Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

1176

1. Minä+kuuntelin+vain+vähän+aikaa,+mutta+usein+on+se,+kun+kuuntelee+jonkin+aikaa,+niin+korva+tottuu+puheeseen+ja+alkaa+ymmärtää+paremmin.+Englannin+englantia+on+myös+helpompi+ymmärtää.+Ja+jotkut+puhuvat+selvemmin.+Samahan+se+on+suomen+kielssä.+Pojan+poikani+puhuu+niin+epäselvästi,+että+en+meinaa+ymmärtää,+mitä+hän+kertoo.+Minä+taas+huonokuulosena,+huudan+niin,+että+kaikki+kuulevat.+Poikani+sanookin,+että+puheeni+kuuluu+Orimattilaan+saakka,+kun+juttelen+serkkuni+kanssa,+joka+asuu+Orimattilassa.Jos+kuuntelen+ensin+Robert+Breakerin+puheita+ja+sitten+niitä+muita.+On+ihan+hyvä+kuunnella+hyviä+puhujia.
  2. Mistä+tunnistat+kieroutuneen+ihmisen+?+Onko+hän+kiero+kuin+korkkiruuvi+?+Yritä+katsoa+omaa+totuuttasi.+Millainen+sinä+olet+?+Oletko+kuin+fariseus,+joka+huomaa+oman+erinomaisuutensa+ja+vertaa+itseään+muihin.+Ja+röyhistää+rintaansa+ja+sanoo+itselleen,+kuinka+hyvä+minä+olen.++Olen+niin+paljon+parempi+kuin+toiset+ihmiset.Näetkö+sinä+toisen+ihmisen+sydämeen+?Sananlaskut+9:22+"Ihaninta+ihmisessä+on+hänen+laupeutensa"+.+Kun+tapaa+tällaisen+ihmisen,+se+on+jotain+ihmeellistä.+Hänen+kanssaan+on+ihanaa+olla+yhdessä.+Voi+kunpa+Jumala+voisi+meille+antaa+tätä+laupeutta+ja+rakkautta+toisiamme+kohtaan.Mutta+tuntuu+siltä,+että+olisi+ihmiselle+mukavaa+saada+haavoittaa+lähimmäistä.+Mitä+enemmän+saa+haavoitettua,+sitä+parempi+olo+tulee+haavoittajalle.+Minusta+se+on+väärin.