Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Saanoah
profiilit
Saanoah
Saanoah
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
16
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Rippikoulu+ja+armeija+olivat+nuorena+vähän+sellaisia+must-tapahtumia;+
pitihän+ne+käydä+kun+muutkin+kävivät+ja+perinteet+velvoittivat+-++isä+oli++jäädä+jo+talvisodan+rintamalle+luotien+lävistämänä.
Rippijuhlat+oli,++mutta+en+täysin+käsitä+mitä+juhlimista+ripille+pääsyssäni+oli.+
Sen+jälkeen+kun+tulin+henkilökohtaisesti+uskoon,+niin+sisimmässäni+on+jubileerannut+monta+kertaa.+
Viina+ja+tupakkakin++jäivät+välittömästi+näitä+juhlia+pilaamasta.
01.06.2019 21:20
Elämän+tarkoitus+on+elää+elämänsä+Jumalan,+Luojansa+yhteydessä.++Syntiinlankeemuksessa+tämä+yhteys+katkesi,+mutta+Jeesuksessa+Kristuksessa+ihmisellä+on+uskon+kautta+vapaa+mahdollisuus+palata+Luojansa+yhteyteen+(tulla+uskoon).+Ja+silloin,+Luojansa+yhteydessä,+ihmisen+on+hyvä+olla.
Tällöin+elämän+tyhjyys+poistuu,++ja+elämä+saa+tarkoituksen.+Synnit+annetaan+anteeksi+Jeesuksen+nimessä+ja+veressä+ja+uskovan+tarkoitus+on+elää+Jumalan+tahdon+mukaista+elämää+Pyhän+Hengen+johdatuksessa.
Synnin+harjoittaminen+ei+ole+mitään+vapautta,+vaan+orjuutta.+Raamattu+sanoo+että+"joka+syntiä+tekee+on+synnin+orja",+Joh.+8:34.+Ei+ole+niin+raskasta+syntikahletta+(rahan+himo,+viinan+himo,+seksuaalinen+kieroutuneisuus,+homous),+jota+Jeesus+ei+pystyisi+katkaisemaan.++Ja+synti+on+vakava+asia;++lopulta+se+tuhoaa+ihmisen,+ellei+hän+tee+parannusta,+usko+Jeesukseen.+Ehkä+naurat+koko+synti-asialle,+mutta+se+nauraa+sinulle+vielä+kovempaa+ja++päin+naamaa.
Erään+hengellisen+laulun+alussa+on+seuraavat+sanat+(2++ensimmäistä+säkeistöä):
Jos+joskus+syömmessäs+oot+tuntenut+tyhjyyden
niin+varmaan+miettinyt+oot+usein+syytä+sen
mä+voisin+kertoa+syyn+tuohon+tyhjyyteen
sä+ehkä+uskot,+ehkä+naurat+sanoillein
Sä+uskot+onnen+saapuvan+kanssa+rikkauden
ja+uskot+nautintojen+poistavan+tyhjyyden
mut+sydämessäs+ääni+tuo+entinen
ei+usko+valheita+vaan+tahtoo+totuuden.
-----
Kun+vuosikymmeniä+sitten+luin+alla+olevassa+linkissa+kerrotut+asiat+(traktaatista+`Neljä+tosiasiaa´)+,+niin+minulle+selvisi,+kuka+Jeesus+on.
https://docplayer.fi/6227163-Jumala-rakastaa-sinua-nelja-tosiasiaa.html
05.11.2018 10:01
"Onko+muuten+kukaan+esim.+helluntailaissaarnaaja+onnistunut+toistamaan+Kaanaan+häitten+ihmettä?"
::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
En+tiedä.
Miksi+sitä+pitäisi+yrittää+kokeilla+ja+toistaa.
+Siksikö+jos+jonkun+häätarjoilusta+loppuu+kotikalja+kesken+ja+helluntailainen+voisi+tällätavoin+pelastaa+pitojen+järjestäjät+vähän++hankalalta+tilanteelta,+koska+++30+asteen+helteessä+häävieraille+kalja+olisi+maistunut.+Pelkästä+näyttämisen+halusta+se+ei+tule+onnistumaan.
Pietari+käveli+veden+päällä,+vaikka+peloissaan+rupesi+vähän+uppoamaan.
