Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Lauruska
profiilit
Lauruska
Lauruska
Vapaa kuvaus
Aloituksia
1
Kommenttia
1709
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
En+ostanut+mitään,+kun+en+tänään+käynyt+kaupassa.+Kävin+jo+eilen.
05.06.2021 21:07
Sun+verbaliikkas+on+aika+surkeaa.+Voi+kun+on+kurjaa,+kun+pikkupoju+joutuu+tumputtamaan+omaan+käteen,+kun+ei+edes+teinityttöä+saa.+Taidat+olla+vielä+neitsyt,+kun+et+naisten/tyttöjen+anatomiasta+ja+oman+kehonsa+itsemääräämisoikeudesta+mitään+tiedä.
05.06.2021 16:39
Voi+voi.+Sanoiko+paha+täti+tai+setä+jotain+ikävää,+joka+pahoitti+pikkupojan+mielen.+Juokse+mamman+helmoihin+lohdutusta+hakemaan.+Sinne+sinä+kuulut,+etkö+tänne+aikuisten+joukkoon.
05.06.2021 16:23
Niin+mä+itekkin+aattelen.+Ulosanti+kuvastaa+juuri+murkkuikään+tullutta+kakaraa,+joka+ei+siedä+yhtään+kritiikkiä,+kuten+ylempänä+annan+vastauksessani+palaa.+Mä+en+arvostele+ketään+kenenkään+ulkomuodosta,+ellei+tämä+ala+itse+ensin+niin+tekemään.+En+edes+täällä.+Täällä+annan+tulla+silloin+täydeltä+laidalta,+kun+haluan+arvostelijan+tuntevan+sen+saman,+minkä+se+tuntee+ketä+on+rumasti+arvostellut.+
Jos+ulkonäköä+ruoditaan+asiallisesti+kohdentamatta+sitä+kehenkään+tiettyyn+ihmiseen,+on+silloin+asia+ok.+Jos+sitä+vähätellään+naureskellen,+kuten+ap+on+tehnyt+niin+tässä+kuin+muutamassa+muussa+aloituksessaan,+silloin+avaan+sanaisen+arkkuni+ja+annan+konekiväärin+laulaa,+näin+vertauskuvallisesti.
05.06.2021 16:03
No+eipä+sun+tarvi+koskea.+Mutta+älä+sitten+valita+kun+et+saa+naista+muuhun+kuin+korkeintaan+kertapanoksi.
05.06.2021 15:41
Noup,+se+kuka+sinun+kommenttiasi+kommentoi+ei+ole+yksinkertainen,+vaan+Sinä+olet+yksinkertainen,+koska+et+millään+saa+kaaliisi+uppoamaan+sitä,+että+Sinä.+Et.+Ole.+Maailman.+Napa.+Ja.+Et.+Yksin.+Edusta.+Kaikkia.+Maailman.+Miljardeja.+Miehiä!+Suurin+osa+miehistä?+Et+myöskään+ole+suurin+osa+miehistä.+Sinä+olet+vain+yksi+mies+maailman+miljardeista+miehistä.+Etkä+kovinkaan+välkky+ulosantisi+perusteella,+kun+kun+alat+huutamaan+toisille.+
Sinä+voit+olla+tuota+mieltä,+mutta+sinä+olet+vain+ja+ainoastaan+yksi,+joka+jatkuvasti+julkituo+sisältä+rumaa,+ja+itsekästä+ihmistä.+Mene+huutamaan+tuo+sama+tänä+iltana+paikkakuntasi+torille,+niin+katso+mitä+käy.+
Fiksu+ihminen+ei+julkisesti+arvostele+yksityisiä+ihmisiä.+Mutta+koska+sinä+arvostelet+täällä+julkisesti+muiden+ulkonäköä,+annat+tällöin+luvan+arvostella+itseäsi.+Sulla+taitaa+olla+helvetin+heikko+itsetunto,+kun+et+kestä+räjähtämättä+mitään+itseäsi+koskevaa+kritiikkiä.+Moppaatko+kenties+lattioita+työksesi?+Sehän+ei+paljon+älliä+vaadi.+
