Siellä se köllöttelee. Kaveri torkkuu naapurikivellä. On ne vaan suloisia laardipalleroita. :)
https://wwf.fi/luontolive/norppalive/
Norppalive. Pullervo on kivellä. :)
130
917
Vastaukset
- Anonyymi
Ne vaan goisailee.
Välillä tuo etummainen nostaa päätä ja tarkkailee ympäristöä. Veikkaan, että se on Pullervo.
tosi..typy kirjoitti:
Välillä tuo etummainen nostaa päätä ja tarkkailee ympäristöä. Veikkaan, että se on Pullervo.
Mä luulen, että ne ovat Lola ja Sara.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/16726117/sara-huokuu-kehopositiivisuuttascrg kirjoitti:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/16726117/sara-huokuu-kehopositiivisuuttaVähän epäilen. Nämä norpat ei ole julkkistyrkkyjä, niitä seurataan salaa. :)
- Anonyymi
scrg kirjoitti:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/16726117/sara-huokuu-kehopositiivisuuttaParemminkin Jope ja Hedberg
- Anonyymi
Käänsi kylkeä. Hankalan näköistä.
- Anonyymi
Niillä on samaa näköä palstalaisten kanssa.
- Anonyymi
Vähän toisenlaista meininkiä kuin tosi-tv-ohjelmissa😂
- Anonyymi
BB tuotanto k u see.
- Anonyymi
tosi..typy kirjoitti:
Heh! Tämä on norppien oma BB-kivi. Jokaiselle oma. :D
Ja taas eri hahmo samasta trolli sta.
Anonyymi kirjoitti:
Ja taas eri hahmo samasta trolli sta.
Anteeksi nyt en ymmärtänyt. Mitä tarkoitat?
- Anonyymi
Ja joku toinen. Mutta hei, tuo taitaa olla palstalta, mitä se tekee 🤣🤣🤣😂
Hetki sitten Pullervo makasi selällään ja otti aurinkokylpyjä keskivartaloon. Tosi söpöä. :)
PS. Olen antanut itseni ymmärtää, että tuo etummainen on Pullervo.
Tädilläni, hänen työkavereilla ja heidän kuntoutujilla on oma norppa-live, jossa on emon lisänä kuutti. Ovat parkkeeranneet siihen rannan kiville aika lähelle kuntoutuslaitosta.
He taitavat asua tosi lähellä norppien aluetta? Ovat onnekkaita. Näin kaupunkilaisena on mielenkiintoista seurata norppien elämää luonnossa live-lähetyksen kautta. Ei niitä muuten näkisi.
- Anonyymi
On hyvä pitää mielessä, että luonto itse aikoinaan järjesti jääkauden jälkeen niin, että Saimaan norppa jäi vesien laskiessa nalkkiin Saimaalle. Sen oikea paikka olisi Itämeri.
Nykyihmisen keinotekoiset Saimaan norpan suojelutoimet ovat isossa kuvassa pelkkää tekohengitystä ellei elukan tärkeimmillä alueilla kielletä kokonaan veneilyä, alusliikennettä ja kaikenlaista kalastusta sekä jäällä liikkumista. Toisin sanoen koko Saimaa on muutettava totaali luonnonsuojelualueeksi rantoineen. Muussa tapauksessa Saimaan norppa on ja pysyy uhanalaisena, Valitettavasti. Anonyymi kirjoitti:
On hyvä pitää mielessä, että luonto itse aikoinaan järjesti jääkauden jälkeen niin, että Saimaan norppa jäi vesien laskiessa nalkkiin Saimaalle. Sen oikea paikka olisi Itämeri.
Nykyihmisen keinotekoiset Saimaan norpan suojelutoimet ovat isossa kuvassa pelkkää tekohengitystä ellei elukan tärkeimmillä alueilla kielletä kokonaan veneilyä, alusliikennettä ja kaikenlaista kalastusta sekä jäällä liikkumista. Toisin sanoen koko Saimaa on muutettava totaali luonnonsuojelualueeksi rantoineen. Muussa tapauksessa Saimaan norppa on ja pysyy uhanalaisena, Valitettavasti.Tuosta tuli mieleen... Aina kun kuutteja pelastetaan, milloin mistäkin tilanteesta, ne viedään Korkeasaareen hoidettavaksi . Kun ne tervehtyvät ja vahvistuvat, niitä ei palauteta löytöpaikkaan, vaan niillä on joku ihan oma alueensa Itämerellä, jonne ne vapautetaan.
Tästä oli just uutisissa juttua, kun olivat taas löytäneet hädässä olevan kuutinpoikasen ja vieneet sen hoitoon. Aikanaan sekin vapautetaan Itämereen, sinne muiden norppien joukkoon.tosi..typy kirjoitti:
He taitavat asua tosi lähellä norppien aluetta? Ovat onnekkaita. Näin kaupunkilaisena on mielenkiintoista seurata norppien elämää luonnossa live-lähetyksen kautta. Ei niitä muuten näkisi.
Paikka on Etelä-Savossa aivan upealla paikalla lähellä Lustoa, ja se seutu on kesällä yksi upeimpia paikkoja Suomessa harjuineen ja järvineen.
Luonnossa eläviä eläimiä on kiva seurata, kunhan sen pystyy tekemään ilman että näille eläimille aiheutuu siitä häiriötä.
Mun on tullut itse asuttua niin isommassa kuin pienemmässä kaupungissa, joko ihan keskustassa tai lähellä sitä, mutta myös ihan maaseudulla. Viihdyn niin kaupungissa kuin maallakin, mutta kummassakin on omat hyvät ja huonot puolensa.
