- Sopiva tilannenopeus auttaa aika paljon, senkään ymmärtämiseen ei kummoisia älynlahjoja tarvita.
- Helpointahan se on, kun molemmat maksavat omat ostoksensa, ei tule mitään vääntöä. Tästäkin joku saa ongelman aikaan, mutta minulle on itsestäänselvyys, että omat menot hoidetaan itse oltiin sitten treffeillä tai parisuhteessa. Tosin parisuhteessa minä voin tarjota nyt, tarjoo sinä seuraavalla kerralla toimii joidenkin kanssa. Ehkä minä vaan olen niin pihi etten halua ketään ylläpitää, muutama loinen on tullut tavattua kuitenkin.
- Ei tietenkään ole, mutta esimerkkinä syksyn jälkeen tulee talvi ja silti joka vuosi ensilumen tultua, talvi on yllättänyt monta autoilijaa. Itsestäänselvyys, johon ei tarvita edes älykkyyttä ymmärtääkseen, mitä se tarkoittaa.
- Kenelle tahansa on kova paikka kuulla olevansa ruma, mutta normaalilla itsetunnolla varustettu ihminen ei siitä ota itseensä. Kun vastapuoli on jollain tavalla loukkaantunut, hän yrittää loukata sillä ainoalla osaamallaan tavalla, arvostelemalla ulkonäköä. Normaali ihminen ohittaa tuollaiset "näpäytykset" olan kohautuksella ja se siitä, vain tollo jää jauhamaan. Sama pätee näihin vouhottajiin, jotka toistelevat aloittajan tavoin, miten normaalinätit naiset ovat rumia ja iljettäviä, se kertoo vain siitä, ettei sanojalla itsellään ole minkäänlaisia mahdollisuuksia päästä naisten kanssa tekemisiin muualla kuin kaupan kassalla.
- Onko mies sitten jännänaisen käyttämä ja pilalla parisuhdetta toivovan naisen silmissä?
- Sinä et taida olla naisista ollenkaan kiinnostunut, kun miehiä vain katselet ja kehut ulkonäköä.
- Epäkypsät keskustelijat keskustelevat epäkypsästi, mutta se on heille varmasti hyvä keskustelu ja palkitsee. Mikä minun mielestäni on hyvä tai huono keskustelu, on taas minun oma mielipiteeni. Kun kaikki keskustelijat ovat samalla tasolla, tyhmyys pääsee oikein kukkimaan kunnolla ja älykäs keskustelu taas etenee jouhevasti. Älykkäällä keskustelulla tarkoitan sitä, että muiden mielipiteet kuunnellaan ja niistä keskustellaan vauhkoontumatta.
Jos haluaa osallistua Star Trek keskusteluun, siihen tarvitaan mielipide. Itse en kyseistä sarjaa ole katsonut joten keskustelu on mielestäni joutava, en osallistu, koska minulla ei ole siitä mitään sanottavaa. Keskustelun aiheen pitää olla jollakin tasolla kiinnostava tai koskettaa minua, että lähtisin siihen mukaan. - Aika suppeaksi se keskustelu jää, jos kaikki vaan nyökyttelevät, että näinhän se on. Joko keskustelu loppuu siihen tai siirrytään toiseen aiheeseen, joka herättää enemmän mielipiteitä. En kyllä sanoisi epäkypsän keskustelun olevan hedelmällisenpää, eihän se etene mihinkään vaan jankkaa paikallaan.
- Kuten sanoin, usko koululaitokseen romuttui, koska se ei opeta tenavia lukemaan ja kirjoittamaan. Mutta jos et osaa näitä perustaitoja, mistä hankit sitten tietoa? Jos et suomea osaa, et opi muita kieliäkään ja suurin osa mielenkiintoisesta tiedosta löytyy englanniksi. Työelämässä tarvitaan luku- ja kirjoitustaitoa, jos haluaa vähänkin paremmin palkkattuun hommaan. Älykäs ihminen opettelee ja oppii varmasti jo koulussa, mutta joku toinen ajattelee, että helpommallakin voi päästä ja kierre on valmis. Ei lapsi tai teini mieti monestikaan, miten tämä tai tämä vaikuttaa minuun 10-20 vuoden päästä, hyvä jos jos huomista miettii.
- Älykkyyttä on monenlaista, itse arvostan enemmän soveltavaa älykkyyttä. Tarkoitan, että esim työelämässä arvostan ihmistä, joka osaa tehdä ja siirtää tietonsa käytäntöön samalla oppien itsekin uutta. Kun taas ihminen, joka puhuu paljon ja teoriassa tietää paljon, mutta käytännössä ei osaa edes ruuvia vääntää oikeaan suuntaan ei minulta pisteitä saa. Samoin itsestäänselvyyksien jauhaminen ei kiinnosta, kuka tahansa voi jakaa viisauksia, jotka joku toinen on keksinyt. Samalla tavalla arvostan kumppanina itseni kaltaista tekevää ihmistä, joka ajattelee muutakin kuin vain itseään. Älykäs ihminen pystyy ajattelemaan ja käsittelemään asioita muillakin tavoilla eikä vain sillä ainoalla oikealla eli oman näkemyksen mukaan.