Jos+miehen+saamisessa+on+karvoista+kyse,+niin+teidän+miesten+naisen+saamisessa+on+kyse+siitä,+ettei+teillä+ole+yhtään+mitään+korvien+välissä,+ja+te+itse+kuvittelette+siitä+huolimatta+olevanne+haluttuja+adoniksia.+Tervetuloa+oikeaan+maailmaan,+jossa+parisuhdetta+ei+saa+pelkällä+komealla+ulkomuodolla+ja+isolla+mulkulla.+Toisaalta,+sulta+ei+taida+kyllä+löytyä+kumpaakaan.+Tai+jos+löytyy,+niin+ikävä+luonne+kompensoi+senkin.+
Mitä+jos+menisit+vielä+pariksi+vuodeksi+kasvamaan+sinne+mamin+helmoihin,+ja+tulisit+takaisin+vasta+sitten+kun+ymmärrät,+ettei+kaikille+merkitse+se+mitä+toisella+on+tai+ei+ole+ulkonäön+suhteen.+
PS.+Olen+saanut+miehiä+siitä+huolimatta,+että+minusta+on+löytynyt+niitä+tummia+pitkiä+karvoja+muualtakin+kuin+päästä,+silmäkulmista,+ja+jalkojen+välistä.+Joten+siinäkin+väittämässäsi+olet+väärässä.+Kasva+aikuiseksi,+sillä+vaikutat+olevasi+juuri+kuivaksi+oppinut+taapero.+
Pps.+Minä+en+aloittanut+arvostelemista,+joten+mua+on+turha+haukkua.+Se+joka+sen+aloitti,+olit+sinä.+
Mäpäs+annan+sulle+kannattavan+neuvon.+Ota+vasara,+ja+lyö+sillä+niin+kovaa+vaikka+polveesi+kuin+sulta+voimaa+lähtee.+Älä+ota+mitään+kipulääkettä+tai+mitään+muutakaan+kipua+lieventävää.+Sen+jälkeen+kestä+viikko+sitä+kipua+hampaita+purren+kuin+kunnon+mies.+Jos+sen+teet+parkumatta+ja+valittamatta,+sitten+vasta+saat+luvan+arvostella+minua.+Katsos+kun+minä+ole+kestänyt+yli+vuoden+vielä+kovempaa+kipua+ilman+mitään+siihen+auttavaa.+En+ole+vielä+seonnut,+enkä+myöskään+luovuttanut.
05.06.2021 15:40
Jaa.+Toiset+tykkää+karvattomista+kissoista+(eläin)+ja+toiset+niistä+joilla+on+turkki+päällä.+
Kurjaa+huomata+ettei+toisilla+kasva+yhtään+järkeä+päässä,+vaan+ne+vähäisetkin+aivosolut+alkaa+kuolemaan+aiheuttaen+entistä+enemmän+suusta+pääseviä+aivopieruja.+
Kyllä+se+on+varmaan+kurjaa+huomata,+kuinka+ne+viimeiset+aivosolut+kolisevat+tyhjän+kallon+sisällä+etsien+ulospääsyä.+
Kyllä+se+on+varmaan+kurjaa+huomata,+että+toisin+kuin+karvat+jotka+saa+poistettua,+ei+mustaa+sielua+pysty+muuksi+muuttamaan.+Vai+mitä+ap?+Sinä+se+taidat+täyttää+näistä++jokaisen+kriteerin.
05.06.2021 13:59
Mitä+se+sulle+kuuluu.+Valuuko+sulla+visva+mulkusta?+Yhtä+paljon+vaikuttaa+olevan+toimivia+aivosoluja+niin+yläpäässä,+kuin+alapäässä,+eli+pyöreät+nolla.
