Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
M184
profiilit
M184
M184
Vapaa kuvaus
Aloituksia
1
Kommenttia
3584
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
– Koko nuoret ikäluokat, sekä miehet että naiset, voitaisiin kutsua armeijaan, eikä tämä ole maanpuolustuksellinen puheenvuoro, Vasankari sanoo; Ukk-instituutin johtaja is haastattelussa joka koski liikkumista.
Itse kannatan asevelvollisuutta kaikille. Siihen riittäisi malli 6+6 viiikkoa eli alokasaika+koulutushaaran perusteet. Sen jälkeen sitten katsotaan kenellä on kiinnostusta jatkaa eteenpäin. 12 viikon jälkeen pitäisi olla jotakin porkkanoita jatkaa. Joko päivärahoihin reilu nosto tai lisäpisteitä kun hakee jatkokoulutukseen tms.
Sitten toivotaan että mahdollisimman moni pääsisi tätä kautta säännölliseen päivärytmiin, saisi liikuntakipinän sekä sosiaaliset taidot vahvistuisivat. Lisäksi se tekisi varmaan hyvää isien itsetunnolle ja nostaisi myös yhteiskunnan arvostusta isejä kohtaan kun lapset olisivat isien hoivissa samalla kun äidit kantaisivat telamiinoja Suomalaisessa mäntymetsässä.
11.10.2022 14:17
No se mistä itse alkaisin olisi peruskoulu. Jos sen päätyttä pojat ei osaa ja tytöt oireilee mt-ongelmissa pitäisi ehkä pysähtyä ja miettiä että miksi näin. Enkä ole ihan varma onko tuo oppivelvollisuuden nosto ratkaisu mutta toivotaan. Merkit kyllä viittaavat siihen että koulujen välinen ero kasvaa ja kun vielä lukiolaisille tarjotaan ilmaisia autokouluja niin myös arvostuksen kuilu lukioiden ja ammattikoulujen välillä kasvaa.
Paljon tietysti vaikuttaa kohtaanto-ongelma. Kärjistettynä kaupunkien tytöt ja maaseudun pojat. Nyt kun sote-tulee niin todennäköisesti tulee leikkauksia meidänkin alueelle ja keskittämistä isompiin yksiköihin. Tarkoittaa että yhä vähemmän on naisvaltaisia työpaikkoja. Miehille on ihan hyvin töitä joten se on sitten vaan valintakysymys jääkö kotikunnille töihin vai lähteekö kumppanin hakuun muualle ja toivoo että sieltä löytyy töitä.
Kyllähän elinkeinoelämä, ay-liike ja koulut ovat myös epäonnistuneet siinä miten ovat markkinoineet perinteisiä fyysisiä miesten aloja muillekin sukupuolille.
Olen tuossä välillä pohtinut miksi nämä miesten ongelmat on sellaisia ettei ne ketään kiinnosta kuin puheen tasolla. Tämä on tietysti laajempi kysymys mutta yksi kapea sektori josta voisi lähteä liikkeelle on järjestötaso. Jos toimintaa seuraa niin naisjärjestöjen toiminta on ammattimaista, organisoitua ja sellaista jolla pystyy vaikuttamaan päättäjiin ja päätöksiin korkeallakin poliittisella tasolla.
Miesjärjestöt vaikuttavat siltä että ensin ollaan töissä 7-16. Tehdään kotityöt ja muiden harrastusten seassa tehdään tätä vaikuttamistyötä
08.10.2022 23:19
En tiedä muistutteleeko kun tämä on ensimmäinen lasku joka minulle asiasta tulee. Kyse on varsinaisesti hautaoikeudesta joka oli menossa umpeen. Ostin siihen kymmenen vuotta lisää.
08.10.2022 21:59
Hautalasku. Eräpäivä vasta ensi perjantaina, ehkä siihen mennessä löytyy.
