Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Joppa2
Joppa2
Joppa2
Vapaa kuvaus
Aloituksia
14
Kommenttia
686
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
"Uskooko mummo helvettiinkään?"
Vastaus:
Evankeliumi, jota meidän tulee julistaa kaikille ihmisille, on ilosanoma Jeesuksesta Kristuksesta, eikä helvetin olemassaolosta.
09.01.2026 14:54
"Mummomuori on todella jumalaton nainen. Hän jakaa usein huonoista lähteistä kopioimiaan virheellisiä tietoa tähän foorumiin ja vääristelee härskisti Raamattua"
Jeesus: "Millä tuomiolla te tuomitsette, sillä teidät tuomitaan." Matt 7:22
09.01.2026 14:42
"Jehovan todistajat on uususkonnollinen liike, ei kristillinen, vaikka pohjautuu osin kristinuskoon"
Vastaus:
Oletko sinä se maailmankaikkeuden tuomari, jolla on valta päättää kenen oppi on oikea ja kenen väärä?
09.01.2026 14:38
"Älä yritä valehdella. Mummomuori on jumalaton eksyttäjä."
Vastaus:
Arvoisat Mummomuorin kritisoijat! Muistakaa Jeesuksen sanat: "Mutta minä sanon teille: Jokaisesta turhasta sanasta, minkä ihmiset puhuvat, pitää heidän tekemän tili tuomiopäivänä.
Sillä sanoistasi sinut julistetaan vanhurskaaksi, ja sanoistasi sinut tuomitaan syylliseksi." Matt.12:36-37
09.01.2026 14:34
"Jehovan todistajat eivät ole johdonmukaisia"
Vastaus:
Oletko sinä se maailmankaikkeuden "Tie, Totuus ja Elämä", jolla on valta päättää kenen oppi on johdonmukaista ja kenen ei?
09.01.2026 14:21
"Tämä johtuu siitä, että Mummomuori on salassa Jehovan todistaja, joka on tullut kylvämään luterilaisten palstalle jumalattomia harhaoppejaan. Hän kirjoittaa jatkuvasti Jumalan käskyjä vastaan ja eksyttää luterilaisia"
Vastaus:
Teille, jotka puhutte pahaa mainitusta nimimerkistä, haluan tuoda esiin myös, mitä Jeesus Kristus sanoo vuorisaarnassaan: "Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi, sillä millä tuomiolla te tuomitsette, sillä tuomiolla teidät tuomitaan ja millä mitalla te mittaatte, sillä teidät mitataan.
Kuinka näet rikan (pieni roska), joka on veljesi silmässä, mutta et huomaa malkaa (iso roska) omassa silmässäsi?
Taikka kuinka saatat sanoa veljellesi: annas, minä otan rikan silmästäsi ja katso, malka on omassa silmässäsi?
Sinä ulkokullattu, ota ensin malka omasta silmästäsi, ja sitten sinä näet ottaa rikan veljesi silmästä." Matt.7:1-5
09.01.2026 14:18
"Tuo ihminenhän on sairas"
Raamatussa uskovat paransivat sairaita. Jos mainittu nimimerkki on sairas, niin teidän uskovien tulee parantaa hänet Jeesuksen nimessä tai vähintäänkin rukoilla, että hän paranisi. Sitä paitsi Raamattu opettaa, että Jeesus Kristus kantoi meidän ja maailman kaikkien ihmisten sairaudet Golgatan ristille jo 2000 vuotta sitten ja että Jeesuksen haavojen kautta kaikki ihmiset ovat jo parannetut. 1.Piet.2:24 Jes.53:5.
Jos siis olette todella Jeesukseen uskovia kristittyjä, niin silloin te uskotte myös siihen, mitä Raamattu sanoo.
09.01.2026 13:59
"Kyllä hänen valheensa pitää oikeista."
Se, joka teistä on synnitön, oikaiskoon ensimmäiseksi hänen oppinsa!
09.01.2026 13:40
Miksi keskittyä Jehovan todistajiin ja heidän oppeihinsa? Meidän tulee keskittyä Jeesukseen Kristukseen ja siihen, mitä Hän teki meidän edestämme kärsiessään rangaistuksen meidän edestämme Golgatan ristillä noin 2000 vuotta sitten.