Tuossa juurikin pääsiäisenä kolme peuraa meni porukoitteni pihan läpi keskellä kirkasta -pilvinen- päivää, siili löytyy pihapiirissä kuten pupujussit menneenä talvena. Ilves on pyörinyt nurkissa, samoin susi, ja jopa haikara on nähty -näin omin silmin talon ikkunasta- lähipellolla. Joutsenia ja hanhia majoittuu isoina laumoina niin keväällä kuin syksyllä muuttomatkojensa aikana lähipelloille.
Huonoja puolia ihan maalla peltojen keskellä asumisessa on mm. se, että lähes jokaisella kerralla isomman myräkän iskiessä ympäri vuoden sähköt katkee, ja kun ne katkeavat, ne saattavat olla pitkään poissa.
Pari kolme vuorokautta on ollut pisimmillään, jos oikein muistan, ja jos ei itsellä ole agrikaattia millä saada sähköä, ei hanasta saa vettä eikä vessaa voi vetää, ruokaa pystyy tekemään tai lämmittämään vain joko puilla lämpiävillä hellalla sekä leivinuunissa, tai kosaanilla. Ylipäätään mitään mikä ei toimi pattereilla tai akuilla, ei voi käyttää koska ei ole virtaa. Jos akku tyhjenee, sitä ei voi ladata ennen sähköjen tuloa, tai sitten on mentävä jonnekin missä on sähköt.
Talvella lämmitys ei onnistu, koska kiertovesipumppu ei toimi, ellei sitten ole takkaa tai leivinuunia jossa polttaa puita ja sitä kautta saada lämpöä. Jo vuorokaudessa sisälämpö saattaa tippua kolmisen astetta.
Jokaisen on punnittava itselle ne tärkeimmät asiat siinä suhteessa, missä haluas asua ja mistä on valmis luopumaan saadakseen jonkin toisen itselle tärkeämmän asian.- Anonyymi
tosi..typy kirjoitti:
Tuosta tuli mieleen... Aina kun kuutteja pelastetaan, milloin mistäkin tilanteesta, ne viedään Korkeasaareen hoidettavaksi . Kun ne tervehtyvät ja vahvistuvat, niitä ei palauteta löytöpaikkaan, vaan niillä on joku ihan oma alueensa Itämerellä, jonne ne vapautetaan.
Tästä oli just uutisissa juttua, kun olivat taas löytäneet hädässä olevan kuutinpoikasen ja vieneet sen hoitoon. Aikanaan sekin vapautetaan Itämereen, sinne muiden norppien joukkoon.Ei kai nyt Saimaasta pelastettua kuitenkaan Itämereen? Sehän on kuitenki oma alalaji, jonka geeneistä halutaan huolehtia. Kun se morfologisestikkin on eronnut tästä Itämeren norpasta, tummempi ja sillä levein kallo, lyhyin kuono. Silmät kattoo ihmismäisesti eteenpäin. Ja myös geneettisesti, ekologisesti tietenkin eristyksessä eriytynyt. Oppinut pesimään rantakinoksiin mm meressä pesivät ahtojäihin.
Anonyymi kirjoitti:
Ei kai nyt Saimaasta pelastettua kuitenkaan Itämereen? Sehän on kuitenki oma alalaji, jonka geeneistä halutaan huolehtia. Kun se morfologisestikkin on eronnut tästä Itämeren norpasta, tummempi ja sillä levein kallo, lyhyin kuono. Silmät kattoo ihmismäisesti eteenpäin. Ja myös geneettisesti, ekologisesti tietenkin eristyksessä eriytynyt. Oppinut pesimään rantakinoksiin mm meressä pesivät ahtojäihin.
Tässä on linkki parinvuoden takaa, Siinä sanotaan, ettei Saimaalta pelastettua norppaa voi palauttaa takaisin Saimaalle. Niillä saattaa olla jotain tautiriskejä.
https://yle.fi/uutiset/3-10945090- Anonyymi
tosi..typy kirjoitti:
Tässä on linkki parinvuoden takaa, Siinä sanotaan, ettei Saimaalta pelastettua norppaa voi palauttaa takaisin Saimaalle. Niillä saattaa olla jotain tautiriskejä.
https://yle.fi/uutiset/3-10945090Joo, noin sitte, mutta onko niin ettei voi oikein tuota Itämereenkään laittaa, ettei sopeutuis sinne. Että eläintarha ainoa mahdollinen noille pelastetuille. Onhan tuo homma tietenki melkoista tekohengitystä, ehkä vain vääjäämättömän lykkäämistä. Joku jääkarhuhan on sitte pulassa pikkusen isommista syistä.
- Anonyymi
tosi..typy kirjoitti:
Tuosta tuli mieleen... Aina kun kuutteja pelastetaan, milloin mistäkin tilanteesta, ne viedään Korkeasaareen hoidettavaksi . Kun ne tervehtyvät ja vahvistuvat, niitä ei palauteta löytöpaikkaan, vaan niillä on joku ihan oma alueensa Itämerellä, jonne ne vapautetaan.
Tästä oli just uutisissa juttua, kun olivat taas löytäneet hädässä olevan kuutinpoikasen ja vieneet sen hoitoon. Aikanaan sekin vapautetaan Itämereen, sinne muiden norppien joukkoon.Ja nyt lauruska, mut sama tyyppi trolli.
- Anonyymi
Lauruska kirjoitti:
Paikka on Etelä-Savossa aivan upealla paikalla lähellä Lustoa, ja se seutu on kesällä yksi upeimpia paikkoja Suomessa harjuineen ja järvineen.
Luonnossa eläviä eläimiä on kiva seurata, kunhan sen pystyy tekemään ilman että näille eläimille aiheutuu siitä häiriötä.
