Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Moovie
profiilit
Moovie
Moovie
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
30
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Juu+ja+viime+talvena+ostin+Gevalian+pikakahvia+useamman+pussin,+oli+muistaakseni+poistotarjouksessa+muistaakseni+1,47€/200gr+pussi+ja+käyttöaikaa+oli+kuitenkin+useampi+kuukausi.+Oli+helkkarin+hyvää+pikakahvia+ja+on+se+taviskahvinakin+hyvää.+Ja+käsittääkseni+tuo+Gevalian+iso+pussi+on+normihinnalla+ainakin+6€.+Sitä+ei+kyllä+enää+juuri+missään+ole+näkynyt.
Ja+Costa+Rica+on+toisaan+kanssa+ihan+hyvää,+että+mun+mielestä+vähän+turhaankin+haukuttu+kahvi.+Ja+se+Costa+Rican+Brazil-laatu+on+tosi+hyvää,+ostin+sitä+joskus+maistiksi.+Ennen+tätä+hinnankorotus-rumbaa+maksoi+3,99€/pkt,+eli+oli+ihan+siedettävän+hintaista.+Tämän+hetkistä+hintaa+en+tiedä.
Ja+mä+myös+teen+saman,+eli+vanhemmat+kahvit+eturiviin,+uudemmat+taakse,+niin+tulee+käytettyä+päiväysjärjestyksessä.
17.01.2022 15:58
Mulla+on+sama+tilanne,+onneksi.
Ostin+syksyllä+sen+verran+ison+satsin+kahvia+edullisemmin,+ettei+mun+nyt+ainakaan+ennen+kesää+tarvitse+ostaa+pakettiakaan+kahvia.+Paitsi+tietty+jos+nyt+sattuu+tulemaan+oikeasti+hyviä+tarjoukisa,+eli+kahvipaketin+saa/saisi+max.+3€+pakettihinnalla.+Nyt+olikin+K-kaupoilla+vielä+tyrkkynä+Costa+Rica+2,89€/pkt,+hain+sitä+vielä+varuksi+pari+pakettia.
En+ole+edes+mitenkään+kranttu+kahvin+suhteen,+eli+mulla+on+laidasta+laitaan+noita+kahveja.+On+Kulta+Katriinaa,+Saludoa,+Costa+Ricaa..
Ja+kyllä+mä+tarvittaessa+juon+pikakahviakin,+vaikkeivät+nyt+olekaan+ihan+niin+hyvää+kuin+nuo+keitettävät+kahvit.+Niissä+kait+on+ainakin+vielä+suht+järkevät+hinnat.
17.01.2022 09:15
Rutger+Hauerilla+on+ainakin+yksi+aiheeseen+liittyvä+kasarileffa,+nimeä+en+valitettavasti+muista.
Hän+esittää+vankilasta+ehdonalaiseen+vapautuvaa+miestä,+joka+on+aikanaan+tuomittu+raskaana+olleen+vaimonsa+murhasta.+Koko+ajan+hän+on+vannonut+olevan+syytön+murhaan.
Hänen+ehdonalaisvalvojansa,+jota+esittää+mm.+Pulmuset-sarjasta+tuttu+Katey+Sagal,+on+myös+aluksi+skeptinen+ja+hieman+kylmäkiskoinen+Hauerin+hahmoa+kohtaan.
Kuitenkin+leffan+mittaan+hän+alkaa+uskoa+Haueria+ja+myöskin+rakastuu+tähän.
EN+tosiaan+muista+nimeä,+mutta+tällainen+ainakin+löytyy.+Ja+on+aika+hyväkin+vielä.
13.10.2020 19:56
Yksi+aika+surullinen+on+tällainen+virolaisleffa+kuin+Mä+olen+väsynyt+vihaamaan,+suora+suomennos+vironkielisestä+nimestä.
Tuli+joskus+90-luvun+lopulla+Ylen+TV2:lta,+en+tiedä+onko+esitetty+sen+jälkeen+Suomen+televisiossa.
