Oikea kolminaisuusoppi

Anonyymi

Eräs palstan kirjoittaja sanoo, että hänen kolminaisuusoppinsa on oikein ja muitten väärin. Tuossa pohjustukseksi muutama poiminta Bibliasta:

Kol. 1:17 Hän on ollut olemassa ennen kaikkea muuta,
ja hän pitää kaiken koossa.

Joh. 10:30 Minä ja Isä olemme yhtä.

Joh. 14:28 Minä menen Isän tykö, sillä Isä on minua suurempi.

Joh. 14:10-11 Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa?

Mark. 15:34 Ja yhdeksännellä hetkellä Jeesus huusi suurella äänellä: Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit?

Mikä siis on se oikea kolminaisuusoppi?

127

55

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kannattaa muistaa myös:

      "Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen."
      Joh. 17:3

      "...Isä on minua suurempi."
      Joh. 14:28

      "Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus"
      Ensimmäinen kirje Timoteukselle 2:5

      Ja myös Jeesuksen opetuslapset ovat yhtä Jumalan kanssa:

      "Ja minä en enää ole maailmassa, mutta he ovat maailmassa, ja minä tulen sinun tykösi. Pyhä Isä, varjele heidät nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, että he olisivat yhtä niinkuin mekin."
      Joh. 17:11

      "että he kaikki olisivat yhtä, niinkuin sinä, Isä, olet minussa ja minä sinussa, että hekin meissä olisivat, niin että maailma uskoisi, että sinä olet minut lähettänyt."
      Joh. 17:21

      • Anonyymi

        Hyviä poimintoja, antavat mukavasti lisää perspektiiviä. Ei muuta kuin odotellaan asiantuntijoilta selkeää vastausta selkeään kysymykseen.


      • Yksi Jumala kolme persoonaa. Missään ei puhuta kolmesta erillisestä Jumalasta. Raamatussa on kiistatta, että Jeesus(Sana) ja Pyhä Henki on Jumala.

        JOH. 1: 1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.

        1KOR. 1: 3. Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme, ja Herralta Jeesukselta Kristukselta!

        1KOR. 1: 24 on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus.

        ROOM. 9: 5. heidän ovat isät, ja heistä on Kristus lihan puolesta, hän, joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen!

        1JOH. 5: 20. Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä

        KOL. 1: 15. ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa

        KOL. 2: 9. Sillä hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti,

        JOH. 14: 9 Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän;

        JES. 40 : 3. Huutavan ääni kuuluu: "Valmistakaa Herralle tie erämaahan, tehkää arolle tasaiset polut meidän Jumalallemme.

        JOH. 10: 30. Minä ja Isä olemme yhtä.


        APT. 5: 3. Mutta Pietari sanoi: "Ananias, miksi on saatana täyttänyt sinun sydämesi, niin että koetit pettää Pyhää Henkeä ja kätkit osan maatilan hinnasta?
        4. Eikö se myymätönnä ollut sinun omasi, ja eikö myynnin jälkeenkin sen hinta ollut sinun? Miksi päätit sydämessäsi tämän tehdä? Et sinä ole valhetellut ihmisille, vaan Jumalalle."

        MATT. 28: 19. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen

        1. *Alussa Jumala* loi taivaan ja maan.

        Kirja sisältää Jumalan sanan maailman synnystä, ensimmäisestä maailmasta ennen vedenpaisumusta, Nooasta Aabrahamiin asti sekä Israelin kansan synnystä.
        Jumala, hepreaksi Elohiim, on monikossa, mutta sitä koskeva verbi on yksikössä. Näin yksinkertaisella tavalla alkukieli ilmaisee Jumalan olemuksen ykseyden ja persoonien moneuden (Jumala Isä, Sana ja Henki).

        26. Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme. Vallitkoot he meren kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat.


      • Anonyymi
        Arto777 kirjoitti:

        Yksi Jumala kolme persoonaa. Missään ei puhuta kolmesta erillisestä Jumalasta. Raamatussa on kiistatta, että Jeesus(Sana) ja Pyhä Henki on Jumala.

        JOH. 1: 1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.

        1KOR. 1: 3. Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme, ja Herralta Jeesukselta Kristukselta!

        1KOR. 1: 24 on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus.

        ROOM. 9: 5. heidän ovat isät, ja heistä on Kristus lihan puolesta, hän, joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen!

        1JOH. 5: 20. Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä

        KOL. 1: 15. ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa

        KOL. 2: 9. Sillä hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti,

        JOH. 14: 9 Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän;

        JES. 40 : 3. Huutavan ääni kuuluu: "Valmistakaa Herralle tie erämaahan, tehkää arolle tasaiset polut meidän Jumalallemme.

        JOH. 10: 30. Minä ja Isä olemme yhtä.


        APT. 5: 3. Mutta Pietari sanoi: "Ananias, miksi on saatana täyttänyt sinun sydämesi, niin että koetit pettää Pyhää Henkeä ja kätkit osan maatilan hinnasta?
        4. Eikö se myymätönnä ollut sinun omasi, ja eikö myynnin jälkeenkin sen hinta ollut sinun? Miksi päätit sydämessäsi tämän tehdä? Et sinä ole valhetellut ihmisille, vaan Jumalalle."

        MATT. 28: 19. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen

        1. *Alussa Jumala* loi taivaan ja maan.

        Kirja sisältää Jumalan sanan maailman synnystä, ensimmäisestä maailmasta ennen vedenpaisumusta, Nooasta Aabrahamiin asti sekä Israelin kansan synnystä.
        Jumala, hepreaksi Elohiim, on monikossa, mutta sitä koskeva verbi on yksikössä. Näin yksinkertaisella tavalla alkukieli ilmaisee Jumalan olemuksen ykseyden ja persoonien moneuden (Jumala Isä, Sana ja Henki).

        26. Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme. Vallitkoot he meren kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat.

        Mutta kenellä heistä on valta?

        Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Matt. 28:18

        Niin Jeesus vastasi ja sanoi heille: Totisesti, totisesti minä sanon teille: Poika ei voi itsestänsä mitään tehdä, vaan ainoastaan sen, minkä hän näkee Isän tekevän. Joh. 5:19


      • Anonyymi
        Arto777 kirjoitti:

        Yksi Jumala kolme persoonaa. Missään ei puhuta kolmesta erillisestä Jumalasta. Raamatussa on kiistatta, että Jeesus(Sana) ja Pyhä Henki on Jumala.

        JOH. 1: 1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.

        1KOR. 1: 3. Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme, ja Herralta Jeesukselta Kristukselta!

        1KOR. 1: 24 on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus.

        ROOM. 9: 5. heidän ovat isät, ja heistä on Kristus lihan puolesta, hän, joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen!

        1JOH. 5: 20. Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä

        KOL. 1: 15. ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa

        KOL. 2: 9. Sillä hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti,

        JOH. 14: 9 Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän;

        JES. 40 : 3. Huutavan ääni kuuluu: "Valmistakaa Herralle tie erämaahan, tehkää arolle tasaiset polut meidän Jumalallemme.

        JOH. 10: 30. Minä ja Isä olemme yhtä.


        APT. 5: 3. Mutta Pietari sanoi: "Ananias, miksi on saatana täyttänyt sinun sydämesi, niin että koetit pettää Pyhää Henkeä ja kätkit osan maatilan hinnasta?
        4. Eikö se myymätönnä ollut sinun omasi, ja eikö myynnin jälkeenkin sen hinta ollut sinun? Miksi päätit sydämessäsi tämän tehdä? Et sinä ole valhetellut ihmisille, vaan Jumalalle."

        MATT. 28: 19. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen

        1. *Alussa Jumala* loi taivaan ja maan.

        Kirja sisältää Jumalan sanan maailman synnystä, ensimmäisestä maailmasta ennen vedenpaisumusta, Nooasta Aabrahamiin asti sekä Israelin kansan synnystä.
        Jumala, hepreaksi Elohiim, on monikossa, mutta sitä koskeva verbi on yksikössä. Näin yksinkertaisella tavalla alkukieli ilmaisee Jumalan olemuksen ykseyden ja persoonien moneuden (Jumala Isä, Sana ja Henki).

        26. Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme. Vallitkoot he meren kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat.

        > ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa

        On mielenkiintoista, miten tuokin kohta sivuutetaan merkityksettömänä usein. Jeesus on siis Jumalan kuva. Olisi hyvä ymmärtää, mitä tuo tarkoittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        > ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa

        On mielenkiintoista, miten tuokin kohta sivuutetaan merkityksettömänä usein. Jeesus on siis Jumalan kuva. Olisi hyvä ymmärtää, mitä tuo tarkoittaa.

        Ainakaan Jeesus ei tuon mukaan ole mormonijumalan poika, koska tällähän on liharuumis.

        Entä mitä tarkoittaa Ihmisen poika? Kuka on se Ihminen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        > ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa

        On mielenkiintoista, miten tuokin kohta sivuutetaan merkityksettömänä usein. Jeesus on siis Jumalan kuva. Olisi hyvä ymmärtää, mitä tuo tarkoittaa.

        Ainakaan Jeesus ei tuon mukaan ole mormonijumalan poika, koska tällähän on liharuumis.

        Entä mitä tarkoittaa Ihmisen poika? Kuka on se Ihminen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        > ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa

        On mielenkiintoista, miten tuokin kohta sivuutetaan merkityksettömänä usein. Jeesus on siis Jumalan kuva. Olisi hyvä ymmärtää, mitä tuo tarkoittaa.

        Ainakaan Jeesus ei tuon mukaan ole mormonijumalan poika, koska tällähän on liharuumis.

        Entä mitä tarkoittaa Ihmisen poika? Kuka on se Ihminen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        > ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa

        On mielenkiintoista, miten tuokin kohta sivuutetaan merkityksettömänä usein. Jeesus on siis Jumalan kuva. Olisi hyvä ymmärtää, mitä tuo tarkoittaa.

        Ainakaan Jeesus ei tuon mukaan ole mormonijumalan poika, koska tällähän on liharuumis.

        Entä mitä tarkoittaa Ihmisen poika? Kuka on se Ihminen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        > ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa

        On mielenkiintoista, miten tuokin kohta sivuutetaan merkityksettömänä usein. Jeesus on siis Jumalan kuva. Olisi hyvä ymmärtää, mitä tuo tarkoittaa.

        Ainakaan Jeesus ei tuon mukaan ole mormonijumalan poika, koska tällähän on liharuumis.

