Huono päivä !

Anonyymi

Alakulo iskee koko voimallaan vanhan arkeen,
kaikki tunutuu pahalta,

kuinka vanha nousee murheenlaaksosta vielä elävien joukkoon,

tienviittaa ei näy

pää puhki mietitty, pakoon ei pääse minnekkää,
jokapaikassa uhkaa korona,

ei ole paikkaa maailmassa,
missä tuntis turvallisuutta,
vapautta elää normaalia elämää,

nyt on käyny ilmi, peuratki siis eläimet sairastuu koronaan,

raamatun ennustus :

" se tulee idästä ja menee länteen " tämä koronako on se,,,

22

565

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kaamos kai syynä

" kyllä se siitä "
      sanoi muinoin muuan presidenttimme, kun muuta puhuttavaa ei keksiny,
      ja huitasi kädellään, puheet oli vähissä hänelläki,

siitä on kauan ja maailma on muuttunut tradikaalisti,

eipä tässä paljon sanottavaa enää ole,
      elämä oli ja meni,
      ei muuta,

• Anonyymi

Minulla oli eilen oukein oikein alakulopäivä.
      Se mikä päässä liikkui päätyi mustaan loppuun se ajatus. Virtanaan pelkkää mustaa.
      Semmoisena päivänä ei jaksa mitään.
      Pitäis ja pitäis tehdä, Nooan arkkiko.
      Kunhan edes ne jokapäiväiset.

• Anonyymi

Aukaise telkkari klo 15. Alfalta (kanava 15) tulee ohjelma nimeltään
      "Sielunrauha". En ole koskaan itse sitä katsonut, mutta nimi voisi luvata jotain
      henkistä hyvää ? Jos katsot ohjelman tule kertomaan mitä tykkäsit !

• Anonyymi

Kokeileppa avantouintia!

• Kaamosmasennus!
        Minun piti tehdä kurpitsakeitto, mutta kaupassa ei ollut kurpitsoja. Niinpä teen kurpitsakeiton bataatista. Saa nähdä, mitä siitäkin sitten tulee.

• Anonyymi
        Makriina kirjoitti:

Kaamosmasennus!
        Minun piti tehdä kurpitsakeitto, mutta kaupassa ei ollut kurpitsoja. Niinpä teen kurpitsakeiton bataatista. Saa nähdä, mitä siitäkin sitten tulee.

Siitä tulee bataattikeitto? Vävyni tekee tosi hyvää purjo-perunakeittoa. Hänellä on salainen ohje.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siitä tulee bataattikeitto? Vävyni tekee tosi hyvää purjo-perunakeittoa. Hänellä on salainen ohje.

Anteeksi, tuo kysymysmerkki tuli vahingossa.

• Anonyymi

Siinämielessä tänäänki huono päivä, en saanu aikaseksi lähteä ulos ovesta minnekää,

kotona pyöriny pikku hommien kaa,
      välliin pötkötelly sohvalla TV: tuijottellu,

pää on ihan tukkonen,
      hommeessa varmaanki,

huomenna ehkä menen aivoja tuulettamaan ulos, e h k ä,,,,,

• Anonyymi

Tulipa tämäkin päivä lusittua.
      Se on melkein hurraahuudon paikka.
      Aamusella ei aina tiedä viittiikö mitään tehdä vai meneekö päivä harakoille. Usein se niille harakoille menee.
      Meneekös yöt huuhkajille tai pöllöille, se pitäis selvittää.

Hyvää yötä!

• Anonyymi

Huutavan ääni ei kauaksi kanna, mutta jos huutaa monessa paikassa, kaikki kuulevat sen.
      Olen lopettanut huutamisen.
      Puhun hiljaa tunteistani, mutta puhun niistä rehellisesti, hänelle, jolla on aikaa kuunnella.
      Minäkin olen yksinäinen, vaikka en sitä ole usein tunnustanut, ettei minua pidettäsi heikkona. Onko heikkoutta tunnustaa sellaisiakin tunteita ja tuntemuksia, joista on aina vaiennut?
      Olen huutanut tuskaani, ikävää ja kaipausta. Olen huutanut suruani, joka kosketti niin syvältä, että menetin itseni.
      Löysin uuden tavan elämän ilon etsimiseen, kun uskalsin puhua alakulosta, masennuksesta, itsetuhoisista ajatuksista ja kaikista elämään liittyvistä odotuksista.

