Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Ashera12
profiilit
Ashera12
Ashera12
Vapaa kuvaus
Aloituksia
15
Kommenttia
7507
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Raamattua+voi+myös+yrittää+lukea,+kuten+se+on+tarkoitettu,+vaikka+se+tahtookin+enää+mahdotonta+olla.+Sen+sijasta,+että+ottaa+kaiken+kirjaimellisena+voi+yrittää+löytää+siitä+kirjoittajan+sanoman,+joka+on+kätketty+taiteellisiin+kuvauksiin+jne.
Mainitsin+jo+kuinka+se,+että+Elia+ja+Mooses+ilmestyivät+kirkastusvuorella+ja+Jeesuksen+vaatteet+hohtivat+yhä+kirkkaammin+onkin+runollinen+tapa+ilmaista,+kuinka+laki/Mooses+ja+profeetat/Elia+kalpenivat+hänen+rinnallaan.
01.03.2021 10:19
-+23.+Silloin+minä+sanon+heille...
Jeesus+odotti,+että+hän+saa+tuomiovallan+eläessään.+Koska+näin+ei+käynyt,+on+turha+enää+uhkailla+tai+pelätä+jumalan+rangaistusta.
01.03.2021 10:11
-Ei+ollut+terapeutti,+vaan+enkeli.
Niinhän+minä+sanoin.+Essealaisia+kutsuttiin+myös+enkeleiksi.+Voimme+kutsua+häntä+"valkopukuiseksi+nuorukaiseksi,"+"terapeutiksi,"+"uskonveljeksi,"+tai+"enkeliksi."
Nuo+merkitsevät+samaa.+Terapeuteiksi+essealaisia+kutsuttiin+vain+siksi,+että+he+olivat+hyviä+parantajia,+kuten+sanoin.
01.03.2021 10:04
-+Ja+sana+tuli+lihahksi...
Öö,+oliko+tuo+vastaus+väittämään,+että+Jeesus+oli+lainkiivailija?
Kiitos+vain,+mutta+osaan+nuo+värssyt+jo+ulkoa.
01.03.2021 09:50
-+Jeesus+on+satuolento.
Jos+tarkoitat+Paavalin+Jeesusta,+niin+näinhän+se+on.+Se+oli+vain+hallusinaatio.
Mutta+ristille+oli+aikaisemmin+kyllä+naulittu+selootti,+jota+oli+seurannut+hyvä+joukko+ihmisiä.
Nämä+ihmiset+odottivat+maailmanloppua,+jumalankuningaskuntaa+ja+että+heidän+Rabbinsa,+joka+oli+juutalaisten+kuningas+kukistaisi+Rooman.
01.03.2021 03:22
-+Miksi+juutalaiset+odottavat+messiasta,+jos+messias+ei+olisi+jumala?
Ainakin+2000+vuotta+sitten+messiasta+odotettiin+vapauttamaan+Israel.+Kukaan+ei+odottanut+hänen+olevan+jumala,+vaan+jumalan+valitsema+kuningas.+Se+riitti.
01.03.2021 03:00
-+Kastekäskyssä+on+kolmiyhteinen+jumala
Tutkijat+ovat+sitä+mieltä,+että+tuo+on+myöhempi+lisäys.
Miksi+muuten+apostolit+eivät+noudattaneet+Rabbinsa+käskyä,+vaan+kastoivat+aina+Jeesuksen+nimeen?
01.03.2021 02:53
-+Ei+ole+vertaistasi+jumalien+joukossa.
Raamattu+on+polyteistinen+kirja.+Aikanaan+kaikki+jumalat+niputettiin+Jahveksi+yksin.
01.03.2021 02:46
-+Yksi+jumala+ja+kolme+persoonaa.
Mikä+on+jumalasi+nimi?+Onko+isä+Jahve+ja+poika+Jeesus,+vai+muodostavatko+kaikki+kolme+Jahven?
01.03.2021 02:43
Mikä+on+kristinusko?+Se,+jonka+Paavali+perusti+vai+se,+minkä+katolinen+kirkko+keksi?