        Entä mitä tarkoittaa Ihmisen poika? Kuka on se Ihminen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        > ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa

        On mielenkiintoista, miten tuokin kohta sivuutetaan merkityksettömänä usein. Jeesus on siis Jumalan kuva. Olisi hyvä ymmärtää, mitä tuo tarkoittaa.

        Ainakaan Jeesus ei tuon mukaan ole mormonijumalan poika, koska tällähän on liharuumis.

        Entä mitä tarkoittaa Ihmisen poika? Kuka on se Ihminen?


      • Anonyymi
        Arto777 kirjoitti:

        Yksi Jumala kolme persoonaa. Missään ei puhuta kolmesta erillisestä Jumalasta. Raamatussa on kiistatta, että Jeesus(Sana) ja Pyhä Henki on Jumala.

        JOH. 1: 1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.

        1KOR. 1: 3. Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme, ja Herralta Jeesukselta Kristukselta!

        1KOR. 1: 24 on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus.

        ROOM. 9: 5. heidän ovat isät, ja heistä on Kristus lihan puolesta, hän, joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen!

        1JOH. 5: 20. Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika on tullut ja antanut meille ymmärryksen, tunteaksemme sen Totisen; ja me olemme siinä Totisessa, hänen Pojassansa, Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on totinen Jumala ja iankaikkinen elämä

        KOL. 1: 15. ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa

        KOL. 2: 9. Sillä hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti,

        JOH. 14: 9 Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän;

        JES. 40 : 3. Huutavan ääni kuuluu: "Valmistakaa Herralle tie erämaahan, tehkää arolle tasaiset polut meidän Jumalallemme.

        JOH. 10: 30. Minä ja Isä olemme yhtä.


        APT. 5: 3. Mutta Pietari sanoi: "Ananias, miksi on saatana täyttänyt sinun sydämesi, niin että koetit pettää Pyhää Henkeä ja kätkit osan maatilan hinnasta?
        4. Eikö se myymätönnä ollut sinun omasi, ja eikö myynnin jälkeenkin sen hinta ollut sinun? Miksi päätit sydämessäsi tämän tehdä? Et sinä ole valhetellut ihmisille, vaan Jumalalle."

        MATT. 28: 19. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen

        1. *Alussa Jumala* loi taivaan ja maan.

        Kirja sisältää Jumalan sanan maailman synnystä, ensimmäisestä maailmasta ennen vedenpaisumusta, Nooasta Aabrahamiin asti sekä Israelin kansan synnystä.
        Jumala, hepreaksi Elohiim, on monikossa, mutta sitä koskeva verbi on yksikössä. Näin yksinkertaisella tavalla alkukieli ilmaisee Jumalan olemuksen ykseyden ja persoonien moneuden (Jumala Isä, Sana ja Henki).

        26. Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme. Vallitkoot he meren kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat.

        Arto: Olet sana sokea.
        Jumala on yksi!
        Kristillisyytesi on saatanallista!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arto: Olet sana sokea.
        Jumala on yksi!
        Kristillisyytesi on saatanallista!

        Artohan sanoo, että Jumala on yksi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Artohan sanoo, että Jumala on yksi!

        Kolme yksilöä, joilla kaikilla on oma persoonallinen identtiteentinsä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Artohan sanoo, että Jumala on yksi!

        Miksi hän puhuu sitten kolminaisuudesta????


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi hän puhuu sitten kolminaisuudesta????

        Kolminaisuusopin mukaan Jumala on yksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kenellä heistä on valta?

        Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Matt. 28:18

        Niin Jeesus vastasi ja sanoi heille: Totisesti, totisesti minä sanon teille: Poika ei voi itsestänsä mitään tehdä, vaan ainoastaan sen, minkä hän näkee Isän tekevän. Joh. 5:19

        Kaikilla Jumalan kolmella persoonalla on valta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        > ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa

        On mielenkiintoista, miten tuokin kohta sivuutetaan merkityksettömänä usein. Jeesus on siis Jumalan kuva. Olisi hyvä ymmärtää, mitä tuo tarkoittaa.

        KOL. 1: 15. ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa.
        16. Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen,

        Henki Jumala on näkymätön ja Jeesus oli Isän ohella Henki ja näkymätön JOH. 1: 14. Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.

        Kun Sana tuli lihaksi annettiin nimi Jeesus on Jumala pelastaa.

        Jeesus on myös Jumalan voima ja viisaus. 1KOR. 1: 24: on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus.


      • Anonyymi
        Arto777 kirjoitti:

        KOL. 1: 15. ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa.
        16. Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen,

        Henki Jumala on näkymätön ja Jeesus oli Isän ohella Henki ja näkymätön JOH. 1: 14. Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.

        Kun Sana tuli lihaksi annettiin nimi Jeesus on Jumala pelastaa.

        Jeesus on myös Jumalan voima ja viisaus. 1KOR. 1: 24: on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus.

        Miten on, onko Raamatun Jumala näkymätön?

        Joh. 1:18 Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt
        Joh. 4:12 Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt.

        Aam. 9:1 Minä näin Herran seisovan alttarin ääressä.
        2. Moos. 24:10 Ja he näkivät Israelin Jumalan; ja hänen jalkainsa alla oli alusta, niinkuin safiirikivistä, kirkas kuin itse taivas.
        2. Moos. 24:11 Ja he katselivat Jumalaa, söivät ja joivat.
        1. Moos. 32:30 Minä olen nähnyt Jumalan kasvoista kasvoihin

        Kyllä vaan näinkin yksinkertainen asia on selkeääkin selkeämpi!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ainakaan Jeesus ei tuon mukaan ole mormonijumalan poika, koska tällähän on liharuumis.

        Entä mitä tarkoittaa Ihmisen poika? Kuka on se Ihminen?

        "Entä mitä tarkoittaa Ihmisen poika? Kuka on se Ihminen?"

        Tämä on Vanhan Testamentin ennustus Messiaasta.

        DAN. 7: 13. Minä näin yöllisessä näyssä, ja katso, taivaan pilvissä tuli Ihmisen Pojan kaltainen; ja hän saapui Vanhaikäisen tykö, ja hänet saatettiin tämän eteen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Arto: Olet sana sokea.
        Jumala on yksi!
        Kristillisyytesi on saatanallista!

        "Arto: Olet sana sokea.
        Jumala on yksi!
        Kristillisyytesi on saatanallista!"

        Yksi Jumala ja kolme persoonaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Artohan sanoo, että Jumala on yksi!

        Yksi Jumala kolme persoonaa


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi hän puhuu sitten kolminaisuudesta????

        Mormonit puhuvat kolminaisuudesta, mutta pitää olla kolmiyhteinen Jumala.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi hän puhuu sitten kolminaisuudesta????

        En kirjoita kominaisuudesta vaan kolmiyhteisestä. Mormoneilla on kolminaisuus.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miten on, onko Raamatun Jumala näkymätön?

        Joh. 1:18 Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt
        Joh. 4:12 Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt.

        Aam. 9:1 Minä näin Herran seisovan alttarin ääressä.
        2. Moos. 24:10 Ja he näkivät Israelin Jumalan; ja hänen jalkainsa alla oli alusta, niinkuin safiirikivistä, kirkas kuin itse taivas.
        2. Moos. 24:11 Ja he katselivat Jumalaa, söivät ja joivat.
        1. Moos. 32:30 Minä olen nähnyt Jumalan kasvoista kasvoihin

        Kyllä vaan näinkin yksinkertainen asia on selkeääkin selkeämpi!

        Miten on, onko Raamatun Jumala näkymätön?

        ON. Mutta voi esiintyä vaikka ihmisenä. Näin ilmestyi Aabrahamille. 1MOSS. 18: Ja Herra ilmestyi hänelle Mamren tammistossa, jossa hän istui telttamajansa ovella päivän ollessa palavimmillaan.
        2. Kun hän nosti silmänsä ja katseli, niin katso, kolme miestä seisoi hänen edessänsä; nähdessään heidät hän riensi heitä vastaan majan ovelta ja kumartui maahan
        3. ja sanoi: "Herrani, jos olen saanut armon sinun silmiesi edessä, älä mene palvelijasi ohitse.
        4. Sallikaa tuoda vähän vettä pestäksenne jalkanne ja levätkää puun siimeksessä.



        Joh. 1:18 Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt
        Joh. 4:12 Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt.


        Henki Jumalaa ei ole kukaan nähnyt.

        Aam. 9:1 Minä näin Herran seisovan alttarin ääressä.
        2. Moos. 24:10 Ja he näkivät Israelin Jumalan; ja hänen jalkainsa alla oli alusta, niinkuin safiirikivistä, kirkas kuin itse taivas.
        2. Moos. 24:11 Ja he katselivat Jumalaa, söivät ja joivat.
        1. Moos. 32:30 Minä olen nähnyt Jumalan kasvoista kasvoihin


        Jumala on tullut ihmisruumiiseen aivan kuin Jeesus

        Kyllä vaan näinkin yksinkertainen asia on selkeääkin selkeämpi!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kenellä heistä on valta?

        Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä. Matt. 28:18

        Niin Jeesus vastasi ja sanoi heille: Totisesti, totisesti minä sanon teille: Poika ei voi itsestänsä mitään tehdä, vaan ainoastaan sen, minkä hän näkee Isän tekevän. Joh. 5:19

        Jeesukselle on annettu kaikki valta taivaassa ja maanpäällä. Kun Jeesus sovitti ristillä meidän synnit ja nousi kuolleista ruumiillisesti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        > ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa

        On mielenkiintoista, miten tuokin kohta sivuutetaan merkityksettömänä usein. Jeesus on siis Jumalan kuva. Olisi hyvä ymmärtää, mitä tuo tarkoittaa.

        "Jeesus on siis Jumalan kuva."

        Kenen kuvan sinä näet, kun peilistä katsot? Jeesus näkee Jumalan kuvan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ainakaan Jeesus ei tuon mukaan ole mormonijumalan poika, koska tällähän on liharuumis.

        Entä mitä tarkoittaa Ihmisen poika? Kuka on se Ihminen?

        "Ainakaan Jeesus ei tuon mukaan ole mormonijumalan poika, koska tällähän on liharuumis."

        Ei voi olla mormonien Jeesus. Jeesus oli taivaassa Sana ja Henkiolento. JOH. 1: 14. Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.

        Jos Sana olisi ollut taivaassa jo liharuumis ei olisi voinut tulla lihaksi, kun oli jo liharuumis. Kuinka Sana olisi voinut mennä Marian kohtuun liharuumiissa? Näin näemme, että mormonit ovat tässä asiassa täysin väärässä.


      • Anonyymi
        Arto777 kirjoitti:

        Miten on, onko Raamatun Jumala näkymätön?

