Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Kantomäki
profiilit
Kantomäki
Kantomäki
Vapaa kuvaus
Aloituksia
15
Kommenttia
140
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ehkä+ei+niinkään+toipuminen,+mutta+herääminen+nukutuksesta.
Minulta+ei+sydäntä+ole+leikattu+vaikka+sydänvikainen+olen,+mutta+maha+on+lääkärin+painostuksesta+avattu+aivan+turhaan.+Tapahtui+Kanta-Hämeen+Keskussairaalassa+Hämeenlinnassa.+Vatsa+ei+oikein+toiminut,+mutta+sen+olisin+voinut+korjata+pehmennyslääkkeillä.
Ilmeisesti+kokematon+kirurgi+hoki+ääneen+itsekseen:+Minä+teen+sen,+minä+osaan,+jos+en+osaisi,+en+tekisi.
Ilman+puudutusta+ja+ennen+kuin+nukutus+oli+vaikuttanut+hän+työnsi+piikkejä+olkapäähän,+arvaa+sattuiko.+Kun+leikkauksen+jälkeen+heräsin+nukutuksesta+olin+aivan+sekaisin,+en+tiennyt+missä+olin+ja+mitä+oli+tapahtunut.+Sanoin+hoitajalle,+että+haluan+mennä+Hämeenlinnaan.+Sinähän+olet+Hämeenlinnassa,+sanoi+hoitaja.+Niin,+mutta+haluan+sinne+sairaalaan,+sanoin+minä,+jolloin+hoitaja+kertoi,+että+sairaalassa+olen.+
Jotenkin+pieleen+se+leikkaus+meni,+kun+halusivat+tehdä+sen+uudestaan,+mutta+siihen+en+enää+suostunut.+Minut+vietiin+Tampereelle+sairaalaan+muutamaksi+päiväksi,+mutta+ei+sielläkään+leikkausta+uusittu.
17.10.2020 18:02
Minultakin+on+otettu,+ei+vapaaehtoisesti,+vaan+minun+täytyi.+Mutta+kuten+sanoit,+vastenmielistä+on,+mutta+kestoajan+lyhyyden+takia+siedettävä.
17.10.2020 14:01
Niin+joutaisivat,+mutta+lain+mukaan+saa+jokainen+itse+valita+asuinkuntansa.+Kun+savolainen+on+työn+takia+muuttanut+pääkaupunkiseudulle,+on+hän+eläkeläisenä+niin+kotiutunut,+ettei+muualla+voi+asua.+Moni+asuu+kalliisti+vuokralla,+osin+tai+täysin+yhteiskunnan+kustannuksella.
Minulle+kävi+toisinpäin,+tosin+muista+syistä.+Olen+Uudellamaalla+syntynyt+ja+ikäni+siellä+asunut,+lukuun+ottamatta+opiskeluvuosia+Pohjanmaalla+(Vaasa).+Muutin++joitakin+vuosia+sitten+Kanta-Hämeeseen.+Valinta+oli+väärä,+mutta+se+ei+harmita,+koska+se+tuntui+silloin+oikealta.+Mutta+tilanne+muuttui+ja+hyvin+täälläkin+voi+kotiutua.+Voisivat+myös+savolaiset+ja+hämäläiset+muuttaa+synnyinseuduilleen.
Ylempänä+ketjussa+puhutaan+asunnottomista+juopoista+ja+laitapuolenkulkijoista.+He+ovat+itse+kohtalonsa+valinneet,+ja+yöpyvät+onnellisesti+kännissä+siltojen+alla+ja+jäteastioissa.+Heidän+osaltaan+yhteiskunnalle+pitäisi+kuulua+ainoastaan+ohjaaminen++parempaan+elämään.
Taannoin+baarissa+jouduin+keskusteluun+niin+sanotun+alkoholistin+kanssa.+Hänellä+oli+omistusasunto+ja+hän+paheksui,+että+moni+ei+ole+elämänsä+aikana+saanut+pientäkään+luukkua+(asunto)+itselleen,+vaan+kalliissa+vuokra-asunnossa+asuu,+ja+yhteiskunta+maksaa.+Hän+ei+ollut+koskaan+mitään+tukia+saanut,+eikä+koskaan+pyytänytkään.+Olimme+yhtä+mieltä+siitä,+että+vastikkeetonta+rahaa+jaetaan+aivan+liian+avokätisesti,+ja+vuosi+vuodelta+valtionvelka+kasvaa.