+Ilmeisesti+he+(Jeesus+ja+Pietari)+tulivat+sieltä+tuuliselta+järveltä+veneeseen+taas+kuitenkin+kävelemällä?+Mutta+Pietari+kuitenkin+rohkeni+lähteä+kävelemään.+Minä+en+ole+kävellyt+veden+päällä+metriäkään+-+tuskin+sinäkään.+Viime+sunnuntaina+kävelin+lammen+jäällä,+mutta+se+onkin+eri+asia.
Matteus+14:+25-32:
Ja+neljännellä+yövartiolla+Jeesus+tuli+heidän+tykönsä+kävellen+järven+päällä.+
Kun+opetuslapset+näkivät+hänen+kävelevän+järven+päällä,+peljästyivät+he+ja+sanoivat:+"Se+on+aave",+ja+huusivat+pelosta.+
Mutta+Jeesus+puhutteli+heitä+kohta+ja+sanoi:+"Olkaa+turvallisella+mielellä,+minä+se+olen;+älkää+peljätkö."+
Pietari+vastasi+hänelle+ja+sanoi:+"Jos+se+olet+sinä,+Herra,+niin+käske+minun+tulla+tykösi+vettä+myöten."+
Hän+sanoi:+"Tule."+Ja+Pietari+astui+ulos+venheestä+ja+käveli+vetten+päällä+mennäkseen+Jeesuksen+tykö.+
Mutta+nähdessään,+kuinka+tuuli,+hän+peljästyi+ja+rupesi+vajoamaan+ja+huusi+sanoen:+"Herra,+auta+minua."+
Niin+Jeesus+kohta+ojensi+kätensä,+tarttui+häneen+ja+sanoi+hänelle:+"Sinä+vähäuskoinen,+miksi+epäilit?"+
Ja+kun+he+olivat+astuneet+venheeseen,+asettui+tuuli.
30.10.2018 19:10
Kodissamme+on+ev.lut.+seurakunnan+Kauneimmat+joululaulut+-tilaisuus+joulukuussa.
Eivätkö+kirkkoon+kuulumattomien+(ateistien)+lapset+pääse+tällaiseen+tilaisuuteen,+vaikka+heidän+kavereitaan+olisi+tulossa.
26.10.2018 13:32
"Herran+pelko+on+viisauden+alku,+hyvä+ymmärrys+kaikille,+jotka+sitä+noudattavat.+Hänen+ylistyksensä+pysyy+iankaikkisesti."+(Psalmi+111:10)
"Herran+pelko+on+viisauden+alku,+ja+Pyhimmän+tunteminen+on+ymmärrystä."+(Snl.+9:10)
Ylläolevilla+Raamatun+jakeilla+ei+ateisteille+ole+mitään+merkitystä,+koska+he+pitävät+Raamattua+satukirjana.
Mutta+Raamattu,+Jumalan+Sana,++selittää+itse+itsensä,+kuten+yllä+olevista+parista+raamatunjakeesta+hyvin+selviää:
-+Herran+pelko+on+viisautta,+joka+on+Herran+(Pyhimmän)+tuntemista,++ymmärrystä.+
Ei+siis+ole+kysymys+mistään+vapinasta+ja+tutinasta.
Kun+tulin+uskoon,+koen+Jumalan+rakastavana+Taivaan+Isänä,+jota+haluan+kunnioittaa.+Omalta+kohdaltani+ymmärrän+Herran+pelon+tarkoittavan+nimenomaan+Herran+kunnioittamista.
Ilman+uskoontuloa+ja+siitä+seuraavaa+Herran+pelkoa+(kunnioittamista)+vaeltaisin+tietenkin+täällä+maailmassa+jumalattomasti+väljin+valjain+ja+päätyisin+lopulta+haaksirikkoon;+syntini+vetäisisivät+minut+helvettiin,+niin+että+heilahtaa.