        ON. Mutta voi esiintyä vaikka ihmisenä. Näin ilmestyi Aabrahamille. 1MOSS. 18: Ja Herra ilmestyi hänelle Mamren tammistossa, jossa hän istui telttamajansa ovella päivän ollessa palavimmillaan.
        2. Kun hän nosti silmänsä ja katseli, niin katso, kolme miestä seisoi hänen edessänsä; nähdessään heidät hän riensi heitä vastaan majan ovelta ja kumartui maahan
        3. ja sanoi: "Herrani, jos olen saanut armon sinun silmiesi edessä, älä mene palvelijasi ohitse.
        4. Sallikaa tuoda vähän vettä pestäksenne jalkanne ja levätkää puun siimeksessä.



        Joh. 1:18 Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt
        Joh. 4:12 Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt.


        Henki Jumalaa ei ole kukaan nähnyt.

        Aam. 9:1 Minä näin Herran seisovan alttarin ääressä.
        2. Moos. 24:10 Ja he näkivät Israelin Jumalan; ja hänen jalkainsa alla oli alusta, niinkuin safiirikivistä, kirkas kuin itse taivas.
        2. Moos. 24:11 Ja he katselivat Jumalaa, söivät ja joivat.
        1. Moos. 32:30 Minä olen nähnyt Jumalan kasvoista kasvoihin


        Jumala on tullut ihmisruumiiseen aivan kuin Jeesus

        Kyllä vaan näinkin yksinkertainen asia on selkeääkin selkeämpi!

        Ihailen suuresti Arto777 Raamatun tuntemusta. Ei muut yllä samaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi hän puhuu sitten kolminaisuudesta????

        Yksi Jumala kolme persoonaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyviä poimintoja, antavat mukavasti lisää perspektiiviä. Ei muuta kuin odotellaan asiantuntijoilta selkeää vastausta selkeään kysymykseen.

        Mikä on kristinusko? Se, jonka Paavali perusti vai se, minkä katolinen kirkko keksi?

        Paavalin mielestä Jeesus oli demiurgi = alempi luojajumala, minkä kuulee jo tämän kiitoksesta "kiitetty olkoon Jeesus kristuksen jumala ja isä."

        Klassinen kristillisyys on sitä mieltä, että 1 1 1=1.
        Toisin sanoen Jeesus huusi ristillä itseään apuun. Hän tahtoi ettei tapahtuisi hänen tahtonsa, vaan hänen omansa. Jeesus puhalsi suustansa isänsä. Hän vakuutti itsensä ja itsensä olevan yhtä. Jeesus antoi ainoan poikansa (itsensä) jne.


        (Ei kuulosta kovin loogiselta)


      • Arto777 kirjoitti:

        "Arto: Olet sana sokea.
        Jumala on yksi!
        Kristillisyytesi on saatanallista!"

        Yksi Jumala ja kolme persoonaa.

        - Yksi jumala ja kolme persoonaa.

        Mikä on jumalasi nimi? Onko isä Jahve ja poika Jeesus, vai muodostavatko kaikki kolme Jahven?


      • Anonyymi
        Ashera12 kirjoitti:

        Mikä on kristinusko? Se, jonka Paavali perusti vai se, minkä katolinen kirkko keksi?

        Paavalin mielestä Jeesus oli demiurgi = alempi luojajumala, minkä kuulee jo tämän kiitoksesta "kiitetty olkoon Jeesus kristuksen jumala ja isä."

        Klassinen kristillisyys on sitä mieltä, että 1 1 1=1.
        Toisin sanoen Jeesus huusi ristillä itseään apuun. Hän tahtoi ettei tapahtuisi hänen tahtonsa, vaan hänen omansa. Jeesus puhalsi suustansa isänsä. Hän vakuutti itsensä ja itsensä olevan yhtä. Jeesus antoi ainoan poikansa (itsensä) jne.


        (Ei kuulosta kovin loogiselta)

        Tuossa on alkeellinen laskuvirhe. Yksiköt on jätetty kokonaan pois. Oikea laskutoimitus olisi esim. 1p 1p 1p = 1j.


    • Anonyymi

      "Yksi Jumala kolme persoonaa. Missään ei puhuta kolmesta erillisestä Jumalasta. Raamatussa on kiistatta, että Jeesus(Sana) ja Pyhä Henki on Jumala."

      Persoonan ominaisuuksia ovat omat ajatukset, omat tunteet, omat pyrkimykset ja oma identiteetti.

      Jos jokaisella persoonalla on oma identiteetti, mikseivät persoonat olisi yksilöitä?

      • Anonyymi

        Persoonat ovat yksilöitä, mutta heidän jumaluutensa on yhteinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Persoonat ovat yksilöitä, mutta heidän jumaluutensa on yhteinen.

        Mutta keitä sitten ovat muut jumalat?

        Ei ole vertaistasi jumalien joukossa, ei ole vertaa sinun teoillesi, Herra. Ps. 86:8

        Herra on suuri Jumala ja kaikkien jumalien ylin valtias. Ps.95:3


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta keitä sitten ovat muut jumalat?

        Ei ole vertaistasi jumalien joukossa, ei ole vertaa sinun teoillesi, Herra. Ps. 86:8

        Herra on suuri Jumala ja kaikkien jumalien ylin valtias. Ps.95:3

        Se on kyllä Raamatun valossa hiukan epäselvää. Johtunee siitä, että uskonto kehittyi monijumalaisuudesta yksijumalaiseksi. Onhan luomiskertomuksessakin monta jumalaa, jotka toimivat yhdessä. Ensimmäisessä käskyssä sanotaan oikein käännettynä, että sinulla ei saa olla muita jumalia. Muiden jumalien olemassaoloa ei sinänsä kielletä. Ei tuo suomalainen käännös "älä pidä muita jumalia" sinänsä huono ole, koska sekin antaa ymmärtää, että muitakin jumlaia on. Toisaalta useassa kohdassa puhutaan myöskin epäjumalista. Ovatko ne oikeita jumalia vaiko ihmisten keksintöjä Raamatun mukaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on kyllä Raamatun valossa hiukan epäselvää. Johtunee siitä, että uskonto kehittyi monijumalaisuudesta yksijumalaiseksi. Onhan luomiskertomuksessakin monta jumalaa, jotka toimivat yhdessä. Ensimmäisessä käskyssä sanotaan oikein käännettynä, että sinulla ei saa olla muita jumalia. Muiden jumalien olemassaoloa ei sinänsä kielletä. Ei tuo suomalainen käännös "älä pidä muita jumalia" sinänsä huono ole, koska sekin antaa ymmärtää, että muitakin jumlaia on. Toisaalta useassa kohdassa puhutaan myöskin epäjumalista. Ovatko ne oikeita jumalia vaiko ihmisten keksintöjä Raamatun mukaan?

        Käsittääkseni epäjumalilla tarkoitetaan kuvia, patsaita tai asioita, joita palvotaan kuten jumalia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on kyllä Raamatun valossa hiukan epäselvää. Johtunee siitä, että uskonto kehittyi monijumalaisuudesta yksijumalaiseksi. Onhan luomiskertomuksessakin monta jumalaa, jotka toimivat yhdessä. Ensimmäisessä käskyssä sanotaan oikein käännettynä, että sinulla ei saa olla muita jumalia. Muiden jumalien olemassaoloa ei sinänsä kielletä. Ei tuo suomalainen käännös "älä pidä muita jumalia" sinänsä huono ole, koska sekin antaa ymmärtää, että muitakin jumlaia on. Toisaalta useassa kohdassa puhutaan myöskin epäjumalista. Ovatko ne oikeita jumalia vaiko ihmisten keksintöjä Raamatun mukaan?

        hhahahahahahhahahahahah


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käsittääkseni epäjumalilla tarkoitetaan kuvia, patsaita tai asioita, joita palvotaan kuten jumalia.

        Juuri siitä on kyse!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        hhahahahahahhahahahahah

        Etkö pysty ottamaan asiaan kantaa? Näppäimistösi painelu näyttää sijaiskäyttäytymiseltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Persoonat ovat yksilöitä, mutta heidän jumaluutensa on yhteinen.

        Höpöhöpön!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpöhöpön!

        Kolminaisuusopin mukaan. Siitä tässä on kysymys. Jokaisen oma käsitys voi toki poiketa kolminaisuusopista. Voi mm. olla uskomatta yhteenkään Jumalaan tai uskoa moeen Jumalaan.


      • Jumalaa emme voi omalla järjellä käsittää. Jos aloitamme järkeilemään olemme samassa tilassa kuin ovat mormonit ja Jehovan todistajat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta keitä sitten ovat muut jumalat?

        Ei ole vertaistasi jumalien joukossa, ei ole vertaa sinun teoillesi, Herra. Ps. 86:8

        Herra on suuri Jumala ja kaikkien jumalien ylin valtias. Ps.95:3

        He ovat luotuja enkeleitä.


      • Anonyymi
        Arto777 kirjoitti:

        He ovat luotuja enkeleitä.

        Oliko Baal luoutu enkeli? Sinulla on hassuja harhaoppeja.



      • Anonyymi kirjoitti:

        Persoonat ovat yksilöitä, mutta heidän jumaluutensa on yhteinen.

        Kuinka esim. Aurinko? Aurinko lämpö valo


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se on kyllä Raamatun valossa hiukan epäselvää. Johtunee siitä, että uskonto kehittyi monijumalaisuudesta yksijumalaiseksi. Onhan luomiskertomuksessakin monta jumalaa, jotka toimivat yhdessä. Ensimmäisessä käskyssä sanotaan oikein käännettynä, että sinulla ei saa olla muita jumalia. Muiden jumalien olemassaoloa ei sinänsä kielletä. Ei tuo suomalainen käännös "älä pidä muita jumalia" sinänsä huono ole, koska sekin antaa ymmärtää, että muitakin jumlaia on. Toisaalta useassa kohdassa puhutaan myöskin epäjumalista. Ovatko ne oikeita jumalia vaiko ihmisten keksintöjä Raamatun mukaan?

        Ymmärrät asian täysin väärin. Jumalaa ei ole luotu. Jumala ei ole luonut yhtään jumalaa. Kaikki epäjumalat ovat ihmisten tekemiä, kuten kultainen vasikka.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta keitä sitten ovat muut jumalat?

        Ei ole vertaistasi jumalien joukossa, ei ole vertaa sinun teoillesi, Herra. Ps. 86:8

        Herra on suuri Jumala ja kaikkien jumalien ylin valtias. Ps.95:3

        - Ei ole vertaistasi jumalien joukossa.