17.10.2020 13:38
"Puhumattakaan+sahdista".
Sahti+on+täysin+muuta+kuin+kilju.+Minulla+oli+mökkinaapuri++Padasjoella+joka+tunnetaan+sahtipitäjänä.+Hän+oli+syntynyt+Padasjoella,+koulutukseltaan+hän+oli+kemian+tohtori+ja+työskenteli+elintarvikealalla.+Hän+todella+osasi+hyvää+sahtia+tehdä,+ja+hän+nimitteli+minun+hyvät+kotiviinit+kiljuksi.
15.10.2020 18:22
Palsta+on+muuttunut+huonompaan+suuntaan,+aloituksia+ja+viestejä+poistetaan+mielivaltaisesti.+Ennen+pystyi+rekisteröimättömänä+kirjoittamaan+vakituisella+nimimerkillä,+mutta+ei+enää.+Olen+sanonut,+etten+lue+anonyymien+viestejä,+mutta+asenteeni+muuttui,+kun+ajattelin+yllä+sanottua+seikkaa+tarkemmin.
Korpista+haukuttiin+monesti+60+plus+-aikana,+mutta+silloinen+1943+ja+minä+puolustimme+häntä.+Onkohan+1943+vielä+palstalla+mukana.
15.10.2020 15:57
Nyt+kun+talvirengaskausi+alkaa,+alkaa+myös+jokavuotinen+väittely+kitkoja+vai+nastoja.+Minulla+on+ollut+myös+kitkoja,+mutta+vaihdoin+taas+nastoille.+Kyllä+kitkarenkaillakin+tiellä+pysyy,+mutta+halusin+nastat,+etten+ainakaan+renkaiden+takia+ole+toisten+jaloissa.+Kuluuhan+asfaltti+vähän+enemmän,+mutta+kyllä+myös+maksamme.++Ja+on+nastoilla+apua++myös+kitkoilla+ajaville.+Karhentaa+tienpintaa+niin,+että+nastattomatkin+renkaat+saavat+otetta.
15.10.2020 13:03
Kirkossa+Jumala+siunaa+papin+välityksellä.+Kyllä+Jumala+siunaa+myös+syntisiä,+mutta+ei+syntisiä+tekoja.+Jos+pappi+kirkon+seinien+sisäpuolella,+jossa+Jumala+on+läsnä,+pyytää+siunausta+homoliitoille,+ei+pappi+noudata+Jumalan+sanoja.
15.10.2020 11:49
Myös+nyt+kun+mielenterveyspotilailla+on+tietokone+ja+nettiyhteys,+syntyy+palstoille+kaikenlaisia+kirjoituksia.
15.10.2020 11:34
Saa+nähdä+pitääkö+paikkansa.+Minä+vaadin+vähintään+viiden+prosentin+tuottoa.+Jos+osinko+on+pieni+ja+yhtiön+kurssi+vajoaa,+niin+osakkeet+menevät+myyntiin.
15.10.2020 11:04
Vastoin+osakesäästäjien+liiton+suosituksi+minä+ostan+sen+yhtiön+osakkeita+lisää,+nyt+kun+halvalla+saa.+Vajoaa+vieläkin,+mutta+luotan+siihen,+että+joskus+kääntyy+nousuun,+ehkä+ei+aivan+pian,+mutta+joskus+kuitenkin.+Kurssi+oli+tänä+aamuna+0,3652.+Kannattaisi+ehkä+ostaa+enemmän+vasta+keväällä+osingon+irtoamisen+jälkeen.+Silloinhan+kaikkien+yhtiöiden+kurssi+yleensä+kääntyy+laskuun.
15.10.2020 10:45
Hyvin+sanottu+Tellukka!