Meidän tulisi pysyä kristinuskon ytimessä, eikä lähteä surfailemaan sivuraiteille.
Siunausta kaikille kaikille Jehovan todistajille, luterilaisille, helluntailaisille ja jokaiselle, joka haluaa seurata Jeesusta Kristusta.!
09.01.2026 13:37
"Nyt ei pidä alkaa halkomaan hiuksia tämän asian kanssa. Syntien sovitus on prosessi, joka alkoi Golgatalla, jossa vuodatettiin Jeesuksen veri. Sitten se vietiin armonistuimen luokse ja niin syntien sovitus tule täytettyä. Tämä ei mitätöi mitenkään Jeesuksen antamaa uhria vaan kirkastaa sen."
Vastaus:
Juuri näin! Meidän näkökulmastamme katsoen, syntien sovitus tapahtui noin 2000 vuotta sitten, riippumatta siitä tapahtuiko se Golgatan ristillä vai vasta sen jälkeen kun Kristus oli astunut Taivaaseen!
Ei pidä mennä lakihenkisesti saivartelemaan, josta Jeesus moitti fariseuksia; "Te sokeat taluttajat, jotka siivilöitte hyttysen, mutta nielette kamelin." Matt.23:24
Jumalan siunausta sinulle!
08.01.2026 14:53
Mistä se synnintunto tulee, kun Jeesus Kristus sälytti päällensä koko maailman kaikkien ihmisten menneet, nykyiset ja tulevat synnit, kun Hänet naulittiin Golgatan ristille noin 2000 vuotta sitten.? Toisin sanoen meidät ristiinnaulittiin yhdessä Jeesuksen kanssa?. Rangaistus synneistä on siten jo maksettu. (Room.6:6-7).
Kun Jeesus nousi kuolleista, me nousimme yhdessä Hänen kanssaan. Tätä tapahtui meidän vanhurskauttamiseksi. Vanhurskauttaminen tarkoittaa syyttömäksi julistamista.
Kun itse maailmankaikkeuden korkein Tuomari on julistanut meidät syyttömiksi jokaiseen syntiin, niin mikään mahti maailmassa ei voi enää syyttää meitä mistään synnistä tai rikkomuksesta. Koko syntikysymys käsiteltiin 100 %:sti loppuun Golgatalla eikä siihen voi enää lisätä tai poisottaa yhtään mitään.
Jumala näkee nyt meidät yhtä vanhurskaina ja Pyhinä kuin oman Poikansa Jeesuksen Kristuksen. Koko tämä lunastustyö otetaan vastaan armosta ilmaiseksi uskon kautta. Kiitos ja ylistys Jeesukselle Kristukselle!
08.01.2026 14:31
Ihmettelen, miten jotkut ihmiset ovat kovin kiinnostuneita siitä, kuinka paljon kirkosta on eronnut ihmisiä.
Moni varmaan kuvittelee, että kirkosta eroaminen on samaa kuin kristinuskosta luopuminen. Olla kristitty uskova ei ole samaa kuin kuuluminen valtiokirkkoon. Ihminen ei tule uskoon liittymällä kirkkoon eikä hän eroa uskostaan eroamalla kirkosta.
Kirkossa on sekä uskovia että ei-uskovia ihmisiä. Oleellista on, että kristitty uskova kuuluu johonkin kristilliseen seurakuntaan, olipa se luterilainen kirkko, joku muu kristillinen kirkko tai ns. vapaisiin suuntiin kuuluva kristillinen seurakunta.
Ihmisen usko on hänen sydämessään, ei missään kirkon jäsenyydessä, kuten monet näyttävät ajattelevan. Uskovan kristityn nimi on Taivaassa Karitsan Elämänkirjassa, eikä sitä sieltä voi pyyhkiä pois millään tietokoneen "Eroa kirkosta" linkillä.