Mun on tullut itse asuttua niin isommassa kuin pienemmässä kaupungissa, joko ihan keskustassa tai lähellä sitä, mutta myös ihan maaseudulla. Viihdyn niin kaupungissa kuin maallakin, mutta kummassakin on omat hyvät ja huonot puolensa.
Tuossa juurikin pääsiäisenä kolme peuraa meni porukoitteni pihan läpi keskellä kirkasta -pilvinen- päivää, siili löytyy pihapiirissä kuten pupujussit menneenä talvena. Ilves on pyörinyt nurkissa, samoin susi, ja jopa haikara on nähty -näin omin silmin talon ikkunasta- lähipellolla. Joutsenia ja hanhia majoittuu isoina laumoina niin keväällä kuin syksyllä muuttomatkojensa aikana lähipelloille.
Huonoja puolia ihan maalla peltojen keskellä asumisessa on mm. se, että lähes jokaisella kerralla isomman myräkän iskiessä ympäri vuoden sähköt katkee, ja kun ne katkeavat, ne saattavat olla pitkään poissa.
Pari kolme vuorokautta on ollut pisimmillään, jos oikein muistan, ja jos ei itsellä ole agrikaattia millä saada sähköä, ei hanasta saa vettä eikä vessaa voi vetää, ruokaa pystyy tekemään tai lämmittämään vain joko puilla lämpiävillä hellalla sekä leivinuunissa, tai kosaanilla. Ylipäätään mitään mikä ei toimi pattereilla tai akuilla, ei voi käyttää koska ei ole virtaa. Jos akku tyhjenee, sitä ei voi ladata ennen sähköjen tuloa, tai sitten on mentävä jonnekin missä on sähköt.
Talvella lämmitys ei onnistu, koska kiertovesipumppu ei toimi, ellei sitten ole takkaa tai leivinuunia jossa polttaa puita ja sitä kautta saada lämpöä. Jo vuorokaudessa sisälämpö saattaa tippua kolmisen astetta.
Jokaisen on punnittava itselle ne tärkeimmät asiat siinä suhteessa, missä haluas asua ja mistä on valmis luopumaan saadakseen jonkin toisen itselle tärkeämmän asian.Eivät taida asua Saimaalla.
Anonyymi kirjoitti:
Ja nyt lauruska, mut sama tyyppi trolli.
Sorry tuottaa pettymys. Olet erehtynyt.
tosi..typy kirjoitti:
Sorry tuottaa pettymys. Olet erehtynyt.
Toi kuvittelee, et ensin olen Jan, ja nyt sinä, ja väittää mun olevan pakkomielteinen siihen kuka hän on. Niin, kumpikohan meistä lopulta on se pakkomielteinen, ja sekopää?
Hulluilla on halvat huvit. Ja mielenhäiriössä olevaa ihmistä on turha yrittää saada uskomaan totuutta. Parempi ettet vastaa sille ollenkaan.Lauruska kirjoitti:
Toi kuvittelee, et ensin olen Jan, ja nyt sinä, ja väittää mun olevan pakkomielteinen siihen kuka hän on. Niin, kumpikohan meistä lopulta on se pakkomielteinen, ja sekopää?
Hulluilla on halvat huvit. Ja mielenhäiriössä olevaa ihmistä on turha yrittää saada uskomaan totuutta. Parempi ettet vastaa sille ollenkaan.Jotkut haluaa nähdä salaliittoteorioita ympärillään. He kehittelevät omassa mielikuvituksessaan hölmöjä ajatuksia ja vetävät harhaisia johtopäätöksiä. Ehkä he näin viihdyttävät itseään? Kuten sanoit, halvat huvit...
Parempi, kun suhtautuu välinpitämättömästi ja itse siirtyy seuraavaan asiaan. :)
Norppa on kivellä ja sääksi on pesällä hautomassa. Siellä näkyi 2 pilkullista munaa. :)
- Anonyymi
Niillä on karvanvaihtoviikot menneillään, sanovat tuossa että se ottaa koville, turkin pitää olla kuiva ja se kutittaa, olettavat niin. Karvanvaihto keskeytyy, jos joutuu pulahtamaan veteen, niitä ei Sais nyt häiritä. Sitte ku uusi karva, se palaa taas veteen
Niin on. Huomasin just, että Pullervo äsken kovasti rapsutteli pyrstöään. Taitaa kutista jonkin verran?
- Anonyymi
Sinkkuja kaikki tyyni. Voisivat ryhtyä anarkisteiksi ja ryhtyä toimimaan PS-kannattajan tavoin.
>Simiti<- Anonyymi
Sen takia muuten olevat uhanalaisia, koska ovat sinkkuja.
Ne vaan ei sitoudu. Vaihtavat paria lennosta, tai hyppivät kiveltä toisele. Silti kuutteja syntyy ihan kiitettävä määrä.
Jotainhan ne touhuu, vai miten sen asian kanssa nyt oikein on? :)
- Anonyymi
Joo no laitetaan vielä tää nestori miikkulainen, vaikka kyllähän nuo käsittääkseni pariutuu, niitä poikasia vaan kuolee liikaa.
https://youtu.be/M9x52lMMk1g- Anonyymi
Onko täällä muka muitakin wanhoja, kuin minä?
>Simiti< - Anonyymi
Toi kipale on vuodelta 1982, ja siinä sanotaan että norppii vain 100 enää, olivatko noin vähissä jo, melkoisen pullonkaulan läpi menneet, ei ole enää geenipooli hääppöinen
- Anonyymi
Toi kappale osallistu syksyn säveleen, kansan raati ei pitänyt.....
Tuossa vielä Trio Töykeiden versio, Kuusistoko tuossa nyt viulun kans. https://youtu.be/NLmz20XLrfQ
- Anonyymi
Niin siis nuohan on mun sukulaisia, jos olisin tiennyt kuvauksesta olisin mennyt mukaan kuviin.