Kertoo+sellaisesta+nuoresta+virolaisesta+"katupojasta"/huono-osaisesta+nuoresta,+joka+haluaa+antaa+tyttöystävälleen+ihanan+ja+lämpöisen+joulun+lahjoineen+ja+ainoa+keino+rahoittaa+se+on+tehdä+rikos.+
Hän+varastaa+joltain+toiselta+rikolliselta+jotain+ja+siinä+rytäkässä+tämän+kohteena+olleen+rikollisen+sisko+kuolee+ja+tarinan+päähenkilö+päätyy+nuorisovankilaan.
Kosketti+minua+ainakin+todella+paljon+tuo+elokuva+aikanaan.+Harmittaa,+kun+hukkasin+sen+vaikka+nauhoitinkin+sen+talteen.
01.02.2020 19:06
Juu+ja+jokainen+tietysti+tilanteen+ja+luonteensa+mukaan.
Jos+haluaa+olla+suhteessa+ja+hakea+pettämällä+seksiä+kumppanin+seksikylmyyden+vuoksi,+niin+toki+se+on+hänen+asiansa+ja+oikeutensakin.
Itse+en+tosiaan+halua+seksitöntä+suhdetta+todellakaan.+Edes+olosuhteiden+pakosta.+On+ne+olosuhteet+sitten+lapset,+asuntovelka+tai+mitä+vaan.
Mieluummin+tosiaan+ero+ja+sellainen+kumppani+tilalle,+jonka+kanssa+seksielämäkin+toimii+muiden+elämän+osa-alueiden+lisäksi.+Tai+sitten+sinkkuna+ja+seksiä+sen+mukaan,+milloin+sattuu+sitä+olemaan+tarjolla.
04.07.2018 18:44
Niinpä.
Itse+en+suostuisi+olemaan+seksittömässä+suhteessa+mistään+syytä+ja+vaikka+asiat+olisivat+muilta+osin+kuinka+mallillaan+tahansa.+En+kylläkään+ole+silti+pettävää+sorttia,+joten+erohan+siinä+tilanteessa+olisi+se+ainoa+vaihtoehto.+Kun+seksiin+ei+tietenkään+voi+ketään+pakottaa,+mutta+ei+myöskään+olemaan+ilman+yhtään+sen+enempää.
Enkä+mä+itse+nyt+ainakaan+ole+sellainen,+että+täytyisi+koko+aika+olla+panemassa+mutta+säännöllinen+seksielämä+täytyy+silti+olla.+Viikoittainen+seksi+olisi+ihanteellinen+tilanne,+kerran+kaksi/vko.+Tietysti+fiilisten+mukaan.
03.07.2018 14:35
Mutta+hei,+kyllä+idioottikin+voi+olla+ihan+vapaasti.+Siinä+ei+ole+mitään+hävettävää.
Joten+jatka+samaan+malliin+poika:)
30.05.2018 18:27
Kyllä+kissat+ja+koirat+ainakin+lohduttavat.
Tosin+en+tiedä,+onko+se+varsinaista+empatiaa+ja+sen+kautta+sitten+juuri+tuota+lohdutusta.
Mutta+kyllä+ne+huomaavat,+kun+jotain+ovat+vialla+ja+tulevat+katsomaan+että+mikä+on+ja+huolehtimaan+toisesta.
29.05.2018 15:25
Totta+puhut.
Vaikka+se+naapurin+kissa+omalla+tontilla+vituttaisikin,+niin+ei+sitä+todellakaan+ole+edes+oikeuttakaan+mennä+satuttamaan.+Eikä+velvoitetta.
Kyllä+se+on+ihmisten+välinen+asia+selvittää+tuollaiset+asiat.
Omistaja+kyllä+ei+piittaa+laista,+jos+hän+päästää+kissan+kulkemaan+vapaana+ilman+valvontaa,+mutta+yhtälailla+kissan+satuttaja+rikkoo+lakia+satuttamalla+kissaa.+Siinä+näillä+kissanvihaajilla+lyö+tyhjää,+kun+lakia+ei+tunneta+lainkaan.