        Raamattu on polyteistinen kirja. Aikanaan kaikki jumalat niputettiin Jahveksi yksin.


    • Anonyymi

      Ei ole mitään kolminaisuusoppia Raamatussa.
      Se on ihmisten keksimä tarina!

      • Anonyymi

        Juuri näin


      • Anonyymi

        On se siellä piilossa sinulta.


    • Mormonit eivät usko kolmiNAISUUSoppiin, koska heidän mielestään kolme naista ei riitä. Toisaalta jos naisia on joka sormelle eli 20, mikä silloin jää ilman?

      • Anonyymi

        kolme naista......nyt minulta meni joku ohi?????
        Lääkitys auttaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kolme naista......nyt minulta meni joku ohi?????
        Lääkitys auttaa!

        Joku naisistako meni ohi? "Joku" viittaa henkilöön, "jokin" asiaan tai esineeseen.


      • Mormonien mukaan on monta Jumalaa (jumalaa)


      • Jumala on Henkiolento, joten ei tarvitse naista/naisia. Mormonien jumalat ovat liharuumis jumalia ja näin heillä voi olla monta naista.


      • Anonyymi
        Arto777 kirjoitti:

        Jumala on Henkiolento, joten ei tarvitse naista/naisia. Mormonien jumalat ovat liharuumis jumalia ja näin heillä voi olla monta naista.

        Henki voi kuitenkin siittää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Henki voi kuitenkin siittää.

        KUINKA????

        Jään taas mielenkiinnolla odottamaan vastausta.


      • Anonyymi
        Arto777 kirjoitti:

        KUINKA????

        Jään taas mielenkiinnolla odottamaan vastausta.

        Neitsyt Maria sikisi Pyhästä Hengestä oppisi mukaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Henki voi kuitenkin siittää.

        KUINKA?????


      • Anonyymi kirjoitti:

        Neitsyt Maria sikisi Pyhästä Hengestä oppisi mukaan.

        Käsität väärin. Pyhän Hengen toimesta Sana Henkenä meni Marian kohtuun ja Maria synnytti Pojan mille annettiin nimi Jeesus Jumala pelastaa.


      • Arto777 kirjoitti:

        Käsität väärin. Pyhän Hengen toimesta Sana Henkenä meni Marian kohtuun ja Maria synnytti Pojan mille annettiin nimi Jeesus Jumala pelastaa.

        - Pyhän hengen toimesta sana henkeä meni Marian kohtuun...

        Apokryfikirjat kieltävät tämän, koska pyhä henki on feminiini, eikä "nainen voi tulla naisesta raskaaksi."


    • Anonyymi

      EI OLE KOLMINAISUUTTA, MIKSEI?
      KOSKA RAAMATUSSA EI OLE SELLAISTA SANAA!!!
      RAAMATTU A PITÄÄ LUKEA NIIN KUIN SE ON KIRJOITETTU......EI MITÄÄN IHMISTEKOISIA LISÄYKSIÄ.
      Mormonit , aloittakaa siitä ja HETI!

      • "EI OLE KOLMINAISUUTTA, MIKSEI?
        KOSKA RAAMATUSSA EI OLE SELLAISTA SANAA!!!
        RAAMATTU A PITÄÄ LUKEA NIIN KUIN SE ON KIRJOITETTU......EI MITÄÄN IHMISTEKOISIA LISÄYKSIÄ.
        Mormonit , aloittakaa siitä ja HETI!"

        Ei Raamatussa ole myöskään Kristinuskoa ja kuitenkin on. En ymmärrä heitä, joille pitää olla itsestään selvä asia kirjoitettuna. Lapsikasteeseen ei usko babtistit, kun näin ei lue Raamatussa. Vaikka monta perhettä on kastettu. Ovatko kaikki nuo Raamatun perheet lapsettomia?


    • Oikea kolminaisuusoppi on ilmoitettu Jeesuksen kasteessa. Isä Jumala sanoi, että tämä on minun rakas Poikani, kuulkaa häntä. Jeesus oli siinä Jumalana, ja Pyhä Henki oli hänen päällänsä Henkeä, Jumalana, se ilmoitettiin kyyhkysen muodossa, että hän on henkiolento.

      Isä Jumalaa ei nähty, mutta hänen äänensä kuuleminen ilmoittaa, että hän on eri henkilö.

      Yksi Jumaluus, mutta kolme Jumalaa.

      • Eri persoonia tietenkin, mutta teidän oppinne siis eroaa oleellisesti normaalista kolminaisuusopista siinä, että teillä on useita Jumalia. Tosin jos puhuttaiisin jumalapersoonista, silloin tultaisiin ihan samaan kuin mitä oikea kolminaisuusoppi opettaa, mutta jota vastaan aina hyökkäät...


      • Höpsislöpsis kirjoitti:

        Eri persoonia tietenkin, mutta teidän oppinne siis eroaa oleellisesti normaalista kolminaisuusopista siinä, että teillä on useita Jumalia. Tosin jos puhuttaiisin jumalapersoonista, silloin tultaisiin ihan samaan kuin mitä oikea kolminaisuusoppi opettaa, mutta jota vastaan aina hyökkäät...

        Yksi Jumala on vain juutalaisilla, Islamilla, jehovalaisilla ja unitaristeilla. Kaikilla kristityillä muilla on Yksi Jumala mutta kolme Jumalaa, Isä ja Poika ja Pyhä Henki.

        Meidän ratkaisu on ihan järkevä. Sinulle kelpaa aina mikä vaan kunhan se varmasti on oikeaa kristinuskoa vastaan ja Saatanan puolella.


      • Anonyymi

        "Isä Jumalaa ei nähty"

        Niinkös?

        Kuningas Ussian kuolinvuotena minä näin Herran istuvan korkealla ja ylhäisellä istuimella, ja hänen vaatteensa liepeet täyttivät temppelin. Jes. 6:1


      • "Oikea kolminaisuusoppi on ilmoitettu Jeesuksen kasteessa."

        Kastekäskyssä on kolmiyhteinen Jumala MATT. 28: 19. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen

        Nimeen ei nimiin.


      • Olli.S kirjoitti:

        Yksi Jumala on vain juutalaisilla, Islamilla, jehovalaisilla ja unitaristeilla. Kaikilla kristityillä muilla on Yksi Jumala mutta kolme Jumalaa, Isä ja Poika ja Pyhä Henki.

        Meidän ratkaisu on ihan järkevä. Sinulle kelpaa aina mikä vaan kunhan se varmasti on oikeaa kristinuskoa vastaan ja Saatanan puolella.

        Yksi Jumala, kolme persoonaa. TEILLÄ on kolme Jumalaa.


      • Olli.S kirjoitti:

        Yksi Jumala on vain juutalaisilla, Islamilla, jehovalaisilla ja unitaristeilla. Kaikilla kristityillä muilla on Yksi Jumala mutta kolme Jumalaa, Isä ja Poika ja Pyhä Henki.

        Meidän ratkaisu on ihan järkevä. Sinulle kelpaa aina mikä vaan kunhan se varmasti on oikeaa kristinuskoa vastaan ja Saatanan puolella.

        "Yksi Jumala on vain juutalaisilla"

        Tuo on väärin, koska Juutalaisilla on kolmiyhteinen Jumala.

        Mielenkiintoinen kirja. Kristus Vanhassa Testamentissa. Tässä kirjassa ei ole Messias ennustukset vaan ne missä kohtaa Kristus on Vanhassa Testamentissa.


      • Arto777 kirjoitti:

        "Oikea kolminaisuusoppi on ilmoitettu Jeesuksen kasteessa."

        Kastekäskyssä on kolmiyhteinen Jumala MATT. 28: 19. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen

        Nimeen ei nimiin.

        Siinäkin on oikea kolminaisuusoppi lyhyesti. Se riittää hyvin, ei tarvita mitään kirkkojen antiikkista filosofiaa. Kolmehan niitä siinä on.


      • Arto777 kirjoitti:

        "Yksi Jumala on vain juutalaisilla"

        Tuo on väärin, koska Juutalaisilla on kolmiyhteinen Jumala.

        Mielenkiintoinen kirja. Kristus Vanhassa Testamentissa. Tässä kirjassa ei ole Messias ennustukset vaan ne missä kohtaa Kristus on Vanhassa Testamentissa.

        Kristus on Vanhan Testamentin Jahve. Joka kohdassa. Luojanakin. Isästä vaan kerrotaan. Hän on erillinen Jumal'olento. Ylin. Koko universumin päällikkö. Jeesuksenkin päällikkö. Mutta Jeesus on meidän Jumalamme.

        Yksi Jumala tarkoittaa sitäkin. Se yksi on Jeesus Kristus. Ei ole meille muuta Jumalaa. Vai Jeesus yksin. Ja tietysti Pyhä Henki sitten käytännössä. Hänen kanssaan me tekemisissä ollaan. Ja se on Jeesuksen kanssa tekemisissä olemista, Jumalan kanssa olemista. Jeesuksen kanssa ollessa on Isän kanssa.

        Ei tässä mitään epäselvää ole. Kirkkojen kolminaisuusoppi on yksinkertaisesti hölmö ja älytön ja mahdoton ja käsittämätön. Jumaluudessa on paljon ihmeellistä, muttei tämä asia. Yksi ja ainoa Jumaluus, jota Jeesus yksin edustaa. Ei kukaan muu.


      • Anonyymi
        Arto777 kirjoitti:

        "Yksi Jumala on vain juutalaisilla"

        Tuo on väärin, koska Juutalaisilla on kolmiyhteinen Jumala.

        Mielenkiintoinen kirja. Kristus Vanhassa Testamentissa. Tässä kirjassa ei ole Messias ennustukset vaan ne missä kohtaa Kristus on Vanhassa Testamentissa.

        Ei ole juutalaisilla kolmiyhteistä Jumalaa, Oletko tosiaan noin tietämätön?


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Kristus on Vanhan Testamentin Jahve. Joka kohdassa. Luojanakin. Isästä vaan kerrotaan. Hän on erillinen Jumal'olento. Ylin. Koko universumin päällikkö. Jeesuksenkin päällikkö. Mutta Jeesus on meidän Jumalamme.

        Yksi Jumala tarkoittaa sitäkin. Se yksi on Jeesus Kristus. Ei ole meille muuta Jumalaa. Vai Jeesus yksin. Ja tietysti Pyhä Henki sitten käytännössä. Hänen kanssaan me tekemisissä ollaan. Ja se on Jeesuksen kanssa tekemisissä olemista, Jumalan kanssa olemista. Jeesuksen kanssa ollessa on Isän kanssa.