08.10.2022 20:28
No jos tuohon lähimmälle pysäkille kokoontuvat niin saattaa olla että puhettakin alkaa kuulua sillä mobiililaitteiden akut tuskin kestävät maanantai-aamuun jolloin siitä kulkee seuraava bussi.
08.10.2022 20:12
Ei ole kyllä kokemusta tuollaisesta mutta teoriassa vaikka näin.
- Poistat 20 ensimmäistä yhteydenottoa ja valitset sadasta seuraavasta
- Näistä sadasta poistat ne joiden etunimen ensimmäinen kirjain ei osu kirjainten h-t väliin. (myös h ja t alkuisest pois-> jäikö alle 7 miestä; jos jäi niin siirry viimeiseen kohtaan, jos ei niin siirry seuraavaan kohtaan.
- Poista ne joiden viestit sisältävät alle 27 sanaa. -> jäikö alle 7 miestä; jos jäi niin siirry viimeiseen kohtaan, jos ei niin siirry seuraavaan kohtaan.
- Poista ne joilla ensimmäisessä kappaleessa on sana huumorintajuinen. -> jäikö alle 7 miestä; jos jäi niin siirry viimeiseen kohtaan, ei jäi niin siirry seuraavaan kohtaan.
- Ota jokaiselta kirjoituksen ensimmäinen adjektiivi ja mieti kuinka hyvin se kuvailisi myös sinua. (jos ei ole yhtään adjektiivia niin hylkää se mies) Pistä poimitut adjektiivit miellyttävyysjärjestykseen ja ota niistä kuusi mukavinta ja niiden miesten kanssa viimeiseen vaiheseen.
- viimeinen kohta. Pidä naisten ilta ja anna ystävien päättää ehdokkaiden paremmuusjärjestys. Kyllä ystäviin voi luottaa. Jos ei ole ystäviä niin noppa ratkaisee.
08.10.2022 15:23
10/12. Kelan pääjohtajan nimitys ja Ahvenamaan "päällikön" titteli menivät väärin.
06.10.2022 23:03
Ihan maallikkosilmin katsottuna niin ei tuo ole mikään translaki vaan laki täysi-ikäisen Suomalaisen mahdollisuudesta korjata sukupuolensa väestörekisteriin tai vastaavaan.
Nyt kun sukupuolesta tulee yksityisasia eikä sitä saa kysyä niin monessa paikassa varmaan joudutaan miettimään uusia toimintatapoja tai jopa keinoja kiertää laki.
Ihan jo uimahallien pukuhuoneiden nimeäminen, pitääkö vaihtaa sukupuolineutraaliksi tai saako sotua enää kysyä missään sillä vanhemmissa sotuista voi päätellä sukupuolen. Urheilussa en ole niin huolissani jos keihäs lentää toisilla 40m pidemmälle kuin toisilla niin siitä selviää mielipahalla mutta kun kyseessä on vaikka nyrkkeily niin siinä voi jo olla muitakin seurauksia.
Eniten kuitenkin huolettaa tilastointi. On paljon asioita joilla sukupuolella on painoarvoa mutta nyt sekin tilastoituu epävarmuuden alle.
OIkeastaan loppuun sellainen kommentti että jos päätätte lukea asiasta vain yhden artikkelin niin suosittelen alle tulevaa linkkiä. Analyyttistä ja kiihkotonta pohdintaa ihmisiltä joita asia koskee.
https://tulenhenkiblogi.blogspot.com/2022/08/translain-uudistusta-kritisoivien.html?m=1
05.10.2022 22:13
En nyt kehoita mihunkään vilppiin mutta minulla on sellainen mielikuva että nuoriso tekee joskus asioita toisten henkkareilla.
04.10.2022 23:52
12/15. Mun äidinkielen opettaja ei uskoisi noin hyvää tulosta vaan saisin syytteen lunttauksesta. Ainekirjoituksessa mun ongelma ei ollut tekstin tuottamisessa vaan oikeinkirjoituksessa sekä käsialassa.
