Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Monkki
profiilit
Monkki
Monkki
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
1176
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Minä+kuuntelin+vain+vähän+aikaa,+mutta+usein+on+se,+kun+kuuntelee+jonkin+aikaa,+niin+korva+tottuu+puheeseen+ja+alkaa+ymmärtää+paremmin.+Englannin+englantia+on+myös+helpompi+ymmärtää.+Ja+jotkut+puhuvat+selvemmin.+Samahan+se+on+suomen+kielssä.+Pojan+poikani+puhuu+niin+epäselvästi,+että+en+meinaa+ymmärtää,+mitä+hän+kertoo.+Minä+taas+huonokuulosena,+huudan+niin,+että+kaikki+kuulevat.+Poikani+sanookin,+että+puheeni+kuuluu+Orimattilaan+saakka,+kun+juttelen+serkkuni+kanssa,+joka+asuu+Orimattilassa.
Jos+kuuntelen+ensin+Robert+Breakerin+puheita+ja+sitten+niitä+muita.+On+ihan+hyvä+kuunnella+hyviä+puhujia.
05.05.2022 15:59
Minulla+on+kaksi+saksalaista+kirjeenvaihtotoveria.+Olen+kerran+käynyt+heidän+luonaan.+He+ovat+useamman+kerran+käyneet+luonani.+MInun+mieliaineeni+oli+matematiikka,+olisiko+siinä+syy,+että+pidin+saksan+kielestä.
En+kuuntele+Mattilaa+enkä+Paavolaa.+Olen+vähän+kuunnelut,+ja+en+pitänyt+heidän+puheestaan.+Olen+aika+kranttu+siitä,+mitä+kuuntelen.+Lopetan,+jos+siellä+puhuja+puhuu+omiaan.+Kun+tulin+uskoon,+meidän+seurakunnassa+oli+Mauri+Vikstén,+hän+puhui+paljon+armosta.+Se+oli+minulle+silloin+tärkeää,+koska+olin+niin+lain+alla.+Hänen+puheittensa+ansiosta+pääsin+armon+alle.+Olen+hämäläinen+luonteeltani+ja+pidän+rauhallisista+puheista.+
Kirjoitin+nimet+ylös+ja+aion+kuunnella+heitä.+Siinähän+se+englannin+kielen+kuunteleminen+paranee,+kun+kuuntelee.
Jotenkin+tuo+heprean+kielen+opetteleminen+kiinnostaa.+Ystäväni+lähetti+minulle+lapun,+johon+oli+kirjoitettu+hepreaksi+:+Herran+siunaus.+Nyt+opettelen+sitä.
05.05.2022 15:51
Voisitko+sinä+avata+kirjoituksia+meille+muille+?+Se,+että+haukkuu+väärien+tulkintojen+hyväksymisestä,+ei+auta+ketään.
05.05.2022 15:02
No,+ei+tulisi+mieleenkään+lähteä,+vaikka+sanoisit+minulle,+että+Jeesus+on+tuolla+tai+siellä.+Kyllä+minä+ihan+kiltisti+olen+täällä+kotikaupungissani.
En+ole+koskaan+ennustanut+enkä+ole+koskaan+ajanut+riivaajia+kenestäkään+pois.+En+ole+tehnyt+yhtään+voimallista+tekoa.
Kuitenkin+olen+Jeesuksen.+Hän+on+minun+Herrani+ja+Vapahtajani.+Hänen+omansa+tahdon+olla+ja+kulkea+tätä+kaitaa+tietä+siihen+asti,+kunnes+hän+tulee+hakemaan+seurakuntansa+pois.
Onneksi+sinulla+ei+ole+valtuuksia+sanoa,+kenet+Jeesus+ottaa+mukaansa,+kun+hän+ilmestyy+pilviin.+Hänen+verellä+ostamansa+seurakuntansa+lähtee+hänen+mukaansa+ja+me+saamme+olla+hänen+kanssaan+ikuisesti.