11.10.2018 12:39
Raamatun+yksi+kuuluisimmista+syntiä+ja+armoa+käsittelevistä+kertomuksista+on+aviorikoksesta+kiinniotetun+naisen+kohtelu+:+Johanneksen+evankeliumi+8:3-11
=========
"Silloin+kirjanoppineet+ja+fariseukset+toivat+hänen+luoksensa+aviorikoksesta+kiinniotetun+naisen,+asettivat+hänet+keskelle+ja+sanoivat+Jeesukselle:+"Opettaja,+tämä+nainen+on+tavattu+itse+teosta,+aviorikosta+tekemästä.+Ja+Mooses+on+laissa+antanut+meille+käskyn,+että+tuommoiset+on+kivitettävä.+Mitäs+sinä+sanot?"+Mutta+sen+he+sanoivat+kiusaten+häntä,+päästäkseen+häntä+syyttämään."+(3-6)
=========
Kommentti:
Missähän+aviorikoksen+toinen+osapuoli+mahtoi+olla.+Saattoi+olla,+että+fariseukset+vähät+välittivät+naisen+syntisyydestä.++Heitä+-+hurskastelevia+Mooseksen+lain+kiivailijoita+-+ilmeisesti+ennemminkin+kiinnosti+se,+miten+Jeesus+soveltaisi+Mooseksen+lakia+tässä+tilanteessa.+Laki+oli+se++kirjanoppineiden+ja+fariseusten+pyhä+pointti.+Ja+hehän+olivat+omasta+mielestään+lakitouhuissaan+vahvoilla.+Mutta+toisin+kuitenkin+kävi.
========
+"Silloin+Jeesus+kumartui+alas+ja+kirjoitti+sormellaan+maahan.+Mutta+kun+he+yhä+edelleen+kysyivät+häneltä,+ojensi+hän+itsensä+ja+sanoi+heille:+`Joka+teistä+on+synnitön,+se+heittäköön+häntä+ensimmäisenä+kivellä.´+Ja+taas+hän+kumartui+alas+ja+kirjoitti+maahan.+Kun+he+tämän+kuulivat+ja+heidän+omatuntonsa+todisti+heidät+syyllisiksi,+menivät+he+pois,+toinen+toisensa+perästä,+vanhimmista+alkaen+viimeisiin+asti;++ja+siihen+jäi+ainoastaan+Jeesus+sekä+nainen,+joka+seisoi+hänen+edessään."
============
Kommentti:
Raamattu+ei+kerro,+mitä+Jeesus+kirjoitti+maahan.+Ehkäpä+yhden+fariseuksen+kohdalle:+"huorintekijä",+toisen+kohdalle:+"varas",+kolmannen+kohdalle:+"valehtelija",+neljännen:+"petos"+jne.+Jeesus,+Jumalan+Poika+tiesi+millainen+ihminen+on++-+ja+millainen+kukin+ihminen+on.+Hän+ei+tarvinnut+todistusta+ihmisestä:
"....eikä+tarvinnut+kenenkään+todistusta+ihmisestä,+sillä+hän+(Jeesus)+tiesi++itse,+mitä+ihmisessä+on.",+Joh+2:25
Sitten+Jeesus+sanoo+kirjanoppineille+ja+fariseuksille+päin+naamaa++"veret+seisauttavat"+sanat:
+"Joka+teistä+on+synnitön,+se+heittäköön+häntä+ensimmäisenä+kivellä."
Yksikään+kivi+ei+lennä.+Synnitöntä+fariseusta+ei+löydy.+Fariseukset+lähtevät+syyllisinä+pois.+
============
"Ja+kun+Jeesus+ojensi+itsensä+eikä+nähnyt+ketään+muuta+kuin+naisen,+sanoi+hän+hänelle:+`Nainen,+missä+ne+ovat,+sinun+syyttäjäsi?+Eikö+kukaan+ole+sinua+tuominnut?´"
"Hän+vastasi:+`Herra,+ei+kukaan.´+Niin+Jeesus+sanoi+hänelle:+`En+minäkään+sinua+tuomitse;+mene,+äläkä+tästedes+enää+syntiä+tee.´"+(10-11)
============
Kommentti:
Yksi+olisi+ollut+joka+olisi+voinut+heittää+ensimmäisen+kiven:+synnitön+Jumalan+Poika,+Jeesus+Kristus.+Mutta+hän+sanoo+naiselle:+"En+minäkään+sinua+tuomitse;+mene,+äläkä+tästedes+enää+syntiä+tee."
16.08.2018 22:57
Synnin+tunnistat+siitä+että+se+aiheuttaa+syyllisyyttä.+Jos+vaikka+varastat+kaupasta+suklaalevyn,+niin+sinä+tunnet+siitä+syyllisyyttä+-+terve+omatunto+reagoi+siihen+välittömästi.+Ihminen+voi+myös+paatua+niin,+että+vaikkapa+veropetosten+teko+ei+tunnu+enää+missään,+mutta+sellainen+paatumus+ei+poista+tämän+synnin+olemassaoloa.
