Norolammen arvio Laukkasesta

Anonyymi-ap

Juha Norolampi on YouTube-videollaan ottanut kantaa vääriin uskomuksiin parantumisista. Aihe on sinänsä ihan hyvä asia, sillä kaikenlaista valhetta esiintyy sillä saralla kristikunnassa.

Videollaan hän ottaa kuitenkin kantaa myös Antero Laukkaseen, vihjaten, että Laukkasen sairastuminen olisi Jumalan "puhuttelua" Laukkaselle, ja että - ainakin niin itse videosta ymmärsin - Laukkasen sairastuminen olisi Norolammen Raamatun tulkinnan mukaan jonkin salaisen synnin seurausta.

Olen asiasta kuitenkin eri mieltä.

Kun Daniel sai Herralta hulppeita näkyjä, Raamattu kertoo, että lopulta Daniel myös sairastui:

Dan. 8:27
Ja minä, Daniel, olin raukea ja sairastin...

Myös apostoli Paavali tunnettiin monien kärsimysten apostolina, joka sai näyn Herralta ja sairasti Herran sallimuksesta loppuun saakka.

Ap. t. 9:16 ja 2. Kor. 12.3 Jeesus sanoi Paavalista:
minä tahdon näyttää hänelle, kuinka paljon hänen pitää kärsimän minun nimeni tähden... Minun armossani on sinulle kyllin; sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa...

Antero Laukkanen on mielestäni oikeassa sanoessaan, "ettei sairaus ole Jumalasta, vaan sielunvihollisesta".

Jumala voi kyllä sallia sairastumisen, ja Raamatussa siitä on esimerkkejäkin, mutta ei Jumala siitä huolimatta niitä ole antanut tai aiheuttanut. Jos Jumala ottaa varjeluksensa pois esimerkiksi yksittäisen ihmisen yltä, ihminen yksinkertaisesti sairastuu, joutuu onnettomuuteen tai jotain muuta vastaavaa, koska elämme turmeltuneessa maailmassa, jossa voi sattua mitä tahansa ilman Jumalan varjelevaa kättä. Myös sielunvihollinen joukkoineen voi silloin päästä käsiksi ihmiseen.

Norolampi on mielestäni oikeassa siinä, että taustalla kyllä vaikuttaa Jumalan tahto tai sallimus, mutta ei välttämättä salaisen synnin ja puhuttelun takia, vaan palvelushinnan takia.

Aivan kuten profeetta Daniel tai apostoli Paavali, saatuaan Herralta hulppeita näkyjä, kummatkin myös sairastuivat. Myös Laukkanen on saanut näkyjä Herralta ja sairastui. Muun muassa evankelista Eliina Heinonen on hänkin tästä asiasta puhunut. Hänkin on kärsinyt elämässään paljon ja lopulta myös sairastui. Hänelle Herra lausahti "kysytkö palvelushintaa?".

Kysymys on siis siitä, että Herra pitää palvelijansa nöyrällä paikalla, häntä käyttäessään. Tämä on todennäköisin syy, varsinkin, jos kysymys on Herran uskollisesta palvelijasta, jollainen Laukkanenkin mielestäni on ollut, kuten Heinonenkin, sekä Daniel ja Paavali.

116

1335

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Raamatun mukaan sairastuminen voi olla luonnollista, synnin seurausta, Jumalan kuritusta tai palvelushinnan maksamista; yleensä ihmisen ylpeyden aisoissa pitämiseksi.

Siksi ei liian tietävänä kannata leimata ketään sairastunutta synnintekijäksi, koska syitä on muitakin.

• Anonyymi

RAAMATUN mukaan sairastuminen ei ole synnin seurausta. Tuollaisten ahdistusta aiheuttavien valheiden levittäminen on edesvastuutonta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

RAAMATUN mukaan sairastuminen ei ole synnin seurausta. Tuollaisten ahdistusta aiheuttavien valheiden levittäminen on edesvastuutonta.

Ei se ole edesvastuutonta.
        Se on helluntailaisuuden leipä ja mehukattia tuo ihmisen synnillä syyllistäminen ja kuolemanjälkeisillä hirvellä kärsimyksilläkin pelottelu.
        Sairaus olisi synnin palkka ja "uuudestisyntymällä" saisi synnit pois pestyä, sairaudet sitten parantaisi Jumala jos niin hyväksi suuressa yltäkylläisessä rakkaudessaan katsoo.
        Härskiä hyväuskoisen ihmisen ehdollistamista vastuuvapaudella.

Ja kukaan ei parane ikinä mistään ei saa voimia jalkoihinsa ei parane kuulo ei näkö.

• Anonyymi

Niinhän sitä raamatun mukaisista on julistettu. Syytetty sairasta ihmistä synnin tekijäksi .
        Ja siten saatu ihminen pois tolaltaan kun ei ole ymmärtänyt mitä syntiä hän olisi tehnyt. Tätä se tekee kun eletään raamatun mukaan.
        Sääliksi käy ihmisiä jotka nielevät tätä puppua ja jopa luulevat että sairaus on synnistä johtuvaa.
        En ymmärrä miksi ihmiset aina vaan roikkuu raamatussa kiinni , ja tulkitsevat sitä kukin omalla tavallaan.
        Yhteiskunnassa on omat lakinsa minkä mukaan ihmiset elää, muita lakeja ei tarvita nykymaailmassa .

• Anonyymi

😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍

🔞 ­­­N­y­­m­­­f­­o­­m­­­a­a­­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17841443g

🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞

• Anonyymi

Juha Norolampi sanoo, että Antero Laukkanen elää eksymyksessä sairautensa kanssa.

Norolampi kertoo seurakunnissa levitettävistä vääristä opetuksista, joissa yritetään parantaa sairaita, mutta sairaat eivät kuitenkaan parane. Norolampi ottaa esimerkiksi ALS:ia sairastavan Antero Laukkasen, joka ei ole tajunnut elävänsä syvällä eksymyksessä.

Juha Norolampi on omaksunut Petri Paavolan populistisen retoriikan. Norolammen saarnan sensaatiohakuinen otsikko on:

"Petos sairaudesta eksyttää pois parannuksesta".

https://youtu.be/G6UYi2Ru3xg?t=4005

Tosin se asia on kuitenkin selvää, että Antero Laukkanen on ollut eksyttäjä. Hän on näitä äärikarismaattisia eksyttäjä, jotka heiluivat yhdessä Patrick Tiaisen kanssa Missiomaailman tilaisuuksissa.

• Anonyymi

>>>Tämä on todennäköisin syy, varsinkin, jos kysymys on Herran uskollisesta palvelijasta, jollainen Laukkanenkin<<<

Antero Laukkanen ei ollut Herran uskollinen palvelija vaan eksyttäjä.

• Anonyymi

Siinä taas näkyy selvästi noiden kasteenpalvojien lähimmäisenrakkaus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siinä taas näkyy selvästi noiden kasteenpalvojien lähimmäisenrakkaus.

Lähimmäisen rakastamista ei ole se, että antaa eksyttäjien johtaa seurakunta harhaan. Antero Laukkanen oli näitä äärikarismaattisia eksyttäjä, jotka heiluivat yhdessä Patrick Tiaisen kanssa Missiomaailman tilaisuuksissa.

• On se hyvä, että maailmassa on noin erinomainen ihminen, kuin sinä olet. Pitäisikö meidän muiden ottaa oppia sinulta täydellisyydessä ? On se hyvä sieltä erinomaisuuden kaavun sisältä panetella muita ihmisiä, jotka eivät mielestäsi ole kunnon uskovaisia. Voi, mikä täydellisyys paistaakaan sinusta.

Mikä oikeus sinulla on panetella toisia ihmisiä. Kuka on antanut sinulle sen oikeuden ?

• Anonyymi

Voisko joku arvioida tämän Norolammen itsensä.

• Anonyymi

Hänet voi laittaa samaan kategoriaan, kuin populistinen Petri Paavola. Kumpikin ovat eksyneitä, kuten on myös Antero Laukkanen.

• Se on totta ,että liian romantisoitu kuva on annettu uskovista ja sairauksista tässä maassa.
      Jos tulee flunssa niin ihmetellään , kuinka Jumala sallii flunssan tulevan uskovaan.
      Sekin on totta ,että kun uskova on Henkeä täynnä niin taudeilla ei ole sijaa siihen ihmiseen.
      Silloin ihminen on täysin Jumalan kämmenellä kuin Taivaassa valtaistuimen vieressä silloin tauteja ei tunneta, mutta ihminen harvoin voi olla täydessä Hengessä tämän maallisen taivalluksen takia niin meidän kehomme on alttiit.
      Sitten on syntien teko ja siitä jopa fyysiseen kehoomme tulevat jäljet ja jopa epämuodostumat.
      Itsekin olen nähnyt noidan kyttyräselkineen ja nenäpäässä törröttävine luomineen kuin klassikko piirroksessa.
      Luzifer ja enkelitkin oli kuulemma kauniita vaan onko nyt.
      Jos ihminen tekee raskasta syntiä niin ihminen kehoineen kävelee kohti kirousta.
      Olipa uskova tai ateisti.Se on niin.
      Loputtomiin Jeesuksen veri ei puhdista ja suojaa vaan kääntyy uskovaa vastaan.
      Siksi meidän tulee tunnustaa syntimme jos ja kun niitä tulee tehtyä sillä silloin syyttäjä ei voi syyttää ja takissamme ulkopuolella ei roiku demonit kun niillä ei ole oikeutta synnin teon takia meissä roikkua.