05.06.2021 12:50
Eipä+taida+viinamieskään+saada+seuraa+viinan+juomisesta+huolimatta,+kun+pitää+palstalla+hillua+sen+sijaan+että+olisi+niiden+naikkosten+tuohon+aikaan+perjantai-iltana.+
Taitaa+viinamies+vain+toivoa+saavansa+naisia,+vaikka+todellisuudessa+saa+niitä+vain+ja+ainoastaan+unissaan.+Säälittävää.
05.06.2021 11:29
Se+unohtui+sanoa,+että+Pappani+kuoli+vuonna+-91+ollessani+11-vuotias,+joten+häneltä+en+koskaan+ehtinyt+kysyä+hänen+kokemuksiaan+rintamalta,+koska+en+ollut+Papan+eläessä+vielä+kiinnostunut+niistä+ajoista+ja+tarinoista.+Toisaalta+pelkäsin+Pappaani+hänen+ollessa+alkoholisti,+joten+en+tiedä+olisinko+edes+uskaltanut+häneltä+niistä+ajoista+kysyä,+vaikka+sain+aikuisena+kuulla+hänen+kyllä+mielellään+puhuneen+sota-ajoista,+mitä+rintamalla+olleista+miehistä+ja+naisista+eivät+kaikki+edes+halunneet+tehdä.
05.06.2021 09:56
Olen+katsonut+sen+useampaan+kertaan,+ja+löytyy+omasta+hyllystä,+ja+olen+lukenut+myös+Traudl+Jungen+muistelmat,+johon+Perikato+perustuu.+Yleensä+jos+"löydän"+itselle+mielekkään+leffan+johon+todella+tykästyn,+luen+sen+myös+kirjana,+koska+niissä+kerrotaan+sama+tarina+laajemmin+ja+tarkempaan,+mitä+aikarajoitusten+takia++suppeammassa+elokuvassa.+
Multa+löytyy+hyllystä+leffana+myös+mm.+Kirjavaras,+Dunkirk,+Hacksaw+Ridge,+Pearl+Harbor,+Viattomat,+Unbroken,+Battle+of+the+Pasific,+The+Grey+Zone,+Taistelu+Tyynellämerellä,+Everyman's+War,+Saints+and+Soldiers,+U-571,+Last+Train+to+Auschwitz,+Yamato,+Atlantin+valli+murtuu,+Kirjeitä+Iwo+Jimalta,+kuin+myös+Isiemme+liput+samasta+taistelusta+kertova+mutta++amerikkalaisten+näkökannalta,++sekä+sarjoina+Band+Of++Brothers+ja+The+Pacific.+Noi+sarjat+on+lähes+puhki+katsotut,+ja+kumpainenkin+löytyy+itseltä+myös+kirjana.
Bruno+Ganz+esittää+Hitleriä+todella+hyvin+Perikadossa,+ja+oli+myös+mielenkiintoista+kuulla+Ganzin+haastattelu+dvd:n+making+of+bonuksissa,+kun+hän+kertoo+siitä+miltä+tuntui+ja+minkälaista+oli+valmistautua+esittämään+Hitleriä.+Yleensäkin+katson+pitämistäni+ja+dvd:llä+olevista+leffoista,+genre+kuin+genre,+kaikki+bonusmateriaalit,+ja+etenkin+dokumentit+siitä+kun+elokuvaa+on+tehty.+En+ole+käynyt+14+vuoteen+leffateatterissa,+vaan+joko+ostan+leffat+kirppiksiltä,+jos+satun+näkemään+kiinnostavan+leffan+tai+dokumentin,+tai+joissakin+tapauksissa+tilaan+uutuuden+suoraan+sen+ilmestyttyä.+Mulla+on+sama+juttu+niin+kirjojen+kuin+leffojen/dokkarien+suhteen;+jos+tykästyn+jostain,+katson+/luen+sen+kymmeniä+kertoja.+Sillä+hankin+tietyt+sarjat+tai+yksittäiset+leffat/kirjat+itselleni.