Synti++ja+synnin+aiheuttama+syyllisyys+turmelevat+ja+raunioittavat+vähitellen+ihmisen+elämää+ja+vievät+ilon+elämästä.+Monet+turvautuvat+silloin+ilon+korvikkeisiin+ja+sanovat+vaikkapa+että++"ilo+ilman+viinaa+on+teeskentelyä".+Ja+"otetaan+ilo+irti+elämästä"+-+ja+kyllähän+se+viina+sen+lopulta+irti+ottaa.
Synti+on+aina+vakava+asia.+Sen+kanssa+ei+kannata+flirttailla.
16.08.2018 08:35
""No+jaa..+ainoa+saavutus+oli+kasvattaa+suomen+valtiovelka+semmoiset+61miljardia+euroa+olemassaolonsa+aikana.""
---
YouTubessa+luennoitsija+Malcom+Maloney+vastaa+videossaan+erinomaisen+hyvin++kysymykseen:+Miksi+valtiot+velkaantuvat?+En+tosin+ole+Maloneyn+kanssa+samaa+mieltä+siitä,+että+maailmaa+voidaan+parantaa+jotain+sähköposteja+klikkaamalla.+Maailma+menee+menojaan.
Miksi+valtiot+velkaantuvat?
https://www.youtube.com/watch?v=13VIxhdVZGM
05.08.2018 22:09
"...suohauta.+Mikäli+siihen+hairahtuu,+pois+selkeältä+polulta,+on+kaikin+voimin+ponnisteltava+ylös,+ennen+kuin+on+vajonnut+liian+syvälle+ja+kaikki+on+jo+liian+myöhäistä."
=========================
Miten+ihmeessä+ateisti+voi+nousta+tuosta+suohaudasta+omin+voimin+ja+kovin+ponnistuksin!
Vain+Jumalan+armo+voi+nostaa+ja+kun+Jumala+antaa+Suomelle+herätyksen,+niin+moni+asteisti+tulee+vielä+uskoon.
Mutta,+mutta:
Seuraava+Hesekielin+22:30+kohta+koskee+ainoastaan+uskovaisia.+Ateistit+ovat+siitä+täysin+vapautetut.
”Minä+etsin+heidän+joukostansa+miestä,+joka+korjaisi+muurin+ja+seisoisi+muurinaukossa+minun+edessäni+maan+puolesta,+etten+minä+sitä+hävittäisi,+mutta+en+löytänyt."
21.04.2018 15:58
Kovin+vajaaksi+ja+latteaksi+jää+sinunkin+luettelosi+uskonnon+pahuudesta.+Lue+Matteus+23+ja+näe+miten+palavasti+Jeesus+vihasi+uskontoa+ja+uskonnollisten+ihmisten+uskonnollista+touhua.
02.02.2018 18:18
"Kuvaus+sopii+silti+myös+omavanhurskaisiin+ateisteihin."
Jeesus+itse+tarkoitti+sillä+uskonnollisia+fariseuksia.+
Ja+mieten+ihmeessä+ateisti+voisi+edes+olla+"omavanhurskas"?+
-----------------------------------------------------------------------------------------
Agnoskepo+puhuu+oikein!
Ateisti,+jumalan+olemassaoloon+uskomaton+ei+voi+olla+omavanhurskas.+Kovimmat+sanansa+Jeesus+todellakin+suuntasi+uskonnollisille,+omavanhurskaille+fariseuksille+ja+kirjanoppineille+(Matt.23).
Raamattu+(etenkin+VT)++antaa+jumalattomista+lyhyitä+lausuntoja:
Jumalattomuus+=+rauhattomuutta:
Jesaja:
48:22+Jumalattomilla+ei+ole+rauhaa,+sanoo+Herra+
Jesaja:
57:20+Mutta+jumalattomat+ovat+kuin+kuohuva+meri,+joka+ei+voi+tyyntyä+ja+jonka+aallot+kuohuttavat muraa+ja+mutaa+
Jumalattomuus+=+ylpeää+ateismia,+kateutta+ja+katkeruutta:
Psalmit:
10:4+Jumalaton+sanoo+ylvästellen:+"Ei+hän+kosta."+"Ei+Jumalaa+ole"+- siinä+kaikki+hänen+ajatuksensa.+
112:10+Jumalaton+näkee+sen+ja+närkästyy,+hän+kiristelee+hampaitaan+ja+pakahtuu.+Jumalattomien+halut+raukeavat+tyhjiin.