Norppa83 outSukukokous. Mikäs sen mukavampaa? Olisitte päässeet vaihtamaan kuulumisia ja yhdessä viettämään laatuaikaa. Onhan siinä vieressä muutama kivi vapaana. :)
- Anonyymi
Nehän on vähän kun kurpat rannalla. Menkää rannalle kesällä niin näkee samanlaisia pulleroita.
- Anonyymi
tosi..typy kirjoitti:
Noh, noh, ei noin. Naisen vartalo on temppeli (ei tuomion temppeli)! :)
Minkä tai mikä temppeli se sinun mielestäsi on?
Anonyymi kirjoitti:
Minkä tai mikä temppeli se sinun mielestäsi on?
Monen asian temppeli. Naisella on monta roolia. Minkä itse valitset?
- Anonyymi
tosi..typy kirjoitti:
Monen asian temppeli. Naisella on monta roolia. Minkä itse valitset?
Sanoisin, että ihmisen keho tulisi olla Pyhän Hengen temppeli, koskee sekä miehiä ja naisia. On naisella monta roolia ja keho on moneen asiaan tarkoitettu.
- Anonyymi
Niin näkyy köllöttelevän, kai sitten koko päivän siinä maannut.
-harmiseikirj-- Anonyymi
tosi..typy kirjoitti:
Luultavasti köllöttelevät vielä pitkään. Kuivaa turkkiaan rapsutellen. :)
Tuota voisi käyttää koulutusvideona kaikille hötkyilijöille joilla on aina olevinaan kiire :)
-harmiseikirj- - Anonyymi
tosi..typy kirjoitti:
Luultavasti köllöttelevät vielä pitkään. Kuivaa turkkiaan rapsutellen. :)
Hitto, juuri kun alkoi tapahtumaan. Se takimmainen oli putoamaisillaan kiveltä niin just jännässä kohtaa meni filmi poikki ja ilmoitus "teknisiä haasteita". Kyllä harmittas jos ois koko päivän tuota seurannu ja tuolleen katkeaa.
-harmiseikirj- Anonyymi kirjoitti:
Tuota voisi käyttää koulutusvideona kaikille hötkyilijöille joilla on aina olevinaan kiire :)
-harmiseikirj-Jep. Turha kiire pois. Norppaillaan vaan. :)
Anonyymi kirjoitti:
Hitto, juuri kun alkoi tapahtumaan. Se takimmainen oli putoamaisillaan kiveltä niin just jännässä kohtaa meni filmi poikki ja ilmoitus "teknisiä haasteita". Kyllä harmittas jos ois koko päivän tuota seurannu ja tuolleen katkeaa.
-harmiseikirj-Voi harmi, harmis. Just hyvässä kohtaa. Niitä teknisiä vikoja tulee pitkin päivää. Lähetys pätkii. Ei se kauaa kestä, mutta hyvä tilanne menee ohi.
- Anonyymi
tosi..typy kirjoitti:
Voi harmi, harmis. Just hyvässä kohtaa. Niitä teknisiä vikoja tulee pitkin päivää. Lähetys pätkii. Ei se kauaa kestä, mutta hyvä tilanne menee ohi.
Joo, näkyy välillä tekevän tuon ilmotuksen, varmaan hidas yhteys tekee sitä. Tuo kyllä nyt näyttää siltä että se ihan varsin tahalleen tuossa keikkuu reunalla ihan niin kuin ois putoamaisillaan muttei ikinä putoo. Tuotannon juonia, sovittu homma.
-harmiseikirj- Anonyymi kirjoitti:
Joo, näkyy välillä tekevän tuon ilmotuksen, varmaan hidas yhteys tekee sitä. Tuo kyllä nyt näyttää siltä että se ihan varsin tahalleen tuossa keikkuu reunalla ihan niin kuin ois putoamaisillaan muttei ikinä putoo. Tuotannon juonia, sovittu homma.
-harmiseikirj-Norppahahmo toimii täysin käsikirjoituksen mukaan. Jokaisessa tosi-tv:ssä on aina hieman jännitystä ja draamaa. :)
Hehee, nyt tässä on äänikin.
Miltähän se kuulostaa kun norppa pieraisee? Jotenkin sitä jää odottamaan tuossa, että koska pärähtää :)Tuo ääni on kiva lisä. Veden liplatusta ja välilä linnun laulua. Rauhoittavaa.
Aikaisemmin tuo etummainen norppa pissi tuohon kivelle. Siitä ei kuullunut ääntä, eikä suhinaa. Se oli ns. "hiljainen lirutus". :D
- Anonyymi
Palstalaiset makaa samalla lailla kotona röhnöttäen.
Sääksi tuolla sadattelee, että olisi perkele pitänyt katto rakentaa pesään, kun lunta pukkaa tupaan: https://wwf.fi/luontolive/saaksi/
Tuo hautova on varmaan naaras. En tunne lintuja kovin hyvin, joskushan koiraskin voi hautoa. Se korjasi hieman asentoa ja siellä näkyi ainakin 2 munaa pesässä. Ilmeisesti sen kumppani on hakemassa sapuskaa? Hups, sen kaveri lensi just pesälle ja toi muonaa. Siellä käy kova piipitys ja keskustelu, ilmeisesti kumppani sai rakentavaa kritiikkiä.