Mutta+tosiaan,+omistajalle+mennään+puhumaan+asiasta+ja+siitä+puhutaan+niin+kauan,+että+se+menee+perille+niin+että+huolehtii+kissastaan+niin,+ettei+mene+seikkailemaan+yksinään+edes+naapurin+pihaan+saati+kauemmas.
Ja+jos+asia+ei+mene+perille,+niin+eläinsuojeluyhdistyksen/vastaavan+tahon+kautta+asiaa+eteenpäin.
28.05.2018 17:37
Se+tuossa+on,+kuten+köyhtynytkin+kirjoitti,+on+laskettava+koko+"paketti",+ei+pelkästään+pääruokaa+jolle+tuo+1-2€+hinta+jo+pelkästään+muodostuu.
Toki+joku+voi+syödä+pelkän+pääruuan+eikä+edes+juo+mitään+sen+lisukkeena,+mutta+sellaiset+ovat+varmaan+aika+vähemmistönä+tässä+jutussa.
Ja+itse+en+ainakaan+sotke+ruokamenoihin+mitään+hygienia-+tms+tuotteita.
WC-paperit,+pyykkipulverit+ym+taasen+ovat+kotitalousmenoja.+Tai+niin+minä+itse+niitä+kutsun.+Mutta+ruokamenoja+ne+eivät+todellakaan+ole,+kuten+itsekin+näyt+ymmärtävän.
Itse+teen+myös+ruuat+vallan+itse,+joten+tiedän+myöskin+asiasta+ihan+kohtuuhyvin.+Tai+sen+verran+ainakin,+että+tiedän+mistä+kirjoitan.
Toivottavasti+et+kuitenkaan+laske+tuohon+euron+päivähintaan+KOKO+PÄIVÄN+syömisiä->+aamupala,+lämmin+ruoka,+iltapala+ja+mahdolliset+välipalat.+Kun+se+on+ihan+kukkua+väittää+että+kaikki+päivän+syömiset+sisältyy+tuohon+euroon.
Tosin+ruokajakeluahan+on,+mutta+se+vääristää+taas+tuota+ruokakulu-osiota+jos+ilmaiseksi+saa+ruokaa.+Koska+jos+saat+osankin+päivän+ruuista+lahjoituksina,+niin+sittenhän+siihen+koko+päivän+ruokaan+ei+mene+rahaa.+Mutta+vääristää+tosiaan+asiaa,+joten+se+ei+ole+vertailukelpoinen,+vaan+pointti+on+se,+että+ihminen+maksaa+koko+päivän+ruokamääränsä+jokaista+suupalaa+myöden+omista+rahoistaan.
Niin+juu+ja+tietysti+noilla+jokamiehen+oikeuksilla+tietysti+pienentää+taas+myös+ruokalaskua+ja+se+on+mukaan+luettava+osa+taas+tuota+kuukausittaista+budjettia.
Tarkoitan+nyt+tietysti+sienestystä,+marjastamista+ja+näin.+Ja+mato-ongintaa+sekä+pilkkimistä+saa+harrastaa+ilman+lupia,+jolloin+siitäkin+saa+ilmaista+ruokaa.+SIis+rahallisesti,+kalastus+ym+tällaiset+maksavat+vain+sen+tekemisen+vaivan.
Mutta+jos+laskee+vaikka+voileivälle+hinnankin,+niin+yhdelle+voileivällehän+ei+juuri+tule+hintaa+ja+on+välipalana+ihan+hyvä+juttu.
Reissumiehen+jättipaketissa+on+24+siivua+leipää.+Maksaa+tuon+1,17€,+eli+yksi+siivu+maksaa+hieman+alle+5+senttiä.
Lidlin+margariini+maksaa+tällä+hetkellä+31+senttiä/400gr+rasia+ja+se+riittää+todella+pitkäksi+aikaa.
