Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Lauruska
profiilit
Lauruska
Lauruska
Vapaa kuvaus
Aloituksia
1
Kommenttia
1709
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
En+saanut+valita,+mutta+sen+tiesin+etten+Astrazenecaa+ikäni+takia+saa.+Vasta+pistospaikalla+oli+lappu+missä+kerrottiin+mitä+sinä+päivänä+pistetään.
19.05.2021 17:33
Mulle+pistettiin+myös+Pfizer.+Pistoskohta+oli+seuraavana+päivänä+kosketusarka,+mutta+mitään+muuta+en+huomannu.+Tai+sit+oon+vaan+tottunu+siihen+ettei+olotila+ole+koskaan+hyvä,+ja+sillä+en+muita+sivuoireita+edes+huomannut.
19.05.2021 17:26
Kuinkakohan+monella+niistä+menis+sormi+suuhun,+jos+eteen+tulis+mahdollusuus+harrastaa+oikeasti+seksiä.+
Eipä+sitä+aina+jaksa+jauhaa+pelkästä+seksistä,+siitä+huolimatta+että+on+itselläkin+ollut+aika+pitkä+kuiva+kausi+meneillään.+Elämässä+on+paljon+muutakin+kuin+seksi,+vaikka+se+kivaa+onkin.+Myös+parisuhteeseen+kuuluu+paljon+muutakin.+
Aina+halut+ei+kohtaa,+mutta+hyvässä+parisuhteessa+asiasta+pystyy+keskustelemaan,+mitä+taas+ei+huonossa+parisuhteessa+pysty,+jos+toinen+dominoi+suhdetta.+Silloin+on+itselle+kaikista+helpointa+pitää+suunsa+kiinni+ja+levittää+jalat,+vaikkei+itsellä+tekisi+sillä+hetkellä+edes+mieli.+Voi+sitä+valituksen+määrää+jos+ei+joku+kerta+suostukaan+siihen.+
Seksi+kuuluu+olennaisena+asiana+parisuhteeseen,+mutta+ei+ole+sen+ainoa+tekijä+ja+välttämättä+tärkein+asia.+Jokainen+pari+määrittää+oman+suhteensa+kulmakivet.+Jos+toiselle+parille+seksi+on+ykkösenä,+ei+siitä+huolimatta+pidä+luulla+että+niin+on+myös+muillakin+pareilla.
19.05.2021 14:57
Vaiko+onkohan+vaan+kyse+siitä+perinteisistä+siitä+puhe+mistä+puute+-tyypeistä.+🤔
19.05.2021 14:19
Miten+mä+sen+voisin+sen+tietää,+kun+en+oo+koskaan+ollut+koko+tyypin+kanssa+missään+tekemisissä?+Nimen+olen+kuullut+vuosia+täällä+vakkarina+olleiden+puheista,+mutta+muuten+ei+ole+koko+tyypistä+mitään+hajua.+Olen+41-v.+nainen+Kanta-Hämeestä,+ja+palstalla+pyörinyt+vasta+puolisen+vuotta.
19.05.2021 13:49
Pelaan+siis+pleikkarilla+räiskintäpelejä,+ja+joita+pelatessa+olen+monituisia+kertoja+vastaavanlaista+lauseita+kiljahdellut.
19.05.2021 13:15
Ei+ole.+Ainoa+nikki+mitä+olen+käyttänyt+tämän+lisäksi,+oli+Ihan_sivusta.+Sinkut-palstalle+tulin+ensimmäistä+kertaa+elämässäni+11/20.
19.05.2021 13:12
Musta+tuntuu+ettei+niin+tule+käymään,+mutta+muutoin+saattaa+ehkä+vierailla.+Tämän+takia:
"VITTU!!?+MÄ+VITTU+TAPAN+SUT!!+Tästä+saat!+JESS!+Suoraan+päähän.+Ja+taas.+JIIHAA!"
Juu+ei,+en+mä+lahtaa+ketään.+Tai+no,+joo...pelatessa.+Miksi+tultaisiin+soitteleen+ovikelloa?+Siksi+että+asun+keskellä+taajaman+keskustaa,+ja+mulla+kun+ei+ole+mikään+hiljainen+ääni.+Siis+jos+ikkuna+on+auki.+Joku+tietämätön+voi+kuvitella+että+täällä+on+verinen+tappelu+käynnissä.+🙊🙈🙉
19.05.2021 12:38
Mulla+on+kanssa+tuolloin+2.7.21+toka+piikki.+Ekan+sain+9.4.21.