Ainoa, joka voi sen sieltä pyyhkiä pois, on Jeesus Kristus, mutta Hän sanoo:: "Sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos." Joh.6:37
Kukaan ihminen ei siten voi erottaa itseään eikä toisiaan pois kristillisestä seurakunnasta millään maanpäällisillä tietokoneilla tai järjestelmillä. Taivaalliset asiat on sinetöity Taivaassa eikä maanpäällä. Kiitos Jumalalle!
07.01.2026 15:44
"Mutta asia on niin, että hyvin pieni osa kirkollisverosta menee sellaiseen, jota voisi kutsua hyväntekeväisyydeksi"
Hyväntekeväisyyttä ovat kaikki saarnaat joka sunnuntai, joissa kerrotaan, mitä Jeesus on tehnyt meidän edestämme sovittaessaan kaikki syntimme Golgatan ristillä jo noin 2000 vuotta sitten. Jokainen joka uskoo tämän evankeliumin ilosanoman, saa kerran kuoltuaan iankaikkisen elämän Jumalan valtakunnassa, missä ei ole mitään pahaa, ei syntiä, ei sotia, ei sairauksia, ei kuolemaa, vaan iankaikkinen rauha, ilo, vapaus ja rakkaus. Se on parempaa hyväntekeväisyyttä kuin mikään maallinen hyväntekeväisyys. Maallinen hyväntekeväisyys ei pääse lähellekään niitä arvoja, jota kristillinen kirkko voi parhaimmillaan antaa.
Kaikki maallinen hyväntekeväisyys ilman Jeesusta Kristusta johtaa ihmisen vain iankaikkiseen kadotukseen, jota myös helvetiksi kutsutaan.
Jumala siunatkoon Suomen luterilaista ja muita kristillisiä kirkkoja ja vapaita uskonsuuntia ja seurakuntia!
07.01.2026 14:58
"Jos kirkko saa liittää viikkoja vanhan vauvan jäsenekseen, niin emmeköhän me aikuiset saa kehottaa toisiamme eroamaan kirkosta ilman mitään tunnontuskia"
Ei kristillinen kirkko voikaan liittää ketään ihmistä seurakuntaan vastoin hänen omaa tahtoansa,, koska kristilliseen seurakuntaan synnytään tulemalla uskoon uudestisyntymisen kautta, jolloin hänen nimensä kirjoitetaan Taivaassa Karitsan elämänkirjaan.
Ainoa, joka voi siitä pyyhkiä pois hänen nimensä on Jeesus Kristus, joka puolestaan sanoo, että sitä joka Hänen tykönsä tulee, hän ei heitä pois.
Hengellisiä asioita pitää tulkita Hengellisistä näkökulmista eikä maallisilla käsitteillä.
Esim. Kristityn uskovan kirkko ja seurakunta on Jeesus Kristus, joka asuu jokaisen Jeesukseen uskovan sydämessä. Ei Jeesus häviä uskovan sisimmästä, vaikka uskovan nimi pyyhittäisiin pois mistä tahansa maallisesta jäsenluettelosta.
07.01.2026 14:45
"Raamatusta puuttuu nykyaika kokonaan. Ei mitään edes öljystä eikä kaasusta"
Raamatussa puhutaan paljonkin öljystä. Öljymäki Matt.21:1 Luukas.21:37
Öljyllä voitelu. Markus 6:13
Ölypuu. Room 11:17 Ilm.11:4
Öljymarja. Jaak.3:12
Öljy lampun valaisemiseen. Matt.25:3,4
Kaasusta ei nyt mainita, ehkä siksi ettei sillä ollut merkitystä ihmisen pelastushistorian kannalta. Ei siellä mainita myöskään autoista, junista, laivoista, lentokoneista, tietokoneista tai puhelimistakaan. Siellä ei myöskään ole mainintaa Pride-kulkueista eikä sateenkaarimessuista, puhumattakaan samaa sukupuolta olevien avioliitoista.
07.01.2026 14:23
"Missä se avioliitto tuossa oli?"