Leikkeleeksi+vaikka+lauantaimakkaraa,+maksaa+noin+1,80-1,90€+iso+pötkö.+Ja+250gr+rasiakin+siivutettuna+maksaa+reilu+80+senttiä,+sitä+yksi+siivu+leivälle.+Juustoesimerkkinä+Valion+hyvä+arkijuusto+maksaa+noin+4,80€/1,25kg+köntti.+Eli+siinäkään+ei+tule+paljoakaan+siivun+hinnaksi.
Eli+yksi+voileipä+maksaa+alle+10+senttiä+eli+ei+ole+kyllä+paljoa.+Tämä+nyt+oli+yksi+esimerkkilaskelma+pikkuipurtavasta.+Isommista+ruuista+osaan+kyllä+myöskin+laksea+ihan+hyvin,+mitä+ne+kustantaa.
Mutta+kyllä+se+on+nyt+myöskin+näin,+että+lähestulkoon+ruoka+kuin+ruoka+maksaa+noin+euron/annos+itsekin+tehtynä.+0,8-1,20€+haarukassa+aivan+varmasti.+Eli+koko+päivän+ruokia+ei+millään+saa+eurolla,+ellei+sitten+juuri+syö+pelkästään+tuota+yhtä+annosta+päivässä+ilman+juomia+ja+leipää.+Eikä+syö+tosiaan+mitään+muuta+päivän+aikana.+
Ja+mulle+ei+nyt+ainakaan+tuollainen+kitkuttelu+riitä.
Olen+kuitenkin+ensinnäkin+aika+isokokoinen+ihminen,+en+lihava+enkä+edes+pulska+vaan+iso.
Ja+toisekseen+en+löhöile+kuitenkaan+kaiken+aikaa+sohvalla+mitään+tekemättä,+vaan+myös+ulkoilen+ja+olen+muutenkin+suht+aktiivinen+ihminen.+Joten+energiaa+kuluu+väkisinkin+ja+sen+kattamiseen+ei+yksi+lautasellinen+ruokaa+riitä+päivässä.+Vaatii+aamu-,+ilta-+ja+välipalat+myöskin.
Ja+en+tosiaan+kuitenkaan+syö+ikinä+itseäni+ähkyyn+tms,+vaan+just+sen+verran+kuin+tarvitsen.
21.10.2017 13:04
Joo+tuo+menne+jo+liian+pitkälle,+jos+eurolla+koittaa+elää.+Siis+päivässä.
Vitosella+tekee+lämmintä+ruokaa+jo+useammaksi+päiväksi,+jolloin+päivähinnaksi+tulee+reilu+euro+sen+osalta.+On+se+sitten+keittoa,+laatikkoruokaa+tms.+Siihen+lisäksi+aamupalat+ja+iltapalat,+annoksen+hinta+jää+niiltäkin+osin+pieneksi,+eli+3-4+euron+päiväbudjetilla+pärjää+ihan+hyvin,+sitä+pienemmällä+täytyy+jo+olla+jo+sairaalloisen+pihi.
Suht+isoja+puuropaketteja+saa+jo+alle+eurolla,+joista+keittää+monta+isoa+lautasellista+puuroa->+aamu-+tai+iltapalana+hyvä.+Ruisleipää+saa+isoja+paketteja+jo+1,17€/pss,+eli+yhden+siivun+hinnaksi+ei+tule+montaakaan+senttiä.
Ja+tällaista..
Hedelmät+ja+vihannekset+tietysti+maksaa+jonkin+verran,+mutta+kyllä+tarjouksiakin+on.+
Ja+tosiaan+noi+rasvat+ym+leivänpäällisetkään+ei+loppuviimeksi+kauheita+kustanna+ja+ne+kyllä+kestää+pitkiäkin+aikoja,+kun+leivän+päälle+ei+kasaa+mitään+älyttömiä+kekoja+esim.+leikkeleitä.