14.10.2020 16:50
Niinhän+se+on,+yksi+ymmärtää+yhtä+ja+toinen+toista.+Puhuvat+myös+eläimet+eri+kieliä.++Koira+osoittaa+hännän++pystyyn+nostamisella+ja+heiluttamisella+ystävyyttä,+hännän+koipien+väliin+laskulla+vihamielisyyttä+ja+häpeä.+Kun+kissa+nostaa+hännän+pystyyn,+se+on+säikähtynyt+tai+vihainen.
Eläin+ei+kuitenkaan+voi+kertoa,+mitä+tapahtui+tai+mitä+se+suunnittelee+tekevänsä.+Eläin+ei+myöskään+pysty+valehtelemaan.
13.10.2020 17:16
Hyvin+kirjoitit,+vaikka+en+ihan+kaikkea+ymmärtänyt.+Aloituksessani+tarkoitin+kirjoittamisen,+puhumaan+opitaan+nopeammin+ja+helpommin.
13.10.2020 16:39
Minun+eläkkeestäni+ei+jää+mitään+säästöön,+vaan+päin+vastoin+se+ei+edes+riitä,+varsinkaan+nyt+kun+olen+sairastellut+ja+ollut+useita+jaksoja+myös+sairaalassa.+Vanhaa+rahaa+olen+joutunut+käyttämään,+ja+olen+tehnyt+onnistuneita+pörssikauppoja.+Olen+nyt+2000+euroa+voitolla,+ja+saman+verran+odotan+osinkoa+ensi+keväänä.+Altian+kurssi+nousee+rajusti,+ja+yhdessä+ketjussa+eräs+kirjoittaja+suunnitteli+ostavansa+Orionin+osakkeet.+Toivottavasti+hän+sen+toteutti,+sillä+myös+Orionin+kurssi+on+hyvässä+nousussa.
13.10.2020 16:25
Hyvä+kirjoitus+Ramoona,+kiitos!
On+tietysti+uralilaisen+kieliryhmään+kuuluvalla+kansalle+suomi+helpompi+kuin+ruotsi+ja+englanti.+Päätteet+++ja+liitteet+suomen+kielessä+lyhentävät+tekstiä,+ja+onhan+esimerkkisanassasi+"putoamaisillani"+8+merkkiä+vähemmän+kuin+ruotsinkielisessä+versiossa,+kun+välilyönnin+lasketaan+mukaan.+Mutta+päätteiden+runsaudesta+voi+joskus+olla+vaikea+valita+se+oikea.+Minä+olisin+sen+sanan+saanut+aikaiseksi+vasta+pitkän+mietinnän+jälkeen.
Puhummeko+nyt+keskenämme+vai+keskenään?+Sairaalassa+ollessani+hoitaja+sanoi+"käänny+selälleen".+Ajattelin,+että+kenen+selälle+minun+pitää+nyt+kääntyä.
13.10.2020 15:47
Totta,+että+ennenkin+vaihdettiin+nimimerkkejä,+mutta+yleensä+kuitenkin+kirjoitettiin+vakituisella,+ainakin+minä.+Nyt+voi+kirjoittaa+vain+anonyyminä+tai+rekisteröitynä.+Ei+se+niin+kovin+tärkeätä+ole+tietää+kirjoittajan+sukupuolta,+mutta+mies+puhuu+ehkä+miehelle+eri+tavalla+ja+eri+asioista+kuin+mies+naiselle.+Kyllä+usein+anonyymienkin+viestejä+luen,+mutta+viestien+runsaudesta+joutuu+poimimaan+viestejä+valikoivasti,+jolloin+valinta+usein+osuu+tutun+kirjoittajan+kohdalle.+Ketjussa+näet,+kuinka+tuttavallisesti+puhumme+esim.+Bessien+kanssa.
Sinunkin+viestejäsi+luen+mieluusti,+ja+olen+myös+ylistänyt+sinun+ja+Paloman+suomen+kielen+taitoa,+vaikka+Ruotsissa+asutte.
13.10.2020 15:06
Kiitos+vastauksestasi!
Tulen+aina+niin+iloiseiksi+kun+sinut+näen,+olithan+suosikkini+plus++60++-palstalla.