05.05.2022 14:07
Minä+olen+murhaajien+jälkeläinen.+Minun+esi-+isäni+ja+-äitini+murhasivat+miehen.+Onko+se+niin,+että+minäkin+olen+murhaaja.+Ainakin+sinä+tunnut+niin+ajattelevan.
Parhamin+synnit+eivät+koske+meitä,+ellemme+tee+niitä+itse.+Jos+hän+on+kirjoittanut+kirjoja,+eihän+se+koske+meitä,+jos+emme+lue+niitä+ja+tee+niiden+kirjousten+mukaan.
Olen+kova+lukemaan.+Olen+lukenut+monia+kirjoja.+Jotkut+kirjat+ovat+olleet+niin+köykäistä+luettavaa,+että+olen+ne+kesken+lukemisen+hyljännyt.+Jotkut+ovat+olleet+sellaisia,+että+olen+polttanut+ne+takassa.+Jotkut+olen+laittanut+paperikeräykseen.
05.05.2022 14:00
Kuuntelin+Gail+Riplingeriä.+Minulla+on+yksi+ongelma,+minun+on+vaikea+kuunnella+englantia,+minulle+olisi+helpompaa,+jos+se+olisi+myös+kirjoitettuna.+Minä+en+meinaa+saada+selvää+puheesta,+ellei+ihminen+puhu+hyvää+englantia.+David+Pawsonin+puheesta+sain+hyvin+selvän.+Mutta+joidenkin+puheeesta+en+meinaa+saada+selvää.+Mutta+yritän+kuunnella+uudelleen+ja+ajatuksella.+Ja+voihan+sitä+puhetta+kelata+aina+taaksepäin+ja+kuunnella+uudelleen.
Minulla+on+epilepsia,+se+voi+haitata+kuuntelemista.+Olen+huomannut+itsestäni,+että+luen+mieluummin+kuin+kuuntelen+puheita.
05.05.2022 13:33
Luen+myös+King+Jamesia,+mutta+minulla+oli+pitkä+saksa+ja+englanti+oli+vasta+kolmas+kieli.+Ja+vanhuuskin+tulee+enkä+meinaa+muistaa+sanoja.+Mutta+luen+eri+käännöksiä,+koska+ne+avartavat+monia+asioita.+Haluaisin+lukea+hepreaksi+ja+olen+yrittänyt,+mutta+on+se+vaikeaa.+Yritän+opetella+kirjaimiakin,+että+voisin+lukea,+mutta+pää+taitaa+olla+liian+vanha.+Muutaman+kirjaimen+olen+jo+oppinut.
Voin+yrittää+kuunnella,+mutta+englantini+on+sen+verran+unohtunut,+voi+olla+vaikeaa+pysyä+mukana.+Mutta+kokeilen.+Kaikki+nämä+ihmiset+ovat+tuntemattomia,+vaikka+luen+mielelläni+kirjoja.+En+ainakaan+muista,+että+olisin+lukenut+heidän+kirjojaan.+Mutta+minulla+on+tolkuttoman+huono+nimimuisti.+Hyvä,+että+oman+nimen+muistan.
05.05.2022 13:21
Mitä+tarkoitat+"yhtenäistä+oppia,+opetusta+?"
Minä+en+ainakaan+halua+kuunnella+sellaista+saarnaa,+joka+on+"korvasyyhyyn."+Minä+haluan+kuunnella+Jumalan+sanaa,+niin+kuin+se+on+kirjoitettu+Raamatussa.
Kyllä+en+voisi+ajatella,+että+menisin+kuuntelemaan+ihmistä+"pärstäkertoimen"+mukaan.+Ketähän+sitä+menisi+kuuntelemaan+?+Yritin+miettiä,+mutta+en+löytänyt+sellaista+pärstäkertointa,+jota+lähtisin+kuuntelemaan.+Minulle+on+aina+merkinnyt+se+sanoma,+mitä+saarnassa+on+tuotu+julki.+Ja+olen+etsinyt+mielestäni+totuutta,+koska+totuus+tekee+ihmisen+vapaaksi.
