Vapaa kuvaus

Kristuksessa, rehellinen ja koko sydämestä uskossa.

Kotisivu. http://www.kolumbus.fi/pentti.toikkanen

Linkit: http://www.kolumbus.fi/pentti.toikkanen

Koulutus: ---

Ammatti: Muu

Siviilisääty: Varattu

Lapset: ---

Email: [email protected]

Hakusanat: Usko, Jeesus, Kristus, Raamattu, pelastus, Pyhä Henki, Kirkko. Jumala

Aloituksia

96

Kommenttia

455

• Uusimmat aloitukset
  • Suosituimmat aloitukset
  • Uusimmat kommentit
  1. Ateisteja ei ole tippuvassa lentokoneessa on sanonta.
    Kun menemme raja yli on tärkeää kokea uudestisyntymä luten tämä laulun henkilö.

On kotini veneen alla ja ruokanain kyyneleet
    on peitteenä routa ja halla sekä vaatteeni repaleet.
    Olen kulkenut tieni loppuun, olen sairas ja rahaton
    join maljani pohjasakkaan - olen yksin ja onneton.

Käy merellä kylmät tuulet, en unta silmiini saa
    on verillä kädet ja huulet ja rinnassa ahdistaa
    Tässä itken kurjuuttani ja mennyttä muistelen;
    tuska poltaa sisintäni - liekö yöni tää viimeinen.

Minä tahtoisin jo päästä, näistä kahleista saatanan
    minä pelkään kun askeleen päässä, kylmä syli on kuoleman
    Vaan en pääse paikaltani olen kylmästä kangistunut
    veri jäähtyy suonissani - olen loppuun uupunut.

Vielä kelpaanko Sinulle Jeesus, näin kurjana kuin olenkin, minä en jaksa enää, Jeesus ota luoksesi takaisin.
    Tulen tuhlaajapojan tieltä, tulen kuilusta syvyyden; katso nyt, mitä löysin sieltä (siltä)
    retkeltä turhuuden.

Ovat vaatteeni repaleina ja kasvoni turvonneet
    koko elämäni särkyneenä, vilu, tuska ja kyyneleet
    Ei ole tässä rippi-isää, kelle syntini tunnustan
    Oi, Herra, voimia lisää että sanoa uskallan;
    Herra vähän voimia lisää - että sanoa uskallan.

Anna syntini anteeksi, Jeesus kerro
    Isälle terveiset; olen tullut jo rajalle
    Jeesus kuulen sanasi viimeiset;
    " Tule sellaisena kuin olet, kaikki entinen mennyt on, anteeks annon saanut olet,
    uuteen aamuun ovi auki on. "

Ja merellä taukosi tuuli, veneen alla niin hiljaista on; Yön taistelut taivas kuuli
    nyt hiljaista - hiljaista on.

Tässä linkissä lisää täsä asiaa. http://www.kolumbus.fi/pentti.toikkanen
  2. Pitää kokea uudestisyntymä, eli Pyhän Hengen pitää tulla sydämeen asumaan ja silloin ihminen syntyy udestiylhäältä kuten tässä laulussa tämä henkilö viimeisillä hetkillä kokee.

Tässä laulun sanat ole hyvä:
    On kotini veneen alla ja ruokanain kyyneleet
    on peitteenä routa ja halla sekä vaatteeni repaleet.
    Olen kulkenut tieni loppuun, olen sairas ja rahaton
    join maljani pohjasakkaan - olen yksin ja onneton.

Käy merellä kylmät tuulet, en unta silmiini saa
    on verillä kädet ja huulet ja rinnassa ahdistaa
    Tässä itken kurjuuttani ja mennyttä muistelen;
    tuska poltaa sisintäni - liekö yöni tää viimeinen.

Minä tahtoisin jo päästä, näistä kahleista saatanan
    minä pelkään kun askeleen päässä, kylmä syli on kuoleman
    Vaan en pääse paikaltani olen kylmästä kangistunut
    veri jäähtyy suonissani - olen loppuun uupunut.

Vielä kelpaanko Sinulle Jeesus, näin kurjana kuin olenkin, minä en jaksa enää, Jeesus ota luoksesi takaisin.
    Tulen tuhlaajapojan tieltä, tulen kuilusta syvyyden; katso nyt, mitä löysin sieltä (siltä)
    retkeltä turhuuden.

Ovat vaatteeni repaleina ja kasvoni turvonneet
    koko elämäni särkyneenä, vilu, tuska ja kyyneleet
    Ei ole tässä rippi-isää, kelle syntini tunnustan
    Oi, Herra, voimia lisää että sanoa uskallan;
    Herra vähän voimia lisää - että sanoa uskallan.

Anna syntini anteeksi, Jeesus kerro
    Isälle terveiset; olen tullut jo rajalle
    Jeesus kuulen sanasi viimeiset;
    " Tule sellaisena kuin olet, kaikki entinen mennyt on, anteeks annon saanut olet,
    uuteen aamuun ovi auki on. "

Ja merellä taukosi tuuli, veneen alla niin hiljaista on; Yön taistelut taivas kuuli
    nyt hiljaista - hiljaista on.