05.06.2021 09:49
Sittenhän+meillä+on+yhteiset+mielenkiinnon+kohteet.+Viime+syksynä+menehtynyt+102-vuotias+Mummuni+oli+kotoisin+Kivennavalta,+muutaman+kilometrin+päässä+silloiselta+rajalta,+ja+hän+oli+talvisodan+syttyessä+21+v.+He+pääsivät+palaamaan+takaisin+jatkosodan+aikana,+ja+olivat+saaneet+uuden+talon+lähes+valmiiksi,+kun+tuli+taas+käsky+lähteä.+
Vanhempani+ovat+käyneet+Sortavalassa+päivän+retkellä+2000-luvun+puolen+välin+jälkeen.+Itse+olisin+halunnut+lähteä+mukaan,+ja+olisinkin+päässyt+heidän+ja+muutaman+muun+mukaan,+mutta+selkäni+ei+silloin+olisi+kestänyt+bussissa+koko+päivän+istumista.+
Onko+isänisäsi+käynyt+kertaakaan+lapsuuden+maisemissa+entistä+kotipaikkaansa+katsomassa?+
Mummuni+(isänäiti)+kävi+kotonaan+kahdesti.+Ekalla+kerralla+oli+isäni+hänen+mukanaan,+mutta+he+eivät+päässeet+Mummun+kotikylään+muutaman+kilometrin+päähän,+kun+tiet+olivat+sen+verran+huonossa+kunnossa.+Toisella+kerralla+oli+äitini+isäni+ja+Mummuni+mukana,+ja+sillä+kertaa+pääsivät+perille+asti.+He+löysivät+Mummun+kotipaikan,+jossa+kasvisto+oli+vallannut+pihapiirin+jättäen+talon+kivijalan+jäljelle.+
Mulla+on+vielä+haaveena+päästä+käymään+Viipurissa,+kun+haluaisin+nähdä+paikan+josta+olen+lukenut+paljon.+Kivennavalle+mun+on+turha+enää+yrittää+päästä,+kun+ei+mulla+olisi+mitään+mahdollisuuksia+löytää+Mummun+lapsuudenkotia.+Toinen+paikka+missä+haluaisin+käydä+on+Auschwitz.+Ehkä+joskus+vielä+pääsenkin,+koska+nuo+kaksi+toivetta+on+mahdollista+toteuttaa.
04.06.2021 23:07
Olet+varmaan+ensimmäisenä+jonossa+antamassa.+Muutoin...evvk.
04.06.2021 20:57
Mä+olen+katsonut+sen+myöskin,+ja+löytyy+omana+DVD:llä.+Samoin+Shindlerin+Listan+olen+nähnyt+kymmeniä+kertoja.+Oon+ollut+niin+kauan+kuin+vain+muistan,+kiinnostunut+toisen+maailmansodan+aikakaudesta+ja+ihmiskohtaloista,+sekä+taisteluista.+En+tiedä+sitten+johtuuko+kiinnostukseni+alunperin+siitä,+että+Pappani+oli+sekä+talvi-+että+jatkosodassa,+ja+Mummuni+oli+kotoisin+nykyisen+itärajan+toiselta+puolelta,+ja+joutui+lähtemään+kahdesti+kotoaan+evakkoon.+Jälkimmäisellä+kertaa+lopullisesti.+
Olen+lukenut+myös+sekä+Wladyslaw+Szpilmanin+kirjoittaman+elämäkerran,+missä+hän+kuvaa+paljon+yksityiskohtaisemmin+elämäänsä+niin+ennen+sotaa,+kuin+sodan+aikana+ghetossa+selviytymistä,+mutta+myös+niitä+sodan+viime+hetkiä+jolloin+saksalaisupseeri+kapteeni+Hosenfeld+ruokki+ja+piilotti+Szpilmanin+rakennuksessa+johon+perusti+päämajansa,+kavaltamatta+tätä+muille+saksalaisille.+Szpilman+ei+ollut+ainoa+puolalainen,+tai+edes+ainoa+juutalainen+jonka+Hosenfeld+auttoi,+pelasti+ja+piilotti+saksalaisilta.+Suosittelen+lukemaan+elokuvan+tarinan+myös+kirjana.+
Schindlerin+Listan+olen+myös+lukenut+kirjana,+ja+sekin+kannattaa+lukea.+
Muistit+oikein.+Niin+pääosan+esittäjä+Adrien+Brody,+kuin+ohjaaja+Roman+Polanski+saivat+Oscarit,+mutta+elokuva+sai+myös+parhaan+sovitetun+käsikirjoituksen+Oscarin.