Vastaus:
Avioliitto käy selville seuraavasta jakeesta:
"Sen tähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa, ja he tulevat yhdeksi lihaksi." 1.Moos.2:24
Avioliitto syntyy siitä, kun mies ja nainen liittyvät seksuaalisesti yhteen, vaikka sanaa avioliito ei mainittaisikaan. Siten kaikki miehen ja naisen väliset seksuaaliset yhteydet luovat avioliiton biologisella tasolla. Siksi myös kaikki esiaviolliset sukupuolisuhteet ovat väärin. Samaa sukupuolta olevat eivät puolestaan koskaan voi liittyä samalla tavalla yhteen eikä heistä siksi voi siksi tulla avioparia. Homoseksuaaleilla on täysin samat oikeudet mennä avioliittoon vastakkaisen sukupuolen kanssa kuin heteroillakin, joten mistään syrjinnästä ei myöskään voida puhua.
07.01.2026 14:04
Mitenkä käy uskoville, jotka eivät ole julistaneet evankeliumin ilosanomaa Jeesuksesta Kristuksesta japanilaisille, jotta he voisivat pelastua?
"Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta." Room.10:17
07.01.2026 13:39
"No haloo, selvästi tässä tarkoitetaan Suomen evankelis-luterilaista kirkkoa"
Vastaus:
Kenelläkään ei ole moraalista oikeutta yllyttää ketään eroamaan mistään kirkosta!
06.01.2026 15:43
"Montako ihmistä nyt on eronnut kirkosta tänä vuonna?
Onko 50 000 täynnä?"
Vastaus:
Riippuu siitä, mitä tarkoitat kirkolla?
Jos kirkolla tarkoitetaan kristillistä kirkkoa tai Jumalan seurakuntaa, niin tiettävästi siitä ei ole koskaan eronnut ainuttakaan henkilöä, ei koskaan voi erotakaan, eikä kukaan edes halua erota siitä. Syy on seuraava:
Kristilliseen kirkkoon tai Jumalan seurakuntaan kuuluminen ei riipu siitä, onko nimi jossain maallisen kirkon tai seurakunnan papereissa. Oikeaan kristilliseen kirkkoon ei voida liittyä siten, että henkilön nimi kirjoitetaan johonkin kirkon tai seurakunnan kirjaan, vaan siihen synnytään uudestisyntymisen kautta.
Vastaavasti kristillisestä kirkosta tai seurakunnasta ei voida erota ottamalla nimi pois jäsenluettelosta.
Kun ihminen tulee uskoon uudestisyntymisen kautta, hänen nimensä kirjoitetaan Taivaassa Karitsan elämänkirjaan ja ainoa, joka sen voi sieltä poistaa, on Jeesus Kristus, mutta Hän sanoo, että, joka Hänen tykönsä tulee, sitä minä en heitä ulos. Joh.6:37
Edelleen Hän sanoo: "Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä." Joh.10:29
05.01.2026 15:09
"Vuoden neljän päivän aikana kirkosta erosi 700 ihmistä. Viime vuonna vastaavaan aikaan erosi 500."
Mikäli kirkolla tarkoitetaan kristillistä kirkkoa tai seurakuntaa, niin siitä ei ole koskaan eronnut yhtäkään ihmistä eikä tule koskaan eroamaan.
Kristillisen kirkon tai seurakunnan jäsenyys ei riipu siitä, onko ihmisen nimi jossain maallisessa kirkonkirjassa, vai ei, vaan siitä, onko hänen nimensä kirjoitettuna Taivaassa Karitsan elämänkirjaan. (Ilm.13:8)
Kenelläkään ei ole niin pitkiä tikapuita, että hän pystyisi kiipeämään Taivaaseen ja pyyhkimään nimen pois tuosta kirjasta. Mikään maa ei myöskään ole pystynyt suunnittelemaan sellaista rakettia tai lentokonetta, jolla päästäisiin Taivaaseen pyyhkimään nimi pois Taivaan elämänkirjasta .
Ainoa, joka voisi pyyhkiä jonkun nimen pois Karitsan elämänkirjasta, on Jeesus Kristus, mutta Hän sanoo, ettei Hän hylkää ketään, joka Hänen tykönsä tulee. Jumala puolestaan sanoo, ettei kukaan voi ryöstää ketään Hänen kädestään.
Jeesus: "Sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos." Joh.6:37
Jeesus: "Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä." Joh.10:29
05.01.2026 14:41
9 / 35