Tässä linkissä lisää asiasta. http://www.kolumbus.fi/pentti.toikkanen
  3. Tottakai sinne tulee sota kun raamattu niin sanoo, mutta sinne tulee myös herätys. Jesaja:
    7:18 Ja sinä päivänä Herra viheltää kärpäset Egyptin virtain suulta ja mehiläiset Assurin maasta,
    10:24 Sentähden sanoo Herra, Herra Sebaot, näin: "Älä pelkää, minun kansani, joka Siionissa asut, Assuria, kun hän sinua vitsalla lyö ja kohottaa sauvansa sinua vastaan Egyptin tavalla.
    10:26 Ja Herra Sebaot heiluttaa ruoskaa häntä vastaan, niinkuin silloin, kun Midian lyötiin Oorebin kalliolla, ja hänen sauvansa on ojennettuna meren yli, ja hän kohottaa sen niinkuin muinoin Egyptiä vastaan.
    11:11 Ja sinä päivänä Herra vielä toisen kerran ojentaa kätensä hankkiakseen itselleen kansansa jäännöksen, joka on jäljellä Assurissa, Egyptissä, Patroksessa, Etiopiassa, Eelamissa, Sinearissa, Hamatissa ja merensaarilla.
    11:15 Ja Herra vihkii tuhon omaksi Egyptin merenlahden ja vihansa hehkussa kohottaa kätensä Eufrat-virtaa vastaan, lyö sen hajalle seitsemäksi puroksi ja tekee sen kengin kuljettavaksi.
    11:16 Siitä tulee valtatie hänen kansansa jäännökselle, joka on jäljellä Assurissa, niinkuin tuli Israelille silloin, kun se Egyptin maasta lähti.
    19:1 Ennustus Egyptistä. Katso, Herra ajaa nopealla pilvellä ja tulee Egyptiin. Silloin vapisevat Egyptin epäjumalat hänen edessään, ja sydän raukeaa Egyptin rinnassa.
    19:2 Minä kiihoitan Egyptin Egyptiä vastaan, niin että he keskenänsä sotivat, ystävä ystävää vastaan, kaupunki kaupunkia vastaan, valtakunta valtakuntaa vastaan.
    19:3 Egyptiltä katoaa rohkeus rinnasta, ja minä hämmennän hänen neuvonsa; ja he kysyvät epäjumalilta, henkienmanaajilta, vainaja- ja tietäjähengiltä.
    19:4 Minä annan Egyptin tylyn herran käsiin, ja kova kuningas on hallitseva heitä, sanoo Herra, Herra Sebaot.
    19:6 Joet levittävät löyhkää, Egyptin kanavat mataloituvat ja ehtyvät, ruoko ja kaisla lakastuvat.
    19:12 Missä ovat viisaasi? Ilmoittakoot sinulle - hehän sen tietävät - mitä Herra Sebaot on Egyptin osalle päättänyt.
    19:13 Sooanin päämiehet ovat typertyneet, Noofin päämiehet ovat pettyneet. Egyptiä horjuttavat sen sukukuntain kulmakivet;
    19:14 Herra on vuodattanut sen keskuuteen sekasorron hengen, ja niin he saattavat Egyptin horjumaan kaikissa menoissansa, niinkuin juopunut horjahtaa oksennukseensa.
    19:15 Eikä menesty Egyptille mikään teko, tekipä sen pää tai häntä, palmunlehvä tai kaisla.
    19:16 Sinä päivänä Egypti on oleva naisten kaltainen; se vapisee ja pelkää Herran Sebaotin käden heilutusta, kun hän heiluttaa kättään sitä vastaan.
    19:17 Ja Juudan maa on oleva Egyptille kauhuksi; niin usein kuin sitä sille mainitaan, pelkää se Herran Sebaotin päätöstä, jonka hän siitä on päättänyt.
    19:18 Sinä päivänä on viisi kaupunkia Egyptin maassa puhuva Kanaanin kieltä ja vannova valan Herralle Sebaotille. Yhtä mainitaan nimellä Iir-Heres.
    19:19 Sinä päivänä on oleva Herran alttari keskellä Egyptin maata ja sen rajalla Herran patsas.
    19:20 Ja se on oleva merkkinä ja todistuksena Herralle Sebaotille Egyptin maassa; sillä he huutavat Herraa sortajain tähden, ja hän lähettää heille vapauttajan ja puolustajan, joka pelastaa heidät. >> Jakeen lisätiedot
    19:21 Ja Herra tekee itsensä tunnetuksi egyptiläisille, ja egyptiläiset tuntevat Herran sinä päivänä ja palvelevat häntä teuras- ja ruokauhreilla, ja he tekevät Herralle lupauksia ja täyttävät ne.
    19:22 Herra lyö egyptiläisiä, lyö ja parantaa; he palajavat Herran tykö, ja hän kuulee heidän rukouksensa ja parantaa heidät.
    19:23 Sinä päivänä on oleva valtatie Egyptistä Assuriin, ja Assur yhtyy Egyptiin ja Egypti Assuriin, ja he, Egypti ynnä Assur, palvelevat Herraa.
    19:24 Sinä päivänä on Israel oleva kolmantena Egyptin ja Assurin rinnalla, siunauksena keskellä maata,
    19:25 sillä Herra Sebaot siunaa sitä sanoen: "Siunattu olkoon Egypti, minun kansani, ja Assur, minun kätteni teko, ja Israel, minun perintöosani."