- Vähän aikaa sitten luin juttua siitä, miten riittävä luku- ja kirjoitustaito ei olekaan itsestään selvyys enää. Eli koulu ja opettajat eivät varmista, että tenavalla on tarpeelliset taidot luokalta toiselle siirtyessään. Jenkeissähän tämä oli uutinen jo vuosikymmeniä sitten, että peruskoulun voi suorittaa loppuun ilman, että oppii lukemaan. Mutta kyllä minun uskoni kotimaan koululaitokseen romuttui, kun tuon jutun luin. Älykkyys ei minun mielestäni ole kirjaviisautta, mutta jos ihminen ei lukemaansa ymmärrä, niin aika paljosta jää paitsi.
- Mitä kukakin riitelyksi käsittää, mutta keskusteluahan ei synny, jos kaikki ovat samaa mieltä. Yleensä pahimpia riitelijöitä ovat ne joilla on suppea käsitys elämästä yleensä. Kun ei ole elämänkokemusta, niin ei oikein osaa keskustellakaan mistään.
- Juu, ihan varmasti näin tekevätkin.
- Meillä on sitten hyvin erilaisen kauneuskäsitys, ihmisen ulkonäköön ei vaikuta se, mitä samnakoita hän suustaan päästelee. Kun katson kuvaa, en välitä hänen mielipiteistään. Kun luen mielipiteet, ne lähinnä huvittavat, saahan sitä huudella ihan mitä tahansa. Mutta jos tuon näköinen nainen on yli 10 vuotta ollut sinkkuna, niin syy ei varmasti ole siinä, että hän olisi liian kaunis. Samahan se on palstaurputtajilla, ei se ulkonäkö välttämättä ole syynä sinkkuuteen, vaan ne typerät puheet.
- Raha-asiat pitää sopia ja sen verran mies pitää olla, että pitää sopimuksesta kiinni. Asumiskustannukset puoliksi, kumpikin maksaa oman henk.koht. menonsa ja muista kuluista neuvotellaan. Ei se nyt sen ihmeempää vaadi.
- Aika omituinen tapa ajatella, että riistetään lapseton nainen lapsettomien miesten markkinoilta. Eiköhän se ole miehen omalla vastuulla, saako sitä naista vai ei, eikä suinkaan jonkun sellaisen miehen joka on lapsensa jo tehnyt. Toisaalta myös se lapseton nainen tekee itse valinnan, haluaako miehen, jolla on lapset ja exä rasitteena. Jos jäädään miettimään sitä, että minä en nyt voi Martan kanssa seurustella, kun mulla on lapsia ja naapurin Pertillä ei. Pitää antaa Pertille mahdollisuus lapsiin, vaikkei Marttaa Pertti edes kiinnosta. Martta ottaa ja lähtee ja kumpikin mies jää ilman naista. Olihan melkoinen aivopieru tämä sinun ajatuksesi taas.
- Juttu alkoi ärsyttää aloittajaa, koska kyseinen nainen tylyttää miehiä samoilla sanoilla kuin miehet naisia täällä palstalla. Kuinka tosissaan nainen lausunnoissaan on, sitä en tiedä, mutta itsevarmuuden ja itserakkauden raja on aika häilyvä. Minusta hän kuitenkin on kaunis nainen, vaikka en luulisi häntä lastensa siskoksi kuitenkaan.
- Pitää+aika+kiirettä+sillä+20%+miehistä,+jotka+joutuu+höyläämään+valtaosaa+naisista.+Ehkä+se+on+kutsumustyötä,+muuten+voi+alkaa+tympäisemään+ainainen+naiskentelu.
- Kyllä 7-kymppisen pitäisi olla vielä komeampi ja haluttavampi naisten, nimenomaan nuorten naisten, silmissä, jos sinun teoriaasi uskoo. Missä vaiheessa se vanhetessa paraneminen muuttui pahenemiseksi tämän 7-kymppisen kohdalla? Koska rumahan ja luotaantyöntävä hänen pitää todellakin olla, kun sinäkin ivaat häntä.
- Miehenhän piti vain parantua vanhetessaan, tämä kyseinen mies sitten vesitti teoriasi?? Kannattaisi vähän miettiä, mitä julkaisee, ettei puhuisi itsensä kanssa ristiin.