Vapaa kuvaus

Aloituksia

2

Kommenttia

126

1. Tasan+tarkkaan+juuri+näin.+Jeesus+on+tie,+joka+varmasti+perille+vie.+Hinta+synneistämme+on+kokonaan+maksettu+Golgatalla.+Kun+tämän+uskot,+olet+pelastettu.+Mutta+avaaja+on+sikäli+oikeassa,+että+siinä+ympäristössä+jossa+elämme,+meistä+jää+muisto+jälkeenjääville.+On+tärkeätä+että+keskinäiset+riidat+sovitaan,+silloin+jää+hyvä+muisto.+😇
  2. Käydään+lävitse,+mitä+Paasto+on+kristinuskossa:+Jes.+58:5+Tällainenko+on+se+paasto,+johon+minä+mielistyn,+se+päivä,+jona+ihminen+kurittaa+itseänsä?+Jos+kallistaa+päänsä+kuin+kaisla+ja+makaa+säkissä+ja+tuhassa,+sitäkö+sinä+sanot+paastoksi+ja+päiväksi,+joka+on+Herralle+otollinen?++++😱Jes.+58:6+Eikö+tämä+ole+paasto,+johon+minä+mielistyn:+-+että+avaatte+vääryyden+siteet,+-+irroitatte+ikeen+nuorat,+-+ja+päästätte+sorretut+vapaiksi,+-+että+särjette+kaikki+ikeet?Jes.+58:7+Eikö+tämä:+että+taitat+leipäsi+isoavalle+-+ja+viet+kurjat+kulkijat+huoneeseesi,+-+kun+näet+alastoman,+vaatetat+hänet+-+etkä+kätkeydy+siltä,+joka+on+omaa+lihaasi?++++*)+(puolisolta+siis)Jes.+58:8+-+Silloin+sinun+valkeutesi+puhkeaa+esiin+niinkuin+aamurusko,+-+ja+haavasi+kasvavat+nopeasti+umpeen;+-+sinun+vanhurskautesi+käy+sinun+edelläsi,+-+ja+Jumalan+kunnia+seuraa+suojanasi.Jes.+58:9+-+Silloin+sinä+rukoilet,+ja+Herra+vastaa,+-+sinä+huudat,+ja+hän+sanoo:+"Katso,+tässä+minä+olen".+***)+->+...+Jos+sinä+keskuudestasi+poistat+ikeen,+sormella-osoittelun+ja+vääryyden+puhumisen,Jes.+58:10+-+jos+taritset+elannostasi+isoavalle+-+ja+ravitset+vaivatun+sielun,+-+niin+valkeus+koittaa+sinulle+pimeydessä,+-+ja+sinun+pilkkopimeäsi+on+oleva+niinkuin+keskipäivä.Jes.+58:11+Ja+Herra+johdattaa+sinua+alati+ja+ravitsee+sinun+sielusi+kuivissa+erämaissa;+hän+vahvistaa+sinun+luusi,+ja+sinä+olet+oleva+niinkuin+runsaasti+kasteltu+puutarha,+niinkuin+lähde,+josta+vesi+ei+koskaan+puutu.Jes.+58:12+Sinun+jälkeläisesi+rakentavat+jälleen+ikivanhat+rauniot,+sinä+kohotat+perusmuurit,+muinaisten+polvien+laskemat;+ja+sinun+nimesi+on+oleva:+"halkeamain+umpeenmuuraaja"+ja+"teitten+korjaaja+maan+asuttamiseksi".Jes.+58:13+Jos+sinä+pidätät+jalkasi+sapattia+rikkomasta,+niin+ettet+toimita+omia+asioitasi+minun+pyhäpäivänäni,+vaan+kutsut+sapatin+ilopäiväksi,+Herran+pyhäpäivän+kunnioitettavaksi+ja+kunnioitat+sitä,+niin+ettet+toimita+omia+toimiasi,+et+aja+omia+asioitasi+etkä+puhu+joutavia,¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤***)+->Jes.+58:14+silloin+on+ilosi+oleva+Herrassa,+ja+minä+kuljetan+sinut+maan+kukkuloitten+ylitse,+ja+minä+annan+sinun+nauttia+isäsi+Jaakobin+perintöosaa.+Sillä+Herran+suu+on+puhunut.
  3. Avaajalle+terveisiä.+Etkö+ihan+oikeasti+huomaa,+millainen+tuomari+sinä+olet+vanhoillislestadiolaisia+kohtaan?++Erittäin+halveksivia+viestejä+tulee+päivittäin,+ihan+solkenaan.+Et+huomaa+että+sinun+käsityksesi+ja+tulkintasi+Raamatusta+ei+ole+Jumalan+käsitys.++Jumalan+käsitys+on+meidän+syntisten,+heikkojen+ja+erehtyvien+ihmisten+pelastaminen.+Joka+tapahtuu:Yksin+armostayksin+uskostayksin+Kristuksen+tähdenMeistä+kukaan+ei+pelastu,+jos+Jumala+ei+meitä+Kristuksen+ansion+tähden+armahda.+Tämä+koskee+myös+sinua.+Sinullakaan+ei+ole+mitään+ylpeilemistä+lestadiolaisten+keskuudessa.+Kiistely+ja+ilkeät+sanat+eivät+hyödytä+ketään+meistä.