• Anonyymi

Antero Laukkanen on pitkän linjan Jumalan palvelija. Jokaisella uskovalla on yksittäisiä asioita, joissa hän uskoo ja puhuu väärin, se ei tee kenestäkään eksyttäjää eikä eksynyttä. Eksynyt on vasta, jos opettaa jotain täysin eri oppia kuin Raamatussa, asioita, jotka eivät edes kuulu kristinuskoon yms. tai kokonaan Raamatulle vierasta pelastustietä.

Jos Laukkanen eksyttää jossain asiassa, niin pitäisi olla väitteilleen jotain esimerkkejäkin, että missä Raamatun kohdassa hän opettaa väärin.

Se, jos käy eksyneille (Tiaiselle ym.) puhumassa totuutta, ei tee puhujasta itsestään eksynyttä. Niin kuuluukin tehdä, että viedään totuutta niille, joilla ei ole totuutta.

• Anonyymi

Antero Laukkanen ei ollut Jumalan palveija. Hän ei myöskään käynyt puhumassa Tiaiselle totuutta, vaan oli Tiaisen kannattaja. Laukkainen oli näitä äärikarismaattisia eksyttäjä, jotka heiluivat yhdessä Patrick Tiaisen kanssa Missiomaailman tilaisuuksissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Antero Laukkanen ei ollut Jumalan palveija. Hän ei myöskään käynyt puhumassa Tiaiselle totuutta, vaan oli Tiaisen kannattaja. Laukkainen oli näitä äärikarismaattisia eksyttäjä, jotka heiluivat yhdessä Patrick Tiaisen kanssa Missiomaailman tilaisuuksissa.

Jos sen perusteella tuomitsee, kenen kanssa heiluu, tuomitsee aika helposti väärin. Vasta se, mihin kukin uskoo, vaikuttaa, onko joku eksynyt vai ei.

Toisekseen, aloituksessa puututtiin Norolammen väitteisiin Laukkasesta. Norolampi on tunnetusti ollut itse väärissä opeissa mukana, kuten muistaakseni Mauno Mattilakin. Tällaisilla opettajilla nousee usein haamuja menneestä mukaan opetuksiin, vaikka parannus karkeimmista vääristä opeista pääasiassa olisikin tehty. Muun muassa lakihenkisyys, sanan "noudattaminen" lainomaisesti, tuuppaa heillä välillä pinnalle myöhemminkin.

• Rauhan tervehdys.

Olen seurannut Antero Laukkasen edesottamuksia aina siitä kun hän oli esittelijänä Nouse Suomi tapahtumissa Patrick Tiaisen ja Guillermo Maldonadon tilaisuuksissa, mutta viimeisimmät kommentit sairaudet, paranemisesta ja uskosta ovat paljastaneet että hänellä on hyvin kapea ymmärrys Jumalan sanasta, jopa uskoa turmeleva, kärsimyksiä ja sairaita halveksiva.

Niinpä otin tähän kantaa opetuksessani Tampereella:
      https://www.youtube.com/watch?v=hI_IJv52OAY

Muistin virkistämiseksi Guillermo Maldonadon ja Patrick Tiaisen kanssa esiintymiset löytyvät myös näiltä YouTubesta sensuroiduilta videoilta:

Antero Laukkanen Patrick Tiaisen tukijana:
      https://rumble.com/vhu39d-patrick-tiainen-ja-nouse-suomi-tapahtuma.html

Antero Laukkanen Guillermo Maldonadon tukijana:
      https://rumble.com/v28vsvk-maldonadon-uhrilapset-ja-nouse-suomi.html

Siunauksin, MM.

• Anonyymi

Mitenkäs nyt sitten pitäisi toimia, kun sinäkin olet monen mielestä pielessä oppeinesi..?

Kyllä uskovan kuuluu kaikkia tukea, eksyneitäkin, että tulisivat raittiiksi.

• Anonyymi

Varmaan on Laukkanen tehnyt virheitä, kuten minäkin. Tulkitsin Norolampea niin, että kun hän on ihmeparantunut itse eikä Laukkanen, niin hän voi arvostella toista.

Kun tulee vanhaksi mieheksi, tulee meille kaikenlaista ei heti tappavaa oiretta mikä ei näy päälle. On liikaa rasvaa ja sokeria sisällä, on verenpainetta, painoa, tulevaa kaihia, eturauhasvaivoja, impotenssia, on henkistä turhautumista, vihaa, ärtymystä. Nuorilla miehillä mäitä ei vielä ole. Kyllä tämä miehinen kehomme rapistuu, synneistä riippumatta vai onko oireet pahemmat syntisillä. Naiset elävät kauemmin kun hoitavat itseään. Voiko tällaisia näkymättömiä oireita poteva mies sanoa itseään sen terveemmäksi kuin Laukkanen? Kaikki kuolemme joten olisin hiljaa itse. Vai onko nämä Laukkasen tuomitsijat sen terveempiä. Senhän tiedämme 10 tai 20 v päästä. Silmälasinikin tulkitsen sairauden merkiksi.

• Anonyymi

>> hänellä on hyvin kapea ymmärrys Jumalan sanasta, jopa uskoa turmeleva, kärsimyksiä ja sairaita halveksiva. <<

Se on kyllä aika omintakeinen väite, että sairas halveksuisi muita sairaita.

Laukkanen käy varmasti nyt elämänsä kriisiä, mistä syystä uskokin saattaa olla joskus koetuksella. Sitä kutsutaan koetukseksi. Herran palvelemisella on myös hintansa, usein juuri sairaus, mikä näkyy myös Raamatun henkilöistä.

laukkanen on itse kertonut omasta tilanteestaan, että haluaa elää satavuotiaaksi, mutta valmistautuu silti kuolemaansa. Se kuulostaa sellaisen henkilön puheelta, jolla on realiteetit kohdillaan.

• Anonyymi

Ei !

Se kertoo ihmisen mieltymyksen tähän maailmaan.

Itse haluaisin jo kotiin, kaipuu on kova, olen jopa anonut Herralta sitä, että sinne jo pääsisin.

Sillä tällä maailmalla ei ole mitään annettavaa enää minulle ja olen jo elänyt rikkaan elämän, joten jo riittäisi.

Laulussa sanotaan minun sieluni sanmoin:

" Minä tahtoisin Isä jo kotiin, Isä minua väsyttää. "

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei !

Se kertoo ihmisen mieltymyksen tähän maailmaan.

Itse haluaisin jo kotiin, kaipuu on kova, olen jopa anonut Herralta sitä, että sinne jo pääsisin.

Sillä tällä maailmalla ei ole mitään annettavaa enää minulle ja olen jo elänyt rikkaan elämän, joten jo riittäisi.

Laulussa sanotaan minun sieluni sanmoin:

" Minä tahtoisin Isä jo kotiin, Isä minua väsyttää. "

Sinä saat uskoa laulujen sanoituksiin, minä uskon Raamatun sanaan. Paavali oli kahtaalla tämän asian kanssa:

"Kristus nytkin, niinkuin aina, on tuleva ylistetyksi minun ruumiissani kaikella rohkeudella, joko elämän tai kuoleman kautta. Sillä elämä on minulle Kristus, ja kuolema on voitto.
        Mutta jos minun on eläminen täällä lihassa, niin siitä koituu hedelmää työlleni, ja silloin en tiedä, minkä valitsisin."

• Anonyymi

Haluaisin tietää, millaisesta eksymyksestä on kyse. Mitä sellaista menestysteologia opettaa sairaudesta ja mitä tarkalleen Antero Laukkanen on sanonut väärin.?

• Anonyymi

Tätä palstaa seuranneena uskallan väittää varmasti, ettei Suomessa ole ainuttakaan helluntailaista puhujaa tai opettaja, joka ei jonkun toisen helluntailaisen mielestä opettaisi väärin.
      Jos asiaa kysytään lestadiolaiselta, niin todennäköisesti hänen mielestään jokainen helluntailainen on vääräoppinen.

Ette anna kovinkaan vakuuttavaa kuvaa kristillisyydestä ulkopuoliselle, kuten minulle.