On ne aika villin näköisiä. Tuolla sääksellä on sellainen "resting bitch face" päällänsä. :)tosi..typy kirjoitti:
Tuo hautova on varmaan naaras. En tunne lintuja kovin hyvin, joskushan koiraskin voi hautoa. Se korjasi hieman asentoa ja siellä näkyi ainakin 2 munaa pesässä. Ilmeisesti sen kumppani on hakemassa sapuskaa? Hups, sen kaveri lensi just pesälle ja toi muonaa. Siellä käy kova piipitys ja keskustelu, ilmeisesti kumppani sai rakentavaa kritiikkiä.
On ne aika villin näköisiä. Tuolla sääksellä on sellainen "resting bitch face" päällänsä. :)Näkyy lumet sulaneen.
Ai sillä on kumppanikin.
Mä ihmettelinkin eilen, että mikä mangusti se sääksi luulee olevansa, kun pää pyöri ja se tähyili taivaalle. Ihan kuin tuonne puun latvaan vihollinen hyökkäisi ilmasta. Mutta se odottikin vaan "ruokalähettiä" saapuvaksi.scrg kirjoitti:
Näkyy lumet sulaneen.
Ai sillä on kumppanikin.
Mä ihmettelinkin eilen, että mikä mangusti se sääksi luulee olevansa, kun pää pyöri ja se tähyili taivaalle. Ihan kuin tuonne puun latvaan vihollinen hyökkäisi ilmasta. Mutta se odottikin vaan "ruokalähettiä" saapuvaksi.Joo, pesällä käy vilske. Sen kumppanin osa ei ole kovinkan helppo. Aina pitää saalistaa ja tuoda emännälle herkkuja. :D
tosi..typy kirjoitti:
Joo, pesällä käy vilske. Sen kumppanin osa ei ole kovinkan helppo. Aina pitää saalistaa ja tuoda emännälle herkkuja. :D
Sääksi välillä pyörittelee tai kääntelee muniaan, että paistuvat alla tasaisesti.
scrg kirjoitti:
Sääksi välillä pyörittelee tai kääntelee muniaan, että paistuvat alla tasaisesti.
Tehokas hautomo. Tuo emäntä oli hetken täydessä unessa, nokka kiinni pesän lattiassa. Se ottaa minitorkkuja. Ei se pitkään nuku, kun havahtuu ja pää alkaa pyörimään. Se on selvästi unelias, se "pilkkii" koko ajan. Rankkaaa touhua tuo hautominen.
tosi..typy kirjoitti:
Tehokas hautomo. Tuo emäntä oli hetken täydessä unessa, nokka kiinni pesän lattiassa. Se ottaa minitorkkuja. Ei se pitkään nuku, kun havahtuu ja pää alkaa pyörimään. Se on selvästi unelias, se "pilkkii" koko ajan. Rankkaaa touhua tuo hautominen.
Me miehet tiedämme. Itsekin tässä melkein istun munien päällä ja on kyllä tosi rankkaa.
Mä en ole nähnyt ruokalähetystä. Tuleeko sinne kokonainen kala? Joskushan kai juuri noiden sääksien jäljiltä löytyy kaloja kuivalta maalta kaukana järvistä, joista tai meristä.
Norpat ovat häipyneet. Kivi on tyhjä. Tulkaa takasiiii!
- Anonyymi
Eipä Pullervoo näy. Rantakivi tyhjä
Se on kiva että oon tänään ollut liikkeellä . Niillä on niin mahtavaa.
tosi..typy kirjoitti:
On ne vaan söpöjä. Tänään siellä on yksi norppa kivellä. Eilen oli 2. :)
Mahtavaa pirteyttä kerrakseen. En ole seurannut tänä vuonna kuin pienten tohellusta ja vain asioiden hoitoa sekä kalalokin pesintää. Myös kirjastosta tilannut jokin 60kirjaa lainaa 8 pienten peliä. Muutaman päivän ihan pikkuisten kirjoja. Sellainen seulominen missä järjestyksissä käyn läpi kun kirjasto vaihtoehtona ollut vain varata lainata. Mutta kyllä tämäkin käy. Sellainen kirjojen lukemisen sportti iltasadun lisäksi 26 kirjaa tuo 3 vuotias on kuunnellut 3 päivän aikana ne on lyhyitä ja kivoja.
tosi..typy kirjoitti:
Mutta miten ne norpat toisiinsa suhtautui?
tosi..typy kirjoitti:
Oot. Ei oon😅
valtakunta kirjoitti:
Mahtavaa pirteyttä kerrakseen. En ole seurannut tänä vuonna kuin pienten tohellusta ja vain asioiden hoitoa sekä kalalokin pesintää. Myös kirjastosta tilannut jokin 60kirjaa lainaa 8 pienten peliä. Muutaman päivän ihan pikkuisten kirjoja. Sellainen seulominen missä järjestyksissä käyn läpi kun kirjasto vaihtoehtona ollut vain varata lainata. Mutta kyllä tämäkin käy. Sellainen kirjojen lukemisen sportti iltasadun lisäksi 26 kirjaa tuo 3 vuotias on kuunnellut 3 päivän aikana ne on lyhyitä ja kivoja.
On teillä siellä vilskettä. Lapsille lukeminen on aina arvokas asia. Jatkakaa samaan malliin. :)
valtakunta kirjoitti:
Mutta miten ne norpat toisiinsa suhtautui?
Ne norpat makasivat omilla kivillään. Ei tultu kaverin reviirille. Ei ollut mitään nahistelua, vaan ihan sovussa kellivät auringossa. :)
tosi..typy kirjoitti:
On teillä siellä vilskettä. Lapsille lukeminen on aina arvokas asia. Jatkakaa samaan malliin. :)
Juu ei se pois ole keltäkään edemmikseen mietin vain jatkuvaa kehittämistä.
tosi..typy kirjoitti:
Ne norpat makasivat omilla kivillään. Ei tultu kaverin reviirille. Ei ollut mitään nahistelua, vaan ihan sovussa kellivät auringossa. :)
Se mukava kuulla.
tosi..typy kirjoitti:
Haasteellista löytää sopivia kirjoja.
valtakunta kirjoitti:
Haasteellista löytää sopivia kirjoja.