        Ei tässä mitään epäselvää ole. Kirkkojen kolminaisuusoppi on yksinkertaisesti hölmö ja älytön ja mahdoton ja käsittämätön. Jumaluudessa on paljon ihmeellistä, muttei tämä asia. Yksi ja ainoa Jumaluus, jota Jeesus yksin edustaa. Ei kukaan muu.

        Hölmö ja älytön oppi on profeettanne oppi siitä että Aadam on ainoa Jumala jonka kanssa meillä on mitään tekemistä.


      • Olli.S kirjoitti:

        Siinäkin on oikea kolminaisuusoppi lyhyesti. Se riittää hyvin, ei tarvita mitään kirkkojen antiikkista filosofiaa. Kolmehan niitä siinä on.

        Mitä niitä? Persoonia vai Jumalia?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hölmö ja älytön oppi on profeettanne oppi siitä että Aadam on ainoa Jumala jonka kanssa meillä on mitään tekemistä.

        Se oli erehdys. Kirkkomme myöntää aina kaikki erehdyksensä heti kun apostolit pääsevät yksimielisyyteen asioista. Rasismi tuomitaan nykyään täysin ja lujasti. Kaikki ihmisrodut ovat tasa- arvoisia. Mutta mennyt rasismi ja miesshovinismi on vielä käsittelemättä. Historiankirjoitus etenee omaa tahtiaan.

        Jossakin vaiheessa tumma ihonväri on ollut kirous. Tämä tekee asian ongelmalliseksi historiassa. Nykytilanne on selvä.

        Viktoriaanisuutta seksiasioissa on vieläkin. Puolisoiden välisessä seksissä kirkko on täysin vapaamielinen. Jopa oli tosiaan moniavioinen, joten on ihmeellistä tuo luulo, että oppi olisi seksuaalikielteinen ja rakkauskielteinen. Seksi ja rakkaus kulkevat parisuhteessa käsi kädessä. Ei niitä saa erottaa. Homoseksuaaliset suhteet on eri juttu. Niistä pitää pidättäytyä, vaikka olisi seksuaaliselta suuntautumiseltaan homoseksuaalinen. Samoin yhdynnöistä avioliiton ulkopuolella.

        Ja tämä on vain pääsuunta ja ohjeistus. Sen lisäksi on henkilökohtainen ilmoitus. Ensimmäinen asia, joka Jeesuksen opetuslapsen pitää oppia. Oppia käytännössä. Harjoitella joka asiassa. Henkilökohtaiset asiat ovat kahdenkeskeisiä, parisuhteessa kolmenkeskeisiä Jumalan kanssa.

        Mutta viktoriaanisuutta on. Se pitää karsia pois.


      • Olli.S kirjoitti:

        Se oli erehdys. Kirkkomme myöntää aina kaikki erehdyksensä heti kun apostolit pääsevät yksimielisyyteen asioista. Rasismi tuomitaan nykyään täysin ja lujasti. Kaikki ihmisrodut ovat tasa- arvoisia. Mutta mennyt rasismi ja miesshovinismi on vielä käsittelemättä. Historiankirjoitus etenee omaa tahtiaan.

        Jossakin vaiheessa tumma ihonväri on ollut kirous. Tämä tekee asian ongelmalliseksi historiassa. Nykytilanne on selvä.

        Viktoriaanisuutta seksiasioissa on vieläkin. Puolisoiden välisessä seksissä kirkko on täysin vapaamielinen. Jopa oli tosiaan moniavioinen, joten on ihmeellistä tuo luulo, että oppi olisi seksuaalikielteinen ja rakkauskielteinen. Seksi ja rakkaus kulkevat parisuhteessa käsi kädessä. Ei niitä saa erottaa. Homoseksuaaliset suhteet on eri juttu. Niistä pitää pidättäytyä, vaikka olisi seksuaaliselta suuntautumiseltaan homoseksuaalinen. Samoin yhdynnöistä avioliiton ulkopuolella.

        Ja tämä on vain pääsuunta ja ohjeistus. Sen lisäksi on henkilökohtainen ilmoitus. Ensimmäinen asia, joka Jeesuksen opetuslapsen pitää oppia. Oppia käytännössä. Harjoitella joka asiassa. Henkilökohtaiset asiat ovat kahdenkeskeisiä, parisuhteessa kolmenkeskeisiä Jumalan kanssa.

        Mutta viktoriaanisuutta on. Se pitää karsia pois.

        Jumala ilmoittelee asioita "profeetalle" ja "apostolit" äänestävät, että mikä oli erehdys.

        Jos rasismi oli kirkon erehdys, miksi piti rukoilla Jumalalta ilmoitus, että HÄN luopuisi tummaihoisten pappeuskiellosta?

        Melkoista sekoilua!

        > Jossakin vaiheessa tumma ihonväri on ollut kirous.

        Ei ole. Tuollainen väite on törkeää rasismia. Totta on vain se, että jotkut hölmöt ihmiset ovat PITÄNEET tummaa ihonväriä kirouksena, mm. PROFEETTANNE Brigham Young. Miten Jumalan profeetta on voinut erehtyä niin pahoin?

        Tietysti krkkosi on seksuaalikielteinen homojen osalta. Sen tekee omituiSEKSI se, että pikkutyttöjä on kuitenkin saanut moninaida olan takaa, mutta kahden aikuisen välinen vapaaehtoinen seksi on ollut (ja on vieläkin) kauhistus.


      • Olli.S kirjoitti:

        Siinäkin on oikea kolminaisuusoppi lyhyesti. Se riittää hyvin, ei tarvita mitään kirkkojen antiikkista filosofiaa. Kolmehan niitä siinä on.

        Oikea kolmiyhteinen Jumala oppi. Isä Poika Pyhä Henki ja yhteen nimeen ei nimiin.

        Isä Poika Pyhä Henki on JHVH Jahve tai Jehova tai joku muu mihin on vokaalikauppias lisännyt vokaaleja alkuun tai loppuun tai keskelle.


      • Olli.S kirjoitti:

        Kristus on Vanhan Testamentin Jahve. Joka kohdassa. Luojanakin. Isästä vaan kerrotaan. Hän on erillinen Jumal'olento. Ylin. Koko universumin päällikkö. Jeesuksenkin päällikkö. Mutta Jeesus on meidän Jumalamme.

        Yksi Jumala tarkoittaa sitäkin. Se yksi on Jeesus Kristus. Ei ole meille muuta Jumalaa. Vai Jeesus yksin. Ja tietysti Pyhä Henki sitten käytännössä. Hänen kanssaan me tekemisissä ollaan. Ja se on Jeesuksen kanssa tekemisissä olemista, Jumalan kanssa olemista. Jeesuksen kanssa ollessa on Isän kanssa.

        Ei tässä mitään epäselvää ole. Kirkkojen kolminaisuusoppi on yksinkertaisesti hölmö ja älytön ja mahdoton ja käsittämätön. Jumaluudessa on paljon ihmeellistä, muttei tämä asia. Yksi ja ainoa Jumaluus, jota Jeesus yksin edustaa. Ei kukaan muu.

        "Kristus on Vanhan Testamentin Jahve."

        Ei yksin, koska Vanhassa Testamentissa on kaikki kolmiyhteisen Jumalan persoonat. Isä Poika Pyhä Henki. Ei ole vain Jeesus. 1MOOS. 1: 26. Ja Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme; ja vallitkoot he meren kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat".

        Tässä on kaikki Jumala persoonat.

        1. luku
        Luomiskertomus
        1. *Alussa Jumala* loi taivaan ja maan.

        Kirja sisältää Jumalan sanan maailman synnystä, ensimmäisestä maailmasta ennen vedenpaisumusta, Nooasta Aabrahamiin asti sekä Israelin kansan synnystä.
        Jumala, hepreaksi Elohiim, on monikossa, mutta sitä koskeva verbi on yksikössä. Näin yksinkertaisella tavalla alkukieli ilmaisee Jumalan olemuksen ykseyden ja persoonien moneuden (Jumala Isä, Sana ja Henki).


        Kyllä Vanhassa Testamentissa on kaikki yhden Jumalan, kolme persoonaa mukana.


        PS. 51: 13. Älä heitä minua pois kasvojesi edestä, äläkä ota minulta pois Pyhää Henkeäsi.

        JES. 63: 10. Mutta he niskoittelivat ja saattoivat murheelliseksi hänen Pyhän Henkensä; ja niin hän muuttui heidän viholliseksensa, hän itse soti heitä vastaan.

        11. Silloin hänen kansansa muisti muinaisia päiviä, muisti Moosesta: Missä on hän, joka toi heidät ylös merestä, heidät ynnä hänen laumansa paimenen? Missä on hän, joka pani tämän sydämeen Pyhän Henkensä;


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole juutalaisilla kolmiyhteistä Jumalaa, Oletko tosiaan noin tietämätön?

        Varmasti on. Eikö he odota Messiasta? Messias on Jumala ja Pyhä Henki on myös heillä.


      • Anonyymi
        Arto777 kirjoitti:

        Varmasti on. Eikö he odota Messiasta? Messias on Jumala ja Pyhä Henki on myös heillä.

        Juutalaisuudessa messias ei todellakaan ole Jumala vaan ihminen. Eivätkö usko kolmiyhteiseen jumalaan vaan Jumala on Yksi.


      • "Isä Jumalaa ei nähty, mutta hänen äänensä kuuleminen ilmoittaa, että hän on eri henkilö."

        Ei voida nähdä Isä Jumalaa, koska Jumala on Henki.


      • Olli.S kirjoitti:

        Yksi Jumala on vain juutalaisilla, Islamilla, jehovalaisilla ja unitaristeilla. Kaikilla kristityillä muilla on Yksi Jumala mutta kolme Jumalaa, Isä ja Poika ja Pyhä Henki.

        Meidän ratkaisu on ihan järkevä. Sinulle kelpaa aina mikä vaan kunhan se varmasti on oikeaa kristinuskoa vastaan ja Saatanan puolella.

        "Yksi Jumala on vain juutalaisilla, Islamilla, jehovalaisilla ja unitaristeilla."

        Mormoneilla on monta Jumalaa ja Kristityillä on vain yksi, mutta kolme persoonaa. Juutalaiset uskovat myös kolmiyhteiseen Jumalaan.


      • Olli.S kirjoitti:

        Siinäkin on oikea kolminaisuusoppi lyhyesti. Se riittää hyvin, ei tarvita mitään kirkkojen antiikkista filosofiaa. Kolmehan niitä siinä on.

