Päivän biisi!

Jep. Mikä on teidän päivän biisinne? Mikä kuvaa teidän tän päivän fiilistä, ajatuksia, mielialaa tai tapahtumia.😊.

The Damned: Love song https://youtu.be/jqQtCrrGNKk

120

847

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onks toi Janakkalan kansallislaulu?

    • Ei nyt tule yhtään biisiä mieleen, mutta väsynyt ja onnellinen kuvastaa tätä päivää. Oli kiva työpäivä. 😊

      • Se on kiva kuulla että on ollut hyvä päivä töissä ja että olo on onnellinen vaikka vähän väsy.😊.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Se on kiva kuulla että on ollut hyvä päivä töissä ja että olo on onnellinen vaikka vähän väsy.😊.

        Jeps, taisin löytää mieluisan työn. Ainakin näin alkuun tuntuu mukavalle ja ihmisetkin töissä rennoille ja tasa-arvoisille kaikinpuolin. Hyvä ilmapiiri. Se vaikuttaa paljon näin herkällä sensorilla varustellun meikäläisen olotilaan miten viihdyn. 😊


      • Huitale kirjoitti:

        Jeps, taisin löytää mieluisan työn. Ainakin näin alkuun tuntuu mukavalle ja ihmisetkin töissä rennoille ja tasa-arvoisille kaikinpuolin. Hyvä ilmapiiri. Se vaikuttaa paljon näin herkällä sensorilla varustellun meikäläisen olotilaan miten viihdyn. 😊

        Tosi upee juttu mä oon kovin iloinen ja onnellinen sun puolesta. Toivottavasti se osoittautuu vähintään yhtä hyväks paikaks jatkossakin miltä se nyt vaikuttaa.🤗.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Tosi upee juttu mä oon kovin iloinen ja onnellinen sun puolesta. Toivottavasti se osoittautuu vähintään yhtä hyväks paikaks jatkossakin miltä se nyt vaikuttaa.🤗.

        Kiitos, niin minäkin toivon. Mutta ensivaikutelma on positiivinen, se on paljon sekin. Tottakai, kun ihmisiä vaan kaikki oomme, niin tulee huonompiakin päiviä kaikille, eikä aina ole pelkkää posia, mutta sekin on inhimillistä. Iloinen silti, että näyttää olevan reilun oloisia ihmisiä, rehellisiä ja avoimia. Hyvä tyyppi roolin huomais kyllä pian. 🙂


      • Huitale kirjoitti:

        Kiitos, niin minäkin toivon. Mutta ensivaikutelma on positiivinen, se on paljon sekin. Tottakai, kun ihmisiä vaan kaikki oomme, niin tulee huonompiakin päiviä kaikille, eikä aina ole pelkkää posia, mutta sekin on inhimillistä. Iloinen silti, että näyttää olevan reilun oloisia ihmisiä, rehellisiä ja avoimia. Hyvä tyyppi roolin huomais kyllä pian. 🙂

        Juu tietenkin on huonompiakin hetkiä mutta pidetään peukkuja että ne olisi mahdollisimman harvassa. Tuon mukaan ihmiset kyllä kuulostaa mukavilta siellä.🙂.


      • Kyllä tuota kuuntelee ihan hyvinkin.🙂.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Kyllä tuota kuuntelee ihan hyvinkin.🙂.

        Oikein on hyvä folkmetal bändi...


      • mustasusi kirjoitti:

        Oikein on hyvä folkmetal bändi...

        Mistä tuo folk hyppäsi tuohon mukaan?


      • E-Lukka kirjoitti:

        Mistä tuo folk hyppäsi tuohon mukaan?

        Niistä elementeistä mitä tuo bändi käyttää musiikissaan. Viikinkimetallia.


      • mustasusi kirjoitti:

        Niistä elementeistä mitä tuo bändi käyttää musiikissaan. Viikinkimetallia.

        No uskotaan, vaikka korva kertoo toista :)


      • E-Lukka kirjoitti:

        No uskotaan, vaikka korva kertoo toista :)

        No, ehkä tuo kappale ei ollut siinä paras esimerkki.


      • Korn on klassikko.🙂.


    • Anonyymi

      Hector - Palkkasoturi
      https://www.youtube.com/watch?v=lY5QfRqbuHU

      Luin tänään Ukrainan sodasta taas...
      Siksi mulla tuli tämä Hectorin vanha biisi, piti ensin kuunnella se itse mitä siinä sanottiin palkkasoturista!
      Totesin ett valitettavasti; kaiken tuon pystyy kuvittelemaan, mistä Hector laulussa kertoi!

