Vapaa kuvaus

Aloituksia

1

Kommenttia

3584

1. – Koko nuoret ikäluokat, sekä miehet että naiset, voitaisiin kutsua armeijaan, eikä tämä ole maanpuolustuksellinen puheenvuoro, Vasankari sanoo; Ukk-instituutin johtaja is haastattelussa joka koski liikkumista.

Itse kannatan asevelvollisuutta kaikille. Siihen riittäisi malli 6+6 viiikkoa eli alokasaika+koulutushaaran perusteet. Sen jälkeen sitten katsotaan kenellä on kiinnostusta jatkaa eteenpäin. 12 viikon jälkeen pitäisi olla jotakin porkkanoita jatkaa. Joko päivärahoihin reilu nosto tai lisäpisteitä kun hakee jatkokoulutukseen tms.

Sitten toivotaan että mahdollisimman moni pääsisi tätä kautta säännölliseen päivärytmiin, saisi liikuntakipinän sekä sosiaaliset taidot vahvistuisivat. Lisäksi se tekisi varmaan hyvää isien itsetunnolle ja nostaisi myös yhteiskunnan arvostusta isejä kohtaan kun lapset olisivat isien hoivissa samalla kun äidit kantaisivat telamiinoja Suomalaisessa mäntymetsässä.
  2. No se mistä itse alkaisin olisi peruskoulu. Jos sen päätyttä pojat ei osaa ja tytöt oireilee mt-ongelmissa pitäisi ehkä pysähtyä ja miettiä että miksi näin. Enkä ole ihan varma onko tuo oppivelvollisuuden nosto ratkaisu mutta toivotaan. Merkit kyllä viittaavat siihen että koulujen välinen ero kasvaa ja kun vielä lukiolaisille tarjotaan ilmaisia autokouluja niin myös arvostuksen kuilu lukioiden ja ammattikoulujen välillä kasvaa.

Paljon tietysti vaikuttaa kohtaanto-ongelma. Kärjistettynä kaupunkien tytöt ja maaseudun pojat. Nyt kun sote-tulee niin todennäköisesti tulee leikkauksia meidänkin alueelle ja keskittämistä isompiin yksiköihin. Tarkoittaa että yhä vähemmän on naisvaltaisia työpaikkoja. Miehille on ihan hyvin töitä joten se on sitten vaan valintakysymys jääkö kotikunnille töihin vai lähteekö kumppanin hakuun muualle ja toivoo että sieltä löytyy töitä.
    Kyllähän elinkeinoelämä, ay-liike ja koulut ovat myös epäonnistuneet siinä miten ovat markkinoineet perinteisiä fyysisiä miesten aloja muillekin sukupuolille.

Olen tuossä välillä pohtinut miksi nämä miesten ongelmat on sellaisia ettei ne ketään kiinnosta kuin puheen tasolla. Tämä on tietysti laajempi kysymys mutta yksi kapea sektori josta voisi lähteä liikkeelle on järjestötaso. Jos toimintaa seuraa niin naisjärjestöjen toiminta on ammattimaista, organisoitua ja sellaista jolla pystyy vaikuttamaan päättäjiin ja päätöksiin korkeallakin poliittisella tasolla.
    Miesjärjestöt vaikuttavat siltä että ensin ollaan töissä 7-16. Tehdään kotityöt ja muiden harrastusten seassa tehdään tätä vaikuttamistyötä
  3. Tinderi ja muitakin deittisovelluksia testanneena olen tullut tulokseen että turha siellä on olla tyhjänä arpana. Baareissa käyn harvoin ja jos samanlaista kumppania etsii niin se mahdollisuus että harvakseen baarissa käyvät löytävät toisensa on aika pieni.
    Siksi olen suunnitellut keskittyväni vain asioihin jotka tekevät yksinäisyydestä siedettävää.

Paitsi että nainen pilasi tuon viimeisen lauseen ja hieman ehkä kahta aikaisempaakin. Viime viikonloppuna kun ruskaa ei enää illan pimeydessä nähnyt leiriydyttiin kaupungin kupeeseen ja lähdettiin ottamaan parit. Siellä yksi työpaikkaseurue istahti samaan pöytään ja siinä sitten juteltiin niitä ja näitä.
    Yksi nainen oli sen verran jo päissään että oli juonut minut komeaksi ja kovasti tivasi tanssiin. Enhän minä osannut mutta kun tuli hitaita niin kuulemma osaan ainakin huojua joten se riittää. Siinähän huojuttiin hitaat jos toisetkin ja täytyy tunnustaa että tuntui todella hyvältä. Vartalon liikket, kädet ristissä niskan takana, hiusten tuoksu ja katseet kun kiitettiin tanssista. Kerrankin oli tunne että ei kannata suunnitella eteenpäin eikä ehkä analyysillekaan ole tilausta joten ihan vaan olin ja nautin.

Etäisyyttä kodeissamme oli liikaa jotta siitä mitään olisi tullut mutta jotenkin nyt kipuilen ajatuksieni kanssa; keskittyisikö edelleen tuohon yksinäisyysteemaan vai olisiko minulla vielä rohkeutta lähteä etsimään seuraavaa rakkautta ja vaikka sellainen vielä löytyisi niin olisikko minulla viisautta ja kykyä pitää se roihu elossa.