01.02.2018 15:14
No,+onhan+tuossa+tällä+ateismi-palstalla+nimim.+"tosiateisti"+tehnyt+4.1.2018+aloituksen:+"puskutraktorilla+kirkot+nurin".
Tällainenko+on+sitä+ateistista+korkeakulttuurista+keskustelunavausta.+
Jätän++enemmät+kommentoinnit+tälläisistä+avautumisista+jumalattomien+keskinäisiksi+puskutraktorijutusteluiksi.
05.01.2018 23:40
mitä+tekee+jumalalla
Minä+en+keksi+jumalalle+mitään+käyttöä.
Raamattu,+Jumalan+Sana,+ilmoittaa+selvästi,+että+usko+ei+ole+joka+miehen:
2.Tessalonikalaiskirje+3:2:
”ja+että+me+pelastuisimme+nurjista+ja+häijyistä+ihmisistä;+sillä usko+ei+ole+joka+miehen”
Eräs+tuntemani+evankelista+oli+ollut+vanhuksen+sairasvuoteen+äärellä+ja+julistanut+hänelle+evankeliumia:++Uskomalla+Herraan+Jeesukseen+Kristukseen+sinä+pelastut;+saat+kaikki+syntisi+anteeksi.
Vanhus+oli+vastannut:
-+Ne+ajat,+(+jolloin+hänellä+olisi+ollut+mahdollisuus+tulla+uskoon)++ovat+jo+takanapäin.
02.01.2018 09:37
Älä+ota+niin+suurta+vastuuta+elämästäsi,+että+tekisit+itse_murhan!++Kysele:
Mistä+minä+olen+tullut?+-++Kuka+minä+oikein+olen?+-+Mihin+minä++olen+menossa?
Tutkia+asiaa+Raamatusta,+Jumalan+Sanasta+++ja++kysy++kristityiltä,++uskovaisilta+-+jos+tunnet+heitä+-++että+kuka/millainen+on+se+Jumala,+johon+te+uskotte,+ja+jota+te+palvelette.
http://www.4laws.com/laws/finnish/default.htm
31.12.2017 14:48
MaranAta888+kirjoittaa:
===
***"HE+kaikki,+Jumala,+Jeesus+ja+Paavali+käyttää+sanaa+SIDOTTU+ei+käytä+sanaa+vapaa+ellei+siitä+SITEESTÄ+OLE+päästy+vaapaaksi.
tämä+SIDE+on,+Jumalan,+Jeesuksen+ja+Paavalin+mukaan+LAKI!
nyt+miten+tästä+LAISTA+pääsee+vapaaksi?
vastaa+miten+pääsee+laista+eli+orjuudesta+vaapaaksi."***
===
Vastaapa,+MaranAta888:
....jos+uskovainen+eroaa/erotetaan++ja+menee+uudelleen+naimisiin,+niin+hänetkö+Jeesus+tai+Jumala+heittää+tämän+takia+Helvetin+porteista+sisään+jonnekin+tuliseen+järveen?+Armoa+ei?
Vastaapa+tähän+MaranAta888+-+sinunhan+pitäisi+tietää+kun+olet+noin+kova+laintuntija+ja+kirjanoppinut.+Ja+vastaa+pian!
28.12.2017 01:04
"uskovaiset+on+kriminalisoitava"
------------
No+eipä+tule+sanasi+yllätyksenä.+Ei+mitään+uutta+auringon+alla:+johan+nämä+Rooman+keisarit+,+Nero+ym.,+vainosivat+kristittyjä.
Kristityn+on+oltava+valmis+vaikka+marttyyrikuolemaan.
+Jeesushan+sanoi:
Johanneksen+evankeliumi:
13:16 Totisesti,+totisesti+minä+sanon+teille:+ei+ole+palvelija+herraansa+suurempi+eikä+lähettiläs+lähettäjäänsä+suurempi.
15:20 Muistakaa+se+sana,+jonka+minä+teille+sanoin:+'Ei+ole+palvelija+herraansa+suurempi.'+Jos+he+ovat+minua+vainonneet,+niin+he+teitäkin+vainoavat;+jos+he+ovat+ottaneet+vaarin+minun+sanastani,+niin+he+ottavat+vaarin+teidänkin+sanastanne.
27.12.2017 15:56
1 / 1