      Sateen loputtua, mä kävin jälleen kasvimaalla, keräämässä satoa jotta voin säilöä sitä talvenvaralle. Perhanan kiirettä pitää, onneksi Faija piikoo Mimmiä ja Emoa. Poju on ollut ulkona lähes aamusta asti, istuen välillä melkein ulko-oven takana. Sadekatoksen alla, sisälle se ei kuitenkaan ole halunut mennä. Välillä puupinojen suojakatoksen alla ja kävi se mun luonani kasvihuoneessakin. Mä uskon seuraavaksi kyllä tulee sisälle kun pyydetään se syömään! Terassilla on ollut vain vesiämpäri josta on pystynyt juomaan vettä.
      Pojulle ei ole maistunut tänään oikein ruoka, ei edes aamiainen.
      trollikka

      • Hyvä biisi kyllä tosiaan mutta valitettavan totta ja ajaton. Oliko se nyt sitten Donovanin alkuperäinen biisi vissiin jos en väärin muista. Toivottavasti saat kaiken sadon korjattua talteen ajoissa. Se on mukava kun sulla on tota porukkaa ympärillä kenen kanssa auttaa ja tukea toisianne. Eiköhän se ruoka tosiaan pojullekin maistu kun on noin vahtinut koko päivän pihalla. Luulisi ainakin maistuvan.🙂.


      • Anonyymi

        Jos tämä oli mulle; niin kuin itserakkaasti taas oletan. Poju söi hyvällä ruokahalulla keitettyä siankieltä ja riisiä maustettu hieman suolalla! Ihan tyytyväisenä se nyt vetelee ruokaunia, kun Mimmikin meni Maaman ja Taatan kanssa naapuriin, katomaan piirrettyä, oka on siellä lainassa.(Ihan taatusti Mimmiä varten, lainattu!)

        Pesin muutaman kilon avomaankurkkua, ne ovat nyt valumassa, ylimääräisen veden pois.
        Tarkoitus olisi tehdä maustekurkkuja tästä satsista, enstalvea varten. On sitten mistä
        ottaa, pientä piristävää purtavaa lounaalla tai hodareiden väliin. Mimmikin oppinut syömään nakkihodaria, Faijan opastuksella välipalana. Ihan kokonaista ei syö, kyllä puolikaskin on ihan tarpeeksi... sitä lajia makkaraa. Mimmi syö makarakeitonkin samoin kuin minä, jättää makkarat syömättä, tai yrittää syöttää Pojulle, niin ettei Faija huomaisi!


        Me molemmat Mimmin kanssa syödään makkarakeittoa, mutt niihin makkaroihin ei olla kumpikaan ihastuttu. Mä syön savustettuja ryynimakkaroita ja Tapolan verimakkaraa, sekä meetvurstia voileivän päällä. Muut makkarat saa syödä joku toinen, mä tulen toimeen ilman makkaraakin. Pikkasen meni juttu taas sivuraiteille, sorry!
        trollikka


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos tämä oli mulle; niin kuin itserakkaasti taas oletan. Poju söi hyvällä ruokahalulla keitettyä siankieltä ja riisiä maustettu hieman suolalla! Ihan tyytyväisenä se nyt vetelee ruokaunia, kun Mimmikin meni Maaman ja Taatan kanssa naapuriin, katomaan piirrettyä, oka on siellä lainassa.(Ihan taatusti Mimmiä varten, lainattu!)

        Pesin muutaman kilon avomaankurkkua, ne ovat nyt valumassa, ylimääräisen veden pois.
        Tarkoitus olisi tehdä maustekurkkuja tästä satsista, enstalvea varten. On sitten mistä
        ottaa, pientä piristävää purtavaa lounaalla tai hodareiden väliin. Mimmikin oppinut syömään nakkihodaria, Faijan opastuksella välipalana. Ihan kokonaista ei syö, kyllä puolikaskin on ihan tarpeeksi... sitä lajia makkaraa. Mimmi syö makarakeitonkin samoin kuin minä, jättää makkarat syömättä, tai yrittää syöttää Pojulle, niin ettei Faija huomaisi!


        Me molemmat Mimmin kanssa syödään makkarakeittoa, mutt niihin makkaroihin ei olla kumpikaan ihastuttu. Mä syön savustettuja ryynimakkaroita ja Tapolan verimakkaraa, sekä meetvurstia voileivän päällä. Muut makkarat saa syödä joku toinen, mä tulen toimeen ilman makkaraakin. Pikkasen meni juttu taas sivuraiteille, sorry!
        trollikka

        Mitäpä noista sivuraiteista ne on sulla yleensä mukavia ja kivoja. Ja niinhän se on ettei kaikki voi kaikesta pitää eikä makkarat mitään munkaan suosikki ruokaa ole vaikka kyllä mä pystyn hyvin syömään niitä ja joskus erilaisista makkaroista ruokaa laitankin laatikkoa, kastiketta, keittoa, uunimakkaraa yms. mutta tosi harvoin kyllä. Mukavaa että pojullekin on nyt sitten sapuska maittanut mitä en kyllä epäillytkään. Se on rankkaa hommaa tuo vahtiminen.😊.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tämä oli mulle; niin kuin itserakkaasti taas oletan. Poju söi hyvällä ruokahalulla keitettyä siankieltä ja riisiä maustettu hieman suolalla! Ihan tyytyväisenä se nyt vetelee ruokaunia, kun Mimmikin meni Maaman ja Taatan kanssa naapuriin, katomaan piirrettyä, oka on siellä lainassa.(Ihan taatusti Mimmiä varten, lainattu!)

