Vapaa kuvaus

Aloituksia

1

Kommenttia

1709

1. Ihmiset+on+erilaisia.+Tuo+on+sun+juttu,+sen+suhteen+mitä+haluat+tehdä,+kun+taas+jollakin+toisella+on+toisenlainen+käsitys+siitä,+mitä+haluaa+tehdä+ja+mitä+ei.+Myös+niitä+tapoja+viettää+aikaa+eri+ihmisten+kanssa+on+yhtä+monta+kuin+on+ihmisiäkin,+eikä+mikään+tapa+ole+huonompi+kuin+toinen.+Ihmisillä+on+myös+eri+elämäntilanteita,+joten+se+mikä+sopii+yhdelle+ihmiselle/parille,+ei+välttämättä+sovi+toiselle.+Myös+luonteita+on+erilaisia.+Yksi+tykkää+enemmän+nyhjätä+kotona,+kun+toinen+taas+haluaa+olla+jatkuvasti+menossa.+Eikä+siinäkään+ole+mitään+vikaa.++Itse+taas+en+enää+ole+innostunut+juhlinnasta,+vaikka+tosin+bändien+keikkoja+kiinnostaa+tulevaisuudessa+mennä+katsomaan+ihan+niiden+bändien+takia,+mutta+muuten+bilettämiset+ja+ryyppäämiset+alkaa+olla+mulla+jo+historiaa.+Aikansa+kutakin.+Tulihan+sitä+nuorempana+rymyttyä+kunnolla,+niin+siinä+mielessä+ei+enää+kiinnosta+mitkään+aamuun+asti+kestävät+juhlinnat,+enkä+jaksa+enää+katsella+sitä+kaatokännissä+olevien+örvellystä.+Kesällä+terassilla+parilla+käyminen+on+sitten+asia+erikseen,+kunhan+sinne+ei+mene+sellaisella+vedetään+pää+täyteen+-tarkoituksella.
  2. Se+on+se+kova+ääni+mikä+kuuluu+kun+jyrisee,+ja+mikä+luo+sitä+pelkoa.+Mä+oon+nuorempana+(vielä+yli+kakskymppisenä)+pelännyt+ukkosta,+ja+nimenomaan+sitä+jyrinää,+vaikka+salamat+ne+vaarallisempia+on+kuin+se+ääni.+Iso+kaksikerroksinen+maalaistalo+kallion+päällä,+ja+jossa+on+ääntä+voimistava+peltikatto,+niin+ei+tarvitse+kauaa+olla+yksin+yläkerrassa+ennen+kuin+oli+pakko+kipittää+toisten+luo.+Sitä+en+muista+miksi+ja+milloin+tuo+pelko+tuli.+Vasta+joskus+2000-luvun+puolessa+välissä+olen+päässyt+eroon+ukkosen+pelosta.+Ei+mua+varsinaisesti+ukkonen+pelottanut+silloin+kun+olin+toisten+seurassa,+ja+lapsena+olikin+upeaa+katsoa+järven+rannassa+eräällä+mökillä+kylässä+olleena,+kuinka+salamat+löi+kerta+toisensa+jälkeen,+ukkosen+jäädessä+kiertämään+järveä+ja+ollessa+pitkään+päällä,+mutta+yksin+ollessa+pelotti.+Sitten+vuosien+kerrostalossa+asumisen+jälkeen+pääsin+pelostani+vihdoin+eroon,+eikä+enää+tule+samalla+lailla+kiinnitettyä+ukkoseen+huomiota+mitä+nuorempana.+Vaikka+täytyy+tunnustaa+että+edelleen+jos+salama+lyö+lähelle,+kädet+menee+automaattisesti+korville.+Sama+juttu+jos+näkee+jonkin+onnettomuuden.+Kai+se+on+alitajuntainen+reaktio+suojella+itseään+kovilta+ääniltä.Eläimillähän+kovat+äänet+oikeasti+sattuu+korviin,+ja+siten+esim.+paukkuarat+koirat+ja+kissat+pelkäävät+ilotulitteita.+Meillä+kun+koira+on+onnettomuutensa+takia+jo+muutenkin+arka,+mutta+sen+lisäksi+sillä+on+huono+kokemus+paukuista.+Ensimmäisenä+tai+toisena+uutenavuotena+isä+ja+muru+olivat+illalla+käymässä+iltapissalla,+ja+naapurista+ammuttu+paukku+räjähti+muutaman+metrin+päässä+heistä.+Sisälle+tultuaan+koira+pakeni+portaiden+alle+tärisemään,+ja+kesti+kauan+ennen+kuin+sen+sai+houkuteltua+sieltä+pois.+Sen+jälkeen+muru+on+ollut+jopa+niin+arka,+että+se+tärisee+ja+häviää+omaan+maailmaansa+kun+raketit+alkavat+naapurissa+paukkua.
  3. Tämä.+😂🤣😂