19.05.2021 09:31
Sä+oot+nainen+sitkee.+Itse+asiassa+oot+sitkeämpi+kuin+minä.+Mulla+oli+sentäs+vanhemmat+ja+lähisuku+tukemassa+kaikista+tekemistäni+tempuista+huolimatta.+
Toivon+todella+ettei+sun+tarvitsisi+kokea+enempiä+vastoinkäymisiä+elämässäsi.+Et+ole+luovuttanut+missään+vaiheessa,+vaan+olet+jatkanut+eteenpäin,+vaikka+varmasti+niitä+hetkiäkin+on+ollut.+Ei+voi+muuta+sanoa,+kuin+että+olematonta+hattuani+nostan+sulle.
18.05.2021 19:50
Yks+kyssäri.+Eikö+sun+ap+pitänyt+lähteä+lopullisesti+palstalta?+Niin+sä+ainakin+sanoit+viime+vai+toissa+viikolla.+Tiedätkö+mitä+ap.+Sinä+olet+epäluotettava,+joka+ei+edes+yritä+pitää+antamiaan+lupauksia.+Ei+oo+tainnu+naiset+oikein+syttyä+sulle+irl,+kun+pitää+täällä+vongata+seuraa.
17.05.2021 22:09
Kyllä+se+on+aika+vaikea+synnyttää+aikuisia+miehiä.+Sitä+paitsi+se+geeni+voi+tulla+aivan+hyvin+isän+puolelta.
17.05.2021 20:06
Oletkos+itse?+Vai+etkö+ole+saanut+edes+hipaista+naista?
17.05.2021 20:03
Entä+jos+ei+pysty+käyttämään+sitä+maskia+terveydellisistä+syistä?+Pitääkö+se+siitä+huolimatta+laittaa+kasvoille?+Entä+jos+käy+kerran+viikossa+hiljaisimpana+aikana+kaupassa+10+min+ja+apteekissa+10+min,+ja+pysyy+lopun+aikaa+yksin+neljän+seinän+sisällä+tapaamatta+ketään?+
Mitä+mieltä+olet,+kummalta+on+suurempi+riski+saada+tartunta?+
Yllä+olevan+kaltaiselta,+
vai
+
Ihmiseltä+joka+räplää+jatkuvasti+kasvoillaan+olevaa+maskia+parempaan+asentoon,+tunkee+toisten+naamalle+maskinsa+kanssa+sylki+maskinreunoista+roiskuen,+pysähtyy+keskelle+kaupan+käytäviä+suu+vaahdossa+juoruilemaan+tuttaviensa+kanssa,+vetää+välillä+maskin+leukansa+alle,+tai+laittaa+käytetyn+maskin+taskuunsa+ja+kuivaa+kämmenellään+maskista+aiheutuneet+hikikarpalot+nenänpielistä,+ja+kaivaa+hetken+päästä+toiseen+kauppaan+mennessä+sen+kertaalleen+käytetyn+maskin+esille,+ja+laittaa+sen+likaisilla+käsillään+uudelleen+päälle.
Jokainen+edellä+kuvattu+maskinkäyttötapa+on+väärä.+Siitä+huolimatta,+suurin+osa+maskin+käyttäjistä+käyttää+maskiaan+kuvauksen+lailla.+Ei+mikään+ihme+ettei+niistä+ole+apua.
17.05.2021 16:40
Oliskohan+edellisestä+kerrasta+sellainen+35+vuotta+aikaa.+Niitä+aikoja+se+tais+olla+kun+olin+päiväkodissa.
17.05.2021 15:51
Tällä+hetkellä....ei+yhtään.
17.05.2021 13:44
Sillä+hinnalla+sai+kaupasta+24+puikon+laatikon+Ville+Vallaton+-jätskiä,+ja+vielä+jäi+muutama+sentti+yli.+
Toisaalta+ymmärtää+miksi+jätskikiskat+pistävät+korkeat+hinnat+jäätelölle,+saadakseen+kulut+katettua+ja+tuottoa+vähistä+myynnistä,+mutta+samalla+tekevät+itselleen+hallaa.+
Mitä+korkeampi+jätskin+hinta+on,+sitä+vähemmän+ihmiset+ostavat+irtojätskiä,+kun+kaupasta+saa+jäätelöä+jopa+kaksi+kertaa+halvemmalla.
