Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Kantomäki
profiilit
Kantomäki
Kantomäki
Vapaa kuvaus
Aloituksia
15
Kommenttia
140
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Taannoin+markka-aikana+linja-autoasemalla+pummasivat+rahaa+vaikka+millä+verukkeella.+En+antanut,+mutta+kun+kerran+eräs+pummi+rehellisesti+sanoi,+että+häneltä+puuttuu+vielä+kolme+markkaa+sorbuspullon+hinnasta,+niin+ne+markat+annoin.
01.12.2020 21:43
SPR:n+keräykseen+annoin+ennen,+mutta+lopetin+kun+luin+toiminnanjohtajan+suurista+tuloista.+Pelastusarmeijalle+annan+aina+vähän+kun+pyytävät.+Satasia+joulurahaksi+annan+joka+joulu+vähävaraiselle+60+plus++-pikkusiskolleni.
01.12.2020 19:38
Pidin+aloituksen+vähän+typeränä,+ja+siksi+vastasin+hieman+provosoiden.+Ei+70+plus++-ikäiselle+enää+lasten+kasvatus+kuulu.
01.12.2020 16:27
Mitä+kuoleman+jälkeen+tapahtuu+en+tiedä,+mutta+ei+taida+tietää+kukaan+muukaan.+Eri+uskonnoissa+on+erilaisia+arvailuja,+mutta+faktaa+ei+tiedä+kukaan.
Uskon+Isään,+Poikaan+ja+Pyhään+henkeen,+mutta+luulen,+että+kuollessaan+ihminen+muuttuu+mullaksi+ja+sielukin+jää+samaan+hautaan.
Mutta+missä+on+Jumalan+valtakunta,++onko+taivaassa?+Kun+taivaassa+(avaruudessa)+on++tuhansia+tähtiä+(planeettoja),+osa+hyvinkin+kaukana,+niin+täytyy+Jumalan+taivas+olla+
+avaruudessa+vielä+kauempana,+tai+tähtien+seassa.+Ei+myöskään+ole+kukaan+osannut+kertoa+missä+Helvetti+on.
29.11.2020 18:16
Aloitus+on+hieman+absurdi,+mutta+vastaan+kuitenkin.
Itselläni+on+ollut+varsin+tiukka+kasvatus,+on+tietysti+hyvä,+mutta+on+siitä+myös+monessa+haittaa+ollut.
Omia+lapsiani+en+ole+erikoisemmin+kasvattanut,+vaan+ovat+tehneet+sen+aivan+itse,+tietysti+rajoja+on+pitänyt+asettaa,+kotiintuloajat+ym.++Kuitenkin+heistä+(3)+on+tullut+yhteiskuntakelpoisia,+hyväntuloisia+ja+hyviä+veronmaksajia.+Heidän+lapsensa+kasvatukseen+en+puutu+millään+lailla,+se+on+täysin+heidän+vastuulla.+Ovat+jo+teini-ikäisiä+ja+näyttää+siltä,+että+hyvin+menee.
Yksikään+lapsistani+ei+tupakoi,+vaikka+minä+ennen+poltin,+sisälläkin.+Alkoholia+käyttävät+sosiaalisesti+kuten+minäkin,+mutta+taisin+lasten+pieniä+ollessaan+joskus+olla+myös+kunnolla+juovuksissa.
Geeneistä+myös+puhutaan.+Kun+vanhin+poikani+osti+yli+sadan+tonnin+hybridiauton,+hän+totesi+vain,+että+tykkään+ajaa+hyvällä+autolla,+se+on+geeneissä.