        Pesin muutaman kilon avomaankurkkua, ne ovat nyt valumassa, ylimääräisen veden pois.
        Tarkoitus olisi tehdä maustekurkkuja tästä satsista, enstalvea varten. On sitten mistä
        ottaa, pientä piristävää purtavaa lounaalla tai hodareiden väliin. Mimmikin oppinut syömään nakkihodaria, Faijan opastuksella välipalana. Ihan kokonaista ei syö, kyllä puolikaskin on ihan tarpeeksi... sitä lajia makkaraa. Mimmi syö makarakeitonkin samoin kuin minä, jättää makkarat syömättä, tai yrittää syöttää Pojulle, niin ettei Faija huomaisi!


        Me molemmat Mimmin kanssa syödään makkarakeittoa, mutt niihin makkaroihin ei olla kumpikaan ihastuttu. Mä syön savustettuja ryynimakkaroita ja Tapolan verimakkaraa, sekä meetvurstia voileivän päällä. Muut makkarat saa syödä joku toinen, mä tulen toimeen ilman makkaraakin. Pikkasen meni juttu taas sivuraiteille, sorry!
        trollikka

        Hyi kamala.


    • Anonyymi
      • Ei hassumpi.🙂.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lost in a crowd of one

        https://www.youtube.com/watch?v=6X3xUNmwABQ

        "The horse you ride
        Sails way past heaven's door
        Your ace of hearts
        Has an interview on the first floor.."

        Anna minulle anteeksi. Kaikki se paska, mitä olen tehnyt ja sanonut. Olen tehnyt paljon sitä kaikkea joskus ja sinä olet sen elänyt ja kestänyt. En osannut silloin paremmin. En tietänyt paremmin... Olen todella pahoillani kaikesta.

        https://www.youtube.com/watch?v=1qthtDi7jMY


      • Anonyymi kirjoitti:

        Anna minulle anteeksi. Kaikki se paska, mitä olen tehnyt ja sanonut. Olen tehnyt paljon sitä kaikkea joskus ja sinä olet sen elänyt ja kestänyt. En osannut silloin paremmin. En tietänyt paremmin... Olen todella pahoillani kaikesta.

        https://www.youtube.com/watch?v=1qthtDi7jMY

        Kaunis ja koskettava biisi.😊.

        En tiedä kenelle tuo hieno anteeksi pyyntö oli osoitettu vai oliko välttämättä suoraan kenellekään mutta toivottavasti se löytää kohteensa. Sen tiedän ettei kenelläkään ainakaan multa ole mitään anteeksi pyydeltävää.🤗.


    • Fiilikset olleet hanurista jo pari päivää. Biisiä vaikea valita.
      Periaatteessa mustana huumorina Venäjän aiempien tapahtumien johdosta voisi valita Miljoonasateen 506 ikkunaa, tosin ei pesumielessä, vaan Putin-style.

      • Harmi että ei oo mieliala paras mahdollinen. Tosin sekin kyllä kuuluu elämään mutta eipä se silloin yhtään lohduta. Toivottavasti fiilis paranee pian. Joo siellä on ikkunoille keksitty ihan omat käyttötarkoitukset.🙂.


    • Tämän päivän tunnelmat ovat hieman kahtiajakoiset. Toisaalta iloitsen, kun on hieno sää ulkona. Kävin mummin (isän äiti) haudalla katsomassa onko siellä kaikki kunnossa. Hauta on seurakunnan hoidossa ja hienon kukan olikin seurakunta laittanut haudoille niin kuin oli muillakin sen hoidossa olevilla haudoilla. Sitten asioin keskustassa. Nyt olen tekemässä ruokaa, kanaa ja perunamuussia.

      Toisaalta taas hieman väsyttää, kun olen viime aikoina mennyt nukkumaan ehkä liian myöhään ja herännyt tosi aikaisin. Eilen väsytti tosi paljon. Sitten ottaa päähän nykyisen hallituksen kaavailemat leikkaukset.

      En oikein osaa sanoa mikä kappale kuvastaa näitä mun mielialoja parhaiten.