Minä+kuuntelen+paljon+saarnoja,+siellä+on+luterilaisia,+helluntailaisia,+vapaakirkollisia,+metodisteja+ja+babtisteja+saarnaajia.+En+erittele+heitä+"laisuuden"+mukaan+vaan+kuuntelen+heitä,+jos+he+puhuvat+Jumalan+sanaa.
05.05.2022 13:07
Minä+en+ole+koskaan+kuulutkaan+tuollaista.
Minä+en+onneksi+asu+Yhdyvalloissa,+niin+en+tiedä+heidän+pyhistä+kirjoistaan.+Minä+asun+Suomessa+ja+mielestäni+en+ole+huomannut+sellaista.+En+ole+kuitenkaan+käynyt+kaikissa+seurakunnissa,+mitä+täällä+Suomessa+on.
Lukioaikana,+kun+luimme+kirkkohistoriaa,+olin+hyvin+vihainen+kaikille+niille+tekemisille,+mitä+katolinen+kirkko+silloin+teki.+Kun+tulin+uskoon,+minusta+tuli+paljon+armollisempi.++Myös+silloin+luterilainen+kirkko+sai+vihat+päälleen.+Moitin+kirkkoa+monista+asioista,+vaikka+kuuluinkin+kirkkoon.+Nyt+olen+armollisempi+ja+näen+asioita+eri+tavalla.+Olen+nähnyt,+miten+paljon+pahaa+olen+tehnyt+elämäni+aikana+ja+sen+tähden+en+voi+tuomita+toisia.+Kun+on+saanut+niin+paljon+anteeksi,+niin++ei+halua+soimata+toisia+ihmisiä.
05.05.2022 12:56
Muuten,+luen+todella+sitä+Raamattua,+jota+luetaan+myös+kaikissa+kirkoissa.+Sain+Raamatun+myös+vuonna+1970,+kun+menin+Joutjärven+kirkossa+naimisiin.+Ihan+sitä+samaa+Raamattua+luen,+kuin+kirkoissakin.
Kun+kävin+Saksassa,+ostin+sieltä+Raamatun.+En+ole+sitä+kauheasti+lukenut,+välillä+katson+jonkin+kohdan,+miten+se+on+saksaksi+käännetty.
Mitä+tietoa+minä+pimitän+sinulta+?+Jos+lukee+Raamattua,+miten+sieltä+löytyy+helluntailaishapatus.+Kerro+se+kohta+minulle,+että+tietäisin+sen.+Miten+luetaan+ja+tutkitaan+köykäsesti+Raamattua+?
05.05.2022 12:30
Älä+valehtele.
En+ole+koskaan+vaatinut+keneltäkään+täydellisyyttä.+Ennen+uskoontuloani+vaadin+täydellisyyttä,+mutta+lähinnä+itseltäni.
Käännösvirheitä+on+jokaisessa+käännöksessä.+Sen+takia+luen+saksalaista,+ruotsalaista+ja+englantilaista+raamattua+suomalaisen+raamatun+lisäksi.+Nyt+olen+kiiinnostunut+heprealaisesta+raamatusta+ja+tilaan+Vanhan+ja+Uuden+testamentin+heprean+kielellä.+Saksan+kielinen+raamattu+kertoo+monet+asiat+paljon+selvemmin+ja+se+johtuu+kielestä.+Moni+sana+saksaksi+kertoo+paljon+enemmän+kuin+suomen+kielen+sana.
05.05.2022 12:17
Onko+Jeesus+sanonut+sinulle,+että+hän+ei+tunne+helluntailaisia+?
05.05.2022 12:05
Minä+en+ole+syyllinen,+mitä+joku+ihminen+on+tehnyt+100+vuotta+sitten.+Minä+en+ole+syyllinen+siihenkään,+että+minun+esi-isäni+ja+-äitini+murhasivat+miehen+ja+heidät+teloitettiin+Mäntsälässä.+En+ole+syyllinen+esivanhempieni+tekoihin.