17.05.2021 13:42
Lähinnä+Lidlin+dödö.+Mitään+voimakkaasti+tuoksuvia+en+ole+voinut+enää+vuosikausiin+käyttää,+kun+ne+ottaa+henkeen.+Varsinaisesti+en+ole+millekään+tuoksulle/aineelle+(ciproxin+ja+sulfa+poislukien)+allerginen,+mutta+vuosien+saatossa+on+tullut+sen+verran+herkistyttyä+mm.+paljon+lääkeaineita+käyttäneenä+joillekin+aineille+ja+tuoksuille.
Muistan+kun+Oulussa+asuessa+tuli+käytyä+Stockkalla,+ja+ainakin+silloin+ulko-ovesta+sisään+tullessa+oli+ensimmäisenä+parfymeriaosasto,+jonka+läpi+piti+kävellä+mennäkseen+muihin+kerroksiin+ja+Herkkuun,+ja+oli+pakko+mennä+hengittämättä+mahdollisimman+nopeasti+sen+läpi+ettei+olisi+pyörtynyt.+Voi+luoja+sitä+voimakasta+hajua,+mikä+siellä+leijui.+
Puhumattakaan+niistä+rouvista+jotka+kaksin+käsin+suihkivat+kalliita+hajuvesiä+runsaasti+kaulalle.+Ugh...+🤢
17.05.2021 13:35
Huomaa+taas+että+kelit+on+vaihtumassa.+Että+mä+vihaan+näitä+äkillisiä+sään+ja+lämpötilan+vaihteluita.+
Jos+ei+olis+pakko+loppuvan+maidon+takia+lähteä+käymään+kaupassa,+olisin+tämänkin+päivän+viikonlopun+lisäksi+pysynyt+tiukasti+neljän+seinän+sisällä.
17.05.2021 12:50
Kiitos+sanoistasi.+Tein+monia+virheitä,+joita+myöhemmin+kaduin.+Miksi+en+tehnyt+niin+tai+näin,+vaan+piti+mennä+itsensä+nolaamaan+kokonaan.+
Monesti+mietteet+olivat+noita,+kun+seuraavana+päivänä+heräsi.+
Kyllä,+löysin+sen+katseen+peilistä.+Pakenin+viikonloppuisin+baariin+juhlimaan,+kun+kotona+yksin+oleminen+ahdisti+niin+paljon,+että+oli+pakko+päästä+ihmisten+pariin.+Se+oli+itselle+pakopaikka.+
En+ollut+niin+onnellinen,+kuin+mitä+olisin+voinut+olla,+mutta+piilotin+tuskan+ja+ahdistuksen+muilta.+Se+oli+kuitenkin+jatkuvasti+lähellä+pintaa,+ja+purkautui+tekoina+ja+sanoina,+joita+näin+jälkikäteen+häpeän.+Esitin+että+kaikki+on+hyvin,+vaikka+suunnittelin+elämäni+lopettamista,+kun+voimat+loppuivat.+
Karkailin+päivystyksestä,+kun+ystäväni+olivat+soittaneet+poliisin+ja+ambulanssin+paikalle,+ja+joista+jälkimmäinen+oli+vienyt+minut+päivystykseen+lääkehiiltä+saamaan.+
Lähdin+humalassa+ajamaan+kolmen+sadan+kilometrin+päähän,+mutta+onnekseni+ystäväni+olivat+ilmiantaneet+minut+poliisille,+enkä+ehtinyt+muutamaa+korttelia+pitemmälle+kodistani.+Vietin+uudenvuoden+yön+putkassa.+Olin+21v.+Sain+tuomion;+ajokieltoa+5+kk:tta+ja+sakkoja,+jotka+maksoin+ja+kärsin+kiltisti.+Otin+kerrasta+opikseni.
Saatoin+lyödä+humalassa,+jos+joku+syytti+minua+jostain.+Harvemmin+näitä+tapahtui,+mutta+pari+kolme+kertaa+ehkä.+
Kuulostan+ihan+Allulta,+kun+noista+tempauksistani+kerron.+Samanlaiselta.+Olen+tehnyt+samoja+virheitä+ja+mokia.