29.11.2020 17:15
Testin+mukaan+minä+olen+todellinen+introvertti.+Viimeistä+(12)+lukuun+ottamatta+kaikki+kohdat+osuvat+täydellisesti
29.11.2020 07:06
Hyvä+että+olet+tyytyväinen+rengasvalintaasi.+En+väheksy+kitkarenkaita+vaikka+itse+ajan+nastoilla.+Kitkarengas+voi+olla+hyvä+valinta+pääkaupunkiseudulla+ja+taajamissa+joissa+tiet+aurataan,+hiekoitetaan+ja+suolataan,+mutta+syvemmällä+maaseudulla+ovat+tiet+joskus+todella+liukkaat.+Autossani+on+kaikki+varusteet,+mm.+neliveto+ja+alamäkihidastin,+mutta+nastoilla+voi+ajaa+mutkissa+vähän+reippaammin.
Kaikessa+minäkin+maksan+mieluummin+vähän+enemmän+tutulle+ja+luotettavalle+yritykselle,+kuin+että+hakisin+tarjouksia+yrityksiltä+joiden+luotettavuudesta+en+mitään+tiedä.
28.11.2020 16:58
Minä+olen+yksin+kaiket+päivät+ja+saan+tehdä+mitä+haluan.+Eräs+nainen+kysyi+taannoin+minulta,+että+kun+sinulla+ei+ole+vaimoa,+niin+mistä+aina+voit+tietää+mitä+saat+tehdä.
28.11.2020 16:06
Kerron+vielä+aiheeseen+liittyvän+tapahtuman.
Jos+kehno+tunkki+pettää+on+vaikea+nostaa+uudelleen,+mutta+missään+tapauksessa+ei+itse+pidä+mennä+auton+alle,+kun+auto+on+tunkin+varassa.+Setäni+teki+niin,+tunkki+petti,+auto+putosi+häneen+päälleen+ja+mies+kuoli.++Ei+tiedetä,+kuinka+kauan+hän+siellä+joutui+kitumaan+vai+menehtyikö+heti.+Vasta+tunteja+myöhemmin+hänen+poikansa+löysi+isänsä+auton+alla+kuolleena.
27.11.2020 17:35
Osta+pieni+hallitunkki,+se+ei+paljon+maksa+ja+saat+koko+takapään+ylös+yhdellä+kertaa,+mutta+kannattaa+löysätä+pultit+ennen+kuin+nostat.+Se+"vanhanaikainen"+auton+oma+tunkki+(?)+on+hankala+käyttää+ja+voi+olla+vaarallinenkin.+Jos+on+alumiinivanteet,+kannattaa+käyttää+momenttiavainta.
27.11.2020 16:26
Olen+kansassasi+täysin+samaa+mieltä,+ja+olenhan+saman+palstalla+myös+sanonut.
Huolellinen+ja+virheetön+teksti+antaa+hyvän+kuvan+kirjoittajasta+ja+kertoo,+että+myös+sisältö+on+harkittua+asiaa.
Näppäily-+ja+pilkkuvirheet+eivät+minua+häiritse,+jos+käsite+pysyy+muuttumattomana,+mutta+se
"niinkuin"+ärsyttää+.+Hyvä+olisi+myös+laittaa+välilyönnit+oikeisiin+kohtiin.
27.11.2020 15:40
Olen+minäkin+myynyt+suuren+osan+Nordeasta.+Nyt+ei+kannata+ostaa+pankkien,+konepajojen+eikä+UPM:n+osakkeita,+mutta+Fortumin+ja+Nesteen+voivat+olla+hyvä+sijoitus.+Osakesäästäjien+liitto+antaa+hyviä+neuvoja,+mutta+itse+en+aina+niitä+noudata.+Olen+sen+verran+kauan+harrastanut+pörssikauppaa,+että+vähän+tuntumaa+siihen+jo+on.+Ostin+tänään+mm.+Elisaa,+vaikka+liitto+neuvoo+myymään.
25.11.2020 18:43
Ennen+annoin+Kirkon+Ulkomaanavun++kautta+jopa+satasia,+mutta+lopetin+kun+luin+toiminnanjohtajan+suuresta+ansiosta.+On+selvää,+ettei+päätoimisesti+palkatta+voi+työskennellä,+mutta+kerjäämistä+hyväntekeväisyyden+varjolla+ei+voi+verrata+menestyvään+liiketoimintaan.
