Vapaa kuvaus

Aloituksia

15

Kommenttia

140

1. Ehkä+ei+niinkään+toipuminen,+mutta+herääminen+nukutuksesta.Minulta+ei+sydäntä+ole+leikattu+vaikka+sydänvikainen+olen,+mutta+maha+on+lääkärin+painostuksesta+avattu+aivan+turhaan.+Tapahtui+Kanta-Hämeen+Keskussairaalassa+Hämeenlinnassa.+Vatsa+ei+oikein+toiminut,+mutta+sen+olisin+voinut+korjata+pehmennyslääkkeillä.Ilmeisesti+kokematon+kirurgi+hoki+ääneen+itsekseen:+Minä+teen+sen,+minä+osaan,+jos+en+osaisi,+en+tekisi.Ilman+puudutusta+ja+ennen+kuin+nukutus+oli+vaikuttanut+hän+työnsi+piikkejä+olkapäähän,+arvaa+sattuiko.+Kun+leikkauksen+jälkeen+heräsin+nukutuksesta+olin+aivan+sekaisin,+en+tiennyt+missä+olin+ja+mitä+oli+tapahtunut.+Sanoin+hoitajalle,+että+haluan+mennä+Hämeenlinnaan.+Sinähän+olet+Hämeenlinnassa,+sanoi+hoitaja.+Niin,+mutta+haluan+sinne+sairaalaan,+sanoin+minä,+jolloin+hoitaja+kertoi,+että+sairaalassa+olen.+Jotenkin+pieleen+se+leikkaus+meni,+kun+halusivat+tehdä+sen+uudestaan,+mutta+siihen+en+enää+suostunut.+Minut+vietiin+Tampereelle+sairaalaan+muutamaksi+päiväksi,+mutta+ei+sielläkään+leikkausta+uusittu.
  2. Hyvin+sanottu+Tellukka!
  3. Varsin+hyvin+minäkin+sinut+muistan+.+Mieleeni+on+jäänyt+vastaava+ketju,+johon+molemmat+osallistuimme.+Se+ei+ollut+minun+aloitusta,+mutta+oikeinkirjoituksesta+ja+yhdyssanoista+siinä+puhuttiin.+Kielipoliksi+en+aio+ryhtyä,+mutta+"niinkuin"+ärsyttää.+Myöskään+huolimaton+teksti+ja+alkeelliset+kieliopilliset+virheet+eivät+anna+kirjoittajasta+hyvää+kuvaa.+Mutta+puhekieli+ja+hyvät+murteet+ovat+mieluisia.+Vain+omat+virheet+ja+näppäilyvihreet+harmittavan+kun+ne+jälkeenpäin+luen.+Niin,+jälkeenpäin.+Siinä+oli+partikkeleita+yhdyssanassa,+mutta+päin-partikkeli+onkin+poikkeus.+Mutta+nomini+++päin+kirjoitetaan+erilleen.Minulle+on+käynyt+niin+kuin+sinulle,+suomen+kielen+kieliopin+osaan+paremmin+kuin+ruotsin,+ja+joskus+joudun+miettimään+jonkin+sanan+kohdalla+kuuluuko+olla+lyhyt+vai+pitkä+vokaali+ja+kirjoitetaanko+e-äänne+e:llä+vai+ä:llä.Olen+kanssasi+samaa+mieltä,+palstalla+on+hyviä+kirjoittajia,+joista+sinä+olet+yksi.