Tuo varmasti on totta. Jos sinulla on monta satujen kuulijaa, siinä on varmasti myös monta mielipidettä. On haasteellista löytää se kultainen keskitie, jotta kaikki olisi tyytyväisiä ja mielenkiinto säilyy. Aikamoista tasapainoilua. :)
tosi..typy kirjoitti:
Tuo varmasti on totta. Jos sinulla on monta satujen kuulijaa, siinä on varmasti myös monta mielipidettä. On haasteellista löytää se kultainen keskitie, jotta kaikki olisi tyytyväisiä ja mielenkiinto säilyy. Aikamoista tasapainoilua. :)
Noh isommat saa pitempiä celiasta kuunnelutan satukirjan nukkumaan menessä. Muuten pistän lukemaan itse itse kirjasta onneksi löytyy suurin piirtein näyttöä mitä kirjaa minkäkin ikäiselle tarjolla kirjastosta imutta joskus tulee liian pitkiä pikkuisille joten ne ei jaksa sitten kuunnella ja lähtevät lätkimään iltasatu aikaaan. Kumminkin isommat vaatii jo enemmän ikäistään materiaalia on sinäänsä myös vaikeampia kuunnella.
https://www.celianet.fi/
Aattelin että sitkeys harjaantuu istua ja kuunnella kun harjoitan kuuntelua ja istuttamalla.
Enköhän saa noista hyviä kuulijoita vielä🤔tosi..typy kirjoitti:
Areenan satukirjat oon jo kuunnelluttanut kaikki lasten mitkä kuulostaa kiinnostavalle.
tosi..typy kirjoitti:
Siis päivittäin pistän lukemaa kirjaa isommat itsenäisesti.
Sinäänsä lapsen taidot myön lukiana kehittyy.
Sitä nyt tarkoitan jatkuvana kehittämisenä kun varmistan kuin hampaiden pesun että se tehdään kun annan tehtävän.
- Anonyymi
Jaa, aloittaja taitaa olla ihastunut pulleaan Pullervoon, kun on nimen keksinyt ja söpönä Pullervoa pitää.
Ei muuta, kuin kosimaan Pullervoa muikun kanssa, niin siitä se lähtee.
Tässä poikkeustilanteessa voi nainekin kosia.Olen Pullervo superfani. Tuo norppa on kuuluisuus ja meitä faneja on ympäri maailmaa. Ihailemme kaukaa ja olemme kiitollisia, että meillä on mahdollisuus seurata norppia luonnossa. Ilman Norppaliveä ei stadilaiseella olisi tällaista, ainutlaatuista, madollisuutta seurata norppien elämää.
Tätä Norppaliveä voi nähdä vain kerran vuodessa, toukokuussa, kun norppa nousee kivelle lekottelemaan,- Anonyymi
tosi..typy kirjoitti:
Olen Pullervo superfani. Tuo norppa on kuuluisuus ja meitä faneja on ympäri maailmaa. Ihailemme kaukaa ja olemme kiitollisia, että meillä on mahdollisuus seurata norppia luonnossa. Ilman Norppaliveä ei stadilaiseella olisi tällaista, ainutlaatuista, madollisuutta seurata norppien elämää.
Tätä Norppaliveä voi nähdä vain kerran vuodessa, toukokuussa, kun norppa nousee kivelle lekottelemaan,Mitäs typy tuumaisit, jos joku komea mies tallustelisi samalle kalliolle, jossa norppa lepäilee ja kuuluisi : hus, hus hylje, menehän siitä, meikäläinen tulee tähän niinku loikoileen, et saa tositypy tsiigata, kun komea kundi tässä rentoutuu tälleen pelkissä uimahousuissa ja sen jälkeen ei livessä enää norppia näkyis, vaan uimahousuinen komea top-10 mies.
Anonyymi kirjoitti:
Mitäs typy tuumaisit, jos joku komea mies tallustelisi samalle kalliolle, jossa norppa lepäilee ja kuuluisi : hus, hus hylje, menehän siitä, meikäläinen tulee tähän niinku loikoileen, et saa tositypy tsiigata, kun komea kundi tässä rentoutuu tälleen pelkissä uimahousuissa ja sen jälkeen ei livessä enää norppia näkyis, vaan uimahousuinen komea top-10 mies.
Uimahousissa käyskenteleviä miehiä näkee kesäisin uimarannoilla. Ne ei ole suojelun alaisia, kuten norpat. Antaa norpan kelliä omalla kivellä. Te, top-10, uimahousuumiehet, saatte etsiä itsellenne jonkun muun hengailupaikan. :)
- Anonyymi
Mites palstalaiset reagoisivat, jos norppaliveen ilmestyisi kuvan taustalta sukeltaja harphuunan kanssa ja tähtäisi kalliolla pötköttelevään söpöön norppaan.
Laukaisisi ja harphuunan nuoli menisi ohi ja norppa sukeltaisi.
Sama toistuisi joka kerta, kun morppa on päässy kaliolle lepäämään.
Lähtisitkö siltä istumalta puolustamaan norppaa ja kävisit sukeltajan kimppuun kaikella voimallasi ja anastaisit sukeltajan harphuunan?Norpat ovat suojeltuja, ei niitä saa hätistellä.
Se idiootti, joka norppien rauhaa häiritsee, joutuu kokemaan karmeat seuraukset.
- Anonyymi
Miltähän moinen maistuisi grillattuna? Siis en tietenkään ole aikeissa syödä, mutta tuli vain mieleen, että olisiko lähempänä pekonia, vai kalaa?