      • Kiva juttu että ovat pitäneet hyvää huolta mummin haudasta ja laittaneet hienot kukat haudoille. Täällä on kyllä sadellu pitkin päivää aina silloin tällöin mutta on aurinkokin välillä pilkahtanut. Kana ja perunamuusi kuulostaa ihan hyvältä kyllä.

        Mä oon pikkuhiljaa toipunut viikonlopusta niin ei niin väsytä enää vaikka tänään oli töissä kyllä vilkas päivä ja hommaa riitti niin ettei paljon hengähtää ehtinyt. On ollu ihan hyvä mieli niin oon tarkoituksella vältelly lukemasta juttuja hallituksen toimista kun ne kuitenkin vaan saa pahalle päälle.🙂.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Kiva juttu että ovat pitäneet hyvää huolta mummin haudasta ja laittaneet hienot kukat haudoille. Täällä on kyllä sadellu pitkin päivää aina silloin tällöin mutta on aurinkokin välillä pilkahtanut. Kana ja perunamuusi kuulostaa ihan hyvältä kyllä.

        Mä oon pikkuhiljaa toipunut viikonlopusta niin ei niin väsytä enää vaikka tänään oli töissä kyllä vilkas päivä ja hommaa riitti niin ettei paljon hengähtää ehtinyt. On ollu ihan hyvä mieli niin oon tarkoituksella vältelly lukemasta juttuja hallituksen toimista kun ne kuitenkin vaan saa pahalle päälle.🙂.

        Ite oon lukenu hallituksen juttuja ja keskustellutkin niistä. Tosin ihan aina en jaksa kommentoida hallituksen toimia eikä ihan aina riitä juttuakaan niistä, mutta kyllä se on aihe mikä on puhututtanut mua ja monia muita niin livenä kuin vaikka täällä S24:ssa.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Kiva juttu että ovat pitäneet hyvää huolta mummin haudasta ja laittaneet hienot kukat haudoille. Täällä on kyllä sadellu pitkin päivää aina silloin tällöin mutta on aurinkokin välillä pilkahtanut. Kana ja perunamuusi kuulostaa ihan hyvältä kyllä.

        Mä oon pikkuhiljaa toipunut viikonlopusta niin ei niin väsytä enää vaikka tänään oli töissä kyllä vilkas päivä ja hommaa riitti niin ettei paljon hengähtää ehtinyt. On ollu ihan hyvä mieli niin oon tarkoituksella vältelly lukemasta juttuja hallituksen toimista kun ne kuitenkin vaan saa pahalle päälle.🙂.

        Oli hienoa nähdä miten kauniiksi omaiset ja seurakunta oli laittanut hautoja kaupungin hautausmaalla. Sankarihautojen muistomerkillekin oli laitettu hienot kukat.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Ite oon lukenu hallituksen juttuja ja keskustellutkin niistä. Tosin ihan aina en jaksa kommentoida hallituksen toimia eikä ihan aina riitä juttuakaan niistä, mutta kyllä se on aihe mikä on puhututtanut mua ja monia muita niin livenä kuin vaikka täällä S24:ssa.

        Joo siis olen mäkin pysytellyt kärryillä siitä missä mennään ja keskustellut niistä täällä ja muuallakin. On vaan pikkuhiljaa ruvennut tuleen sellainen tunne että miks jatkuvasti niin paljon siihen keskittyis kun siitä tosiaan tulee vaan huonolle tuulelle ja oon halunnut miettiä jotain kivempia asioita.🙂.


      • Anonyymi
        Norppa83 kirjoitti:

        Oli hienoa nähdä miten kauniiksi omaiset ja seurakunta oli laittanut hautoja kaupungin hautausmaalla. Sankarihautojen muistomerkillekin oli laitettu hienot kukat.

        Mukava että kuolleista pidetään huolta, huolissani olen elävistä.
        Hallitus kun leikkaa esimerkiksi lapsiperheiden etuuksista. Ovat poistamassa muun muassa lapsikorotuksen työttömyysrahoista. Mihin tuo perustuu, siihenkö että kaksi ei syö enempää mitä yksi?
        Suomi on kohta kehitysmaa, onnellisia ovat vain kuolleet:)

        AV


      • Norppa83 kirjoitti:

        Oli hienoa nähdä miten kauniiksi omaiset ja seurakunta oli laittanut hautoja kaupungin hautausmaalla. Sankarihautojen muistomerkillekin oli laitettu hienot kukat.