        Olli ei usko Raamatun ilmoitukseen yhdestä Jumalasta ja kolmesta persoonasta. Ollin on pakko järjellä selittää Jumalan olemus ei Jumalan ilmoituksella. Näin Olli ottaa pedonmerkin otsaansa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole juutalaisilla kolmiyhteistä Jumalaa, Oletko tosiaan noin tietämätön?

        Kuka on Juutalaisten Messias ja kuka Pyhä Henki????


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juutalaisuudessa messias ei todellakaan ole Jumala vaan ihminen. Eivätkö usko kolmiyhteiseen jumalaan vaan Jumala on Yksi.

        On heillä, mutta eivät uskoneet 2000 vuotta sitten maapallolla ollutta Jumalaa Messiaaksi He yhä odottavat Messiaan tuloa.


      • Anonyymi
        Arto777 kirjoitti:

        "Yksi Jumala on vain juutalaisilla, Islamilla, jehovalaisilla ja unitaristeilla."

        Mormoneilla on monta Jumalaa ja Kristityillä on vain yksi, mutta kolme persoonaa. Juutalaiset uskovat myös kolmiyhteiseen Jumalaan.

        Eivät juutalaiset usko kolmiyhteiseen Jumalaan, kuten eivät muslimitkaan.


      • Anonyymi
        Arto777 kirjoitti:

        On heillä, mutta eivät uskoneet 2000 vuotta sitten maapallolla ollutta Jumalaa Messiaaksi He yhä odottavat Messiaan tuloa.

        Ei ole. Olet totaalisen tietämätön muista uskonnoista.


      • Anonyymi
        Arto777 kirjoitti:

        "Oikea kolminaisuusoppi on ilmoitettu Jeesuksen kasteessa."

        Kastekäskyssä on kolmiyhteinen Jumala MATT. 28: 19. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen

        Nimeen ei nimiin.

        Mitenkähän tuo on alkutekstissä? Suomen kielioppi temppuilee tuossa kohtaa. Ei suomeksi sanota: "Kotilaskut olivat niin helppoja, että oppilaat laskivat ne päissään".


      • Arto777 kirjoitti:

        "Isä Jumalaa ei nähty, mutta hänen äänensä kuuleminen ilmoittaa, että hän on eri henkilö."

        Ei voida nähdä Isä Jumalaa, koska Jumala on Henki.

        Jumala on myös ruumiillinen. Ja istuu valtaistuimella. Toinen vieressä. Jeesus ja Isä. Kaksi eri henkilöä. Kummallakin Henki myös.

        Pyhä Henki, se pääskynen vertauskuvana, on Henki. Työnjaon takia, henki voi olla kaikkialla, nähdä kaikkialle, vaikuttaa kaikkialla.

        Ja Jumalan olemus kaikkinensa, on niin korkea asia, ettei sitä voi ymmärtää kokonaan. Tämän verran on ilmoitettu ja implisiittisesti se sisältyy Raamattuun kaikki kohdat tarkkaan mietittynä. Kolminaisuusoppi vääristää Raamatun lukemista näissä kohdissa. Luullaan, että ymmärretään asia, vaikka esitetään täysin Raamatun vastainen teologia, ja pidetään siitä dogmaattisesti kiinni turhaan. Ei tämä ole tärkeä asia pelastukselle. Usko ja kaste ovat!


      • Arto777 kirjoitti:

        Olli ei usko Raamatun ilmoitukseen yhdestä Jumalasta ja kolmesta persoonasta. Ollin on pakko järjellä selittää Jumalan olemus ei Jumalan ilmoituksella. Näin Olli ottaa pedonmerkin otsaansa.

        Uskon Raamatun ilmoituksen mukaisesti. Kolminaisuusoppi se väärä on ja turha ja epälooginen. Asia on selvä ja yksinkertainen, yksi oikea Jumaluus, kolme erillistä Jumal'llentoa, persoonaa, yksilöä. Jumalan olemus silti menee yli hilseen. Kaikkien galaksien välisen telepaattisen, elävän internetin Hallitsija valtaistuimellaan. Jotain semmoista nykykielellä 😇

        Pedon merkkiä ei vielä ole. Kaikki suurvallat ovat petoja heti kun ovat diktatuureja eli tyrannien johtamia. Meinasi demokraria kukistua Amerikassakin. Suomessa on demokratia. Venäjä on luisumassa diktatuuriin. Iran ja Turkki ovat tyrannioita. Ja useat arabimaat. Kiina ja Pohjois- Korea.

        Sitten tulee pedon merkki kun joudutaan diktatuuriin. Paavin kirkko siihen menee ja Islamin kalifaatit ja diktatuurit, äärioikeisto ja sen valtiot, monet kuningaskunnat länsimaissa.


      • Olli.S kirjoitti:

        Jumala on myös ruumiillinen. Ja istuu valtaistuimella. Toinen vieressä. Jeesus ja Isä. Kaksi eri henkilöä. Kummallakin Henki myös.

        Pyhä Henki, se pääskynen vertauskuvana, on Henki. Työnjaon takia, henki voi olla kaikkialla, nähdä kaikkialle, vaikuttaa kaikkialla.

        Ja Jumalan olemus kaikkinensa, on niin korkea asia, ettei sitä voi ymmärtää kokonaan. Tämän verran on ilmoitettu ja implisiittisesti se sisältyy Raamattuun kaikki kohdat tarkkaan mietittynä. Kolminaisuusoppi vääristää Raamatun lukemista näissä kohdissa. Luullaan, että ymmärretään asia, vaikka esitetään täysin Raamatun vastainen teologia, ja pidetään siitä dogmaattisesti kiinni turhaan. Ei tämä ole tärkeä asia pelastukselle. Usko ja kaste ovat!

        No ei se teillä ole kovin korkea, kun hän luulihaklönttiruumiissaan istuu tuolilla.


      • Olli.S kirjoitti:

        Uskon Raamatun ilmoituksen mukaisesti. Kolminaisuusoppi se väärä on ja turha ja epälooginen. Asia on selvä ja yksinkertainen, yksi oikea Jumaluus, kolme erillistä Jumal'llentoa, persoonaa, yksilöä. Jumalan olemus silti menee yli hilseen. Kaikkien galaksien välisen telepaattisen, elävän internetin Hallitsija valtaistuimellaan. Jotain semmoista nykykielellä 😇

        Pedon merkkiä ei vielä ole. Kaikki suurvallat ovat petoja heti kun ovat diktatuureja eli tyrannien johtamia. Meinasi demokraria kukistua Amerikassakin. Suomessa on demokratia. Venäjä on luisumassa diktatuuriin. Iran ja Turkki ovat tyrannioita. Ja useat arabimaat. Kiina ja Pohjois- Korea.

        Sitten tulee pedon merkki kun joudutaan diktatuuriin. Paavin kirkko siihen menee ja Islamin kalifaatit ja diktatuurit, äärioikeisto ja sen valtiot, monet kuningaskunnat länsimaissa.

        No tuohan juuri sitä parjaamaasi kolminaisuusoppia! Tosin jos tarkoitat, että on kolme eri Jumalaa, silloin on kysymys polyteimistä. mikä on Raamatussa kielletty.


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Uskon Raamatun ilmoituksen mukaisesti. Kolminaisuusoppi se väärä on ja turha ja epälooginen. Asia on selvä ja yksinkertainen, yksi oikea Jumaluus, kolme erillistä Jumal'llentoa, persoonaa, yksilöä. Jumalan olemus silti menee yli hilseen. Kaikkien galaksien välisen telepaattisen, elävän internetin Hallitsija valtaistuimellaan. Jotain semmoista nykykielellä 😇

        Pedon merkkiä ei vielä ole. Kaikki suurvallat ovat petoja heti kun ovat diktatuureja eli tyrannien johtamia. Meinasi demokraria kukistua Amerikassakin. Suomessa on demokratia. Venäjä on luisumassa diktatuuriin. Iran ja Turkki ovat tyrannioita. Ja useat arabimaat. Kiina ja Pohjois- Korea.

        Sitten tulee pedon merkki kun joudutaan diktatuuriin. Paavin kirkko siihen menee ja Islamin kalifaatit ja diktatuurit, äärioikeisto ja sen valtiot, monet kuningaskunnat länsimaissa.

        "Sitten tulee pedon merkki kun joudutaan diktatuuriin. Paavin kirkko siihen menee ..."
        Entä Smithin kirkko? Sehän ei ole koskaan ollut ihmisoikeuskysymyksissä taistelemassa heikkojen puolesta vaan aina jälkijunassa painostuksen alla vasta muuttanut vääriä oppejaan.
        Saksassa Hitlerin aikaan yksi nuori jäsen vastusti kansallissosialismia ja levitti mm. lentolehtisiä vastustaessaan hallintoa. Hän jäi kiinni (ja mestattiin). Mitä teki hänen johtajansa MAP-kirkossa? Erottivat hänet kirkosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sitten tulee pedon merkki kun joudutaan diktatuuriin. Paavin kirkko siihen menee ..."
        Entä Smithin kirkko? Sehän ei ole koskaan ollut ihmisoikeuskysymyksissä taistelemassa heikkojen puolesta vaan aina jälkijunassa painostuksen alla vasta muuttanut vääriä oppejaan.
        Saksassa Hitlerin aikaan yksi nuori jäsen vastusti kansallissosialismia ja levitti mm. lentolehtisiä vastustaessaan hallintoa. Hän jäi kiinni (ja mestattiin). Mitä teki hänen johtajansa MAP-kirkossa? Erottivat hänet kirkosta.

        "Paavin kirkossa" olisi julistettu pyhäksi, Myöhempien Aikojen Pyhien kirkossa erotettiin kun vastusti Hitleriä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Sitten tulee pedon merkki kun joudutaan diktatuuriin. Paavin kirkko siihen menee ..."
        Entä Smithin kirkko? Sehän ei ole koskaan ollut ihmisoikeuskysymyksissä taistelemassa heikkojen puolesta vaan aina jälkijunassa painostuksen alla vasta muuttanut vääriä oppejaan.
        Saksassa Hitlerin aikaan yksi nuori jäsen vastusti kansallissosialismia ja levitti mm. lentolehtisiä vastustaessaan hallintoa. Hän jäi kiinni (ja mestattiin). Mitä teki hänen johtajansa MAP-kirkossa? Erottivat hänet kirkosta.

        He tekivät tietysti väärin ja asia on korjattu jälkeenpäin. Joka kirkossa on ollut natseja, ei enää pitäisi olla meidän kirkossa. Jos esiintyvät julkisesti natseina tai rasistina tai saadaan kiinni niin erotetaan.