Täällä meren äärellä olen moisia nähnyt ihan livenäkin kalassa ollessani. Tosin varmaankaan eivät olleet ihan samansukuisia.Eikös ne eskimot Gröönlanissa metsästä hylkeitä ja käyttävät ihan kaiken hyödykseen siitä hylkeestä? En kyllä haluaisi maistaa, en edes uteliaisuudesta.
tosi..typy kirjoitti:
Eikös ne eskimot Gröönlanissa metsästä hylkeitä ja käyttävät ihan kaiken hyödykseen siitä hylkeestä? En kyllä haluaisi maistaa, en edes uteliaisuudesta.
Juu, mut hykeitä ja norppia ei kannata mennä kosketteleen, voi saada traanikäden.
On kuulemma yleinen sairaus hylkeen metsästäjien keskuudessa ja voi kuulemma tulla, kun hyljettä teurastaa.
https://yle.fi/uutiset/3-10746516
Juu, ei kannata hylkeenlihaa maistaa, voi tulla sen jälkeen pötköttelijä, kuten norppa.
Areenassa on pyöriny joku ihme hirvivaellus, en ole seuranut, mutta viime vuonna katselin ja hirvet siellä elehti, mut ei se ollut niin kiinnostava, kun monta päivää katsoi ja ei hirven hirveä ja sitten muutama hirvi pomppi meneen...RumaMies kirjoitti:
Juu, mut hykeitä ja norppia ei kannata mennä kosketteleen, voi saada traanikäden.
On kuulemma yleinen sairaus hylkeen metsästäjien keskuudessa ja voi kuulemma tulla, kun hyljettä teurastaa.
https://yle.fi/uutiset/3-10746516
Juu, ei kannata hylkeenlihaa maistaa, voi tulla sen jälkeen pötköttelijä, kuten norppa.
Areenassa on pyöriny joku ihme hirvivaellus, en ole seuranut, mutta viime vuonna katselin ja hirvet siellä elehti, mut ei se ollut niin kiinnostava, kun monta päivää katsoi ja ei hirven hirveä ja sitten muutama hirvi pomppi meneen...Mielummin katselen eläviä hylkeitä. Varsinkin nyt kiinnostaa nämä norpat. Hirvet ei hirveästi kiinnosta. Ehkä myöhemmin?
- Anonyymi
tosi..typy kirjoitti:
Mielummin katselen eläviä hylkeitä. Varsinkin nyt kiinnostaa nämä norpat. Hirvet ei hirveästi kiinnosta. Ehkä myöhemmin?
Hienoa että nainen kohdistaa kiinnostuksena eläimiin, täällä olisi tarjolla yksi sika:)
AsianVierestä Anonyymi kirjoitti:
Hienoa että nainen kohdistaa kiinnostuksena eläimiin, täällä olisi tarjolla yksi sika:)
AsianVierestäSe on makuasia. Kuka mistäkin eläimestä tykkää. Tällä vikkolla tykkään norpista.
Sikoja on tarjolla ympäri vuoden, ne ei koskaan ole olleet mitekään mielenkiintoisia tapauksia.
Minulla on kotona oma nallekarhu. Tarvittaessa halaan sitä. :)- Anonyymi
Tykkään sinun tyylistä ja varmasti sitä tekee myös miehesi.
Mukava että olet palstalla.
Tykkään sinun tyylistä ja varmasti sitä tekee myös miehesi.
Mukava että olet palstalla.
AsianVierestäKiitti. Kiva kuulla. :)
Nyt on taas aikaa palstailla. Aina ei ole. Valitettavasti arjen pyöritys haittaa vapaa-ajan hauskuuksia.- Anonyymi
tosi..typy kirjoitti:
Kiitti. Kiva kuulla. :)
Nyt on taas aikaa palstailla. Aina ei ole. Valitettavasti arjen pyöritys haittaa vapaa-ajan hauskuuksia.Kuten meillä kaikilla, minullakin on yksi päivä viikosta jolloin voin vittuilla tällä palstalla kaiken pahan pois viikon kokemusista joita elämän virtaus minulle tuottaa.
Anteeksi jo ennakkoon, syy ei ole teidän:)
Kuten meillä kaikilla, minullakin on yksi päivä viikosta jolloin voin vittuilla tällä palstalla kaiken pahan pois viikon kokemusista joita elämän virtaus minulle tuottaa.
Anteeksi jo ennakkoon, syy ei ole teidän:)
AsianVierestäOk. Minulle tuollainen "puhdistautuminen" ei ole tärkeää, vaan koen tämän palstailun viihteenä omilla ehdoilla. Palstailen, kun huvittaa ja on aikaa. Lopetan ja poistun, kun haluan.
Etsin mukavia keskusteluja, vuorovaikutusta ja mielipiteiden vaihtamista. En muuta.- Anonyymi
tosi..typy kirjoitti:
Ok. Minulle tuollainen "puhdistautuminen" ei ole tärkeää, vaan koen tämän palstailun viihteenä omilla ehdoilla. Palstailen, kun huvittaa ja on aikaa. Lopetan ja poistun, kun haluan.
Etsin mukavia keskusteluja, vuorovaikutusta ja mielipiteiden vaihtamista. En muuta.Etsit siis samaa mitä normaalissa elämässä, ei paha ajatus.
Itselleni palsta ja palstalaiset kuuluvat kategoriaan huomenna jo unohdetut mutta toli voin muistaa sinut vielä ylihuomenna. Ihminen kun tiedostamatta käsittelee niitä mukvia tapahtumia kuten sinä minulle olet(isku repliikki).
AsianVierestä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etsit siis samaa mitä normaalissa elämässä, ei paha ajatus.
