Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

30

  1. Juu+ja+viime+talvena+ostin+Gevalian+pikakahvia+useamman+pussin,+oli+muistaakseni+poistotarjouksessa+muistaakseni+1,47€/200gr+pussi+ja+käyttöaikaa+oli+kuitenkin+useampi+kuukausi.+Oli+helkkarin+hyvää+pikakahvia+ja+on+se+taviskahvinakin+hyvää.+Ja+käsittääkseni+tuo+Gevalian+iso+pussi+on+normihinnalla+ainakin+6€.+Sitä+ei+kyllä+enää+juuri+missään+ole+näkynyt.Ja+Costa+Rica+on+toisaan+kanssa+ihan+hyvää,+että+mun+mielestä+vähän+turhaankin+haukuttu+kahvi.+Ja+se+Costa+Rican+Brazil-laatu+on+tosi+hyvää,+ostin+sitä+joskus+maistiksi.+Ennen+tätä+hinnankorotus-rumbaa+maksoi+3,99€/pkt,+eli+oli+ihan+siedettävän+hintaista.+Tämän+hetkistä+hintaa+en+tiedä.Ja+mä+myös+teen+saman,+eli+vanhemmat+kahvit+eturiviin,+uudemmat+taakse,+niin+tulee+käytettyä+päiväysjärjestyksessä.
  2. Se+tuossa+on,+kuten+köyhtynytkin+kirjoitti,+on+laskettava+koko+"paketti",+ei+pelkästään+pääruokaa+jolle+tuo+1-2€+hinta+jo+pelkästään+muodostuu.Toki+joku+voi+syödä+pelkän+pääruuan+eikä+edes+juo+mitään+sen+lisukkeena,+mutta+sellaiset+ovat+varmaan+aika+vähemmistönä+tässä+jutussa.Ja+itse+en+ainakaan+sotke+ruokamenoihin+mitään+hygienia-+tms+tuotteita.WC-paperit,+pyykkipulverit+ym+taasen+ovat+kotitalousmenoja.+Tai+niin+minä+itse+niitä+kutsun.+Mutta+ruokamenoja+ne+eivät+todellakaan+ole,+kuten+itsekin+näyt+ymmärtävän.Itse+teen+myös+ruuat+vallan+itse,+joten+tiedän+myöskin+asiasta+ihan+kohtuuhyvin.+Tai+sen+verran+ainakin,+että+tiedän+mistä+kirjoitan.Toivottavasti+et+kuitenkaan+laske+tuohon+euron+päivähintaan+KOKO+PÄIVÄN+syömisiä->+aamupala,+lämmin+ruoka,+iltapala+ja+mahdolliset+välipalat.+Kun+se+on+ihan+kukkua+väittää+että+kaikki+päivän+syömiset+sisältyy+tuohon+euroon.Tosin+ruokajakeluahan+on,+mutta+se+vääristää+taas+tuota+ruokakulu-osiota+jos+ilmaiseksi+saa+ruokaa.+Koska+jos+saat+osankin+päivän+ruuista+lahjoituksina,+niin+sittenhän+siihen+koko+päivän+ruokaan+ei+mene+rahaa.+Mutta+vääristää+tosiaan+asiaa,+joten+se+ei+ole+vertailukelpoinen,+vaan+pointti+on+se,+että+ihminen+maksaa+koko+päivän+ruokamääränsä+jokaista+suupalaa+myöden+omista+rahoistaan.Niin+juu+ja+tietysti+noilla+jokamiehen+oikeuksilla+tietysti+pienentää+taas+myös+ruokalaskua+ja+se+on+mukaan+luettava+osa+taas+tuota+kuukausittaista+budjettia.Tarkoitan+nyt+tietysti+sienestystä,+marjastamista+ja+näin.+Ja+mato-ongintaa+sekä+pilkkimistä+saa+harrastaa+ilman+lupia,+jolloin+siitäkin+saa+ilmaista+ruokaa.+SIis+rahallisesti,+kalastus+ym+tällaiset+maksavat+vain+sen+tekemisen+vaivan.Mutta+jos+laskee+vaikka+voileivälle+hinnankin,+niin+yhdelle+voileivällehän+ei+juuri+tule+hintaa+ja+on+välipalana+ihan+hyvä+juttu.Reissumiehen+jättipaketissa+on+24+siivua+leipää.