19.10.2017 18:22
Noita+vanhoja+takapotkuja+ei+juuri+löydy+enää+pahemmin+kait..
Jotain+ysäri-Volvoja+ehkä+ja+Ladoja(2105+ja+2107-mallit).
Ne+itsepäisimmätkin+automerkit+vaihtoivat+etuvetoihin+viimeistään+tuolloin.
17.10.2017 18:56
Voi+olla.+Ensimmäisenä+kyllä+ainakin+itse+alkaisin+sitä+kautta+selvittämään+asiaa.
Tuskin+on+sulakkeesta+ainakaan+pelkästään+kiinni.
Mikä+auto+sulla+on?
16.10.2017 20:37
Netistä+kyllä+löytyy+ihan+Alec+Guinnessin+itsensäkin+haastatteluja+tämän+aiheen+tiimoilta.
Hollywoodreporter.com-sivustolta+ainakin+löytyy+yksi.+Ja+muutenkin+aiheesta+löytyy+juttuja,+ovat+kyllä+englanninkielellä+mutta+kuitenkin.
Ja+hän+on+itsekin+sanonut+vanhemmallakin+iällä,+että+hän+varoitti+James+Deania+autosta+viikko+ennen+kolaria.
23.09.2017 12:59
Sitä+en+tiedä,+tarina+ei+kerro+että+kyseltiinkö+häneltä+myöhemmin+tuosta+välikohtauksesta/hetkestä.
Ja+sitäkään+ei+tarina+kerro,+että+oliko+joku+sivullinen+kuullut+ko.+keskustelun+ja+puhunut+sitä+Deanin+kuoleman+jälkeen+eteenpäin+vai+oliko+Guinness+itse+maininnut+tästä+jälkeenpäin.
Yksi+vaihtoehto+tietysti+on+se,+että+James+Dean+olisi+maininnut+asiasta+tälle+mekaanikolleen,+joka+selvisi+hengissä+tuosta+kolarista+ja+hän+olisi+kertonut+asiasta+jollekin+ja+tarina+olisi+sitä+kautta+lähtenyt+kiertämään.
Mutta+aika+mielenkiintoinen+juttu+kieltämättä+kylläkin..+Sitä+en+tosiaan+tiedä,+onko+tarinassa+kuinka+paljon+perää+vai+onko+vain+muuten+liikkeelle+laitettu+urbaani+legenda+muiden+joukkoon+ihmisten+"selvännäkijän+kyvyistä".
Ja+jos+tuossa+on+taas+edes+hieman+totta+taustalla,+niin+aika+jäätäväkin+juttu+omalla+tavallaan.
Jos+vaikka+Guinness+ei+olisikaan+osannut+sanoa+noin+tarkkaan,+mitä+tulee+tapahtumaan,+mutta+jos+hänelle+edes+tuli+tunne,+että+jotain+pahaa+tulee+tapahtumaan+tuon+auton+kanssa,+niin+onhan+se+aika+jäätävää..
23.09.2017 12:54
Provikkaplakkaiset+työt+on+siinä+mielessä+ihan+perseestä,+että+niillä+jää+helposti+työttömän+tuloille.+Erona+siinä+vain+on+se,+ettet+saa+mitään+apuja+yhteiskunnalta,+jos+tulot+jäävät+niin+pieniksi,+ettei+niillä+elä,+kun+Kelan+ja+sossuun+silmissä+olet+työssäkäyvä+ihminen+ja+työssäoleva+heidän+mukaan+tienaa+aina+elämisrahansa.
Hyvällä+tuurilla+voit+saada+sossusta+jotain+harkinnanvaraista+toimeentulotukea,+mut+ihme+on+jos+sieltä+ees+jotain+pientä+saa.+
Olen+itse+sen+kokenut.