        Minusta persutkin pitäisi erottaa. Heidän mielestä vihreät ja vasemmistolaiset.

        Eli kirkolle ei kuulu politiikka. Tämä on rojalistinen järjestö, missä Jeesus on kuninkaana. Hän ei hyväksy, että valitsemme muita kuninkaita tai politiikkaa. Hän on meidän diplomaatti muihin järjestöihin nähden ja kunkin seurakunnan esivaltaan, valtioon nähden.

        Maailman johtajat ovat hänen käsissään viime kädessä. Pelkkiä marionetteja, joilla on kuitenkin vapaa tahto, ja ovat Saatanan vietävissä välillä. Kuten Hitler ja Stalin ja vaaralliset lahkot ja kirkon viholliset ja panettelijat.

        Viime kädessä ja lopuksi tapahtuu aina Jumalan tahto. Maailma loppuu vasta Jeesuksen toiseen tulemiseen. Sitten alkaa kokonaan uusi aika. Kukaan ei epäile enää Jumalan olemassaoloa, eikä sitä, että Jeesus on se Jumala. Nyt epäillään niin kovasti, puolet kansasta on täysin maallistunut, mikä on kyllä hyväkin asia. Päästään vääristä uskonkäsityksista. Siis niiden yhteiskunnallisesta vallasta, niiden orjuudesta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Paavin kirkossa" olisi julistettu pyhäksi, Myöhempien Aikojen Pyhien kirkossa erotettiin kun vastusti Hitleriä.

        Seurakunnan johtaja toimi väärin. Mutta seurakunta pelastui. Natseillahan oli tapana tappaa myös perheenjäsenet ja kirkon ym yhteisöjen jäsenet vastustajiltaan.

        Sikäli voi olla, että hänellä oli myös johdatus. Näytellä, ettei kapinoida. Jos kapinoitiin, tehtiin sabotaasia, autettiin juutalaisia, vakoiltiin liittoutuneille tai vastarintaliikkeelle, se tehtiin tietysti salaa. Maanalaisesti.

        Koko Jumalan kirkko oli maanalainen siitä lähtien kun Rooman kirkosta tuli valtionkirkko, aina vuoteen 1830 asti. Vain marttuureja ja herätyksiä oli julkisesti, ja tuntemattomia Jumalan kansakuntia ja ryhmiä tunnetun maailman ulkopuolella.


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Seurakunnan johtaja toimi väärin. Mutta seurakunta pelastui. Natseillahan oli tapana tappaa myös perheenjäsenet ja kirkon ym yhteisöjen jäsenet vastustajiltaan.

        Sikäli voi olla, että hänellä oli myös johdatus. Näytellä, ettei kapinoida. Jos kapinoitiin, tehtiin sabotaasia, autettiin juutalaisia, vakoiltiin liittoutuneille tai vastarintaliikkeelle, se tehtiin tietysti salaa. Maanalaisesti.

        Koko Jumalan kirkko oli maanalainen siitä lähtien kun Rooman kirkosta tuli valtionkirkko, aina vuoteen 1830 asti. Vain marttuureja ja herätyksiä oli julkisesti, ja tuntemattomia Jumalan kansakuntia ja ryhmiä tunnetun maailman ulkopuolella.

        Onko mitään näyttöä että mormonit olisivat olleet aktiivisia maanalaisessa natsisminvastaisessa liikkeessä Saksassa tai muissa Hitlerin valtaamissa maissa?
        Jos olisivat olleet tässä asiassa aktiivisia niin uskoisin että nykykirkossa heidän tarinoitaan hehkutettaisiin. Enpä ole kuullut, se ei tietenkään todista mitään siksi kysynkin tiedätkö sinä.


      • Olli.S kirjoitti:

        Seurakunnan johtaja toimi väärin. Mutta seurakunta pelastui. Natseillahan oli tapana tappaa myös perheenjäsenet ja kirkon ym yhteisöjen jäsenet vastustajiltaan.

        Sikäli voi olla, että hänellä oli myös johdatus. Näytellä, ettei kapinoida. Jos kapinoitiin, tehtiin sabotaasia, autettiin juutalaisia, vakoiltiin liittoutuneille tai vastarintaliikkeelle, se tehtiin tietysti salaa. Maanalaisesti.

        Koko Jumalan kirkko oli maanalainen siitä lähtien kun Rooman kirkosta tuli valtionkirkko, aina vuoteen 1830 asti. Vain marttuureja ja herätyksiä oli julkisesti, ja tuntemattomia Jumalan kansakuntia ja ryhmiä tunnetun maailman ulkopuolella.

        Miksi valehtelet, että kirkko olisi ollut maanalainen vuoteen 1830 asti? EI taatusti ollut!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko mitään näyttöä että mormonit olisivat olleet aktiivisia maanalaisessa natsisminvastaisessa liikkeessä Saksassa tai muissa Hitlerin valtaamissa maissa?
        Jos olisivat olleet tässä asiassa aktiivisia niin uskoisin että nykykirkossa heidän tarinoitaan hehkutettaisiin. Enpä ole kuullut, se ei tietenkään todista mitään siksi kysynkin tiedätkö sinä.

        Jeesus on aina siellä, missä tehdään hyvää ja oikein. Siis vastarintataistelijoiden mukana oli natseja vastaan. Olivat mormoneja tai ei.

        Politiikka ja sota vaan eivät ole kirkon ensimmäisiä asioita. USAn ym liittoutuneiden joukoissa oli joka tapauksessa mormoneja. Esivallan kunnioituksen takia Saksassa oli varmaan vaikea ristiriita mormoneilla.

        En tiedä, ehkä he olivat vaan Saksan armeijassa, kunnes oli kirkolle ja omaisille turvallista kääntää takki. Eivät ainakaan kannattaneet natsihallintoa kirkkona. Kirkon päämajahan on USAssa.


      • Olli.S kirjoitti:

        Jeesus on aina siellä, missä tehdään hyvää ja oikein. Siis vastarintataistelijoiden mukana oli natseja vastaan. Olivat mormoneja tai ei.

        Politiikka ja sota vaan eivät ole kirkon ensimmäisiä asioita. USAn ym liittoutuneiden joukoissa oli joka tapauksessa mormoneja. Esivallan kunnioituksen takia Saksassa oli varmaan vaikea ristiriita mormoneilla.

        En tiedä, ehkä he olivat vaan Saksan armeijassa, kunnes oli kirkolle ja omaisille turvallista kääntää takki. Eivät ainakaan kannattaneet natsihallintoa kirkkona. Kirkon päämajahan on USAssa.

        Eli kuvittelit taas kuinka hyviä mormonit olivat.


      • "Henki oli hänen päällänsä Henkeä, Jumalana, se ilmoitettiin kyyhkysen muodossa, että hän on henkiolento."

        Tällä hetkellä oli Pyhä Henki ruumiillisessa muodossa. Jumala on kolmiyhteinen ja yksi Jumala ja kolme persoonaa ja kaikki ovat Henki persoonia. Jumala ei ole liharuumis toisin mitä mormonit väittää.


      • Olli.S kirjoitti:

        Siinäkin on oikea kolminaisuusoppi lyhyesti. Se riittää hyvin, ei tarvita mitään kirkkojen antiikkista filosofiaa. Kolmehan niitä siinä on.

        "Kolmehan niitä siinä on."

        Ei vaan YKSI


      • Olli.S kirjoitti:

        Kristus on Vanhan Testamentin Jahve. Joka kohdassa. Luojanakin. Isästä vaan kerrotaan. Hän on erillinen Jumal'olento. Ylin. Koko universumin päällikkö. Jeesuksenkin päällikkö. Mutta Jeesus on meidän Jumalamme.

        Yksi Jumala tarkoittaa sitäkin. Se yksi on Jeesus Kristus. Ei ole meille muuta Jumalaa. Vai Jeesus yksin. Ja tietysti Pyhä Henki sitten käytännössä. Hänen kanssaan me tekemisissä ollaan. Ja se on Jeesuksen kanssa tekemisissä olemista, Jumalan kanssa olemista. Jeesuksen kanssa ollessa on Isän kanssa.

        Ei tässä mitään epäselvää ole. Kirkkojen kolminaisuusoppi on yksinkertaisesti hölmö ja älytön ja mahdoton ja käsittämätön. Jumaluudessa on paljon ihmeellistä, muttei tämä asia. Yksi ja ainoa Jumaluus, jota Jeesus yksin edustaa. Ei kukaan muu.

        "Kristus on Vanhan Testamentin Jahve"

        Kristus ei ole yksi Vanhassa Testamentissa vaan kaikki kolmiyhteisen Jumalan kolme persoonaa on jo Vanhassa Testamentissa.


        Isä Poika Pyhä Henki on Jumala.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole juutalaisilla kolmiyhteistä Jumalaa, Oletko tosiaan noin tietämätön?

        Sinä olet tietämätön. Kyllä Juutalaisilla kaikki kolme persoonaa on. Miksi he odottavat Messiasta, jos Messias ei olisi Jumala?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juutalaisuudessa messias ei todellakaan ole Jumala vaan ihminen. Eivätkö usko kolmiyhteiseen jumalaan vaan Jumala on Yksi.

        Messias on Jumala Juutalaisille.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eivät juutalaiset usko kolmiyhteiseen Jumalaan, kuten eivät muslimitkaan.

        Juutalaiset uskovat kolmiyhteiseen Jumalaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole. Olet totaalisen tietämätön muista uskonnoista.

        En ole. Sinä olet. Miksi Juutalaiset odottavat Messiasta, jos Messias ei olisi Jumala?


      • Olli.S kirjoitti:

        Jumala on myös ruumiillinen. Ja istuu valtaistuimella. Toinen vieressä. Jeesus ja Isä. Kaksi eri henkilöä. Kummallakin Henki myös.

        Pyhä Henki, se pääskynen vertauskuvana, on Henki. Työnjaon takia, henki voi olla kaikkialla, nähdä kaikkialle, vaikuttaa kaikkialla.

        Ja Jumalan olemus kaikkinensa, on niin korkea asia, ettei sitä voi ymmärtää kokonaan. Tämän verran on ilmoitettu ja implisiittisesti se sisältyy Raamattuun kaikki kohdat tarkkaan mietittynä. Kolminaisuusoppi vääristää Raamatun lukemista näissä kohdissa. Luullaan, että ymmärretään asia, vaikka esitetään täysin Raamatun vastainen teologia, ja pidetään siitä dogmaattisesti kiinni turhaan. Ei tämä ole tärkeä asia pelastukselle. Usko ja kaste ovat!