        Se on kyllä hienoa nähdä miten niistä huolehditaan ja pidetään kauniina kun ne monelle tosi tärkeitä paikkoja ovat.🙂.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mukava että kuolleista pidetään huolta, huolissani olen elävistä.
        Hallitus kun leikkaa esimerkiksi lapsiperheiden etuuksista. Ovat poistamassa muun muassa lapsikorotuksen työttömyysrahoista. Mihin tuo perustuu, siihenkö että kaksi ei syö enempää mitä yksi?
        Suomi on kohta kehitysmaa, onnellisia ovat vain kuolleet:)

        AV

        On hienoa, että ympärillä on myös kaunista olkoon sitten vaikka hautausmaillakin, koska ympärillä on myös paljon huonoja asioita. Kukat tuo hyvää mieltä ja kasvit ja luonto ylipäätään.

        Hallituksen leikkaukset eivät ole oikeuden mukaisia. Ihmisiä eriarvoistavia ja syrjiviä. Ja sitten vielä puhutaan syrjinnän nollatoleranssista (toki tärkeä asia, mutta ei oikein toteudu hallitusohjelmassa, jos leikataan pienituloisilta ja annetaan isotuloisille).


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Joo siis olen mäkin pysytellyt kärryillä siitä missä mennään ja keskustellut niistä täällä ja muuallakin. On vaan pikkuhiljaa ruvennut tuleen sellainen tunne että miks jatkuvasti niin paljon siihen keskittyis kun siitä tosiaan tulee vaan huonolle tuulelle ja oon halunnut miettiä jotain kivempia asioita.🙂.

        Näinpä. Petteri Orpo ja Riikka Purra tulevat kohta uniinkin. Heistä ei pääse eroon nukkuessaankaan =D


      • Norppa83 kirjoitti:

        Näinpä. Petteri Orpo ja Riikka Purra tulevat kohta uniinkin. Heistä ei pääse eroon nukkuessaankaan =D

        Jeps. Ne on kyllä jo karmeita painajaisia.😄.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Jeps. Ne on kyllä jo karmeita painajaisia.😄.

        Näin on. Hakkaa pahimmatkin kauhutarinat ja paranormaalit jutut =D


      • Norppa83 kirjoitti:

        Näin on. Hakkaa pahimmatkin kauhutarinat ja paranormaalit jutut =D

        Helposti! Ihan menee kylmät väreet ja on melkein pakko tsekata sängyn alle ettei ne piileskele vaan siellä ties mitkä leikkaukset mielessä.😂.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Helposti! Ihan menee kylmät väreet ja on melkein pakko tsekata sängyn alle ettei ne piileskele vaan siellä ties mitkä leikkaukset mielessä.😂.

        Jep. Lobotomia-leikkaukset. Kirurgit kauhukammiosta =D


      • Norppa83 kirjoitti:

        Jep. Lobotomia-leikkaukset. Kirurgit kauhukammiosta =D

        Juu ja anestesiastahan on sitten säästetty niin ettei sitä ole ollenkaan se kun on vaan hyväksi leikatuille heidän mielestään kunnon kärsimys.😄.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Juu ja anestesiastahan on sitten säästetty niin ettei sitä ole ollenkaan se kun on vaan hyväksi leikatuille heidän mielestään kunnon kärsimys.😄.

        Näin on. Suoraan vaan asiaan ilman puudutusta.

        Stephen Kingin seuraava romaani: Kirurgit. Perustuu niihin toimenpiteisiin, joita Suomen hallituksessa on ajateltu tehdä.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Näin on. Suoraan vaan asiaan ilman puudutusta.

        Stephen Kingin seuraava romaani: Kirurgit. Perustuu niihin toimenpiteisiin, joita Suomen hallituksessa on ajateltu tehdä.

        Se olis kyllä pakko lukea vaikka pelottaiskin kyllä noin rankka kauhu. Seuraava askel olis sitten Hollywood leffa mutta ketkä olis pääosissa.😄.


      • Norppa83
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Se olis kyllä pakko lukea vaikka pelottaiskin kyllä noin rankka kauhu. Seuraava askel olis sitten Hollywood leffa mutta ketkä olis pääosissa.😄.

        Ja ohjaajaksi tulee Tim Burton ja pääosissa ovat Helena Bonham Carter ja Johnny Depp.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Ja ohjaajaksi tulee Tim Burton ja pääosissa ovat Helena Bonham Carter ja Johnny Depp.

        Siinä olis kyllä hyvä casting pääosiin ja ohjaajaksi leffalle.😃.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Se olis kyllä pakko lukea vaikka pelottaiskin kyllä noin rankka kauhu. Seuraava askel olis sitten Hollywood leffa mutta ketkä olis pääosissa.😄.

