Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

7496

1. Kuule kauhistele sinä Jumalasi kanssa ihan kaikessa rauhassa. Sinua ei kukaan pakota makaamaan samaa sukupuolta olevan kanssa. Sinun uskomuksesi eivät kuitenkaan ole mikään syy rajata muiden elämää. Muut saavat rakastaa, ketä tahtovat.

Minulle vaikkapa orjuus on kauhistus, ihmisten eriarvoinen kohtelu on kauhistus jne.
  2. Ateismi ei ota kantaa ihmiselämän arvoon, vaan siihen, uskotaanko jumalien olemassa oloon. Se tuntuu ylittävän joidenkin jumaliin uskovien käsityskyvyn täysin, että heidän jumalansa eivät määrittelekään tavalla tai toisella kaikkien ihmisten kaikkia ajatuksia. Jos itse osaa antaa ihmiselle arvoa vain siten, että oma jumala olisi ihmisen luonut, niin ei ole ihmekään, jos sitten kuvittelee, että siihen jumalaan uskomattomalla on samoin ja siten ihmiselämä olisi tälle arvoton. Ne uskovaiset, jotka arvostavat ihmiselämää noin muutenkin, ymmärtävät luontevasti, että arvostaminen ei edellytä jumaluskoa.

Onko sinulla jotain sitä vastaan, että ihmisen ruumis kuoleman jälkeen lannoitteena ravitsisi elämää? Onko jotenkin pyhempää laittaa ruumis arkkuun maatumaan ja yrittää varmistaa, että se olisi mahdollisimman vähän osa elämän kiertokulkua jatkossa?

Alkukristityt elelivät kommunistisesti, mutta nykykristityille se on ilmeisesti mahdoton ajatus pääosin. Jeesuksen opit ovat jääneet kauas taa ja nykykristitty mieluummin kerää omaisuutta itselleen. Siksi en ylläty, jos kommunisteissa ei paljon kristittyjä ole. Enpä kyllä ole kommunisti minäkään.

Kommunismin nimissä on tosiaan tehty hirmutekoja, kuten monien muidenkin aatteiden, uskonnoista puhumattakaan. Ihminen pystyy pahimmillaan sanoinkuvaamattomiin julmuuksiin.

Sinä olit kansalaissodan jääkäri? Näin ainakin annat ymmärtää puhuessasi me-muodossa. Ja sinä tiedät jääkärien kaikkien uskoneen? Mielenkiintoista.

Eipä sille kirkolle taida kukaan olla mitään kansalaissodan aikaisia kostamassa.
  3. Oooooi mutta osaanhan minä vastata. Kaikki syntyi, kun jumala loi. Jumala syntyi, kun sen jumala loi sen. Ja se jumala syntyi, kun sen jumala loi sen. Jne. Näin tämä menee eikä tarvitse ajatella mitään, lallalaa. Tekijällä on aina tekijä ja jos alkaa päätä huimata niin lopettaa vain ajattelemasta.