Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Eliaana
Eliaana
Eliaana
Vapaa kuvaus
Aloituksia
47
Kommenttia
6656
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Jälkijunassa, ellei ymmärrä, kun nyky-Suomen on helppo arvostella.
Vika on juuri siinä, ettei kyetä asettumaan kunkin aikakauden olosuhteisiin.
Asioita pitäisi ajatella sitä kautta, miten ja millaiset olivat olosuhteet ja tilanteet.
Mitkä olivat lähtökohdat ko. tilanteisiin.
14.02.2026 19:38
Tarkistin asian. Olet oikeassa, näin se oli.
14.02.2026 19:32
Ei silloin sellaisia housuja ollut, että persvako näkyisi, mutta siinäpä se.
Asioita pitäisi tarkastella aina aikakauden näkökulmasta, eikä sillai, miltä persvakohousut tänäpäivänä näyttää.
14.02.2026 19:25
Ilmeisesti Juuso joutui ministerinä tekemään jotain, omia ajatuksiaan vastaisia.
Lisäksi hänhän on lapsensa omaishoitaja.
En tiedä, mutta julkisuudesta lukemieni tietojen perusteella tulin siihen ajatukseen, ettei hän kyennyt hyväksymään kaikkea, mitä edellytettiin hänen tekevän.
Sisäinen ristiriita vei hänet burnout´iin. Tunnen myötätuntoa häntä kohtaan.
Hänen ei koskaan olisi pitänyt ottaa ko. pestiä vastaan. On kovin tuulinen paikka tänä päivänä
.
14.02.2026 19:19
Tuostapa en ollut kuullutkaan.
Oleskelen, joskus Tampereellakin ja siellä tuo paikka on aika lähellä, pistänpä korvan taa, saatan joskus tarvita.
Kiitos tiedosta.
14.02.2026 15:51
Hyvää ystävänpäivää.
Nykyään parhaat ystäväni löytyy omasta suvusta.
Ikuisesti muistan myös lapsuudenystäväni. Olimme samanikäisiä, hänen tiensä tässä maailmassa päättyi 50-vuotiaana autokolariin.
Ruokareissuun oli lähdettävä tänään, onneksi asteet laskivat 16sta pakkasasteeseen.
Ihan normaali talvikeli.
Samalla kävin ostamassa ensi kuussa 4vuotta täyttävälle ja uudelle tulokkaalle lahjat.
Lasten syntymäpäivien äärelle meillä on tapana kokoontua.
Aikuiset eivät juurikaan noteeraa omiaan, kuin joskus tasalukuja.
Itse pidin omalle väelle silloin, kun täytin 70.
Kuulin tuosta tiedotusvälineestä, miten on nuoria ihmisiä kuollut liikenneonnettomuuksissa useita viime vuonnakin.
Tuli tuossa mieleen, että kun pakollista opetusta on vähennetty ja 17-vuotiaille jo kortteja alettiin aiemmin myöntämään.
Olikohan virheliikkeitä
Autokoulutkaan eivät pärjää taloudellisesti kovin hyvin, kohta rapautuu sekin.
No ainakin hienoa on se, että valo lisääntyy päivän mittaan.
Veljeni kysyi minulta, että muistatkos, kun äite aina sanoi, että puolessavälissä helmikuuta, sen hullukin huomaa.
No tokihan muistin, on siinäkin sanonta.
14.02.2026 15:44
Niin ja kun johonkin asiaan tehdään heikennyksiä, sitä sanotaan uudistukseksi.
13.02.2026 17:14
Jokainen työikäinen sukupolvi rahoittaa sen hetken eläkkeitä.
Myös me nyt eläkkeellä olevat työssä käydessämme rahoitimme edellisen sukupolven eläkkeitä.
Pitäisi nyt tajuta, että myös näiden eläkeläisten morkkaajien eläkkeitä rahoittaa heistä seuraava sukupolvi. Jne... (´´sukupolvien sopimus´´).
Joten mikä kumman riidanaihe tämä eläkeasiakin jatkuvasti on.
Jos nykyhetken hedelmälliset eivät tee lapsia, niin, että tulevaisuudessa eläkkeiden maksajat ovat vähissä, se ei ole tämän hetken eläkeläisten vika.
13.02.2026 17:10
B-mielisairaaloita ei ole ollut kymmeniin vuosiin.
12.02.2026 23:52
Illankorvaa.
Sotesoppaa taas hämmennetään telkun puolella.
Juusokin erosi, ei varmaan kovin helppo homma ole ollut tuo paikka.
Niin vaan minäkin, joka koskaan en sairastu kulkeviin tauteihin, jonkun pöpön onnistuin saamaan.
No muoto on aika lievä jo paremmalla puolella.