        "Jumala on myös ruumiillinen. Ja istuu valtaistuimella. Toinen vieressä. Jeesus ja Isä. Kaksi eri henkilöä. Kummallakin Henki myös."

        Ettekö te sano, että Jumalalla on taivas kattona ja maa astinlautana, jos Jumala on ruumis kuinka iso on silloin Jumala? Jeesus on luvannut olla aina läsnä missä kaksi tai kolme on kokoontunut jeesuksen nimessä. Kuin ruumis olento voi olla yhtä aikaa monessa paikassa? Kuinka Jumala voi liha ruumiissa olla koko avaruudessa yhtä aikaa.

        Kolmiyhteinen Jumala toteuttaa koko Jumaluuden, mitä emme järjellä voi käsittää. Jos alamme järkeilemään Jumalan olemusta olemme tilanteessa missä on nyt mormonit ja Jehovan todistajat. Eli pedonmerkki on otsassa.


      • Olli.S kirjoitti:

        Uskon Raamatun ilmoituksen mukaisesti. Kolminaisuusoppi se väärä on ja turha ja epälooginen. Asia on selvä ja yksinkertainen, yksi oikea Jumaluus, kolme erillistä Jumal'llentoa, persoonaa, yksilöä. Jumalan olemus silti menee yli hilseen. Kaikkien galaksien välisen telepaattisen, elävän internetin Hallitsija valtaistuimellaan. Jotain semmoista nykykielellä 😇

        Pedon merkkiä ei vielä ole. Kaikki suurvallat ovat petoja heti kun ovat diktatuureja eli tyrannien johtamia. Meinasi demokraria kukistua Amerikassakin. Suomessa on demokratia. Venäjä on luisumassa diktatuuriin. Iran ja Turkki ovat tyrannioita. Ja useat arabimaat. Kiina ja Pohjois- Korea.

        Sitten tulee pedon merkki kun joudutaan diktatuuriin. Paavin kirkko siihen menee ja Islamin kalifaatit ja diktatuurit, äärioikeisto ja sen valtiot, monet kuningaskunnat länsimaissa.

        Raamatun ilmoituksen mukaan on kolmiyhteinen Jumala oikein.

        Pedonmerkki on ollut jo katolisen kirkon alusta asti ja on nyt mormoneilla ja Jehovan todistajilla.


      • Arto777 kirjoitti:

        Raamatun ilmoituksen mukaan on kolmiyhteinen Jumala oikein.

        Pedonmerkki on ollut jo katolisen kirkon alusta asti ja on nyt mormoneilla ja Jehovan todistajilla.

        Sitten pedon merkki on kaikilla uskovaisilla ja olisi parempi ettei olisi missään kirkossa. Niin on aina diktatuureissa. Rooma oli se ensimmäinen diktatuuri ja peto Jeesuksen jälkeen. Sen valtiokirkko oli ensimmäinen porttokirkko, ja siellä oli ensimmäinen pedon merkki ja nimi ja luku.

        Viimeisin on Hitler ja Stalin. Pedoista. Nyt on ääri-Islamin ja uusnatsit ym äärioikeisto. Ja Kiinan ja Pohjiis- Korean diktatuuri. Porttokirkko on kaikki valtakirkot ja väärät lahkot.


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Sitten pedon merkki on kaikilla uskovaisilla ja olisi parempi ettei olisi missään kirkossa. Niin on aina diktatuureissa. Rooma oli se ensimmäinen diktatuuri ja peto Jeesuksen jälkeen. Sen valtiokirkko oli ensimmäinen porttokirkko, ja siellä oli ensimmäinen pedon merkki ja nimi ja luku.

        Viimeisin on Hitler ja Stalin. Pedoista. Nyt on ääri-Islamin ja uusnatsit ym äärioikeisto. Ja Kiinan ja Pohjiis- Korean diktatuuri. Porttokirkko on kaikki valtakirkot ja väärät lahkot.

        Pahin porttokirkko on mormonikirkko. Sehän on niin törkeä, että väittää pikkutyttöjen moninaiskentelua Jumalan käskyksi!


      • Arto777 kirjoitti:

        "Oikea kolminaisuusoppi on ilmoitettu Jeesuksen kasteessa."

        Kastekäskyssä on kolmiyhteinen Jumala MATT. 28: 19. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen

        Nimeen ei nimiin.

        - Kastekäskyssä on kolmiyhteinen jumala

        Tutkijat ovat sitä mieltä, että tuo on myöhempi lisäys.
        Miksi muuten apostolit eivät noudattaneet Rabbinsa käskyä, vaan kastoivat aina Jeesuksen nimeen?


      • Arto777 kirjoitti:

        En ole. Sinä olet. Miksi Juutalaiset odottavat Messiasta, jos Messias ei olisi Jumala?

        - Miksi juutalaiset odottavat messiasta, jos messias ei olisi jumala?

        Ainakin 2000 vuotta sitten messiasta odotettiin vapauttamaan Israel. Kukaan ei odottanut hänen olevan jumala, vaan jumalan valitsema kuningas. Se riitti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pahin porttokirkko on mormonikirkko. Sehän on niin törkeä, että väittää pikkutyttöjen moninaiskentelua Jumalan käskyksi!

        Pikkutyttöjen mlniniskenteluja ei ole. Sinulle on vastattu noihin. Vastaa siihen mitä on vastattu, äläkä toista vaan samoja väitteitä. Väittää voi mitä vaan.


      • Ashera12 kirjoitti:

        - Kastekäskyssä on kolmiyhteinen jumala

        Tutkijat ovat sitä mieltä, että tuo on myöhempi lisäys.
        Miksi muuten apostolit eivät noudattaneet Rabbinsa käskyä, vaan kastoivat aina Jeesuksen nimeen?

        Kaste pitää suorittaa Jeesuksen Kristuksen antamalla valtuudella Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Sitä ei ole tarkkaan Raamatussa, mutta Mormonin kirjassa on. Jolloin on syytä olettaa, että niin apostolitkin tekivät.


      • Ashera12 kirjoitti:

        - Miksi juutalaiset odottavat messiasta, jos messias ei olisi jumala?

        Ainakin 2000 vuotta sitten messiasta odotettiin vapauttamaan Israel. Kukaan ei odottanut hänen olevan jumala, vaan jumalan valitsema kuningas. Se riitti.

        Juutalaiset kai odottavat vieläkin Messiasta, joka ei ole Jumala. Mutta profeetat silloinkin tiesivät, että Messias tulisi olemaan Jumala, Jumalan Poika, ja tulisi ensin opettamaan, täyttämään lain, muuttamaan lain, ei muuttumatonta osaa siitä, ja sovittamaan synnit, ja ylösnousemaan. Vasta lopussa hän tulee uudestaan Kuninkaana, sellaisena Messiaana.

        Profeetat, jotka opettivat näin, yleensä mestattiin. Stefanus todistaa tämän marttuuripuheessaan.


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Pikkutyttöjen mlniniskenteluja ei ole. Sinulle on vastattu noihin. Vastaa siihen mitä on vastattu, äläkä toista vaan samoja väitteitä. Väittää voi mitä vaan.

        Aivan varmasti oli! Tyttöjen omat valaehtoiset todistukset todistavat asian. Samoin Smithin itsensä kirjoittamikseen myöntämät kirjeet.

        Ja myöskin aikuisten kohdalla moninaintiilmoitus on törkeä, koska sitä väitetään virheellsiesti Jumalan käskyksi, vaikka ilmoituksen todellinen alkuperä käy ilmi jopa mormonihistorioitsijoiden kirjoittamasta kirjasta. Joseph jäi housut kintuissa kiinni piikansa paneskelusta ja ystäviensä kanssa asiaa pohdiskellessa päädyttiin siihen, että valehdellaan Emmalle, että kyseessä olisi Jumalan käsky moninainnista. Emma ei kuitenkaan asiaa hyväksynyt, vaikka Joseph uhkaili tätä Jumalan nimissä.


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Kaste pitää suorittaa Jeesuksen Kristuksen antamalla valtuudella Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen. Sitä ei ole tarkkaan Raamatussa, mutta Mormonin kirjassa on. Jolloin on syytä olettaa, että niin apostolitkin tekivät.

        Miten niin on syytä olettaa, että apostolit tekivät niin, jos asia on Mormonin kirjassa???? MK on kirjoitettu melkein pari tuhatta vuotta apostolien jälkeen! Muutekin Smithin kirkon touhu varmuudella poikkeaa apostolien ajasta. Ei silloin moninaitu, ei käytetty taika-alusvaatteita, ei kerätty kymmenyksiä johtajien bisneksiin ym. ym.


    • Anonyymi

      Jos jumalia on kolme, niin miksi heitä istuu vain kaksi vierekkäin? Missä kolmas?

      • Anonyymi

        Valtakunnan salilla.


    • Anonyymi

      Hannu

    • Anonyymi

      Lopettakaa kolminaisuudesta puhuminen!
      Miksi?
      Koska sitä ei ole Raamatussa yhdelläkään sivulla, eikä yhdessäkään Raamatussa, joita on käännetty!
      Pyhä Henki ei ole persoona!

      • Kolminaisuusoppi on kuitenkin olemassa. Sitä opetti aluksi myös mormoni Joseph Smith, joten kyllä aihe kuuluu tälle palstalle. Tosin Smith kääntyi sittemmin polyteistiksi.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      0
      7937
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      177
      1755
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1114
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1113
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      62
      1031
    6. Persut petti duunarit

      Kyllä persujen kuuluu nyt mennä häpeämään kun äänestivät lakkolakien puolesta. Vielä muka kehutaan olevan työväenpuolue,
      Perussuomalaiset
      193
      945
    7. Persuille kovaa kyytiä YLEn kannatusmittaus

      https://yle.fi/a/74-20085866 Näin se menee persueliitti. Pettäjän tie on karu, persujen äänestäjät ovat nyt reagoineet
      Maailman menoa
      182
      920
    8. Lindtman runnonut demarit huimaan nousukiitoon!

      Palkansaajat – siis Suomen käynnissä pitävä kansanosa – ei näemmä arvosta EK/SY-sätkyakka Purran saksipelleilyä. Niin
      Maailman menoa
      271
      886
    9. Mitä ajattelen sinusta

      Että olit erilainen kuin muut ja jollakin kummalla tavalla samanlainen kanssani, vaikka ei tunnetukaan. Sinun kanssa tu
      Ikävä
      35
      823
    10. Itkisikö onnesta

      Jos panisin sua kunnolla?
      Ikävä
      86
      707
    Aihe