+Maksaa+tuon+1,17€,+eli+yksi+siivu+maksaa+hieman+alle+5+senttiä.Lidlin+margariini+maksaa+tällä+hetkellä+31+senttiä/400gr+rasia+ja+se+riittää+todella+pitkäksi+aikaa.Leikkeleeksi+vaikka+lauantaimakkaraa,+maksaa+noin+1,80-1,90€+iso+pötkö.+Ja+250gr+rasiakin+siivutettuna+maksaa+reilu+80+senttiä,+sitä+yksi+siivu+leivälle.+Juustoesimerkkinä+Valion+hyvä+arkijuusto+maksaa+noin+4,80€/1,25kg+köntti.+Eli+siinäkään+ei+tule+paljoakaan+siivun+hinnaksi.Eli+yksi+voileipä+maksaa+alle+10+senttiä+eli+ei+ole+kyllä+paljoa.+Tämä+nyt+oli+yksi+esimerkkilaskelma+pikkuipurtavasta.+Isommista+ruuista+osaan+kyllä+myöskin+laksea+ihan+hyvin,+mitä+ne+kustantaa.Mutta+kyllä+se+on+nyt+myöskin+näin,+että+lähestulkoon+ruoka+kuin+ruoka+maksaa+noin+euron/annos+itsekin+tehtynä.+0,8-1,20€+haarukassa+aivan+varmasti.+Eli+koko+päivän+ruokia+ei+millään+saa+eurolla,+ellei+sitten+juuri+syö+pelkästään+tuota+yhtä+annosta+päivässä+ilman+juomia+ja+leipää.+Eikä+syö+tosiaan+mitään+muuta+päivän+aikana.+Ja+mulle+ei+nyt+ainakaan+tuollainen+kitkuttelu+riitä.Olen+kuitenkin+ensinnäkin+aika+isokokoinen+ihminen,+en+lihava+enkä+edes+pulska+vaan+iso.Ja+toisekseen+en+löhöile+kuitenkaan+kaiken+aikaa+sohvalla+mitään+tekemättä,+vaan+myös+ulkoilen+ja+olen+muutenkin+suht+aktiivinen+ihminen.+Joten+energiaa+kuluu+väkisinkin+ja+sen+kattamiseen+ei+yksi+lautasellinen+ruokaa+riitä+päivässä.+Vaatii+aamu-,+ilta-+ja+välipalat+myöskin.Ja+en+tosiaan+kuitenkaan+syö+ikinä+itseäni+ähkyyn+tms,+vaan+just+sen+verran+kuin+tarvitsen.
  3. Sitä+en+tiedä,+tarina+ei+kerro+että+kyseltiinkö+häneltä+myöhemmin+tuosta+välikohtauksesta/hetkestä.Ja+sitäkään+ei+tarina+kerro,+että+oliko+joku+sivullinen+kuullut+ko.+keskustelun+ja+puhunut+sitä+Deanin+kuoleman+jälkeen+eteenpäin+vai+oliko+Guinness+itse+maininnut+tästä+jälkeenpäin.Yksi+vaihtoehto+tietysti+on+se,+että+James+Dean+olisi+maininnut+asiasta+tälle+mekaanikolleen,+joka+selvisi+hengissä+tuosta+kolarista+ja+hän+olisi+kertonut+asiasta+jollekin+ja+tarina+olisi+sitä+kautta+lähtenyt+kiertämään.Mutta+aika+mielenkiintoinen+juttu+kieltämättä+kylläkin..+Sitä+en+tosiaan+tiedä,+onko+tarinassa+kuinka+paljon+perää+vai+onko+vain+muuten+liikkeelle+laitettu+urbaani+legenda+muiden+joukkoon+ihmisten+"selvännäkijän+kyvyistä".Ja+jos+tuossa+on+taas+edes+hieman+totta+taustalla,+niin+aika+jäätäväkin+juttu+omalla+tavallaan.Jos+vaikka+Guinness+ei+olisikaan+osannut+sanoa+noin+tarkkaan,+mitä+tulee+tapahtumaan,+mutta+jos+hänelle+edes+tuli+tunne,+että+jotain+pahaa+tulee+tapahtumaan+tuon+auton+kanssa,+niin+onhan+se+aika+jäätävää..