstailun!
        trollikka

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      59
      3295
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      47
      2931
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      124
      2769
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      354
      1847
    5. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71
      1104
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      10
      1101
    7. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      197
      1030
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      45
      859
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      26
      850
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      103
      845
    Aihe