20.11.2020 16:47
Niinhän+siinä+käy+kun+rommipullon+korkkaa,+ja+parhaat+prosentit+saa+Alkosta.
Anonyymi+kysyi+kuinka+sitten+kävi.+Viesti+ei+enää+ole+ketjussa,+mutta+vastaan+siihen+kuitenkin.
Pitkäaikaisessa+työpaikassani,+koulun+jälkeen+laboratoriopäällikkönä,+työkaveri+pyysi+minut+perustamaan+veljensä+kanssa+yhtiön+joka,+harjoittaisi+luvanvaraista+toimintaa+ja+minulla+oli+siihen+muodollista+pätevyyttä.+Lähdin+mukaan,+mutta+tarkoituksena+oli+toimia+vain+osa-aikaisena.
Silloinen+esimies,+tekninen+johtaja,+oli+jostakin+lukenut+siitä+ja+kutsui+minut+puhutteluun.+Sanoi+että+se+ei+käy,+olet+työssä+joko+täällä+tai+siellä.+Valitsin+jälkimmäisen,+sillä+olin+sijoittanut+rahaa+firmaan,+ja+meillä+oli+hyvin+toimeksiantoja.+Niin+minusta+tuli+yrittäjä.
Kauan+en+kuitenkaan+tullut+toimeen+yhtiökaverini+kanssa,+hän+halusi+olla+toimitusjohtaja,+oli+hyvin+dominoiva+ja+kohteli+minua+kuin+alaisensa.+Yhtiö+purettiin,+ja+minusta+tuli+yksinyrittäjä.
Arka+kun+olen,+ei+firmani+paljon+kasvanut,+mutta+oli+kuitenkin+parhaimmillaan+12+henkilöä+palkkalistoilla.
Olen+monesti+ajatellut,+että+yrittäjyys+oli+osaltani+paras+valinta.+Olin+koulussa+hyvä,+mutta+en+ehkä+olisi+osannut+soveltaa+tietojani+työnantajan+mieliksi.
Jäin+eläkkeelle+63-vuotiaana+ja+sanoin+henkilökuntani+irti,+mutta+työt+lopetin+vasta+kun+täytin+70.+Tein+eniten+suunnittelu-ja+valvontatöitä,+mutta+myös+kentällä+asennuksia+ja+korjauksia.
Nyt+tulen+taloudellisesti+toimeen+melko+hyvin.
19.11.2020 22:40
H.
Minun+eläkkeeni+ei+ole+kovin+suuri,+mutta+taloudellisesti+pärjään+varsin+hyvin.+Olen+tehnyt+onnistuneita+pörssikauppoja,+ja+keväällä+odotan+muutaman+tuhannen+euron+osingot.
19.11.2020 13:00
Kristinusko+tuli+Suomeen+1000-luvulla,+katolinen+lännestä+ja+ortodoksinen+idästä.+Luterilaisuus+syntyi+Suomessa+keskiajalla+katolisen+kirkon+reformaation+seurauksesta.+Kansankirkot+Suomessa+ovat+nyt+luterilainen+ja+ortodoksinen,+katolinen+on+enää+vähemmistökirkko
18.11.2020 20:15
Viini+on+Jeesuksen+verta+vain+kirkossa+sakramenttina+ehtoollisessa.+Muuten+sen+nauttiminen+on+täysin+Raamatun+mukaista,+ja+tekihän+Jeesus+vedestä+viintä+niin,+että+kaikille+riitti.+Ei+ryyppääminen+syntiä+ole,+mutta+humalassa+tehdyt+temput+saattavat+olla.+Ryyppääväthän+myös+papit+ja+piispat,+ja+olen+minäkin+sen+tehnyt+suurehkon+seurakunnan+kirkkoherran+kanssa.+Kotikuntani+historia+kertoo,+että+kirkonmiehet+perustivat+kapakoita+kirkon+läheisyyteen.+Juopua+sai,+mutta+häiriköinnistä+sakotettiin.