• Anonyymi

Kun näitä juttuja lukee niin saa olla kiitollinen ettei ole ollut uskovia vanhempia vaan he ovat osanneet selittää loogisesti ja rauhallisesti , siis ei mitään hurmiotiloja pelkoa kylvämässä
        Ajattelen kaikkia lapsia joilla on tälläisiä vanhempia jotka vielä nykyaikanakin elävät kaiken maailman lahkolaiseten uskomuksissa ja hurmiotiloja katselemassa .
        Kun lapsi saa oppia että hän on itse vastuussa teoistaan ja että kukaan ei niinkuin johdattelee mihinkään vaan lapsi saa kasvaa turvallisessa ympäristössä missä höntä ei pelotella kaiken maailman kauhu jutuilla ja ennenkaikkea oppii uskomaan omaan itseensä .
        Joten en tiedä edes noista kaste jutuista mitään koska en ole ollut sellaisten asioiden kanssa tekemisissä edes , mutta siitä näyttää olevan paljon erimielisyyksiä ihmisten välillä

• Harvoin kuuntelen kenenkään oppeja kun itse olen passissa ja odotan mitä Jumala puhuu ,että voin kirjoittaa , mutta ensi kertaa kuuntelin tätä Laukkasta kun mies piti puhetta pyörätuolista käsin.
      Miehen puhe ja olemus vaikutti kovin anteeksi pyytävältä ,että virheitä on tullut tehtyä.
      Se jo sinällään on hyvä asia.
      Jokainen tekee virheitä ,mutta pääasia on tunnustaa ne ja pyytää voimaa ja viisautta ,että pääsee irti eikä jää rämpimään syntielämään.
      Tuo karismaattinen villitys lyö ällikällä kyllä.
      Miten uskovat helposti menee tuohon menoon.
      Onko niin ,että on paljon ns uskovia joilla ei ole Jumala yhteyttä ja sitten kun villitys ja heilunta on päällä kuin heinänteossa niin sitten hypätään mukaan ??
      Saadaan muka yhteys paremmin kun on hyvät jytä humpat.
      ?

• Anonyymi

Jumala ei sinulle puhu, minkä voi havaita siitä kelvottomasta hedelmästä, minkä teet. Sinä et ole Jumalan profeetta vaan väärä profeetta.

• Anonyymi

Niin, Laukkasellahan onkin tosi kova meno siinä pyörätuolissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jumala ei sinulle puhu, minkä voi havaita siitä kelvottomasta hedelmästä, minkä teet. Sinä et ole Jumalan profeetta vaan väärä profeetta.

Jo nikki sen kertoo. MrHyvis?

Jesaja: "Kaikki teidän vanhurskautenne on Jumalan edessä kuin saastainen vaate."

Paavali: "Miten on, olemmeko me siis parempia? Emme suinkaan. Mehän olemme edellä osoittaneet, että kaikki, niin hyvin juutalaiset kuin kreikkalaiset, ovat synnin alla."

Ja sitten tämä pöyhkeilee olevansa Hyvis.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jo nikki sen kertoo. MrHyvis?

Jesaja: "Kaikki teidän vanhurskautenne on Jumalan edessä kuin saastainen vaate."

Paavali: "Miten on, olemmeko me siis parempia? Emme suinkaan. Mehän olemme edellä osoittaneet, että kaikki, niin hyvin juutalaiset kuin kreikkalaiset, ovat synnin alla."

Ja sitten tämä pöyhkeilee olevansa Hyvis.

MrHyvis on tekopyhä nikki. Hän on oikeasti MrPahis, koska hän levittää jatkuvasti väärää tietoa kristinuskosta. Hän on myös näitä rokotekriittisiä salaliittoteoreetikkoja.

• Anonyymi kirjoitti:

MrHyvis on tekopyhä nikki. Hän on oikeasti MrPahis, koska hän levittää jatkuvasti väärää tietoa kristinuskosta. Hän on myös näitä rokotekriittisiä salaliittoteoreetikkoja.

Laita esille ne väärät kohdat.

• Anonyymi

Laukkanen on 30 vuotta opettanut ja julistanut karsimaattista harhaa ja nyt sai sairauden jotta tajuaisi lopettaa puluntuuban opettaminen. Sielullista torontolaista höpötystä on Laukkasen puheet.

• Anonyymi

Olen uskonelämäni alusta asti kuunnellut Laukkasta. Jos Laukkasen puheet, jotka ovat aina keskittyneet Jeesukseen, evankeliointiin, rukoukseen ja seurakuntaan, ovat sinusta sielullisia, niin ihmettelenpä, mikä sinusta sitten on hengellistä ja kuka sinusta opettaa oikein.

Herra käski hänen perustaa eduskuntaan rukouspiirin, joka on vuosikaudet toiminut siellä sen ansiosta, että Laukkanen totteli ja toimi sen mukaan kuin Herra käski. Jos joku Suomen pastoreista on kuunnellut Herran tahtoa, niin hän on ehdottomasti yksi niistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen uskonelämäni alusta asti kuunnellut Laukkasta. Jos Laukkasen puheet, jotka ovat aina keskittyneet Jeesukseen, evankeliointiin, rukoukseen ja seurakuntaan, ovat sinusta sielullisia, niin ihmettelenpä, mikä sinusta sitten on hengellistä ja kuka sinusta opettaa oikein.

Herra käski hänen perustaa eduskuntaan rukouspiirin, joka on vuosikaudet toiminut siellä sen ansiosta, että Laukkanen totteli ja toimi sen mukaan kuin Herra käski. Jos joku Suomen pastoreista on kuunnellut Herran tahtoa, niin hän on ehdottomasti yksi niistä.

Kuka ihmeen herra siellä on käskenyt mitään ????

• Anonyymi

>>Ette anna kovinkaan vakuuttavaa kuvaa kristillisyydestä ulkopuoliselle, kuten minulle.<<

Kristinuskon pääpointti on uskoontulo eli syntisen vanhurskauttaminen. Jumalan hyvyys vetää parannukseen. Tänään on pelastuksen päivä. Tee parannus ja usko evankeliumi.

• Anonyymi

Kristinuskon pääpointti näyttää olevan eri tavoin uskovien mollaaminen. Jos uskon, niin kenen jumalaan uskon ja miten? Te kaikki opetatte eri tavalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kristinuskon pääpointti näyttää olevan eri tavoin uskovien mollaaminen. Jos uskon, niin kenen jumalaan uskon ja miten? Te kaikki opetatte eri tavalla.

"Kaikki opetatte eri tavalla" on klassinen myytti uskovista. Totuus on, että kaikki uudestisyntyneet ja Raamattuun sitoutuneet uskovat opettavat samaa tietä eli ettei ilman Jeesusta pelastuta. Jeesus on totuus ja usko tulee Kristuksen sanan kautta. Reuna-asioista olemme eri mieltä.

Lisäksi on joitakin suoranaisia valheopettajia, jotka ovat lisänneet Raamatun sanaan asioita tai poistaneet sieltä asioita.

Lisäksi on niitä, jotka ovat puhtaasti väärinymmärtäneet asioita ja opettavat sen takia väärin.

Uskovakin on yksilö, jolla on oma ymmärryskykynsä. Hän on myös edelleen keskenkasvuinen, vaikka onkin tullut uskoon. Uskon koulu kestää koko loppuiän.

Tarkoitus on seurata Jeesusta ja uskoa häneen niin kuin Raamattu opettaa, eikä ihmisiä. Raamatun omakohtainen lukeminen on ykkössijalla. Opettajat ovat vasta kakkossijalla. Nykyaikana sekin on kuitenkin keikahtanut päälaelleen ja tänä aikana kuunnellaan etupäässä opettajia ja luetaan tuskin lainkaan Raamattua itse. Raamattu onkin ennustanut laajan eksymyksen ja luopumuksen Raamatun Sanasta lopun aikana. Sen vuoksi on myös paljon myös eripuraa, sillä Raamattu kehottaa tekemään hyvää kaikille, erityisesti uskonveljille. Mutta kun ei sana enää kiinnosta, niin sitten mm. tapellaan.

Pelastusta ei kannata sen atkia jättää ottamatta vastaan, että uskovat riitelevät. Kysymys on sentään omasta iankaikkisuuskohtalosta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Kaikki opetatte eri tavalla" on klassinen myytti uskovista. Totuus on, että kaikki uudestisyntyneet ja Raamattuun sitoutuneet uskovat opettavat samaa tietä eli ettei ilman Jeesusta pelastuta. Jeesus on totuus ja usko tulee Kristuksen sanan kautta. Reuna-asioista olemme eri mieltä.

Lisäksi on joitakin suoranaisia valheopettajia, jotka ovat lisänneet Raamatun sanaan asioita tai poistaneet sieltä asioita.

Lisäksi on niitä, jotka ovat puhtaasti väärinymmärtäneet asioita ja opettavat sen takia väärin.

Uskovakin on yksilö, jolla on oma ymmärryskykynsä. Hän on myös edelleen keskenkasvuinen, vaikka onkin tullut uskoon. Uskon koulu kestää koko loppuiän.