04.10.2022 23:48
No jos valita pitää niin ennemmin tosikko kuin huumori-ihminen. Tosikolla on harvemmin tarvetta todistella mitään mutta jos joku haluaa että hänet huomataan huumorista niin se täytyy myös tuoda esiin. Ei oikein jaksa näitä jotka haluaa olla keskiössä ja kun menee jutut jo "yli" niin paetaan sen huumoriverhon taakse ja ihmetellään kun "tämä oli vain leikkiä"-kortti ei menekään läpi.
Enkä nyt tiedä onko se parisuhteessakaan mikään kynnyskysymys. Jos toinen seuraa ohjelmaa jossa on vinkkarit rutussa ja toinen taas kuuntelee Alivaltiosihteerin juttuja niin siitä vaan. Voi ne yhteiset jutut sitten olla vaikka ajankohtaisohjelmissa tai muissa kiinnostuksen kohteissa kuten harrastuksissa.
Ainakin oman kokemuksen mukaan pareille alkaa muodostua kuitenkin sellainen omanlaisensa huumori esim terminologioiden kautta joka ei ulkopuolisille aukea. Meillä kun oli lapset kuulolla niin aina saunan lämmitys ei tarkoittanut sitä että kiuas olisi ollut illalla kuuma.
04.10.2022 23:35
Eihän tuo mikään huono soppari ole. Etupainoitteisesti yli 17% viidelle vuodelle ja palkka lopussa sairaanhoitajille yli 3te/kk.
Mielenkiintoista tuossa on tulkinta siitä kuuluuko tuo palkkaharmonisaation 6% tuohon mukaan. Jos tuo lakisääteinen on tuossa mukana niin neuvottelutulos olisi sitten tuollaiset 11% . Jos tuo palkkkaharmonisaatio tulee tuon päälle niin isot on korotukset.
Mielenkiintoinen aikakausi tulee olemaan kun vientiteollisuus alkaa neuvotella. Muu kunta-ala on sen tulokseen kiinnitetty ja teoriassa mahdollista että niille tulee suuremmat korotukset kuin sote-alalle.
03.10.2022 23:09
Melkoisia työturvallisuusriskejä jos tuollaista työkultturia sovelletaan. Meillä kaikki jotka on puhaltaneet promillet ja saaneet potkut on olleet kotimaista tekoa. Vissiin toiminut varoituksena myös heille. Meillä helposti myös puhallutetaan jos vähänkin on epäilystä. Ehdoton 0-toleranssi.
Nämä mitä tiedän eivät pole enää poikasia ja monet saivat ensi kosketuksensa Suomalaisiin Kostamuksen aikoihin ja varmaan sieltä on virinnyt kiinnostus tulla tänne. Tulivat tänne, saivat töitä ja sitten haetiin vaimo mukaan ja perustettiin tänne se perhe.
01.10.2022 20:00
Kappas, ei sana unohtui ekasta lauseesta.
01.10.2022 13:08
Sepolla nyt vain ole käynyt tuuri kun sopiva rakkaus ei ole tömähtänyt kohdalle. Vuoden päästä Seppo asuu Jyväskylässä uuden kumppanin kanssa, käyvät Viitasaarella mökkeilemässä ja heidät voi nähdä Pihtiputaan keihäskarnevaaleilla.
01.10.2022 13:07
Jos ovat viime päivinä saapuneet maahan niin eiköhän heidän ajatus ole pysyä kaukana kaikenlaisesta toiminnasta jonka seurauksena on riski joutua viranomaisten kynsiin. Olisi aika hölmöä tulla rajan yli ja ruveta antamaan syitä palautukselle.
Mitä työelämästä on kokemusta niin tulevat muiden kanssa toimeen paitsi Puolalaisten. Siinä on historialliset taustat miksi eivät vieläkään tule toimeen. Työkalut ja materiaalit kyllä palautuvat paikoilleen koska tietävät että ovat ensimmäisiä epäiltyjä jos jotakin katoaa.