Nooa+kun+joi+viininsä,+hän+juopui+ja+makasi+alastomana+majassansa+(1+Mooses+20),+mutta+Kungfutse+saarnasi+kohtuutta.
Ja+aina+kun+alkoholia+nauttii,+niin+juopuu+enemmän+tai+vähemmän.+Jos+ei,+niin+viinassa+on+jotakin+vikaa.
15.11.2020 19:50
Vanha+sanonta,+että+kuka+kissan+hännän+nostaa+jos+ei+kissa+itse.+Kyllä+minäkin+itseäni+kehun,+koska+ei+kukaan+muu+sitä+kuitenkaan+tee.+Liikaa+ei+pidä+itseään+kehua,+mutta+ei+myöskään+voivotella+sillä+vanhusta,+joka+aina+valittaa+vastoinkäymistään+ja+sairauksistaan,+ei+kukaan+halua+kuulla+eikä+nähdä.
15.11.2020 17:20
Ennen+tatuointi+oli+vankilakundin+merkki,+mutta+on+nyt+yleistynyt.+Rakennus-+ja+tehdastyöläiselle+se+ehkä+käy,+mutta+ei+kaikissa+ammateissa.+Itse+en+tatuointeja+huolisi+eivätkä+myöskään+lapseni+ja+heidän+puolisot,+mutta+heillä+onkin+sellaiset+ammatit+ja+työtehtävät,+että+tatuointi+aiheuttaisi+alan+vaihtoa.
Olin+jokin+aikaa+sitten+sairaalassa,+jossa+muuten+näteillä+tytöillä,+apu-ja+lähihoitajilla,+oli+hyvin+kirjavat+käsivarret.+Sairaanhoitajilla+ja+lääkäreillä+ei+ollut+tatuointeja+lainkaan.
Myöskään+tosiuskovaiset,+jotka+noudattavat+Vanhan+Testamentin+oppia,+ei+voin+tatuoida+itseänsä.+3+Mooses+21/5:+Älkööt+koristelko+itseänsä+ihopiirroksilla.
Koruja+saa+käyttää,+mutta+meikkaamisesta+ei+puhuta+mitään,+onko+kielletty+vai+ei
15.11.2020 16:28
Ei+ole+merkitystä+onko+kirja+ruotsin-++vai+suomenkielinen,+en+edes+muista+milloin+viimeksi+olen+ruotsinkielistä+kirjaa+lukenut.+Timo+Sandberg+kirjoittaa+suomeksi+ja+on+täysin+suomenkielinen,+vaikka+tuttuja+olemme+ja+hänellä+on+ruotsinkielinen+nimi.
Claes+Anderssonin+"Ottos+liv"+luin+vain+puoleen+väliin.
Raamatun+(1933,+38)+sain+aikoja+sitten+Keravan+seurakunnalta.+Vanhan+Testamentin+pidän+kyllä+satukirjana,+ja++sanoi+erä+uskovainenkin,+ettei+siitä+kannata+lukea.+UT:n+tarinoita+pyrin+uskomaan,+sillä+niin+minut+on+opetettu+lapsesta+saakka+ja+lapsena+myös+käynyt+helluntailaisten+pyhäkoulua.++Täytyy+nyt+alkaa+lukea+UT:n+2020+käännöstä.+Koraanin+ja+Mormonin+kirjan+olen++myös+saanut,+kun+tuttavapiirissäni+on+myös+muslimeja+ja+MAP-kirkkoon+kuuluvia.
Kun+puhuin+elämänkertomuksista+unohdin+tärkeimmät,+Risto+Uimosen+"Sauli+Niinistö+-+tasavallan+presidentti"+ja+"Puolivallaton+presidentti.
11.11.2020 19:12
4 / 7