Vapaa kuvaus

Aloituksia

15

Kommenttia

5159

  1. Onkohan+niin,+että+miehille+on+tyypillistä+se,+että+he+voivat+keskittyä+vain+yhteen+asiaan+kerrallaan?+Siihenköhän+se+perustuu+se+ajon+aikana++kännyyn+puhumiskieltokin+?
  2. On+hyvä+asia,+ettet+halua+päättää+päiviäsi.+Niin+kaunan+kun+on+hengissä,+on+aina+mahdollisuus+myös+johonkin+parempaan.Eläminen+toisten+odotusten+mukaan+ei+onnistu.+Ennemmin+tai+myöhemmin+palaa+loppuun+ja+uupuu,+eikä+lopulta+enää+edes+tiedä+kuka+itse+on.++Toisaalta+myös+ne+omat+odotukset+ja+tavoitteet+voivat+olla+epärealistisia+ja+sekään+ei+johda+muuhun+kuin+uupumiseen+ja+epäonnistumiseen.++Kaikki+se+sellainen+ajattelu,+että+jos+olisin+tuollainen+niin+sitten....on+tuhon+tie.+En+tiedä+oletko+sinä+niin+ajatellut,+itseni+sellaiseta+löysin+ja+välillä+löydän+vieläkin.Se+parisuhde,+joka+sinulla+on+ollut,+on+yksi+mahdollisuus+oman+itsesi+perkaamiseen.+Mikä+siinä+onnistui+ja+mikä+ei+ja+mikä+oli+sinun+osuutesi+asioiden+tilaan?+Misstä+ajattelet,+että+teit+oikeita+valintoja+ja+oliko+jotain,+minkä+olisit+tehnyt+toisin,+jos+olisi+voinut+palata+ajassa+taakse+päin?Tuon+aloituksesi+pohjalta+tulee+mieleen,+että+ehkä+se+omaan+itseen+tutustuminen+ja+itsensä+hyväksyminen+olisi+hyvä+kohta+aloittaa+tai+jatkaa,+olet+varmasti+pohtinutkin+asioita+paljon.Lopulta+meillä+ei+ole+muuta+mahdollisuutta+kuin+olla+oma+itsemme+ja+olen+itse+kyllä+kokenut+sen,+että+ihmiset+eivät+kuitenkaan+kaikkoa+ja+jos+joku+kaikkoaakin,+hänen+tuleekin+kaikota,+ellei+voi+hyväksyä+minua+sellaisena+kuin+olen.Ihmiset+saattavat+pitää+hulluna,+jos+on+jotenkin+erilainen+kuin+muut.+Se+on+kurjaa,+mutta+sen+ei+pidä+antaa+määrittää+omaa+elämää.+Vain+itsenään+ihminen+voi+olla+onnellinen+ja+onnellisuuteen+sinäkin+haluat,+jos+yhtään+ymmärsin+ajatustasi.+Kun+itse+olen+ihan+diagnoosin+kanssa+"hullu"...siis+masentunut+ja+sen+vuoksi+eläkkeellä,+alussa+kyllä+kävin+läpi+kaikki+nuo+en+kelpaa+ja+haluan+olla+tuollainen...ja+sen+kaltaiset+ajatukset+ja+kiukut,+kunnes+olin+kiukunnut+tarpeeksi+ja+aloin+ymmärtää,+että+näillä+palikoilla+se+elämä+on+rakennettava.+Ja+eivät+ne+palikat+sitten+lopulta+niin+huonot+olleet+kuin+ensin+näytti.Kun+ihminen+on+nuori,+parisuhde+on+tietenkin+melkein+elämää+suurempi+asia+ja+sen+puuttuminen+tietenkin+katastrofi.++Kuitenkin+ajattelen,+että+itsensä+tunteminen,+itsensä+hyväksyminen+on+se+tärkein+asia,+koska+siitä+sitten+nousee+myös+se,+että+arvostaa+itseään+(+toivottavasti+myös+muita)+eikä+suostu+mihin+tahansa+kohteluun.+Osaa+puolustaa+omia+rajojaan,+tietää+mitä+tahtoo,+löytää+oman+tapansa+elää+yksin+tai+yhdessä.Ihmiset+ovat+sellaisia+kuin+ovat.+Heitä+ei+voi+muuttaa,+he+eivät+muutu+sellaisiksi+kuin+haluamme,+he+eivät+muutu+ideaalikumppaneiksi,+jotka+tekevät+elämästä+helpon.+Kun+itse+on+sinut+itsensä+kanssa+ja+ymmärtää+itseään,+voi+myös+ymmärtää+toisia+ja+osaa+paremmin+rakentaa+omalta+osaltaan+myös+parisuhdetta.+Löytämällä+ilon+ja+onnellisuuden+itsensä+kautta+,+löytää+sen+myös+suhteessa+toiseen+ja+silloin+toisaalta+ei+putoa+pohjattomaan+kaivoon,+jos+ihmissuhde+kaatuu+kuten+joskus+käy+halusi+sitä+tai+ei+.Elämä+on+kuin+se+meri,+jolle+kaarnalaivasi+voit+laskea+seilaamaan.++Ilman+peräsintä+ja+purjeita+ja+köliä+laivasi+on+kuin+lastu+laineilla,+kuten+sanoitkin.++Jotta+se+olisi+vakaa,+tarvitset+peräsimen,+kölin+ja+purjeet+ja+ne+ovat+sinä+itse.+Sinä+olet+se,+joka+laivaasi+ohjaat.+Siitä+siis+on+aloitettava.
  3. OK.+Kiitos+tiedosta.
  4. Aika+huono+kielikuva.
  5. Hyvää+yötä+:)