Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Sumor
profiilit
Sumor
Sumor
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
133
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Onko+se+HP+Elitebook+sinun+oma+vai+työpaikan?+Jos+on+oma,+ei+ole+järkeä+hankkia+uutta.+Jos+tarvitsetkin+uutta+konetta,+niin+kannattaa+katsoa+mitä+ohjelmia+oma-ala+käyttää.+Kannattaa+katsoa+konetta,+jonka+näytönkoko+on+maksimistaan+15,6",+sillä+suuremmat+eivät+välttämättä+mahdu+helposti+mukaan.+Näytön+kuvasuhteen+kannattaa+olla+FullHD+(1920x1080)+ja+kovalevynä+250GB+SSD+levy,+sekä+6-8GB+muistia.+
Itse+menisin+500-800€+luokkaan+parhaaseen+hinta-laatusuhteeseen.+Esimerkiksi+tämä+kone+voisi+olla+ihan+sopiva:
https://www.verkkokauppa.com/fi/product/14528/ktscd/Lenovo-Ideapad-330-15-6-kannettava-Win-10-64-bit-musta?list=OZCYkRhtggHhQsnwhDLoFhrM0thD1DI5L4u1NZ0PFhWjZ05D6Ev5D1EIhIk98Nx92qhWFh9h0jqOhDnnN51Hl5hlORWh0nE8NGQiDhkzRWNHcpa5qYenhD1G5h7bQa5
Itse+en+lähtisi+applen+koneita+ostamaan+huonon+hinta-laatu+suhteen+takia.+Usein+Windows+koneiden+käyttiksen+voi+vaihtaa+halutessaan+myös+haluamaansa+Linux+distroon,+kuten+vaikka+Ubuntuun.+Suosittelen+kuitenkin+asentamaan+Windows+käyttöjärjestelmän+uudelleen+muistitikulta.+Näin+pääsee+eroon+turhasta+bloatwaresta.+Muista+asentaa+kuitenkin+ajurit!
24.04.2019 22:43
Ei+ole+palkasta+kiinni,+vaan+siitä+että+Siwat+on+muuttuneet(tai+vieläkin+muuttumassa)+K-marketeiksi.
16.07.2018 12:21
"...eikä+sinun+tarvitse+päättää+tulevaisuuden+alaasi+jo+yläasteen+loppupuolella.+Useimmat+ihmiset+eivät+ole+tarpeeksi+kypsä+tekemään+niin+suuria+päätöksiä+vielä+tuossa+iässä.+Itse+suosittelisin+ehdottomasti+lukiota+useimmissa+tapauksissa."
Tässä+kuitenkin+pitää+muistaa+että+vaikka+amikseen+lähtee,+ei+se+tarkoita+että+ollaan+jumissa+siinä+ensimmäisessä+ammatissa+mihinkä+sieltä+pätevyyden+saa.+Aina+voit+vaihtaa+ja+myös+kesken+opiskelun.+Itse+suoritan+kaksoistutkintoa+(Datanomi+amis+puolelta),+enkä+voisi+tässä+vaiheessa+olla+tyytyväisempi+omaan+valintaani,+koska+se+sopii+minulle.
Kaksoistutkinto+antaa+joustavuutta+omiin+opintoihin.+Ei+tarvitse+uhrata+lukion+yleissivistävää+opetusta,+*niistä+aineista+mitä+tahtoo+opiskella*.++Toki+jokaisen+kaksoistutkintolaisen+tulee+opiskella+perusaineita,+kuten+äidinkieltä+ja+matematiikkaa,+mutta+jos+ei+halua+kirjoittaa+esimerkiksi+ruotsia,+riittää+vain+yksi+kurssi+ruotsia+korvaamaan+amispuolen+kurssin/kurssit.+(Tämä+ainakin+minulla.)+Kaksoistutkintolaisena+minulla+on+kans+mahdollista+opiskella+etälukiossa,+jos+ei+kaikkiea+löydy+koulusta+mihin+pääsee.
Myös+se,+että+opiskelee+kaksoistutkintoa+ei+ole+paljon+raskaampi+amikseen+verrattuna,+koska+osan+ammatillisesta+opinnoista+korvataan+lukio-opinnoilla.+Pääosin+yhteiset+opinnot+ja+vapaa+valintaisia+opintoja.
29.01.2018 11:31
Kyllä+sinne+porukkaa+tulee.+Jos+ei+niin+sitten+papin+kanssa+kahestaan+:)
(En+siis+ole+tulossa+kripalle+(ainakaan+muussa+kuin+ohjaajan+roolissa)).