Puhu siis, kerro kuinka pahalta tuntuu, mutta kysy itseltäsi, miksi tuntuu pahalta?
      Katso ikkunasta ulos, kun aamun ensimmäiset valon säteet kohoavat valaisemaan taivaan rantaa, katso ja sano itsellesi, että tänään on hyvä päivä. Vaikka pilvet peittäisivät taivaan iltapäivään mennessä, olet saanut nauttia valoisista tunneista. Jos huomaat ne, unohdat masentavat ajatukset ja keskität voimasi päivän puuhiin, huomaat pian, että paikoilleen asettumalla olet hyvä kasvualusta masennukselle. Kiireisenä, jotain tehden tai suunnitellen, pysyt kiinni elämässä.
      Minun tekemisissäni ei aikoinaan ollut mitään mieltä, tein ja touhusin, keksi tuosta ja tuosta pyyhittävää, keräsin pyykkiä, pesin ja silitin, siivosin ja ulkoilin, tein kaikkea sitä mikä oli tuntunut turhalta ja jopa vasten mieliseltä.
      Illalla uni tuli pelkästä väsymyksestä, tuskin sänkyyni ennätin.
      Päivä päivältä voimani vahvistuivat. Aamu toi toivon valon ja illalla tiesin löytäneeni voiman itsestäni.
      Sitä en saanut huutamalla, en puhumalla korville, jotka eivät edes kuunnelleet mitä sanoin, vastaantulijalta en voimia saanut, hänen ystävällisestä hymystänsä ja hyvän päivän toivotuksestansa huolimatta.
      Se voima oli jo minussa!
      Opin löytämään sen!

• Anonyymi

Kiitos kauniista ja voimaannuttavasta kirjoituksestasi.
        Oma taakkani on syyllisyys ja loukkaantumisen tunteet, nöyryytetyksi tulemisen tunteet menneisyydessä. Nyt vanhana putkahtelee muistoja kuinka joku on loukannut joskus. En ole ollut sillä hetkellä vahva enkä sanavalmis puolustautumaan. Sen hetkisen häpeän tunteen, siinä nolatuksi tulemisen hetkellä, tulee ihan fyysisestikin mieleen. Onko syntiä se, että on ollut heikko ja on vieläkin. Nykyisyys on helpompaa, kun ei tarvitse alistaa itseään vähättelylle eikä ivailulle. Erakoituminen on suojapaikka, en tunne yksinäisyttä vaan turvaa.

• Anonyymi

Hieno kirjoitus. Herättää lukijankin ajattelemaan oman elämän käänteitä.
        Nyt kun aika on vähissä, on kuitenkin armeliasta unohtaa menneet ja ottaa vastaan uusi päivä hyvillä mielin.

• Anonyymi

Semmoista se on elämän polku itse kullakin.
      Kukaan ei ilman ongelmia pääseelämänsä läpi.
      Iäkkäänä on toisenlaisia ongelmia,
      joita ei osannut etukäteen kuvitellakaan miltä ne oikeasti tulevat tuntumaan,
      vaikka teoriassa osasi niitä odottaa.

• Anonyymi

Miellyttävää luettavaa itse kultakin ja tuttuja tunnelmia, koska
        samassa veneessä olemme tai samalla polulla hiljaisesti astuen
        usein yksin muistojen tulvaa kantaen, varsinkin niiden
        kauniiden, lämpimien muistojen.

• Kaunis kirjoitus omien voimavarojen löytämisestä ja oman sisimpänsä kuuntelemisesta, edelliset kommentoijat samoilla linjoilla. Aloituksessa ja koko ketjussa on paljon aitoa tunnetta ihmisen osasta, menetyksistä ja elämän kulusta kohti päätesatamaa.

Suomeenkin on rantautunut tapa toivottaa "hyvää päivänjatkoa", varsinkin kauppojen kassat näin hymyn kera jaksavat ilahduttaa. Hiljattain eräs pappashenkilö jäi ostoksia pakatessaan pohtimaan, että päivänjatkoa on odotettavissa vasta talvipäivänseisauksen jälkeen. Pappashenkilö oli lapsenlapseni sana vieraasta vanhemmasta miehestä, vastine rouvashenkilölle. Hän myös pilaili, pitäisikö sanoa vauvaakin vauvashenkilöksi, sillä onhan sellaistakin esitetty, ettei lapsia saisi erotella sukupuolen mukaan esimerkiksi päiväkodeissa.
      Lasten sanomiset ovat usein oivaltavia, niitä on tullut muistiinkin kirjattua.

Kylminä talvipäivinä kuuma keitto maistuu, ja suomalaiset juurekset ovat arvossaan. Yksi oma suosikkini on punajuuripitoinen borssi, ilman lihaakin maistuu herkulliselta. Tähän aikaan saa ainakin myskikurpitsaa, joka on vaalea, hiukan päärynänmallinen, sisältä upean oranssi. Se maistuu uunijuuresten seassa ja mahtavanmakuisen keitonkin siitä saa. Se on kovakuorinen, vaatii hyvän veitsen ja käsivoimiakin. Kurpitsan voi kuoria, paloitella ja keittää, mutta täyteläisemmän paahteisen maun saa, kun halkaisee uunipellille ja kovertaa kypsänä sisuksen keittoon. Kasvisliemi kuutiosta sopii hyvin, ja siihen loraus kermaa, ruokakermaa tai kookomaitoa, viimeistely lautaselle ranskankermalla. Siemenet kannattaa ottaa talteen ja paahtaa pannulla, niitä tai muita siemeniä voi vielä ripotella keiton pinnalle. Tuore inkivääri raastettuna on hyvä lisä, piristää makua ja torjuu flunssaa.
      "Hyvä ruoka, parempi mieli", Atrian vanha mainoslause pätee aina vaan.

