Vapaa kuvaus

You don’t need no teeth to eat my beef.

Aloituksia

48

Kommenttia

847

1. Mikä tuon air fryerin myyntivaltti on jos otetaan referenssiksi rapeat lohkoperunat. Itse teen ne pari minuuttia keitetyistä, pinnalta rikoituista, jauhotetuista ja hanhenrasvassa kieritetyistä perunalohkoista 210C uunissa grillivastuksen alla. Paistoaika on 45 minuuttia. Perunat pitää käännellä pari kertaa paiston aikana.

Tekeekö air fryer tällaiset lohkoperunat nopeammin? Voiko tehdä yhtä ison annoksen kuin uunissa? Tarvitseeko niitä käännellä? Uunissa pienenä riskinä on riittämätön kypsennys ja kumimainen pinta, tuleeko air fryerillä pinnasta varmemmin rapea? Uunissa riskinä on palaminen, jos paistat liian lähellä grillivastusta etkä kääntele perunoita riittävästi, estääkö air fryer varmemmin tämän? Mitä muita etuja air fryerissä on? Toinen referenssi voisi olla wingsit, jotka yleensä teen savugrillissä. Miten air fryer tekee helpommin, nopeammin, varmemmin ja jopa paremmat wingsit?
  2. Mac MBK-85 Professional series gyuto on vielä hintahaarukassa kun inflaatiokorjaus huomioidaan. Verkkokaupassa on 187,99€. Kahva on muistaaksen micartaa eli kestää hyoletonta käyttöä. Kahva on länsimaisen ja japanilaisen hybridi eli pitäisi sopia laajalle käyttäjäryhmälle.

Terä on ruostumatonta molybdeeniterästä ja kovuus noin 58 HRC, mikä sallii huolettoman käytön ja virheet leikkuutekniikassa. Terä on aika paksuksi teroitettu eikä kovin terävä, mutta tämä sallii taas virheet tekniikassa eikä veitsi lohkea heti. Itse en pitänyt Macin kokkiveitsen terästä. Terä on teroitettu epäsymmetrisesti oikeakätistä silmällä pitäen.

Veitset ovat hintalaatusuhteeltaan hyviä, laadukkuudestaan tunnettuja ja laajasti käytettyjä. Jos haluaa vähän japanilaista veistä, mutta silti huoletonta länsimaistyylistä käyttöä niin Mac on hyvä valinta. Jos taas haluaa enemmän suorituskykyä niin sitten muutama kymppi lisää japanilaiseen. Itse ostaisin samalla rahalla Takamura migaki R2 gyuton, joka minulta löytyykin ja on hyvä veitsi.

https://www.cleancut.eu/butik/knifebrands/takamura-3-serie3/takamura-r2/kockkniv2015-04-21-15-16-31-detail