01.11.2017 13:09
Miksi+olet+ensinnäkin+puhelimella+tunnilla?+Kyllä+sosiaalinen+elämä+voi+odottaa+sen+koulun+oppituntien+ajan+(muista+välitunnit).
Mutta+vastauksena+kysymykseen:+en+usko.+Ekaa+kertaa+kuulen+tämmösestä.+Eikö+rehtori+ole+se+joka+erottaa+oppilaan+koulusta,+jos+tarve+on?
01.11.2017 12:42
Jos+kaverisi+menetät+rippikoulu+tapaamisene+menosta+on+aika+miettiä+onko+ne+oikeesti+kavereita.+En+usko+että+menetät+yhtään+mitään+siitä+että+käyt+siel+tapaamises/rippikoulus.+Ja+sieltä+voisi+saada+uusia+kavereita+kans.
16.10.2017 11:51
Suomessa+on+oppivelvollisuus.+Jokaisen+suomalaisen+tulisi+saada+peruskoulu+käytyä+(tavalla+tai+toisella).
16.10.2017 10:04
Samaa+alaa+opiskelen.+Datanomiksi+ja+suoritan+kans+kaksoistutkintoa.
11.08.2017 14:48
Kyllä+sen+vissiin+sai+eliminoitua+ottamalla+terveystietoa+sen+yhen+kurssin,+mut+hei+cmoon,+yksi/kaksi+jaksollista+liikuntaa+amiksen+puolella+ei+oo+paha.+(Olen+itse+kaksoistutkintolainen)
04.08.2017 00:42
Tellukselta
01.08.2017 18:21
Mistä+tiedät+että+kyseinen+henkilö+käyttää+windowsia+eikä+vaikka+MacOS?
28.07.2017 01:04
Teistä+en+tiedä+mut+ite+ootan+innolla+et+pääsee+taas+opiskelemaan+C:
26.07.2017 18:02
Olipa+taas+clickbait+artikkeli.+Ei+ne+noin+vain+silmän+räpäyksessä+ole+auki+viruksille+ja+haittaohjelmille.
24.07.2017 20:58
Sun+pitää+joustaa+aikataulusta+jostain+kohdin.+Muista+se,+että+ne+koulutukset+kestävät+vain+osan+aikaa,+ei+ikuisesti+maailman+loppuun+asti.+Harrastuksia+voi+jatkaa+:P
24.07.2017 20:55
Tuossa+verrattiinkin+ihan+perustehoja.+Hinnat+kannattaa+myös+ottaa+huomioon.+700€+Acerin+laatu+ei+ole+lähelläkään+1500€+MacBookkia.+Harva+voi+laadulla+kilpailla+Applen+koneita+vastaan,+mutta+Apple+silti+ylihinnoittaa+koneitaan+tehojen+suhteen.+Lisäksi+vähennetyt+liitännät+ei+tilannetta+omasta+mielestäni+auta.+En+halua+kantaa+"dongeleita"+ympäriinsä.
24.07.2017 18:40
Ja+lisäksi+MacBook+Prot+on+hirveän+kalliita+huonolla+hinta-laatu+suhteella.
Otetaan+ihan+esimerkit+esille:
MacBook+Pro+13"+(2017)
https://www.verkkokauppa.com/fi/product/45189/jfdtv/Apple-MacBook-Pro-13-128-Gt-SSD-kannettava-tahtiharmaa-MPXQ2
vs
Acer+Aspire+5+15,6"
https://www.verkkokauppa.com/fi/product/39914/jgfvr/Acer-Aspire-5-15-6-kannettava-Win-10
Nyt+ei+verrata+käyttöjärjestelmiä.+Eli+sanotaan+tuo+pois+alta.
Hinta+(noin):
Macbook+1550€
Acer+700€
MacBookissa+on+8Gt+LPDDR3+muistia.+Acerissa+8Gt+DDR4+muistia.
Prosessorina+MacBookissa+on+i5+2,6GHz+(custom?)+prosessori+(boost3,6GHz).+Acerissa+on+i5-7200U+2,5GHz+(boost+3,10GHz).+Kumpikin+prosessori+sisältää+kaksi+yditä+ja+hyperthreadin,+joka+lisää+prosessoreihin+2+ns.+virtuaalista+ydintä.+Hirveän+suurta+eroa+prosessoreissa+ei+ole,+mutta+Acerin+prosessori+on+perusnopeudeltaa+nopeampi,+mutta+MacBook+voi+boostaa+omaa+i5-prosessoria+kovemmaksi.