Ja+noissa+provikkapaikoissa+on+myös+se,+että+tekijöitä+houkutellaan+isoille+tienesteille+ihan+sillä,+että+tunteja+tulee+ja+myynti+on+hirveätä,+jolloin+provikat+ja+siitä+tuleva+palkka+on+vähintäänkin+hyvää+tasoa+"huonollakin+myyjällä".+
Todellisuudessa+kyseiset+työnantajat+pelaavat+noilla+työvuoroilla+niin,+että+tekijä+saa+olla+töissä+justiinsa+sen+verran,+että+töistä+tienaa+nippanappa+sen+tonnin+kuussa.+Siitä+kun+lohkaistaan+päältä+pois+asumiskulut+ym+pakolliset,+niin+eipä+sitä+elämiseen+jää+käytännöllisesti+katsoen+mitään.
Et+sivutyönä+menee+jotenkuten+tai+esim+parisuhteessa+muijan+työnä,+mutta+jos+noilla+täytyisi+itsensä+elättää,+niin+ei+tule+mitään.+Ja+kyllä+periaate+on+vieläkin+se,+että+yks+työ+pitää+olla+se,+mistä+saa+nyt+ainakin+sen+verran+kohtuullisen+palkan,+että+sillä+maksaa+elämisensä.
09.09.2017 15:05
Joo,+on+niissä+laatu+heikentynyt+aika+paljonkin.+
Tuo+ruosteherkkyys+on+aika+iso+riesa+ainakin+Mersuissa+nykyään.+4-5v+alkaa+olla+jo+isompiakin+ruostevaurioita,+vaikka+autosta+huolehtisikin+hyvin.+Ja+kyl+se+taitaa+olla+todellisuutta+muillakin+merkeillä..
Ja+ne+DSG-automaatit+on+ongelmaisia.+Itse+en+sekaantuisi+DSG-automaattiseen+menopeliin,+vaikka+mulla+ei+muuten+ole+automaattivaihteistoa+vastaan+mitään.+Joissain+tilanteissa+itseasiassa+olisi+parempikin+vaihtoehto+kuin+manuaali.
04.09.2017 20:11
Kaikki+omat+autoni+ovat+olleet+manuaalivaihteilla,+mutta+en+silti+tee+ratkaisujani+vaihteiston+perusteella+muuten.
Olen+aina+ollut+sillä+asenteella,+että+jos+auto+on+fiksussa+kunnossa+ja+sopii+hankintahinnaltaan+mun+budjettiin,+niin+se+on+ihan+sama+kummat+vaihteet+siinä+on.+Nämä+tähän+astiset+vain+ovat+sattuneet+olemaan+manuaaleja.+
Siltikin+olen+tosiaan+tuota+mieltä+kun+kirjoitinkin+justiinsa,+kaupungissa+näppärä+vaihteisto,+muuten+ihan+turha.
04.09.2017 20:08
Kaupunkiajossa+näppärä+loota,+muuten+ihan+täys+turhake.
Nämä+VW-konsernin+DSG-askit+on+kuulemma+aika+ongelmaisia,+ympätty+liikaa+yksiin+kuoriin.
Toki+tuolla+DSG-ratkaisulla+käsittääkseni+on+saatu+noista+askeista+se+kulutuksen+ero+manuaaliin+verraten+paljon+pienemmäksi,+mutta+onko+siitä+sitten+vastaavaa+hyötyä,+kun+laatikko+on+herkempi+hajoamaan?
04.09.2017 20:05
Ok.
Mut+silti..
En+toki+tosiaan+hauku+enkä+tuomitse+näillä+kulkevia,+kuten+jo+totesinkin.
Ja+miksei+tuollainen+toimisi+taksina+Suomessakin,+jos+haluaa+saada+Mersulla+vähän+parempia+katteita+ajolleen.+Mersusta+varmaan+edullisemmassa+päässä+käyttökuluiltaan+ja+sillähän+ne+katteet+vossikanajossa+tehdään.+Eli+mahdollisimman+edulliset+käyttökulut+ja+paljon+ajoa.
29.08.2017 19:49
1 / 2