Sanoin,+etten+lue+anonyymien+viestejä,+mutta+kyllähän+minä+sen+teen,+jos+aihe+on+erityisen+kiinnostava,+kuten+esim.+"vanhusten+tissuttelu".+Mutta+kun+palstoja+ja+viestejä+on+paljon,+täytyy+siitä+viidakosta+poimia+viestejä+melko+selektiivisesti,+jolloin+valinta+usein+osuu+tutun+kirjoittajan+kohdalle.+Toki+anonyymisten+joukossa+on++paljon+hyviä+ja+asiallisia+kirjoittajia,+vaikka+törkyviestejä+sateli+paljon+tähän+ketjuun.+Mutta+yritän+ymmärtää,+sillä+oli+perjantai+ja+viikonloppu+ja+ne+kirjoittajat+olivat+ehkä+juovuksissa.
13.10.2020 14:20
Varsin+hyvin+minäkin+sinut+muistan+.+Mieleeni+on+jäänyt+vastaava+ketju,+johon+molemmat+osallistuimme.+Se+ei+ollut+minun+aloitusta,+mutta+oikeinkirjoituksesta+ja+yhdyssanoista+siinä+puhuttiin.+Kielipoliksi+en+aio+ryhtyä,+mutta+"niinkuin"+ärsyttää.+Myöskään+huolimaton+teksti+ja+alkeelliset+kieliopilliset+virheet+eivät+anna+kirjoittajasta+hyvää+kuvaa.+Mutta+puhekieli+ja+hyvät+murteet+ovat+mieluisia.+Vain+omat+virheet+ja+näppäilyvihreet+harmittavan+kun+ne+jälkeenpäin+luen.+Niin,+jälkeenpäin.+Siinä+oli+partikkeleita+yhdyssanassa,+mutta+päin-partikkeli+onkin+poikkeus.+Mutta+nomini+++päin+kirjoitetaan+erilleen.
Minulle+on+käynyt+niin+kuin+sinulle,+suomen+kielen+kieliopin+osaan+paremmin+kuin+ruotsin,+ja+joskus+joudun+miettimään+jonkin+sanan+kohdalla+kuuluuko+olla+lyhyt+vai+pitkä+vokaali+ja+kirjoitetaanko+e-äänne+e:llä+vai+ä:llä.
Olen+kanssasi+samaa+mieltä,+palstalla+on+hyviä+kirjoittajia,+joista+sinä+olet+yksi.
13.10.2020 13:33
Hyvin+korjattu+krapula+on+kännin+kukka,+kirjoitti+Pentti+Saarikoski.
13.10.2020 12:30
Anonyymille+joka+vastasi+Bessien+puolesta:
Palsta+on+muuttunut.+Nyt+suurin+osa+kirjoittajista+kulkee+kasvot+peitettynä.+Enää+ei+tiedä+kenen+kanssa+puhuu,+eikä+edes+onko+kirjoittaja+nainen+vai+mies.+Anonyymien+viestit+ovat+usein+myös+asiatonta+nälvintää,+jota+ei++viitsi+lukea.
Toisin+oli+ennen.+Kirjoitettiin+vakituisella+nimimerkillä,+useat+kirjoittajat+tulivat+tutuiksi+ja+heidän+viestit+olivat+mieluisia+lukea.+Ehkä+sinä+olet+yksi+heistä.
Bessie+oli+lahjakas+kirjoittaja,+hänellä+oli+järkevät+mielipiteet+ja+joskus+vaihdoimme+ajatuksia+keskenämme.+Joidenkin+kanssa+tuttavuus+saattoi+edetä+niin,+että+ruvettiin+kirjoittamaan+yksityisesti.
Mutta+sitten+aloin+sairastua+ja+vetäydyin+kaikesta.+Olin+useita+jaksoja+myös+sairaalassa.+Kun+nyt,+lähes+10+vuotta+myöhemmin,+jälleen+tulin+palstalle+en+enää+halunnut+jatkaa+entisellä+nimimerkilläni.
Ota+itsellesi+nimimerkki+ja+rekisteröi+se.+Se+ei+maksa+mitään+ja+henkilötiedot+jäävät+vain+ylläpidon+tietoon.+Kun+sen+olet+tehnyt,+niin+anna+kuulua+itsestäsi.
12.10.2020 07:23
6 / 7