Näytönohjaimena+Acerissa+on+NVIDIA+GeForce+MX150*+2+Gt+muistilla+(*Läppäri+GT+1030).+Macbookissa+Intel+Iris+Plus+Graphics+640.+Acerin+näytönohjaimesta+ei+löydy+vertailtavaa+tietoa,+joten+vertailua+näiden+välillä+ei+voida+suorittaa.+(viestin+kirjoituksen+aikaan)
Liitännät.+Macbookin+liitäntöihin+kuuluu+2+thunderbolt+3+porttia+ja+kuulokeliitäntä.+Ei+muuta.+Liitäntöjen+määrä+on+hyvin+vähäinen+ja+vaatii+hubin+tai+adapterin+jos+haluaa+ethernetkaapelia+tai+normaalia+muistitikkua+kiinni.+Lisäksi+toinen+thunderbolt+porteista+toimii+koneen+lataukseen.
Acerin+liitäntöihin+kuuluu:+Ethernet,+2x+USB+2.0,+1x+USB+3.0,+USB+Type-C,+HDMI,+SD+kortinlukia,+virtaliitäntä+ja+3,5mm+combo+audiojack.
"Kovalevynä"+MacBookissa+on+128Gt+SSD.+Acerissa+256Gt.+MacBookin+SSD+päivitys+265Gt+(verkkokaupassa)+vain+250€!+Aceriin+voi+vapaasti+itse+ostaa+ja+vaihtaa.
Voitte+vertailla+koneita+itse+verkkokaupan+linkeistä.+Ideana+tässä+oli+verrata+millaista+konetta+hintaluokassa+saa.+Maksaisitko+700€+koneesta+1500€?+Vaikka+koneet+eivät+ole+identtisiä,+sanoisin+silti+tuon+kysymyksen+olevan+ihan+sopiva.+Kuitenkin+jokaisen+valinta+millaisen+koneen+ostavat.+Haluan+tuoda+esille+vain+että+vaikka+joku+brändi+mainostaa+tietokoneitaan+parhaina,+kannattaa+vertaila+ensin.
23.07.2017 16:35
Tietokonetta+lukioon+valittaessa+kannattaa+ottaa+huomioon,+että+tietokoneelta+täytyy+pystyä+käynnistämään+USB-tikulta+käyttöjärjestelmän+ja+että+sen+olisi+hyvä+sisältää+Ethernet-portti+ja+mahdollisesti+myös+WLAN+ominaisuudet+(olisi+kumma+jos+läppäristä+ei+wlania+löytyisi).+Tämän+takia+en+suosittelisi+Macia+lukiokäyttöön.+Vähäiset+liitännät+ja+mahdolliset+tikkuboottaukset+voivat+tulla+ongelmallisiksi.
Tässä+vielä+ylioppilaslautakunnan+laatima+päätelaiteohje:
https://www.ylioppilastutkinto.fi/images/sivuston_tiedostot/Ohjeet/Digabi/ytl_paatelaiteohje_2017_fi.pdf
Lähes+mikä+tahansa+nyt+uutena+ostettu+tietokone+kyllä+täyttää+ohjeen+mukaiset+vaatimukset.
23.07.2017 15:37
Konetta+ei+ole+tarkotettu+pelaamiseen.+Tietenkin+pelaamiseen+tarkoitetun+läppärin+tulisi+olla+tehokkaampi,+mutta+pelaamisessa+itse+pysyn+pöytäkoneissa+:P
20.07.2017 14:06
Et+tarvitse+mitään+erityisen+super+tietokonetta.+Joku+tietokone+jossa+on+i3+prosessori+ja+mahdollisesti+8gb+muistia+ja+kovalevytilaa,+niin+pitäisi+hyvin+pärjätä.+Käytettynä+saa+hyviä+koneita,+mutta+uutena+jos+lähtee+ostamaan+niin+hyvä+hintaluokka+voisi+olla+400-600€.
Voisin+suositella:
https://www.verkkokauppa.com/fi/product/46778/hkftj/Acer-Aspire-V3-372-13-3-kannettava-Win-10-musta
Vaikka+on+6Gb+muistia,+siinä+on+pitkä+akun+kesto.
19.07.2017 20:30
Älä+ajattele+negatiivisesti.+Lähe+ennakkoluulottomasti+vaan+mukaan.+Kyl+se+siitä+lähtee.
19.07.2017 15:46
1 / 7