Veljeni kotiutui tänään, samalla taksilla tullut toisen potilaan kanssa, joka kotiutunut pyörätuolin kanssa, ollut 3kk hoidossa.
Onneksi poikani oli hänet vastaanottamassa ja kävivät kaikki kauppa-asiat ja laittoi lääkesysteemit järjestykseen.
Mieleen vaan tuli, varmaan on monia, joilla ei läheisiä ole tai ovat kaukana.
Kun noita nykyuutisia seuraa, väkisinkin tulee mieleen, saakohan kaikki tarvitsemaansa apua.
Varmaan vajavaiseksi jää useidenkin kohdalla.
No valoa kohti tässä mennään. Pakkasta piisaa, kuten talvella kuuluukin.
12.02.2026 21:54
Xarelto ja Rivaroxban : vaikuttava aine rivaroksabaani.
Apteekissa lääkevaihto tehdään asiakkaan suostumuksella edullisempaan tai toiseen vastaavaan, jos nimenomaan reseptissä mainittua ei ole saatavilla.
Lääkärin määräystä ei muuteta apteekissa.
Vaikuttava aine ja määrää on aina sama myäs vaihtolääkkeessä.
12.02.2026 21:33
Afrikasta ollaan lähtöisin.
Nykytiedon mukaan, kaikkihan voi muuttua, kun pidemmälle tutkitaan.
05.02.2026 23:41
13sta meni täällä Tampereella tänään iltapäivällä. yöksi taas povattiin 20.
Ennustuksia kun luin, niin sanovat, että helmikuulle riittää pakkasia.''
Ennen sanottiin, että jos on kylmä talvi on lämmin kesä.
Jaa-a kukapa tietää.
Jos ei tulipalopakkaset ole poikaa vanhoille, ei ne ole jatkuvat helteetkään.
Ilmastonmuutos, sanotaan, aiheuttaa ääri-ilmiöitä.
Ristiriitaista tietoa tulee,. Missä totuus,
05.02.2026 22:51
Tavallaan, olen aina ollut pitkätukkainen.
Joskus tosin miettinyt, että jospa lyhyeksi laitan, ei vaan tunnu itseltä.
05.02.2026 22:32
Taas näyttää olevan joku massapostaaja päässyt sivuille.
En ole linkkiään avannut, joten en tiedä mitä asiaa ajaa.
Liekö ajavansa kaksilla rattailla.
Te jotka paremmin hallitsette tätä nettimaailmaa, tehkää tuosta loppu.
05.02.2026 22:29
Olen samaa mieltä kanssasi.
Asia on ihan vakava ja sanoisin kiusallinenkin asianomaisille.
Ihan hyvän asian otti esille mutta se mutta.
05.02.2026 22:24
Itsekin sain muiston hiuksista.
Olin 16 vuotias. Olin vierailulla ensirakkauteni kodissa.
Äitinsä istui tuolilla ja availi hiuksiaan.
Ne ulottuivat siitä noin
ainakin puoli merran lattiaa pitkin.
Katsoin ihmeissäni, voiko tuo olla totta. olivat harmaat ja totta se oli.
Se näky on jäänyt mieleeni.
En aio hiuksiani leikata, jos joudun jonnekin hoitokotiin, enkä pysty niitä enää itse hoitamaan, sitten voi olla, että ne pitää leikata.
05.02.2026 22:19
Tuo kaukaa nostettu aloitus kertoo, että aloittajan mielestä pitkä tukka vanhalla naisella on karmee ja mauton.
Täällä on sitte yksi ihminen joka näyttää karmeelta ja mauttomalta. (aloittajan mielestä)
Juuri tänään lapsenlapsenlapseni haki harjan ja oli niin kiva harjata isomummun hiuksia.
Eivät nähneet niissä mitään karmeeta.
Pojantyttäreni sanoo, että ihan kateeksi käy, kun sulla mummu on noin pitkä tukka.
Tukkani ylettyy vyötärölle. Arjessa teen ponihännän, jonka kietaisen rullalle päähän ja kiinnitän nipsalla.
Yks näkee yhtä ja toinen toista.
05.02.2026 21:41
Nyt huomasin kommenttisi, olin jo tuon aikaisemman kirjoittanut.
Olet varmaan oikeassa, nyt kun mietin, ne taitavat olla juuri urheiluliivien nimellä.
05.02.2026 21:27
Ihan vaan itse olen pralaillut liivihyllyjä kaupoissa.
Sen jälkeen, kun ekat löysin, niitä on tullut lisää kauppoihin.
Niissä on resoorintapainen rintojen alla. Samaa yhtenäistä kangasta olkaimet.
En osaa tarkemmin selittää.
Katsele liivihyllyjä. Varmaan neuvontaakin löytyy, jos nyt myyjän jossain paikassa kiinni saa.
05.02.2026 21:24
9 / 333