Tarkoitus on seurata Jeesusta ja uskoa häneen niin kuin Raamattu opettaa, eikä ihmisiä. Raamatun omakohtainen lukeminen on ykkössijalla. Opettajat ovat vasta kakkossijalla. Nykyaikana sekin on kuitenkin keikahtanut päälaelleen ja tänä aikana kuunnellaan etupäässä opettajia ja luetaan tuskin lainkaan Raamattua itse. Raamattu onkin ennustanut laajan eksymyksen ja luopumuksen Raamatun Sanasta lopun aikana. Sen vuoksi on myös paljon myös eripuraa, sillä Raamattu kehottaa tekemään hyvää kaikille, erityisesti uskonveljille. Mutta kun ei sana enää kiinnosta, niin sitten mm. tapellaan.

Pelastusta ei kannata sen atkia jättää ottamatta vastaan, että uskovat riitelevät. Kysymys on sentään omasta iankaikkisuuskohtalosta.

>>2023-05-01 07:51:20<<
        >>Totuus on, että kaikki uudestisyntyneet ja Raamattuun sitoutuneet uskovat opettavat samaa tietä eli ettei ilman Jeesusta pelastuta. Jeesus on totuus ja usko tulee Kristuksen sanan kautta.<<
        >>Pelastusta ei kannata sen atkia jättää ottamatta vastaan, että uskovat riitelevät. Kysymys on sentään omasta iankaikkisuuskohtalosta.<<

Tässä viestissä on kerrottu asia hyvin ja lainasin tähän kaksi pääpointtia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

""Kaikki opetatte eri tavalla" on klassinen myytti uskovista. "

Myytti? Kasteen luulisi olevan hyvin yksinkertainen perusasia. Jos kysyn siitä paikkakuntani lestadiolaisilta saan aivan eri selityksen kuin Helluntai-seurakunnan kokoushuoneella. Aikaa teilläasian selvittämiseen on ollut 2000 vuotta.

Kun tätä palstaa vähänkin lueskelee, niin pelkästään helluntailaisuuden sisällä on valtavaa ristivetoa opin suhteen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

""Kaikki opetatte eri tavalla" on klassinen myytti uskovista. "

Myytti? Kasteen luulisi olevan hyvin yksinkertainen perusasia. Jos kysyn siitä paikkakuntani lestadiolaisilta saan aivan eri selityksen kuin Helluntai-seurakunnan kokoushuoneella. Aikaa teilläasian selvittämiseen on ollut 2000 vuotta.

Kun tätä palstaa vähänkin lueskelee, niin pelkästään helluntailaisuuden sisällä on valtavaa ristivetoa opin suhteen.

Kaikki ovat kuitenkin uskossa samaan Jeesukseen. Ja ajoittain koko kristikansa kokoontuukin yhteen, yli seurakuntarajojen. Oliko sinulle selitystä sille ilmiölle...?

Kuten jo sanottua, on erittäin typerää hylätä oma taivaspaikka sen takia, että näkee ja kuulee ja lukee ristiriidoista uskovien välillä.

Raamattu on kaikille avoin. Totuus löytyy sieltä ja sieltä se nimenomaan kuuluu hakea.

Valitettavasti vajavaiset ihmiset vajavaisella ymmärryksellään tulkitsevat Raamattua myös omin neuvoin, minkä takia eroavaisuuksia syntyy.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikki ovat kuitenkin uskossa samaan Jeesukseen. Ja ajoittain koko kristikansa kokoontuukin yhteen, yli seurakuntarajojen. Oliko sinulle selitystä sille ilmiölle...?

Kuten jo sanottua, on erittäin typerää hylätä oma taivaspaikka sen takia, että näkee ja kuulee ja lukee ristiriidoista uskovien välillä.

Raamattu on kaikille avoin. Totuus löytyy sieltä ja sieltä se nimenomaan kuuluu hakea.

Valitettavasti vajavaiset ihmiset vajavaisella ymmärryksellään tulkitsevat Raamattua myös omin neuvoin, minkä takia eroavaisuuksia syntyy.

Raamatun totuuden mukaan hyönteisillä on neljä jalkaa.
        Biologian totuuden mukaan jalkoja on kuusi.
        Raamatun totuudeen mukaan maailmankaikkeus on 6 000 vuotta vanha.
        Kosmologisen totuuden mukaan ikä on 13,8 miljardia vuotta.
        Raamatun totuuden mukaan sangen korkealta vuorelta voi nähdä kaikki valtakunnat.
        Maantieteellisen totuuden mukaan Maa on pallo, jonka toiselle puolelle ei näe, on miten korkealla tahansa.

Raamatun totuudet ovat vasrin suhteellisia kuin myös Raamaun moraalifilosofia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamatun totuuden mukaan hyönteisillä on neljä jalkaa.
        Biologian totuuden mukaan jalkoja on kuusi.
        Raamatun totuudeen mukaan maailmankaikkeus on 6 000 vuotta vanha.
        Kosmologisen totuuden mukaan ikä on 13,8 miljardia vuotta.
        Raamatun totuuden mukaan sangen korkealta vuorelta voi nähdä kaikki valtakunnat.
        Maantieteellisen totuuden mukaan Maa on pallo, jonka toiselle puolelle ei näe, on miten korkealla tahansa.

Raamatun totuudet ovat vasrin suhteellisia kuin myös Raamaun moraalifilosofia.

>> Raamatun totuuden mukaan hyönteisillä on neljä jalkaa.... jne. <<

Niin, tottahan se oma pelastus kannatta sen takia sitten varmaan hylätä, että oman luulon mukaan ja tämän palstan räksyttäjien mukaab Raamattu puhuisi 4-jalkaisista hyönteisistä. 😂 Vaikka siellä ei puhuta hyönteisistä, vaan siivellisistä pikkueläimistä. Jne.

En viitsi JÄLLEEN kaikkea mainitsemaasi läpikäydä, koska ne on palstoilla selitetty about milj. kertaa. Eikä se siitä selittämisestä muuksi muutu, koska ymmärrystä tulee, kun Jumala sitä antaa ja kun alkaa itse lukea sitä raamattua.

Nyt se Raamattu siis omaan käteen, että ne väärät luulot ja palstan väärät kommentit huuhtoutuvat sieltä mielestä pois ja Raamatun totuus saa sijaa.

• Anonyymi

Tänä aikana kristikunnassa on vakiintunut käytäntö, jossa julistajien (pastoreitten, saarnaajien, opettajien) jokainen sana ja teko vedetään toisten julistajien ja jopa bessewisser-riviuskovien toimesta tuomiolle, jos siinä on hippunenkin väärinymmärrystä tai muuta Raamatun vastaista. Vaikka Raamattukin sanoo, että kaikki me hairahdumme monessa kohtaa (Jaak. 3:2).

Jopa Raamatun opetuslapset hairahtuivat jamunasivat. Pietari kielsi Jeesuksen kokonaan, vaikka oli vuosia kulkenut samassa porukassa ilmielävän Jeesuksen seurassa. Raamatussa on sellaisia esimerkkejä alkuseurakunnasta, jota ei tänä päivänä tapahdu yhdessäkään oman aikamme seurakunnassa, kuten se, että joku koittaisi pettää antamissaan varoissa Pyhää Henkeä kuten Ananias ja Safiira tekivät, tai että joku pitäisi isänsä vaimoa jne. Enpä ole ketään tavannut myöskään juovuksissa ja mässäilemässä Herran ehtoollisella.

• Anonyymi

Antero Laukkanen kuulemma toi Jeesusmarssin Suomeen ja silloin painopiste oli evankelioimisessa.

Sitten joku muutti marssin tötterön kautta huuteluksi ja musiikin huudattamiseksi kaiuttimista, jossa kukaan ei ennen marssia eikä sen jälkeenkään evankelioi ketään. Voi meitä. Itsekin tällaiseen suht turhaan marssiin kerran osallistuin.

• Anonyymi

Kun kirkon pastori Reijo Ahtela jäi eläkkeelle hän rukoili iltarukouksessa jos Herralla olisi vielä hänellä käyttöä hän lähtisi Espanjaan evakeliumityöhön, kun hän seuraavana aamuna yritti nousta sängystä, hän oli liikuntakyvytön, ja on nykyisin pyöratuolipastori ja työ on laajentunut ovet ovat avautuneet sairaaloihin.

• Anonyymi

Juu, olen oppinut näistä uskovien elämäntarinoista, että kannattaa spesifiioida Herralle rukouksena, mitä sillä tarkoittaa. Herra kun tuppaa järjestämään asioita vähän toisin kuin on itse kaavaillut. Hän lähettää sinne ja sillä tavalla, mikä tarve on.

Sen takia, että itse jo tunnen hänet, johon uskon, olen itse joskus rukoukseeni lisännyt, että "tällä en sitten tarkoita sitä, että jalkani amputoidaan tai muutakaan sairastumista". 😁

• Anonyymi

Norolampi opettaa omasta mielestäni väärin myös ehtoollisesta.

