Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Makriina
profiilit
Makriina
Makriina
Vapaa kuvaus
Aloituksia
42
Kommenttia
1681
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Hauki+on+kala,+hauki+on+kala,+voi+kun+täå+on+vaikeeta,+hauki+on+kala+.+.+.
Mkr.
22.11.2021 12:36
Onpa+mielenkiintoista.
20.11.2021 14:09
Minä+olen+sen+varmaan+nähnyt+ykköseltä.+Tämä+"ensi-iltahan"+on+kolmosen+puolella.+Netflixissä+se+on+myös.+Areenaa+en+ole+tarkistanut.
20.11.2021 13:11
Älä+pane+sanoja+tekstiini.+Tuolla+tavalla+juuri+saadaan+ihmiset+toisiaan+vastaan+turhan+päiten
.
Tarkennan:+Virtuaalipirtti+on+nyt+virtuaalisesti+siivottu,+ja+aurinko+paistaa+virtuaalisesti+pirtin+ikkunaan.+Virtuaalinen+talkooporukka+on+virtuaalisesti+kahvilla.
Mielikuvitus+toimimaan!
20.11.2021 13:07
Minun+mielestäni+se+on+jo+aikaisemmin+esitetty+tv:ssä.+Kuvaa+perheen+valmistautumista+kuninkaan+vierailuun.
Mutta+jos+et+ole+nähnyt,+koeta+pysyä+valveilla.+
D.A.+on+tehty+huolella+ja+ajankuva+hyvä.+Ihailen+aina+huolellisesti+suunniteltuja+pukuja+ja+kampauksia.
20.11.2021 13:02
Huomentapäivää,+SkillaN.
Viileä+päivä,+aurinkoinen.
Paistaako+myös+pirtin+ikkunaan?
Sitkeästi+vain+sotkuista+pirttiä+siivoamaan,+talkoilla.
20.11.2021 11:42
Tämän+päivän+vanhemmilla+on+saattanut+olla+yhtä+turvaton+lapsuus+aikanaan,+kuin+millaiseksi+heidän+omien+lapsiensa+lapsuus+muodostuu.+Kun+ei+ole+sanoja,+ei+opittu+omassa+lapsuudessa+turvallisuutta,+läheisyyttä+ja+huolenpitoa,+niin+vaikea+vanhempien+on+huomata,+missä+kasvatus+alkaa+mennä+vinoon.+Meillä+vaaditaan+kaiken+maailman+kurssit+ja+koulut+ennen+kuin+työpaikka+irtoaa,+mutta+vanhemmuuteen+ei+yhtäkään+kurssia+järjestetä,+vaikka+se+työ+kestää+elämän+loppuun+asti.
Varhaiskasvattajilta+on+estetty+rajojen+laatiminen+ja+niissä+pysytteleminen.+Varhaiskasvattajien+pitää+kestää+lapsen+uhmakohtaukset+ja+huono+käytös+ja+selviydyttävä+laupiaalla+puheella,+kun+asiaan+pitäisi+puuttua+tiukasti+ja+rajoja+asettaen.+
Juuri+viime+viikolla+kerrottiin+mediassa+tapauksesta,+jossa+tarhalapsi+puri+hoitajan+rannetta+niin,+että+hänelle+jäi+elinikäinen+hermovaurio.+Lapsella+oli+uhmakohtaus,+jota+mnen+hoivaajan+voimin+yritettiin+hillitä.+
Suuntaus+on,+että+lapsi+ikään+kuin+automaattisesti+tietää+kaikki+elämän+perusasiat,+joten+vanhemmilla+ei+ole+vastuuta+lapsen+kehityksestä.+Ennen+vanhaan+tällaista+asennetta+nimitettiin+välinpitämättömyydeksi+ja+katsottiin,+että+lapsi+on+tuuliajolla+ja+ilman+rakkautta.
20.11.2021 09:58
19.11.+klo+20:10
"Vanhat+pirttiläiset"+eivät+ole+riidoissa+toistensa+kanssa.
Täällä+ollaan+vaiti,+koska+ketju+täyttyy+anoista,+jotka+keskustelevat+keskenään+pirttiläisten+ominaisuuksista.
Siihen+on+turhaa+alkuperäisten+pirttiläisten+sekaantua.
Anna+toki+neuvot,+miten+joukko+voitaisiin+yhdistää+entiseksi+sopuisaksi+pirtiksi.+
Pirttiläisten+voimat+ovat+lopussa.
20.11.2021 09:34
Minä+olen+aina+lasten+puolella.+On+järkyttävää+nähdä,+kuinka+holtittomissa+oloissa+monet+lapset+joutuvat+selviytymään.
Aina+irvaillaan+ihmisiä,+jotka+muistuttavat+vanhoista+hyvistä+ajoista,+mutta+lasten+elämä+oli+jopa+sota-aikoina+turvatumpaa+kuin+tänä+päivänä.+On+kuin+aikuisväestö+olisi+kokonaan+menettänyt+käsityksensä+kasvattajan+ja+huolenpitäjän+roolista.