Paavalin+mielestä+Jeesus+oli+demiurgi+=+alempi+luojajumala,+minkä+kuulee+jo+tämän+kiitoksesta+"kiitetty+olkoon+Jeesus+kristuksen+jumala+ja+isä."
Klassinen+kristillisyys+on+sitä+mieltä,+että+1+1+1=1.
+Toisin+sanoen+Jeesus+huusi+ristillä+itseään+apuun.+Hän+tahtoi+ettei+tapahtuisi+hänen+tahtonsa,+vaan+hänen+omansa.+Jeesus+puhalsi+suustansa+isänsä.+Hän+vakuutti+itsensä+ja+itsensä+olevan+yhtä.+Jeesus+antoi+ainoan+poikansa+(itsensä)+jne.
(Ei+kuulosta+kovin+loogiselta)
01.03.2021 02:29
Jo+ateismipalstalla+kysyin+onko+väärin+opettaa+levottomalle+ihmiselle+mielenhallintaa.
Entä+saako+sitä+jatkaa+kun+välttämätön+on+ohi?
Buddhalaisuus+ja+gnostilaisuus+vastaavat+kovasti+tällaista,+enkä+näe+siinä+mitään+typerää.
Suurin+osa+ihmisistä+on+mietiskelijöitä+ja+tuntee+olevansa+luonnossa+osa+jotakin+suurempaa.
Luokitellaanko+heidätkin+mielisairaiksi?
01.03.2021 02:10
Pyhä+ateria+oli+essealainen+rituaali.+Jeesus+ei+sitä+itse+keksinyt.
Myöhemmin+kristityt+tekivät+siitä+verenjuontia+ja+jumalansyöntiä.
01.03.2021 00:18
"Miksi+minun+jumalani+on+luonut+maailman?"+Hyvä+kysymys.
Olen+jonkinlainen+mietiskelijä,+eikä+minulla+ole+mitään+persoonallista+jumalaa.+Olisiko+oikea+tapa+sanoa,+että+minusta+tämän+takana+on+jotain+suurempaa.+Ajatukseni+on+ehkä+enemmän+buddhismiin+päin.
28.02.2021 23:50
-+että+se+(maailma)+on+vihannut+minua,+ennen+kuin+teitä.
Ei+kai+muuta+voi+odottaa+jos+Jeesus+oli+lainkiivailija+ja+uhkasi+muita+paitsi+omaa+yhteisöään.
28.02.2021 23:36
-+Enkeleitä+tuli+hänen+tykönsä+ja+tekivät+hänelle+palvelusta.
Essealaisilla+oli+valkoiset+saumattomat+vaatteet+ja+heitä+kutsuttiin+enkeleiksi.
Luulenpa,+että+nämä+olivat+Jeesuksen+uskonveljiä.
28.02.2021 23:32
Jeesus+asetettiin+testiin,+niin+kuin+essealaisille+tehtiin.++Saatana+on+alunperin+tarkoittanut+kiusauksia+tai+vastustavia+luonnonvoimia,+kunnes+kristityt+sen+personoivat.
28.02.2021 23:29
En+usko+siksi+että+ristille+naulittu+selootti+ei+tule+pelastamaan+ketään.
Essealaiset+olivat+tehneet+Jeesuksesta+juutalaisten+kuninkaan,+joka+saisi++johtaa+sotaa,+joka+käytäisiin+Roomaa,+fariseuksia+ja+saddukeuksia+vastaan.
28.02.2021 23:12
-+Totta+kai+minä+nimeni+tiedän.
Mitä!
+Jaldabaoth,+sinäkö+siellä...
28.02.2021 22:41
-+Minun+kuninkuuteni+ei+ole+tästä+maailmasta.
Maailma+oli+tuolloin+yhtäkuin+Rooma.+Ts.+Jeesus+sanoo+ettei+hänelle+kuninkuutta+ole+myöntänyt+Rooman+valtakunta,+vaan+hänet+ovat+valinneet+juutalaiset.
28.02.2021 22:37
Kuinka+Adamia+ja+Evaa+voidaan+syyttää+teosta,+jonka+he+eivät+tienneet+olevan+paha?+Vasta+viikunaa+syötyäänhän+he+oppivat+erottamaan+hyvän+ja+pahan.
28.02.2021 22:30
352 / 376