Raamattu ei sano, että pyhiä olisi nukkunut pois sen takia, että tullaan riidassa ehtoolliselle. Paavali mainitsee kyllä alussa riidatkin, mutta jatkaa sen jälkeen muista epäkohdista.

Paavali sanoo, että Herran ehtoollinen pitää erottaa muusta syömisestä ja juomisesta. Ja kun ei Herran ruumiista ole erotettu muusta, on sen takia moni on nukkunut pois.

"Sillä joka syö ja juo erottamatta Herran ruumista muusta, syö ja juo tuomioksensa. Sentähden on joukossanne paljon heikkoja ja sairaita, ja moni on nukkunut pois. Sentähden, kun kokoonnutte aterioimaan, odottakaa toisianne. Jos kenellä on nälkä, syököön kotonaan, ettette kokoontuisi tuomioksenne. "

Kyllä tämä on ihan selvä asia, että tuomio tulee siitä, jos Herran ateriaa ei eroteta Herran ateriaksi eli ei eroteta ehtoollisaineksia muusta syömisestä ja juomisesta, vaan syödään Herran leipää nälkään ja juodaan Herran viiniä janoon tai humalatarkoituksessa.

• Anonyymi

Kuuntelen Norolampea säännöllisesti. Suunnilleen kaikki opetukset. En vain aina ole kaikesta ihan samaa mieltä kuin hän ja sen takia kommentoin. T. Ap

• Anonyymi

>>>Paavali sanoo, että Herran ehtoollinen pitää erottaa muusta syömisestä ja juomisesta.<<<

Ei sano. Tämä on katolis-luterilainen harhaoppi. Paavali ei vaadi erillistä ehtoollisrituaalia vaan vaatii uskomaan, että kristittyjen syömä leipä on Kristuksen ruumis ja juoma viini on Kristuksen veri. Tässä kohtaa 1992 kääntää jakeet paremmin kuin 33/38.

1 Kor 11:28 Jokaisen on tutkittava itseään, ennen kuin syö tätä leipää ja juo tästä maljasta.
        29 Se, joka syö ja juo ajattelematta, että kysymys on Kristuksen ruumiista, syö ja juo itselleen tuomion.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>>Paavali sanoo, että Herran ehtoollinen pitää erottaa muusta syömisestä ja juomisesta.<<<

Ei sano. Tämä on katolis-luterilainen harhaoppi. Paavali ei vaadi erillistä ehtoollisrituaalia vaan vaatii uskomaan, että kristittyjen syömä leipä on Kristuksen ruumis ja juoma viini on Kristuksen veri. Tässä kohtaa 1992 kääntää jakeet paremmin kuin 33/38.

1 Kor 11:28 Jokaisen on tutkittava itseään, ennen kuin syö tätä leipää ja juo tästä maljasta.
        29 Se, joka syö ja juo ajattelematta, että kysymys on Kristuksen ruumiista, syö ja juo itselleen tuomion.

1992-käännöksessäkin asia jatkuu vielä jakeessa 34, jossa sanotaan:

"Se, jolla on nälkä, syököön kotonaan, jotteivät kokoontumisenne tuottaisi teille rangaistusta"

Sekä 33/38 että 92 kertovat, että erottaminen tarkoittaa konkreettista erottamista muusta syömisestä ja juomisesta. Pelkkä ajatus ei riitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuuntelen Norolampea säännöllisesti. Suunnilleen kaikki opetukset. En vain aina ole kaikesta ihan samaa mieltä kuin hän ja sen takia kommentoin. T. Ap

Ihmetyyppi. Pitäi tutkia. Onko itsekään terve. Vanha kalju lihava. On monen kohtalo. Ylpeä koppava. Moni meistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

1992-käännöksessäkin asia jatkuu vielä jakeessa 34, jossa sanotaan:

"Se, jolla on nälkä, syököön kotonaan, jotteivät kokoontumisenne tuottaisi teille rangaistusta"

Sekä 33/38 että 92 kertovat, että erottaminen tarkoittaa konkreettista erottamista muusta syömisestä ja juomisesta. Pelkkä ajatus ei riitä.

Tulkintasi on väärä.

Paavali tarkoitti alun perin sitä, että kaikilla ateroilla nautitut leipä sekä viini ovat Jeesuksen ruumis ja veri.

Jeesus vertaa Johanneksen evankeliumi luvussa 6 omaa ruumistaan elämän leiväksi, jota hän vertasi erämaassa Jumalan antamaan mannaan, joka tosin ei antanut iankaikkista elämää, kuten Jeesuksen ruumis antaa. Jumalan Sanaa syödään ehtoollisella, joka antaa iankaikkisen elämän.

Sitten Paavali puhuu siitä ongelmasta, että kristityt käyttäytyivät huonosti yhteisillä ateroilla toisen juopotellen ja toisen syömällä toistensa ruokia. 1992-käännös on tässä kohdassa oikeampi ja 33/38 huonompi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tulkintasi on väärä.

Paavali tarkoitti alun perin sitä, että kaikilla ateroilla nautitut leipä sekä viini ovat Jeesuksen ruumis ja veri.

Jeesus vertaa Johanneksen evankeliumi luvussa 6 omaa ruumistaan elämän leiväksi, jota hän vertasi erämaassa Jumalan antamaan mannaan, joka tosin ei antanut iankaikkista elämää, kuten Jeesuksen ruumis antaa. Jumalan Sanaa syödään ehtoollisella, joka antaa iankaikkisen elämän.

Sitten Paavali puhuu siitä ongelmasta, että kristityt käyttäytyivät huonosti yhteisillä ateroilla toisen juopotellen ja toisen syömällä toistensa ruokia. 1992-käännös on tässä kohdassa oikeampi ja 33/38 huonompi.

Ei ole totta. Juuri tuollaisesta syömisestä ja juomisesta voi käydä heikoksi ja menehtyäkin, jos ei erota Herran ehtoolista muusta syömisestä ja juomisesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole totta. Juuri tuollaisesta syömisestä ja juomisesta voi käydä heikoksi ja menehtyäkin, jos ei erota Herran ehtoolista muusta syömisestä ja juomisesta.

Sinä et ole tajunnut ollenkaan, mistä ehtoollisessa on kyse ja mitä Paavali kirjoitti siitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä et ole tajunnut ollenkaan, mistä ehtoollisessa on kyse ja mitä Paavali kirjoitti siitä.

Kuule, kerroin, miten on asia. Mutta siinäpä vedät sitten posket lommolla lihaa, perunoita, leipää, maitoa ja viiniä sekaisin ja kutsut sitä sitten Herran ehtoolliseksi ajatuksissasi.

• Tuli kirjoituksesta mieleen Jobin kirja. Siinä Jobin ystävät tulivat haukkumaan Jobia oikein kovasti sanan miekalla. Todettiin, että Jobilla oli syntiä, mikä oli tehnyt hänet sairaaksi. Tuli mieleen, että meillä ihmisillä on taipumus haukkua niitä, jotka ovat heikolla paikalla. Olisiko Job tarvinnut niitä kylmiä sanoja, joita hänen ystävänsä kaikessa kiltteydessään sanoivat. Alku meni hyvin, kun he vain olivat hiljaa. Mutta, kun he avasivat suuren suunsa, alkoi sammakoita tipahdella tiiviiseen tahtiin.

Raamatusta voimme lukea myös Jumalan mielipiteen.

Me olemme kaikki ihmiset syntisiä ja jos sairaus olisi aina syy synneistä, kuinka monta tervettä ihmisistä täällä olisikaan. Ajatuksin, sanoin ja teoin me teemme syntiä. Aina itsekin huomaan, että taas tuli paneteltua jotain tai ajateltua jostain pahaa. Ei me taideta täällä maailmassa täydellisiksi tulla.

Onneksi on ollut yksi täydellinen ihminen, Jeesus Kristus, joka meni ristille ja kantoi meidän syntimme siellä. Kun me otamme Hänet vastaan elämäämme, saamme syntimme anteeksi ja voimme alkaa elää Hänen kanssaan. Se on valtavaa armoa, kun epätäydellisenä ihmisenä saa taivaltaa Jeesuksen kanssa eteenpäin.

• Anonyymi

Aamen.

• Anonyymi

Nimenomaan.

• Anonyymi

Jobin kirjalla ei voi perustella Oiva Sallin tekoja. Salli oli eksyttäjä ja väärä profeetta. Se siitä.

• Anonyymi kirjoitti:

Jobin kirjalla ei voi perustella Oiva Sallin tekoja. Salli oli eksyttäjä ja väärä profeetta. Se siitä.

Onko sinulla todisteita ? MIssä kohtaa hän oli eksyttäjä ? Miten hän eksytti ihmisiä ?