Itselleni palsta ja palstalaiset kuuluvat kategoriaan huomenna jo unohdetut mutta toli voin muistaa sinut vielä ylihuomenna. Ihminen kun tiedostamatta käsittelee niitä mukvia tapahtumia kuten sinä minulle olet(isku repliikki).
AsianVierestäSinä käyt tsiikailemassa siis palstan "antia" (eli neitokaisia), ihan terveen miehen merkki tuollainen tsiikailu! ;D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä käyt tsiikailemassa siis palstan "antia" (eli neitokaisia), ihan terveen miehen merkki tuollainen tsiikailu! ;D
Harvoin kohtaa, mutta joku alkaa kiinnostamaan.
Sanallinen anti joka on rehellinen kiinnostaa aina.
Omista kirjoitusvirheistä huolimatta:O)
AsianVierestä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Harvoin kohtaa, mutta joku alkaa kiinnostamaan.
Sanallinen anti joka on rehellinen kiinnostaa aina.
Omista kirjoitusvirheistä huolimatta:O)
AsianVierestäOletko ns. "vapaalla jalalla"?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko ns. "vapaalla jalalla"?
Nyt olen, huomenna en ole, vaikka olen sinkku. Mennyt elämä sitoo ja sitä pitää pitää huolta koska se on ainut elämä nyt mitä meillä on.
Etsit siis samaa mitä normaalissa elämässä, ei paha ajatus.
AsianVierestäEn pidä näitä keskustelufoorumeja deittipalstoina, vaan ihan ajatustenvaihto- ja kommunikointipalstoina. Mua kiinnostaa keskustelu, sisältö ja miten ihmiset ilmaisee itseään. Myös huumori on tärkeää, :)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nyt olen, huomenna en ole, vaikka olen sinkku. Mennyt elämä sitoo ja sitä pitää pitää huolta koska se on ainut elämä nyt mitä meillä on.
AsianVierestäEronnut isä? Vastuut toki velvoittaa, toivottavasti ei kuitenkaan rajoita liikaa.
- Anonyymi
tosi..typy kirjoitti:
En pidä näitä keskustelufoorumeja deittipalstoina, vaan ihan ajatustenvaihto- ja kommunikointipalstoina. Mua kiinnostaa keskustelu, sisältö ja miten ihmiset ilmaisee itseään. Myös huumori on tärkeää, :)
Mikä siinä äskeisessä viestissäni oli väärin?!
Anonyymi kirjoitti:
Mikä siinä äskeisessä viestissäni oli väärin?!
Missä viestissä? Pyrin vastaamaan kaikkiin, jos mahdollista. Poistettiinko täältä joku viesti?
- Anonyymi
tosi..typy kirjoitti:
Missä viestissä? Pyrin vastaamaan kaikkiin, jos mahdollista. Poistettiinko täältä joku viesti?
Poistettiin. Vastasin edelliseen viestiisi, että olen ymmärtänyt, että olet naimisissa oleva äiti ja että tällä Sinkut-palstalla on muitakin naimisissa olevia vanhempia naisia ja miehiä, jotka ovat täällä vain palstailemassa, ei muuta.
Anonyymi kirjoitti:
Poistettiin. Vastasin edelliseen viestiisi, että olen ymmärtänyt, että olet naimisissa oleva äiti ja että tällä Sinkut-palstalla on muitakin naimisissa olevia vanhempia naisia ja miehiä, jotka ovat täällä vain palstailemassa, ei muuta.
Ok. Selvä. Olet ymmärtänyt oikein. Asia on juuri näin. :)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko ns. "vapaalla jalalla"?
Varattu pukki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Typy on janykköslauruska 100% varmuudella.
-tietäjä joukahainen- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Typy on janykköslauruska 100% varmuudella.
-tietäjä joukahainen-Näinkö on?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näinkö on?
Näin on. Hyvä, että luit ja ymmärsit!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näinkö on?
Sisäpiireissä ns. ”Hovinarri” juu nou ;)
- Anonyymi
Ei näy mitään, kuuluu vaan kevyttä polskuttelua vähän kuin joku olisi pienellä kuviokellunta-kuutamouinnilla. Eikö ole infrapunakameraa.
Pitäsköhä laittaa live oikein itsestänikin...
- Anonyymi
Voi ei, sataa vettä. Mutta kaveri vetää sitkeästi unia. Taisi se edellisyön kuviokelluskelu viedä voimia.
- Anonyymi
Sain hyljetaudin. En ole covidin takia ollut yksikseni, vaan ihan laiskuuttani makoilen rantakivillä.
Rasvakerrokseni on jo kohtuullisen hyvä. Voin siis syksyn tullessa (2:n viikon päästä) vetäytyä bunkkeriini lepäilemään. - Anonyymi
On niin tyyni yö että ei kuulu kuin kuorsaus.
- Anonyymi
Kyllä se on pudonnut siitä.
- Anonyymi
Saattaa haukotella pimeässä.
- Anonyymi
No minä ainakin...
- Anonyymi
Tämmösiin pullervoihin ei lähdetä.
- Anonyymi
Millon kuvaa Marskin hatussa olevasta lokista? Viekää nyt nörtit kamera sinnekin.
- Anonyymi
Siellä se istuu ja p as kooo onnellisena marsalkan myssyssä.
- Anonyymi
En jaksa katsoa tuollaisia laiskottelijoita. Työtä pitää tehdä! Pullervo on joku työtön.!
- Anonyymi
Jos vesiheinää vetämällä tulee noin onnellisen näköiseksi, niin sitten alan minäkin...
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .593225Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen472921Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631242749Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3541837- 711104
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101091Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.193991- 44839
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että103835Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde26830