Meistä+kukaan+ei+ole+synnitön,+joten+minulla+ei+ole+varaa+tuomita+toisia.+En+voi+tuomita+esivanhempianikaan,+koska+en+tiedä+tilannetta,+missä+he+murhasivat+sen+miehen.+Sen+voin+sanoa,+että+teko+oli+vääärin.
En+ole+lukenut+Parhamin+kirjoja.+Kirja,+jota+luen+on+raamattu.+Siitä+minä+ammennan+elämääni+Jumalan+sanaa,+joka+ravitsee+joka+päivä.+Valitsen+hyvin+tarkkaan+kirjat,+joita+luen.
05.05.2022 12:02
Nyt+puhut+palturia.
Olen+kuulunut+vuodesta+1981+asti+helluntaiseurakuntaan,+eikä+koskaan+minun+päälleni+ole+laitettu+raskaita+taakkoja.+Armon+sanomaa+olen+saanut+kuunnella.+Se+on+poistanut+itselleni+laittamia+vaatimuksia,+joiden+alle+meinasin+jäädä.+Minä+meinasin+tukehtua+niihin+vaatimuksiin,+mutta+kun+kuulin+armon+sanomaa,+sain+jättää+ne+pois.
05.05.2022 11:55
Jumala+tuntee+meidän+sydämemme.+Me+ihmiset+emme+useinkaan+huomaa+sydämen+tilaa.+Mutta,+jos+me+keskustelemme+henkilön+kanssa+enemmän,+jossain+vaiheessa+tulee+ilmi,+onko+hän+Jeesuksen+seuraaja+vai+ei.+Raamatussa+on+kirjoitettu,+Mtt.+7:16+"Heidän+hedelmistään+te+tunnette+heidät.+Eihän+orjantappuroista+koota+viinirypäleitä+eikä+ohdakkeista+viikunoita?"
Ne+hedelmät+paljastavat+meidät.+Jos+joku+huokuu+katkeruutta,+se+paljastuu,++samoin+viha.+Rakkaus+olisi+se+hedelmä,+jonka+soisi+kasvavan.+Mutta+sen+hedelmän+kasvaminen+taitaa+olla+aika+hidasta,+ainakin+kun+katson+itseäni.+Laupeus+on+myös+hedelmä,+jota+ei+paljon+näe+ihmisissä.+Sitä+soisi+olevan+enemmän.
05.05.2022 11:46
Jeesus+oli+ihminen,+mutta+hän+oli+synnitön+ihminen.
Jeesus+syntyi+ihmiseksi+meidän+ihmisten+tähden.+Hän+jätti+taivaan+kirkkauden+meidän+syntisten+ihmisten+tähden.+Hän+meni+synnittömänä+ristille+meidän+tähtemme,+että+meillä+olisi+mahdollisuus+päästä+Jumalan+luo.
Jeesus+istuu+nyt+Jumalan+oikealla+puolella,+onko+hän+mielestäsi+nyt+hyvä.
05.05.2022 11:36
Mistä+tunnistat+kieroutuneen+ihmisen+?+Onko+hän+kiero+kuin+korkkiruuvi+?+
Yritä+katsoa+omaa+totuuttasi.+Millainen+sinä+olet+?+Oletko+kuin+fariseus,+joka+huomaa+oman+erinomaisuutensa+ja+vertaa+itseään+muihin.+Ja+röyhistää+rintaansa+ja+sanoo+itselleen,+kuinka+hyvä+minä+olen.++Olen+niin+paljon+parempi+kuin+toiset+ihmiset.
Näetkö+sinä+toisen+ihmisen+sydämeen+?
Sananlaskut+9:22+"Ihaninta+ihmisessä+on+hänen+laupeutensa"+.+Kun+tapaa+tällaisen+ihmisen,+se+on+jotain+ihmeellistä.+Hänen+kanssaan+on+ihanaa+olla+yhdessä.+Voi+kunpa+Jumala+voisi+meille+antaa+tätä+laupeutta+ja+rakkautta+toisiamme+kohtaan.