Eiköhän Jumala ole tuomari, hän tuntee sydämemme. Hän tuomionsa on oikein. Me ihmiset olemme vajavaisia, me voimme langeta, me voimme tehdä väärin, me voimme sanoa pahasti, mutta onneksi, jos me nöyrrymme Jeesuksen edessä, me saamme syntimme anteeksi.

Me emme voi kukaan tietää Oiva Sallin tilannetta, kun hän kuoli. Jumala näki hänen sydämensä tilan. Jumala näkee oikein, meillä on usein malkaa silmässä.

• Anonyymi
        Monkki kirjoitti:

Onko sinulla todisteita ? MIssä kohtaa hän oli eksyttäjä ? Miten hän eksytti ihmisiä ?

Eiköhän Jumala ole tuomari, hän tuntee sydämemme. Hän tuomionsa on oikein. Me ihmiset olemme vajavaisia, me voimme langeta, me voimme tehdä väärin, me voimme sanoa pahasti, mutta onneksi, jos me nöyrrymme Jeesuksen edessä, me saamme syntimme anteeksi.

Me emme voi kukaan tietää Oiva Sallin tilannetta, kun hän kuoli. Jumala näki hänen sydämensä tilan. Jumala näkee oikein, meillä on usein malkaa silmässä.

Kirkkoherra Oiva Salli profetoi, että Venäjä hyökkää sadan päivän päästä Suomeen ja laittoi profetian jakoon Muurlan seurakunnan nimissä ja leimoissa. Se profetia meni pieleen ja hän joutui tuomiokapitulin nuhdeltavaksi. Senkin jälkeen hän on toiminut hyvin epämääräisissä Turun seudun lahkoissa, joissa on epätervettä karismaattisuutta ja harhaoppeja. Tässä keskustelussa on todisteita asiasta:

https://keskustelu.suomi24.fi/t/15411899/oiva-salli-mika-miehiaan

• Anonyymi kirjoitti:

Kirkkoherra Oiva Salli profetoi, että Venäjä hyökkää sadan päivän päästä Suomeen ja laittoi profetian jakoon Muurlan seurakunnan nimissä ja leimoissa. Se profetia meni pieleen ja hän joutui tuomiokapitulin nuhdeltavaksi. Senkin jälkeen hän on toiminut hyvin epämääräisissä Turun seudun lahkoissa, joissa on epätervettä karismaattisuutta ja harhaoppeja. Tässä keskustelussa on todisteita asiasta:

https://keskustelu.suomi24.fi/t/15411899/oiva-salli-mika-miehiaan

Minä olen lukenut monia profetioita, jotka eivät ole toteutuneet. En kuitenkaan ala syyttämään niitä ihmisiä. Profetia voi tulla myös ihmisestä itsestään. Minullekin kävi niin kerran, luulin Jumalan antaneen minulle itselleni sanoman, mutta myöhemmin huomasin, että se olikin minusta, omista toiveistani lähtöisin. Minulle on profetoitu yli 20 vuotta sellaista, mikä ei ole toteutunut tähän päivää mennessä. Mutta en vaadi sen ihmisen päätä vadille, koska hänen antamansa ennustus ei ole toteutunut.

Entä Joonan tapaus. Joona ennusti, että Jumala tuhoaa Niniven kaupungin. Mutta ei tapahtunut niin ja siitäkös Joona harmistui, oli oikein vihainen Jumalalle.

Millaista on epäterve karismaattisuus ? Millaista harhaoppia hänellä oli ?

Mikä tekee ihmisestä harhaoppisen ?

Täytyy kuunnella häntä, mitä hän saarnoissaan puhui.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei näitä höpötyksiä edes jaksa lukea . Ei voi kun ihmetellä miten vietävissä eräät ovat

• Anonyymi

Ei hän ihan raitis ollut. Äärikarismaattisuutta edusti paljolti hänen oppinsa: lahjojen ja tekojen korostamista esiintyi runsaasti. Itse en kuuntele hänen armolahjaopetuksiaan enkä muitakaan opetuksia.

• Anonyymi

Norolampi kai ihmeparani sairauksistaan ja siksi arvelee muiden sairauksia erilaisiksi.

Vaikka oltaisiin kuinka pyhiä kyllä joku sairaus tappaa. Syöpä, Alzheimer, jne. Vai onko norolammet poikkeus. Tuleeko silloin joku ilkkumaan jos norolammet kuolee? Outo pappi on.

• Anonyymi

>> Norolampi kai ihmeparani sairauksistaan ja siksi arvelee muiden sairauksia erilaisiksi. <<

Juu. Hän parani sen jälkeen, kun itse teki parannuksen jostain synnistä. Ja hän tiesi jonkun muunkin, joka samasta syystä parani. On kait jäänyt sen selityksen vangiksi.

Mutta Raamatussa on muitakin syitä, miksi ihmiset sairastaa ja paranee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>> Norolampi kai ihmeparani sairauksistaan ja siksi arvelee muiden sairauksia erilaisiksi. <<

Juu. Hän parani sen jälkeen, kun itse teki parannuksen jostain synnistä. Ja hän tiesi jonkun muunkin, joka samasta syystä parani. On kait jäänyt sen selityksen vangiksi.

Mutta Raamatussa on muitakin syitä, miksi ihmiset sairastaa ja paranee.

Olikos se vaiva ikään kuin psyykkinen? Väitti parantumattomaksi.

• Anonyymi

Olen jo kohta 80vee ja mietin onko ketään yhtä terveeksi itsensä tuntevaa kuin N. Onko häntä tutkittu. Vanhoilla miehillä alkaa olla jo yhtä ja toista vikaa vaikkei päälle näy. Turha siinä on pilkata toista.

Minullekin tulin78v yhtäkkiä sokeritauti. En ollut tarvinnut juurikaan lääkäriä. Norolammen mukaan varmaan synnin seuraus. Pysyy lääkkeillä kurissa. No on multa kaihi leikattu. Mutta näyttää N käyttäjän silmälaseja.

Kyllä meillä vanhoilla alkaa olla jo yhtä ja toista vikaa rapistuvassa ruumissa. Synnin seurasta kai. Mutta kuolema tulee Nllekin. Mutta sairauksilta välttyy?

• Anonyymi

Niin, kumma juttu. Onko kaikki arkiset nuhakuumeetkin sitten Norolammen mielestä "synnistä johtuvaa", tai huono näkö tai kuulo, ripuli, oksennustauti, syylä iholla, liian runsaat kuukautiset jne. - vai vaanko vakavat sairaudet ovat "puhuttelua" hänen mielestään.

• Anonyymi

Mattilan ja Norolammen mukaanko siis parantumattomasti sairas ja kuoleva on merkki Jumalan rangaistuksesta? Tämä sairas on ollut väärässä uskossa? Johtaako oikea usko siis teistä pitkään elämään ja terveyteen? Onko pitää elämä palkinto oikeasta uskosta ?

Nyt pitää sitten tarkkailla näiden saarnaajien omaa terveyttä. Ettei vain tule mitään.

• Anonyymi

Menestysteologiaahan tuollainen ajattelu on. Sitä, mistä mainitsemasi henkilöt ovat itse jo kerran parannuksen tehneet. Tarvetta olisi ilmeisesti samalle toimenpiteelle uudelleen.

• Anonyymi

Job sairastui, vaikka ei ollut tehnyt mitään väärää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Job sairastui, vaikka ei ollut tehnyt mitään väärää.

>> Job sairastui, vaikka ei ollut tehnyt mitään väärää. <<

Niin juuri. Saatanalla oli näppinsä siinäkin pelissä. Jumalalta tuli kyllä sallimus siihen, että saatana sai Jumalan määräämissä rajoissa kajota Jobin elämään.

Job 1:12, 2:6
        Herra sanoi saatanalle: "Katso, kaikki, mitä hänellä on, olkoon sinun käsissäsi; älä vain koske kädelläsi häneen itseensä".... Herra sanoi saatanalle: "Katso, hän olkoon sinun käsissäsi; säästä kuitenkin hänen henkensä"...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>> Job sairastui, vaikka ei ollut tehnyt mitään väärää. <<

Niin juuri. Saatanalla oli näppinsä siinäkin pelissä. Jumalalta tuli kyllä sallimus siihen, että saatana sai Jumalan määräämissä rajoissa kajota Jobin elämään.

Job 1:12, 2:6
        Herra sanoi saatanalle: "Katso, kaikki, mitä hänellä on, olkoon sinun käsissäsi; älä vain koske kädelläsi häneen itseensä".... Herra sanoi saatanalle: "Katso, hän olkoon sinun käsissäsi; säästä kuitenkin hänen henkensä"...

Kriitikoilta on jäänyt puolet Raamatusta tajuamatta. Yleensä he tajuavat vain lain, mutta ei armoa. Nyt on jäänyt enempikin tajuamatta kuin vain armo.