        Ja elokuvasta tulee musikaali ja siinä on vähän samantyylistä henkeä kuin musikaalissa "Rocky horror picture show" ja Burtonin "Painajainen ennen joulua" ja musiikista vastaa Burtonin luottosäveltäjä, Simpsonienkin tunnarista tunnettu Danny Elfman.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Ja elokuvasta tulee musikaali ja siinä on vähän samantyylistä henkeä kuin musikaalissa "Rocky horror picture show" ja Burtonin "Painajainen ennen joulua" ja musiikista vastaa Burtonin luottosäveltäjä, Simpsonienkin tunnarista tunnettu Danny Elfman.

        Aina vaan paranee.😊. Voisko Sweeney Todd kuulua myös saman henkisiin esikuviin.🙂.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Aina vaan paranee.😊. Voisko Sweeney Todd kuulua myös saman henkisiin esikuviin.🙂.

        Itsekin mietin tuota Sweeney Toddia ja myös Saksikäsi Edwardia. Niistäkin Tim Burton ottaa mallia uusimpaan ohjaukseensa (Burtonin elokuvia nekin).


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Aina vaan paranee.😊. Voisko Sweeney Todd kuulua myös saman henkisiin esikuviin.🙂.

        Ja meininki on yhtä hullua kuin Liisa ihmemaassa -tarinan Hullu hatuntekijä ja Jali ja suklaatehtaan omituinen suklaatehtailija Willy Wonka.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Ja meininki on yhtä hullua kuin Liisa ihmemaassa -tarinan Hullu hatuntekijä ja Jali ja suklaatehtaan omituinen suklaatehtailija Willy Wonka.

        Jep noi on kyllä kaikki aivan loistavia ja hauskoja leffoja. Saksikäsi Edward oli nuorena jo suosikki leffoja. Kaikki Burtonin leffat on oikeestaan ollu hyviä.🙂.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Jep noi on kyllä kaikki aivan loistavia ja hauskoja leffoja. Saksikäsi Edward oli nuorena jo suosikki leffoja. Kaikki Burtonin leffat on oikeestaan ollu hyviä.🙂.

        En tiedä miten Burton ja Stephen King oikein sopis yhteen, vaikka on heidän teoksissaan vähän samoja elementtejä eli kauhuaspekti, joskin Kingillä kauhu on kauheampaa kuin Burtonilla (tosin ei ihan kaikki Burtonin elokuvat ammenna jonkin verran kauhusta, mutta tiettyä vinoutuneisuutta niissä jollain tavalla kuitenkin on).


      • Norppa83 kirjoitti:

        En tiedä miten Burton ja Stephen King oikein sopis yhteen, vaikka on heidän teoksissaan vähän samoja elementtejä eli kauhuaspekti, joskin Kingillä kauhu on kauheampaa kuin Burtonilla (tosin ei ihan kaikki Burtonin elokuvat ammenna jonkin verran kauhusta, mutta tiettyä vinoutuneisuutta niissä jollain tavalla kuitenkin on).

        Se vois olla kovakin kaksikko kyllä kauhu Kingiltä ja vinksahtaneisuus Burtonilta tosin kyllä Kingilläkin on omalla kauhealla tavallaan vinksahtaneet hahmot, maailmat ja tarinoissaan.🙂.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Se vois olla kovakin kaksikko kyllä kauhu Kingiltä ja vinksahtaneisuus Burtonilta tosin kyllä Kingilläkin on omalla kauhealla tavallaan vinksahtaneet hahmot, maailmat ja tarinoissaan.🙂.

        Hahmot, maailmat ja fiilikset.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Se vois olla kovakin kaksikko kyllä kauhu Kingiltä ja vinksahtaneisuus Burtonilta tosin kyllä Kingilläkin on omalla kauhealla tavallaan vinksahtaneet hahmot, maailmat ja tarinoissaan.🙂.

        Kingilläkin on kyllä vinksahtaneisuutta teoksissaan ja molemmilla in kauhuaspekteja, tosin Burtonilla enemmän satu-ja fantasiamaailmaan nojaavaa ja osa Burtonin elokuvista pohjautuu jo olemassa oleviin teoksiin kuten vaikka "Liisa Ihmemaassa" (Lewis Carrollin kirja), Sweeney Todd (Stephen Sondheimin musikaali) ja "Jali ja suklaatehdas" (Roald Dahlin kirja).


      • Norppa83 kirjoitti:

        Kingilläkin on kyllä vinksahtaneisuutta teoksissaan ja molemmilla in kauhuaspekteja, tosin Burtonilla enemmän satu-ja fantasiamaailmaan nojaavaa ja osa Burtonin elokuvista pohjautuu jo olemassa oleviin teoksiin kuten vaikka "Liisa Ihmemaassa" (Lewis Carrollin kirja), Sweeney Todd (Stephen Sondheimin musikaali) ja "Jali ja suklaatehdas" (Roald Dahlin kirja).