01.10.2022 12:18
Tinderi ja muitakin deittisovelluksia testanneena olen tullut tulokseen että turha siellä on olla tyhjänä arpana. Baareissa käyn harvoin ja jos samanlaista kumppania etsii niin se mahdollisuus että harvakseen baarissa käyvät löytävät toisensa on aika pieni.
Siksi olen suunnitellut keskittyväni vain asioihin jotka tekevät yksinäisyydestä siedettävää.
Paitsi että nainen pilasi tuon viimeisen lauseen ja hieman ehkä kahta aikaisempaakin. Viime viikonloppuna kun ruskaa ei enää illan pimeydessä nähnyt leiriydyttiin kaupungin kupeeseen ja lähdettiin ottamaan parit. Siellä yksi työpaikkaseurue istahti samaan pöytään ja siinä sitten juteltiin niitä ja näitä.
Yksi nainen oli sen verran jo päissään että oli juonut minut komeaksi ja kovasti tivasi tanssiin. Enhän minä osannut mutta kun tuli hitaita niin kuulemma osaan ainakin huojua joten se riittää. Siinähän huojuttiin hitaat jos toisetkin ja täytyy tunnustaa että tuntui todella hyvältä. Vartalon liikket, kädet ristissä niskan takana, hiusten tuoksu ja katseet kun kiitettiin tanssista. Kerrankin oli tunne että ei kannata suunnitella eteenpäin eikä ehkä analyysillekaan ole tilausta joten ihan vaan olin ja nautin.
Etäisyyttä kodeissamme oli liikaa jotta siitä mitään olisi tullut mutta jotenkin nyt kipuilen ajatuksieni kanssa; keskittyisikö edelleen tuohon yksinäisyysteemaan vai olisiko minulla vielä rohkeutta lähteä etsimään seuraavaa rakkautta ja vaikka sellainen vielä löytyisi niin olisikko minulla viisautta ja kykyä pitää se roihu elossa.
30.09.2022 00:03
En muista että pyykin pesusta olisi koskaan nipotettu mutta epäuskoisia katseita olen joskus saanut kun olen testaillut kalsareiden mankelointia.
29.09.2022 23:20
Eipä tule vuonna 2022 mutta mitä tässä kelaan elettyä elämää niin ei ole aikaisemminkaan mitään tullut automaattisesti tarjolle paitsi verovelvollisuus ja varusmespalvelus.
Peruskoulun jälkeen opiskeluun on päässyt keskiarvon mukaan eikä sukupuolen perusteella. Työpaikat on itse pitänyt etsiä; en ole sellaisella alalla että minulle tarjotaan paikkaa koska olen mies vaan kyllä se osaaminen ja tekeminen on ratkaissut.
Aikalailla itse se oma elämä on tässä rakennetttu toisten ihmisten avustuksella tai heistä huolimatta; samoin on tehnyt isäni ja hänen isänsä.
28.09.2022 20:37
Itselleni taas varusmiesaikana tähdennettiin että valta ja vastuu kulkee käsi kädessä. Molemmat hyviä neuvoja jotka kannattaa pitää mielessä.
Tuosta elatusmaksujen määräytymisestä saisi sitten oman lukunsa mutta ehkä ollaan jo liian syvällä yhdessä yksityiskohdassa aloitukseen liittyen. En mene siihen ja korvaukseksi pistän tällaisen hieman aihetta sivuavan välikevennyksen.
https://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-11238731/Men-eat-meat-BANNED-having-sex-save-planet-animal-rights-group-claims.html
Mitä Ukkolan itse juttuun tulee niin minusta siinä vain hyvin tuotiin esille esimerkkien kautta miten vaikeaa on jo todeta että tasa-arvo kuuluu myös ko ryhmälle.
Ukkola, samoin kuin kansanedustajakin totesi, niin moni varmasti kokee ettei saa ääntään kuuluville. Yhteistä myös se että ratkaisuhakuisuus puuttuu.
27.09.2022 20:38
35 / 180