• Anonyymi

On aika rohkeata ruveta nimeämään ihmisiä ja väittämään, että juuri synti ja puhutetelu olisi sairauden taustalla, kun muitakin syitä riittää Raamatun mukaan.

• Anonyymi

Niin. Kun ei tiedä sairastuvatko nämä toisen sairauden syyn arvioijat itsekin joskus. Ja kaikkihan me kuolemme johonkin sairauteen tai onnettomuuuteen. Ja nämä itseään nyt terveenä pitävät voivat olla sairaita sisältään mitä ei vielä näy. Esim suolisto tai eturauhassyöpä on salakavala. Valitettavasti.

• Anonyymi

Paavola kertoi, että hän sairastui koronaan. Hän uskoi sitä ennen, ettei sellaista sairautta ole oikeasti edes olemassa ja sairastuttuaan joutui siitä luulostaan sitten tekemään parannusta.

• Anonyymi

Outo juttu

• Anonyymi

Kuinka täällä kehdataan solvata uskovaa sairasta ihmistä, vastaatte siitä Jumalan edessä!

• Anonyymi

Norolampi ja Mattila sanovat Jumalan antaneen sairauden synnin takia henkilö lle. Tai tämän pitäisi miettiä miksi sairastunut. Arvostelijat tuntenevat itsensä nuorina ? superterveiksi mutta kun on nyt eläkkeellä meissä jokaisessa on rähjäinen olo. On syöpää, sydäntautia, kasvaimia, verenpainetta, vatsavaivoja, ajatus heikkenee, raajat ei toimi, onko tämä synnin seurausta? On kai. Siksi on outoa ottaa yksi mies arvosteluun.

Kaikkea se usko teettää

• Anonyymi

Salli oli melkein 90.

• Anonyymi

Ollaan Jobin ystäviä julmempia.
      Minä en uskaltaisi sillä tiedän senkin lain, mitä ihminen kylvää sitä hän niittää.
      Olisi aika pyytää anteeksi julmuutta sairastunuttta veljeä kohtaan.

• Anonyymi

Raamattuhan puhuu esimerkiksi mässäilystä todella vakavin sanoin.

Gal. 5:21
      -- mässäykset ja muut senkaltaiset -- ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa

Se ei kumminkaan näitä julistajia kiinnosta, vaikka haarukka on mitä ilmeisemmin osunut suuhun aika tiuhaan tahtiin. Silti puuttuvat muiden fyysisiin ongelmiin "synteinä".

Onko nyt tästä Raamatunkohdasta siis vedettävä se johtopäätös, että jos mässäilee, niin on kadottavalla tiellä, eli synnintekijä...?

• Anonyymi

Ei mässäilyyn kuole

• Anonyymi

Ei kaikkiin sairauksiinkaan kuole.

Eikä tässä mässäilyyn kuolemisesta mitään kukaan puhunutkaan, vaan siitä, että Raamattu puhuu selvin sanoin, ettei mässäilijät peri Jumalan valtakuntaa.

• Anonyymi

Kuka mässäilee? Ei Laukkanen ainakaan. Hoikka mies.

• Anonyymi

Laukkasen kriitikot.

• Anonyymi

Ihmiset poistaa syntilistalta sen synnin mitä itse tekee. Muita arvioidaan entistä kovemmin.

• Anonyymi

Nuo arvostelijat lienevät nuoria terveitä. En tunne.

Mieti. Mistä tietää onko sairaus syntiä. Ollaan eläkeläisiä, ihan tavallisia työssä käyneitä yhteiskuntaa palvelleita ihmisiä. Ikä eläkeläinen. On 8 diabeetikkoa, lihavia, 5 rintasyövän ja 4 eturauhasen syövän toipilasta. Verenpainetta, aivojen verenkierto- ja sydämen eyeisvärinää, rasva maksaa, sappikiveä polvikukumaa. Ei yhtäkään tervettä kun tullaan 70vuoyeen. Synti sen tekee ja ikä vai saatana. Vai kaikki.

On vaikeaa sanoa minkä synti tuo.

• Anonyymi

Suurin osa taas roskaa tässä keskustelussa. Mutta koitetaan puhua olennaisia.

Jokaisen uskovan pitäisi huomata, joka katsoo Antero Laukkasen videoita, pitäisi huomata, että ne ovat kuin halpaa stand-up komediaa. Onko seurakuntien tilanne jo läpikotaisin niin läpimätä, että ei tällaista seikkaa edes eroteta? Hengessäni koen vastenmielisyyttä kuunnella hänen puheitaan. Olen niistä nyt useampaa kuunnellut, myös ennen vuotta 2023. Hänen puheistaan on suurin osa vitsailua ja yleisön kosiskelua nauramaan. Varsinaista oppia tästä ei saa oikeastaan kukaan, ei edes vastauskoontullut saati sitten kymmeniä vuosia uskossa olleet. Raamatusta hän nostaa pari asiaa, jotka sinänsä ovat raamatullisia, kuin että pitää tehdä parannus. Mutta siihen se sitten jääkin. Saman tason opetusta löytyy Rodney Howard-Brownelta, Benny Hinniltä ja Todd Bentleyltä. Hän toistattaa yleisössä muutamia lauseita kuin jotkut entiset showmiehet. Hyvinkään hell-srk tilaisuudessa sentään yleisö ei siihen juuri jaksanut lähteä, vaikka muuten nauroivat ja taputtelivat. Seurakuntiemme tila on sairaan heikko.

Yhtä pelleilyä koko esitys!

Ja sitten hengellinen anti on hyvin kevyttä sekin ja pahimmillaan väärää ja eksyttävää. Laukkasen mukaanhan hänen sairautensa johtuu seurakunnan hengellisestä tilasta. Sen takia hän nyt varmaan korostaa niin seurakunnan parannusta, koska kuvittelee että se saisi hänen parantumisensa aikaan, joka on sanojensa mukaan saatanasta, ei Jumalasta, koska hän ei usko että hyvä Jumala voi antaa kenellekään sairautta. Näin siis hänen puheistaan voi kokea.

Hän on lisäksi veljeillyt koko kristinuskonnollisuuden kanssa, järjestämällä mm. eduskunnassa yhteiskristilisiä hetkiä veljeillen läpiharhaoppisten ja saastuneiden uskontojen kanssa, kuten katolilaisuus. Toki sielläkin on aitoja uskovia, mutta itse kirkon traditioiden ja sakramenttien suhteen tulisi tehdä selvä pesäero ja tuoda virheet esille, mikäli sellaisiin seurakuntiin menee mukaan. Oli sitten Timo Soini paikalla tai ei.

Vielä kirsikkana tässä roskassa on se, että täällä hyvin monessa keskustelussa on tuotu esille sellainen asia, että Laukkanen on 90-luvulla vienyt Jumala Puhuu -seurakunnassa ollessaan toisen miehen naisen. Tämä nainen olisi ollut avioliitossa, ja heillä olisi ollut lapsia. Tämän naisen kanssa Laukkanen sitten olisi edelleen naimisissa, ja heillä on myös lapsi. Eli se nainen on silloin se, joka on siellä tabletin toisessa päässä viestittäen mm. "pliis, älä naura omille vitseillesi". Eli, pitääkö tämä huhu paikkansa ja kuka on tämä nainen? Naisen nimi tosin kerrottiin jossain videolla, mutta en sitä nyt juuri muista.

Jos on totta, eikä ole tehnyt asiasta parannusta, tunnustanut syntiä ja pyrkinyt korjaamaan asiaa, niin on ihme että jo aiemmin Laukkanen ei Jumalan miestä leikkiessään ole saanut kuolettavaa tautia. Sähkösänkökiertuetta levossa odotellessa.

Mikäli tämä huhu on väärä, niin pyydän korjaamaan uskottavin todistein tässä ja heti. Muuten huhut jatkavat leviämistä. Vääryyden tapauksessa pyydän tekemääni valheen levittämisen syntiä anteeksi Isältä Jumalalta Jeesuksen nimessä ja pyhässä maahanvuotaneessa sovintoveressä.

Vielä tietokilpailukysymys: keitä suuria eksyttäjiä Antero Laukkanen on tuonut Suomeen?

• Anonyymi

Varotaan ettei itse saada tauteja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Varotaan ettei itse saada tauteja.

Pahin tauti on Pyhän Hengen pilkka.

• Anonyymi

Laukkanen on uuskarismaatikko. Samaa sarjaa kun Järvenpään Arkin Paul Raja-aho ja Esyn Hackzell. Ei jatkoon. Humbuugia puhuvat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Laukkanen on uuskarismaatikko. Samaa sarjaa kun Järvenpään Arkin Paul Raja-aho ja Esyn Hackzell. Ei jatkoon. Humbuugia puhuvat.

Paul Raja-aho on tämä Laukkasen jokin fani. Kehui Laukkasta puheessaan 9.4.2023 Seinäjoen Vapiksessa. Ja miten? No se raha-raha-raha... ja mitä Laukkanen oli sanonut menemisestä "Taivaan isän taskuille"..