Puhetta+kyllä+piisaa.
Huippua+mielestäni+on+se+suuntaus,+että+lapsen+ei+tarvitse+tietää+omaa+sukupuoltaan,+tasa-arvon+nimissä.+
Kouluilla+ei+ole+enää+osaa+lapsen+kasvatuksessa,+vaan+opettajien+tehtävä+on+opettaa+lapsille+sitä+ainetta,+jonka+opettamiseen+hänet+on+palkattu.+Kiusaaminen+ja+väkivalta+on+sallittua,+mekastaminen+luokissa+sitä+tasoa,+että+oppimiseen+sitoutuneitten+lasten+on+istuttava+etupenkissä,+että+kuulisivat+opettajan+puheen,+puhelimilla+pelataan+tunnilla+ja+vanhempien+mielestä+opettajan+asiaan+puuttuminen+on+virhe.
Koskelan+murha+toi+esiin+lapsien+turvattomuuden.+Kehitysiässä+olevat+alaikäiset+kasvattavat+toinen+toistaan,+ja+tulos+on+näkyvissä.
Murheellista.
20.11.2021 09:19
Miksi+S24;ssä+ei+pirttiä+suvaita?
Mikä+syy+teillä+on+kieltää+jonkun+ketjun+olemassaolo,+kun+palstoille+kuitenkin+mahtuu+x-määrä+aloituksia+ja+ketjuja?
Pirtti+on+ollut+itsekseen+ja+halukkaiden+käyttämä+parikymmentä+vuotta,+mutta+nyt+äkkiä+siitä+on+tullut+silmätikku+ja+ahdistus+kaikille+S24+osallistujille.+Ei+sinne+ole+kenelläkään+mitään+velvollisuutta+osallistua.+
S24:ssä+on+suuri+määrä+erilaisin+otsikoiden+mukaisia+palstoja.+Oudolta+tuntuu,+että+yksi+on+niin+vaikea+ohittaa.
Jos+tämä+yksi+ketju+on+niin+vastenmielinen,+ettei+sitä+kestetä+80++palstalla,+niin+ehdotan,+että+otatte+yhteyttä+ylläpitoon+ja+pyydätte+sieltä+apua.+
Saattaa+nimittäin+olla,+että+kirjoittajat+eivät+ole+halukkaista+pyytämään+kunnan+apua+oman+palstan+luomiseen,+sillä+Suomessa+on+yli+300+kuntaa.+Mitkä+kunnat+mielestäsi+tulisi+valjastaa+pirtin+kehittämisen?+Kuinka+monessa+kunnassa+S24+osallistujat+asuvat?
Mielenkiintoinen+ehdotuksesi+tarvitsisi+hiukan+lisätietoja,+me+ikäihmiset+kun+olemme+hitaita+syttymään+uusiin+ideoihin.
19.11.2021 14:59
Ihmisarvo!+Herraiijumala+sentään.
Minua+on+syytetty+yhtäkkiä+siitä,+että+olen+ollut+vastahakoinen,+kun+pirttiläiset+tulivat+tälle+palstalle.+
Hämmästyin+suuresti,+koska+olen+varmaan+pariinkin+kertaan+kertonut,+kuinka+hiljaista++täällä+oli,+kun+4+vakituista+yritti+pitää+keskustelua+yllä.+Sitten+kerrotaankin+kuinka+olen+ollut+torjuvalla+asenteella,+kun+pirttiläiset+tänne+siirtyivät.
Kyllä+katson+sen+hyökkäykseksi,+sillä+tilanne+on+tuulesta+temmattu.+Syyttäjä+ei+nimeään+ilmaissut.++Miksi+tätä+hyökkäystä+mielestäsi+olisi+kutsuttava?
Minulla+on+sellainen+mielipide+asiasta.+Kuten+joku+on+jo+sanonut,+niin+jokaisella+on+täällä+oikeus+kirjoittaa+mielipiteensä.+Myös+minun.+Minun+mielipiteeni+ei+ole+niin+painava,+että+olisin+sillä+viemässä+sinun+ihmisarvoasi.
19.11.2021 14:04
Minun+teki+mieleni+kurpitsakeittoa.+Viikko+sitten+kauppamatkalla+jäivät+kurpitsat+mieleeni+ja+pohdin+koko+alkuviikon+miten+keiton+keittäisin.+Netistähän+saa+hyviä+ohjeita.+Eilen+sitten+puotiin++-++ei+ensimmäistäkään+kurpitsaa!
Sopan+kaipuu+oli+kuitenkin+niin+voimakas,+että+tein+kurpitsakeiton+bataatista,+ja+hyväähän+siitäkin+tuli.
Luovaa+ruuanvalmistusta!