• Minun teki mieleni kurpitsakeittoa. Viikko sitten kauppamatkalla jäivät kurpitsat mieleeni ja pohdin koko alkuviikon miten keiton keittäisin. Netistähän saa hyviä ohjeita. Eilen sitten puotiin - ei ensimmäistäkään kurpitsaa!

Sopan kaipuu oli kuitenkin niin voimakas, että tein kurpitsakeiton bataatista, ja hyväähän siitäkin tuli.
        Luovaa ruuanvalmistusta!

• Anonyymi

Ompa upeita juttuja ihmisen kokemuksista elämän varrella,
      samoja kokemusksia on myös allekirjoittaneella,
      sielu haavoilla joskus kyynel simänurkassa elämän rattaat vyöryy eteenpäin kaikesta huolimatta,
      ikuisesti hyvään pyrkineenä rehellistä elämää eläneenä
      pahimpia loukkauksia ovat vääryydenkokemukset,
      jostain syystä vanhanakaan ei niistä loukkauksista näytä selviävän,
      ne edeleenki haavottaa yhtä syvästi sielua, siltä osin ilmeisesti sielu märkänee, ehkä paranee vasta haudassa,
      ei voi ymmärtää kuinka voidaan ihmistä loukata niin pahoin ,

aikoinaan
      ensimmäinen työnantajani sanoi , olin silloin vasta 15vuotias,
      " olet aivan liian kiltti ihminen , maailma on paha , opi se tietämään ",
      en kuitenkaan koskaan uskonu että maailma on kokonaisuutenaan paha,
      vaan ainoastaa muutamien yksilöitten kautta voi olla pahuutta,
      näin olen aina uskonu, ja tiedän niin olevanki,
      -- usko on vahva, vain luojani suojelun ansiosta olen kaikesta pahuudesta selvinny elämälle suhteellisen ehjänä ihmisenä,
      vaikka sieluun haavoja olen saanukki,
      totuus on ollu pelastukseni aina ja ikuisesti,

nyt olen vanha,
      vanhan ihmisen sairaudet seuranain
      koitan selvitä päivä kerrallaan uuteen päivään,

--- syys alakulo on ollu vahvana kuten aina näin syksyisin,
      nyt on mieli kevyempi, olisko vertaistuki tehnyt tehtävänsä, huomasin, vaikeuksia ja kovia kokemuksia on ollu muillaki elämän varrelle,
      ihmisen elämä ei ole helppoa,
      niin sanoo rammattuki,,
      "otsasi hiessä on sinun leipäsi ansaittava "
      tuo raamatun lause sisältää paljon muutaki kuin vain pelkän työelämän,
      tarkottaa koko elämän kaarta kaikkineen,

mutta
      ME olemme selvinneet
      pelkästään LUOJAMME ansiosta
      suojeluksesta ja varjeluksesta,

sillä
      näinki raamattu sanoo
      " vaikka minä kulkisin pimeässä laaksossa
      en minä mitään pelkää sillä LUOJA on minun kanssani "

hyvää päivänjatkoa kaikille,,
      ja kiitos koskettavista elänkokemuksista,
      tänään onki parempi päivä,,,, teidän ansiosta,,, kiitos,,

• Anonyymi

Kiitos anonyymit olette saaneet hyvän ketjun aikaan, Kaikista arvosteluista huolimatta
        teidän joukoissanne ovat parhaat kirjoittajat ainakin minun mielestä.
        Hymyillään kun tavataan taas.

• Anonyymi

Kiitos sinulle! Vertaisten kertomukset lohduttaa ettei sittenkään ole ainoa vereslihalla ja haavoilla ollut. Sitä vaan aikoinaan käpertyi itseensä yrittäen nuolla haavojaan, jotka ilkeys oli sielun syviin syövereihin asti sivaltanut.
        Nyt on hyvä, ei uusia haavoja ja vanhatkin arpeutuneet, jälki on jäänyt aika ajoin muistuttamaan.

Hyvää tätä päivää!
        Koetetaan olla tässä ajassa ja tässä paikassa hetken kerrallaan.

• Anonyymi

Ihanaa kun avasit anoille oman ketjun.

• Anonyymi

Ei ollut hyvä olla hyvä,
      eikä paha ollut paha,
      oli paha olla hyvä,
      ja hyvä olla paha.

• Anonyymi

Usein noin on ihmisen elämässäki,

itse aikoinaan kirjoitin johonki ketjuun,

" hyvä tekee pahaa
        ja
        paha tekee hyvää "

silloin oli mielessä lähinnä pitkäripasen tuotteet jutun aiheena,
        en tarkemmin enään muista,

mutta jotain samaa ajatuksessa on,

mieli kohenee
        tänään oli parempi päivä,
        sain itseni liikkeelle
        kävin pikku asioilla, autolla,
        huomenna uusi päivä ja uudet ajatukset

kirjoitellaan,,,

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      64
      3305
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3127
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      43
      2498
    4. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      108
      2376
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1923
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1820
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1626
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      85
      1435
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1300
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      82