Yököttäväv puhetta. No, Raja-aholle julkista palautetta julkisista puheista:

https://keskustelu.suomi24.fi/t/17856379/paul-raja-aho---ja-seinajoen-vapaakirkko-9-4-2023#comment-120846718

• Anonyymi

Itselle on käynyt etten oikein pääse irti ajatuksesta kun Antero sai diagnoosin sairaudesta syntymäpäivänään, että oliko Jumalan puhetta, kun hän tavallaan kirosi tällä tavalla syntymäpäivän.
      Jeremia itse kirosi syntymäpäivänsä.

• Anonyymi

Job(kin) kirosi syntymänsä.

• Anonyymi

Saarnaajat puhuvat saarnassa joskus itselleen, Antero ainakin kahdessa puheessa sanoi: pienet tytöt leikkivät hiekkalaatikolla ja toinen sanoi kuunnellaan kolkuttaako Jeesus sydämen ovella, jonkin ajan päästä toinen sanoi kuulevan meteliä.

• Anonyymi

Antero sanoi myös: "kun vauhtia on paljon silloin voi langeta syntiin".
      Kaikki olemme vajavaisia, jopa päivittäin teemme virheitä.

• Anonyymi

No.rolammen kokouksessa oli. ihmeitä. Naisen läpi kulki punainen säde vai .itä se oli

• Anonyymi

Mitä, mitä tarkoitat?

• Anonyymi

Anteron ALS on ilmeisesti koronarokkeesta, sillä jenkeissä on julkisesti tutkittu ja haittavaikutukset moninaiset.

• Anonyymi

Laukkanen sanoo antaneensa koko elämänsä Jumalalle. Mutta nyt kyseessä on kuolema.
      – Uskoni siihen, että Jumala voi parantaa minut, on vuoren kokoinen. Se on niin suuri, että kohta minä siirrän Ahvenanmaan Norjaan. Paraneminen ei ole uskosta eikä rukousten määrästä kiinni. Se on kiinni siitä, mikä on Jumalan suunnitelma – ja sitä hän ei ole kertonut.”

https://keskustelu.suomi24.fi/t/17918767/emantero-laukkanenem--heratyshuuto-----

Tosin se asia on kuitenkin selvää, että Antero Laukkanen on ollut eksyttäjä. Hän on näitä äärikarismaattisia eksyttäjä, jotka heiluivat yhdessä Patrick Tiaisen kanssa Missiomaailman tilaisuuksissa.

Jumala on pysäyttänyt Laukkasen, ja hän kiukuttelee ja kyselee.

Mutta Jumala ei ole velvollinen vastaamaan.

• Anonyymi

Saatana on tullut tuhoamaan ja varastamaan ja tappamaan, näin on käynyt Laukkasella.

• Anonyymi

Helluntaialisuus on Ameikasta tänne tuotu harhaoppinen uskonlahko, eksytys ja paha heresia.

Ne teltat kannattaa kiertää kaukaa.

• Anonyymi

Laukkanen eräässä puheessaan Healing Roomin kokouksessa, hengellisti sairautensa srkn tilaan. Ja sitten puhui paranemisestaan ja myös srkn uudistumisesta!! Valhetta ja harhaa kaikki tyynni!

• Anonyymi

Vapiksen saarnaaja Paul Raja-aho kehui Laukkasta yhdessä saarnassa, sanoi näin:

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vapiksen saarnaaja Paul Raja-aho kehui Laukkasta yhdessä saarnassa, sanoi näin:

Paul Raja-Aho on torontohenkien sitoma.
        <kyllä koira koiran tuntee....
        Raja-aho fanittaa Laukkasta. Heillä on sama "henki", siis ne henget... ei Pyhä Henki.

Saarnassaan 9.4.2023 Seinäjoen vapaakirkossa Raja-aho näin:

"Sitten hän ikäänkuin profetoi (?) Seinäjoen vapaaseurakunnalle, että ”vaikka teillä on velkaa, kun rakensitte tämän kauniin kirkonkin” - niin ….

Ja hän otti mallimieheksi erään Antero-mooses-laukkasen. Ja toisti tämän gurun = Laukkasen saarnasta näin: (vapaasti siteerattuna)

• On rikas Jumala!
        • Nostakaa kädet ensin ylöspäin ja rukoilkaa Jumalaa!
        • Laskekaa kädet sitten alas, ja menkää Taivaan Isän taskuille, siellä on rahaa!

Mammonan hapatusta, menestysteologian saastetta! Ällöttävää puhetta!

Viimeistään tuossa vaiheessa (hengellinen) uskova saattaa tuntea sen ”hapatuksen” joka saastuttaa vallitsevasti monia kristillisiä suuntia ja lahkoja. Se on se RAHA. Missä raha siinä paha!

ON Jumalan Majesteettia halventavaa puhua noin (=mitä Pauli kehui jonkun Laukkasen sanoneen).

Ei Taivaan Isä ole mikään pankkiiri, jolta ensin pyydetään ja sitten röyhkeästi mennään Hänen taskuilleen! Yököttävää puhettakin sellainen. Mutta Paul kuulunee siihen jengiin, joka on menstysteologian hapatuksen piirissä. Se raha, raha, raha?

Ikäänkuin se olisi merkki Jumalan siunauksesta! Voi, voi!

• Anonyymi

Sitä saa mitä tilaa.

Gal. 6:7

Älkää pettäkö itseänne! Jumala ei salli itseään pilkattavan. Mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää.

• Anonyymi

Jenkkilahkoissa ihmiset elää harhoissaan hurmoshenkien sokaisemana.

1. Tim. 4:1

Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja.

Jenkkilahkot ja niiden perustajat

Jehovantodistajat: Charles Russell
      Helluntailaiset: Charles Fox Parham
      Mormonit: Joseph Smith
      Adventistit: Ellen G. White

• Anonyymi

Paul Raja-aho toi torontolaisuuden Järvenpään vapaaserurakuntaan. Antero Laukkanen edustaa samaa uuskarismaattisuutta vaikka on ehkä vähän maltillisempi kun mitä se sekoilu oli Järvenpään vapaaseurakunnan "autotalossa" -90 luvun lopussa. En menisi kuuntelemaan Anteroa enkä Raja-ahoa.

• Anonyymi

Jos joku tutkii Raja-ahon, Laukkasen tai muiden bisneskristillisyyden hapattamien gurujen puheita, se tulee tehdä Raamatun Sanan viitekehyksessä, koetellen.

"Koetelkaa kaikki, pitäkää se mikä hyvä on" ( 1 Tess 5:21)

Kaikki on koeteltava. Se on Sanan käsky. Ei toivomus tai suositus!

Eihän kukaan syö herkullisia kalojankaan, ettei perkaisi ruotoja pois!!

• Anonyymi

Uskovan velvollisuus on "koetella kaikki".
      "koetelkaa kaikki, pitäkää se mikä hyvä on." ( 1 Tess 5.21)
      Koetelkaa, verbi on käskymyodossa, ei suositus.

Jollei uskova viitsi taikka ymmärrä koetella RAAMATUN sanan testivälineenä uutuuksia ja joka lajin tempauksia, hän on suuressa vaarassa eksyä.
      Kuin lapsi, jolle voidaan uskotella satuja. . .

Koetelkaa henget, 1 Joh 4:1

Ei pidä lapsellisesti ja isolla innolla juosta joka tyypin perässä!

"älkää juosko heidän perässään" lausui Jeesuskin.

• Anonyymi

Valitettavan moni uskova on hurahtanut 1990-luvulta saakka näiden Hengen toimintaa matkivien kavalien harhahenkien koukkuun! Ne kun osaavat matkia tosiaan aitoja ilmiöitä.

• Anonyymi

Niin se on näkynyt.

• Anonyymi

Laukkanen pyysi julkisesti rukouksia sairaudesta parantuakseen kun sai lääkäriltä tiedon diagnoosistaan.
      Joko Jumala on jo tehnyt päätöksensä, sulkenut korvansa rukouksilla tai sitten on se Laukkasen ja rukoilijoittenkin kannalta hirvein vaihtoehto.
      Jumalaa ei ole olemassa.

• Anonyymi

Laukkansen "näky" että visiteerasi taivaassa?

Kun Paavali sai erinomaisia näkyjä,
      hän sai jarruiksi pistimen, ettei ylpeilisi?

2 Kor 12. luku

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      82
      3712
    2. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      32
      2509
    3. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      94
      2106
    4. Tiedän, että emme yritä mitään

Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian
      Ikävä
      20
      1627
    5. Mitä, kuka, hä .....

Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja
      Kemi
      26
      1458
    6. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1451
    7. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      7
      1404
    8. Noh joko sä nainen oot lopettanut sen

miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu
      Ikävä
      67
      1357
    9. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      10
      1247
    10. Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä

Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?
      Puolanka
      20
      1201
    Aihe