Mutta+tuntuu+siltä,+että+olisi+ihmiselle+mukavaa+saada+haavoittaa+lähimmäistä.+Mitä+enemmän+saa+haavoitettua,+sitä+parempi+olo+tulee+haavoittajalle.+Minusta+se+on+väärin.
05.05.2022 11:25
Raamattu+on+se+kirja,+mitä+minä+luen.+Se+on+minun+ohjekirjani+siinä,+miten+tulee+vaeltaa+uskon+tiellä.+Siellä+on+kirjoitettu,+että+ainoastaan+Jeesus+pelastaa.+Jeesus+kuoli+ristillä+syntiemme+tähden+ja+Hän+on+ainoa+tie+Jumalan+luo.
Siis+sanotko+sinä,+että+Raamatussa+ei+ole+tervettä+oppia.
En+tiedä,+millainen+ihminen+olet.+Mutta+sen+olen+huomaavinani,+että+sinulla+ei+ole+rakkautta+lähimmäistäsi+kohtaan.+Sinusta+on+mukava+pilkata+niitä,+jotka+eivät+usko+kaikessa+niin+kuin+sinä.+Onko+sinulla+ainoastaan+maan+päällä+kaikki+oikea+tieto.+Vain+niillä,+jotka+uskovat,+niin+kuin+sinä,+ovat+kelvollisia+uskovaisia.+Me+uskovaisetkaan+emme+ole+täydellisiä+täällä+maan+päällä+vaeltaessamme.+Et+edes+sinä+ole+täydellinen,+niin+kuin+Jeesus+oli+täydellinen.+Sinäkin+olet+Aatamin+jälkeläisiä,+niin+kuin+minäkin.
05.05.2022 11:11
Idästä+tulee+pelkkää+kakkaa.
02.05.2022 15:14
Taas+kysymyksiä.+Miksi+USA+haluaa+Venäjän+kimppuun+?+Ihmettelin+,+miksi+yhdysltalaiset+ovat+allergisia+kommunismille.+He+näkivät+kaikessa+kommunismia.+Ja+se+oli+kaiken+pahan+alku+ja+juuri.+Sitä+en+koskaan+ole+ymmärtänyt.+Oliko+pelko,+että+kommunismi+leviää+liian+moniin+paikkoihin+?+
Pahin+paikka,+mitä+nyt+ajattelisin,+on+Kiina.+Sinne+suomalaisetkin+perustivat+innolla+tehtaita,+kun+saivat+halvalla+työntekijöitä.+Nyt+olemme+tilanteessa,+missä+Kiinalla+on+liian+suuri+valta+maailmassa.+Ja+se+on+paha+asia.
Miksi+pidät+Ukrainan+presidenttiä+homomiehenä+?+Minä+pidän+hänestä+sen+perusteella,+mitä+olen+nähnyt+televisiossa.+Hän+on+tavallinen+ihminen,+mutta+hänessä+on+kuitenkin+jotain,+mistä+minä+pidän.+Kun+vertaan+Putiniin,+joka+on+aivan+kylmäkalle,+täysin+ilmeetön,+aivan+kuin+hän+olisi+sisimmältään+kuollut.+Hänen+silmänsäkin+ovat+niin+kuin+kuolleen+silmät.+Ei+mitään+ilmeitä,+täysin+ilmeettömät+kasvot.+Onko+hänen+sisimpänsä+jo+kuollut.+Onko+saatana+paaduttanut+hänen+sydämensä+kokonaan.
Minä+en+tiedä+totuutta+Yhdysvaltojen+tekemisistä+enkä+Venäjän.+Mutta+onneksi+Jumala+tietää.+Jotain+hyvääkin+on+tapahtunut,+juutalaisia+on+lähtenyt+Ukrainasta+paljon,+ihmisiä+on+ottanut+Jeesuksen+vastaan+elämäänsä.+Ne+ovat+ainoita+positiivisia+asioita+tässä+tilanteessa.
Muuten+kyllä+näyttelijästäkin+voi+tulla+hyvä+presidentti,+jos+hänellä+on+sydän+paikallaan.
01.05.2022 11:13
34 / 59