        Juu se Burtonin kauhu ja vinksahtaneisuus on enemmän just sadunomaista ja fantsiaa kun Kingillä ne on sitten enemmän ehkä sellasta hhmmm..."mielenvikaisuutta" ja hulluutta.🙂.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Juu se Burtonin kauhu ja vinksahtaneisuus on enemmän just sadunomaista ja fantsiaa kun Kingillä ne on sitten enemmän ehkä sellasta hhmmm..."mielenvikaisuutta" ja hulluutta.🙂.

        Just näin.


    • Anonyymi
      • Kyllä siitä taidosta on paljon hyötyä. Ja sillekin todellakin on aikansa ja paikkansa.🙂.


    • Anonyymi
    • E-Lukka
      • No ainakin melankoliakin voi olla kaunistakin ja kaipa se voi tavallaan piristääkin. Riippuu varmaan ihan ihmisestä.🙂.


      • Ei kai sen tarvi niin kirjaimellisen kuvainnollista välttämättä ollakaan kunhan sellaista mikä nyt sattuu tuntuun hyvältä.🙂.


    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi
      • Ne on elämässä ihan ymmärrettäviä.🙂.


      • Anonyymi

        Kun öljyt on pulloista loppu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun öljyt on pulloista loppu?

        Öljyä kyllä riittää, muttei halua sitä käyttää.
        Inflaatio ja säästötalkoot, nääs.
        Kaikkea kulutusta pitää supistaa.
        Ai perhana, pitääkin tarkastaa onko niissä joku "Bäst Beföre" päiväys. Tiedä vaikka joutuisi urakoimaan.

        AV


      • Juu on kyllä ärsyttävä biisi mutta ehkäpä se onkin sen tarkoitus. Taitaa tuostakin olla pari eri mixausta.😄.


    • Anonyymi
      • Kesä on kyllä kiva ja lempi vuodenaika.😊🤙✌️.


      • Anonyymi
        Mikkojuhan kirjoitti:

        Kesä on kyllä kiva ja lempi vuodenaika.😊🤙✌️.

        Jees, niin on paras, mutta ikävä kyllä loppumassa tämä kesä 🤣 Tosin henkilökohtaisesti en muista näin ankeaa kesää, joutaa loppumaan. Syksystä tulee paras 🙃

        - Sheena


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jees, niin on paras, mutta ikävä kyllä loppumassa tämä kesä 🤣 Tosin henkilökohtaisesti en muista näin ankeaa kesää, joutaa loppumaan. Syksystä tulee paras 🙃

        - Sheena

        Viimesiä viedään jo tästä kesästä joo. Ikävää että sun kesä ei oo ollu ihan paras mahdollinen sitten. Toivottavasti syksystä tosiaan tulee sitten on sitäkin parempi.😊.


      • Anonyymi

        Aijai, tuo on hyvä!

        - Sheena


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aijai, tuo on hyvä!

        - Sheena

        Pelleltähän noita löytyy kyllä vaikka kuinka.🙂.


    • Anonyymi

      Taitaa olla erittäin vanha levytys, mutt harvalla on näin kaunis ääni, lähes virheetön.
      Mä olen lapsesta saakka pitänyt tästä levystä, joka kuuluu Emon levykokoelmiin.
      Levytetty ilmeisesti 1965

      Yksinäinen pihlaja - Tamara Lund
      https://www.youtube.com/watch?v=Egqn1rPOrnE&pp=ygUfeWtzaW7DpGluZW4gcGlobGFqYSB0YW1hcmEgbHVuZA==

      Kaunis ja kaihoisa sävellys...joka tuo muistoja mieleen. Olen opetellut tangoa, tätä levyä kuunnellen, uudelleen ja uudelleen. Käännös vasemmalle, tuotti joskus mulle tuskaa oppia! Nyt se jo naurattaa, silloin oli kyynel usein silmissä.
      trollikka

    • Anonyymi

      Mikä sattuma, että tätä kysytään :D Tänään soi päässä eräs kappale, enkä tiedä mistä se sinne oli joutunut. Pitihän se kuunnella sitten: Blondie - Heart of Glass
      N31

    • Anonyymi
      • Toivottavasti ei silti tarvi pyyhkiä surua pois silmistäsi. Voisin kyllä yrittää jos tarvii.🙂.


    • Heips Mikkojuhan 🙋‍♀️
      Nyt on niin monta asiaa mielen päällä, etten lähde niitä avaamaan.. Positiivisen puolella silti ollaan ja mieleeni tuli ensimmäisenä biisi Don't Give Up 🙂 Tällä kertaa Willie Nelsonin ja Sinéad O'Connorin versio. 👍

      https://youtu.be/ADYmbyzsLXo

      • Hei vaan Xenaseni. Kiva juttu että positiivisen puolella kuitenkin. Toivottavasti asiat siitä selkiää muista kuitenkin ettei kaikkea tarvi yksin murehtia.😊. Kaunis ja koskettava biisi on tääkin.🤗.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Hei vaan Xenaseni. Kiva juttu että positiivisen puolella kuitenkin. Toivottavasti asiat siitä selkiää muista kuitenkin ettei kaikkea tarvi yksin murehtia.😊. Kaunis ja koskettava biisi on tääkin.🤗.