Joten+joo,+olen+muuttunut+siitä+mitä+olin.+Sisältä+olen+edelleen+se+sama+vilkas+muksu,+joka+olin+lapsena.+Mutta+nuo+tempaukset+ja+teot+ovat+jääneet+pois.+Olen+edelleen+välillä+paha+suustani,+äkkipikainen,+ja+sanon+asioita+joita+kadun+jälkikäteen.+Mutta+siihen+ne+jää.+Sanoiksi.+
Enää+ei+tarvitse+pelätä+itseään,+ja+sitä+mitä+kenties+tekee,+kun+jotain+pälkähtää+päähän.+
Ehkä+tärkein+asia+ensimmäisen+vuoden+aikana+hypyn+jälkeen+oli+se,+että+sitä+yhtä+psyk.+sh:ta+lukuunottamatta,+joka+vaati+tiukasti+syitä+tekoon+pari+päivää+teholta+pääsyn+jälkeen,+kukaan+ei+syyttänyt,+haukkunut,+tai+edes+udellut+syitä+tekoon.+Heille+riitti+se,+että+selvisin+hengissä.+
Sanoin+heti+sairaalasta+päästyä,+niin+psyk.+sh:lle,+jota+tapasin+vuoden+verran+sairaalasta+kotiuttamisen+jälkeen,+kuin+läheisille,+että+älkää+kysykö+koska+tahansa+siitä+kaikesta.+Jos+itse+aloitan+puhumaan+asiasta,+sitten+saa+kysyä.+Näin+pystyin+itse+päättämään+koska+vaikeista+asioista+puhuttiin+ja+koska+ei.+En+vaiennut+kokonaan+niistä+tapahtumista+ja+sen+syistä,+mutta+sain+aikaa+käsitellä+tapahtumat+omassa+tahdissa+mielessäni.+
Jos+ihmiset+eivät+olisi+tehneet+kuten+pyysin,+niin+terveydenhuollon+ammattilaiset+kuin+tavalliset+tallaajat,+tuskin+olisin+selviytynyt+siitä+niin+hyvin+kun+selviydyin.
Apua+oli+myös+siitä,+että+ei+kaikki+sairaalassa+viettämäni+aika+ollut+surkeaa.+Siihen+mahtui+niin+koomisia+hetkiä,+kuin+positiivisia+muistoja+ja+leppoisaa+kanssakäymistä+niin+hoitajien,+lääkärien,+kuin+toisten+potilaiden+kanssa.+Niitä+hetkiä+on+mukava+vielä+vuosienkin+jälkeen+muistella.+
Tärkeintä+oli+se,+että+olin+itse+valmis+tekemään+mielelleni+jotain,+ja+halusin+muutosta.+Ei+kukaan+muu+voi+sitä+toisen+puolesta+tehdä.+Toinen+oli+se,+että+kun+sain+asiat+käsiteltyä+mielessäni+ja+itseni+kanssa,+en+vaiennut+siitä+millainen+olin+ja+mitä+tein.+Päätin+etten+halua+valehdella.+Jos+joku+kysyy,+kerron.+
Olin+mieleltäni+sairas,+ja+sain+siihen+apua+saaden+ammattilaisilta+ne+työkalut+joilla+pystyin+tekemään+sen,+etten+enää+lyönyt+päätäni+samaan+muuriin+kerta+toisensa+jälkeen.+Elämä+kyllä+hakkaa+päätäni+seinään+edelleen,+mutta+toisin+kuin+aikanaan,+seinä+vaihtuu+joka+kerta.+
Kolmas+keino+oli+konkreettinen.+Opettelin+puhumaan+niistä+asioista+ja+tunteista+mitkä+aiemmin+kasaantui+mielen+päälle,+ahdistaen,+ja+määräten+elämän+tahdin.+En+osannut+puhua+niistä+asioista+mitkä+olisi+pitänyt+ehdottomasti+päästää+ulos.+En+pystynyt+niistä+puhumaan.+Tämä+oli+se+tärkein+opetus,+josta+pidän+huolta,+ja+josta+jauhan+myös+muillekin.+Puhukaa,+puhukaa,+puhukaa.+Älkää+antako+vaikeiden+asioiden+kasaantua+mieleen,+kunnes+pato+murtuu+räjähdyksen+lailla.
16.05.2021 21:45
37 / 86