19.11.2021 11:20
Huomenta+vaan+kaikille.+Johan+tähän+aamuun+onkin+kaikki+oleellinen+sanottu.
19.11.2021 11:00
Kaamosmasennus!
Minun+piti+tehdä+kurpitsakeitto,+mutta+kaupassa+ei+ollut+kurpitsoja.+Niinpä+teen+kurpitsakeiton+bataatista.+Saa+nähdä,+mitä+siitäkin+sitten+tulee.
18.11.2021 13:44
Minä+en+tajua+mitään.+
Minä+olen+vain+murheissani+siitä,+että+olen+menettänyt+kirjoituspalstan,+jonka+parissa+olen+viettänyt+monta+vuotta.
Minun+on+vaikea+sisäistää,+että+palstalle+ei+enää+kirjoiteta+hyvillä+mielin.+
Masentuuhan+siitä+jokainen,+ja+turhanpäiväiset+heitot+vain+lisääntyvät.
Kun+ikää+on+liikaa,+niin+pienetkin+asiat+tuntuvat+raskailta+kestää.++S24+on+monelle+ollut+päivittäinen+yhteydenotto+pandemian+supistamassa+elämässämme.
Onko+joku+ihme,+että+sitä+nyt+puolustetaan?
Meitä+toistakymmentä+nuoremmille+kirjoittajille+ikääntyneiden+mollaaminen+ja+pilkkaaminen+on+hauska+harrastus.+
Siitä+vaan,+nyt+teikäläisillä+on+kaksi+70++palstaa,+kuten+jo+aikaisemminkin+sanottiin.
80++ikäisiä+on+täällä+huomattavasti+vähemmän+kuin+tulijoita,+joten+on+kohtuullista,+että+avauksien+kirjoittaminen+tasaantuu+kaikkien+kesken.
18.11.2021 12:53
Pane+ystäväiseni+merkille,+etä+kirjoitat+minun+aloitttamassani+ketjussa,+jonka+avasin+"Haikein+mielin",
Haikeus+menneeseen+ei+ole+vähentynyt.
On+mummun+nyt+kyllä+otettava++kamferttia+sokeripalassa.
18.11.2021 12:32
Anonyymi+11:47.
Jospa+nyt+et+kirjoittaisi+muunnettua+totuutta!
Kun+pirttiläiset+tulivat+80.palstalle,+olin+minä+täällä,+toisena+Rituliini,+kolmantena+Sini-Sirkku+ja+neljäntenä+Kristiin23,+harvemmin,+jopa+Ruunekin+kävi+moikkaamassa.+Joskus+ehkä+joku+vanha+tuttu+tai+ano+pistäytyi,+hiljaista+oli.
Miksi+väität,+että+olisimme+halunneet+torjua+palstan+vilkastumisen?
Mitä+me+sinulle+olemme+tehneet,+kun+kerrot+meidän++suhtautuneen+tulijoihin+epäluuloisesti?
Kuka+sinut+on+täällä+torjunut,+meitä+on+vain+4,+ilmoita+kenestä+puhut.+Helppo+on+sanoa+nimi.+ja+viitata+ko.+tilanteeseen.++
Minun+on+pakko+nousta+takajaloilleni,+sillä+me+hyökkäyksesi+on+yllättävä+puskarynnistys.
Ala.arvoinen+hyökkäys.
18.11.2021 12:08
"aidot+anot+haluavat+keskustella+...+jne."
Miksi+ette+sitten+keskustele?
Kahvipirtin+väki+on+antanut+teille+pirttinsä+ja+muutkin++ketjut.+
Et+kai+sano+esimerkiksi+tämän+ketjun+tekstejä+keskusteluksi?
Esität+käsityksenäsi,+että+rekisteröityneet+olisivat+sopineet+keskenään+toimintatavoista.
Emme+ole.+En+ainakaan+minä,+sillä+en+tiedä,+miten+edes+sellainen+sopimus+voitaisiin+muodostaa.
Ilmeisesti+anoilla+tieto+on+hallinnassa.
Toimiin+nyt!
Hyviä+aloituksia+ja+keskusteluja+odotetaan,+kun+nyt+tilaisuus+on+tullut.
18.11.2021 11:48
Nii-in+Ynnämuu.
Tähän+ikään+mennessä+sitä+ihminen+on+monena.+Olet+saanut+oman+arvonimesi,+minulla+hiukan+ystävällisempi+ehkä,+"matriarkka".+Tietysti+hivelee,+kun+tulee+huomatuksi.+:)
Katsotaan+nyt+mitä+tulevaisuus+tullessaan+tuopi.
17.11.2021 11:45
Sen+voitti+nätti+koti,+jossa+oli+ihan+huonekaluja,+eikä+pääväri+ole+musta.+Vanha+koulu,+jonka+asukkaat+olivat+remontoineet+ja+sisustaneet+tyylillä+ja+ammattitaidolla.
Onnea+vaan!
17.11.2021 11:10
54 / 85