        Se on perjantai, Roxette ja Joyride 😊
        Kivaa viikonloppua Mj 👍

        https://youtu.be/xCorJG9mubk?si=HNgiwEcVfWEy9oJk


      • Xena-183 kirjoitti:

        Se on perjantai, Roxette ja Joyride 😊
        Kivaa viikonloppua Mj 👍

        https://youtu.be/xCorJG9mubk?si=HNgiwEcVfWEy9oJk

        Kiitos paljon. Toivotaan näin ja eiköhän siitä tulekin vaikka onkin paljon asioita mielessä, kovin levoton olo ja vaikea keskittyä mihinkään.🙂.



    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Kana laulu: https://www.youtube.com/watch?v=msSc7Mv0QHY

      Pitäisikö tehdä joku tuollainen vaikka jostain säätiedotteesta vaihtaa se meteorologin tiedote laulamaan jotain laulua muuttamalla vain oikealle nuotille äänteet sopivasti, on sellainen ohjelma nyt tässä millä helppo tehdä.

      Meteorologi vaikka julistamaan säätiedote Paranoidia laulaen.
      Paranoid: https://www.youtube.com/watch?v=BOTIIw76qiE

      paranoidissa voi olla helposti mitkä tahansakin sanat on niin monotyoninen laulu.

      • Olisi siis pitänyt korjata autoa, mutta siellä sataa.
        Haaveilen konehallista.


    • Anonyymi

      Muutenkin meteorologit voisivat laulaa ne säätiedottteet jotta ei olisi aina niin monotonista.

    • Tätä päivää, eilistä ja niin monia muitakin päiviä historiastani; ja jos pystyisin lukemaan etukäteen minulle laadittua käsikirjoitusta niin varmaan sopii tuleviinkin päiviin.

      Lapinlahden linnut-se ei käy

      https://www.youtube.com/watch?v=Yr_Rzj1Hxb8

    • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä tavaton mitä menoa 🤘🤣

        - Sheena

        Kiva että kelpas.🙂.


      • Mikkojuhan kirjoitti:

        Hyvä on tääkin. Mites tällänen?🙂. Chaoseum: Smile again https://youtu.be/M1kt5cyA-uI?si=GbHbhhzOdex8NkWW

        Bändissä on paljon hyviä elementtejä, joskus parikymmentä vuotta sitten olisin pitänyt kovastikin, aggressio ja energia ei vain iske enää niin kovasti.


      • E-Lukka kirjoitti:

        Bändissä on paljon hyviä elementtejä, joskus parikymmentä vuotta sitten olisin pitänyt kovastikin, aggressio ja energia ei vain iske enää niin kovasti.

        Jep👍.


    • Ku nyt tuli vanhoissa tutuissa maisemissa vierailtua muutaman vuoden tauon jälkeen, niin valitettavasti mieleen nousi myös niitä ikäviä asioita mitä noiden vuosien aikana on ehtinyt tapahtua,
      Ja pari biisiä aiheeseen liittyen;

      Enochian Crescent - Muisto sorkasta
      https://youtu.be/NT4CYW2gpeo?si=EblL_X5P0kidSTfO

      Ja

      Turmion Kätilöt - Kuolettavia vammoja
      https://youtu.be/UiuvAaoriZ4?si=JUsnjxFmNrQ8KTm8

      (disco pelastaa,)


      • Anonyymi




      • Anonyymi


      • m.wurst kirjoitti:

        Apulannasta tuli mieleen tää helmi kaukaa 2000-luvulta,
        Jonkinlaisia haavoja kai tässäkin,
        https://youtu.be/eakduAVMLx8?si=wjz6U5Kq4eAFwHkD

        Tässä vielä tälläinen Metujalta tää kosketti just nyt jotenkin. Menneisyyden haamut.🙂. https://youtu.be/pxLGxNI2Jeo?si=sYB6PnAUHhYqv0fa


      • Anonyymi

    • Anonyymi
    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      141
      1725
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      113
      1345
    3. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1212
    4. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      88
      1147
    5. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      191
      937
    6. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      83
      915
    7. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      94
      867
    8. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      39
      829
    9. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      76
      778
    10. Naantalissa kohahtaa

      Yli 4 vuotta puhelimeen, tietokoneelle murtautumista sekä Whatsapp urkintaa Naantalissa hakkeritiimin jäseniä
      Naantali
      138
      722
    Aihe