04.06.2021 20:01
En+ole+niin+hyvä+soittaja+kuin+haluaisin,+koska+olin+laiska+harjoittelemaan+silloin+kun+tunneilla+kävin,+vaikka+tykkäsin+soittaa.+Enkä+edes+lähelläkään+tuota+tasoa+mitä+He's+the+Piraten+soittaja+on.+
Äidin+puolen+suku+on+todella+musikaalista,+ja+sitä+kautta+periytynyt+minulle.+Viime+vuosina+en+ole+oikein+pystynyt+enää+itse+soittamaan,+mutta+musiikki+kulkee+joka+päivä+rinnalla.+
Mut+joo,+oot+siinä+oikeassa+kun+jotain+asiaa+tekee+itse,+sitä+oppii+arvostamaan+ja+katselemaan+sekä+kuuntelemaan+eri+tavalla,+kuin+sellainen+jolle+se+on+vaan+yksi+asia+muiden+joukossa.
04.06.2021 19:09
Kiitos.+Mä+oon+tainnu+yllättää+sut+aika+monta+kertaa+biisivalinnoillani.+Musamakuni+kun+on+laaja,+ja+kattaa+eri+genrejä,+vaikka+melodinen+metalli+on+se+mitä+kuuntelen+eniten.
04.06.2021 18:41
Siis+soitin+saman+biisin+serkkuni+häissä,+mutta+en+videolla.
04.06.2021 18:30
En+jaksa+heilua+enkä+tanssia,+mutta+tässä+vähän+leffamusaa:
Aluksi+Pirate's+of+the+Carribbeanin+He's+a+Piraten+yksi+mun+mielestä+parhaimmista+pianocovereista,+jonka+itse+soitin+serkkuni+häissä+kirkosta+poistumismusiikkina+hääparin+pyynnöstä.+
https://m.youtube.com/watch?v=jziI_cuN_H8
Morsiamen+saapumismusiikkina+soitti+kanttori+Star+Warsin+The+Imperial+Marchin
https://m.youtube.com/watch?v=-bzWSJG93P8
The+Pianist+-elokuvasta+Chopinin+Nocturne+cis-mollissa:
https://m.youtube.com/watch?v=UVXyZeYN5yY
Ja+sama+vielä+Wladyslaw+Szpilmanin+esittämänä,+kenen+elämästä+kyseinen+elokuva+kertoo:
https://m.youtube.com/watch?v=n9oQEa-d5rU
Viimeisenä,+muttei+suinkaan+vähäisimpänä+Schindlerin+Listasta+Shindler's+list+-nimikkobiisin:
https://m.youtube.com/watch?v=YqVRcFQagtI
04.06.2021 18:29
Kyllä+tulkitsee,+juurikin+sen+Phantom+of+the+Opera+nimikkobiisin.+Tuossa+sama+biisi+Nw:n+nykyisen+laulajan+Floor+Jansenin+ja+Henk+Poortin+tulkitsemana+Hollannin+Beste+Zangers+2019+ohjelmassa.+
https://m.youtube.com/watch?v=plCScjvDOJM
04.06.2021 18:04
Kuten+eräs+tossa+ylempänä+totesi,+voin+lähteä+jos+pystyn+ja+irl+pyydät.+Vaikka+tuskinpa+mua+tarkoitat.
04.06.2021 17:18
29 / 86