Vapaa kuvaus

Aloituksia

96

Kommenttia

1743

1. Jos olisin seurusteluiässä, minulle ei mikään kertoisi, että tyttö rakastaa minua, kuin herttaisesti hymyilevä kuva hänestä, jossa hän vielä sievästi avaisi sukupuolielimiään.

Se ei toisi mieleen, että hän on narsisti, vaan että hän haluaisi olla ystävällinen. 🌹👀
  2. Biologinen yleinen seikka. Luontoa seuraamalla näkee, kuinka koiras on innostunut ja naaras välinpitämätön, tai suorastaan asettaa koiraan moniin testeihin ja sitten hylkää piirittäjäkoiraan, joka on ahkerasti yrittänyt, mutta vetää vesiperän.

Ihmisten kohdalla on myös mahdollista ajatella enemmän. Sisko, joka vaatii hidasta etenemistä, ei ota huomioon, että mies tekee kannattamattomuuspäätelmän nopeammin kuin nainen, joten mies menettää mielenkiintonsa ja ryhtyy katsomaan, jos ruoho olisi vihreämpää toisaalla.

Tulema on se, että sisko on kulkenut peruuttamattomasti onnensa ohi.

Minulle tapahtui nuorena, että selväsanaisesti kysyin tyttöä vaimokseni, ja hän kieltäytyi. Hän ei ymmärtänyt ollenkaan, että se oli minulle lopullinen ei. Luuli vielä pitkään, että piiritin häntä. En taatusti piirittänyt. Kyllä se on kertakysymällä selvä.

Sattui, että tuleva vaimoni oli samalla matkalla hänen ja eräiden muiden seurakuntanuorten kanssa. Kuulin vaimoltani myöhemmin, että tyttö oli matkalla tosiaan myös hänelle puhunut, että muka piiritin häntä.

Toinen tyttö oli kotibileissä kovin myötäsukainen minua kohtaan, mutta sitten jo seuraavana päivänä etäinen. Kun hän huomasi, etten piirittänyt häntä, rupesi liennyttelemään ja flirttailemaan. Minä olin kuitenkin jo menettänyt mielenkiintoni häneen.

Käsitykseni on, että miehen ja naisen tunne-elämän rytmi on osasyynä useaan kohtaamattomuustilanteeseen. Tytöt, joiden tarvitsee venyttää tutustumista, eivät todellakaan pysty ottamaan huomioon mahdollisuutta, että miesehdokas menettää mielenkiintonsa, ja pysyvästi. 🌹👀